Mercedes-Benz zaprezentował model CLC jako następcę C-Class Sportcoupe podczas Tygodnia Mody w Berlinie w 2008 roku, jednak był to również most między modelami C-Class W203 i W204.
W 2008 roku Mercedes-Benz wciąż nie miał odpowiedniego konkurenta dla BMW 3-Series Coupe, a dwuosobowa wersja hatchback C-Class była bardziej rywalem dla 3-Series Compact. Była to jednak najlepsza opcja do momentu, gdy na rynku pojawił się właściwy C-Class Coupe. CLC bazował na tej samej platformie co jego poprzednik i dzielił główną karoserię, dach oraz panele drzwiowe z C-Class Sportcoupe.
Model CLC z 2008 roku miał podobnie ukształtowane reflektory, inspirowane modelem C-Class z 2007 roku (W204), a lusterka i klamki były w kolorze nadwozia. Z tyłu Mercedes-Benz zainstalował nowe światła tylne o podobnym kształcie do tych w sedanie C-Class. Na nowej klapie bagażnika producent dodał pasek świetlny LED dla świateł hamulcowych.
Wewnątrz przetransferowano większość elementów z C-Class Sportcoupe z 2005 roku. Deska rozdzielcza miała dwa większe wskaźniki dla prędkościomierza i obrotomierza, z lewej strony z wskaźnikiem temperatury płynu chłodzącego, a z prawej poziomu paliwa. W centrum umieszczono wyświetlacz LCD dla komputera pokładowego. Fotele były nowe i zapewniały lepsze podparcie boczne.
Pod maską Mercedes-Benz zainstalował szeroki wybór silników benzynowych oraz turbo-diesla. Silniki o pojemności 1.6 i 1.8 litra były zestawione z sześciobiegową skrzynią manualną lub starą pięciobiegową skrzynią automatyczną, natomiast mocniejsze wersje były połączone z siedmiobiegową skrzynią automatyczną. Producent zastosował jedynie jednostkę CDI o pojemności 2.2 litra w wersjach diesla w dwóch wariantach mocy: 122 KM i 150 KM.
Mercedes-Benz zaprezentował nową serię modeli, w postaci nowego Mercedesa CLC, który jest interesującym modelem wejściowym w rodzinie coupé Mercedes-Benz. Design, technologia i wyposażenie Sportowego Coupé spełniają wymagania młodych kierowców poszukujących sportowego auta, które zapewnia emocjonującą jazdę, jednocześnie utrzymując charakterystyczne standardy jakości Mercedes w zakresie bezpieczeństwa, komfortu, przyjazności dla środowiska i funkcjonalności. W porównaniu do poprzedniego modelu Sportowego Coupé, inżynierowie Mercedesa opracowali na nowo lub ulepszyli ponad 1100 komponentów. Do największych osiągnięć inżynieryjnych CLC należy nowy system bezpośredniego kierowania, który zapewnia jeszcze bardziej zwinne pokonywanie zakrętów, nowoczesne systemy infotainment z kolorowym wyświetlaczem, nawigację DVD lub twardodyskową na poziomie europejskim oraz interfejs medialny, a także wzmocniony silnik czterocylindrowy, który teraz rozwija moc 135 kW/184 KM. Zużycie paliwa zostało obniżone o nawet 10,8 procent w porównaniu do poprzedniego modelu.
Kompaktowe wymiary nadwozia i muskularne linie podkreślają sportowy charakter nowego Mercedesa CLC. Projektanci Mercedesa całkowicie przeprojektowali przód i tył, dzięki czemu Sportowe Coupé odzwierciedla współczesny język designu Mercedesa z charakterystycznym grillem w kształcie coupé, który ma dużą gwiazdę Mercedesa na środku, oraz nowymi reflektorami projekcyjnymi. Inspiracją stylizacyjną były modele S-Class, luksusowe CL-Class Coupé oraz C-Class. Nowo zaprojektowana duża klapa bagażnika skrywa zmienny bagażnik o pojemności do 1100 litrów. Nowe światła tylne, długa linia diod LED, które tworzą jednostkę trzeciego światła stop, oraz zderzak tylny dzielą tył i podkreślają jego szerokość.
Wnętrze nowego Mercedesa CLC przypomina współczesny garnitur szyty na miarę – idealnie dopasowane i wygodne. Fotele sportowe z lepszym wsparciem bocznym niż kiedykolwiek, trójramienna, wielofunkcyjna kierownica, automatyczna klimatyzacja oraz elementy wykończenia z szczotkowanego aluminium wchodzą w skład standardowego wyposażenia.
Do wyboru są pokrowce na siedzenia w kolorze czarnym, szarym alpaki oraz wyjątkowej kombinacji czerni i czerwieni, które nadają wnętrzu indywidualny charakter kolorystyczny.
Pakiet sportowy z nowym systemem bezpośredniego kierowania i 18-calowymi kołami
Mercedes-Benz przygotował pakiet sportowy dla kierowców szukających sportowego stylu. Zawiera ekskluzywne innowacje inżynieryjne oraz dodatkowe wyposażenie, takie jak 18-calowe koła z lekkich stopów, szerokie opony, reflektory z czarnymi obramowaniami, sportowe zawieszenie z obniżonym nadwoziem, skórzaną kierownicę sportową oraz ciemne elementy wykończenia z szczotkowanego aluminium. Kolejną szczególną cechą, którą CLC przejmuje od swoich wyścigowych odpowiedników, jest zestaw wskaźników z czerwonymi igłami dla prędkościomierza i obrotomierza. Po włączeniu silnika, igły te obracają się raz wokół tarczy, zanim wrócą na swoje miejsca startowe.
