Gdy w 1993 roku Mercedes-Benz zastąpił model 190 klasą C, wprowadził ją najpierw jako sedan, a wersja kombi pojawiła się dopiero w 1996 roku.
Mercedes-Benz stworzył model C-Class T-Model (S-202) przede wszystkim dla tych, którzy potrzebowali więcej miejsca w bagażniku, ale niekoniecznie tak dużego jak w vanie. Był to bardziej pojazd dla rodzin, które potrzebowały miejsca na wózki dziecięce lub dwa rowery, ale nie chciały przyjeżdżać do pracy autem przypominającym furgonetkę. Mercedes oferował nową wersję kombi w trzech wersjach wyposażeniowych: Esprit, Elegance i Sport.
Z przodu modele Esprit i Sport miały pomarańczowe kierunkowskazy, podczas gdy Elegance wyposażono w przejrzyste soczewki. Grill chłodnicy wciąż przypominał klasyczny design z chromowanymi szczelinami i pionowym paskiem na środku. Do słupka B, S-202 używał tych samych elementów nadwozia co w sedanach, ale za słupkiem C pokazywał przedłużoną linię dachu. Bez względu na kolor auta, słupki B i C były czarne, a z tyłu dachu znajdował się spojler, który ozdabiał górną część zaokrąglonej klapy bagażnika.
Wewnątrz wnętrze wykończono w różnych schematach kolorystycznych, w zależności od poziomu wyposażenia, a na siedzeniach i panelach drzwiowych dla wersji Esprit pojawił się wzór przypominający szachownicę. W zależności od opcji, auto mogło być wyposażone w klimatyzację i elektryczne szyby. Opcjonalnie dostępny był także panoramiczny dach. Tylną kanapę dzielono w proporcji 60/40, co zwiększało przestrzeń bagażową z przyzwoitych 465 litrów (16,4 cu-ft) do 1,510 litrów (53,3 cu-ft) po złożeniu oparcia.