MERCEDES BENZ CLA (C117) 2013-2016

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MERCEDES BENZ CLA (C117) 2013-2016

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ CLA (C117) 2013-2016

Po udanym wprowadzeniu na rynek nowej generacji Klasy A, Mercedes-Benz postanowił zbudować na jej bazie czterodrzwiowe coupé, które nazwano CLA.

Sprzedaż wersji MPV Klasy A nie była zbyt dobra, dlatego Mercedes-Benz postanowił podjąć odważny krok, wprowadzając do oferty kompaktowy hatchback Klasy A. Był on zamiennikiem zarówno dla kompaktowego MPV, jak i byłego modelu CLC, opartego na modelu W203 Klasy C. Pięciodrzwiowy hatchback szybko doczekał się również sedana, stylizowanego na małego CLS, ale z napędem na przednie koła.

Choć przód samochodu został przejęty z Klasy A, kształt auta został całkowicie zmieniony od słupków A w stronę tyłu. Niemieccy projektanci wymyślili nisko profilowany dach ze skośnym tyłem i krótką klapą bagażnika. Bezramkowe drzwi podkreślały elegancki wygląd pojazdu.

Wnętrze inspirowane było klasą A, z bardziej organicznym odczuciem oraz lepszym wykończeniem. Gruba, trójramienna kierownica, okrągłe wloty powietrza, fotele inspirowane sportem, ambientowe oświetlenie oraz unoszący się ekran systemu multimedialnego to wszystko elementy nowego designu. Tylne siedzenia nie oferowały zbyt dużo miejsca na głowę, ale nabywcy bardziej kierowali się wyglądem i stylem niż praktycznością. Mimo to, mogli przewieźć dwóch dorosłych pasażerów na tylnych siedzeniach.

W pełni niezależne zawieszenie, cztery hamulce tarczowe oraz elektromechaniczne wspomaganie kierownicy zapewniają komfort jazdy i dużą zwrotność. Napędzany jest przez wybór nowych silników czterocylindrowych z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem, połączonych z 6-biegową manualną lub 7-biegową automatyczną skrzynią biegów. Dostępne były zarówno systemy napędu na przednie, jak i na wszystkie koła.

Klasa CLA firmy Mercedes-Benz wprowadza nowy segment samochodów, oferując doskonałą aerodynamikę (współczynnik oporu Cd wynoszący 0,22 dla wersji BlueEFFICIENCY), awangardowy design coupé oraz opcjonalny napęd na wszystkie koła 4MATIC. Jako nowy czterodrzwiowy coupé czerpie inspirację z modelu CLS, którego koncepcja wzornictwa stała się inspiracją dla wielu naśladowców od momentu debiutu w 2003 roku. Nowy model standardowo wyposażony jest w system hamowania oparty na radarze (COLLISION PREVENTION ASSIST), który jest w stanie ostrzec kierowcę o przeszkodzie przy prędkości 7 km/h i zainicjować precyzyjne hamowanie, gdy kierowca naciśnie pedał hamulca.

„Reakcje na Concept Style Coupé były przytłaczające. Najczęściej słyszanym komentarzem było: 'proszę wprowadzić ten samochód do produkcji seryjnej’. I dokładnie to teraz robimy,” powiedział Dr Dieter Zetsche, przewodniczący zarządu Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars. „CLA to samochód, który nie myli średniej klasy z przeciętnością. Jego dynamiczny design podkreśla sportowy charakter marki Mercedes-Benz.”

Zgodnie z sportową pozycjonowaniem, CLA dostępny jest z silnikami turbo o wysokim momencie obrotowym, które osiągają do 155 kW (211 KM), sportowym zawieszeniem i opcjonalnym napędem na wszystkie koła 4MATIC. Techniczne atuty tego nowego ikonicznego designu obejmują nowy światowy rekord w aerodynamice dla samochodów produkcji seryjnej (współczynnik Cd: 0,22) oraz liczne systemy wspomagania kierowcy, w tym rozwinięty system COLLISION PREVENTION ASSIST.

Ten radarowy system wspomagania dostarcza potencjalnie rozproszonemu kierowcy wizualnych i akustycznych ostrzeżeń o zidentyfikowanych przeszkodach i przygotowuje system Adaptive Brake Assist do precyzyjnego hamowania. Hamowanie rozpoczyna się, gdy kierowca zdecydowanie naciśnie na pedał hamulca. Gdy system dostrzeże zbliżające się niebezpieczeństwo kolizji, COLLISION PREVENTION ASSIST oblicza precyzyjną siłę hamowania, która jest idealnie potrzebna do uniknięcia wypadku, i maksymalnie wykorzystuje pozostałą odległość. Nowością jest to, że COLLISION PREVENTION ASSIST chroni przed typowymi zderzeniami tylnymi w niebezpiecznych sytuacjach drogowych w CLA już przy prędkości zaledwie 7 km/h (wcześniej: powyżej 30 km/h).

Pięć linii i pakietów, różniących się pod względem charakteru, dostępnych jest, aby spersonalizować uderzający kompaktowy coupé średniej klasy (długość/szerokość/wysokość: 4630/1777/1437 mm). Zgodnie z cyfrowym stylem życia docelowej grupy CLA, smartfony mogą być całkowicie zintegrowane z systemem wyświetlania i obsługi pojazdu.

CLA Edition 1 będzie dostępne tylko przez dwanaście miesięcy. Wśród ekskluzywnych elementów wyposażenia tego modelu, który może być napędzany przez dowolną wersję silnika, warto wymienić wnętrze NEON ART z tapicerką skórzaną i czarnym mikrofibrowym DINAMICA z żółtym kontrastowym pikowaniem.

Projekt: Stylowy buntownik

Jego zapierające dech w piersiach proporcje sportowe i dynamiczny język designu, z grą między powierzchniami wklęsłymi i wypukłymi, nadają temu czterodrzwiowemu coupé niezapomniany wygląd.

Wyróżniające cechy pojazdu to pokrywa silnika osadzona w przedniej części z powłokami mocy oraz diamentowy grill chłodnicy. Moduły świetlne i diody LED umieszczone za szkłem reflektora zostały tak rozmieszczone, aby stworzyć charakterystyczny „efekt flary” dla świateł do jazdy dziennej i sygnalizatorów. Ten znak świetlny definiuje energetyczny wygląd samochodu i tworzy nowe „oblicze” Mercedesa.

