MERCEDES BENZ CL 65 AMG (C216) 2007-2012

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MERCEDES BENZ CL 65 AMG (C216) 2007-2012

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ CL 65 AMG (C216) 2007-2012

W 2007 roku Mercedes-Benz i AMG świętowali 40-lecie współpracy. Z tej okazji zaprezentowano specjalny model: CL65, który był dostępny w edycji z okazji 40-lecia.

CL65 AMG to duży pojazd Gran Tourer, stworzony jako wersja coupe dla klasy S. Mimo że nie wyglądał identycznie, był przeznaczony dla tych samych klientów. Dla tych, którzy chcieli podróżować w luksusie, ale za kierownicą, a nie jako pasażer.

CL65 miał długą maskę i opływowy dach opadający ku tyłowi. Projekt podwójnych okrągłych reflektorów zadebiutował w klasie E w końcu lat 90. i został zaadoptowany w klasie C, CLK oraz CL, ale nie w klasie S. Samochód nie miał słupka B, co sprawiało, że wyglądał jak faux-kabriolet, gdy zarówno przednie, jak i tylne okna były opuszczone. Na przednich błotnikach znajdowały się chromowane znaki V12 Biturbo.

Wnętrze było wykończone z najwyższej jakości materiałów i wyposażone w najnowsze technologie dostępne w tamtym czasie. Znajdował się tam nowy premium system multimedialny z nawigacją i wysokiej jakości dźwiękiem. Skórzane siedzenia były podgrzewane i chłodzone. Mimo że był to bardzo mocny samochód, nie był wykończony elementami z włókna węglowego, ale z drewnianymi akcentami. Zestaw wskaźników miał zaawansowany design z wskazówkami przypominającymi pływające. W tachometrze wyświetlano białe litery z oznaczeniem AMG V12 Biturbo.

Pod maską znajdował się potężny silnik bi-turbo o pojemności 6,0 litra. Moment obrotowy był ograniczony do 1000 Nm (737 lb-ft), ponieważ to był maksimum, jakie mogła wytrzymać skrzynia biegów 5G-Tronic. Skrzynia 7G-Tronic była dostępna w innych modelach CL, ale nie mogła znieść tak dużego momentu obrotowego. Wyprodukowano tylko 777 sztuk, zanim model został wycofany z rynku.

Rok 2007 jest szczególnie ważny dla Mercedes-AMG z dwóch powodów: wprowadzenie nowego modelu flagowego – Mercedes-Benz CL65 AMG, high-performance coupe z silnikiem V12 o mocy 450 kW / 612 hp – który uzupełnia unikalną ofertę AMG, a także z okazji 40. jubileuszu, ponieważ marka wysokiej wydajności Mercedes Car Group (MCG) obchodzi swoje 40-lecie w 2007 roku.

Kolejny wymarzony samochód dołączył do gamy modeli AMG w postaci nowego Mercedes-Benz CL65 AMG. Potężny silnik AMG V12 biturbo o pojemności 6,0 litra, znany z modeli Mercedes-Benz S65 AMG i Mercedes-Benz SL65 AMG, zapewnia naprawdę imponujące wrażenia z jazdy w tym ekskluzywnym high-performance coupe. Jego maksymalna moc wynosząca 450 kW/612 hp oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 1000 Nm odzwierciedlają wyjątkowe osiągi: Mercedes-Benz CL65 AMG osiąga prędkość 100 km/h w 4,4 sekundy i dociera do 200 km/h w 13,3 sekundy. Jego maksymalna prędkość wynosi 250 km/h (elektronika ogranicza).

W standardzie oferowane są m.in. nadwozie AMG, 20-calowe obręcze AMG, unikalne wnętrze AMG oraz bardzo zaawansowana technologia, taka jak sportowe zawieszenie AMG bazujące na systemie Active Body Control oraz system ochrony pasażerów PRE-SAFE®. Układ hamulcowy AMG wysokiej wydajności z nowymi podwójnymi zaciskami oferuje maksymalne hamowanie bez osłabienia: przy nagłym hamowaniu z prędkości 100 km/h przy dopuszczalnej masie pojazdu, Mercedes-Benz CL65 AMG zatrzymuje się w 35,6 metrze; oznacza to maksymalne hamowanie na poziomie 11,1 m/s².

