MERCEDES BENZ CLS Shooting Brake (X218) 2012-2017

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MERCEDES BENZ CLS Shooting Brake (X218) 2012-2017

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ CLS Shooting Brake (X218) 2012-2017

Druga generacja Mercedesa-Benz CLS była również dostępna w wersji shooting brake. Był to naturalny rozwój czterodrzwiowego coupé.

Kształt nadwozia shooting brake był wykorzystywany w przeszłości w starszych coupe kombi. Z czasem jednak został zapomniany i uznany za przestarzały. Jednak wraz z powrotem samochodów czterodrzwiowych coupe na rynek, pomysł shooting brake powrócił na listę producentów samochodów.

CLS był jednym z najpopularniejszych czterodrzwiowych coupé na rynku. Zapoczątkował rewolucję, którą podchwyciło większość innych producentów premium. W wersji Shooting Brake projektanci zachowali tę samą przednią część pojazdu aż do słupków B i wydłużyli dach ku tyłowi, w sposób pochylony. Dzięki temu udało się zachować aerodynamiczny wygląd.

Wnętrze CLS Shooting Brake charakteryzowało się tym samym luksusowym wykończeniem, co przednie fotele kubełkowe i dwa indywidualne fotele z tyłu. Różnicą było to, że tylne siedzenie składało się w rozkładzie 40/20/40. To pozwoliło na znaczny wzrost objętości bagażnika aż do 1550 litrów (54,7 stóp sześciennych). Było to mniej niż w większości kombi średniej wielkości, ale większe niż standardowy CLS.

W komorze silnikowej CLS Shooting Brake oferował wybór sześciu silników: trzy diesle i trzy jednostki benzynowe, wszystkie w zakresie mocy od 204 do 408 KM. Wersja AMG była w zupełnie innej lidze. Standardową skrzynią biegów była automatyczna skrzynia 7G-Tronic (z podwójnym sprzęgłem). Oferowano ją z napędem na tylne lub na wszystkie koła.

Nowy Mercedes-Benz CLS Shooting Brake wyróżnia się kreatywnym konceptem designu, który podkreśla jego wiodącą rolę w dziedzinie stylistyki: choć w proporcjach jest jednoznacznie coupé, nowy CLS oferuje wiele nowych możliwości dzięki pięciu drzwiom i dachu rozciągającemu się aż do tylnej części pojazdu. W ten sposób nowy Shooting Brake stanowi innowacyjny rozwój koncepcji czterodrzwiowego coupé, która została z powodzeniem wprowadzona z pierwszym CLS w 2004 roku i od tego czasu stała się wzorem dla wielu naśladowców. Efektem jest motoryzacyjna niezależność w najciekawszej formie.

„Każda prawdziwa legenda motoryzacji oddziałuje zarówno na serce, jak i umysł,” zauważa dyrektor generalny Dr Dieter Zetsche. „Funkcjonalność jest obowiązkowym elementem pojazdu – nasi klienci traktują to jako normę. To, co wyróżnia samochód, to szczególna, fascynująca jakość. CLS Shooting Brake łączy funkcjonalność z fascynacją w sposób, który nie ma sobie równych wśród innych samochodów.”

Zaskakujący, a jednocześnie jednoznacznie coupé, proporcje Mercedes-Benz CLS Shooting Brake tworzą postawę, jakby pojazd był gotowy do skoku: długi przód, wąski profil szyb z bezramowymi oknami bocznymi, dach dynamicznie opadający ku tyłowi i kontynuujący do klapy bagażnika. Dopiero przy drugim spojrzeniu staje się jasne, że Shooting Brake ma tak naprawdę pięć drzwi i oferuje więcej w kwestii funkcjonalności.

W istocie reprezentuje on bezprecedensową wersję sportowego samochodu z pięcioma miejscami i dużą klapą bagażnika. To szczególna propozycja dla osób, które pragną wyróżniać się z tłumu, a jednocześnie nie chcą iść na kompromis w kwestii sportowego charakteru czy przestrzeni bagażowej w podróży w stylu. Shooting Brake to kolejny wyróżniający element w innowacyjnej serii luksusowych pojazdów Mercedes-Benz i podobnie jak CLS Coupé ma potencjał, by stać się wzorem dla nowego segmentu rynkowego.

„CLS Shooting Brake opiera się na wielkiej tradycji stylowej sportowości, która zawsze charakteryzowała Mercedesa i przenosi te unikalne ikony o krok dalej,” wyjaśnia Gorden Wagener, szef wzornictwa w Mercedes-Benz Cars. „Reprezentuje on wzbogaconą idiomę designu Mercedesa, która jest skierowana ku estetycznym, awangardowym zasadom.” Widać to w imponującej serii nowych koncepcji pojazdów, które definiują rynek, takich jak na przykład SLK, które w 1996 roku stworzyło nowy gatunek jako pierwszy roadster z składanym stalowym dachem, klasa M jako pierwsze premium SUV w 1998 roku, czy pierwszy czterodrzwiowy CLS Coupé w 2004 roku.

Ekskluzywna innowacja we wnętrzu: drewniana podłoga bagażnika

Druga generacja CLS wyznaczyła wysokie standardy w zakresie designu i jakości wnętrza: prostota elegancji połączona z innowacyjnymi detalami i rzemieślniczą perfekcją. Shooting Brake stosuje te same aspiracje w bagażniku. Jest on wyłożony wysokiej jakości wykładziną, a ręcznie szyte materiały są również wplecione w boczne wykończenia wraz z ekskluzywnymi wykończeniami ze skóry PASION. Opcjonalne aluminiowe szyny projektanta na podłodze bagażnika nadają jeszcze bardziej ekskluzywnego wyglądu.

