Mercedes-Benz odświeżył całą gamę modeli klasy C w 2011 roku, a zmiany były bardzo zauważalne, z całkowicie przeprojektowanym przodem samochodu.
Trzecia generacja klasy C zadebiutowała na rynku w 2007 roku, co stanowiło znaczącą zmianę w porównaniu do swojego poprzednika. Zmieniono lub udoskonalono ponad 2000 elementów. To była generacja, która przywróciła tradycyjne, kanciaste reflektory do segmentu premium kompaktów producenta z Niemiec. Niemniej jednak, cztery lata później, marka z trójramienną gwiazdą postanowiła ponownie spróbować nietypowego wyglądu.
W odświeżonej wersji, Mercedes-Benz po raz kolejny zaproponował nietypowy kształt reflektorów klasy C. Były one nachylone ku górze na boki nadkoli. Jednak poza przednim pasem, nie było praktycznie żadnych istotnych różnic w wyglądzie zewnętrznym.
Wnętrze zostało całkowicie zmienione przez Mercedes-Benz, który wprowadził nową deskę rozdzielczą z ekranem systemu infotainment umieszczonym na szczycie centralnej konsoli w estetycznie zintegrowanym panelu. W wersji sprzed liftingu używano wysuwanego ekranu, który wychodził z wnętrza deski rozdzielczej. Wśród innych zmian, producent wymienił kierownicę, z której usunięto okrągły układ przycisków na kwadratowy.
Od strony technicznej, Mercedes-Benz wprowadził ulepszoną wersję siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów, nazwaną 7G-Tronic Plus, która rozwiązała niektóre problemy występujące w standardowej jednostce 7G-Tronic. Ostatnia, ale nie mniej ważna zmiana, to wprowadzenie nowych bezpośrednio wtryskiwanych, turbodoładowanych silników benzynowych w klasie C, które obniżyły emisję spalin i poprawiły efektywność paliwową.
Nowa klasa C Mercedesa-Benz zadebiutuje wiosną 2011 roku i stanowi kompleksową modernizację. Przednia i tylna część tego najlepiej sprzedającego się modelu zyskały bardziej wyrazisty design. W zestawie wskaźników pojawił się ekran wyświetlacza w wysokiej rozdzielczości, eleganckie nowe deski rozdzielcze z fakturowaną powierzchnią oraz wyraźne dekoracyjne akcenty podkreślające premium charakter wnętrza. Zużycie paliwa poprawiło się o nawet 31 procent. Wprowadzono także nowe silniki, ulepszony automatyczny system 7G-TRONIC PLUS oraz funkcję ECO start/stop. Po raz pierwszy w tej serii dostępnych jest dziesięć nowych systemów asystujących kierowcy, od standardowego systemu detekcji senności ATTENTION ASSIST po opcjonalny system kontroli odległości DISTRONIC PLUS.
„Pod względem układów napędowych i systemów ochrony nowej generacji klasa C Mercedesa-Benz oferuje ten sam komfort i bezpieczeństwo co nasze modele luksusowe. Wysokiej jakości elementy wnętrza przypominają o nowym CLS, a klasa C Mercedesa-Benz ustala zupełnie nowe standardy w swojej klasie pod względem postrzeganego wartości i jakości,” mówi dr Joachim Schmidt, dyrektor sprzedaży i marketingu firmy Mercedes-Benz Cars. Ta modernizacja wnętrza została wzbogacona o nową generację telematyki, która nie tylko zawiera całkowicie przeprojektowane wyświetlacze, ale także zapewnia dostęp do internetu na pokładzie.
Łącznie ponad 2000 nowych komponentów odróżnia najnowszą generację klasy C Mercedesa-Benz od swojego poprzednika. Wersje Sedan i Kombi będą dostępne do zamówienia od 10 stycznia 2011 roku. Europejska premiera odbędzie się od marca 2011 roku. Oprócz standardowego wyposażenia – które teraz obejmuje skórzaną kierownicę – dwie linie designu i wyposażenia ELEGANCE i AVANTGARDE stanowią podstawę programu indywidualizacji klasy C. Obie linie są teraz jeszcze bardziej widocznie różniące się od siebie.