Liczne detale wskazują, że na poziomie wzornictwa CLA jest dalszym rozwojem nowoczesnej klasyki Mercedes-Benz CLS. Trzy wyraźne linie nadają strukturę pojazdowi, gdy patrzy się na niego z boku: przednia krawędź strukturalna nad nadkolami płynnie przechodzi w charakterystyczną linię opadającą w kierunku tyłu. Inna, bardziej smukła linia rozciąga się nad tylną osią, podczas gdy trzecia linia cechuje się zakrzywieniem od przedniego koła w kierunku tyłu. Razem te linie nadają głębi i dynamiki profilowi bocznemu.

Tylna część, podkreślająca szerokość, emanuje mocą i atletyzmem, dzięki grze między powierzchniami wypukłymi i wklęsłymi a krawędziami. Delikatnie opadająca kontura dachu i wyraźny, charakterystyczny kształt tylnej szyby nadają CLA również charakter coupé z tyłu. Sportowe wrażenie z tyłu wynika z wciągniętych słupków C w połączeniu z mięśniem barkowym nad nadkolami tylnymi. Tylnie światła są otoczone przez muskularne linie ramion, które przechodzą w tył, a pozioma orientacja świateł podkreśla mocną i estetyczną szerokość tyłu. Funkcje świetlne są ułożone w stylu strzały.

Duży panoramiczny przesuwany dach jest dostępny opcjonalnie. Ten dach składa się z sztywnej pokrywy poliwęglanowej z przodu, ruchomego elementu wykonanego ze szkła mineralnego oraz bocznych wykończeń pasujących do szklistego wyglądu.

Wykończenia ze stali nierdzewnej: wnętrze

Postępowy, sportowy wygląd zewnętrzny kontynuowany jest wewnątrz pojazdu. Wnętrze czerpie także bardzo specjalne, wysokiej jakości odczucie z języka designu, wyboru wysokiej jakości materiałów i dostępnych kombinacji materiałów.

Deska rozdzielcza zawiera pięć okrągłych otworów wentylacyjnych. Zewnętrzne pierścienie okrągłych otworów wentylacyjnych mają wysokiej jakości wykończenie ze srebrno-chromowanego materiału. Kierunek strumienia powietrza ustalany jest przez galwanizowany wkład, co ujawnia staranność w detalach. Wolnostojący ekran wyświetlacza ma czarną przednią część w stylu pianina oraz, w połączeniu z COMAND Online, zapadkowo dopasowaną srebrną ramkę.

CLA wyposażony jest w integralne fotele z przodu i z tyłu, co podkreśla jego sportowy charakter. Tylna kanapa akcentuje boczne miejsca (2+1). Kolorowe kontrastowe przeszycia są dostępne zgodnie z wybranymi opcjami wnętrza. Opcjonalnie dostępny jest również kabel optyczny w otworze między zagłówkiem a oparciem jako część oświetlenia ambientowego.

Oferta modelowa: Sportowy i ekskluzywny

Dzięki liniom wyposażeniowym „Urban” i „AMG Line”, trzem pakietom wzorniczym oraz licznym innym opcjom, CLA może być spersonalizowany w zależności od gustu. CLA Edition 1 będzie dostępne tylko przez dwanaście miesięcy. Wśród ekskluzywnych elementów wyposażenia tego modelu, który może być napędzany przez dowolną wersję silnika, warto wymienić wnętrze NEON ART z tapicerką skórzaną i czarnym mikrofibrowym DINAMICA z żółtym kontrastowym pikowaniem.

Już w standardowym wyposażeniu nowego modelu Mercedes-Benz CLA-Class znajduje się klimatyzacja, 3-ramienne wielofunkcyjne koło kierownicy z 12 przyciskami funkcyjnymi, regulowana w pionie i wzdłuż kolumna kierownicza, szkło o zielonkawym odcieniu z izolacją cieplną, radio Audio 20 CD z podwójnym tunerem, wyświetlaczem kolorowym oraz napędem CD obsługującym formaty MP3-WMA-AAC, sześć głośników oraz gniazdo Aux-in i interfejs USB w centralnej podłokietniku dla zewnętrznych urządzeń audio i wideo. Wyświetlacz kolorowy między dwoma dużymi wskaźnikami w zestawie przyrządów również wchodzi w skład standardowego wyposażenia CLA.

Ponadto liczne systemy wspomagania kierowcy oferują wsparcie dla kierowcy. Standardowe cechy coupé obejmują system rozpoznawania zmęczenia ATTENTION ASSIST oraz radarowy COLLISION PREVENTION ASSIST z adaptacyjnym systemem hamowania, który teraz pomaga chronić CLA przed kolizjami już przy prędkości zaledwie 7 km/h (wcześniej: powyżej 30 km/h).

Dzięki liniom wyposażeniowym „Urban” i „AMG Line”, trzem pakietom wzorniczym oraz opcjonalnym akcesoriom, można jeszcze bardziej spersonalizować coupé.

Dwa typy charakterów: linie wyposażeniowe

Linia wyposażeniowa „Urban” może być łączona ze wszystkimi wariantami silników, z wyjątkiem CLA 180 BlueEFFICIENCY Edition. Jej dynamiczny charakter pochodzi od sportowych siedzeń z tapicerką z materiału ARTICO i tkaniny Corumba. Fotele, podłokietniki, wielofunkcyjne koło kierownicy i dźwignia zmiany biegów są wykonane z nappa skórzanej. 3-ramienne skórzane koło kierownicy ma perforacje w obszarze uchwytu. W skład standardowego wyposażenia wchodzą także pakiet komfortu siedzeń, wielofunkcyjny przycisk na konsoli centralnej oraz gniazdo zasilania 12 V w tylnej części pojazdu. Elementy wykończeniowe w srebrnym wykończeniu fali (alternatywnie w antracytowym wykończeniu fali), z pasującymi otworami wentylacyjnymi i pierścieniem w srebrnym chromie. Charakterystycznymi cechami zewnętrznymi są diamentowy grill chłodnicy (z czarnymi wtyczkami, srebrnym żaluzjami i elementami w srebrnym chromie) oraz podwójny wydech z prostokątnym końcówką w polerowanej stali nierdzewnej. Sportowe zawieszenie z obniżoną karoserią to standard, jednak opcjonalnie dostępne jest także zawieszenie komfortowe. Linia „Urban” to 5-ramienne 18-calowe aluminiowe koła w kolorze himalaya-grey.