Ekstrawaganckim akcentem jest drewniana podłoga bagażnika w designo, która podkreśla rzemieślniczy charakter wnętrza. Drewno wiśni amerykańskiej to klasyczna, doskonała odmiana drewna, która skutecznie kontrastuje z inkrustacjami z dębu dymionego i aluminiowymi szynami. To nadaje bagażnikowi elegancję drewnianego pokładu jachtu połączoną z fascynacją wysokiej technologii i precyzyjnego rzemiosła. Drewno charakteryzuje się elastycznością i giętkością, a także gęstością i delikatną teksturą.

Dla podłogi bagażnika z drewna wiśni amerykańskiej specjalnie wybrane arkusze oklein są ręcznie klejone i prasowane w pięciu warstwach, aby uzyskać wysoki poziom stabilności wymiarowej. Elementy są frezowane na dokładny format za pomocą maszyny CNC, a powierzchnie są szlifowane i impregnowane, aby wydobyć naturalne piękno drewna. Ciemne inkrustacje z dębu dymionego, precyzyjnie cięte w wąskie trzy milimetrowe paski przy użyciu technologii laserowej, nadają ostateczny szlif projektowi podłogi bagażnika. Luksusowo wyprodukowane aluminiowe szyny mają szczotkowane wykończenie i gumowe wkładki, które nie tylko pomagają chronić drewnianą podłogę, ale również mają właściwości antypoślizgowe.

CLS Coupé już wcześniej wyznaczył nowe standardy w wnętrzach dzięki szerokiemu wachlarzowi opcji personalizacji. Shooting Brake oferuje również pięć kolorów wnętrza, pięć wzorów wykończeń oraz trzy jakości skóry do wyboru. Klienci mogą wybierać spośród trzech ekskluzywnych rodzajów drewna do wykończenia: błyszczącego orzecha burr w kolorze brązowym, błyszczącego czarnego jesionu oraz satynowego jasnobrązowego topoli. Czarne wykończenie z lakieru fortepianowego jest również dostępne opcjonalnie. Wnętrze nabiera jeszcze bardziej progresywnego wyglądu dzięki elementom wykończenia AMG z włókna węglowego w połączeniu z czarnym lakierem fortepianowym. Nowym dodatkiem są „porcelanowe” wykończenia wnętrza, które nadają obu modelom CLS poczucie luksusu, które zwykle znajduje się w klasie S. Mercedes-Benz CLS Shooting Brake spełnia również swoją rolę jako trendsetter w dziedzinie designu dzięki innowacyjnemu charakterowi użytych materiałów. Składają się one z mieszanki satynowych i błyszczących wykończeń stosowanych na powierzchniach metalowych.

Całkowicie nowa koncepcja pojazdu: pięciodrzwiowy Shooting Brake

Nikt nie lubi iść na kompromisy: chociaż nacisk nie kładzie się na praktyczne elementy projektu Shooting Brake (długość x szerokość x wysokość 4956 x 1881 x 1416 mm), nowy model CLS nadal ma kilka atutów w zanadrzu. Z pojemnością ładunkową wynoszącą od 590 do 1550 litrów, bagażnik oferuje dużo miejsca pomimo płaskich, sportowych linii dachu i jest łatwy w użyciu dzięki automatycznie otwieranej klapie, która jest standardowo wyposażona. Osłona bagażnika chroni bagaż przed ciekawskimi spojrzeniami.

Standardowe zawieszenie pneumatyczne z tyłu pomaga zapewnić optymalne trzymanie się drogi w każdych warunkach. Dla dodatkowej elastyczności oparcia tylnych siedzeń można składać z poziomu bagażnika jako standard. Same tylne siedzenia pomieszczą trzy osoby, z indywidualnymi miejscami po bokach i trzecim miejscem pośrodku. Trzy zagłówki typu „saddle” na tylnych siedzeniach nie wpływają prawie na widok do tyłu i mogą być opuszczane za pomocą przycisku przez kierowcę. Opcjonalne zaczepy do przyczep są również dostępne.

Dr Joachim Schmidt, wiceprezydent wykonawczy Mercedes-Benz Cars, sprzedaż i marketing, podsumowuje: „Nowy CLS Shooting Brake reprezentuje nowy wymiar koncepcji pojazdu i oferuje wymagającym klientom niezależność w najciekawszej formie.”

Budowa lekka i aerodynamika: ważny wkład w efektywność

Inteligentna konstrukcja lekka odgrywa decydującą rolę w przezwyciężeniu klasycznego konfliktu pomiędzy pożądaniem niskiej wagi a wysoką wytrzymałością w Mercedes CLS Shooting Brake. Model ten wyposażony jest w bezramowe, aluminiowe drzwi wykonane z głęboko formowanych paneli aluminiowych z wyciskanymi sekcjami, które w porównaniu do konwencjonalnych stalowych drzwi są o około 32 kilogramy lżejsze. Klapa bagażnika, maska, przednie błotniki, różne profile wsparcia oraz znaczne części zawieszenia i silników również wykonane są z aluminium.