Klasa C Mercedesa-Benz jest najczęściej sprzedawaną serią modeli Mercedesa-Benz. Obecna seria znalazła ponad milion nabywców na całym świecie od momentu wprowadzenia w marcu 2007 roku. Od momentu wprowadzenia pierwszej klasy C Mercedesa w 1982 roku (wtedy znanej jako model 190), Mercedes-Benz sprzedał w sumie ponad 8,5 miliona pojazdów w tym segmencie. Również w 2010 roku klasa C wielokrotnie zajmowała czołowe miejsca w statystykach rejestracji.
Więcej mocy, niższe zużycie: silniki
Udało się osiągnąć poprawę zużycia paliwa o nawet 31 procent, a wszystkie modele startowe klasy C Mercedesa-Benz będą miały funkcję ECO start/stop jako standard. Wszystkie warianty silników są teraz klasyfikowane jako jednostki BlueEFFICIENCY, co pokazuje, że są szczególnie wydajne i przyjazne dla środowiska w swoim zużyciu paliwa. W przyszłości wszystkie wersje automatyczne będą miały zaawansowaną przekładnię automatyczną 7G-TRONIC PLUS. Dodatkowo, ogólny stosunek wszystkich nowych wariantów napędu został zoptymalizowany w celu lepszej oszczędności paliwa.
Wszystkie silniki benzynowe w tej serii modelowej mają bezpośredni wtrysk. Jednym z wyróżniających się elementów jest wprowadzenie nowego silnika V6 o innowacyjnym i wysoce efektywnym procesie BlueDIRECT w modelu C 350 BlueEFFICIENCY. Skok wydajności jest szczególnie dobrze odzwierciedlony przez jednostkę sześciocylindrową: moc znacznie wzrosła, C 350 BlueEFFICIENCY dostarcza 306 KM i 370 Nm (wcześniej 292 KM i 365 Nm).
Czterocylindrowe silniki benzynowe, które w 2009 roku dokonały wielkiego skoku ewolucyjnego, wszystkie mają bezpośredni wtrysk i turbosprężarkę, a także wyróżniają się wysoką wydajnością i wzorową ekonomią.
Najbardziej oszczędny model w ofercie Mercedesa C-Class stał się jeszcze bardziej oszczędny: C 220 CDI BlueEFFICIENCY z ręczną sześciobiegową skrzynią biegów oraz standardową funkcją ECO start/stop. Odpowiada to 117 gramom CO2 na kilometr. Razem z ulepszoną automatyczną skrzynią biegów 7G-TRONIC PLUS oraz funkcją ECO start/stop w standardzie, zarówno C 220 CDI BlueEFFICIENCY, jak i C 250 CDI BlueEFFICIENCY dostarczają doskonałe wyniki z łącznym zużyciem oleju napędowego wynoszącym 58,8 mpg. Odpowiada to emisji CO2 wynoszącej 125 gramów na kilometr.
Design: Dynamiczny, stanowczy, pewny siebie
Klasa C Mercedesa-Benz wita wiosnę 2011 po kompleksowej metamorfozie. Przednia i tylna część bestsellera zyskały bardziej wyrazisty styl, a przód zbliżono do nowego idiomu designu marki. Przedni zderzak ma bardziej ekspresyjny i dynamiczny kontur oraz bardziej wyraźnie podkreśla kształt grilla chłodnicy jako centralnego elementu na przodzie.
Centralne wloty powietrza rozciągają się w kształcie V ku górze, tworząc wizualną podstawę dla grilla chłodnicy. Wyraźnie zarysowane boczne sekcje rozciągają się od sportowego kształtu V na środku. Kontynuując poniżej reflektorów, te sekcje łączą się z liniami cechującymi boki pojazdu, tworząc połączenie z bokami. Boczne wloty powietrza w zderzaku są umiejscowione nisko, nadając samochodowi bardziej sportowy wygląd.
