MERCEDES BENZ CLS-Klasse (C219) 2008-2010

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MERCEDES BENZ CLS-Klasse (C219) 2008-2010

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ CLS-Klasse (C219) 2008-2010

Mercedes-Benz przywrócił do życia styl czterodrzwiowego coupe w 2005 roku, kiedy zaprezentował pierwszą generację modelu CLS, który przeszedł facelifting w 2008 roku.

Czterodrzwiowe coupe to nazwa nadana przez Mercedes-Benz modelowi CLS, ale ten kształt nadwozia nie był nowością. Uważa się, że pierwszym czterodrzwiowym coupe był Rover P5 Mark II z 1962 roku. To trochę tak, jak z hamburgerami, które nie zostały wymyślone przez Amerykanów. Pochodzą z Hamburga, który znajduje się w Niemczech. Niemniej jednak definicja ta zadziałała i przywołała obraz auta z drzwiami z tyłu, ale o opadającym dachu i kształcie przypominającym coupe.

W 2008 roku CLS przeszedł modernizację. Przy wprowadzeniu tego samochodu niemiecki producent podjął ryzyko, nie wiedząc, czy będzie on odnosił sukcesy. Opadający tył znacznie ograniczał przestrzeń nad głowami pasażerów z tyłu. Model z 2010 roku otrzymał nowe reflektory oraz nowy grill. W lusterkach drzwiowych zamontowano nowe LED-owe kierunkowskazy. Lampy tylne również zyskały diody LED, a dla tylnych kierunkowskazów stworzono dynamiczny tryb świecenia. Tylny zderzak był większy i obniżony do środka.

Wnętrze samochodu wzbogacono o nową, trójramienną kierownicę oraz nowy system telematyczny 2.5-NTG. Dostępne były także dwa inne systemy infotainment, jeden z 5-calowym monitorem, a drugi z 6,5-calowym. Do tego ostatniego dodano system sterowania głosowego Linguatronic.

Model z 2008 roku zyskał nowe silniki, a wersja podstawowa nosiła nazwę 280 i była wyposażona w nowy, 3.0-litrowy silnik V6, oferujący 231 koni mechanicznych. Wszystkie modele były standardowo wyposażone w nową, 7-biegową, automatyczną skrzynię biegów.

Mercedes-Benz uczynił model CLS jeszcze bardziej kuszącym. To unikatowe coupé z czterema drzwiami – pionier zupełnie nowego segmentu motoryzacyjnego – zostało teraz dopracowane, aby zyskać dodatkowy urok. Nowy model podstawowy, CLS 280, wyposażony w wyrafinowany silnik V6, generuje moc 170 kW/231 KM. Z kolei flagowy model w ofercie – CLS 63 AMG z silnikiem V8 o pojemności 6,3 litra i mocy 378 kW/514 KM – teraz oferuje 19-calowe koła AMG oraz nowy sportowy układ wydechowy AMG.

Skromny, ale jednocześnie mistrzowski sposób podsumowuje rezultat programu restylingu CLS. Z przodu wyróżnia się zmodyfikowana osłona chłodnicy, w której zamiast wcześniejszych czterech żaluzji znalazły się teraz dwie. Diamentowe, trójwymiarowe kraty malowane w kolorze szaro-atlasowym, które zakrywają wloty powietrza, nadają wyjątkowej pewności siebie i podkreślają szerokość pojazdu. Zmienił się także wygląd lusterek bocznych. Wbudowane w nie diodowe lampy kierunkowskazów ułożone w formie strzały tworzą niezwykle efektowny wizualny akcent, szczególnie w nocy. Powierzchnia lusterka została powiększona o 32 procent, co pozwala na lepszą widoczność w tył i zwiększa bezpieczeństwo aktywne.

Widok z boku dominuje nowymi, atrakcyjnie stylizowanymi kołami ze stopów lekkich, o średnicy 17 cali (CLS 280, CLS 320 CDI i CLS 350 CGI) lub 18 cali (CLS 500). Z tyłu nowej generacji CLS wyróżnia się nowym zderzakiem tylnym, nowymi lampami tylnymi oraz zmodyfikowanymi końcówkami wydechu. Centralna część tylnego zderzaka opada teraz głębiej, a dodatkowy kontur chwytający światło wzdłuż niego podkreśla wrażenie szerokości. To wrażenie jest wzmacniane przez końcówki wydechu w kształcie trapezu, które wcześniej były owalne. Technologia LED została wprowadzona do tylnych lamp: lampy hamulcowe, tylne i kierunkowskazy korzystają z diod LED, które reagują bardzo szybko. Podobnie jak kierunkowskazy w zewnętrznych lusterkach, tylne kierunkowskazy również wyglądają jak strzały, gdy się zaświecają, co jest szczególnie uderzające w nocy. Tak samo jest z włóknami optycznymi po bokach, które są zawsze aktywowane, gdy włączone są reflektory mijania. Nowa funkcja dezaktywacji reflektorów mijania po wyłączeniu zapłonu pomaga zoptymalizować zarządzanie energią.