Aerodynamika również w znacznym stopniu przyczynia się do efektywności Mercedes-Benz CLS Shooting Brake. Z powierzchnią czołową wynoszącą 2,30 m² i wartością współczynnika oporu Cd równą 0,29, powierzchnia oporu wynosi 0,67 m².

Układ napędowy: mocny i efektywny

CLS Shooting Brake jest dostępny w pięciu wariantach silnikowych – dwóch diesel i trzech benzynowych. Wszystkie silniki współpracują z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów oraz funkcją ECO start/stop jako standard. Dodatkowo dostępne są dwa modele z napędem na wszystkie koła: CLS 350 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY oraz CLS 500 4MATIC BlueEFFICIENCY.

Modelem podstawowym jest CLS 250 CDI BlueEFFICIENCY o mocy 150 kW (204 KM). Zużycie paliwa w trybie mieszanym jest znakomite jak na tę kategorię mocy, wynosi 5,3 litra diesla na 100 kilometrów, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 130 gramów na kilometr. Na następnej pozycji znajdują się dwa silniki sześciocylindrowe: CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY o mocy 195 kW (265 KM) i CLS 350 BlueEFFICIENCY o mocy 225 kW (306 KM), podczas gdy CLS 500 BlueEFFICIENCY z silnikiem V8 biturbo generuje moc 300 kW (408 KM).

Dynamicznym modelem topowym w gamie Shooting Brake jest CLS63 AMG Shooting Brake, wyposażony w silnik AMG V8 biturbo o mocy 386 kW (525 KM), który dostarcza 700 Nm momentu obrotowego i jest wyposażony w sportową skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegową. W wersji „Edition 1” te wartości osiągają 410 kW (557 KM) i 800 Nm.

Połączenie sportowego zawieszenia AMG RIDE CONTROL z elektronicznie sterowanym tłumieniem, elektro-mechaniczną, wrażliwą na prędkość kierownicą AMG oraz opcjonalnym ceramicznym układem hamulcowym AMG to synonim doskonałych dynamiki jazdy. Jeśli chodzi o wygląd, CLS63 AMG prezentuje się imponująco z jego sportowymi liniami oraz charakterystycznym designem zewnętrznym i wewnętrznym.

Efektywność zwiększa również fabrycznie montowany elektromechaniczny system kierowniczy Direct-Steer. Reprezentuje to radykalny rozwój w relacji między kierowcą, samochodem a nawierzchnią drogi. Po raz pierwszy inżynierowie mają swobodę wyboru i programowania wielu parametrów, które wpływają na reakcję kierownicy. Dzięki temu mogli określić poczucie prowadzenia Mercedesa. Oprócz oszczędności paliwa, rezultatem jest znaczna poprawa w zakresie prowadzenia i zwinności. Elektromechaniczny system kierowniczy Direct-Steer umożliwił również aktywne asystowanie w parkowaniu. Mercedes-Benz CLS Shooting Brake może nie tylko wykrywać miejsca parkingowe, ale także parkować automatycznie.

Wciąż bez konkurencji na całym świecie: dynamiczne reflektory LED High Performance

CLS Coupé był pierwszym samochodem osobowym na świecie, który oferował opcjonalne dynamiczne reflektory LED High Performance, które łączą ekscytujące elementy kolorystyczne technologii LED – podobne do tych w światłach dziennych – z wydajnością, funkcjonalnością i efektywnością energetyczną obecnej generacji bi-ksenonowej. Około 95 procent wszystkich klientów wybiera te światła w CLS Coupé. CLS Shooting Brake jest również dostępny opcjonalnie z nowym systemem oświetlenia. Oferuje sprawdzone Inteligentne Systemy Świetlne w połączeniu z technologią LED. Reflektory, wyposażone w 71 lamp LED, wyglądają ekscytująco; podkreślają jednoznaczny wygląd CLS. Specjaliści od oświetlenia w Mercedes-Benz dodatkowo zdołali połączyć technologię LED z Adaptive Highbeam Assist, co skutkuje zupełnie nową jakością oświetlenia w nocy.

W przeciwieństwie do innych pojazdów wyposażonych w reflektory LED, nie ma obecnie potrzeby kompromisów w zakresie funkcjonalności i wydajności technologii oświetleniowej. Istnieją także inne argumenty przemawiające za technologią oświetleniową na bazie LED: średni czas działania LED wynosi około 10 000 godzin, co jest około pięciokrotnie dłuższe niż w przypadku światła ksenonowego; ponadto reflektory LED najbliżej przypominają kolor dziennego światła. Oznacza to, że światło LED w zgodzie z normalnymi wzorcami percepcji ludzkiej sprawia, że kierowca doświadcza znacznie większej jasności na drodze w nocy. Badania wykazały, że im bliżej kolor sztucznego światła przypomina dzienne światło, tym mniejsze jest obciążenie oczu. Przy temperaturze barwowej 5500 kelwinów, światło LED jest bliższe dziennemu światłu (6500 K) niż światło ksenonowe (4200 K).

