MERCEDES BENZ CLS 63 AMG (C218) 2011-2014

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MERCEDES BENZ CLS 63 AMG (C218) 2011-2014

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ CLS 63 AMG (C218) 2011-2014

Czterodrzwiowe coupe wyprodukowane przez Mercedes-Benz doczekało się drugiej generacji w 2011 roku, a jak przystało na model AMG, otrzymało odpowiednie ulepszenia.

Pomimo kontrowersji związanych z kształtem nadwozia, druga generacja CLS okazała się godną inwestycją ze strony producenta, tworząc nową niszę na rynku premium. Marka z trzema gwiazdami osiągnęła z CLS to, co BMW zyskało dzięki SUV-owi coupe X6.

Z niską maską i smukłym przodem, który wyróżniał się grubym pasem na grillu, mocniejsza wersja nie chciała być mylona z mniej wydajnymi modelami. Za znakiem producenta, CLS posiadał radar potrzebny do działania adaptacyjnego tempomatu i systemu automatycznego hamowania. Specjalnie dla AMG zaprojektowany dolny zderzak miał dolny grill w kształcie litery A, z dwoma bocznymi wlotami powietrza do chłodzenia hamulców oraz, niczym brwi, dwa pasy LED dla świateł dziennych. Zainstalowano zestaw 19-calowych obręczy z lekkiego stopu o pięciu podwójnych szprychach, aby podkreślić osiągi samochodu.

W skórzanej kabinie AMG zainstalowało fotele kubełkowe z wysokimi podparciami z przodu. Dzięki temu, pasażerowie z przodu mogli dzielić szeroką konsolę centralną, która miała schowek pod podłokietnikiem oraz pokrętło sterujące systemem infotainment. Obok selektora biegów umieszczono trzy przyciski oraz pokrętło do ustawień specyficznych dla samochodu, kontrolujące zawieszenie, zmiany biegów i reakcję silnika. Oferowało również funkcję startu z miejsca. Dodatkowo, AMG zainstalowało wykończenia z włókna węglowego na desce rozdzielczej, które odpowiadały aluminiowym wkładkom w centralnej konsoli. Na koniec, kierowca został przywitany kierownicą o płaskim dnie z aluminiowymi łopatkami do zmiany biegów z tyłu.

Jednak najlepszym elementem był silnik 5.5-litra z podwójnym doładowaniem, połączony z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Przekazywał moc na tylną oś, wyposażoną w pneumatyczne zawieszenie z funkcją samopoziomowania.

Ekscytujący design, najwyższa wydajność i przełomowa efektywność: to wszystko, co oferuje nowy Mercedes-Benz CLS63 AMG.

Wersja topowa czterodrzwiowego coupé jest wyposażona w nowo opracowany silnik AMG V8 biturbo, osiągający moc maksymalną do 557 KM i 800 Nm momentu obrotowego, a także w sportową skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT MCT o 7 przełożeniach. Co więcej, zużycie paliwa wynoszące 28,5 mpg stanowi poprawę o 32 procent w porównaniu do poprzedniego modelu (wszystkie dane są wstępne).

Połączenie sportowego zawieszenia AMG RIDE CONTROL z elektronicznie sterowanym systemem tłumienia i nowym przednim osią, nowo opracowanym elektro-mechanicznym układem kierowniczym AMG oraz opcjonalnym ceramicznym systemem hamulcowym AMG, oznacza maksymalne wrażenia z jazdy. Wizualnie Mercedes-Benz CLS63 AMG imponuje swoim atletycznym wyglądem oraz charakterystycznym designem wnętrza i nadwozia. W standardzie modelu znajdują się również innowacyjne reflektory LED High Performance.

„Nowy CLS63 AMG kontynuuje historię sukcesu poprzednich modeli, CLS55 AMG i CLS63 AMG, które od 2004 roku zachwycają naszych klientów na całym świecie,” mówi Ola Källenius, szef Mercedes-AMG GmbH. „CLS63 AMG to samochód osiągów, który ustanawia nowe standardy w zakresie designu, wydajności i efektywności.”

Podobnie jak w przypadku S63 AMG i CL63 AMG, kierowcy Mercedesa-Benz CLS63 AMG będą mogli korzystać z ośmiocylindrowego silnika, wewnętrznie oznaczonego jako M 157: nowy AMG 5.5-litrowy silnik V8 biturbo charakteryzuje się innowacyjnymi komponentami technologicznymi, w tym wtryskiem paliwa z kierowanym sprayem za pomocą wtryskiwaczy piezoelektrycznych, pełnym aluminiowym blokiem silnika, technologią czterozaworową z regulacją wałka rozrządu, chłodzeniem powietrza/wody, zarządzaniem generatorem i systemem start/stop. Przy pojemności 5461 cm³ silnik ośmiocylindrowy generuje moc maksymalną 525 KM i moment obrotowy 700 Nm. W połączeniu z pakietem wydajności AMG te liczby zwiększają się do 557 KM i 800 Nm. Obie wersje Mercedes-Benz CLS63 AMG osiągają wyjątkowe osiągi: przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje odpowiednio 4,4 i 4,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h (elektronicznie ograniczona).

Główna różnica między obiema jednostkami napędowymi polega na zwiększeniu maksymalnego ciśnienia doładowania z 1,0 do 1,3 bara. Ponadto CLS63 AMG z pakietem wydajności AMG charakteryzuje się specjalną pokrywą silnika wykonaną z wysokiej jakości włókna węglowego.