Linia „AMG Line” to druga linia wyposażeniowa, dostępna dla wszystkich wersji pojazdu z wyjątkiem CLA 180 BlueEFFICIENCY Edition. Tutaj nacisk kładziony jest na kolor czerwony: w kontrastowych przeszyciach sportowych foteli (wykonanych z materiału ARTICO i mikrofibry DINAMICA), wielofunkcyjnym sportowym kole kierownicy z nappa skórzanej ze spłaszczonym dolnym odcinkiem oraz podłokietnikach. Pasujące do tego wyposażenia sportowe pedały ze stali nierdzewnej z gumowymi wypustkami. Ta linia charakteryzuje się elementami wykończeniowymi w jasnym aluminium o długich słojach. Zewnętrznie także prezentuje się sportowo: „AMG Line” ma podwójny układ wydechowy z prostokątnymi końcówkami w polerowanej stali nierdzewnej, diamentowy wzór grilla chłodnicy ze srebrnymi wtykami, 5-ramienne sportowe 18-calowe koła AMG w colorze titanium-grey oraz stylizację nadwozia AMG (przednie i tylne zderzaki, panele progowe). Klient wybierając „AMG Line” otrzymuje CLA z sportowym zawieszeniem i obniżoną karoserią, perforowane tarcze hamulcowe oraz zaciski hamulcowe z napisem „Mercedes-Benz”.

Personalizowane ulepszenia: pakiety designu

Trzy pakiety designu, „Exclusive”, „AMG Exclusive” i „Night package” oferują dodatkowe możliwości personalizacji. Pakiet „Exclusive”, który można wybrać w połączeniu z jedną z dwóch linii designu i wyposażenia, w swojej niezwykle wysokiej, selektywnej interpretacji tego segmentu pojazdów honoruje swoją nazwę, oferując sportowe fotele obite skórą, deskę rozdzielczą i centralne panele drzwiowe w materiałach ARTICO oraz elementy wykończeniowe w aluminium o trapezowym ziarnie. Linie burtowe również wykonane są z materiału ARTICO. Standardowe wyposażenie obejmuje 3-ramienne skórzane koło kierownicy z 12 przyciskami funkcyjnymi oraz 4-pozycyjne wsparcie lędźwiowe dla przednich siedzeń oraz ogrzewanie siedzeń. System zamków obejmuje nadajnik podczerwieni w drzwiach kierowcy oraz system zamykania umożliwiający wygodne otwieranie i zamykanie bocznych okien oraz panoramicznego przesuwanego dachu za pomocą kluczyka.

Pakiet „AMG Exclusive”, dostępny wyłącznie w połączeniu z linią „AMG Line”, zawiera następujące detale:

podgrzewane przednie sportowe fotele z czarną skórą RED CUT ze czerwonym kontrastowym przeszyciem oraz 4-pozycyjne wsparcie lędźwiowe
deska rozdzielcza z ARTICO man-made leather z czerwonym kontrastowym przeszyciem i otworami wentylacyjnymi ze srebrno-chromowymi ramkami i krzyżami
elementy wykończeniowe z aluminium o długich słojach w jasnym odcieniu
pokrywa przestrzeni bagażowej w konsoli centralnej
system zamykania z nadajnikiem podczerwieni w drzwiach kierowcy oraz funkcją zamykania wygodnego
Linia barkowa z ARTICO man-made leather z czerwonym kontrastowym przeszyciem oraz wygląd wrap-around
3-ramienne wielofunkcyjne sportowe koło kierownicy z nappa skórzanej z czerwonym kontrastowym przeszyciem, perforacjami w obszarze uchwytu oraz spłaszczonym dolnym odcinkiem

„Night package” oparty jest na liniach designu „Urban” lub „AMG Line” i oferuje takie zewnętrzne cechy:

czarne lusterka zewnętrzne (w połączeniu z nadwoziem malowanym na kolor cosmos black metallic)
wykończenia linii burtowej i ramki okien w czarnym połysku
czarne żaluzje chłodnicy
szkło o ciemnym odcieniu z izolacją cieplną począwszy od słupka B
18-calowe pięcioramienne lekkie koła z odlewu pomalowane na czarno i wykończone wysoko-szlifowanym lakierem (w połączeniu z AMG Line: 5-ramienne koła AMG)

Od 'A’ do 'X’ dla akcesoriów: dodatkowe opcje

Klasa CLA firmy Mercedes-Benz dostępna jest opcjonalnie z reflektorami bi-xenonowymi zamiast halogenowych. Reflektory bi-xenonowe są ponadto mogą być łączone z Inteligentnym Systemem Oświetlenia (ILS). ILS, znany z innych modeli Mercedesa, obejmuje reflektory bi-xenonowe z zmienną dystrybucją światła i dynamiczny zakres świateł dla dróg krajowych, autostrad i gęstej mgły, Adaptive Highbeam Assist, funkcje aktywne światła, LED-owe światła do jazdy dziennej oraz system czyszczenia reflektorów.

W połączeniu z „AMG Line” klient otrzymuje samochód z czerwonymi wewnętrznymi pierścieniami reflektorów, które podkreślają „zły wygląd” i przypominają czerwone oczy Concept Style Coupé.

Kolejnym szczególnym elementem jest elektrycznie otwierany panoramiczny dach przesuwany z elektryczną roletą przeciwsłoneczną z funkcją detekcji przeszkód.