Zarówno sedan, jak i kombi otrzymały nową pokrywę silnika wykonaną z aluminium. Jej kontur w rejonie reflektorów i grilla chłodnicy bardziej niż dotychczas podkreśla kształt litery V z przodu.
Kształt reflektorów z przezroczystymi soczewkami został zmodyfikowany, aby stworzyć bardziej dynamiczne i stanowcze wrażenie, a także współdziałać z pokrywą silnika, grillem i zderzakiem, nadając klasie C Mercedesa-Benz nowy wygląd. To wrażenie wzmacniają zarówno zewnętrzne kształty reflektorów, jak i wnętrze obudów. Reflektory prezentują nowoczesność dzięki precyzji i grze między matowymi a błyszczącymi powierzchniami. Reflektory halogenowe są rozmieszczone w klasyczny sposób, z światłem mijania na zewnątrz, światłem drogowym w środku i kierunkowskazami starannie umiejscowionymi w zewnętrznym rogu stworzonym przez przedni błotnik.
W przypadku zamówienia opcjonalnych reflektorów bi-xenonowych z Inteligentnym Systemem Światła (ILS), wrażenie głębi wzmacnia rząd modułów oświetleniowych. Światło pozycyjne o charakterystycznym kształcie C podkreśla nocny design. Za nim znajduje się światło skrętne sięgające do głównego modułu reflektora na zewnątrz. Wizualną podstawę w dolnej części reflektora tworzy pozioma jednostka LED wskaźnika. Poziome dzienne światła LED w zderzaku również sprawiają, że klasa C Mercedesa-Benz jest nie do pomylenia z odległości.
W przypadku tylnego zderzaka zmodyfikowano kontury światłoczące i linie podziału, aby jeszcze mocniej podkreślić szerokość sedana i kombi. Ta zmiana jest szczególnie zauważalna w bardziej stromo wznoszących się konturach światłoczących po bokach w kierunku tylnych świateł. Ciągły kontur światłoczący w górnej części tylnego zderzaka przedłuża się w boki, łącząc tył z bokami, aby podkreślić sportowy charakter tylnej części.
W odnowionym modelu tylne światła są jeszcze bardziej starannie zintegrowane w tylnej części dzięki ciągłej osłonie soczewkowej. Charakterystyczna powierzchnia falista znajduje się teraz wewnątrz światła i przypomina o poprzednich seriach modelowych. Szczególne wrażenie głębi uzyskuje się dzięki umiejscowionemu centralnie wskaźnikowi LED, który wydaje się unosić przed czerwonymi górnymi i dolnymi pasmami świetlnymi.
W całej okazałości: przeprojektowana deska rozdzielcza i wysokiej jakości powierzchnie
Jednym z głównych punktów projektowych wnętrza było przeprojektowanie deski rozdzielczej, aby stworzyć sportowy, wysokiej jakości wygląd. Jednocześnie wzmocniono koncept wykończenia. Powierzchnie dotykowe elementów sterujących są bardziej szczegółowo wykończone i galwanizowane. Dzięki schodkowej rozciągnięciu panel deski rozdzielczej teraz również mieści centralny wyświetlacz. Zestaw wskaźników i dyskretna kontur światłoczący rozciągają się na stronę pasażera z przodu. Centralne, trapezoidalne wloty powietrza oraz okrągłe wloty powietrza na zewnątrz są podkreślone galwanizowanym wykończeniem.
Duża sekcja wykończenia jest ważną częścią nowo zaprojektowanej deski rozdzielczej. Rozciąga się ona od centralnych wlotów powietrza poprzez stronę pasażera z przodu do zewnętrznego wlotu powietrza, tworząc znacznie szerszy wygląd wnętrza. Górna część deski rozdzielczej z nową fakturą powierzchni kontynuuje wzdłuż linii drzwi.
