MERCEDES BENZ C-Class (W206) 2021-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MERCEDES BENZ C-Class (W206) 2021-Present

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ C-Class (W206) 2021-Present

W 2021 roku Mercedes-Benz zaprezentował piątą generację jednej ze swoich najlepiej sprzedających się serii, klasy C, i przyspieszył proces elektryfikacji firmy.

Podczas gdy świat wciąż zmagał się z sytuacją pandemiczną, Mercedes-Benz musiał dążyć do czystszej przyszłości. Nowa seria została opracowana od podstaw i wprowadzono w niej zaawansowane technologie, takie jak skręt tylnej osi oraz, po raz pierwszy w klasie C, wersje hybrydowe typu plug-in.

Nowa klasa C charakteryzowała się proporcją nadwozia z przesuniętymi do tyłu kabinami, co skutkowało dłuższym przodem w porównaniu do całkowitej długości. Słupki A były jeszcze bardziej pochylone w porównaniu do poprzednika, a pokrywa bagażnika była krótsza. W połączeniu z wypukłymi kształtami na masce oraz wąskimi, łezkowatymi reflektorami, całość nadawała sportowego charakteru średniej wielkości sedanowi. Z tyłu, diodowe światła tylne miały agresywny design z ostrymi bokami w sekcji wewnętrznej, sięgającymi od błotników do pokrywy bagażnika.

W wnętrzu projektanci klasy C inspirowali się klasą S. Stworzyli deskę rozdzielczą podzieloną na górną i dolną część. Nowe, spłaszczone okrągłe wloty powietrza przypominały silniki odrzutowe. Obszar kierowcy wyposażono w wysokiej rozdzielczości, wolnostojący ekran LCD. Klienci mają do wyboru wersję 10,25″ lub 12,3″. Na centralnej konsoli Mercedes-Benz zainstalował kolejny duży wyświetlacz nachylony w stronę kierowcy dla systemu infotainment, ze standardowym ekranem dotykowym 9,5″ oraz opcją 11,9″.

Pod maską, klasa C W206 rozpoczęła swoją przygodę z nową gamą silników. Proces zmniejszenia pojemności, połączony z programem elektryfikacji, przyczynił się do wyższej efektywności paliwowej całej gamy. Na początku nowej generacji samochód otrzymał wyłącznie automatyczne skrzynie biegów i napęd na tylne koła.

 Witamy w nowym, jeszcze bardziej cyfrowym i wydajnym świecie oraz w domu: nowa klasa C Mercedes-Benz to synonim obu tych cech, a także strefy komfortu, która jest odporna na zmiany w czasach globalnej transformacji. Nowa klasa C, jako pierwszy klasyczny model Mercedes-Benz, została w pełni zelektryfikowana dzięki hybrydom typu plug-in oraz mild hybrids z technologią 48-woltową i zintegrowanym rozrusznikiem-generatora. Dzięki systemowi akumulatorów o wysokiej wydajności, jako hybryda plug-in osiąga zasięg elektryczny wynoszący około 100 kilometrów (WLTP), co w tej kategorii jest osiągnięciem bez precedensu. Ustanawia również nowe standardy w zakresie zrównoważonego rozwoju. A ponieważ klasa C to jeden z najważniejszych modeli w ofercie firmy, systematyczna elektryfikacja ma odpowiednio silny wpływ na nasz ślad węglowy. Inne techniczne ulepszenia obejmują opcjonalne funkcje, takie jak DIGITAL LIGHT oraz kierownica tylnej osi. Modele Sedan i Estate premierowo zadebiutują razem, będą dostępne do zamówienia od 30 marca i dotrą do salonów dealerskich latem 2021 roku.

Design: Zmysłowa czystość z sportowym i eleganckim akcentem

Nowa klasa C Mercedes-Benz już na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie ruchu, pomimo stania w miejscu, dzięki dynamicznym proporcjom, które uzyskano w wyniku połączenia krótkiego przedniego zwisu, długiego rozstawu osi oraz tylnego zwisu. Sportowa maska z wybrzuszeniami podkreśla ten pęd do przodu. Szyba czołowa oraz kabina pasażerska zostały przesunięte do tyłu, co daje klasyczne proporcje znane w branży jako „design z kabiną do tyłu”. Poprzedni model był już dużym krokiem naprzód pod względem wysokiej jakości wnętrza, a nowa klasa C jeszcze bardziej podnosi poprzeczkę nowoczesnego luksusu. Wnętrze korzysta z elementów nowej klasy S, dodając sportowy akcent.

Zewnętrzny design: Profil z atrakcyjnymi efektami świetlnymi

Patrząc z boku, starannie rzeźbione powierzchnie tworzą unikalne efekty świetlne. Z drugiej strony, projektanci zminimalizowali linie, co jeszcze bardziej akcentuje tzw. linię catwalk lub linię barków. W modelu Mercedes-Benz C-Class Estate progresywna linia dachu w połączeniu z nachylonym tylnym oknem dodaje sportowego charakteru bez kompromisów funkcjonalnych. Inne cechy wpływające na sportowy, wyrafinowany wygląd to szeroki rozstaw kół oraz gładkie koła o średnicy od 17 do 19 cali w nowoczesnych wzorach.

Charakterystyczna dla marki atrapa chłodnicy definiuje przód pojazdu. Wszystkie modele mają centralną gwiazdę, przy czym projekt i charakter atrapy chłodnicy różnią się w szczegółach. Model podstawowy ma centralną gwiazdę oraz żaluzje. W linii AVANTGARDE znajdują się dodatkowe elementy dekoracyjne w żaluzjach, natomiast atrapa chłodnicy oraz przedni zderzak mają chromowane wykończenia. Cechą charakterystyczną AMG Line jest diamentowa atrapa z chromowanym wzorem gwiazdy.