Ponad tuzin systemów wspomagania kierowcy może pomóc zapobiegać wypadkom drogowym oraz zmniejszać ich skutki. Aktywny Asystent Martwego Pola i Aktywny Asystent Utrzymywania Pasa są dostępne w pakiecie wspomagania kierowcy Plus, w połączeniu z DISTRONIC PLUS, BAS PLUS i systemem hamulcowym PRE-SAFE®. Oba systemy wspomagające nie tylko potrafią wykrywać niezamierzony manewr zmiany pasa ruchu lub pojazdy w martwym polu, ale także korygować kierunek jazdy poprzez delikatną interwencję hamulcową, jeśli kierowca ignoruje wizualne lub dźwiękowe ostrzeżenia o niebezpieczeństwie.

Wszystko ma swoją nazwę: pochodzenie nazwy „Shooting Brake”

Brake, lub brzmiące identycznie Break, to nazwa nadawana niegdyś powozom, które zwykle były wyposażone w lekkie, zmienne nadwozia do przewozu sprzętu myśliwskiego, na przykład. Dla większych grup myśliwych montowano siedzenia, aby zapewnić większy komfort uczestnikom polowania. Takie pojazdy, które były wykorzystywane na polowaniach, nazywano shooting brakes lub shooting breaks. Każdy taki pojazd, którym jeźdzono na polowania był określany mianem Shooting Brake lub Shooting Break. Zmotoryzowane Shooting Brakes były szczególnie popularne w Anglii w latach 60. i 70. – ekskluzywne dwudrzwiowe samochody sportowe, które łączyły luksus i styl coupé z większym bagażnikiem i dużą klapą bagażnika.

Design: Ekskluzywna nowa interpretacja emocjonalnego coupé

Proporcje CLS Shooting Brake są zaskakujące, ale jednoznacznie coupé i tworzą podstawową postawę, która sprawia, że wygląda jak gotowy do startu: długi przód, wąskie okna z bezramowymi szybami bocznymi i dynamiczny dach opadający ku tyłowi. Dopiero przy drugim spojrzeniu staje się jasne, że Shooting Brake naprawdę ma pięć drzwi i oferuje „więcej” w zakresie funkcji.

Proporcje CLS Shooting Brake (długość x szerokość x wysokość: 4956 x 1881 x 1416 mm) są jednoznacznie coupé – ale w nowej i unikalnej odsłonie, z długą linią dachu i pozornie niekończącą się linią konturu dachu nad oknami. Długi łuk tylnych błotników dodatkowo potęguje dynamiczny wygląd.

Smukły tył kładzie nacisk na szerokość, z wlotem powietrza zintegrowanym w spojlerze dachu, który rozciąga się daleko w dół. Mocno wciągnięte słupki D w połączeniu z muskulaturą na ramieniu nad tylną osią tworzą atletyczny wygląd, szczególnie gdy pojazd oglądany jest z tyłu. Kontur tylnej muskulatury, który odbija światło, biegnie przez szeroką lampę tylną do połączenia bagażnika, tworząc w ten sposób związek między bokami a tyłem.

Pod znakiem gwiazdy, długa chromowana listwa podkreśla szerokość tylnej części. Odsłonięta chromowana listwa na zderzaku nadaje tyłowi szeroki wygląd i stanowi przeciwwagę dla listwy uchwytowej.

Shooting Brake standardowo wyposażony jest w LED High Performance tylne światła, które rozciągają się daleko w boczną ściankę. Dzięki ekskluzywnym detalom dominują one w projektowaniu tylnej części. Tylna lampa przeciwmgielna umieszczona jest na środku pod zderzakiem. Umożliwia to okrągłą aranżację świateł tylnych i kierunkowskazów wokół lampek cofania. Z białym obszarem szklanym lampki cofania na środku, czerwone tylne światło odpowiada typowemu układowi aktualnych samochodów osobowych Mercedes-Benz. Światło hamowania utrzymuje układ tylnych świateł, zwiększając wydajność LED. Warstwy pośrednie z graficznymi liniami podkreślają kontury, gdy światła są wyłączone. Zgodnie z formą zewnętrzną zarówno reflektory, jak i światła cofania są zintegrowane w warstwie pośredniej.

W podstawowej wersji Mercedes-Benz CLS Shooting Brake wyposażony jest w ukryte rury wydechowe. Emfatcznie sportowy zderzak z wkładką w stylu dyfuzora i podwójnymi stalowymi rurami wydechowymi jest dostępny opcjonalnie (standardowo w modelach z V8).

Podobnie jak CLS Coupé, CLS Shooting Brake jest również wyraźnie zdefiniowany przez swój widok boczny. Uderzającą cechą jest długa, chromowana linia konturu dachu, która przechodzi w zwężający się słupek D. Ekspresyjne cechy profilu Shooting Brake to:

  • Wysoka linia barku, niskie okna boczne
  • Płaska konstrukcja przodu i tyłu
  • Dynamika linii (linie opadające i wyraźna muskulatura biodra)
  • Ekspresyjna, delikatnie opadająca linia dachu

Wysunięty do przodu, prostokątny gril podkreśla długi przód. Gril jest zdominowany przez dużą centralną gwiazdę, która podkreśla pokrewieństwo samochodu z innymi coupé tej marki i wzmacnia tożsamość marki. Duże, ciemne, szerokie wloty powietrza z czarnymi kratkami również wskazują na sportowość.

Inna cecha wyróżniająca to reflektory LED High Performance, które oferują wszystkie standardowe funkcje dynamiczne oświetlenia wykorzystując technologię LED. Wewnątrz ten reflektor podzielony jest na trzy strzałkowate warstwy od góry do dołu: górna warstwa zawiera LED kierunkowskaz, poniżej której znajduje się wyraźne LED światło boczne oferujące funkcje świateł mijania. Światło boczne jest widoczne także, gdy włączona jest funkcja świateł mijania, co tworzy odrębny nocny design jako charakterystyczny wygląd. Najniższy poziom reflektora zawiera funkcję świateł głównych i nocnych.