Panel sterowania nowej generacji jednostki komunikacyjnej i informacyjnej ma przyciski z galwanizowanymi powierzchniami. Połączenie matowych przycisków, błyszczących obszarów i nowego projektu pokrętła podkreśla wyższą postrzeganą wartość wnętrza. Wraz z nową generacją telematyki, odnowiona klasa C Mercedesa-Benz dostaje również nowy zestaw wskaźników z integralnym wyświetlaczem. Do kierowcy skierowane są trzy okrągłe obramowania z galwanizowanej powierzchni, otwarcie demonstrując sportowe ambicje klasy C.
Premium charakter wnętrza jest podkreślony nową generacją kierownicy, która została wprowadzona z nowym CLS i jest teraz dostępna w sportowej linii AVANTGARDE dla klasy C Mercedesa-Benz. Kierownica z chromowanym centralnym ramieniem stylowo podkreśla sportowy klimat w klasie C.
Wnętrze: Wyższa jakość i większy komfort
Wnętrze klasy C Mercedesa-Benz przepełnione jest wysokiej jakości detalami, przypominającymi nowego CLS, a klasa C ustala nowe standardy w swoim segmencie w zakresie jakości i komfortu. Projektanci wnętrz włożyli ogromny wysiłek w przeprojektowanie deski rozdzielczej, której nowe cechy obejmują fakturę powierzchni, integralny ekran, wyraźne wykończenie oraz, opcjonalnie, wyświetlacz w wysokiej rozdzielczości w zestawie wskaźników. Skórzana kierownica znajduje się w podstawowym wyposażeniu. Czas spędzony zarówno w sedanie, jak i w kombi jest teraz jeszcze bardziej przyjemny, dzięki sprawdzonej koncepcji wymiarowej klasy C, wraz z nowymi funkcjami poprawiającymi komfort, takimi jak klimatyzowane fotele oraz luksusowa automatyczna klimatyzacja THERMOTRONIC, która teraz umożliwia pasażerom wybór własnych stylów klimatyzacji.
Przestronność: wymiary wnętrza i ładowność
Klasa C Mercedesa-Benz znajduje się w czołówce najprzestronniejszych pojazdów w swoim segmencie. Szerokość ramion z przodu i szerokość łokci wynoszą odpowiednio 1390 i 1440 milimetrów. Z tyłu, zarówno sedan, jak i kombi oferują szerokość ramion wynoszącą 1398 milimetrów oraz szerokość łokci wynoszącą 1462 milimetry.
Klasa C Mercedesa-Benz oferuje również sporo miejsca na bagaż: pojemność bagażnika sedana wynosi 475 litrów (zgodnie z metodą pomiaru VDA). Dla sedana Mercedes-Benz oferuje dzieloną tylną kanapę, którą można szybko i łatwo złożyć do przodu w proporcji 1:2. Oparcia głowy przesuwają się do przodu razem z oparciami i nie muszą być wcześniej demontowane.
W przypadku kombi zmienność jest kluczowa; jego tylne oparcia są podzielone w proporcji 1/3 do 2/3 i mogą być składane do przodu. Pojemność bagażnika może być zwiększona z 485 lub 690 litrów (gdy pojazd jest załadowany do wysokości dachu) do 1500 litrów (gdy tylne oparcia są złożone do przodu i pojazd jest załadowany do wysokości dachu). Jest to kolejna wartość szczytowa do odnotowania: maksymalna użyteczna długość wnętrza – od klapy tylnej do podłokietnika pasażera z przodu – wynosi 2,82 metra.
Dzięki wielu praktycznym detalom, Mercedes kombi można załadować łatwo, wygodnie i bezpiecznie. Na przykład, w standardowym wyposażeniu znajdują się dwa haczyki na torby i cztery oczka do mocowania ładunków w bagażniku. Schowki z siatkowymi pokrywami i składanym koszem na zakupy również należą do standardowego wyposażenia, podobnie jak połączona pokrywa bagażnika i siatka zabezpieczająca. Klapa EASY-PACK otwiera się i zamyka za naciśnięciem przycisku. Na koniec, opcjonalny zestaw zabezpieczający EASY-PACK oferuje kierowcom jeszcze więcej możliwości zabezpieczenia przewożonego ładunku.