Tylny design jest typowy dla sedana Mercedes-Benz. Wysokiej jakości design lamp tylnych fascynuje jednoznacznym wyglądem zarówno w dzień, jak i w nocy. W Sedanach po raz pierwszy lampy mają dwuelementowy design w klasie C, z funkcjami świetlnymi podzielonymi pomiędzy lampami na bocznych ścianach a lampami w pokrywie bagażnika. Ich precyzyjnie skonfigurowane wnętrza również pokazują standard jakości wykonania. Opcjonalne lub specyficzne dla linii wykończenie tylnego zderzaka atrakcyjnie dopełnia widok z tyłu. W palecie kolorów pojawiły się trzy nowe odcienie – niebieski spektralny, srebrny high-tech oraz biały opalit.

Wnętrze: sportowe akcenty dzięki projektowi skoncentrowanemu na kierowcy

Deska rozdzielcza jest podzielona na górną i dolną część: na sekcję przypominającą skrzydło z nowymi, spłaszczonymi okrągłymi nawiewami, przypominającymi osłony silników samolotów, oraz na bogate w wykończenie pole. Ostatnia płynie z konsoli centralnej do deski rozdzielczej bez przerwy. Skupienie na kierowcy dodaje sportowego charakteru: deska rozdzielcza i centralny wyświetlacz są lekko nachylone w stronę kierowcy o sześć stopni.

Obszar kierowcy wyposażono w wysokiej rozdzielczości wyświetlacz LCD. Jest on wolnostojący i wydaje się unosić przed profilem skrzydła oraz polem wykończeniowym. To odróżnia wyświetlacz kierowcy od tradycyjnych kokpitów z klasycznymi okrągłymi wskaźnikami. Klienci mają do wyboru wersję 10,25 cala (26,0 cm) lub 12,3 cala (31,2 cm).

Zmiana paradygmatu na cyfryzację również jest widoczna w centralnym wyświetlaczu: funkcje pojazdu można kontrolować za pomocą wysokiej jakości ekranu dotykowego. Jego pionowa orientacja jest szczególnie korzystna dla nawigacji. Ekran dotykowy również wydaje się unosić nad polem wykończeniowym. Podobnie jak deska rozdzielcza, ekran jest lekko nachylony w stronę kierowcy. Centralny wyświetlacz ma standardową przekątną ekranu wynoszącą 9,5 cala (24,1 cm). Opcjonalnie dostępna jest większa wersja o przekątnej 11,9 cala lub 30,2 cm.

Wysokiej jakości chromowany wkład dzieli konsolę centralną na tylną, wyściełaną sekcję dla podłokietnika oraz przednią sekcję w stylu błyszczącej czerni. Pozornie wolnostojący centralny wyświetlacz gładko i bez szwów wyrasta z tej trójwymiarowej powierzchni.

Nowoczesny, bardzo uproszczony design paneli drzwiowych otacza obie końce deski rozdzielczej. Centralny panel drzwi z zintegrowanym podłokietnikiem przechodzi z powierzchni pionowej w poziomową orientację. Odbijając design konsoli centralnej, przednia sekcja przybiera formę metalowego elementu high-tech. Może być używana jako uchwyt czy uchwyt zamykający i zawiera sterowanie szybami elektrycznymi. Kolejnym akcentem jest unoszący się zestaw kontrolny, w którym zintegrowane są uchwyt do drzwi oraz przyciski regulacji siedzeń.

Specjalny design opcjonalnych foteli AVANTGARDE lub sportowych nowej klasy C wykorzystuje warstwy i otaczające powierzchnie, aby stworzyć wizualne wrażenie lekkości. Podparcia głowy mają całkowicie nowy design i są przymocowane do oparcia za pomocą zamkniętej części wykończeniowej, pod którą znajduje się mechanizm regulacji.

Deska rozdzielcza pokryta sztuczną skórą i z obramowaniami przypominającymi nappa jest dostępna dla klasy C Mercedes-Benz (opcjonalne wyposażenie, standard w AMG Line). Zakres dostępnych wykończeń prezentuje innowacyjne powierzchnie. Obejmuje nowe interpretacje otwartych fornirów w odcieniach brązu oraz czarny, otwarty fornire drewniany z delikatnymi wstawkami z prawdziwego aluminium, które podążają za konturami deski rozdzielczej.

Wyświetlacz kierowcy oraz wyświetlacz multimedialny oferują holistyczne, estetyczne doświadczenie. Wygląd ekranów można spersonalizować za pomocą trzech stylów wyświetlania (Discreet, Sporty, Classic) oraz trzech trybów (Nawigacja, Asysta, Serwis). W trybie „Sporty”, na przykład, dominującym kolorem jest czerwony, a główny wskaźnik obrotów ma dynamiczny design. W przypadku wybrania jakiejkolwiek z linii, nowa klasa C wyposażona jest w podświetlenie ambientowe z włóknami optycznymi w standardzie.

Układ napędowy: systematyczna elektryfikacja nowoczesnych silników czterocylindrowych

Dzięki systematycznej elektryfikacji i inteligentnemu downsizingowi, nowa klasa C ustala nowe standardy wydajności. W ofercie silnikowej znajdują się tylko jednostki czterocylindrowe z aktualnej modułowej rodziny silników FAME (Family of Modular Engines) Mercedes-Benz. Odpowiednio, gama silników odgrywa dużą rolę w elastyczności międzynarodowej sieci produkcyjnej, z elektryfikacją dostosowaną do potrzeb.

