MERCEDES BENZ CLS Class (C257) 2018-2021

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MERCEDES BENZ CLS Class (C257) 2018-2021

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ CLS Class (C257) 2018-2021

Mercedes-Benz przywrócił do życia pojazdy typu faux-coupe, gdy w 2003 roku wprowadził model CLS. W 2018 roku czterodrzwiowe coupe doczekało się swojej trzeciej generacji.

CLS zyskało natychmiastową popularność, a wkrótce wszystkie liczące się marki w segmencie premium zaczęły pracować nad konkurencją dla niego. BMW wprowadziło model 6-Series GT, Jaguar zaprezentował XF, a Audi uruchomiło A7 Sportback. Jednak pierwotnym wzorem było CLS, prawdziwy trendsetter swoich czasów. Warto jednak zauważyć, że zasługę za pierwsze czterodrzwiowe coupe przypisuje się Roverowi P5B z 1962 roku. Przechodząc do 2018 roku, Mercedes-Benz ujawnia trzecią generację CLS.

Zostało zaprojektowane jako coupe o długich, smukłych liniach i wąskim przodzie z LED-owymi reflektorami. Nachylone słupki A, zaokrąglony dach oraz pochylone słupki C nadawały mu niepowtarzalny wygląd coupe. Z tyłu producent zamontował diodowe światła pozycyjne jako standard. Purysta byli oburzeni już przy wprowadzeniu pierwszej generacji, ale klienci chętnie go kupowali. Było to coś na kształt sportowego sedana, ale większego, bardziej eleganckiego i luksusowego.

Wewnątrz było to prawdziwe Mercedes-Benz pod względem luksusu i systemów bezpieczeństwa. W tylnej części było niewiele miejsca na głowę, ale nie stanowiło to problemu dla właściciela, który zwykle siedział za kierownicą. W modelu z 2018 roku niemiecki producent oferował dwa wyświetlacze 12.3” za szklaną szybą, które wyglądały jak szeroki ekran, na którym CLS wyświetlał wskaźniki i system infotainment.

Pod maską, marka ze znakiem trzech punktów oferowała małą gamę silników o mocy od 286 do 367 KM. Wersje AMG traktowano inaczej.

Nowy CLS wprowadza nową idiom projektowania marki Mercedes-Benz, którą można rozpoznać po wyraźnych konturach i uproszczonych liniach. Jego charakter podkreśla kontur kratki, który rozszerza się w dolnej części oraz nachylony przód. Inne cechy to szerokie, nisko osadzone reflektory oraz dwuczęściowe tylne światła. Jednocześnie design odzwierciedla ponadczasową aurę pierwszego CLS, który założył nowy segment i szybko stał się ikoną designu. Wszystkie modele CLS są wyposażone w nowe silniki: sześciocylindrowe w układzie prostym oraz czterocylindrowe jednostki zarówno w wersjach diesla, jak i benzynowych. Podobnie jak jego poprzednicy, nowy CLS emanuje pewnością siebie w sportowym stylu: to wyjątkowo emocjonujący pojazd oferujący imponujący komfort podróży na długich dystansach i akustyczny komfort połączony z oszałamiającą, niezrównaną technologią. Czterodrzwiowe coupé zadebiutuje na rynku w marcu 2018 roku.

W 2003 roku, wraz z modelem CLS, Mercedes-Benz stworzył nowy segment pojazdów, który po raz pierwszy połączył elegancję i dynamikę coupé z komfortem i funkcjonalnością sedana. Z trzecią generacją CLS, Mercedes-Benz jeszcze mocniej opiera się na aurze i unikalnym charakterze tego przełomowego modelu: nowy model ma czyste geny CLS z wyraźnie wyprofilowaną linią boczną, płaskimi liniami szyb i niskim nadwoziem. Jednocześnie jest to kolejny przykład logicznej ewolucji idei projektowania Sensual Purity: ostre krawędzie i linie zostały znacznie zredukowane. Perfekcyjnie wpisuje się w aktualną rodzinę coupé Mercedes-Benz z licznymi cechami stylistycznymi. Jego współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,26 stanowi niepodważalny dowód doskonałej aerodynamiki.