Wnętrze: elegancja i innowacyjne detale

Wnętrze CLS Shooting Brake definiuje ponadczasowy design łączący elegancję z innowacyjnymi detalami i rzemieślniczą perfekcją. Uderzającym elementem jest efekt otaczającego kokpitu: wysoka linia przechodzi od drzwi kierowcy przez wsparcie panelu przyrządów aż do drzwi pasażera. Centralny wyświetlacz jest harmonijnie zintegrowany w górnej części panelu przyrządów. Jednocześnie opadająca strona na drzwiach kontynuuje dynamiczną linię opadającą zewnętrza.

CLS Shooting Brake spełnia również swoją rolę jako trendsetter w zakresie designu dzięki innowacyjnemu charakterowi użytych materiałów. Składają się one z mieszanki satynowych i błyszczących wykończeń stosowanych na metalowych powierzchniach. Wśród wyróżników znajdują się matowe, galwanizowane wloty powietrza, które stanowią idealne tło dla analogowego zegara z wykończeniem na wysoki połysk.

Rzemieślnicza perfekcja odzwierciedla się w detalach, takich jak szyte pokrycia siedzeń, linia barku przechodząca do bagażnika czy tzw. szyte wykończenie deski rozdzielczej. W przypadku tego ostatniego indywidualne części pokrycia skórzanego są ręcznie zszywane w procesie trwającym kilka godzin, a następnie są montowane i tapicerowane pianką. Przed tym procesem skóra jest podgrzewana, aby skurczyć, dzięki czemu zachowa swój kształt nawet po ekstremalnym narażeniu na bezpośrednie światło słoneczne.

Skóra PASSION, wyjątkowo finezyjna, o grubości 1,6 milimetra, ma klasowy wygląd i odczucie. Chroniona tylko delikatną pigmentacją, struktura porów pozostaje nienaruszona, nadając skórze szczególnie ciepłe i miękkie wrażenie.

Bogata gama finezyjnych cech wykończenia również nadaje wnętrzu CLS odrobinę wyrafinowanej sportowości. Elementy dekoracyjne znajdują się na wsparciu panelu przyrządów w konsoli centralnej oraz na częściach wykończenia drzwi.

Wnętrze: wysokiej klasy otoczenie

Chociaż praktyczne zalety Shooting Brake nie były głównym punktem rozwoju, nowy model CLS oferuje jednak szereg funkcjonalnych korzyści w stylowym wnętrzu.

Z pojemnością ładunkową wynoszącą 590 do 1550 litrów, bagażnik Shooting Brake oferuje dużo miejsca, mimo płaskich, sportowych linii dachu. Tylne drzwi otwierają się automatycznie jako standard, co zapewnia wygodny dostęp. Osłona komory ładunkowej chroni bagaż przed ciekawskimi spojrzeniami. Pod podłogą bagażnika znajduje się dodatkowa przestronna przegródka do przechowywania.

Szczególnym wyróżnikiem we wnętrzu CLS jest trójramienna wielofunkcyjna kierownica z nappa skórą z perforowanymi wstawkami w obszarze chwytu, chromowaną wstawką w kolorze srebrnym i dwanaście przycisków do obsługi różnych funkcji. Mercedes-Benz CLS Shooting Brake wyposażony jest w nową pozycję dźwigni oraz nowy design dźwigni na kolumnie kierowniczej: wskaźnik i wycieraczka przednia i tylna po lewej stronie, elektryczna regulacja kierownicy/ogrzewanie kierownicy pośrodku z lewej, tempomat z regulacją SPEEDTRONIC na dole po lewej stronie i dźwignia zmiany biegów na górze po prawej.

Faworytem wśród wskaźników CLS jest kolorowy, trójwymiarowy wyświetlacz TFT umieszczony na środku prędkościomierza, o średnicy 109 milimetrów. Na górze wyświetlacza wyświetlane są przebieg i licznik trip, a na dole znajdują się informacje z systemów wspomagania kierowcy. Podczas wsiadania lub wysiadania z CLS pojawia się trójwymiarowy obraz pojazdu.

Trzy okrągłe wskaźniki w kokpicie informują kierowcę o temperaturze chłodziwa i poziomie paliwa (po lewej), prędkości (na środku) oraz obrotach silnika (po prawej). Duży wyświetlacz kolorowy w formacie 16:9, zintegrowany w górnej części wsparcia panelu przyrządów, informuje o wszystkich funkcjach infotainment. Wyświetlacz TFT (Active Matrix Thin Film Transistor), podświetlany diodami LED, wykorzystuje tzw. technologię IPS. IPS oznacza „in-plane switching”, co opisuje kierunek przemieszczenia kryształu ciekłego. Korzyścią z tej technologii jest to, że wyświetla obrazy o wysokim kontraście. W zależności od specyfikacji dostępne są dwie wersje tego wyświetlacza: wersja 14,7 cm dla urządzenia Audio 20 CD i wysoka rozdzielczość o wielkości 17,7 cm dla systemu COMAND Online.