Oprócz doładowania, zarówno silniki wysokoprężne, jak i benzynowe mają teraz zintegrowany rozrusznik-generator (ISG) do inteligentnej asysty przy niskich prędkościach obrotowych silnika jako mild hybrid drugiej generacji. To zapewnia doskonałą moc. ISG wykorzystuje 48 woltowy system elektryczny pokładowy, który zapewnia funkcje takie jak ślizganie, doładowanie czy odzyskiwanie energii, co przyczynia się do znaczących oszczędności paliwa. Silniki również uruchamiają się bardzo szybko i komfortowo, dzięki czemu funkcja start-stop jest prawie niewyczuwalna dla kierowcy, podobnie jak przejście od ślizgu przy wyłączonym silniku do nagłej przyspieszenia pod pełną mocą silnika. Podczas jałowego biegu inteligentna interakcja między ISG a silnikiem spalinowym zapewnia wyjątkowo gładką pracę.

Pierwszy silnik wysokoprężny z zintegrowanym rozrusznikiem-generator

Kluczowym elementem działań na rzecz poprawy efektywności jest nowy OM 654 M z zintegrowanym rozrusznikiem-generatora drugiej generacji (ISG). Posiada on 48-woltowy częściowy system elektryczny. Funkcja odzyskiwania energii i możliwość „ślizganie” przy wyłączonym silniku czynią silnik jeszcze bardziej efektywnym. Wraz z elektryfikacją, która obejmuje również zastosowanie elektrycznej sprężarki chłodzącej dla systemu klimatyzacji, najważniejsze modyfikacje, które pozwalają na uzyskanie mocy do 195 kW oraz dodatkowe 15 kW z systemu EQ Boost, to:

Nowy wałek korbowy zwiększa skok do 94,3 mm i pojemność do 1992 cm³ (wcześniej: 92,3 i 1950).
Ciśnienie wtrysku wzrasta do 2700 bar (wcześniej 2500).
Szczególnie szybkie czasy reakcji oraz jednolite wydanie mocy dzięki dwóm turbosprężarkom chłodzącym wodą, które teraz również mają zmienną geometrię wirnika.
Kanał chłodzenia w każdym z stalowych tłoków wypełniony sodem. Pomaga to rozproszyć szczyty temperatury w komorze spalania tłoków.
W zakresie oczyszczania spalin ten najbardziej wydajny z silników wysokoprężnych czterocylindrowych również idzie o krok dalej. Jego komponenty obejmują:

blisko położony katalizator magazynujący NOx w celu redukcji tlenków azotu
DPF (filtr cząstek stałych w silniku wysokoprężnym ze specjalnym powłoką do redukcji także ilości tlenków azotu)
katalizator SCR (selektywna redukcja katalityczna z dawkowaną ilością AdBlue®) oraz
dodatkowy katalizator SCR w podwoziu pojazdu, z osobno dawkowaną ilością AdBlue®
Czterocylindrowy silnik benzynowy również ze zintegrowanym rozrusznikiem-generator

Silnik benzynowy czterocylindrowy M 254 z drugim generacją rozrusznika-generatora oferującym dodatkową moc do 15 kW oraz moment obrotowy wynoszący 200 Nm również zadebiutuje w klasie C. Dzięki odzyskiwaniu energii oraz możliwości „ślizgania” przy wyłączonym silniku, silnik benzynowy jest bardzo wydajny. W M 254 Mercedes-Benz po raz pierwszy połączył wszystkie innowacje modułowej rodziny silników czterocylindrowych i sześciocylindrowych w jednym silniku. Obejmuje to powłokę cylindrów NANOSLIDE®, szlif cylindrów CONICSHAPE® (szlif trąbkowy) oraz system oczyszczania spalin umiejscowiony bezpośrednio przy silniku.

Całkowicie nową funkcją jest segmentowy doładowywacz z przepływowym połączeniem, będący nowym rozwojem technologii twin-scroll dla jeszcze szybszej reakcji systemu doładowania. Całkowicie nowo opracowany segmentowy turbosprężarka jest wynikiem współpracy między deweloperami turbosprężarek Mercedes-Benz a zespołem Mercedes-AMG Petronas Formuły 1. Transfer technologii do produkcji seryjnej ustala nowe standardy pod względem mocy połączonej z maksymalną wydajnością. W krótkich okresach, moc C 300 (średnie zużycie paliwa: 7,0-6,6 l/100 km, średnie emisje CO2: 159-150 g/km)2 można dodatkowo zwiększyć o nawet 20 kW w trybie zwiększonej mocy.

Skrzynia biegów: Automatyczna standardem

Skrzynia biegów 9G-TRONIC została rozwinięta, aby dostosować się do ISG i jest montowana we wszystkich modelach klasy C. Silnik elektryczny, elektronika zasilania i chłodnica skrzyni biegów zostały teraz przeniesione do skrzyni biegów. Wcześniej wymagane linie zostały wyeliminowane, co oferuje korzyści dotyczące miejsca montażowego i wagi. Ponadto zwiększono wydajność skrzyni biegów. Między innymi, zoptymalizowana współpraca z elektryczną pomocniczą pompą olejową zmniejsza wydajność mechaniczną pompy o 30 procent w porównaniu do poprzednika – co jest korzystne dla wydajności. W dodatku używa nowej generacji w pełni zintegrowanego sterowania skrzynią biegów z procesorem wielordzeniowym oraz nową technologią projektowania i łączności. Oprócz zwiększonej mocy obliczeniowej, liczba elektrycznych interfejsów została znacznie zredukowana, a waga sterowników skrzyni biegów została zmniejszona o 30 procent w porównaniu do poprzednika.