Pakiet Światła i Widoczności obejmuje następujące szczegóły:

jednolita ambientowa iluminacja (pośrednie oświetlenie przednich i tylnych uchwytów drzwiowych/uchwytów do otwierania oraz oświetlenie podłogi z przodu i z tyłu)
podświetlane lusterka w toaletce dla kierowcy i pasażera z przodu
podświetlane wewnętrzne lusterko
podświetlana przestrzeń bagażowa w konsoli centralnej
oświetlenie do czytania i światło konsoli w podsufitce z tyłu
podświetlane panele progowe
światła użyteczności i ostrzegawcze dla kierowcy i pasażera z przodu
lampki ostrzegawcze i podświetlenie na pokrywie bagażnika
wycieraczka z czujnikiem deszczu (w połączeniu ze sportowymi siedzeniami)
podświetlenie otwarcia między zagłówkami w przedniej i tylnej części pojazdu
automatyczna funkcja zamykania w przypadku deszczu w samochodach z panoramicznym otwieranym dachem

Kamera tylna jest opcjonalnie dostępna od systemu Audio 20 CD. Aktywuje się automatycznie przy włączonym biegu wstecznym. Wspiera kierowcę podczas manewrów parkowania równoległego i prostopadłego dzięki statycznym i dynamicznym liniom prowadzącym wskazującym kierunek jazdy pojazdu i odległości. Zestaw aktywnej pomocy parkingowej oferuje jeszcze większy komfort w tej kwestii.

Standardowe wyposażenie w każdej klasie Mercedes-Benz CLA to klimatyzacja ręczna THERMATIC. System automatycznej klimatyzacji dwustrefowej THERMOTRONIC jest dostępny opcjonalnie. Dodatkowe opcje to między innymi przednie fotele z funkcją pamięci, automatycznie ściemniane lusterka wewnętrzne i zewnętrzne, system ogrzewania pomocniczego, składane zawieszenie przyczepy (od czerwca 2013) oraz pakiet z możliwością przechowywania. Ten ostatni składa się z kieszeni na okulary w górnej części panelu sterowania, pojemników pod przednimi siedzeniami, gniazda zasilania 12 V oraz siatek bagażowych na oparciach przednich siedzeń i po bokach przednich podłokietników.

Ekskluzywnie na premierę: Mercedes-Benz CLA Edition 1

Dzięki klasie CLA, Mercedes-Benz kontynuuje serię wyjątkowych modeli specjalnych Edition 1. Ograniczona do pierwszego roku po wprowadzeniu na rynek, Edition 1 łączy w sobie specjalne funkcje wyposażenia, które podkreślają sportowość i ekskluzywność czterodrzwiowego coupé. Wśród tych cech znajdują się wykończenia lakiernicze w kolorze mountain grey, night black, cirrus white lub designo polar silver magno (dostępne od trzeciego kwartału 2013 roku). AMG frontowe i tylne zderzaki oraz panele progowe w połączeniu z czarnymi, wieloramiennymi kołami AMG w aluminiowych odlewach tworzą silną obecność. Diamentowy grill chłodnicy w srebrnym kolorze z czarnym żaluzjami i chromowanymi wkładkami. Reflektory bi-xenonowe są standardowe, podobnie jak sportowe zawieszenie z obniżoną karoserią.

Wyłącznie dla modelu specjalnego: wnętrze NEON ART, z sportowymi fotelami obitymi czarną skórą/DINAMICA z żółtym przeszyciem, co stanowi bardzo specjalny kontrast. Deska rozdzielcza i linie burtowe wykonane są z materiału ARTICO z żółtym przeszyciem w stylu wrap-around. Elementy wykończeniowe z aluminium o długich słojach oraz 3-ramienne nappa skórzane wielofunkcyjne sportowe koło kierownicy z spłaszczonym dolnym odcinkiem i perforacjami w obszarze uchwytu dopełniają dynamicznej obecności pojazdu.

Aerodynamika: Smukły kształt

Dzięki rekordowej aerodynamice, nowa klasa CLA łączy emocje z efektywnością. W zakresie akustyki aerodynamicznej, czyli komfortu poziomu hałasu, czterodrzwiowe coupé również zajmuje czołową pozycję.

Przy współczynniku Cd wynoszącym 0,23, CLA stawia nowy standard – zarówno w obrębie gamy modelowej Mercedes-Benz, jak i wśród wszystkich samochodów produkcyjnych. Powierzchnia oporu, Cd x A – która jest kluczowa dla oporu aerodynamicznego – również prowadzi, wynosząc 0,51 m². CLA 180 BlueEFFICIENCY Edition, który ma zadebiutować na ulicach w czerwcu, nawet poprawi ten wynik, osiągając współczynnik Cd wynoszący 0,22, a w przypadku powierzchni oporu, czterodrzwiowe coupé przekracza magiczną granicę 0,49 m2. Sprawia to, że klasa CLA jest bardziej opływowa niż jakikolwiek inny samochód.

Dobre właściwości przepływu powietrza, które są głównym czynnikiem wpływającym na niski średni poziom zużycia paliwa, wynikają z licznych działań optymalizacyjnych aerodynamicznych. Należą do nich niski bark słupa A z dopasowaną geometrią słupa A, aerodynamicznie zoptymalizowane lusterka zewnętrzne, wykończenie kół zaprojektowane z myślą o niskim oporze aerodynamicznym oraz specjalnie opracowane lekkie koła aero i zębate spoilery kół na przednich i tylnych nadkolach.

Patenty spoilera kół zostały opracowane przy pomocy analizy przepływu powietrza. Ten z pozoru niepozorny element redukuje niepożądane turbulencje powietrza w nadkolach na trzy sposoby: poprzez obniżenie turbulencji liniowej, skierowanie strumienia powietrza z kół i stabilizację fal ścinających za pomocą ząbkowanej krawędzi. Spoiler koła pozostaje skuteczny niezależnie od poziomu zawieszenia i rozmiaru kół.

Rozbudowane osłony podwozia, dodatkowe osłony w środkowym obszarze tylnej osi oraz aerodynamicznie zoptymalizowany tylny tłumik z dyfuzorem poprawiają przepływ powietrza pod podwoziem.

Dodatkowo nowy CLA oferuje najniższy poziom hałasu wiatrowego w swoim segmencie. Liczne działania przyczyniają się do realizacji tego celu:

Drzwi bezramkowe z wielostopniowym systemem uszczelniającym
Wysoka izolacyjność bocznych szyb
Formowo zoptymalizowane lusterka zewnętrzne

Hałas zewnętrzny jest także minimalizowany przez zmniejszoną wysokość barku słupa A.