Edycja „40th Anniversary” z malowaniem AMG Alubeam

Aby w odpowiedni sposób uczcić 40-lecie Mercedes-AMG – marki wysokiej wydajności Mercedes Car Group – Mercedes-Benz CL65 AMG jest również oferowany jako model limitowanej edycji „40th Anniversary”. Nowy rodzaj lakieru odzwierciedla specjalny status tej ekskluzywnej wersji, która jest ograniczona do zaledwie 40 pojazdów na całym świecie. To wyjątkowe coupe AMG to pierwszy seryjny Mercedes, który posiada lakier AMG Alubeam – unikalne wykończenie, które wcześniej widziano tylko na kilku samochodach pokazowych Mercedesa.

Nowy proces powoduje, że lakier błyszczy jak cieknący metal. Kolor, który wydaje się być rozciągnięty na nadwoziu jak metaliczna skóra, podkreśla przejmujące linie dużego coupe Mercedesa bardziej efektywnie niż jakiekolwiek inne wykończenie, a światło układa się na nich w sposób mający na celu ich jeszcze wyraźniejsze uwydatnienie. Umożliwiają to cząstki pigmentu o rozmiarach od 30 do 50 nanometrów, które mogą być wkomponowane w powierzchnię lakieru znacznie bardziej równomiernie. W rezultacie światło jest odbijane znacznie intensywniej, a połysk lakieru jest wzmocniony. Dla porównania, tradycyjne pigmenty lakiernicze mają rozmiary od 100 do 300 nanometrów.

Ta drobna struktura pigmentu wymaga idealnej powierzchni nadwozia, którą eksperci Mercedesa osiągają za pomocą skomplikowanego procesu przygotowawczego przed faktycznym etapem malowania. Oczywiście, AMG Alubeam ma również klarowną powłokę o zwiększonej odporności na zarysowania, która oferuje lepszą ochronę przed wpływami środowiskowymi.

Wspaniała atmosfera wnętrza z wyjątkowymi akcentami

Wspaniale zaprojektowane wnętrze także robi ogromne wrażenie: Mercedes-Benz CL65 AMG „40th Anniversary” wyposażony jest w dwukolorowe tapicerki EXCLUSIVE PASSION z pełnej skóry Nappa z wzorem diamentowym, kolorystycznie dopasowane podsufitki z Alcantary oraz wytłoczone logo V12 na przednich zagłówkach. Jednostka poduszki powietrznej ergonomicznego sportowego koła kierownicy AMG także wykończona jest skórą Nappa. Elementy wykończenia z prawdziwego węgla dodają zdecydowanego sportowego charakteru.

Napis „40th Anniversary” na konsoli centralnej potwierdza wyjątkowy charakter nowego coupe i jednocześnie przypomina o niezrównanej historii AMG. Dodatkowe potwierdzenie unikalnego statusu pojazdu daje oznaczenie „ONE OUT OF 40” na podłokietniku kontrolera COMAND.

Zaprojektowany przez specjalistów AMG PERFORMANCE STUDIO, które powstało w 2006 roku, Mercedes-Benz CL65 AMG „40th Anniversary” należy do ekskluzywnej kategorii „Edycji” pojazdów, których charakterystyczny wygląd i styl odróżniają je od modeli seryjnych i nadają im szczególną atrakcyjność.

Silnik V12 Biturbo: Dynamiczna wydajność na najwyższym poziomie

Najwyższy poziom wydajności zapewnia silnik AMG V12 biturbo o pojemności 6,0 litra i pojemności 5980 cm³: jego maksymalna moc wynosząca 450 kW/612 hp utrzymywana jest w zakresie od 4800 do 5100 rpm, podczas gdy maksymalny moment obrotowy wynoszący 1000 Nm (ograniczony elektronicznie) dostępny jest od 2000 do 4000 rpm. Te imponujące dane silnika są kluczem do wyjątkowej wydajności i doskonałej dynamiki jazdy. Jednak potężna jednostka AMG dwunastocylindrowa radzi sobie także doskonale przy spokojnej jeździe z wykorzystaniem wysokiego biegu. Jej znakomita responsywność jest równie imponująca, co jego płynne, niskowibracyjne właściwości pracy, które zapewniają wysoki poziom komfortu podróżowania, typowy dla Mercedesa.

