Mercedes-Benz wprowadził na rynek wersję coupe swojego średniej wielkości sedana z serii W124 w 1987 roku, nazywając ją CE, a samochód stał się jednym z najważniejszych coupe w segmentie premium. Jednakże, mógł równać się jedynie z BMW serii 6, i to tylko pod względem osiągów.
W połowie lat 80-tych, Mercedes-Benz wyraźnie skupił się na luksusie i komforcie. W tym celu opracował ulepszone systemy zawieszenia oraz grubsze fotele. Dodatkowo, zainstalował wnętrza wykończone skórą, dopasowane do drewnianych wykończeń, nawet w swoich najmniejszych modelach z serii 190. Dzięki temu CE zyskało sławę dzięki luksusowemu, a jednocześnie sportowemu wyglądowi, mimo że nie oferowało silnika o wysokich osiągach.
Duże, kwadratowe reflektory i chromowany grill sprawiały, że CE przypominało swoje bratnie modele z serii 124. Jednak profil pokazywał nadwozie coupe z dwoma drzwiami, bez stałego słupka B. Oznaczało to, że przy opuszczonych przednich i tylnych szybach, samochód miał wygląd przypominający cabriolet. Z tyłu, lampy tylne były przejęte z wersji czterodrzwiowej.
W środku, Mercedes-Benz zainstalował wygodne fotele kubełkowe z przodu oraz ławkę dla dwóch osób z tyłu. Z powodu wysokiego tunelu środkowego, który przebiegał przez samochód, nie było wystarczająco miejsca dla trzeciego pasażera na środku ławki. W zależności od opcji, CE był dostępny z tapicerką materiałową lub skórzaną. Drewniane wykończenia były natomiast obowiązkowym elementem w tym luksusowym segmencie.