W 2011 roku Mercedes-Benz wprowadził lifting klasy C oraz wzbogacił ofertę tego modelu o wersję z dwiema drzwiami, która otrzymała błogosławieństwo AMG.
Po nieudanej próbie przekonania klientów do trzydrzwiowego hatchbacka CLC oraz jego poprzednika, klasy C Sport Coupe, niemiecki producent zaprezentował właściwe coupe z dwiema drzwiami dla klasy C. Choć model W204 klasy C był gotowy już w 2007 roku, to do 2011 roku coupe zostało ukończone i wprowadzone na rynek z pełną gamą silników, w tym mocną wersją C63 AMG.
W przeciwieństwie do pozostałych wersji coupe klasy C, wersja AMG została wyposażona w nowy, błyszczący czarny zderzak z przodu, flankowany przez dwa wloty powietrza, w których zamontowano LED-owe światła do jazdy dziennej. Chromowana listwa w kształcie skrzydła podtrzymywała szeroki znak firmowy Mercedes-Benz na atrapie chłodnicy, a na masce znalazły się dwa wypukłe pola, nawiązujące do potężnego silnika V-8, który napędzał ten samochód. Zestaw 18-calowych felg ze znakiem AMG nadawał C63 AMG wyrazisty i agresywny wygląd. Z tyłu, na pokrywie bagażnika, znajdował się spojler, a na dolnej części widoczne były cztery owalne końcówki wydechu.
Wnętrze pojazdu wyposażono w ten sam kokpit, co w odnowionym sedanie klasy C (W204), z rozbudowanym zestawem wskaźników. Z przodu znalazła się para sportowych foteli kubełkowych z wysokim podparciem oraz skórzaną tapicerką. Z tyłu producent zamontował kanapę dzieloną w proporcji 60/40, przystosowaną dla dwóch pasażerów, z przestrzenią do przechowywania między nimi.
Pod maską AMG zastosowało swoje udoskonalenia do silnika V-8 o pojemności 6.2 litra, który generował 457 koni mechanicznych. Jako opcję producent oferował pakiet wydajnościowy, który dodawał kolejne 30 koni. Siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów (AMG Speedshift) była standardowym wyposażeniem.
W nowym kształcie coupé Mercedes-Benz C63 AMG, Mercedes-AMG prezentuje autonomiczny, wysokowydajny samochód, który zachwyca wszystkimi zmysłami. Charakterystyczny design łączy się z silnym pakietem napędowym i dynamicznymi właściwościami jezdnymi. Nowe coupé wzbogaca udaną rodzinę modeli AMG Klasy C, która obejmuje klasyczną wersję sedan oraz praktyczny model kombi. Mercedes-Benz C63 AMG coupé uzupełnia także rodzinę coupé AMG: obok CLS63 AMG i CL63 AMG, Mercedes-AMG GmbH może teraz zaoferować kolejny wymarzony samochód z mocnym ośmiocylindrowym silnikiem. Wprowadzenie na rynek rozpoczyna się w lipcu 2011 roku. Szczególnie atrakcyjna jest wersja „Edition 1” Mercedes-Benz C63 AMG coupé, dostępna od momentu premiery z ekskluzywnym wyposażeniem.
Silnik V8 o pojemności 6,3 litra w Mercedes-Benz C63 AMG coupé generuje maksymalną moc 336 kW (457 KM) oraz moment obrotowy wynoszący 600 Nm, co zapewnia znakomite osiągi: coupé przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (elektronicznie ograniczona). Przy takich parametrach, nowe dwu-drzwiowe auto ma szansę na prowadzenie w swoim segmencie.
Nowa wersja coupé korzysta ze wszystkich aktualizacji technologicznych, które zostały wprowadzone w modelach sedan i kombi C63 AMG. Dzięki zastosowaniu 7-biegowej skrzyni biegów AMG SPEEDSHIFT MCT z trybem „Controlled Efficiency” jako standard oraz nowej pompy wspomagania, zużycie paliwa zostało zredukowane: łączna wartość NEDC dla Mercedes-Benz C63 AMG coupé wynosi 12,0 l/100 km.