Kluczowe dane dotyczące Mercedes-Benz CL65 AMG w skrócie

Układ cylindrów / zawory na cylinder – V12/3
Pojemność cc – 5,980
Średnica x skok mm – 82.6 x 93.0
Stosunek sprężania – 9.0 : 1
Moc kW/hp @ rpm – 450/612 @ 4,800-5,100
Max. moment obrotowy Nm @ rpm – 1000 @ 2,000 – 4,000
Przyspieszenie 0-100 km/h w sekundach – 4.4
Prędkość maksymalna w km/h – 250

Dwunastocylindrowy silnik biturbo Mercedes-Benz CL65 AMG wykorzystuje najnowszą technologię ze świata motorsportu. Wysoce odporne komponenty i materiały zapewniają stałe wysokie poziomy mocy i momentu obrotowego, nawet przy ekstremalnych temperaturach pracy. Przykładem jest system chłodzenia powietrza, który wykorzystuje wymiennik ciepła powietrze/woda oraz szczególnie dużą chłodnicę niskotemperaturową z przodu pojazdu. Maksymalne ciśnienie doładowania wynosi 1,3 bara.

Charakterystyczny dźwięk dwunastocylindrowego silnika AMG zapewnia sportowy układ wydechowy AMG z dwoma podwójnymi chromowanymi końcówkami wydechowymi w stylu V12. Katalizatory z powłoką tri-metaliczną zapewniają szybszą reakcję od zimnego startu, bardziej efektywne oczyszczanie spalin i dłuższą żywotność. Mercedes-Benz CL65 AMG spełnia normę emisji EU 4, a także szczególne wymagania rynku amerykańskiego.

AMG SPEEDSHIFT 5-biegowa automatyczna skrzynia biegów z łopatkami zmiany biegów na kole kierownicy

Moc napędowa nowego Mercedes-Benz CL65 AMG jest przenoszona na koła za pomocą automatycznej skrzyni biegów AMG SPEEDSHIFT 5-biegowej z łopatkami zmiany biegów na kole kierownicy AMG oraz systemem DIRECT SELECT. Przycisk trybu „S/C/M” na konsoli centralnej pozwala kierowcy wybierać między trybami jazdy „Sport”, „Comfort” i „Manual”. Oprócz zmiany charakterystyki skrzyni biegów modyfikują one także reakcję na gaz oraz ustawienia sprężyn/amortyzatorów sportowego zawieszenia AMG opartego na Active Body Control. Biegi można również zmieniać ręcznie w dowolnym momencie za pomocą srebrnych łopatek zmiany biegów z aluminium na ergonomicznej kierownicy AMG.

Zawieszenie sportowe AMG oparte na Active Body Control

Sportowe zawieszenie AMG oparte na Active Body Control redukuje prawie wszystkie ruchy nadwozia, które występują podczas ruszania, pokonywania zakrętów i hamowania. Mercedes-Benz CL65 AMG pokonuje zakręty każdego rodzaju z znacznie zredukowanym kątem przechyłu, podczas gdy przechył nadwozia podczas szybkich manewrów unikania jest skutecznie tłumiony. W ten sposób coupe V12 AMG nie tylko otwiera nowe wymiary dynamicznego prowadzenia, ale także oferuje zauważalnie wyższy komfort.

