MERCEDES BENZ CLK 63 AMG (C209) 2006-2009

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MERCEDES BENZ CLK 63 AMG (C209) 2006-2009

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ CLK 63 AMG (C209) 2006-2009

Zainstalowanie dużego silnika V-8 w samochodzie zaprojektowanym z myślą o V-6 nigdy nie było łatwe, ale AMG to zrobiło i to z sukcesem.

Mercedes-Benz zbudował model CLK na tej samej platformie, która była używana w klasie C od 2000 roku. Była ona wystarczająco niezawodna i solidna, aby pomieścić mocniejsze silniki, a producent dobrze o tym wiedział. Później dodano silniki V-8, ale AMG poszło o krok dalej i wstawiło swój silnik o pojemności 6,2 litra, rozwijając go od podstaw.

AMG nie zamierzało być zbyt subtelne w przypadku CLK63. To nie był taki samochód, gdzie wystarczyło tylko zestaw kół i kilka spojlerów, więc zainstalowano całkiem inny pakiet zewnętrzny. Z przodu charakterystyczny dolny grill w kształcie litery A na zderzaku był unikalny dla tej wersji. W bocznych wlotach powietrza zainstalowano światła przeciwmgielne z chromowanymi okaleniami. Z boków samochód miał aerodynamiczne progi, podczas gdy tył był całkowicie nowy. Posiadał spojler na bagażniku oraz nowy zderzak z dyfuzorem na dolnej części, po bokach z czterema owalnymi wylotami wydechu.

W środku samochód oferował zaktualizowane wnętrze dla modelu CLK, z aluminiowymi wykończeniami na centralnym panelu i konsoli lub opcją w kolorze fortepianowej czerni. W panelu wskaźników obrotomierz miał logo AMG na dole. Przednie fotele kubełkowe z wysokimi bocznymi osłonami obiecywały dobre wsparcie boczne podczas manewrów w zakrętach przy dużych prędkościach.

Pod maską AMG zainstalowało nowy silnik V-8, zastępując wcześniej używany silnik 5,5-litrowy V-8. Był to silnik z naturalnym zasilaniem, który zapewniał dużą moc także przy niskich obrotach. Był sparowany z przekładnią AMG Speedshift, która była zmodyfikowaną automatyczną skrzynią biegów 5G-Tronic, z opcją ręcznego zmieniania biegów.

W modelach CLK 63 AMG Coupé i Cabriolet, które również zadebiutują na światowej scenie w Genewie, silnik AMG o pojemności 6.3 litra i V8 zapewnia niesamowite wrażenia z jazdy.

CLK 63 AMG generuje większą moc i moment obrotowy – 354 kW/481 KM i 630 niutonometrów – niż jakikolwiek inny pojazd w tej klasie. Nowa skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT 7G-TRONIC doskonale ją uzupełnia, pomagając zapewnić dynamiczne przekazywanie mocy.

Nowe sportowe zawieszenie AMG, nowe 18-calowe koła AMG z lekkich stopów oraz luksusowe i dynamiczne wyposażenie standardowe wzmacniają ekskluzywny i sportowy charakter rodziny CLK. Dodatkowo, przednie koła są wyposażone w nowy, wysokowydajny kompozytowy system hamulcowy AMG.

6.2 V8 7AT (481 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność6208 Cm3
Moc354 Kw @ 6800 Rpm
481 Hp @ 6800 Rpm
475 Bhp @ 6800 Rpm
Moment obrotowy465 Lb-Ft @ 5000 Rpm
630 Nm @ 5000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155.3 Mph (250 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.6 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (Amg Speedshift)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/40 R 18 // 265/35 R 18
Długość183.1 In (4651 Mm)
Szerokość68.5 In (1740 Mm)
Wysokość55.1 In (1400 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)58.8/58 In (1
Rozstaw osi106.9 In (2715 Mm)
Pojemność bagażnika15.4 Cuft (436 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3869.8 Lbs (1755 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4795 Lbs (2175 Kg)
Spalanie miasto11.2 Mpg Us (21 L/100Km)
Spalanie trasa23.5 Mpg Us (10 L/100Km)
Średnie spalanie16.6 Mpg Us (14.2 L/100Km)
Emisja CO2338 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.