Rewolucja: zmniejszone zużycie paliwa o 32 procent

Mimo znaczącego wzrostu wydajności w porównaniu do poprzedniego modelu, który miał naturalnie aspiracyjny silnik AMG o pojemności 6,3 litra o mocy 514 KM i momencie obrotowym 630 Nm, nowy Mercedes-Benz CLS63 AMG jest około 32 procent bardziej ekonomiczny – co stanowi prawdziwą rewolucję.

Zużycie paliwa według standardu NEDC wynosi 28,5 mpg, co przekłada się na emisję CO2 wynoszącą 232 g/km. Dzięki tym wynikom nowe V8 Coupé od AMG nie tylko przewyższa wszystkich swoich bezpośrednich konkurentów w niewielkim, ale wymagającym segmencie czterodrzwiowych coupé wyczynowych, ale również jest bardziej oszczędne niż pojazdy o znacznie niższej mocy. Obie warianty osiągają identyczne wyniki zużycia paliwa i emisji CO2.

Ekskluzywność: sportowa skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegowa

Duży wkład w osiągnięcie niespotykanych wyników zużycia paliwa miał system AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegowa skrzynia biegów sportowych, stosowany wyłącznie w Mercedes-AMG. W przeciwieństwie do konwencjonalnej automatycznej skrzyni biegów, skrzynia MCT nie ma konwertera momentu obrotowego; zamiast tego korzysta z kompaktowego, mokrego sprzęgła startowego. W standardzie znajduje się również funkcja start/stop: jest ona na stałe aktywna w trybie Controlled Efficiency („C”) skrzyni, a silnik ośmiocylindrowy wyłącza się, gdy samochód zatrzymuje się. Jednocześnie tryb „C” oznacza także „łagodną” reakcję na gaz z wygodnymi i wczesnymi zmianami biegów; ruszenie odbywa się zazwyczaj na drugim biegu. Zielony symbol „ECO” na zestawie wskaźników AMG informuje kierowcę, że funkcja start/stop jest aktywna.

Silnik i skrzynia biegów stają się znacznie bardziej zwrotne w trybach „S” (Sport), „S+” (Sport plus) i „M” (Manual); dodatkowo funkcja start/stop jest wyłączona. W trybach „S” i „M” system zarządzania silnikiem częściowo tłumi cylindry: przerywanie zapłonu i wtrysku pod pełnym obciążeniem prowadzi do jeszcze szybszych zmian biegów niż wcześniej. Wyjątkowe dźwięki silnika to atrakcyjny efekt uboczny tego błyskawicznego procesu. Funkcje automatycznego podwójnego włączania biegów oraz RACE START są również standardowo w wyposażeniu.

Autonomicznie opracowane zawieszenie sportowe AMG RIDE CONTROL

Zawieszenie, układ kierowniczy i system hamulcowy nowego CLS63 AMG doskonale współgrają z układem napędowym nowej generacji. Zawieszenie sportowe AMG RIDE CONTROL, z przodu ze stalowymi kolumnami i z tyłu z kolumnami powietrznymi, a także automatycznym systemem regulacji poziomu, zostało wzbogacone o elektronicznie sterowany system tłumienia; automatycznie dostosowuje charakterystykę tłumienia w zależności od warunków jazdy i zmniejsza kąt przechyłu nadwozia. Efekt: błyskawiczne dostosowanie między optymalnym komfortem jazdy a najlepszą możliwą zwrotnością. Kierowca może przełączyć między trzema trybami zawieszenia: „Comfort”, „Sport” i „Sport plus” jednym naciśnięciem przycisku.

Autonomicznie opracowana przednia oś, z szerokością toru zwiększoną o 24 mm, idealnie współgra z nowo opracowanym elektro-mechanicznym układem kierowniczym AMG. Nie tylko wyróżnia się zmiennym wspomaganiem, dostosowującym się do trybu zawieszenia, ale także przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa, ponieważ system wspomagania kierownicy pobiera moc tylko wtedy, gdy pojazd jest rzeczywiście kierowany. Trzystopniowe ESP® również oferuje indywidualne opcje ustawień – co z pewnością stanowi istotną przewagę przy łączeniu przyjemności z jazdy z absolutnym bezpieczeństwem jazdy.

Opcjonalny ceramiczny system hamulcowy AMG high-performance

Doskonałe hamowanie nawet w trakcie bardzo szybkiej jazdy zapewnia system hamulcowy AMG high-performance z wentylowanymi, perforowanymi tarczami hamulcowymi o średnicy 360 mm. Zastosowano szczególnie odporną, przetestowaną w motorsporcie technologię kompozytową na przedniej osi. Opcjonalny ceramiczny system hamulcowy AMG high-performance, z jeszcze większymi tarczami hamulcowymi, gwarantuje jeszcze wyższy poziom wydajności hamulców oraz mniejsze masy niesprężyste. Dobre połączenie z drogą zapewniają natomiast malowane na szaro, wysokopołyskowe koła AMG z lekkiego stopu, z nowym, potrójnym wzorem i wyposażone w opony 255/35 R 19 z przodu oraz 285/30 R 19 z tyłu.

Inteligentna konstrukcja lekkiej wagi: znaczący wkład w efektywność

Najwyższy poziom inżynierii znajduje również odzwierciedlenie w nadwoziu nowego CLS63 AMG: inteligentna konstrukcja lekkiej wagi w znaczący sposób przyczynia się do rozwiązania klasycznych konfliktów między niską wagą a wysoką wytrzymałością. Podobnie jak SLS AMG, Mercedes-Benz CLS63 AMG jest wyposażony w drzwi o pełnej aluminiowej konstrukcji. Składają się one z głębokotłoczonych paneli aluminiowych z ekstrudowanymi elementami i są około 24 kg lżejsze w porównaniu do konwencjonalnych stalowych drzwi. Ponadto maska, przednie błotniki, pokrywa bagażnika, półka na bagaż, różne elementy wsporcze oraz większe części nadwozia i silnika również wykonane są z aluminium.