Pakiet wydajności AMG dla maksymalnej mocy 358 kW (487 KM)
Ta wartość zużycia paliwa dotyczy również wersji wydajnościowej, która dzięki pakietowi wydajności AMG generuje 358 kW (487 KM). Pakiet dostępny jako opcja poprawia przyspieszenie od 0 do 100 km/h do 4,4 sekundy, a technologia przeniesiona z SLS AMG odpowiada za wzrost mocy o 22 kW (30 KM). Wykonane ze stopów aluminiowych tłoki, drążki korbowe oraz lekki wał korbowy z modelu gullwing oszczędzają trzy kilogramy wagi. To zmniejsza bezwładność i zwiększa zwrotność oraz reakcję silnika o wysokich obrotach. Wizualnie pakiet wydajności AMG można zidentyfikować po zmiennym kolektorze ssącym w szarym tytanowym kolorze pod maską, wysokowydajnym systemie hamulcowym AMG z zespołami hamulcowymi w kolorze czerwonym oraz spoilerach w z włókna węglowego na pokrywie bagażnika i sportowej kierownicy AMG obleczonej skórą nappa z obszarem chwytnym z Alcantary®.
Standardowa 7-biegowa skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT
7-biegowa skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT zapewnia bezpośrednie i dynamiczne przekazywanie mocy. Zamiast używać konwertera momentu obrotowego, ma kompaktowe, mokre sprzęgło startowe, które redukuje straty związane z klasyczną automatyczną skrzynią biegów, a tym samym znacząco obniża zużycie paliwa. Innym kluczowym czynnikiem jest tryb Controlled Efficiency „C”: zapewniając wczesne, komfortowe zmiany biegów przy jak najniższych obrotach silnika oraz „miękkie” reakcje na pedał gazu, skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 7-speed wspomaga kierowcę w osiąganiu lepszych wartości zużycia paliwa.
Ekskluzywny system przeniesienia mocy Mercedes-AMG jest przekonujący, ponieważ oferuje wysoki poziom zmienności i inspirującą dynamikę. Tryby „S”, „S+” oraz „M” zapewniają zwiększoną zwrotność i są wybierane za pośrednictwem nowego pokrętła sterującego, które zostało wprowadzone w SLS AMG. Szybsze zmiany biegów i wyższe obroty podnoszą emocje kierowcy, a podwójne sprzęgnięcie aktywne jest w trybach „S”, „S+” i „M”, co dodatkowo zwiększa przyjemność z jazdy. Zmiany biegów w trybach „S+” i „M” zajmują zaledwie 100 milisekund. Funkcja RACE START pozwala kierowcy odkryć pełne możliwości przyspieszenia pojazdu.
Specjalne zawieszenie sportowe AMG dla dużej dynamiki i komfortu jazdy
To nie tylko silnik i przeniesienie mocy wpływają na dynamiczne właściwości Mercedes-Benz C63 AMG coupé – zawieszenie sportowe AMG i wysokowydajny system hamulcowy AMG są również kluczowe. W odróżnieniu od standardowego zawieszenia, szczytowy model AMG ma oddzielne zawieszenie przednie z trzema wahaczami, wzmocnione niezależne tylne zawieszenie wielowahaczowe oraz szerszy rozstaw kół z przodu i z tyłu. Sztywniejsza elastokinematyka, niezależna kinematyka osi z większym ujemnym pochyleniem oraz stabilizatory poprzeczne o większym przekroju skutkują wyższą zwrotnością i większym przyspieszeniem bocznym. Specjalnie dostosowane sprężyny i tłumiki optymalizują zarówno reakcje zawieszenia, jak i charakterystykę hałasu drogi oraz wibracje opon.
Wrażliwy na prędkość sportowy układ kierowniczy AMG z bezpośrednim przełożeniem (13.5 : 1) zapewnia doskonałe czucie drogi i przyczynia się do zwrotnej, bezpośredniej jazdy. Idealnie uzupełnia go trzyetapowy ESP®: Elektroniczny Program Stabilizacji umożliwia uzyskanie trzech indywidualnych strategii sterowania za naciśnięciem przycisku. Kierowca może za pomocą przełącznika ESP® na konsoli środkowej wybierać pomiędzy trybami ESP ON, ESP SPORT i ESP OFF. Wysokowydajny system hamulcowy AMG z wentylowanymi wewnętrznie i perforowanymi tarczami zapewnia doskonałą reakcję, krótkie drogi hamowania i wysoką odporność na przegrzanie.
Pewny i sportowy: design Mercedes-Benz C63 AMG coupé
Wizualnie Mercedes-Benz C63 AMG coupé ma pewną, sportową obecność, która przypomina wysokowydajny roadster SL63 AMG. Wszystkie cechy projektowe specyficzne dla AMG zostały sprytnie połączone z klasycznymi proporcjami coupé. Ten kompaktowy dwu-drzwiowy samochód ma ekscytujący, niski profil, mocną linię barków i wąski słupek C. Inne kluczowe aspekty stylizacyjne to krótki zwis, długa maska, stromo nachylona szyba czołowa oraz długie, rozciągnięte dach.