System napędu 4MATIC w modelach z napędem na wszystkie koła został zaawansowany. Nowy napęd na przednią oś pozwala na przeniesienie wyższych poziomów momentu obrotowego przy idealnym rozkładzie obciążenia osi dla dynamiki jazdy. Co więcej, ma to znaczącą przewagę wagową w porównaniu do odpowiadającego elementu w poprzedniej serii – przyczynia się to do redukcji CO2. Technicy również zdołali zredukować straty tarcia w nowej skrzyni rozdzielczej. Dodatkowo posiada również zamknięty obieg olejowy, i nie wymaga dodatkowych środków chłodzących.

Hybrydy typu plug-in o zasięgu elektrycznym wynoszącym około 100 kilometrów (WLTP)

Czwartej generacji hybrydy plug-in pojawią się wkrótce po premierze. Elektryfikacja czyni ogromny krok naprzód przy użyciu tych samych silników bazowych. Z mocą elektryczną wynoszącą 95 kW (129 KM) oraz całkowitym zasięgiem elektrycznym wynoszącym około 100 kilometrów (WLTP), hybryda plug-in Mercedes-Benz klasy C będzie działać w trybie elektrycznym w wielu przypadkach – i przez wiele dni bez używania silnika spalinowego. To wariant z silnikiem o pojemności dwóch litrów nowoczesnego silnika czterocylindrowego M 254. Cały pakiet jest nie tylko bardzo wydajny, ale również zdecydowanie sportowy. Modele hybrydowe typu plug-in w wersji Sedan oraz Estate pojawią się później.

Nowy system wysokiego napięcia jest bardziej kompaktowy i mocniejszy, podczas gdy liczba interfejsów wysokiego napięcia została znacznie zredukowana. Integracja elektroniki zasilania w obudowie skrzyni biegów zmniejsza wymagane miejsce montażowe, a także upraszcza procesy montażowe w zakładzie produkcyjnym. Zwiększenie napięcia systemu również zwiększa moc, bez potrzeby stosowania większej przekroju kabli.

Wysoka gęstość energetyczna hybrydowego układu napędowego osiągana jest dzięki synchronicznemu silnikowi z wirnikiem wewnętrznym o stałym wzbudzeniu. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 440 Nm od silnika elektrycznego jest dostępny już od samego początku, co zapewnia dużą zwrotność podczas ruszania oraz dynamiczne osiągi jazdy. Cała moc elektryczna jest dostępna do 140 km/h, po czym jest delikatnie ograniczana.

Akumulator wysokiego napięcia (HV) został opracowany wewnętrznie przez Mercedes-Benz AG. Jest częścią rodziny akumulatorów czwartej generacji i stanowi logiczną ewolucję poprzedniej generacji. Składa się ze 96 ogniw w tzw. konfiguracji pouch. Akumulator ma całkowitą pojemność 25,4 kWh, co przynosi znaczący wzrost zasięgu elektrycznego do około 100 kilometrów. Aby uwzględnić wysoką gęstość energetyczną, akumulator HV ma wewnętrzny system chłodzenia. System zarządzania termicznego może więc kontrolować temperaturę roboczą niezależnie od klimatyzacji w wnętrzu pojazdu. Oprócz ciągłej pracy w gorących i zimnych regionach, umożliwia również szybkie ładowanie prądem stałym. Nawet po całkowitym rozładowaniu akumulator można w pełni naładować w około 30 minut za pomocą opcjonalnej ładowarki DC o mocy 55 kW. Standardowo dostępna jest ładowarka 11 kW (w zależności od rynku), umożliwiająca ładowanie trójfazowe w Wallbox podłączonym do sieci elektrycznej.

Umiejscowienie akumulatora w pojeździe przynosi codzienne korzyści w porównaniu do poprzedniego modelu: nie ma już stopnia w bagażniku, a przeładunek stał się teraz możliwy. To udoskonalenie jest szczególnie zauważalne w Mercedes-Benz C-Class Estate: długość podłogi bagażnika wzrosła o 63 mm do 1043 mm. Wysokie pudełka lub skrzynki z butelkami można bez problemu załadować pod kasetami wysuwanej osłony bagażnika i siatki dzielącej, ponieważ wysokość komory bagażowej wzrosła o 150 mm do 732 mm. W porównaniu do poprzedniego modelu, pojemność bagażowa wzrosła o 45 litrów do 360 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń model Estate pomieści nawet 1375 litrów (o 40 l więcej). Zawieszenie powietrzne i regulacja poziomu z tyłu to standard w obu modelach Sedan i Estate.

Doświadczenie jazdy: znacznie więcej elektryczności

Podsumowując, doświadczenie jazdy jest znacznie bardziej elektryczne. W związku ze wzrostem zasięgu elektrycznego do około 100 kilometrów, kierowcy będą mogli pokrywać większość codziennych tras wyłącznie napędem elektrycznym. Funkcja odzyskiwania energii pozwala na odzyskiwanie energii kinetycznej podczas hamowania lub jazdy z górki, a proces ten został teraz również poprawiony w interakcji z hydraulicznymi hamulcami. Moc odzyskiwania energii wynosi teraz ponad 100 kW. Inteligentna strategia operacyjna oparta na trasie aktywuje tryb jazdy elektrycznej tam, gdzie jest to najbardziej odpowiednie dla trasy. Uwzględnia takie czynniki jak dane nawigacyjne, topografia, ograniczenia prędkości oraz warunki ruchu dla całej planowanej trasy. Kierowca, który chce wpłynąć na wskaźnik odzyskiwania energii, może to zrobić bezpośrednio w trzech etapach kontrolowanych przez przełączniki z tyłu kierownicy. Jest to możliwe we wszystkich trybach jazdy, z wyjątkiem trybu SPORT. W trybie jazdy D-, na przykład, kierowca może doświadczyć „odczucia jednego pedału”: Kiedy kierowca zdejmie stopę z gazu, pojazd zwalnia, wyłącznie za pomocą energii elektrycznej, w takim stopniu, że hydrauliczny hamulec nożny często nie jest potrzebny.