Standardowe wyposażenie pakietu sportowego obejmuje nowy system bezpośredniego kierowania, który dodatkowo wzmacnia zwinne doznania z jazdy w CLC, a także poprawia bezpieczeństwo. Nowa funkcja oparta jest na wspomaganiu kierownicy wrażliwym na prędkość i oferuje również zmienny współczynnik przekładni, który zmienia się w zależności od kąta skrętu, dzięki czemu kierowca musi lekko obrócić koło przy pokonywaniu zakrętów; Sportowe Coupé reaguje więc znacznie bardziej spontanicznie na polecenia kierownicy i oferuje jeszcze bardziej sportowe prowadzenie. W rezultacie system bezpośredniego kierowania poprawia także bezpieczeństwo prowadzenia w krytycznych sytuacjach – na przykład podczas nagłych manewrów omijających – co potwierdzają testy polowe przeprowadzone przez inżynierów Mercedesa.
Silniki: zużycie paliwa obniżone o do 10,8 procent
Mercedes-Benz oferuje cztery silniki czterocylindrowe oraz dwa sześciocylindrowe o mocach od 90 kW/122 KM do 200 kW/272 KM w nowym Mercedesie CLC. Silnik o mocy 135 kW/184 KM w modelu CLC 200 KOMPRESSOR rozwija teraz dodatkowe 15 kW/20 KM, przy zużyciu od 7,8 do 8,2 litra na 100 kilometrów w cyklu NEDC – to równowartość do 0,7 litra mniej niż wcześniej. W zakresie zużycia paliwa, dzięki zaawansowanym silnikom turbodieselowymi, CLC plasuje się w kategorii pięciu litrów: CLC 200 CDI oferuje zużycie na poziomie od 5,8 do 6,1 litra na 100 kilometrów w cyklu NEDC, co oznacza do 10,8 procent mniej w porównaniu do poprzedniego modelu. Modele CDI mogą przejechać ponad 1000 kilometrów na pełnym baku (62 litry).
Sześciobiegowa skrzynia manualna jest standardem we wszystkich wariantach silnikowych. Mercedes-Benz może również dostarczyć pięciobiegową skrzynię automatyczną dla jednostek czterocylindrowych oraz siedmiobiegową skrzynię automatyczną 7G-TRONIC dla modeli V6. W połączeniu z pakietem sportowym, kierowca może korzystać z łopatek do zmiany biegów na kierownicy, aby ręcznie wybierać biegi skrzyni automatycznej i maksymalnie wykorzystać wysokie rezerwy mocy silników w odpowiednich sytuacjach drogowych.
Infotainment: nowoczesna technologia nawigacji i przyjemności muzycznej w ruchu
Inżynierowie Mercedesa opracowali nową generację jednostek infotainment dla CLC, wprowadzając technologię luksusowej klasy do Sportowego Coupé od września 2008 roku. Dostępne są trzy jednostki, oferujące doskonałe połączenie kolorowego wyświetlacza, podwójnego tunera, automatycznej kontroli głośności w zależności od prędkości oraz interfejsu Bluetooth do telefonów komórkowych. Do systemu infotainment można teraz podłączyć również iPoda, pendrive’a USB lub inne zewnętrzne urządzenia audio. Nowy uniwersalny interfejs medialny (opcjonalnie) łączy te urządzenia z elektroniką pokładową i systemem sterowania Sportowego Coupé, co umożliwia wyświetlanie utworów iPoda w zestawie wskaźników oraz na kolorowym ekranie w konsoli środkowej. Utwory można następnie wygodnie wybierać za pomocą przycisków na wielofunkcyjnej kierownicy.
Nowe jednostki Audio 50 APS i COMAND APS wyposażone są w europejski system nawigacji DVD lub twardodyskowej. System sterowania głosowego LINGUATRONIC, który Mercedes-Benz wzbogacił o zdolność rozpoznawania całych słów, jest standardem, jeśli określono zintegrowany sześciopłytowy zmieniacz DVD. LINGUATRONIC umożliwia kierowcy wygodne obsługiwanie telefonu, systemu audio i nawigacji.
Historia sukcesu: Sportowe Coupé z dużym potencjałem przyciągania nowych klientów
Nowy Mercedes CLC jest następcą udanego modelu Mercedesa, który od 2001 roku ma około 320 000 kierowców na całym świecie. Większość z nich to nowi klienci Mercedesa. Jego wysoka stopa przyciągania wynosząca około 70 procent uczyniła Sportowe Coupé jednym z najbardziej udanych modeli w strategicznej inicjatywie produktowej Mercedesa. Dzięki przekonywującemu modelowi w coupe, producent samochodów z Stuttgartu zdołał na dłużej wzbudzić wyobraźnię klientów. Ponad 40 procent nabywców zdecydowało się na większy model Mercedesa po zakupie Sportowego Coupé i obecnie jeździ modelem E-Class, CLK lub SLK.