Oferta silników dla CLS jest całkowicie nowa. Na dzień premiery dostępne będą trzy sześciocylindrowe modele:

CLS 350 d 4MATIC (210 kW/286 hp, 600 Nm; średnie zużycie paliwa 5,6 l/100 km, emisja CO2 148 g/km)
CLS 400 d 4MATIC (250 kW/340 hp, 700 Nm; średnie zużycie paliwa 5,6 l/100 km, emisja CO2 148 g/km)
CLS 450 4MATIC (270 + 16 kW/367 hp + 22 hp; średnie zużycie paliwa 7,5 l/100 km, emisja CO2 178 g/km)

Sportowy CLS ma również komfortową stronę. Zawieszenie AIR BODY CONTROL, systemy komfortu ENERGIZING oraz najnowsza generacja infotainment, łączność ze smartfonem za pomocą Mercedes-Benz Link i bezprzewodowe ładowanie podkreślają te cechy. Touchpad w środkowej konsoli daje haptyczną i akustyczną informację zwrotną podczas obsługi licznych funkcji komfortu i ustawień.

Standardowe wyposażenie CLS jest jak zwykle bardzo bogate: Wśród najważniejszych elementów znajdują się reflektory LED High Performance, 18-calowe felgi aluminiowe z mieszanymi oponami, asystent utrzymania pasa ruchu, asystent ograniczenia prędkości, wyświetlacz mediów o przekątnej 12,3 cala, podświetlenie ambientowe w tym iluminowane wloty powietrza, usługi Mercedes me connect oraz moduł komunikacyjny z LTE.

Eksterior: Pewna się sportowość w stylu coupé Mercedes-Benz

„Nowy CLS to ikona designu jako archetyp czterodrzwiowego coupé. Zgodnie z naszą filozofią projektowania sensualnej czystości, w niezwykle purystyczny sposób zredukowaliśmy jego DNA i jednocześnie naładowaliśmy go eleganckim pięknem”, mówi Gorden Wagener, Chief Design Officer Daimler AG.

Wyraziste cechy przodu obejmują charakterystyczną dla coupé Mercedes-Benz kratkę diamentową z pojedynczym lamelą. Sylwetka grilla radiatora rozszerza się w dolnej części, przypominając kontury kratki w modelu Mercedes-AMG GT. Maskę otaczają powierzchnie karoserii. Bardzo płaskie i szerokie reflektory z nachylonymi bokami dynamicznie podążają za konturem grilla.

Design boczny charakteryzuje się wysoką, łukowato wyprofilowaną linią talii oraz sportowym, niskim nadwoziem z bezramkowymi szybami bocznymi. Nachylony przód przypomina nos rekina i wydaje się dłuższy dzięki całkowicie osadzonej masce. Krawędzie podążają za filozofią projektowania sensualnej czystości: linie i krawędzie są znacznie zredukowane, a powierzchnie są hojnie zaokrąglone.

Typowym elementem Mercedes-Benz CLS jest także muskularna linia tylnego słupa, która płynnie łączy się z płaskim tyłem. Charakterystyczne cechy coupé to dwuczęściowe tylne światła, reflektory umieszczone w tylnym zderzaku, lokalizacja tablicy rejestracyjnej w zderzaku oraz gwiazda Mercedesa na środku klapy bagażnika. W zależności od specyfikacji, znajduje się tam rozkładana kamera.

Podobnie jak reflektory, tylne światła LED z podświetleniem Edgelight mają krystaliczny wygląd i tworzą efekt trójwymiarowy. Ich niskie położenie podkreśla szerokość pojazdu.

Wnętrze o spójnym schemacie kolorystycznym, Widescreen cockpit

Luksusowe wnętrze Mercedes-Benz CLS Coupé zachwyca wyraźnymi podstawowymi liniami oraz odzwierciedla sensualne, płynące kontury zewnętrza. Wysokiej jakości materiały pokazują bardzo wysoki poziom wykończenia.