Strategia operacyjna komunikuje się z czujnikami systemów asystujących i w ten sposób skutecznie wspiera kierowcę w wielu sytuacjach drogowych. Na dłuższych dystansach w obszarach miejskich, na przykład, samochód będzie priorytetowo traktował jazdę elektryczną. Dwa dodatkowe tryby jazdy umożliwiają kierowcy szczególnie korzystne wykorzystanie hybrydowego układu napędowego:

BATTERY HOLD: Utrzymywanie stanu naładowania akumulatora wysokiego napięcia jest priorytetem, np. gdy planuje się jazdę w centrum miasta lub w strefie ekologicznej później; wybór najbardziej odpowiedniej konfiguracji napędu przez system hybrydowy, w zależności od sytuacji drogowej i trasy.
ELECTRIC: Jazda elektryczna do 140 km/h, regulowany wskaźnik odzyskiwania energii w trybie luzu, dostosowanie aktywnego asystenta dystansu DISTRONIC do jazdy elektrycznej, aktywacja silnika spalinowego za pomocą punktu nacisku na pedale gazu (kick-down)
Hybrydy plug-in w nowej klasie C mają moduł pedału gazu haptcznego z punktem nacisku przy kącie pedału gazu wynoszącym 9,7°. W trybie ELECTRIC, ten zryw mocy jest aktywowany i pozwala na całkowicie elektryczną pracę pojazdu aż do dodatkowego punktu nacisku. Jeśli punkt nacisku zostanie przekroczony, uruchamia się silnik spalinowy i dostarcza dodatkowy moment obrotowy. Funkcja Power Nap z ENERGIZING COMFORT jest również zarezerwowana dla hybryd plug-in.

Zawieszenie: komfort i zwrotność

Kluczowe komponenty nowego, dynamicznie skonfigurowanego zawieszenia to nowa oś czterowachlarzowa z przodu oraz oś wielowahaczowa z tyłu zamocowana na ramie pomocniczej. Nowe zawieszenie stanowi podstawę wysokiego poziomu komfortu zawieszenia, jazdy i hałasu, zwrotności oraz przyjemności z jazdy. Nowa klasa C jest opcjonalnie dostępna także z ciągle regulowanym tłumieniem oraz sportowym zawieszeniem. Zawieszenie powietrzne z tyłu to standard w obu modelach hybryd typu plug-in Sedan i Estate.

Kierownica tylnej osi: bardziej zwrotna i dynamiczna

Nowa klasa C jest szczególnie zwrotna i stabilna dzięki opcjonalnej kierownicy tylnej osi i towarzyszącemu bardziej bezpośredniemu przełożeniu kierownicy na przedniej osi. Kąt skrętu na tylnej osi wynosi 2,5 stopnia. To zmniejsza promień skrętu o 43 centymetry do 10,64 metra.

Kierowca potrzebuje również mniej obrotów kierownicy, aby osiągnąć pełne skręcenie. Z kierownicą tylnej osi, w zależności od koncepcji napędu, wymaga to 2,1 zamiast 2,35 obrotów (napęd na tylne koła z komfortowym wspomaganiem) lub 2,3 obrotów (wersje 4MATIC z komfortowym wspomaganiem).

Przy prędkościach poniżej 60 km/h tylne koła skręcają w przeciwnym kierunku do przednich kół – i o maksymalnie 2,5° przeciwnie do kąta przedniej osi podczas parkowania. W zależności od sytuacji, to praktycznie skraca rozstaw kół, a pojazd staje się bardziej zwrotny, lekki i zwinny. Przy prędkościach powyżej 60 km/h tylne koła skręcają do 2,5° w tym samym kierunku co przednie koła. Ta wirtualna zwiększenie rozstawu kół ma zauważalne zalety w postaci poprawionej stabilności i bezpieczeństwa jazdy przy wysokich prędkościach, podczas szybkich zmian pasa ruchu czy nagłych manewrów uniku.

Ponadto znacznie mniej siły kierownicy potrzeba podczas dynamicznych manewrów, np. podczas jazdy po wiejskich drogach – i pojazd reaguje na ruchy kierownicy w bardziej sportowy sposób. To wspierane jest przez zintegrowaną funkcję dynamicznego sterowania ESP®.

Systemy wspomagania jazdy: odciążenie i wsparcie w sytuacjach niebezpiecznych

W porównaniu do poprzedniej serii klasy C, najnowsza generacja pakietu asystentów jazdy ma dodatkowe i zaawansowane funkcje. Te zmniejszają obciążenie kierowcy w codziennych sytuacjach, dla jeszcze bardziej komfortowej i bezpiecznej jazdy. Gdy zagrożenie grozi, systemy asystujące mogą reagować na nadchodzące kolizje, w zależności od sytuacji. Zasada działania systemów jest wizualizowana na wyświetlaczu kierowcy za pomocą nowego koncepcji wyświetlania.