Komfort podczas długich podróży standardowo: fotele przednie
Fotele w klasie C Mercedesa-Benz mają istotny wpływ na komfort podczas długich podróży. Fotele klimatyzowane są dostępne jako opcja dla kierowcy i pasażera z przodu. Zapewniają wysoki poziom komfortu termicznego dzięki małym wentylatorom elektrycznym w tapicerce siedziska i oparcia, które pobierają powietrze z otoczenia, a następnie wtłaczają je przez perforowaną pokrywę fotela na powierzchnię. Oprócz tej funkcji wentylacji fotele klimatyzowane mają także ogrzewanie.
Wysokość i kąt nachylenia oparcia przednich foteli można regulować elektrycznie. Jeszcze większą wygodę zapewnia opcjonalna pełna elektryczna regulacja fotela kierowcy i pasażera z przodu. W połączeniu z pakietem Memory można zapisać trzy ustawienia.
Fotel multicontour (dostępny jako opcja) ma oddzielnie sterowane komory powietrzne pod materiałem tapicerskim. Umożliwia to pasażerom precyzyjne dopasowanie kształtu fotela do ich anatomii lub preferencji. Jest to możliwe dzięki wdmuchiwanym komorom powietrznym pod materiałem tapicerskim, które umożliwiają indywidualne ustawienie konturu bocznych podpór. Inną cechą jest funkcja pneumatycznego regulowania długości siedziska. Naciśnięcie przycisku pozwala na wydłużenie siedziska, co umożliwia pasażerom wygodne wyprostowanie nóg i zapewnia dobrą cyrkulację krwi.
Komfortowe i bezpieczne: fotele tylne
Jednostka tylnego siedzenia ma jednolitą konstrukcję. Trzy zagłówki oraz trzy pasy bezpieczeństwa z automatycznym zwijaczem zapewniają bezpieczeństwo pasażerów. Zewnętrzne tylne fotele są również wyposażone w napinacze pasów oraz ograniczniki siły pasów, a także regulowane wysokości i kąt zagłówków. ISOFIX, znormalizowany system mocowania dla fotelików dziecięcych, jest częścią standardowego wyposażenia.
Nawet większy komfort: THERMOTRONIC teraz z trybami klimatyzacji
W standardowym wyposażeniu wszystkie modele klasy C Mercedesa-Benz mają dwu strefową automatyczną klimatyzację THERMATIC. Jeszcze większy komfort klimatyczny zapewnia opcjonalna luksusowa automatyczna klimatyzacja THERMOTRONIC, która pozwala na indywidualne ustawienia temperatury dla trzech stref – kierowcy, pasażera z przodu i pasażerów z tyłu. Tak zwane tryby klimatyzacji THERMOTRONIC stanowią nową funkcję w klasie C: pasażerowie mogą wybierać ustawienia „Rozproszone”, „Średnie” lub „Skupione” za naciśnięciem przycisku i tym samym dostosować ilość powietrza oraz jego rozkład według własnych upodobań, nie rezygnując z wygodnego trybu automatycznego.
W trybie „Rozproszonym” na przykład, system THERMOTRONIC działa z niską prędkością powietrza i rozkłada powietrze na szerokim obszarze, aby zminimalizować przeciągi. W trybie „Skupionym”, głównie wykorzystuje wloty powietrza w centralnej części deski rozdzielczej, zaspokajając potrzeby związane z bezpośrednim przepływem większej ilości powietrza.
Większa wygoda obsługi, lepsza łączność: nowa generacja telematyki
Nowa klasa C Mercedesa-Benz wprowadza także nową generację telematyki, która będzie stopniowo wprowadzana także w innych seriach modeli. Główne nowe cechy to większa wygoda obsługi, większe wyświetlacze, transfer książki telefonicznej, wyświetlanie wiadomości SMS, bezprzewodowe odtwarzanie muzyki przez Bluetooth oraz złącze USB teraz umieszczone w centralnym podłokietniku.