Wkład w bezpieczeństwo aktywne: działania zapobiegające brudzeniu

Działania zapobiegające brudzeniu to kolejna dziedzina aerodynamiki – oraz kolejny obszar, w którym specjaliści aerodynamiczni w Mercedes-Benz pracowali nad CLA. Zanieczyszczenie może pochodzić z deszczu, pojazdów poruszających się z przodu oraz bryzgania od kół własnego pojazdu. Utrzymanie szyb i soczewek luster zewnętrznych w jak najlepszym stanie czyni znaczący wkład w aktywne bezpieczeństwo.

W tunelu aerodynamicznym specjaliści optymalizują komponenty przy pomocy fluorescencyjnego płynu, który sprawia, że zanieczyszczenie jest wyraźnie widoczne. Celem jest skierowanie wody w taki sposób, aby boczne szyby i soczewki luster zewnętrznych pozostawały czyste. Na geometria słupa A i elementy integralne oraz geometrię luster zewnętrznych i listwy wykończeniowe w bezramkowych drzwiach mają na to wpływ.

Na przykład boczne szyby: dzięki niewielkim zmianom geometrycznym obudów luster i optymalizacji w szczegółach, z uszczelnieniami oraz specjalnym kanałem do przechwytywania wody, znacząco zredukowano zanieczyszczenie.

Systemy wspomagania kierowcy: bardziej zaawansowany system ostrzegania o kolizji w standardzie

Liczne systemy wspomagania kierowcy oferują wsparcie w CLA i redukują obciążenie kierowcy. Standardowe cechy dla coupé obejmują rozpoznawanie zmęczenia ATTENTION ASSIST oraz radarowy COLLISION PREVENTION ASSIST z adaptacyjnym systemem hamowania, który teraz pomaga chronić CLA przed kolizjami z prędkością zaledwie 7 km/h (wcześniej: powyżej 30 km/h).

Radarowy system COLLISION PREVENTION ASSIST dostarcza rozproszonego kierowcy wizualne i akustyczne ostrzeżenia o zidentyfikowanych przeszkodach i przygotowuje system hamowania do precyzyjnego hamowania. Hamowanie jest inicjowane, gdy kierowca zdecydowanie naciśnie na pedał hamulca. Gdy system dostrzeże zbliżające się niebezpieczeństwo kolizji, COLLISION PREVENTION ASSIST oblicza precyzyjną siłę hamowania, która jest idealnie potrzebna do uniknięcia wypadku i maksymalnie wykorzystuje pozostałą odległość. Nowością jest to, że COLLISION PREVENTION ASSIST chroni przed typowymi zderzeniami tylnymi w niebezpiecznych sytuacjach drogowych w CLA przy prędkości zaledwie 7 km/h (wcześniej: powyżej 30 km/h).

COLLISION PREVENTION ASSIST łączy się z DISTRONIC PLUS, tworząc COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, który zawiera dodatkową funkcję: gdy pojawia się zagrożenie kolizji, a kierowca nie reaguje, system jest w stanie wykonać autonomiczne hamowanie przy prędkościach do 200 km/h, co zmniejsza ciężkość kolizji z wolno poruszającymi się lub stojącymi pojazdami. System również hamuje w odpowiedzi na stojące pojazdy przy prędkości do 30 km/h i jest w stanie zapobiec zderzeniom tylnym przy prędkościach do 20 km/h.

Elektronika pomocnicza: wszystkie inne systemy wspomagania w skrócie

Aktywna pomoc parkingowa, dostępna jako opcja dla Mercedes-Benz CLA-Class, została opracowana na bazie systemu PARKTRONIC znanego z innych serii modeli. Dwanaście ultradźwiękowych czujników zamontowanych w przednich i tylnych zderzakach mierzy potencjalne miejsca parkingowe równoległe i prostopadłe po lewej i prawej stronie drogi. Domyślnie system przeszukuje po prawej; należy włączyć kierunkowskaz, aby przeszukał po lewej. Gdy zostanie zidentyfikowane odpowiednie miejsce, kierowca zatrzymuje pojazd, włącza bieg wsteczny i aktywuje automatyczny system pomocy parkingowej za pomocą przycisków na wielofunkcyjnym kole kierownicy. System oblicza odpowiedni wzór manewrowania z maksymalnie siedmioma ruchami w celu zakończenia operacji parkowania. Kierowca jest wspierany przez automatyczne uruchomienie elektromechanicznego układu kierowniczego podczas procesu parkowania, ale nadal musi obsługiwać pedał gazu, dźwignię zmiany biegów i hamulec. Prędkość jest ograniczona do 10 km/h podczas procesu parkowania. Parkowanie w miejscach usytuowanych wzdłuż lekko zakrzywionych dróg jest również wspierane.

Automatyczne kierowanie przy wyjeździe z miejsca parkingowego to nowa podfunkcja. Jeśli pojazd został zaparkowany za pomocą Aktywnej Pomocy Parkingowej, pojazd może być kierowany z podłużnego miejsca parkingowego, w którym wcześniej był zaparkowany. W tym celu kierowca musi włączyć bieg wsteczny i aktywować kierunkowskaz przed włączeniem – za pomocą panelu sterującego na wielofunkcyjnym kole kierownicy – automatycznej pomocy przy wyjeździe z miejsca parkingowego. Tutaj również kierowca musi obsługiwać gaz, hamulec i dźwignię zmiany biegów. Gdy tylko pojazd przyjmuje wystarczający kąt, aby wyjechać z miejsca parkingowego w jednym prostym ruchu, koła są ustawiane w położeniu prostym, proces kończy się, a kierowca ponownie przejmuje kontrolę nad kierowaniem. Proces kończy się najpóźniej, gdy pojazd jest pod kątem 45 stopni względem pozycji startowej.