Konsola centralna harmonizuje z kształtem i kolorem panelu przyrządów. Jednostka sterująca systemem infotainment i telefonem samochodowym znajduje się pod analogowym zegarem i wlotami powietrza. Przyciskowe wyłączniki do podgrzewania foteli, wentylacji foteli, opuszczania zagłówków w tylnych siedzeniach, PARKTRONIC i ECO start/stop znajdują się poniżej; zostały one galwanizowane i podświetlane. Duże okrągłe pokrętła do automatycznej klimatyzacji, która jest standardowo wyposażona, znajdują się w dolnej części konsoli centralnej. Kontroler przed podłokietnikiem służy jako centralny element sterujący dla systemów infotainment i stanowi szybki punkt wyjścia do nawigacji po menu kontrolującym systemy.

THERMOTRONIC z klimatyzacją z trzema indywidualnymi trybami

CLS 500, CLS 500 4MATIC oraz CLS63 AMG są standardowo wyposażone w automatyczny system klimatyzacji, który pozwala na indywidualne ustawienie temperatur dla trzech stref – dla kierowcy, pasażera z przodu i pasażerów z tyłu – a także oferuje specjalne tryby klimatyzacji. Oznacza to, że jeśli zamontowany jest opcjonalny system THERMOTRONIC, pasażerowie mogą wybrać ustawienia „Rozproszone”, „Średnie” lub „Skoncentrowane” na THERMOTRONIC za naciśnięciem przycisku, dostosowując ilość powietrza i jego rozkład zgodnie z własnymi preferencjami, nie rezygnując z wygodnego trybu automatycznego.

W trybie „Rozproszonym”, na przykład, system THERMOTRONIC działa z niższą prędkością powietrza i rozprowadza powietrze na dużym obszarze, aby zredukować przeciągi. Celem jest automatycznie sterowana, nachylona do góry dysza rozpraszająca w centrum deski rozdzielczej. W trybie „Skoncentrowanym”, z kolei, wloty powietrza w centralnym obszarze deski rozdzielczej są używane przeważnie, aby zaspokoić potrzebę bezpośredniego przepływu większej ilości powietrza. Standardowy system zamontowany w CLS 250 CDI, CLS 350 CDI/CLS 350 CDI 4MATIC i CLS 350 to dwustrefowy automatyczny system klimatyzacji THERMATIC. Są one opcjonalnie dostępne z THERMOTRONIC.

Komfort siedzenia z możliwością dostosowania do indywidualnych potrzeb ergonomicznych

Fotele w CLS Shooting Brake łączą komfort siedzenia z bocznym wsparciem. Do wyboru są cztery różne fotele przednie:

  • Standardowy fotel spełnia najwyższe standardy ergonomiczne. Dzięki wypełnionym krawędziom siedziska, uczucie komfortu przy wsiadaniu do pojazdu jest wyjątkowe. Wykorzystano tu specjalną technologię tapicerki, która wprowadza dodatkowe wypełnienie piankowe tuż pod tkaniną lub skórą. Fotele przednie są standardowo regulowane elektrycznie. Opcjonalnie dostępny jest pakiet Memory, który pozwala na zapisanie trzech indywidualnych ustawień.
  • Kształt opcjonalnego fotela multicontour może być dostosowywany indywidualnie przez kierowcę i pasażera, aby pasować do ich anatomii lub odpowiadać ich osobistym życzeniom w zakresie komfortu. Na przykład, poprzez regulację bocznych podparć siedziska, szerokość oparcia można zmieniać po obu stronach w płynny sposób, aż do 45 milimetrów, tj. aż do 90 milimetrów w sumie. Inne zalety fotela multicontour to pneumatyczna regulacja wysokości siedziska, czterokierunkowe wsparcie lędźwiowe oraz wygodne zagłówki.
  • Aktywny fotel multicontour oferuje te same funkcje komfortu i posiada funkcję masażu obejmującą siedem stref i dwa etapy, a także wsparcie w zakresie dynamiki pojazdu: szybko działające zawory piezoelektryczne w komorach powietrznych, które regulują ciśnienie napełnienia i objętość komór powietrznych w bocznych podparciach oparć foteli w zależności od kąta kierownicy, przyspieszenia bocznego i prędkości pojazdu, aby zapewnić jeszcze większe wsparcie.
  • Komfort klimatyzacji jest dodatkowo zwiększany przez opcjonalnie dostępne klimatyzowane fotele: cztery wentylatory w siedzisku i oparciu wyciągają chłodne powietrze z obszaru podłogi wnętrza i równomiernie rozprowadzają je przez wentylacyjną tkankę pod powierzchnią siedziska. Delikatny strumień powietrza może zapobiegać poceniu się pasażerów, nawet gdy na zewnątrz jest bardzo gorąco.

Tylne siedzenia składają się z trzech miejsc z ergonomicznie ukształtowanymi indywidualnymi siedzeniami bocznymi i oparciami z podziałem 1/3 2/3. Oparcia tylne mogą być zwalniane z bagażnika za pomocą uchwytów na słupku D. Po zwolnieniu oparcia automatycznie składają się, a zagłówki opadają pod własnym ciężarem na oparcia, umożliwiając ich złożenie razem z oparciami. Oparcia tylne są wyposażone w trzy zagłówki zaprojektowane z myślą o optymalnej widoczności, przy czym dwa zewnętrzne zagłówki są regulowane pod względem wysokości i kąta nachylenia.
Kierowca może wcisnąć przycisk, aby obniżyć zagłówki do ich dolnej pozycji. Opadają one pod wpływem własnej wagi. Pokrycia tylnych siedzeń zawierają cztery wypełnione przetłoczenia zapewniające wysoki poziom komfortu siedzenia i oferują szczególnie dobre boczne wsparcie. Opcja „podgrzewane tylne siedzenia” jest dostępna w połączeniu z tapicerką skórzaną. Dwa zewnętrzne tylne siedzenia mogą być ogrzewane oddzielnie. Sterowanie ogrzewaniem tylnych siedzeń znajduje się w panelu drzwi tylnych.