Jak przystało na AMG, samochód ma uderzającą, strzałkowatą przednią część z nowym przednim zderzakiem AMG, w tym dolnym poprzecznym wsporniku pomalowanym na wysoki połysk w czarnym kolorze, specyficznymi dla AMG diodowymi światłami dziennymi i wlotami powietrznymi po bokach. Duża gwiazda Mercedesa znajduje się na skrzydłowym poprzecznym żaluzji w nowym grillu chłodnicy, a w połączeniu z zmodyfikowaną maską aluminiową z wystającymi bokami podkreśla męskość, jaką emanuje ten samochód. Inną przyciągającą wzrok cechą są nowe reflektory z przezroczystymi soczewkami, szczególnie gdy opcjonalnie także zastosowano Inteligentny System Oświetlenia (ILS).
Szeroki przedni błotnik z legendą „6.3 AMG”, panele progowe AMG oraz nowe koła AMG ze stopów lekkich z pięcioma podwójnymi szprychami, pomalowane w szary tytan z wykończeniem na wysoki połysk, dominują w widoku bocznym. Dobrą przyczepność zapewniają szerokie opony 235/40 R 18 (przód) i 255/35 R 18 (tył).
Z tyłu unikatowy tylny zderzak AMG ma charakterystyczny, czarny wkład dyfuzora oraz trzy wyraźne finy dyfuzora. Dwie chromowane podwójne końcówki wydechu systemu sportowego AMG również przyciągają uwagę.
Wysokiej jakości, dynamiczne wnętrze
Po otwarciu drzwi Mercedes-Benz C63 AMG coupé pasażerowie wkraczają do specjalnie zaprojektowanego wnętrza o dynamicznym charakterze i wysokiej jakości. Panel instrumentów zintegrowany z ekranem natychmiast przypomina nowy CLS63 AMG. Trzy sportowe, oddzielne okrągłe wskaźniki dostarczają informacji o prędkości, obrotach silnika, poziomie paliwa oraz temperaturze płynu chłodzącego. Inne opcje wyświetlania są zintegrowane w głównym menu AMG, do którego można uzyskać dostęp za pomocą wielofunkcyjnych przycisków na kierownicy. W centralnej części prędkościomierza, kolorowy, trójwymiarowy wyświetlacz TFT wita kierowcę, wyświetlając logo AMG przy włączonym zapłonie.
Specjalnie uformowana sportowa kierownica AMG została przejęta z CLS63 AMG. Posiada spłaszczone górne i dolne sekcje, metalowy element wykończeniowy, chwytną powierzchnię wykonaną z perforowanej skóry oraz aluminiowe łopatki zmiany biegów. Elementy wykończeniowe w wysokim połysku, czarnym fortepianowym lakierze na panelu instrumentów, konsoli środkowej i drzwiach podkreślają wysoką jakość. Na konsoli środkowej znajduje się pokrętło do wyboru trybów przeniesienia mocy C, S, S+, M oraz RACE START.
Nowe fotele sportowe AMG z integralnymi zagłówkami, systemem EASY-ENTRY i wysokiej jakości emblematami AMG mają sportowy design z poziomymi przeszyciami. Standardowo dostępna jest tapicerka z materiału ARTICO/DINAMICA w czarnym kolorze. DINAMICA to nowy typ oddychającego materiału syntetycznego, który jest przyjemny w dotyku i charakteryzuje się niską emisją oraz dużą odpornością na blaknięcie. Boksy boczne foteli sportowych AMG są wykończone materiałem ARTICO, natomiast środkowe panele siedzisk są wykończone materiałem DINAMICA. Mercedes-Benz C63 AMG coupé to pełnoprawny czteromiejscowy samochód, a tylne siedzenia mają ten sam styl poziomych przeszyć co fotele sportowe AMG. Aby powiększyć przestrzeń bagażową, oparcia tylnej kanapy mogą być składane jako standard.
Opcjonalne wykończenia ze skóry designo nadają wnętrzu szczególnie ekskluzywny charakter: dostępne są cztery jednolite kolory i trzy dwukolorowe kombinacje, które można uzupełnić „rozszerzonymi wykończeniami ze skóry designo w czerni” w górnej części panelu instrumentów.
