Rozpoczęła się walka o moc, a Mercedes-Benz nie chciał przegrać z tradycyjnym rywalem, BMW M3 w wersji kabriolet.
Kiedy BMW wprowadziło model E46 M3 Cabriolet z silnikiem 3.2-litra o mocy 343 KM, uważano go za niezwykle kontrowersyjny kabriolet. Jednak Mercedes-Benz odpowiedział modelem CLK AMG Cabriolet. Był to pierwszy Mercedes-Benz z silnikiem opracowanym od podstaw przez AMG, a ten silnik naprawdę robił wrażenie.
Stylistyka CLK 63 została znacznie zmieniona w porównaniu do pozostałych modeli CLK Cabriolet. Z przodu znalazła się kratka w kształcie litery A oraz para wlotów powietrza, które podkreślały agresywny wygląd samochodu. Nieco szersze błotniki pozwalały na zamontowanie szerszych opon na 18-calowych lekkich aluminiowych obręczach o unikalnym, pięcioramiennym designie. Z tyłu umieszczono podwójny wydech w kształcie owalu.
Wnętrze zostało zaczerpnięte z klasycznego CLK, lecz z większą ilością aluminiowych wykończeń i nowym systemem infotainment COMMAND 2.0, który posiadał nawigację opartą na DVD. Umożliwiał także integrację z iPodem przez zewnętrzny port w schowku. Zmieniono też wygląd centralnej konsoli, zastępując wcześniejsze przyciski z klasy C nowymi.
Pod maską AMG umieściło silnik V8 o pojemności 6.2-litra, współpracujący z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów (dwusprzęgłową), która przekazywała moc na tylne koła. Jego osiągi były znacznie lepsze od jego głównego rywala, choć nie był to najbardziej spektakularny ani najpotężniejszy wariant CLK.
W modelach CLK 63 AMG Coupé i Cabriolet, które również zadebiutują na Salonie Samochodowym w Genewie, silnik AMG V8 o pojemności 6.3 litra zapewnia niesamowite doznania podczas jazdy.
CLK 63 AMG generuje większą moc i moment obrotowy – 354 kW/481 KM i 630 Nm – niż jakikolwiek inny pojazd w tej klasie. Nowa skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT 7G-TRONIC doskonale ją uzupełnia, zapewniając dynamiczne przekazywanie mocy.
Nowe sportowe zawieszenie AMG, nowe 18-calowe aluminiowe felgi AMG oraz luksusowe i dynamiczne wyposażenie standardowe podkreślają ekskluzywny i sportowy charakter rodziny CLK. Dodatkowo, przednie koła zostały wyposażone w nowy, wydajny system hamulcowy AMG z kompozytowych materiałów.