Nowe szczegóły nadwozia idealnie harmonizują z wielokrotnie nagradzanym designem CLS, sprawiając, że czterodrzwiowe coupé zawsze wygląda, jakby miało zaraz ruszyć do przodu. Ponad cztery lata po swojej światowej premierze elektromobilne, muskularne linie trendsettera pozostają tak unikalne i niepowtarzalne jak zawsze.

Nowości we wnętrzu: trójramienna kierownica i nowa generacja telematyki

Dużą uwagę poświęcono także aktualizacji wnętrza: zmiany obejmują zmodyfikowaną skórzaną kierownicę o trójramiennym designie z przyciskami wielofunkcyjnymi, a także nowy wygląd deski rozdzielczej, której białe tarcze wyraźnie kontrastują z gładką powierzchnią tylnej płyty. Poprzedni matowy kolor wawrzynu został zastąpiony nowymi elementami wykończenia z drewna kasztanowego.

CLS jest wyposażony w nową generację telematyki NTG 2.5, której komponenty o wysokiej wydajności łączą prostą obsługę i logiczną nawigację w menu z doskonałą rozrywką w pojeździe. Funkcje obejmują regulację głośności czułą na prędkość, klawiaturę do wprowadzania numerów telefonów i częstotliwości radiowych, odtwarzacz CD i DVD kompatybilny z MP3, a także interfejs Bluetooth, który może nawiązać bezprzewodowe połączenie między telefonem komórkowym a systemem głośnomówiącym pojazdu.

Odtwarzacz Audio 20, Audio 20 CD z changerem CD, Audio 50 oraz Audio 50 APS z changerem DVD i systemem sterowania głosowego LINGUATRONIC zostały ulepszone do 5-calowego kolorowego wyświetlacza. System COMAND APS jest wyposażony w wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości

6,5-calowy wyświetlacz kolorowy, LINGUATRONIC do obsługi audio, nawigacji i rozmów telefonicznych, rejestr audio do przechowywania plików audio oraz slot na kartę pamięci SD.

CLS 280: nowa wersja silnikowa podstawowego modelu z mocą 170 kW/231 KM

CLS 280 wyposażony jest w nowy silnik podstawowy, wyspecjalizowany silnik V6 o pojemności 2996 cm³, generujący moc szczytową 170 kW/231 KM oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 300 niutonometrów. To umożliwia CLS 280 przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,7 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 245 km/h. Łączne zużycie paliwa w cyklu NEDC wynosi 9,8 – 10,0 litra na 100 kilometrów. Drugim modelem benzynowym V6 w ofercie jest CLS 350 CGI. Jego nowoczesny sześciocylindrowy silnik, wykorzystujący piezoelektryczne wtryski bezpośrednie i spalanie kierowane strumieniem, generuje moc 215 kW/292 KM i osiąga imponująco niskie wartości zużycia paliwa w granicach 9,1 do 9,3 litra na 100 kilometrów (NEDC w cyklu łączonym). Pod maską CLS 500 znajduje się jednostka napędowa V8 o pojemności 5,5 litra i maksymalnej mocy 285 kW/388 KM. Tym, co czyni CLS 320 CDI z silnikiem wysokoprężnym V6 o mocy 165 kW/224 KM szczególnie ekscytującym, jest znakomity moment obrotowy wynoszący 540 niutonometrów oraz niskie zużycie paliwa wynoszące tylko 7,6 – 8,1 litra oleju napędowego na 100 km (NEDC w cyklu łączonym).

Wszystkie modele CLS są standardowo wyposażone w siedmiobiegową automatyczną skrzynię biegów 7G-TRONIC. W trybie ręcznym „M” kierowca ma możliwość zmiany biegów za pomocą łopatek na kierownicy, jeśli sobie tego życzy. Skraca to czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h o 0,2 sekundy.

CLS 63 AMG – flagowy model z AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC

Flagowy model w ofercie CLS, CLS 63 AMG, napędzany jest silnikiem AMG V8 o pojemności 6,3 litra z mocą 378 kW/514 KM i momentem obrotowym 630 niutonometrów. Wysokobrotowy, wolnossący silnik teraz jeszcze bardziej wyraźnie pokazuje swoją obecność: nowoczesne tłumiki wydechowe systemu AMG generują jeszcze bardziej zachwycający dźwięk przez dwa zestawy owalnych, chromowanych końcówek wydechu. Skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC posiada teraz funkcję automatycznego podnoszenia obrotów przy redukcji biegów. To nie tylko intensyfikuje emocjonalne doznania z jazdy, ale także zmniejsza efekty obciążenia związane z redukcją biegów, co jest szczególnie korzystne podczas hamowania przed zakrętami na torze wyścigowym. CLS 63 AMG przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Nowością jest również czarna osłona chłodnicy z dwiema żaluzjami zamiast poprzednich trzech, która doskonale komponuje się z nadwoziem AMG. Koła ze stopów lekkich AMG o nowym, trójramiennym designie i malowane w kolorze szarego tytanu, mają teraz średnicę 19 cali zamiast 18, a opony mają rozmiar 255/35 R 19 z przodu i 285/30 R 19 z tyłu. Wewnątrz CLS 63 AMG może się pochwalić nową sportową kierownicą AMG o trójramiennym designie. Powierzchnie chwytne są specjalnie wyprofilowane i wykończone w perforowanej skórze. Wybór biegów można wykonywać ręcznie za pomocą dwóch aluminiowych łopatek AMG.