Można dodać szereg kolejnych systemów wspomagania:

Adaptive Highbeam Assist: kiedy wykrywane są pojazdy z przodu lub nadjeżdżające, system automatycznie zmienia światła na niższe i dostosowuje zasięg reflektorów do odległości. Kierowca korzysta z dłuższego zasięgu świateł mijania i nie musi ogólnie ręcznie przełączać między światłami drogowymi a mijania.
Asystent martwego pola: wykrywa pojazdy w krytycznym sektorze za pomocą dwóch radarowych czujników umieszczonych z boku z tyłu pojazdu. System ostrzega kierowcę o obecności pojazdu, wyświetlając czerwoną trójkątną ikonę w lusterku zewnętrznym. Jeśli włączony jest kierunkowskaz, czerwona trójkątna ikona zaczyna migać, a emitowany jest dźwięk ostrzegawczy.
Asystent utrzymania pasa: kamera za szybą przednią wykrywa oznaczenia drogi i może rozpoznać, czy samochód zamierza opuścić wykryty pas w sposób niezamierzony.
ATTENTION ASSIST (standard): ostrzega, gdy wykrywane są typowe oznaki zmęczenia. Wysoce wrażliwe czujniki systemu obserwują zachowanie kierowcy i mogą rozpoznać – szczególnie na podstawie tego, jak porusza się koło kierownicy – czy kierowca staje się zmęczony lub nieuważny.
Asystent ograniczenia prędkości: kamera zamontowana za szybą przednią wykrywa znaki ograniczenia prędkości na poboczu i porównuje te dane z informacjami zawartymi w systemie GPS lub cyfrowej mapie. Odpowiednie ograniczenie prędkości jest następnie wyświetlane w zestawie przyrządów.
Funkcja zatrzymywania hamulca: podczas zatrzymywania, na przykład na światłach, kierowca musi jedynie nacisnąć pedał hamulca nieco mocniej. Może wtedy zdjąć stopę z pedału hamulca, a hamulec pozostanie włączony, aż ruszy ponownie. Hamulec zostaje automatycznie zwolniony, gdy kierowca naciśnie na gaz.
Asystent ruszania na wzniesieniu: ta funkcja zapobiega niezamierzonemu cofaniu się pojazdu podczas ruszania pod górę.
Kamera cofania: zintegrowana w uchwycie przy pokrywie bagażnika, kamera tylna ma obiektyw szerokokątny. Gdy włączony jest bieg wsteczny, obraz z kamery jest przesyłany na ekran systemu Audio 20 lub systemu COMAND. Statyczne i dynamiczne linie prowadzące pomagają kierowcy podczas manewrowania.
DISTRONIC PLUS: radarowy adaptacyjny tempomat wspiera kierowcę przy prędkościach od 0 do 200 km/h, utrzymując odstęp od samochodów z przodu. W ten sposób jest w stanie zainicjować hamowanie, aby całkowicie zatrzymać pojazd i znowu przyspieszyć. W rezultacie system jest również szczególnie wygodny w ruchu w trybie stop-and-go. Jeśli system wykryje, że odległość jest zmniejszana zbyt szybko, ostrzega kierowcę zarówno wizualnie, jak i dźwiękowo.
Tempomat z funkcją SPEEDTRONIC: tempomat utrzymuje ustaloną prędkość. Dodatkowa funkcja SPEEDTRONIC zapewnia, że nie zostanie przekroczona zapisane prędkości. Obie funkcje są standardem w 7-biegowej skrzyni biegów DCT i są opcjonalnie dostępne dla modeli z manualną skrzynią biegów.

Bezpieczeństwo pasywne: program ochrony dla każdego przypadku

„Jedna gwiazda wystarczy” – filozofia bezpieczeństwa Mercedesa również odnosi się do nowej klasy CLA. Jej wyposażenie bezpieczeństwa obejmuje napinacze pasów i ograniczniki siły pasów także dla tylnych siedzeń, wyprzedzający system ochrony pasażerów PRE-SAFE® oraz aktywną pokrywę silnika dla ochrony pieszych. W skład wyposażenia standardowego wchodzi również siedem poduszek powietrznych oraz automatyczny system alarmowy Mercedes.

Nowa klasa CLA przeszła rygorystyczny program testów zderzeniowych marki. Obejmuje on nie tylko około 30 różnych konfiguracji uderzeniowych, które są wymagane dla ocen bezpieczeństwa i międzynarodowej homologacji, ale także dziewięć testów zderzeniowych opracowanych przez markę samej.

Struktura nadwozia stanowi podstawę wysokiego standardu bezpieczeństwa pasywnego, zarówno pod względem materiałów, jak i konstrukcji. Kluczowe cechy struktury przedniego końca to systematyczna implementacja dostępnej długości zderzenia, rozkład obciążeń na kilku płaszczyznach, nowa koncepcja grodzi i podłogi oraz podwozie jako element deformacyjny.

Łącznie trzy płaszczyzny członowe – składające się z prostych przednich członów podłużnych z wbudowanymi skrzynkami zderzeniowymi wykonanymi z przetłoczonego aluminium, druga, górna płaszczyzna jako przedłużenie struktury nośnej w węźle słupa A w trójkącie lustra oraz trzecia płaszczyzna na dole z przodu podwozia – umożliwiają kontrolowane zmniejszenie energii uderzeniowej.

Podwoziowe zapewnia wsparcie dla bloku silnika/transmisji i służy do mocowania komponentów dla przedniej osi i układu kierowniczego. Składa się z kilku stalowych płyt, niektóre z ultra-wysokowytrzymałej stali i hydroformowanych rur. Aby zoptymalizować jego właściwości deformacyjne, podwozie jest połączone przez dwa aluminiowe słupy prowadzące do przodu do montażu aluminiowego chłodnicy znajdującego się pod przednią częścią. W przypadku czołowego zderzenia siły mogą być przekazywane na wczesnym etapie do podwozia poprzez tę trzecią ścieżkę obciążenia, aby zapewnić najlepsze możliwe rozpraszanie energii.

Plastikowy klin zderzeniowy zamontowany z tyłu przednich nadkoli pomaga zapewnić, że koła nie ześlizgują się pod przednie drzwi w przypadku kolizji o dużej energii, niezależnie od kątów skrętu. Oznacza to, że drzwi będą mogły być otwierane, nawet po poważnym wypadku.