Hamulce AMG wysokiej wydajności z innowacyjnymi podwójnymi zaciskami ślizgowymi

Polerowane 20-calowe obręcze AMG o podwójnym szprychowym wzorze w kolorze tytanowym również przyczyniają się do wspaniałego trzymania drogi Mercedes-Benz CL65 AMG. Z przodu szerokość obręczy wynosi 8,5 cala, a opony to 255/35 ZR 20, natomiast z tyłu opony 275/35 ZR 20 są używane na szerokich obręczach 9,5 cala. Dzięki swoim filigranowym szprychom oferują tantalizujące widoki na system hamulcowy, jakiego nie znajdziemy w żadnych innych produktach innych producentów. Mowa o systemie hamulcowym AMG wysokiej wydajności, który ustanawia nowe standardy w zakresie siły hamowania, czułości i odporności na osłabienie. Zgodnie z innowacyjnym podejściem charakterystycznym dla AMG, przednie hamulce Mercedes-Benz CL65 AMG wyposażone są w podwójne zaciski ślizgowe. To nowość na świecie, ta nowa technologia łączy zalety hamulca na zacisk pływający – niższy transfer ciepła do płynu hamulcowego i znacznie zwiększony komfort – z wydajnością dużego hamulca na zacisk stały.

Z tyłu hamowanie obsługiwane jest przez duży zacisk ślizgowy typu ramowego. Kompozytowe, ślepo-dziurkowane tarcze hamulcowe z przodu i z tyłu o średnicach odpowiednio 390 i 365 milimetrów zapewniają najkrótsze drogi hamowania, doskonałą odporność na osłabienie oraz wyjątkową czułość. Przy nagłym hamowaniu z prędkości 100 km/h przy dopuszczalnej masie pojazdu, Mercedes-Benz CL65 AMG zatrzymuje się w 35,6 metrze; oznacza to maksymalne hamowanie na poziomie 11,1 m/s². W oparciu o system ADAPTIVE BRAKE, elektronicznie kontrolowany system hamulcowy o podwójnym obiegu wspiera wiele funkcji asystujących kierowcy – takie jak system hamulcowy PRE-SAFE®, Brake Assist PLUS i DISTRONIC PLUS – dla jeszcze większego bezpieczeństwa i komfortu.

Styling nadwozia AMG: Potężny i elegancki design

Zaawansowana technologia Mercedes-Benz CL65 AMG doskonale komponuje się z potężnym, eleganckim i dynamicznym stylem nadwozia. Styling nadwozia AMG oraz pewne linie dużego coupe Mercedesa tworzą znakomicie spójną formę. Duże wloty powietrza, boczne wyloty powietrza oraz okrągłe światła przeciwmgielne z chromowanymi obrębami dominują z przodu, podobnie jak specjalna atrapa chłodnicy AMG z dwoma poziomymi chromowanymi szczelinami i przyciemnionymi reflektorami bi-xenonowymi. Charakterystyczne progi boczne oraz oznaczenie „V12 BITURBO” wzmacniają boki, podczas gdy podwójne chromowane końcówki wydechowe w stylu V12 oraz muskularny tylny zderzak z czarnym wlotem dyfuzora czynią tył pojazdu szczególnie efektownym.

Wnętrze: Dynamiczny styl i najwyższej jakości materiały

6.0 V12 5AT (612 KM)

ParametrWartość
CylindryV12
Pojemność5980 Cm3
Moc450 Kw @ 4800-5100 Rpm
612 Hp @ 4800-5100 Rpm
603 Bhp @ 4800-5100 Rpm
Moment obrotowy738 Lb-Ft @ 2000-4000 Rpm
1000 Nm @ 2000-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155.3 Mph (250 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.4 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów5-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/35 R20 || 275/35 R20
Długość200.2 In (5085 Mm)
Szerokość73.7 In (1872 Mm)
Wysokość55.8 In (1417 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63.3 In (1
Rozstaw osi116.3 In (2954 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika17.3 Cuft (490 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna4938 Lbs (2240 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5809.1 Lbs (2635 Kg)
Spalanie miasto10.2 Mpg Us (23.1 L/100Km)
Spalanie trasa23.5 Mpg Us (10 L/100Km)
Średnie spalanie15.9 Mpg Us (14.8 L/100Km)
Emisja CO2355 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.