Udoskonalenie systemów asystujących: trzy przykłady:

Na wszystkich rodzajach dróg – autostradach, wiejskich drogach czy w miastach – Aktywny Asystent Dystansu DISTRONIC może automatycznie utrzymywać zadany dystans od pojazdów z przodu. Nową funkcją jest reakcja na stojące pojazdy na drodze przy prędkościach do 100 km/h (wcześniej: 60 km/h).
Aktywny Asystent Skrętu pomaga kierowcy pozostać w pasie ruchu przy prędkościach do 210 km/h. Nowe funkcje obejmują dodatkowe rozpoznawanie pasów z 360° kamery, tworzenie korytarzy awaryjnych szczególnie przy niskich prędkościach, znacznie poprawioną dostępność i wydajność w zakrętach na wiejskich drogach oraz poprawione centrowanie pasa na autostradach.
Oprócz konwencjonalnie oznaczonych ograniczeń prędkości, Asystent Znaków Drogowych rozpoznaje znaki na nadprożach i w trakcie robót drogowych. Nawet warunkowe instrukcje (np. „w przypadku deszczu”) są rozpoznawane przez ocenę wszystkich czujników pokładowych. Nowe są funkcje ostrzegania przed znakami stopu i czerwonymi światłami (w ramach pakietu asystentów jazdy).
Inteligentne systemy parkowania wspierają kierowcę podczas manewrowania

Dzięki poprawionym czujnikom otoczenia, systemy parkingowe dają kierowcy jeszcze lepsze wsparcie podczas manewrowania przy niskich prędkościach. Obsługa jest szybsza i bardziej intuicyjna dzięki integracji z MBUX. Opcjonalna kierownica tylnej osi jest zintegrowana z asystentami parkowania, a trajektorie są odpowiednio obliczane. Funkcje awaryjnego hamowania służą również do ochrony innych użytkowników dróg.

Oprócz stabilizacji kombinacji podczas cofania, opcjonalny asystent manewrowania przyczepą dla Mercedesa-Benz C-Class Estate może teraz po raz pierwszy poradzić sobie z dowolnie wybieranymi manewrami skrętu do 90°. To umożliwia precyzyjne i bezpieczne ustawienie przyczepy.

Bezpieczeństwo w razie wypadków: dostosowane do wszystkich wymagań globalnych

Niewiele modeli sprzedaje się na tak wielu rynkach jak Mercedes-Benz klasa C, obecnie dostępna w ponad 100 krajach. Około 1000 wariantów obciążenia jest badanych w trakcie rozwoju, ponieważ wszystkie warianty silników i nadwozi, zarówno przy prawym, jak i lewym ruchu, hybrydy czy modele 4MATIC spełniają te same wymagania. Istnieją również specjalne elementy wyposażenia, aby spełniać specyficzne kryteria oceny – pojazdy na rynek europejski mają na przykład centralną poduszkę powietrzną. W przypadku poważnego bocznego uderzenia, umiejscawia się ona pomiędzy fotelami kierowcy i pasażera z przodu, zmniejszając ryzyko ich głów w kontakcie. Jest zintegrowana z oparciem fotela kierowcy w środkowej części pojazdu.

Wraz z znanymi koncepcjami ochrony PRE-SAFE® dla kolizji czołowych i tylnych, PRE-SAFE® Impulse Side (dostępne w połączeniu z Pakietem Asystentów Jazdy Plus) tworzy rodzaj wirtualnej strefy zgniotu, która rozciąga się wokół pojazdu. Ponieważ w przypadku bocznego uderzenia dostępna jest ograniczona strefa zgniotu, PRE-SAFE® Impulse Side (dostępność w zależności od wybranego wyposażenia) może przesunąć dotkniętego kierowcę lub pasażera z przodu z dala od zagrożenia nawet przed zderzeniem, gdy tylko system wykryje, że kolizja boczna jest bezpośrednie zagrożona. W tym celu komory powietrzne w bocznych poduszkach oparcia fotela przedniego są napełniane w ułamku sekundy.

Podsumowując, koncepcja bezpieczeństwa klasy C opiera się na inteligentnie zaprojektowanej skorupie nadwozia z szczególnie sztywną komorą pasażerską oraz strukturami zgniotu, które deformują się w określony sposób, działając razem z pasami bezpieczeństwa i systemami poduszek powietrznych. W przypadku wypadku systemy takie jak napinacze pasów i poduszki powietrzne mogą być aktywowane, aby chronić pasażerów, w zależności od sytuacji. Dzięki licznym symulacjom numerycznym, struktura pojazdu została skonfigurowana, aby zapewnić szczególnie dobrą ochronę pasażerów w przypadku kolizji. We wszystkich aspektach konfiguracji pojazdu, które są istotne w przypadku wypadku, wymogi prawne zostały dalej wzmocnione przez wewnętrzne wymagania testowe i kryteria testowe pochodzące z wniosków wynikających z rzeczywistych scenariuszy wypadków.

Nowoczesne funkcje: imponujący komfort jazdy nocą, klimatyzacja i fotele

Nowa klasa C jest standardowo wyposażona w reflektory LED High Performance. System DIGITAL LIGHT znany z nowej klasy S jest dostępny jako opcja. Ta rewolucyjna technologia reflektorów pozwala na nowe funkcje, np. projekcję linii prowadzących lub symboli ostrzegawczych na drodze przed samochodem. Pakiet AIR-BALANCE zapewnia indywidualne doznania zapachowe w wnętrzu. Przyciśnięciem przycisku lub komendą głosową holistyczne podejście „Fit & Healthy” ENERGIZING Comfort zapewnia namacalne doświadczenie różnych systemów komfortu w klasie S i oferuje programy, które grupują je w światy doświadczeń.