O lata świetlne do przodu: reflektory LED High Performance w standardzie

Mercedes-Benz CLS63 AMG jest pierwszym samochodem osobowym na świecie, który oferuje reflektory LED High Performance, które łączą ekscytujące elementy kolorystyczne technologii LED – podobnie jak w przypadku świateł dziennych – z wydajnością, funkcjonalnością i efektywnością energetyczną dzisiejszej generacji bi-ksenonowej. Po raz pierwszy ten nowy system oświetleniowy zapewnia Inteligentny System Światła, który został już sprawdzony w modelach Mercedesa wyposażonych w reflektory bi-ksenonowe w połączeniu z technologią LED. Reflektory, z 71 lampami LED łącznie, podkreślają niepowtarzalny wygląd CLS63 AMG. Specjaliści od światła z Mercedes-Benz po raz pierwszy mogli zastosować technologię LED w Adaptacyjnym Asystencie Świateł, co skutkuje zupełnie nowym poziomem bezpieczeństwa podczas jazdy w nocy.

W przeciwieństwie do pierwszych pojazdów wyposażonych w reflektory LED, nie ma już żadnych kompromisów jeśli chodzi o funkcjonalność i wydajność technologii oświetleniowej. Istnieją także inne argumenty za nową technologią oświetlenia opartą na LED: średnia żywotność diody LED wynosi około 10 000 godzin, co stanowi około pięciokrotność czas pracy światła ksenonowego; ponadto, reflektory LED najbliżej odpowiadają temperaturze barwowej światła dziennego. Oznacza to, że światło LED jest zgodne z normalnymi wzorcami postrzegania przez ludzi. Badania wykazały, że im bliżej kolor sztucznego światła jest do światła dziennego, tym mniej obciążone są oczy. Przy temperaturze barwowej 5500 kelwinów, światło LED jest bliższe światłu dziennemu (6500 K) niż światło ksenonowe (4200 K). Specjalne światła dzienne LED, charakterystyczne dla AMG, są również prezentowane w dwóch charakterystycznych paskach świetlnych wbudowanych w przedni zderzak AMG.

Design zewnętrzny inspirowany SLS AMG

Z przodu nowy Mercedes-Benz CLS63 AMG wywołuje skojarzenia z SLS AMG – w szczególności wlot powietrza z dużą gwiazdą Mercedesa i poziomymi żebrami w kształcie skrzydła wydaje się inspirowany modelem z otwieranymi skrzydłami. Topowy model AMG wyróżnia się na tle innych wariantów CLS dzięki charakterystycznej masce, szerszym błotnikom z logo „V8 BITURBO” oraz specyficznemu zderzakowi AMG w czarnym malowaniu. Wzrok przyciągają cechy z tyłu, w tym wlot powietrza dyfuzora, spojler AMG na pokrywie bagażnika, sportowy układ wydechowy AMG z podwójnymi, chromowanymi końcówkami wydechu oraz – jak w SLS AMG – zintegrowana lampa przeciwmgielna z tyłu. Styling nadwozia AMG doskonale pasuje do typowego konturu CLS, który charakteryzuje się elegancko wydłużonymi proporcjami, boczną linią opadającą oraz muskularną linią nadwozia rodem ze sportowego samochodu nad tylną osią.

Ekskluzywna atmosfera we wnętrzu

Ta filozofia kontynuuje się konsekwentnie także w wnętrzu. Wszystkie specyficzne dla AMG elementy designu i wykończenia idealnie dopełniają odnowione wnętrze CLS. Efekt otaczającego kokpitu, z wysoką linią, która rozciąga się od drzwi kierowcy przez wsparcie deski rozdzielczej do drzwi pasażera z przodu, jest hojnie flankowany przez wysokiej jakości elementy wykończeniowe – dostępne w czarnym lakierze fortepianowym standardowo w topowym modelu AMG. Materiały i wykonanie spełniają najwyższe standardy i pomagają zapewnić szczególnie ekskluzywną atmosferę.

Bogaty zestaw standardowego wyposażenia obejmuje również sportowe fotele AMG w skórze nappa, nową, trzypoziomową kierownicę AMG Performance z aluminiowymi łopatkami do zmiany biegów oraz spłaszczonymi górną i dolną częścią oraz AMG DRIVE UNIT z kompaktowym lewarkiem E-SELECT.

Nowe systemy asystujące kierowcy: większe bezpieczeństwo

Ponad tuzin systemów asystujących kierowcy w nowym CLS pomaga zapobiegać wypadkom drogowym i zmniejszać ich skutki. Aktywny Asystent Martwego Pola oraz Aktywny Asystent Utrzymania Pasa to nowości.

Aktywny Asystent Martwego Pola ostrzega kierowcę, jeśli wykryje – przy pomocy czujników radarowych krótkiego zasięgu – niebezpieczeństwo kolizji podczas zmiany pasa ruchu. Jeśli kierowca zignoruje ostrzeżenia i zbliży się niebezpiecznie do pojazdu na sąsiednim pasie, Aktywny Asystent Martwego Pola interweniuje. Poprzez zastosowanie siły hamowania na kołach po przeciwnej stronie pojazdu za pomocą Elektronicznego Programu Stabilizacji ESP®, tworzy ruch obrotowy, który przeciwdziała kursowi kolizji.