Grodzich również zawiera pewną cechę: tzw. „biegacze skate” przed dwoma środkowymi członami podłużnymi odprowadzają siły do podłogi. Ciągła struktura podłogi składa się z czterech prostych członów podłużnych. Wzmocnienia dachu tunelu z przodu i z tyłu łączą się z tunelem, aby zapewnić kolejną zamkniętą jednostkę wspierającą przednią część.

Ochrona w przypadku zderzeń bocznych poprzez kontrolowaną deformację

Sztywne struktury boczne i zdefiniowane zarządzanie deformacją pomagają zabezpieczyć przestrzeń przeżycia dla pasażerów w przypadku zderzenia bocznego. Elementy te obejmują człon zamocowany w skosie w tylnej podłodze pomiędzy tunelem centralnym a boczną ścianą podłogi, który ma na celu zapobieżenie rozdarciu podłogi w przypadku zderzenia bocznego z drzewem.

W górnym sektorze słupa B stosuje się wysoko wytrzymałą stal, aby zapewnić, że jak najmniej wtargnięć występuje, a komora pasażerska pozostaje w jak najdalszym stanie w przypadku zderzenia bocznego. W dolnym sektorze natomiast słup B zaprojektowany jest na miękko, aby umożliwić redukcję energii. W ten sposób deformacja kierowana jest do kilku krytycznych obszarów pod powierzchnią siedzenia i przekazywana do drugiej strony pojazdu za pomocą rurkowych struktur w przednich siedzeniach, członów poprzecznych i masywnego mostka transmisyjnego w głównej podłodze.

Rozbudowane środki ochrony pieszych, w tym aktywna pokrywa silnika

Ochrona tych użytkowników dróg, którzy są najbardziej narażeni na ryzyko, zawsze była priorytetem podczas opracowywania samochodów osobowych Mercedes. Nowa klasa Mercedes-Benz CLA zawiera liczne środki ochronne mające na celu zmniejszenie ryzyka obrażeń dla pieszych. Aby zmniejszyć obciążenia, które występują w przypadku uderzenia pieszego w pokrywę silnika pojazdu, przestrzeń deformacyjna pomiędzy pokrywą a komponentami pod nią została zoptymalizowana. Osiąga się to częściowo poprzez odpowiednie umiejscowienie takich elementów, jak jednostki sterujące czy zbiorniki płynów w komorze silnika.

W klasie CLA zastosowano również aktywną pokrywę silnika. W przypadku uderzenia pieszego, zaawansowane czujniki w połączeniu z inteligentnymi algorytmami uruchamiają siłowniki w obszarze zawiasów pokrywy. Te podnoszą pokrywę o 60 milimetrów. Dodatkowa przestrzeń, którą to tworzy pomiędzy pokrywą a komponentami w komorze silnika oznacza, że głowa jest narażona na stosunkowo niskie wewnętrzne siły przyspieszające przy uderzeniu.

Charakterystyki deformacji pokrywy zostały opracowane specjalnie, aby spełniać te wymagania. Redukcje obciążeń przy uderzeniu można osiągnąć poprzez zastosowanie aluminium i wzmocnienie wewnętrznej strony pokrywy.

Inteligentne systemy zabezpieczeń

200 CDI 7AT FWD (136 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1796 Cm3
Moc100 Kw @ 3600-4400 Rpm
136 Hp @ 3600-4400 Rpm
134 Bhp @ 3600-4400 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1600-3000 Rpm
300 Nm @ 1600-3000 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail Wtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7G-Dct Dual-Clutch Automatyczna Transmission
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony205/55 R 16
Długość182.3 In (4630 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość56.6 In (1438 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/60.9 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit3.7 In (94 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.25
Masa własna3318 Lbs (1505 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4376 Lbs (1985 Kg)
Spalanie miasto45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Spalanie trasa56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Średnie spalanie57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Emisja CO2107 G/Km

200 CDI 7AT FWD (136 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1796 Cm3
Moc100 Kw @ 3200-4000 Rpm
136 Hp @ 3200-4000 Rpm
134 Bhp @ 3200-4000 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1400-3000 Rpm
300 Nm @ 1400-3000 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail Wtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7G-Dct Dual-Clutch Automatyczna Transmission
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony205/55 R 16
Długość182.3 In (4630 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość56.6 In (1438 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/60.9 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit3.7 In (94 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.25
Masa własna3197 Lbs (1450 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4376 Lbs (1985 Kg)
Spalanie miasto42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Spalanie trasa61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Średnie spalanie57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Emisja CO2107 G/Km

220 4MATIC 7AT AWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2143 Cm3
Moc125 Kw @ 3400-4000 Rpm
170 Hp @ 3400-4000 Rpm
168 Bhp @ 3400-4000 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1400-3400 Rpm
350 Nm @ 1400-3400 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail Wtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna143 Mph (230 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7G-Dct Dual-Clutch Automatyczna Transmission
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony205/55 R 16
Długość182.3 In (4630 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość56.6 In (1438 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/60.9 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit3.7 In (94 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.25
Masa własna3197 Lbs (1450 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4376 Lbs (1985 Kg)
Spalanie miasto42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Spalanie trasa61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Średnie spalanie51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Emisja CO2119 G/Km

220 CDI 7AT FWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2143 Cm3
Moc125 Kw @ 3400-4000 Rpm
170 Hp @ 3400-4000 Rpm
168 Bhp @ 3400-4000 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1.400 - 3400 Rpm
350 Nm @ 1.400 - 3400 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail Wtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna143 Mph (230 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7G-Dct Dual-Clutch Automatyczna Transmission
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony205/55 R 16
Długość182.3 In (4630 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość56.6 In (1438 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/60.9 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit3.7 In (94 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.25
Masa własna3362 Lbs (1525 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4420 Lbs (2005 Kg)
Spalanie miasto42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Spalanie trasa61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Średnie spalanie52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Emisja CO2109-117 G/Km