DIGITAL LIGHT: ekstremalnie wydajne z opcjonalnymi funkcjami projekcji

Nowa klasa C jest standardowo wyposażona w reflektory LED High Performance. System DIGITAL LIGHT znany z nowej klasy S jest dostępny jako opcja. Ta rewolucyjna technologia reflektorów pozwala na nowe funkcje, np. projekcję linii prowadzących lub symboli ostrzegawczych na drodze przed samochodem. DIGITAL LIGHT posiada moduł świetlny z trzema niezwykle mocnymi diodami LED w każdym reflektorze, których światło jest załamane i kierowane przez 1,3 miliona mikrozagłębnień. Rozdzielczość wynosi zatem ponad 2,6 miliona pikseli na pojazd.

Dzięki tej dynamice i precyzji, ten inteligentny system stworzył praktycznie nieskończone możliwości dla wysokorozdzielczej dystrybucji światła, która optymalnie dostosowuje się do warunków otoczenia. Jednak decydującym czynnikiem jest nie tylko technologia w reflektorze, ale także cyfrowa inteligencja stojąca za nią. Wbudowane kamery i systemy czujników wykrywają innych użytkowników dróg, potężne komputery oceniają dane oraz cyfrowe mapy nawigacyjne w milisekundach i wydają polecenia reflektorom, aby optymalnie dostosować rozkład światła w każdej sytuacji. Rezultat: optymalna widoczność dla kierowcy bez oślepiania innych użytkowników dróg, a także innowacyjne funkcje zwiększające bezpieczeństwo. „DIGITAL LIGHT” nie goni za rekordami dystansu, ale dąży do zapewnienia doskonałej widoczności i maksymalnej, nieoślepiającej jasności przez cały czas w oparciu o innowacyjną koncepcję całościową. Innowacyjne funkcje wspierające kierowcę i umożliwiające komunikację z innymi użytkownikami dróg znacznie poprawiają bezpieczeństwo podczas jazdy nocą.

DIGITAL LIGHT z funkcją projekcji jest dostępny jako opcja. Ten system może zwiększyć bezpieczeństwo jazdy, projektem linii prowadzących, symboli i animacji na drodze.

Na przykład DIGITAL LIGHT projekuje dwie linie prowadzące w przypadku robot drogowych. Te mniej więcej określają szerokość pojazdu. Kierowca ma zatem jeszcze lepsze wskazówki na wąskiej drodze.
Inteligentna technologia podświetla pieszych w strefie zagrożenia za pomocą funkcji punktowego światła i wyjaśnia ich położenie za pomocą projektowanych punktów kierunkowych.
Kierowcy poruszający się w przeciwnym kierunku na wjazdach autostradowych lub w ulicach jednokierunkowych są ostrzegani przez symbol.
Ten sam symbol ostrzegawczy pojawia się przed przejściem na czerwone światło lub przed znakami stopu.
Udogodnienia komfortowe: ulepszenia w wielu szczegółach

Opcjonalna funkcja masażu w przednich fotelach została rozszerzona na całą okolicę pleców: osiem komór w oparciu zapewnia poprawiony efekt głębokiej tkanki. Wibracyjny masaż jest również możliwy po stronie kierowcy, przy czterech silnikach umieszczonych w siedzisku. Podgrzewanie siedzeń z tyłu jest po raz pierwszy dostępne w modelach Sedan i Estate.

Przyciśnięciem przycisku lub komendą głosową holistyczne podejście „Fit & Healthy” ENERGIZING Comfort zapewnia namacalne doświadczenie różnych systemów komfortu w klasie S i oferuje programy, które grupują je w światy doświadczeń. System tworzy również dopasowaną atmosferę wewnętrzną – na przykład, pobudzającą w przypadku zmęczenia lub relaksującą w przypadku podwyższonego poziomu stresu. ENERGIZING COACH sugeruje odpowiedni program fitness lub wellness na podstawie danych o pojeździe i podróży. Użytkownik również bierze pod uwagę informacje o jakości snu i poziomie stresu w swoim inteligentnym algorytmie, jeśli posiada odpowiedni urządzenie do noszenia. W modelach hybrydowych plug-in oferuje program „Power Nap”, który jest użyteczny np. podczas przerwy na stacji benzynowej lub do ładowania akumulatora. Program składa się z trzech faz – zasypianie, sen, budzenie – i może zwiększać wydajność oraz dostarczać nową energię.

Pakiet AIR-BALANCE zapewnia indywidualny zapach we wnętrzu, zgodnie z osobistymi preferencjami i nastrojem. Dzięki odświeżającej jonizacji i filtrowaniu powietrza na zewnątrz i wewnątrz, przyczynia się również do poprawy jakości powietrza i większego poczucia wygody.

Koncepcja wymiarowa i praktyczne funkcje: więcej przestrzeni z przodu i z tyłu

Przy długości 4751 mm i szerokości 1820 mm, modele Sedan i Estate są znacznie większe od swoich poprzedników. Rozstaw osi wzrósł o 25 mm do 2865 mm. Zarówno pasażerowie z przodu, jak i z tyłu korzystają z powiększonych wymiarów zewnętrznych.

Dobry współczynnik oporu powietrza poprzednich modeli (Sedan: Cd 0,24, Estate: Cd 0,27) pozostał zachowany mimo większych wymiarów zewnętrznych.

Pojemność bagażnika Mercedes-Benz C-Class Estate jest o 30 litrów większa niż wcześniej, wynosząc od 490 do 1510 litrów. Inne praktyczne udoskonalenia: Wysokość bagażnika pod wysuwaną osłoną oraz długość bagażnika zostały zwiększone w porównaniu do poprzedniego modelu. Wysokość progu załadunkowego jest nieco niższa.

