Mercedes-Benz ma długą historię w produkcji luksusowych coupe, a model CL był jednym z nich. Jednak w 2003 roku postanowili pójść na całość i zastosować w nim ulepszenia charakterystyczne dla AMG.
Przed powstaniem nazwy S-Class, większość topowych wersji samochodów Mercedes-Benz była dostępna w wersjach coupe lub cabriolet. Były one wyposażone w te same silniki i skrzynie biegów co ich czterodrzwiowi bracia. CL był uznawany za coupe S-Class w momencie wprowadzenia na rynek, mimo że nie dzielił tego samego wyglądu zewnętrznego.
Na przedzie, CL65 AMG miał cztery okrągłe reflektory, które miały być zamontowane w E-Class, a rok później w drugiej generacji CLK. Ten design czterech okrągłych reflektorów został przyjęty w C-Class, E-Class oraz w obu generacjach CLK. Przód samochodu charakteryzował się także zderzakiem AMG o specjalnym designie z dużym wlotem powietrza na środku i dwoma bocznymi otworami, w których zainstalowane były światła przeciwmgielne.
Wewnątrz, CL 65 AMG miał ten sam elegancki wystrój co jego bracia, choć istniały pewne różnice. Na tablicy przyrządów, na obrotomierzu, pojawiło się białe napisy AMG V12 Biturbo na czarnym tle. Fotele przednie były podbite i miały wiele ustawień, w tym wysokość bocznego wsparcia.