Mercedes-Benz nie śpieszył się z zastąpieniem modelu C124/A124, ale gdy w końcu wprowadzono C208/A208, klienci byli mile zaskoczeni.
Klienci mieli duże nadzieje na coupe i kabriolet, kiedy Mercedes-Benz zaprezentował klasę E w 1995 roku. Musieli jednak poczekać do 1998 roku, gdy firma z gwiazdą w logo wprowadziła model CLK. Nowa gama została zbudowana na tej samej platformie W202, co początkowy model klasy C, ale z nadwoziem stylizowanym na klasę E.
Mercedes zatrudnił Michaela Finka do zaprojektowania nowej linii. Zainstalował przednią część inspirowaną klasą E, z podobnymi podwójnymi reflektorami i chromowanym grillem z czterema żebrami pomiędzy nimi. Zderzak miał dolny wlot powietrza w kształcie uśmiechu oraz parę świateł przeciwmgielnych. Coupe wyróżniało się łukowatą linią dachu z nachyloną tylną szybą, która przechodziła w wysoki tył. Na końcu, z tyłu, producent zamontował zestaw świateł tylnych, które sięgały od tylnych błotników do pokrywy bagażnika.
Wnętrze było równie eleganckie co w klasie E, z czystym designem deski rozdzielczej i panelu instrumentów. Jednak środkowa część była nieco chaotyczna z powodu licznych przycisków i przełączników. Dodatkowo, konsola centralna miała kilka innych przycisków do sterowania tylnymi oknami, regulacji lusterek, włączania ESP oraz obsługi szyberdachu. Fotele przednie były zaprojektowane z myślą o komforcie, z dodatkowymi bocznymi podparciami. Z kolei tylna kanapa mogła pomieścić dwóch pasażerów, choć było tam niewiele miejsca na głowę. Przestrzeń na nogi była ograniczona z powodu użycia platformy W202, co skutkowało krótszym rozstawem osi w porównaniu do standardowej klasy E.