Aktywny Asystent Utrzymania Pasa jest teraz również po raz pierwszy połączony z ESP®. System wchodzi do akcji, jeśli kierowca przypadkowo zjeżdża poza solidną linię po prawej lub lewej stronie pasa. W tym przypadku Aktywny Asystent Utrzymania Pasa hamuje przeciwne koła i tym samym zapobiega przekroczeniu linii. Wyświetlacz na zestawie wskaźników ostrzega jednocześnie kierowcę. Jeśli przekroczone zostaną przerwane linie, system kontroluje generator impulsów elektrycznych w kierownicy, co wywołuje krótkie wibracje – dyskretny, ale bardzo skuteczny sygnał, by natychmiast skorygować kierunek. Zanim system hamulcowy interweniuje, kierownica zawsze wibruje, aby osiągnąć ostrzeżenie.

Design i wyposażenie: ekskluzywnie stylizowany atleta – prawdziwe AMG

Wyrazisty, ekskluzywny, unikalny – design nowego CLS63 AMG można opisać w kilku słowach. Wyjątkowa pozycja czterodrzwiowego high-performance coupé jest widoczna już w momencie, gdy na niego spojrzysz. Wysokiej jakości materiały, kompleksowe wyposażenie standardowe oraz dynamiczna atmosfera typowa dla AMG to kluczowe elementy nowego wnętrza.

Zewnętrznie, topowy model AMG różni się od innych wariantów CLS dzięki niektórym specyficznym modyfikacjom wizualnym. Widok z przodu dominuje przez wyrazistą kratkę chłodnicy, której trójwymiarowy kształt przypomina SLS AMG. Duża gwiazda Mercedesa i wyróżniająca się pozioma listwa chłodnicy w kształcie skrzydła z chromowanym wykończeniem również przywodzą na myśl model z otwieranymi skrzydłami. Długa maska o kształcie V wskazuje na potężny pakiet, który kryje się wewnątrz.

Zderzak AMG jest również bardzo dynamiczny: dzięki wyciągniętym bocznym wlotom powietrza z czarnymi osłonami – flankowanym przez LED światła dzienne – oraz środkowemu wlotowi powietrza z czarnym poprzecznym wspornikiem, przyciąga uwagę. Kolejnym elementem przyciągającym wzrok z przodu są reflektory LED High-Performance. Charakterystyczny zderzak AMG płynnie przechodzi w szerokie błotniki, z logo „V8 BITURBO” wbudowanym. Widok boczny – zdefiniowany przez innowacyjne połączenie linii i obszarów, boczną „opadającą linię” i szerokie nadkola – zyskuje dodatkowy dynamizm dzięki wysokopołyskowym, malowanym na tytanowo szaro kołom AMG z lekkiego stopu, które mają nowy potrójny wzór. Filigranowe szprychy również odsłaniają hojnie wymiarowany system hamulcowy AMG high-performance.

Przepięknie ukształtowane tylne zakończenie Mercedesa-Benz CLS63 AMG dorównuje zarówno przedniemu, jak i bocznemu widokowi: ekscytujący profil tylnego zderzaka AMG z czarnym wlotem dyfuzora zawiera również podwójne, chromowane końcówki wydechu systemu wydechowego AMG oraz tylną lampę przeciwmgielną. Szerokie, obwodowe, dwukolorowe lampy tylne z technologią LED oraz szeroki metalowy wkład dodatkowo podkreślają wygląd.

Harmonijnie wbudowany spojler AMG na pokrywie bagażnika pomaga zmniejszyć unoszenie z tyłu o około 26 procent i jeszcze bardziej poprawia prowadzenie przy dużych prędkościach.

Wyjątkowa jakość wykończenia wnętrza

Wrażenie wnętrza po otwarciu drzwi jest definiowane przez doskonałą jakość wykończenia i charakterystyczny efekt „otaczania”, typowy dla CLS: wysoka linia zakręca łukiem od drzwi kierowcy po wsparcie deski rozdzielczej i przez drzwi pasażera z przodu, zapewniając poczucie bezpieczeństwa. Oglądający odkryją najwyższej jakości materiały, na przykład w szerokim zastosowaniu elementów wykończeniowych z czarnego lakieru fortepianowego. Aż siedem warstw lakieru jest nakładanych i polerowanych aż do osiągnięcia pożądanego, wysokiego połysku. Jeszcze bardziej ekskluzywny charakter wnętrza można nadać dzięki opcjonalnym elementom wykończeniowym AMG wykonanym z włókna węglowego/czarnego lakieru fortepianowego.

To samo dotyczy tapicerki skórzanej: sportowe fotele AMG w skórze nappa z krzyżowym ściegiem sportowym mają powierzchnię, która jest szczególnie miękka w dotyku, co sprawia, że każda podróż w Mercedesie-Benz CLS63 AMG jest wyjątkowo przyjemnym przeżyciem. Kierowca i pasażer z przodu są zakwaterowani w oddzielnych, nowo opracowanych sportowych fotelach AMG z elektryczną regulacją, funkcjami wielokonturowymi i pamięcią, ogrzewaniem foteli oraz emblematami AMG. Wszystkie elementy wnętrza, z którymi ma kontakt kierowca, są wykończone skórą. Do wyboru są trzy kolory skóry, mianowicie czarny, popielatogatunkowy i migdałowy beż.

