Druga generacja klasy C zadebiutowała w 2000 roku. Otrzymała nowe, zaokrąglone reflektory, które zastąpiły dotychczasowe, kwadratowe. Wersja AMG nie tylko miała atrakcyjny wygląd, ale również imponujące osiągi.
Po nieśmiałym debiucie pierwszej generacji klasy C, współpraca z Mercedes-Benz-AMG nabrała tempa. Z chwilą wprowadzenia drugiej generacji klasy C, zaprezentowano wersję C32 AMG. Stanowiła bezpośrednie zagrożenie dla BMW M3, ale była szybsza i dostępna w trzech wersjach nadwozia: sedan (głównie), kombi (w ograniczonym nakładzie) oraz sportowe coupe (tylko na specjalne zamówienie).
Wygląd był dość stonowany. Jedynie wykwalifikowane oko dostrzegłoby różnice między zwykłą klasą C a modelem C32 AMG. Do głównych różnic należały inny spoiler, specjalne progi boczne oraz nakładka na klapie bagażnika. Oferowano również nowy zestaw 17-calowych felg aluminiowych, chociaż w tej wielkości klasa C miała już inne opcje.
Wnętrze zyskało więcej różnic. Tablica rozdzielcza miała srebrne wykończenie wewnątrz dużego, półksiężycowego prędkościomierza. Na selektorze biegów i fotelach umieszczono znaki AMG. Nie zainstalowano specjalnych foteli wyścigowych. Niemiecki producent samochodów zdecydował, że jego klienci powinni cieszyć się komfortem Mercedesa oraz osiągami AMG w jednym pojeździe.