Sportowy, szeroko akcentowany kokpit i zestaw kolorów tworzą wrażenie szczególnej przestronności. Dla uzyskania płynnego ogólnego wrażenia, falista linia wnętrza rozciąga się od przednich do tylnych drzwi, otwierając się przy słupkach B. Jako nowy element podświetlenia ambientowego, iluminowane wloty powietrza przypominają turbin silników odrzutowych. Sportowe wrażenie wzmacnia również ręczne wykończenie siedzeń. Na życzenie dostępny jest kokpit Widescreen o wysokiej rozdzielczości, z dwoma wyświetlaczami 12,3 cala, umieszczonymi pod wspólną, ciągłą, szklana pokrywą. Środkowa konsola z otwartym drewnem albo wysokopałacowym wykończeniem wydaje się unosić dzięki swojemu wykończeniu.

W całkowicie cyfrowym kokpicie, kierowca może dowolnie konfigurować zawartość informacji w zależności od potrzeb i sytuacji drogowej. W zależności od preferencji, nastroju lub wykończenia wnętrza można wybrać trzy różne style. Style Classic i Sport mają podstawową strukturę z dwoma rurkami, podczas gdy styl Progressive zaskakuje i polaryzuje strukturą z centralnym, rurkowatym instrumentem.

Oświetlenie ambientowe można indywidualnie dostosować w 64 kolorach, obejmując również wloty powietrza. Gdy zmienia się ustawienie temperatury w systemie klimatyzacji, kolor zmienia się krótko, aby pokazać, czy temperatura jest podwyższana (czerwony), czy obniżana (niebieski).

Siedzenia zostały zaprojektowane wyłącznie dla tej serii modelowej. W zależności od wnętrza, mają wysokiej jakości obszycie lub poprzeczne szwy. Zewnętrzne siedzenia z tyłu mają taki sam wygląd jak siedzenia przednie, tworząc sportowe wrażenie jednego miejsca, chociaż CLS Coupé jest po raz pierwszy pięcioosobowy. W razie potrzeby oparcia można złożyć w stosunku 40/20/40, co zwiększa przestronny bagażnik o pojemności 520 litrów.

Wellness podczas długich podróży: ENERGIZING comfort control

ENERGIZING comfort control (opcjonalnie) łączy różne systemy komfortu w pojeździe. Systematycznie wykorzystuje funkcje systemu klimatyzacji (w tym aromatyzację) i siedzeń (ogrzewanie, wentylacja, masaż), ogrzewanie powierzchni i kierownicy oraz efekty świetlne i muzyczne, pozwalając na stworzenie konkretnej konfiguracji wellness dostosowanej do nastroju i potrzeb klienta. W ten sposób poprawiane są samopoczucie i poziom wydajności.

Można wybrać z sześciu programów:

Odświeżenie
Ciepło
Witalność
Radość
Komfort
Szkolenie (trzy tryby treningowe – relaksacja mięśni, aktywacja mięśni i równowaga – z wieloma ćwiczeniami).

Inteligentny Napęd: Technologia z klasa S

Nowa generacja Mercedes-Benz CLS ma wiele wspólnego z nową klasą S, flagowym modelem całej branży samochodowej: CLS jest wyposażony w najnowszą generację systemów wspomagania kierowcy, z wsparciem kierowcy opartym na trasie, zapewnionym przez pakiet Driving Assistance.

Oferta systemów wspomagających jazdę i bezpieczeństwa ma modułową konstrukcję i standardowo zawiera system aktywnej pomocy hamulcowej, asystenta utrzymania pasa ruchu, system ATTENTION ASSIST, asystenta ograniczenia prędkości oraz system ochrony pasażerów PRE-SAFE®. Nowością, która również wchodzi w skład standardowego wyposażenia jest PRE-SAFE® Sound (przygotowuje ludzkie słuch na przewidywany hałas w przypadku ryzyka kolizji).

Opcjonalny pakiet Driving Assistance składa się z aktywnego systemu kontroli odległości DISTRONIC, aktywnego asystenta kierowania, aktywnego asystenta ograniczenia prędkości, aktywnej pomocy hamulcowej z funkcją przeciwdziałania, asystenta unikania kolizji, aktywnego asystenta martwego pola, aktywnego asystenta utrzymania pasa ruchu oraz systemu PRE-SAFE® PLUS. Aktywny system kontroli odległości DISTRONIC i aktywny asystent kierowania teraz zapewniają jeszcze większy komfort dla kierowcy w utrzymywaniu bezpiecznej odległości i kierowaniu. Prędkość jest teraz automatycznie dostosowywana przed zakrętami lub skrzyżowaniami. Aktywny asystent zmiany pasa ruchu został znacznie ulepszony (możliwe są różnice między krajami w zakresie poszczególnych funkcji). Dodatkowo pakiet Driving Assistance Plus obejmuje system PRE-SAFE® Impulse Side. Ten system może przygotować przednich pasażerów do uderzenia bocznego, dając im impuls boczny, co zmniejsza ryzyko obrażeń.