Dodatkowe atrakcyjne opcje wyposażenia są dostępne ekskluzywnie dla Mercedes-Benz C63 AMG coupé w AMG Performance Studio:
5-szprychowe koła ze stopów lekkich AMG, malowane w szary tytan z wykończeniem na wysoki połysk, z oponami 235/40 R 18 (przód) i 255/35 R 18 (tył)
Koła wielo-szprychowe AMG, malowane w szary tytan z wykończeniem na wysoki połysk, z oponami 235/35 R 19 (przód) i 255/30 R 19 (tył)
Koła wielo-szprychowe AMG, malowane na czarny mat z wykończeniem na wysoki połysk na wewnętrznej krawędzi, z oponami 235/35 R 19 (przód) i 255/30 R 19 (tył)
Pakiet zewnętrzny z włókna węglowego AMG
Blokada dyferencjału tylnej osi AMG
Elementy wykończeniowe AMG z włókna węglowego/wysokiego połysku w lakierze fortepianowym
Podświetlane panele progowe AMG
Dywaniki podłogowe AMG
Wysoki poziom bezpieczeństwa i nowe systemy asystujące
Z siedmioma poduszkami powietrznymi w standardzie, napinaczami pasów i ogranicznikami siły pasów dla wszystkich miejsc, Mercedes-Benz C63 AMG coupé ma rozbudowane systemy bezpieczeństwa. Poduszki powietrzne, które mogą zadziałać w milisekundach w przypadku wypadku, obejmują poduszki przednie oraz boczne dla kierowcy i pasażera z przodu, poduszkę na kolana po stronie kierowcy oraz poduszki okienne. System ochrony bocznej – składający się z poduszki okiennej i bocznej – optymalizuje poziom ochrony poszczególnych części ciała.
Dzięki licznych systemom asystującym, od detekcji zmęczenia ATTENTION ASSIST po kontrolę odległości DISTRONIC PLUS, Mercedes-Benz C63 AMG coupé zapewnia kompleksowe wsparcie i ochronę kierowcy. Systemy asystujące są znane z flagowej Klasy S i są oparte na najnowszej technologii radarowej, kamerowej i czujnikowej. Obejmują one częste przyczyny wypadków, takie jak zbyt bliskie prowadzenie, zmęczenie i ciemność.
Systemy asystujące w skrócie:
System ABS (standard)
Adaptacyjny asystent świateł drogowych (opcjonalny)
Aktywny asystent utrzymania pasa (opcjonalny)
Aktywny asystent martwego pola (opcjonalny)
ATTENTION ASSIST (standard)
DISTRONIC PLUS w tym BAS PLUS (opcjonalny)
Program Stabilizacji Elektronicznej ESP® (standard)
Asystent świateł (standard)
Asystent ograniczenia prędkości (opcjonalny)
Inteligentne systemy oświetleniowe ILS (opcjonalny)
PARKTRONIC w tym asystent parkowania (opcjonalny)
PRE-SAFE® (opcjonalny)
Hamulec PRE-SAFE® (opcjonalny)
Asystent utrzymania pasa (opcjonalny)
Tempomat ze zmienną kontrolą prędkości SPEEDTRONIC (standard)
Asystent martwego pola (opcjonalny)
Nowa generacja telematyki z ulepszonym komfortem obsługi
Mercedes-Benz C63 AMG coupé posiada także nową generację telematyki, która miała swoją światową premierę w modelach sedan i kombi. Główne nowości to większa wygoda obsługi, większe wyświetlacze, transfer książki telefonicznej, wyświetlanie wiadomości SMS, bezprzewodowe odtwarzanie muzyki przez Bluetooth oraz interfejs USB, który teraz znajduje się w centralnej wsporniku.
Multimedia system COMAND Online oferuje teraz dostęp do internetu po raz pierwszy. Gdy samochód jest w ruchu, klienci mogą swobodnie przeglądać lub surfować do usługi online Mercedes-Benz, której strony ładują się szczególnie szybko i są łatwe w użyciu w trakcie jazdy. Zintegrowane usługi obejmują informacje o pogodzie oraz specjalne wyszukiwanie celu za pośrednictwem Google, a także opcję pobrania trasy, która została wcześniej skonfigurowana na komputerze za pomocą Google Maps i wysłana do samochodu. System nawigacji COMAND Online ma również dodatkowe funkcje. Nowe cechy to wyświetlanie w 3D z widokiem na miasta. Nowością jest również możliwość rejestracji i powtórzenia tras, zapisywania lub importowania konkretnych celów osobistych za pomocą karty SD, a także wyświetlanie czterech alternatywnych tras na mapie nawigacyjnej, z których jedna jest szczególnie ekonomiczna.
Becker® MAP PILOT oferuje niskokosztową funkcję nawigacji, która może być także retrofittingowana, dostępna dla podstawowego radia Audio 20 CD. Jego zalety w porównaniu do rozwiązań pozafabrycznych obejmują zintegrowaną obsługę za pomocą centralnych kontrolerów i wyświetlacza Audio 20, dyskretną lokalizację w schowku oraz aktualizację przez portal internetowy.
Specjalnie zaprojektowana, premium jakość „Edition 1”