Oparcie tylnego siedzenia modelu Estate ma dzielone składanie w stosunku 40:20:40. Obsługa odbywa się za pomocą dwóch przycisków na lewej i prawej stronie tylnego oparcia. Opcjonalny Pakiet Komfortu Komory Ładunkowej obejmuje elektryczne składanie. Obsługiwany jest za pomocą przycisków w lewych i prawych ścianach komory ładunkowej.

Mercedes-Benz C-Class Estate standardowo wyposażony jest w podnośnik EASY-PACK. Klapa bagażnika otwiera się i zamyka wygodnie za naciśnięciem przycisku: za pomocą przycisku na kluczyku zapłonowym, przełącznika w drzwiach kierowcy lub uchwytu zwalniającego na klapie bagażnika. Więcej wygody: wysuwana osłona bagażu i siatka dzieląca mają po raz pierwszy dwu-elementową konstrukcję. Każda z nich ma własną kasetę rolkową. Zredukowana waga poszczególnych kaset ułatwia obsługę.

Najnowsza generacja MBUX: intuicyjnie obsługiwana i ucząca się

Podobnie jak nowa klasa S, nowa klasa C Mercedes-Benz jest wyposażona w drugą generację MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Wnętrze pojazdu staje się jeszcze bardziej cyfrowe i inteligentne, ponieważ zarówno sprzęt, jak i oprogramowanie poczyniły znaczne postępy: Wyraźne obrazy na ekranach LCD ułatwiają kontrolę funkcji pojazdu i komfortu.

C 180 9AT (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1496 Cm3
Moc125 Kw @ 5500-6100 Rpm
170 Hp @ 5500-6100 Rpm
168 Bhp @ 5500-6100 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1800-4000 Rpm
250 Nm @ 1800-4000 Rpm
Moc silnika elektrycznego14.7 Kw (20 Hp)
Electrical Motor Torque147.5 Lb-Ft (200 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoMild Hybrydowy
Prędkość maksymalna144 Mph (232 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.6 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Pojemność bagażnika12.7 Cuft (360 L)
Średnie spalanie36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Emisja CO2149 G/Km

C 200 4MATIC 9AT (204 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1496 Cm3
Moc150 Kw @ 5800-6100 Rpm
204 Hp @ 5800-6100 Rpm
201 Bhp @ 5800-6100 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1800-4000 Rpm
300 Nm @ 1800-4000 Rpm
Moc silnika elektrycznego14.7 Kw (20 Hp)
Electrical Motor Torque147.5 Lb-Ft (200 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoMild Hybrydowy
Prędkość maksymalna150 Mph (241 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Pojemność bagażnika12.7 Cuft (360 L)
Średnie spalanie34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Emisja CO2157 G/Km

C 200 9AT (204 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1496 Cm3
Moc150 Kw @ 5800-6100 Rpm
204 Hp @ 5800-6100 Rpm
201 Bhp @ 5800-6100 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1800-4000 Rpm
300 Nm @ 1800-4000 Rpm
Moc silnika elektrycznego14.7 Kw (20 Hp)
Electrical Motor Torque147.5 Lb-Ft (200 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoMild Hybrydowy
Prędkość maksymalna153 Mph (246 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.3 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Pojemność bagażnika12.7 Cuft (360 L)
Średnie spalanie35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Emisja CO2150 G/Km

C 300 4MATIC 9AT (258 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc189.8 Kw @ 5800 Rpm
258 Hp @ 5800 Rpm
255 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 2000-3200 Rpm
400 Nm @ 2000-3200 Rpm
Moc silnika elektrycznego14.7 Kw (20 Hp)
Electrical Motor Torque147.5 Lb-Ft (200 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoMild Hybrydowy
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Pojemność bagażnika12.7 Cuft (360 L)
Średnie spalanie32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Emisja CO2168 G/Km

C 300 9AT (258 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc189.8 Kw @ 5800 Rpm
258 Hp @ 5800 Rpm
255 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 2000-3200 Rpm
400 Nm @ 2000-3200 Rpm
Moc silnika elektrycznego14.7 Kw (20 Hp)
Electrical Motor Torque147.5 Lb-Ft (200 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoMild Hybrydowy
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Pojemność bagażnika12.7 Cuft (360 L)
Średnie spalanie33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Emisja CO2159 G/Km

C 220 d 9AT (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1992 Cm3
Moc147.1 Kw @ 4200 Rpm
200 Hp @ 4200 Rpm
197 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy325 Lb-Ft @ 1800-2800 Rpm
440 Nm @ 1800-2800 Rpm
Moc silnika elektrycznego14.7 Kw (20 Hp)
Electrical Motor Torque147.5 Lb-Ft (200 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoMild Hybrydowy Diesel
Prędkość maksymalna152 Mph (245 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.3 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Pojemność bagażnika12.7 Cuft (360 L)
Średnie spalanie45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Emisja CO2138 G/Km

C 300 d 9AT (265 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1992 Cm3
Moc194.9 Kw @ 4200 Rpm
265 Hp @ 4200 Rpm
261 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy406 Lb-Ft @ 1800-2200 Rpm
550 Nm @ 1800-2200 Rpm
Moc silnika elektrycznego14.7 Kw (20 Hp)
Electrical Motor Torque147.5 Lb-Ft (200 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoMild Hybrydowy Diesel
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.7 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Pojemność bagażnika12.7 Cuft (360 L)
Średnie spalanie44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.