Z bliska: drewniana podłoga bagażnika – inspirowana ekskluzywnymi jachtami

Ekstrawagancki akcent inspirowany wnętrzami ekskluzywnych jachtów to drewniana podłoga bagażnika w designo, która podkreśla rzemieślniczy charakter wnętrza. Drewno wiśniowe to klasyka wśród odmian drewna i idealnie kontrastuje z inkrustacjami z dębu dymionego oraz aluminiowymi szynami. Dzięki temu bagażnik nabiera elegancji, zwykle spotykanej na jachtach, w połączeniu z ekscytującymi światami technologii i precyzyjnego rzemiosła. Drewno charakteryzuje się elastycznością i giętkością, a także gęstością i delikatną teksturą.

Dla podłogi bagażnika z wiśni amerykańskiej specjalnie wybrane

arkusze oklein są ręcznie klejone i prasowane w pięciu warstwach, aby uzyskać wysoki poziom stabilności wymiarowej. Elementy są frezowane na ich dokładny format przy użyciu maszyny CNC, a powierzchnie są szlifowane i impregnowane, aby wydobyć naturalne piękno drewna.

Ciemne inkrustacje z dębu dymionego, precyzyjnie cięte w wąskie trzy milimetrowe paski przy użyciu technologii laserowej, nadają ostateczny szlif projektowi podłogi bagażnika. Cztery luksusowo wyprodukowane aluminiowe szyny mają szczotkowane wykończenie i gumowe wkładki, które nie tylko pomagają chronić drewnianą podłogę, ale także mają właściwości antypoślizgowe. Drewniana podłoga w designo jest dostępna w połączeniu z zestawem do zabezpieczania ładunku EASY-PACK.

Z bliska: pozycjonowanie – bez kompromisów

Shooting Brake podkreśla wiodącą rolę Mercedes-Benz w zakresie nowych koncepcji pojazdów. W ten sposób representa najnowszy z długiej linii koncepcji pojazdów, które miały dalekosiężny wpływ na rynek, takich jak SLK, który w 1996 roku zdefiniował nowy typ pojazdu jako pierwszy roadster z opuszczanym stalowym dachem, klasa M, która została wprowadzona jako pierwszy premium SUV w 1998 roku, czy czterodrzwiowy CLS Coupé z 2004 roku.

CLS Shooting Brake nie jest ani coupé, ani kombi. To całkowicie nowa forma samochodu sportowego, z pięcioma miejscami i dużą klapą bagażnika. CLS Shooting Brake to szczególna propozycja dla bardzo szczególnego rodzaju klienta: architektów, kolekcjonerów, podróżników – ludzi, którzy nie chcą iść na kompromisy. To specjalny produkt dla osób, które odcinają się od mainstreamu i nie chcą rezygnować ze sportowości ani przestrzeni bagażowej podczas podróży w stylu. Jego szczególny status ujawnia się również w tym, że jest klasyfikowany jako coupé przez Federalny Urząd Transportu Drogowego.

Gama modelowa: Ekskluzywna i indywidualna

Stylowa sportowość jest definiującą cechą Mercedes-Benz CLS Shooting Brake. Podkreśla to pięć silników cztero-, sześcio- i ośmiocylindrowych, opcjonalny napęd na wszystkie koła 4MATIC oraz liczne opcje indywidualizacji.

Już od momentu wprowadzenia na rynek w październiku 2012 roku, CLS Shooting Brake będzie dostępny z pięcioma silnikami benzynowymi i diesla, obejmującymi zakres mocy od 150 kW (204 KM) do 410 kW (557 KM) oraz napędem na wszystkie koła 4MATIC (patrz sekcja „Napęd”). Standardowe wyposażenie obejmuje klapę bagażnika EASY-PACK z elektrycznym otwieraniem i zamykaniem oraz system EASY-PACK szybkie składanie bagażnika z dzielonymi oparciami tylnych siedzeń. System ten umożliwia wygodne użytkowanie z poziomu bagażnika.

Bagażnik wyłożony jest wysokiej jakości wykładziną. W połączeniu z ekskluzywnymi wykończeniami ze skóry PASSION, ręcznie szyte materiały są również wplecione w boczne wykończenia. Opcjonalnie dostępne są aluminiowe szyny projektanta dla ekskluzywnego wyglądu. Ekstrawagancki akcent to opcjonalna drewniana podłoga bagażnika w designo (zobacz „Z bliska”), która podkreśla rzemieślniczy charakter wnętrza.