Atrakcyjne opcjonalne dodatki od AMG

Dla CLS 63 AMG dostępne są ekskluzywne nowe opcjonalne dodatki z AMG Performance Studio: na przykład sportowa kierownica AMG o mniejszej średnicy, z płaskim dołem i aluminiowymi łopatkami w kolorze srebrnym. Lub tytanowo-szare, malowane koła AMG o średnicy 19 cali z podwójnym ramieniem i polerowanym wykończeniem, produkowane w technologii kucia.

Wszystkie modele CLS mogą być wyposażone w pakiet stylizacji nadwozia AMG: składa się on z wyrazistego przedniego zderzaka z dużymi wlotami powietrza, masywnego tylnego zderzaka z czarnym wkładem oraz progów bocznych. Dostępna jest także opcja nowych kół ze stopów lekkich AMG o średnicy 19 cali z wysokim połyskiem w rozmiarze 255/35 lub 285/30.

Zainteresowani klienci mogą już składać zamówienia na nowy model CLS, a jego wprowadzenie na rynek planowane jest na marzec 2008 roku. Ceny zakupu nowego CLS wynoszą:

280 7AT RWD (224 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2996 Cm3
Moc164.8 Kw @ 6000 Rpm
224 Hp @ 6000 Rpm
221 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 2500-5000 Rpm
300 Nm @ 2500-5000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna152.2 Mph (245 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.7 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/45 R17W
Długość193.4 In (4912 Mm)
Szerokość73.7 In (1872 Mm)
Wysokość55.2 In (1402 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.7/63.1 In (1
Rozstaw osi112.4 In (2855 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika17.8 Cuft (504 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3814 Lbs (1730 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4839.1 Lbs (2195 Kg)
Spalanie miasto17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Spalanie trasa31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Średnie spalanie24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Emisja CO2233 G/Km

350 CGI 7AT RWD (292 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3498 Cm3
Moc215 Kw @ 6400 Rpm
292 Hp @ 6400 Rpm
288 Bhp @ 6400 Rpm
Moment obrotowy269 Lb-Ft @ 3000-5100 Rpm
365 Nm @ 3000-5100 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna155.3 Mph (250 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.7 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/45 R17W
Długość193.4 In (4912 Mm)
Szerokość73.7 In (1872 Mm)
Wysokość55.2 In (1402 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.7/63.1 In (1
Rozstaw osi112.4 In (2855 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika17.8 Cuft (504 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3825.7 Lbs (1735 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4851 Lbs (2200 Kg)
Spalanie miasto18.1 Mpg Us (13 L/100Km)
Spalanie trasa33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Średnie spalanie25.8 Mpg Us (9.1 L/100Km)
Emisja CO2217 G/Km

500 7AT RWD (338 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność5461 Cm3
Moc285 Kw @ 6000 Rpm
387 Hp @ 6000 Rpm
382 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy391 Lb-Ft @ 2800-5000 Rpm
530 Nm @ 2800-5000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna155.3 Mph (250 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.4 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/40 R18Y
Długość193.4 In (4912 Mm)
Szerokość73.7 In (1872 Mm)
Wysokość54.7 In (1389 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.7/63.1 In (1
Rozstaw osi112.4 In (2855 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika17.5 Cuft (496 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna4018 Lbs (1823 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5116 Lbs (2321 Kg)
Spalanie miasto13.8 Mpg Us (17 L/100Km)
Spalanie trasa27.7 Mpg Us (8.5 L/100Km)
Średnie spalanie20.3 Mpg Us (11.6 L/100Km)
Emisja CO2275 G/Km

320 CDI 7AT RWD (224 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2987 Cm3
Moc165 Kw @ 3800 Rpm
224 Hp @ 3800 Rpm
221 Bhp @ 3800 Rpm
Moment obrotowy398 Lb-Ft @ 1600-2800 Rpm
540 Nm @ 1600-2800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Prędkość maksymalna153 Mph (246 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/45 R17W
Długość193.4 In (4912 Mm)
Szerokość73.7 In (1872 Mm)
Wysokość55.2 In (1402 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.7/63.1 In (1
Rozstaw osi112.4 In (2855 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika17.8 Cuft (504 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna4002 Lbs (1815 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5026.5 Lbs (2280 Kg)
Spalanie miasto22.2 Mpg Us (10.6 L/100Km)
Spalanie trasa39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Średnie spalanie31 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Emisja CO2202 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.