System multimedialny COMAND Online zapewnia dostęp do internetu po raz pierwszy (za pośrednictwem telefonu komórkowego z włączonym dostępem do danych). Gdy samochód stoi, klienci mogą swobodnie przeglądać lub korzystać z usługi online Mercedesa, której strony ładują się szczególnie szybko i są łatwe w użyciu podczas jazdy. Zintegrowane usługi obejmują informacje o pogodzie i specjalne wyszukiwanie miejsc za pomocą Google, a także możliwość pobrania trasy, która została wcześniej skonfigurowana na PC przy użyciu Google Maps i wysłana do samochodu. System nawigacyjny COMAND Online ma również dodatkowe funkcje.
Nowością jest również możliwość rejestrowania pokonanych tras i ich ponownego odtworzenia, a także importowania określonych osobistych celów za pośrednictwem karty SD oraz wyświetlania czterech alternatywnych tras na mapie nawigacyjnej, jedna z nich to szczególnie oszczędna wersja.
Po raz pierwszy w klasie C Mercedesa-Benz, Becker® MAP PILOT wprowadza niskokosztową funkcję nawigacyjną, która może być również zamontowana w późniejszym czasie, dla podstawowego radia Audio 20 CD. Jego zalety w porównaniu do rozwiązań rynkowych obejmują zintegrowaną obsługę za pośrednictwem centralnych elementów sterujących i wyświetlacza Audio 20, ukryte umiejscowienie w schowku oraz aktualizacje za pośrednictwem portalu internetowego.
Podwozie i zawieszenie: zwrotność oraz wysoki komfort
Zawieszenie AGILITY CONTROL, które jest standardowym wyposażeniem zarówno w sedanach, jak i kombi klasy C, idealnie harmonizuje z dynamicznym designem. Opiera się na amplitudo-zależnym systemie tłumienia: podczas normalnej jazdy przy niskim bodźcu amortyzatorów, siły tłumienia są automatycznie redukowane, co zapewnia zauważalną poprawę komfortu jazdy – bez żadnych kompromisów w zakresie bezpieczeństwa prowadzenia. Gdy bodźce amortyzatorów są większe, na przykład podczas szybkiego pokonywania zakrętów lub manewrów omijania przeszkód, ustawiane są maksymalne siły tłumienia i samochód jest skutecznie stabilizowany.
Zawieszenie AGILITY CONTROL klasy C Mercedesa-Benz uzupełnione jest układem kierowniczym z przekładnią zębatą. Umiejscowienie przekładni kierowniczej 80 milimetrów przed osią kół zapewnia przewidywalne cechy samokierowania z lekką tendencją do podsterowności. Układ kierowniczy reagujący na prędkość z regulowanym wsparciem kierownicy oraz regulowanym przełożeniem kierownicy jest dostępny jako opcjonalny dodatek.
Precyzyjne położenie kół: oś przednia z wahaczami McPhersona
Na przedniej osi używana jest konstrukcja trójlinkowa z wahaczami McPhersona. Niższy poziom wahacza składa się z dwóch oddzielnych elementów, które działają jako momentowe i poprzeczne wahacze i które są wykonane z aluminium. Oprócz precyzyjniejszego położenia kół, ta konstrukcja ma szczególną zaletę, polegającą na lepszym kompensowaniu wibracji spowodowanych przez niezrównoważenia opon czy zmieniające się siły hamowania, niż sztywne wahacze.
Trzeci komponent w systemie trójlinkowym to drążek kierowniczy, który łączy transwersalnie umieszczoną przekładnię kierowniczą z kołami. Wzmacniający stabilizator jest połączony ze sprężyną, która również aktywnie uczestniczy w położeniu przednich kół.
Wahacze składają się z cylindrycznych, skompensowanych siłą boczną sprężyn spiralnych, amortyzatorów dwu rurek oraz nowo opracowanych łożysk głowicowych o trzech fazach. W przypadku nadmiernego przechyłu nadwozia stabilizator jest wspierany przez sprężyny amortyzujące, zapewniając zwrotność przy zachowaniu wysokiego komfortu.