Nowa kierownica AMG Performance o trójramiennej konstrukcji ma aluminiowe łopatki do zmiany biegów, spłaszczone górne i dolne części oraz specjalnie uformowane uchwyty pokryte perforowaną skórą. Trójwymiarowa pokrywa poduszki powietrznej jest osadzona w metalowym elemencie wykończeniowym w „srebrnym cieniu”, którego dolna szprycha ma otwartą konstrukcję. Dwanaście wielofunkcyjnych przycisków służy do kontrolowania wszystkich funkcji multimedialnych. Szczególnym akcentem jest wysokiej jakości analogowy zegar o designie „IWC Ingenieur”, umieszczony pomiędzy centralnymi wlotami powietrza.

Kolorowy, trójwymiarowy wyświetlacz z logo powitalnym AMG

Trzy okrągłe instrumenty kokpitu w kształcie rur, umieszczone za kierownicą, dostarczają informacji o temperaturze płynu chłodzącego i pojemności zbiornika (z lewej), prędkości drogi (środek) oraz obrotach silnika (z prawej). Obiektem wyróżniającym w wyłącznym wyświetlaczu CLS63 AMG jest kolorowy, trójwymiarowy wyświetlacz TFT w centrum prędkościomierza, który wita kierowcę, wyświetlając wyraziste logo AMG przy otwarciu drzwi kierowcy. Okrągłe instrumenty mają nowy wygląd, czerwone wskazówki, skale prędkościomierza do 320 km/h oraz charakterystyczne loga „AMG” i „V8 Biturbo”.

Główne menu AMG, zintegrowane w centralnym wyświetlaczu prędkościomierza, można wygodnie obsługiwać za pomocą przycisków wielofunkcyjnych na kierownicy. Trzy tryby „Warm Up”, „Set Up” i „RACE” informują kierowcę na bieżąco: „Warm Up” wskazuje temperaturę oleju silnikowego i płynu chłodzącego, „Set Up” wskazuje aktualny tryb ESP®, ustawienie zawieszenia – „Comfort”, „Sport” lub „Sport plus” – oraz tryb skrzyni biegów – „C”, „S”, „S+” lub „M”. W trybie „RACE” gotowy jest RACETIMER; pozwala on kierowcy na rejestrowanie czasów okrążeń na prywatnych torach wyścigowych.

Poprowadzony w kierunku kierowcy AMG DRIVE UNIT umożliwia wybór indywidualnych ustawień dla sportowej skrzyni MCT, funkcji ESP®, ustawienia zawieszenia oraz trybów jazdy AMG. Umieszczony w konsoli centralnej lewarek E-SELECT, który charakteryzuje się kompaktową, sportową konstrukcją i wykończeniem skórzanym, można łatwo przesunąć, aby bezpośrednio przełączyć się między R, N a D, wszystko dzięki drive-by-wire. Blokada parkingowa może być aktywowana po prostu przez krótkie naciśnięcie przycisku P.

Wszystkie elementy sterujące we wnętrzu są wykończone w wysokiej jakości „srebrnym cieniu” – od otaczających przycisków na AMŻ DRIVE UNIT i pokręteł automatycznej klimatyzacji, po przyciski do takich funkcji jak ogrzewanie foteli czy PARKTRONIC.

Inne standardowe wyposażenie obejmuje:

Panele progowe AMG w szczotkowanej stali nierdzewnej
Sportowe pedały AMG w szczotkowanej stali nierdzewnej z gumowymi nakładkami
luksusową automatyczną klimatyzację THERMOTRONIC

Jednym z najważniejszych punktów atrakcyjnych dodatkowych wyposażenia jest pakiet wydajności AMG, który jest dostępny dla Mercedesa-Benz CLS63 AMG. Składa się on z:

podwyższenia maksymalnej wydajności o 24 kW (32 KM) oraz maksymalnego momentu o 100 Nm; prawdziwej włókna węglowego pokrywy silnika AMG
prawdziwego włókna węglowego spojlera AMG na pokrywie bagażnika
czerwono malowanych zacisków hamulcowych
kierownicy AMG Performance z wstawkami z Alcantary® w strefach uchwytów

Ekskluzywne opcjonalne akcesoria są również dostępne w studiu AMG Performance:

Zawieszenie AMG RIDE CONTROL Performance
Lekkie, odlewane koła AMG z lekkiego stopu z 5-ramienną konstrukcją, wyposażone w opony 255/35 R 19 z przodu oraz 285/30 R 19 z tyłu
Mekanizm różnicowy tylnej osi AMG z 40 procentowym działaniem blokady
Ceramika wysokowydajnego kompozytowego systemu hamulcowego AMG
Zewnętrzny pakiet z włókna węglowego AMG
Elementy wykończeniowe AMG z włókna węglowego/czarnego lakieru fortepianowego
Podświetlane panele progowe AMG
Pakiet kierowcy AMG (obejmuje ograniczenie maksymalnej prędkości do 300 km/h, udział w kursie szkoleniowym dla kierowców w AMG Driving Academy)
designo: szyta na miarę indywidualność

Unikalna seria elementów wyposażenia dostępnych w ofercie designo dla CLS63 AMG, które klienci mogą wykorzystać, aby wyrazić swój styl.

Szeroki zakres ekskluzywnych wykończeń lakierniczych, tapicerki skórzanej, elementów wykończeniowych oraz kierownic zapewnia wręcz powiedziałbym szytą na miarę indywidualność. Siedem kolorów designo, w tym dwa matowe wykończenia, można łączyć z dziesięcioma kolorami skór designo. Tapicerka z Alcantary® dostępna w trzech odcieniach kolorystycznych doskonale dopełnia wygląd.