Dzięki udoskonalonym systemom kamer i radarowym, nowy CLS ma również jeszcze lepszy widok na otaczający ruch. Po raz pierwszy wykorzystuje również dane mapy i nawigacji do obliczenia zachowania podczas jazdy.

Menu „Assistance Graphics” na desce rozdzielczej pokazuje kierowcy, które funkcje asystujące zostały wybrane i na jakie sytuacje systemy aktualnie reagują. Wyraźne ikony dostarczają kierowcy informacji na ekranie, jak i w wyświetlaczu przeziernym. Wszystkie funkcje są teraz sterowane z kierownicy.

W przypadku ruchu stop-and-go na autostradach i podobnych drogach, postoje trwające do 30 sekund są teraz możliwe, podczas gdy CLS automatycznie rusza ponownie i podąża za ruchem (w połączeniu z aktywnym asystentem parkowania).

Wysunięte światło drogowe ULTRA RANGE reflektorów MULTIBEAM LED generuje maksymalną intensywność światła dopuszczoną prawnie, co sprawia, że jasność reflektorów drogowych pozostaje powyżej wartości odniesienia 1 luks przy odległości ponad 650 metrów. Komunikacja Car-to-X jest kolejną przełomową funkcją bezpieczeństwa.

Zawieszenie: Można wybierać spośród trzech wariantów

Nowy Mercedes-Benz CLS ma zawieszenie przednie z czterema łącznikami i tylnie z pięcioma łącznikami. Standardowym wyposażeniem jest komfortowe zawieszenie stalowe o dynamicznym ustawieniu. Opcjonalne zawieszenie DYNAMIC BODY CONTROL ma sportowe podstawowe ustawienie i obejmuje ciągle regulowane tłumienie na przedniej i tylnej osi. Wybieralne tryby jazdy to Comfort, Sport oraz Sport+. Na życzenie dostępne jest również zawieszenie AIR BODY CONTROL z ulepszonym, regulowanym i adaptacyjnym systemem tłumienia. Kierowca może wybierać cechy pojazdu od komfortowych po sportowe za pomocą przełącznika trybu jazdy.

Nowa oferta silników: Z EQ Boost i 48-woltowym systemem elektrycznym na pokładzie

Trzecia generacja Mercedes-Benz CLS jest napędzana całkowicie nowymi silnikami, początkowo sześciocylindrowymi jednostkami diesla i benzynowymi. Charakterystyczna dla czterodrzwiowego coupé jest również szeroka oferta modeli 4MATIC.

Moc jednostki diesla waha się od 210 kW/286 hp i 600 Nm momentu obrotowego (CLS 350 d 4MATIC) do 250 kW/340 hp i 700 Nm (CLS 400 d 4MATIC). Specjalne cechy silnika z najwyższej półki w rodzinie diesla obejmują proces spalania z komorą w kształcie schodka, dwuetapowe doładowanie oraz, po raz pierwszy, zastosowanie zmiennej kontroli liftu zaworowego CAMTRONIC. Jego konstrukcja łączy aluminiowy blok silnika i stalowe tłoki, a także dalej ulepszoną powłokę NANOSLIDE® na ściankach cylindrów. Wszystkie komponenty istotne dla efektywnego ograniczania emisji zostały zainstalowane bezpośrednio na silniku.