200 7AT FWD (156 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1595 Cm3
Moc115 Kw @ 5300 Rpm
156 Hp @ 5300 Rpm
154 Bhp @ 5300 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1250-4000 Rpm
249 Nm @ 1250-4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna143 Mph (230 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7G-Dct Dual-Clutch Automatyczna Transmission
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony205/55 R 16
Długość182.3 In (4630 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość56.6 In (1438 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/60.9 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit3.7 In (94 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.25
Masa własna3153 Lbs (1430 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4233 Lbs (1920 Kg)
Spalanie miasto31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Emisja CO2126-130 G/Km

250 4MATIC 7AT AWD (211 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc155 Kw @ 5500 Rpm
211 Hp @ 5500 Rpm
208 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1200-4000 Rpm
350 Nm @ 1200-4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna149 Mph (240 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7G-Dct Dual-Clutch Automatyczna Transmission
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony225/45 R 17
Długość182.3 In (4630 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość56.6 In (1438 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/60.7 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit3.9 In (99 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3263 Lbs (1480 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4332 Lbs (1965 Kg)
Spalanie miasto28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Spalanie trasa42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Średnie spalanie35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Emisja CO2154-151 G/Km

250 7AT FWD (211 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc155 Kw @ 5500 Rpm
211 Hp @ 5500 Rpm
208 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1200-4000 Rpm
350 Nm @ 1200-4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna149 Mph (240 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7G-Dct Dual-Clutch Automatyczna Transmission
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony225/45 R 17
Długość182.3 In (4630 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość56.6 In (1438 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/60.7 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit3.9 In (99 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Masa własna3263 Lbs (1480 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4332 Lbs (1965 Kg)
Spalanie miasto28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Spalanie trasa48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Średnie spalanie37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Emisja CO2142-144 G/Km

180 CDI 6MT FWD (109 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1796 Cm3
Moc80 Kw @ 4000 Rpm
109 Hp @ 4000 Rpm
107 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy192 Lb-Ft @ 1750u20132500 Rpm
260 Nm @ 1750u20132500 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail Wtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h11.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6 Speed Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony205/55 R 16
Długość182.3 In (4630 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość56.6 In (1438 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/60.9 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit3.7 In (94 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.25
Masa własna3197 Lbs (1450 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4310 Lbs (1955 Kg)
Spalanie miasto46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Spalanie trasa63.6 Mpg Us (3.7 L/100Km)
Średnie spalanie56 Mpg Us (4.2 L/100Km)
Emisja CO2108u2013102 G/Km

200 CDI 4MATIC 7AT AWD (136 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2143 Cm3
Moc100 Kw @ 3200-4000 Rpm
136 Hp @ 3200-4000 Rpm
134 Bhp @ 3200-4000 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1400-3000 Rpm
300 Nm @ 1400-3000 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail Wtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna134 Mph (216 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7G-Dct Dual-Clutch Automatyczna Transmission
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony205/55 R 16
Długość182.3 In (4630 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość56.6 In (1438 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/60.9 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit3.7 In (94 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.25
Masa własna3197 Lbs (1450 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4376 Lbs (1985 Kg)
Spalanie miasto42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Spalanie trasa61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Średnie spalanie51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Emisja CO2119 G/Km

200 CDI 6MT FWD (136 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1796 Cm3
Moc100 Kw @ 3600-4400 Rpm
136 Hp @ 3600-4400 Rpm
134 Bhp @ 3600-4400 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1600-3000 Rpm
300 Nm @ 1600-3000 Rpm
Układ paliwowyCommon Rail Wtrysk bezpośredni
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6 Speed Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony205/55 R 16
Długość182.3 In (4630 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość56.6 In (1438 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/60.9 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit3.7 In (94 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.25
Masa własna3197 Lbs (1450 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4376 Lbs (1985 Kg)
Spalanie miasto42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Spalanie trasa61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Średnie spalanie53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Emisja CO2109-117 G/Km

180 6MT FWD (122 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1595 Cm3
Moc90 Kw @ 5000 Rpm
122 Hp @ 5000 Rpm
121 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 1250-4000 Rpm
201 Nm @ 1250-4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6 Speed Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony205/55 R 16
Długość182.3 In (4630 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość56.6 In (1438 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/60.9 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit3.7 In (94 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.23
Masa własna3075 Lbs (1395 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4233 Lbs (1920 Kg)
Spalanie miasto31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Emisja CO2126-130 G/Km

180 7AT FWD (122 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1595 Cm3
Moc90 Kw @ 5000 Rpm
122 Hp @ 5000 Rpm
121 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 1250-4000 Rpm
201 Nm @ 1250-4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7G-Dct Dual-Clutch Automatyczna Transmission
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony205/55 R 16
Długość182.3 In (4630 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość56.6 In (1438 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/60.9 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit3.7 In (94 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.23
Masa własna3153 Lbs (1430 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4233 Lbs (1920 Kg)
Spalanie miasto33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Spalanie trasa51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Średnie spalanie42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Emisja CO2122-129 G/Km

180 BlueEFFICIENCY FWD (122 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1595 Cm3
Moc90 Kw @ 5000 Rpm
122 Hp @ 5000 Rpm
121 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ 1.250-4000 Rpm
201 Nm @ 1.250-4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6 Speed Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Długość182.3 In (4630 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość56.6 In (1438 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/60.9 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit3.7 In (94 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.22
Masa własna3075 Lbs (1395 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4233 Lbs (1920 Kg)
Średnie spalanie47 Mpg Us (5 L/100Km)
Emisja CO2118 G/Km

200 6MT FWD (156 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1595 Cm3
Moc115 Kw @ 5300 Rpm
156 Hp @ 5300 Rpm
154 Bhp @ 5300 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1250-4000 Rpm
249 Nm @ 1250-4000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna143 Mph (230 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6 Speed Manualna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony205/55 R 16
Długość182.3 In (4630 Mm)
Szerokość70 In (1778 Mm)
Wysokość56.6 In (1438 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61/60.9 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit3.7 In (94 Mm)
Pojemność bagażnika16.6 Cuft (470 L)
Aerodynamika (Cd)0.24
Masa własna3075 Lbs (1395 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4233 Lbs (1920 Kg)
Spalanie miasto31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Spalanie trasa52.3 Mpg Us (4.5 L/100Km)
Średnie spalanie41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2127-131 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.