Inne opcjonalne akcesoria obejmują (wyciągi):

Aktywny Asystent Parkowania
Aktywny Asystent Martwego Pola
Oświetlenie ambientowe
System multimedialny COMAND APS
Cyfrowe radio (DAB)
Pakiet Asystentów Jazdy Plus (DISTRONIC PLUS, BAS PLUS, system hamulcowy PRE-SAFE®, Aktywny Asystent Utrzymania Pasa oraz Aktywny Asystent Martwego Pola)
Asystent Ograniczenia Prędkości
System dźwiękowy Harman Kardon® Logic7®
Pakiet KEYLESS-GO
Interfejs multimedialny
Asystent Widoku Nocnego Plus
System monitorowania ciśnienia w oponach
Kamera cofania
Przednie siedzenia klimatyzowane
Pakiet Śledzenia Pasa (Asystent Utrzymania Pasa oraz Asystent Martwego Pola)
Tuner telewizyjny

Specjalnie zaprojektowana wersja „Edition 1” z matowym wykończeniem

Dostępna jest również limitowana wersja „Edition 1” Mercedesa-Benz CLS63 AMG. Wykończona w nowym matowym lakierze manganitowym SHAPE, „Edition 1” cechuje się wieloma specjalnie zaprojektowanymi, wysokiej jakości detalami we wnętrzu. Po otwarciu drzwi, pierwsze, co przyciąga uwagę, to sportowe fotele AMG: skóra designo „corteccia pearl” charakteryzuje się lśniącą powierzchnią. Podsufitka, słupki A, B i C oraz zasłony przeciwsłoneczne są wykończone w anthracite Alcantarze®, a elementy wykończeniowe z włókna węglowego/czarnego lakieru fortepianowego pomagają nadać wnętrzu funkcjonalny charakter. Doskonałym uzupełnieniem skórzanych foteli designo są dywaniki designo w czarnym welurze, z emblematem designo i wkładką skórzaną w „corteccia pearl”.

Podwozie i system hamulcowy: zwinne, dynamiczne, ekskluzywne

Mercedes-Benz CLS63 AMG zajmuje również wyjątkową pozycję w obszarach zawieszenia i systemu hamulcowego. Ekskluzywne połączenie sportowego zawieszenia AMG RIDE CONTROL, elektro-mechanicznego układu kierowniczego AMG oraz systemu hamulcowego AMG high-performance gwarantuje wysoki poziom dynamiki jazdy, imponującą zwrotność oraz znany komfort Mercedesa podczas długich podróży.

Dla CLS63 AMG inżynierowie AMG opracowali nowe sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL, charakteryzujące się dużą zmiennością. Zawieszenie stalowe stosowane jest z przodu, a na tylnej osi zastosowano system zawieszenia typu all-air. To rozwiązanie zapewnia czułą reakcję przednich sprężyn, podczas gdy pojazd jest utrzymywany na stałej wysokości dzięki automatycznemu systemowi regulacji poziomu – niezależnie od obciążenia. Topowy model AMG różni się od innych wariantów CLS nowo opracowanym przednim zawieszeniem trójramiennym o poszerzonym torze – zwiększonym o 24 mm, do 1623 mm w porównaniu do CLS 500. W połączeniu z nowymi uchwytami piasty, których celem jest zwiększenie kąta pochylenia z przodu, zapewnia znacznie większą przyczepność przy pokonywaniu zakrętów z dużą prędkością.

Inną cechą sportowego zawieszenia AMG RIDE CONTROL jest elektronicznie kontrolowany system tłumienia: system na bieżąco zmienia charakterystykę tłumienia zgodnie z sytuacją jazdy, prędkością drogową oraz stanem obciążenia, co redukuje kąt przechyłu nadwozia. Dla kierowcy oznacza to natychmiastowe, ciągłe, zmienne dostosowanie między największą możliwą zwrotnością a optymalnym komfortem jazdy – w zależności od stylu jazdy i trasy. Tłumienie można również dostosować indywidualnie poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku w AMG DRIVE UNIT. Naciśnięcie przycisku wystarczy, aby elektronika przełączyła się z „Comfort” na „Sport” lub „Sport plus.” Wybrany tryb jest wyświetlany na zestawie wskaźników AMG.

„Comfort” zapewnia czułą reakcję z miękką charakterystyką tłumienia, podczas gdy reakcja amortyzatorów w trybie „Sport” jest średnio o 40 procent twardsza. „Sport plus” jest idealny do wymagających okrążeń na torze wyścigowym: oprócz wyższej siły tłumienia, ten tryb charakteryzuje się specyficznymi algorytmami sterowania, które zostały dostosowane do zdecydowanie sportowego stylu jazdy na równych nawierzchniach. Dynamikę jazdy Mercedesa-Benz CLS63 AMG można jeszcze bardziej poprawić fabrycznie: ekskluzywne opcjonalne akcesoria dostępne w studiu AMG Performance obejmują sztywniejsze zawieszenie wyczynowe, lekkie, odlewane koła AMG oraz mechanizm różnicowy tylnej osi z 40 procentowym działaniem blokady.

Jedenaście czujników dla elektronicznego sterowania tłumieniem

Elektroniczne sterowanie tłumieniem wykorzystuje cztery czujniki, które na bieżąco monitorują moment napędowy i hamowania, a także kąt skrętu i przyspieszenie boczne. Cztery czujniki pozycyjne służą również do określenia wysokości jazdy i kierunku ruchu. Trzy czujniki przyspieszenia pomagają określić całkowity przechył nadwozia. Potężna elektronika sterująca, która nieustannie współpracuje z jednostkami sterującymi silnika i skrzyni biegów, natychmiastowo dostosowuje siły w czterech amortyzatorach.

