Po wprowadzeniu serii CLK, Mercedes-Benz zaprezentował wersję z otwartym dachem oraz model w wersji AMG w 1999 roku: CLK 55.
Na tej samej platformie co Mercedes-Benz Klasa C (W202), ale z elementami stylistycznymi z Klasy E (W210), CLK zaspokajał potrzebę na luksusowe coupe, trzy lata po zakończeniu produkcji serii C124/A124. Niemiecki producent nie miał jednak odpowiedniego silnika, by konkurować z głównym rywalem, BMW, dlatego poprosił AMG o zbudowanie takowego. I zrobili znacznie więcej.
W porównaniu do pozostałych wersji CLK, wersja AMG miała inny przedni zderzak z wydłużonym dolnym grillem oraz wbudowane światła przeciwmgielne. Jej reflektory Xenon wyposażono w przejrzyste soczewki jako standard, w przeciwieństwie do reszty oferty, która miała lampy halogenowe. Aerodynamicznie uformowane progi były zupełnie inne, a zestaw 17-calowych felg aluminiowych o pięciu ramionach podkreślał sportowy charakter pojazdu. Producent zadbał o to, aby zasilany elektrycznie dach był chroniony pokrywą bagażnika za tylnymi siedzeniami, co nieco przesunęło je do przodu w porównaniu do wersji coupe.
Ponieważ opierał się na platformie W202, która miała krótszy rozstaw osi niż sedan Klasy E, A208 nie mógł zaoferować tej samej przestronności wnętrza. Jednak dla pasażerów z przodu zapewniał wystarczającą ilość miejsca. Na desce rozdzielczej prędkościomierz miał emblemat AMG pośrodku. Trzy dodatkowe wyświetlacze LCD zajmowały dolną część każdego z trzech wskaźników.