Kontrolowane tłumienie i odbicie: niezależne zawieszenie wielowahaczowe
Wprowadzenie do produkcji seryjnej Mercedesa-Benz 190 w 1983 roku oznaczało również początek kariery niezależnego zawieszenia wielowahaczowego. W wielu aspektach jest to cecha, która pozostaje niepowtarzalna do dziś, dlatego też ta opatentowana zasada osi – oczywiście w zmodyfikowanej formie – jest również stosowana w klasie C. Z niezależnym zawieszeniem wielowahaczowym koło jest przymocowane do pięciu elastycznie zamontowanych wahaczy, które są od siebie niezależne i które ograniczają jego ruchomość w pięciu kierunkach:
Dolne wahacze poprzeczne aktywują sprężyny zawieszenia i amortyzatory.
Górne wahacze poprzeczne regulują kąt pochylenia w trakcie skoku sprężyny.
Wahacze momentowe przyjmują siły napędu i hamowania oraz kompensują huragany, gdy przyspiesza się i hamuje.
Diagonalne wahacze są umiejscowione inaczej niż wahacze momentowe i również pomagają zapobiegać nurkowaniu i huraganom przy hamowaniu i przyspieszaniu.
Drążki kierownicze ograniczają zmiany w zbieżności koła do pożądanych minimum.
Dzięki temu inteligentnemu konstrukcji wahaczy, każde tylne koło zasadniczo zachowuje swobodę ruchu w jednej płaszczyźnie: mianowicie podczas kontrolowanych tłumienia i odbicia.
Nawet bardziej zwrotne: sportowe zawieszenie i pakiet Dynamic Handling jako opcja
Oprócz standardowego zawieszenia AGILITY CONTROL, klasa C oferuje dwie inne opcje dostosowania charakterystyki zawieszenia do indywidualnych preferencji kierowców. Jako opcjonalny dodatek można wybrać sportowe zawieszenie – ma krótsze sprężyny, amortyzatory z twardszym strojeniem oraz mocniejsze stabilizatory skrętne.
Alternatywnie dostępny jest pakiet Dynamic Handling. Oferuje kierowcy do wyboru dwa programy zmiany: Sport i Komfort. W ramach tych programów zmiany amortyzatory są elektrycznie regulowane w sposób ciągły. Czujniki monitorują każdą sytuację jazdy i przesyłają zebrane dane do elektronicznej jednostki sterującej. W zależności od aktualnego stanu drogi lub warunków eksploatacyjnych system dostosowuje siły tłumienia indywidualnie dla każdego koła – z nieskończoną regulacją i całkowicie automatycznie.
Nowy styl: lekkie obręcze aluminiowe dla AVANTGARDE i ELEGANCE
Sedan i kombi wyposażone są w obręcze aluminiowe o siedmiu szprychach w standardzie, podczas gdy linie AVANTGARDE i ELEGANCE mają na sobie nowo zaprojektowane obręcze o podwójnych szprychach. Indywidualność zapewnia rozbudowana gama lekkich obręczy aluminiowych z około tuzinem różnych wzorów w formatach 16, 17 i 18. Zamiast standardowej obręczy 7.5 J x 17, model AVANTGARDE może być również zamówiony z obręczą 7 J x 16 – co stanowi alternatywę dla klientów, którzy chcą skorzystać z potencjału oszczędnościowego oferowanego przez mniejszą i węższą kombinację kół/opon.
Elektroniczni pomocnicy: nowe systemy wspomagania w klasie C Mercedesa
Adaptacyjny system świateł drogowych. Kiedy wykrywane są pojazdy przed lub zbliżające się do pojazdu, system automatycznie przyciemnia światła i dostosowuje zasięg reflektorów do odległości. Oznacza to, że światło drogowe może być używane częściej.