Nowe komponenty osi i bardziej bezpośrednie kierowanie

Wysokiej jakości komponenty osi, w większości wykonane z aluminium, są dalszym dowodem na starannie zaprojektowane sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL. Nowe zwrotnice, wahacze, łożyska wspornikowe oraz łożyska głowicowe z przodu zapewniają dodatkową stabilność i lepszy kontakt z drogą. Odchudzony, grubszy stabilizator rurowy redukuje przechył nadwozia w szybkich zakrętach. Tylne zawieszenie zostało również znacznie przeprojektowane, dla zwiększonej stabilności prowadzenia: nowe drążki, drążki pociągowe oraz znacznie sztywniejsze mocowania podwozia – na którym zamontowana jest tylna oś – zwiększają dynamikę pokonywania zakrętów. Specyficzna dla AMG kinematyka oraz nowa elastokinematyka na obu osiach również wyraźnie zwiększają precyzję podczas pokonywania zakrętów – rozwiązanie, które już sprawdziło się w modelu C63 AMG.

Nowy, bardziej bezpośredni elektromechaniczny stosunek kierowania

To uzupełnia nowo opracowane elektromechaniczne kierownicze AMG, które zapewnia stosunek kierowania (14:1), który jest o 22 procent bardziej bezpośredni niż w innych modelach CLS, a w połączeniu z zmiennym wspomaganiem, które dostosowuje się do trybu zawieszenia, zapewnia zdecydowanie zwrotną jazdę przy pokonywaniu zakrętów. Dodatkowo, elektromechaniczne kierownicze AMG również przyczynia się do efektywności, ponieważ funkcja wspomagania kierownicy wymaga mocy tylko wtedy, gdy kierowca faktycznie skręca. W porównaniu do poprzedniego modelu z konwencjonalnym hydraulicznym wspomaganiem kierownicy, to pozwala osiągnąć oszczędności do 0,3 litra/7 g CO2 na 100 km (NEDC w cyklu łączonym).

W nowym systemie kierowniczym zębatka kierownicza i silnik wspomagający tworzą jedną zwartą jednostkę i są montowane, jak wcześniej, na niezwykle sztywnym i lekkim ramieniu wsporczym, wykonanym z wysokotwardego stali, które jest umieszczone przed osią koła. Wydajna jednostka sterująca przetwarza różne parametry uchwycone przez czujniki – w tym prędkość pojazdu, kąt skrętu, prędkość kąta skrętu, przyspieszenie boczne oraz cechy podsterowności/nadsterowności – a w ułamku sekundy oblicza siły, które kierowca musi wprowadzić w kierownicę w różnych sytuacjach jazdy – od parkowania po dużą prędkość na autostradzie. Aktywne tłumienie zwiększa poczucie bezpieczeństwa podczas jazdy prosto przy dużych prędkościach.

Rozwiązania specyficzne dla AMG w celu zwiększenia precyzji kierowania i dynamiki jazdy

Rozwiązanie specyficzne dla AMG zostało wprowadzone w postaci stałych, zaprogramowanych charakterystyk wspomagania kierownicy. W trybie zawieszenia „C” kierownicze AMG ma komfortowy charakter, zapewniając wyższy poziom wspomagania kierownicy. W trybie „S+” z kolei kierowca zauważy zredukowane wspomaganie kierownicy – co zwykle skutkuje lepszym wyczuciem drogi. To z kolei prowadzi do zwiększonej reakcji i precyzji kierowania. Kolejną wyłączną cechą AMG jest interakcja między nowym układem kierowniczym a 3-stopniowym ESP®: kierowca odczuje, jeśli pojazd zaczyna podsterowność, dzięki określonej superpozycji momentu skrętu wcześniej niż w regularnym systemie wspomagania kierownicy. W trybach „ESP SPORT” i „ESP OFF” specjalny algorytm sterujący pomaga kierowcy osiągnąć czystszy kąt poślizgu.

Oprócz precyzyjniejszego kierowania i bardziej komfortowego czucia w rękach, nowy elektryczny układ kierowniczy oferuje szereg dodatkowych korzyści. Wspomaganie pozostaje dostępne, gdy silnik jest w staniu, na przykład – gdzie algorytm zapewnia, że silnik spalinowy nie jest uruchamiany w trybie ECO start/stop, gdy kierowca jedynie porusza kierownicą, gdy pojazd stoi. Nowy system kierowniczy umożliwił również wdrożenie funkcji automatycznego parkowania „Aktywny Asystent Parkowania” i odciąża kierowcę na nawierzchniach, które opadają w kierunku krawężnika.

Nowy system kierowniczy wspomaga również hamowanie na nawierzchni o skrajnie różnym przyczepności (podzielona nawierzchnia). Czujniki rozpoznają nadchodzące przechylenie, jeśli pojazd zaczyna skręcać w kierunku boku pasa z lepszą przyczepnością. Poprzez superpozycję momentu skrętu kierowca otrzymuje impuls do skorygowania kierunku. Jeśli zareaguje na ten sygnał, moment skrętu zostaje cofniety. Wykorzystanie wspomagania kierownicy na podzielonych nawierzchniach może poprawić zarówno stabilność kierunkową, jak i skrócić czas hamowania.

