To był duży, prawdziwy Grand Tourer od Mercedes-Benz. Był przestronny, luksusowy, drogi i co najważniejsze, bardzo szybki. Model CL 63 AMG z 2007 roku to auto, którym można podróżować na długich trasach, zapewniając wyjątkowy komfort i osiągi.
W zasadzie model CL z 2007 roku był coupe klasy S swojej epoki. Bazował na tej samej platformie, miał podobną cenę, ale był skierowany głównie do pasażerów z przodu. Z tyłu miał wystarczająco miejsca dla dwóch pasażerów, ale w większości przypadków tylne siedzenia były nieużywane.
Wersja AMG miała charakterystyczny podwójny grill oraz inny przedni zderzak z większymi wlotami powietrza, które pomagały chłodzić silnik i hamulce. Wydatne nadkola nadawały pojazdowi szerszy wygląd, choć nie było to konieczne, ponieważ auto już z założenia było szerokie. Linia dachu płynnie przechodziła od maski do klapy bagażnika.
Wnętrze pojazdu oferowało wszystkie luksusy, jakie Mercedes-Benz miał w swojej ofercie. Niezliczone regulacje foteli przednich obejmowały zarówno wsparcie boczne, wsparcie lędźwiowe, jak i wsparcie z boku siedziska i wiele innych. Wyglądało na to, że fotele potrzebowałyby własnego podręcznika obsługi. To samo dotyczyło systemu infotainment. Nie był to ekran dotykowy, ale znajdował się na konsoli centralnej pokrętło do jego obsługi.
Pod maską krył się potężny, naturalnie aspirujący silnik V8. Miał cztery duże wydechy z tyłu, przez które mógł swobodnie oddychać. Połączony był z 7-biegową skrzynią dual-clutch, która zmieniała biegi płynnie w trybie komfortowym lub szybko w trybie sportowym. Aby zapanować nad ciężkim pojazdem, inżynierowie Mercedes-Benz zainstalowali pneumatycznie regulowany system nazwany ABC (Active Body Control), który poprawiał prowadzenie.
Mercedes-AMG prezentuje najwyższą wersję nowego luksusowego coupe, CL 63 AMG. Pod jego maską znajduje się niezależnie opracowany silnik V8 o pojemności 6,3 litra, który generuje maksymalną moc 386 kW/525 KM oraz moment obrotowy wynoszący 630 niutonów, co zapewnia niesamowite osiągi. Spojrzenie na nowoczesne technologie tego wyjątkowego dwu-drzwowego coupe zdecydowanie podkreśla jego ekskluzywny charakter: oprócz niepowtarzalnego stylu nadwozia AMG i sportowego zawieszenia AMG opartego na Active Body Control, standardowo wyposażono je również w wysokowydajny system hamulcowy AMG. W pakiecie znajduje się również system ochrony pasażerów PRE-SAFE®, który można wzbogacić o innowacyjny system PRE-SAFE® Brake oraz DISTRONIC PLUS jako opcję.
CL 63 AMG to najważniejszy model w inicjatywie Mercedes-AMG na rok 2006, która obejmuje jak dotąd dziesięć zupełnie nowych modeli AMG o wysokich osiągach. Centralnym punktem ośmiocylindrowego modelu flagowego jest silnik V8 o pojemności 6,3 litra.