Aktywny asystent utrzymania pasa ruchu. System wchodzi w akcję, gdy pojazd Mercedesa-Benz niezamierzenie zjeżdża na zewnątrz linii ciągłej po prawej lub lewej stronie pasa. W takim przypadku w zestawie wskaźników pojawia się znak ostrzegawczy, a kierownica wibruje, aby ostrzec kierowcę. Jeśli kierowca nie zareaguje na ostrzeżenie w przypadku linii ciągłej, aktywny asystent utrzymania pasa drogowego może użyć systemu ESP® do zahamowania przeciwnych kół, aby zapobiec przekroczeniu linii ciągłej. Ostrzeżenie asystenta utrzymania pasa, który ostrzega, ale nie interweniuje aktywnie, jest dostępne jako korzystniejsza cenowo alternatywa.
Aktywny asystent martwego pola. Ostrzega kierowcę podczas zmiany pasa, jeśli wykryje ryzyko kolizji z powodu innego pojazdu w sąsiednim pasie, który znajduje się w martwym polu zewnętrznego lusterka. Jeśli kierowca zignoruje ostrzeżenie i mimo to zainicjuje manewr zmiany pasa, aktywny asystent martwego pola interweniuje. Poprzez zastosowanie siły hamowania do kół po stronie przeciwnej pojazdu, tworzy ruch obrotowy, który przeciwdziała kursowi kolizji. Aktywny asystent martwego pola został niedawno uhonorowany nagrodą „Żółty Anioł” jako przełomowa innowacja przez jury ekspertów z ADAC, niemieckiego stowarzyszenia motoryzacyjnego i największego tego typu na świecie. Ta korzystniejsza cenowo alternatywa to asystent martwego pola; ostrzega kierowcę, ale nie interweniuje aktywnie.
ATTENTION ASSIST ostrzega kierowców, gdy wykryje, że są zbyt zmęczeni. Badania wykazały, że około jedna czwarta wszystkich poważnych wypadków na autostradach spowodowana jest przez zmęczonych kierowców, czynnik ten stanowi więc jeszcze większe zagrożenie niż prowadzenie po alkoholu. Dzięki ATTENTION ASSIST (standard w Elegance i Avantgarde), Mercedes-Benz wnosi kolejny istotny wkład w pomoc w unikaniu wypadków: wykorzystuje wysoko rozdzielcze czujniki do obserwacji zachowań kierowcy i może rozpoznać, czy kierowca jest zmęczony, czy nie zwraca uwagi, przede wszystkim na podstawie ruchów kierownicy.
BRAKE ASSIST PLUS: ten system może rozpoznać zbliżającą się kolizję z tyłu za pomocą czujników radarowych. Oblicza niezbędny stopień wsparcia hamowania i udostępnia go natychmiast, gdy kierowca naciska pedał hamulca.
DISTRONIC PLUS: radarowa kontrola odległości wspiera kierowcę przy prędkościach od zera do 200 km/h, automatycznie dostosowując odległość do pojazdów przed nim. Przy tym system potrafi zahamować pojazd, aby zatrzymać go całkowicie, a także przyspieszyć ponownie. Dzięki temu system jest również szczególnie wygodny w ruchu stop-and-go. Jeśli system wykryje, że odległość zmniejsza się zbyt szybko, ostrzega kierowcę zarówno sygnałami wizualnymi, jak i akustycznymi. System sterowania został również jeszcze bardziej udoskonalony dzięki uwzględnieniu informacji z map cyfrowych.
Asystent ograniczenia prędkości: kamera umieszczona za przednią szybą wykrywa znaki ograniczenia prędkości przy drodze i porównuje te dane z informacjami zawartymi w systemie GPS. Odpowiednie ograniczenie prędkości jest następnie wyświetlane w zestawie wskaźników.
PARKTRONIC z asystentem parkowania: czujniki ultradźwiękowe mierzą długość miejsc parkingowych podczas przejeżdżania obok nich; wyświetlacz w kokpicie zapewnia schematyczną reprezentację zalecanego manewru parkowania. Czujniki ultradźwiękowe wspierają kierowcę w trakcie parkowania.