3-stopniowe ESP® z funkcją Sport

3-stopniowe ESP® jest również konsekwentnie dostosowane do doskonałych dynamicznych właściwości CLS63 AMG: Elektroniczny Program Stabilizacji wspiera trzy indywidualne strategie kontroli za naciśnięciem przycisku: przycisk ESP® w AMG DRIVE UNIT pozwala kierowcy wybrać między „ESP ON”, „ESP SPORT” i „ESP OFF” – z aktualnie aktywnym trybem wyświetlonym na zestawie wskaźników AMG. W trybie „ESP ON” początek niestabilności w prowadzeniu prowadzi do interwencji hamowania na jednym lub więcej kołach, połączonej ze zmniejszeniem momentu obrotowego silnika.

Krótkie naciśnięcie przycisku ESP® aktywuje „ESP SPORT”. W tym trybie interwencja hamowania w celu przeciwdziałania nadsterowności lub podsterowności, jak również towarzyszące zmniejszenie momentu obrotowego silnika, pozwala na wyższy próg dynamiczny i na przykład odpowiadające kąty dryfu – znacznie zwiększając przyjemność z jazdy. Naciśnięcie pedału hamulca przywraca wszystkie normalne funkcje ESP®. Długotrwały nacisk na przycisk ESP® aktywuje „ESP OFF”. W interesie dynamiki prowadzenia nie ma dalszego zmniejszenia momentu obrotowego silnika – co skutkuje jeszcze większym wzrostem przyjemności z jazdy. „ESP OFF” powinien być używany tylko przez doświadczonych kierowców na dedykowanych torach wyścigowych. W tym trybie również naciśnięcie pedału hamulca przywraca wszystkie normalne funkcje ESP®.

Logika trakcji systemu jest aktywna we wszystkich trzech trybach ESP®. Jeżeli jedno z kół napędowych zaczyna się kręcić, specyficzna siła hamowania jest stosowana, aby wytworzyć efekt mechanicznej blokady różnicowej. Oznacza to, że moc silnika jest przekazywana na drogę jeszcze efektywniej.

Nowy ceramiczny kompozytowy system hamulcowy wysokowydajny dostępny jako opcja

5.5L V8 4Matic 7AT AWD (557 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5461 Cm3
Moc410 Kw @ 5500 Rpm
557 Hp @ 5500 Rpm
550 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy531 Lb-Ft @ 1750-5250 Rpm
720 Nm @ 1750-5250 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Amg Speedshift Mct
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/35 Zr 19 (Front)
Długość194.5 In (4940 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.8/64 In (1
Rozstaw osi113.1 In (2873 Mm)
Prześwit4.5 In (114 Mm)
Pojemność bagażnika18.4 Cuft (521 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna4123 Lbs (1870 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5324 Lbs (2415 Kg)
Spalanie miasto16.3 Mpg Us (14.4 L/100Km)
Spalanie trasa29.4 Mpg Us (8 L/100Km)
Średnie spalanie22.6 Mpg Us (10.4 L/100Km)
Emisja CO2243 G/Km

5.5L V8 4MATIC S-Model 7AT AWD (585 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5461 Cm3
Moc430 Kw @ 5500 Rpm
585 Hp @ 5500 Rpm
577 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy590 Lb-Ft @ 1750-5000 Rpm
800 Nm @ 1750-5000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Amg Speedshift Mct
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/35 Zr 19 (Front)
Długość194.5 In (4940 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.8/64 In (1
Rozstaw osi113.1 In (2873 Mm)
Prześwit4.5 In (114 Mm)
Pojemność bagażnika18.4 Cuft (521 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna4123 Lbs (1870 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5324 Lbs (2415 Kg)
Spalanie miasto16.3 Mpg Us (14.4 L/100Km)
Spalanie trasa29.4 Mpg Us (8 L/100Km)
Średnie spalanie22.6 Mpg Us (10.4 L/100Km)
Emisja CO2243 G/Km

5.5L V8 7AT RWD (525 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5461 Cm3
Moc386 Kw @ 5250 Rpm
525 Hp @ 5250 Rpm
518 Bhp @ 5250 Rpm
Moment obrotowy516 Lb-Ft @ 1700u20135000 Rpm
700 Nm @ 1700u20135000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.4 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/35 Zr 19 (Front)
Długość194.5 In (4940 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.8/64 In (1
Rozstaw osi113.1 In (2873 Mm)
Prześwit4.5 In (114 Mm)
Pojemność bagażnika18.4 Cuft (521 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna4122.6 Lbs (1870 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5324.2 Lbs (2415 Kg)
Spalanie miasto16.9 Mpg Us (13.9 L/100Km)
Spalanie trasa30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Średnie spalanie23.8 Mpg Us (9.9 L/100Km)
Emisja CO2231 G/Km

5.5L V8 7AT RWD (557 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5461 Cm3
Moc410 Kw @ 5500 Rpm
557 Hp @ 5500 Rpm
550 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy531 Lb-Ft @ 1750-5250 Rpm
720 Nm @ 1750-5250 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.2 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Amg Speedshift Mct
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/35 Zr 19 (Front)
Długość194.5 In (4940 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość55.7 In (1415 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.8/64 In (1
Rozstaw osi113.1 In (2873 Mm)
Prześwit4.5 In (114 Mm)
Pojemność bagażnika18.4 Cuft (521 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna4123 Lbs (1870 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5269 Lbs (2390 Kg)
Spalanie miasto16.9 Mpg Us (13.9 L/100Km)
Spalanie trasa30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Średnie spalanie23.8 Mpg Us (9.9 L/100Km)
Emisja CO2231 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.