W 2018 roku Mercedes-Benz zaprezentował odświeżoną wersję swojego najlepiej sprzedającego się modelu z tamtych czasów, Klasy C W205, dodając nową wartość do już cenionego samochodu.
Po przejściu z konserwatywnego wyglądu na młodszy, świeży design, Klasa C zwiększyła swoje sprzedaże. Młodsze pokolenie klientów nie bało się już, że gdy usiądą za kierownicą Klasy C, będą oskarżani o kradzież samochodu dziadków. Jednak po czterech latach na rynku, kompaktowy sedan potrzebował kilku ulepszeń, aby znowu wyglądać świeżo.
Cała gama otrzymała nowy przód z LED-owymi reflektorami oraz opcją systemu ultra z maksymalnie 84 indywidualnymi diodami LED. Grilla pozbawiono trzech żeberek z wersji sprzed faceliftingu, a zyskał on siatkę 3D z poziomym żebrem i szeroką odznaką w kształcie trójramiennej gwiazdy. Jednak zniknęła mała gwiazdka z maski.
Wnętrze przeszło dużą modernizację wraz z wprowadzeniem nowego systemu informacyjno-rozrywkowego oraz opcji w pełni cyfrowego panelu instrumentów z trzema indywidualnymi opcjami wyświetlania. Dotykowe sterowanie na kole kierownicy umożliwiało kierowcy dostęp do jednostki informacyjnej oraz systemu sterowania głosowego LINGUATRONIC.
Razem z wersją po faceliftingu, Mercedes-Benz wprowadził silnik 2.0 litra turbo-diesel w Klasie C. Został on przeniesiony z większego brata, Klasy E. Oferta silnikowa obejmowała oszczędny silnik 1.6 litra turbo-diesel, który dostarczał 122 KM, aż po turbodoładowany silnik sześciocylindrowy o pojemności trzech litrów, który generował 333 KM w standardowej dziewięciobiegowej automatycznej skrzyni biegów.
Obecnie, w piątym roku produkcji, Mercedes-Benz Klasy C jest najbardziej udanym modelem w historii marki i oferuje szereg ulepszeń. Zarówno zewnętrzna, jak i wewnętrzna stylistyka zyskały nowoczesny wygląd. Elektroniczna architektura została całkowicie odnowiona. Do wyboru jest w pełni cyfrowy wyświetlacz instrumentów oraz multimedia z spersonalizowanymi informacjami i ofertami muzycznymi. Systemy wspomagające również korzystają z nowej architektury elektronicznej i są teraz na równi z tymi z Klasy S.
Mercedes-Benz Klasy C w obecnej generacji był najlepiej sprzedającym się modelem Mercedes-Benz w swoim czwartym roku na rynku. W 2017 roku marka sprzedała na całym świecie ponad 415 000 modeli sedan i kombi.
Nowa Klasa C łączy emocjonalność z inteligencją. Nowy wygląd pojazdu definiuje przede wszystkim jego przednia część oraz design reflektorów i tylnych świateł. W nowej wersji linia AMG standardowo posiada diamentową atrapę grilla. Zderzaki przednie zostały zaprojektowane na nowo dla wszystkich wersji. Oferują one srebrną listwę dekoracyjną (standard), listwę chromowaną (w połączeniu z zewnętrzną wersją AVANTGARDE) lub trójczęściową listwę chromowaną (z zewnętrzną wersją EXCLUSIVE).
Design przednich i tylnych lamp cechuje się wyraźnymi konturami. Wysokiej jakości, rzeźbione detale podkreślają wyrafinowany wygląd i wrażenia dotykowe. Reflektory MULTIBEAM LED z wysoką wiązką ULTRA RANGE są dostępne w tej serii modeli po raz pierwszy.
Sportowe wnętrze prezentuje się elegancko i posiada płynne formy. Środkowa konsola charakteryzuje się elegancką, płynnie wykończoną dekoracją. Jest dostępna w otwartym usłojeniu orzecha brązowego lub dębu antracytowego. Drewniana okleina 3D w środkowej konsoli łączy rzemieślniczy charakter z nowoczesnym wyglądem. Nowe kolory wnętrza to magma szary/czarny oraz brązowy w odcieniu saddle dla wnętrza w wersji AMG Line.
Mercedes-Benz Klasy C przejmuje koncepcję sterowania i wyświetlania z aktualnej Klasy S i oferuje możliwość w pełni cyfrowego wyświetlacza instrumentów z trzema indywidualnie wybieranymi stylami wyświetlania. Klasa C ma dotykowe sterowanie w kierownicy. Obsługa DISTRONIC oraz tempomatu za pomocą przycisków bezpośrednio na kierownicy to kolejna nowość. System infotainment można dodatkowo obsługiwać za pomocą touchpada z kontrolerem (nowość: informacja zwrotna dotykowa) w środkowej konsoli lub za pomocą głosowego sterowania LINGUATRONIC.
Nowa Mercedes-Benz Klasa C wyposażona jest w najnowsze systemy wsparcia kierowcy, oferując współpracującą pomoc i zapewniając wyższy standard aktywnego bezpieczeństwa niż jej poprzednik. Klasa C potrafi jeździć w sposób półautonomiczny w określonych sytuacjach. Klasa C korzysta również z danych mapowych i nawigacyjnych do funkcji wspomagających. Na przykład, aktywne wspomaganie odległości DISTRONIC w ramach pakietu Driving Assistance może wspierać kierowcę w wielu sytuacjach na podstawie informacji z mapy i przewidywać konieczność dostosowania prędkości, np. podczas zbliżania się do zakrętów, skrzyżowań czy rond.
Nowością w Mercedes-Benz Klasie C są opcjonalne reflektory MULTIBEAM LED. Każdy reflektor zawiera 84 indywidualnie sterowane diody LED. Umożliwiają one niezwykle szybkie i precyzyjne, elektronicznie sterowane dostosowanie świateł do aktualnej sytuacji na drodze.