Najmocniejszym silnikiem jest jednostka benzynowa sześciocylindrowa. Nowy, systematycznie zelektryfikowany silnik w układzie prostym sześciocylindrowym z EQ Boost (zintegrowany starter/generator) oraz 48-woltowym systemem elektrycznym napędza model CLS 450 4MATIC. Jego dane wydajnościowe: 270 kW/367 hp oraz 500 Nm, a także dodatkowe 250 Nm momentu obrotowego oraz 16 kW/22 hp dostępne poprzez EQ Boost przez krótkie okresy. Zintegrowany silnik elektryczny znany jako EQ Boost wspomaga silnik spalinowy np. podczas przyspieszania, umożliwia jazdę bez silnika spalinowego („żegluga”) oraz zasilana akumulatora poprzez wysokowydajną rekupację. Dzięki temu możliwe są oszczędności paliwa, które wcześniej były zarezerwowane dla technologii hybrydowej wysokiego napięcia. W sumie nowy silnik w układzie prostym sześciocylindrowym dostarcza osiągi silnika ośmiocylindrowego przy znacznie niższym zużyciu. CLS 450 4MATIC jest standardowo wyposażony w filtr cząstek stałych.

Edycja 1: Szczególnie ekskluzywny model wprowadzający na rynek

Ekskluzywność CLS można jeszcze bardziej zwiększyć dzięki Edycji 1, która będzie dostępna przez około rok po premierze modelu. Ten specjalny model ma liczne luksusowe cechy standardowe, które są dostępne tylko w Edycji 1. Należą do nich np. wnętrze koncepcji COPPER ART z siedzeniami w czarnej skórze nappa z centralnymi sekcjami w wzorze diamentowym i akcentami w kolorze miedzi, miedziane kontrastujące szwy na konsoli centralnej, siedzeniach, podłokietnikach, desce rozdzielczej i wykończeniach drzwi, oraz unikalną kratkę diamentową z matowymi chromowanymi wkładkami i lamelą o miedzianym połysku. Edycja 1 jest dostępna z wszystkimi wariantami silników.

Eksterior oparty jest na linii AMG. Do specjalnych cech należy standardowe wyposażenie reflektorów MULTIBEAM LED oraz 20-calowe aluminiowe felgi AMG malowane na czarno z błyszczącą obręczą. Specjalny model rozpoznawany jest po oznaczeniach „Edition 1” na przednich błotnikach.

Najważniejsze cechy wnętrza, które również opiera się na linii AMG, to dodatkowo:

450 4MATIC 9AT AWD (367 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność2987 Cm3
Moc269.9 Kw @ 5500-6100 Rpm
367 Hp @ 5500-6100 Rpm
362 Bhp @ 5500-6100 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 1600-4000 Rpm
500 Nm @ 1600-4000 Rpm
Moc silnika elektrycznego16.2 Kw (22 Hp)
Electrical Motor Torque184.4 Lb-Ft (250 Nm)
Całkowita maksymalna moc269.9 Kw (367 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy368.8 Lb-Ft (500 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika17.4 Galony (65.9 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość194.4 In (4938 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość55.8 In (1417 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.7/63.7 In (1
Rozstaw osi113.1 In (2873 Mm)
Prześwit3.7 In (94 Mm)
Pojemność bagażnika18.4 Cuft (521 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Masa własna4112 Lbs (1865 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5699 Lbs (2585 Kg)
Spalanie miasto24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Spalanie trasa38.6 Mpg Us (6.1 L/100Km)
Średnie spalanie31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Emisja CO2178 G/Km

350 d 4MATIC 9AT AWD (286 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność2925 Cm3
Moc210.4 Kw @ 3400-4600 Rpm
286 Hp @ 3400-4600 Rpm
282 Bhp @ 3400-4600 Rpm
Moment obrotowy443 Lb-Ft @ 1200-3200 Rpm
600 Nm @ 1200-3200 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość194.4 In (4938 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość55.8 In (1417 Mm)
Rozstaw osi113.1 In (2873 Mm)
Pojemność bagażnika18.4 Cuft (521 L)
Średnie spalanie42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Emisja CO2148 G/Km

420 d 4MATIC 9AT AWD (340 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność2925 Cm3
Moc250 Kw @ 3600-4400 Rpm
340 Hp @ 3600-4400 Rpm
335 Bhp @ 3600-4400 Rpm
Moment obrotowy516 Lb-Ft @ 1200-3200 Rpm
700 Nm @ 1200-3200 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość194.4 In (4938 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość55.8 In (1417 Mm)
Rozstaw osi113.1 In (2873 Mm)
Pojemność bagażnika18.4 Cuft (521 L)
Średnie spalanie42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Emisja CO2148 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.