Dodatkowe opcje obejmują zaczep do przyczepy z mechanizmem składania, który umożliwia kompaktowe złożenie kulowego zaczepu za tylnym zderzakiem. W połączeniu z COMAND Online i kamerą do cofania dostępna jest specjalna rozdzielczość kamery oraz dodatkowa linia prowadzenia, która pomaga kierowcy podłączyć przyczepę bez pomocy. Zestaw zarządzania bagażnikiem EASY Pack Fixkit obejmuje szyny zabezpieczające ładunek, elementy mocujące, teleskopową rurę, osłonę tylnej krawędzi oraz rozkładaną taśmę.

Łącznie 17 różnych kolorów zewnętrznych można łączyć z pięcioma kolorami wnętrza – czarnym, szarym alpaki, beżowym migdałowym, czarnym/bordowym oraz czarnym/porcelanowym. Wybór różnych jakości skóry obejmuje skórę (skórę nappa), skórę PASSION (wyjątkową, pół-anilinową skórę), skórę Exclusive PASSION (tutaj deska rozdzielcza i cały pas bezpieczeństwa są również pokryte skórą) oraz jednostajną skórę designo (powierzchnie siedzeń i oparć oraz zagłówków w skórze anilinowej designo). Dla elementów wykończeniowych dostępne są pięć różnych wykończeń – błyszczącego orzecha burr w kolorze brązowym, satynowej jasnobrązowej topoli, błyszczącego czarnego jesionu, czarnego lakieru fortepianowego i włókna węglowego/lakieru fortepianowego.

Liczne opcje umożliwiają personalizację CLS, w tym aktywny fotel multicontour, podgrzewaną wielofunkcyjną kierownicę, dynamiczne reflektory LED High Performance, KEYLESS-GO oraz liczne systemy wspomagania, w tym Aktywny Asystent Martwego Pola i Aktywny Asystent Utrzymywania Pasa z interwencją hamulcową (zobacz sekcję „Aktywne bezpieczeństwo”).

Mercedes-Benz dodatkowo przygotował trzy pakiety łączące opcjonalne funkcje.

350 7AT RWD (306 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3498 Cm3
Moc225 Kw @ 6500 Rpm
306 Hp @ 6500 Rpm
302 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy273 Lb-Ft @ 3500-5250 Rpm
370 Nm @ 3500-5250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.6 Galony (59.1 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.7 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony235/50 R17
Długość195.1 In (4956 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość55.6 In (1412 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.8/64 In (1
Rozstaw osi113.2 In (2875 Mm)
Prześwit6.3 In (160 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3660 Lbs (1660 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4894 Lbs (2220 Kg)
Spalanie miasto25.8 Mpg Us (9.1 L/100Km)
Spalanie trasa43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Średnie spalanie31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Emisja CO2169 G/Km

500 4MATIC 7AT AWD (408 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4633 Cm3
Moc300 Kw @ 5000 Rpm
408 Hp @ 5000 Rpm
402 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy443 Lb-Ft @ 1600-4750 Rpm
601 Nm @ 1600-4750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.6 Galony (59.1 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony275/35 R 18
Długość195.1 In (4956 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość55.6 In (1412 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.8/64 In (1
Rozstaw osi113.2 In (2875 Mm)
Prześwit6.3 In (160 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna4222 Lbs (1915 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5591 Lbs (2536 Kg)
Spalanie miasto17.6 Mpg Us (13.4 L/100Km)
Spalanie trasa31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Średnie spalanie24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Emisja CO2229 G/Km

500 7AT RWD (408 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4633 Cm3
Moc300 Kw @ 5000 Rpm
408 Hp @ 5000 Rpm
402 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy443 Lb-Ft @ 1600-4750 Rpm
601 Nm @ 1600-4750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.6 Galony (59.1 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.3 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony275/35 R 18
Długość195.1 In (4956 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość55.6 In (1412 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.8/64 In (1
Rozstaw osi113.2 In (2875 Mm)
Prześwit6.3 In (160 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna4112 Lbs (1865 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5478 Lbs (2485 Kg)
Spalanie miasto18.8 Mpg Us (12.5 L/100Km)
Spalanie trasa34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Średnie spalanie26.1 Mpg Us (9 L/100Km)
Emisja CO2214 G/Km

250 CDI 7AT RWD (204 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2143 Cm3
Moc150 Kw @ 4200 Rpm
204 Hp @ 4200 Rpm
201 Bhp @ 4200 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 1600-1800 Rpm
500 Nm @ 1600-1800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.6 Galony (59.1 L)
Prędkość maksymalna146 Mph (235 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.8 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony235/50 R17
Długość195.1 In (4956 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość55.6 In (1412 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.8/64 In (1
Rozstaw osi113.2 In (2875 Mm)
Prześwit6.3 In (160 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna4112 Lbs (1865 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5269 Lbs (2390 Kg)
Spalanie miasto37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Emisja CO2139 G/Km

350 CDI 4MATIC 7AT AWD (265 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2987 Cm3
Moc195 Kw @ 3800 Rpm
265 Hp @ 3800 Rpm
261 Bhp @ 3800 Rpm
Moment obrotowy457 Lb-Ft @ 1400-2400 Rpm
620 Nm @ 1400-2400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.6 Galony (59.1 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony235/50 R17
Długość195.1 In (4956 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość55.6 In (1412 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.8/64 In (1
Rozstaw osi113.2 In (2875 Mm)
Prześwit6.3 In (160 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna4112 Lbs (1865 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5346 Lbs (2425 Kg)
Spalanie miasto26.7 Mpg Us (8.8 L/100Km)
Spalanie trasa42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Średnie spalanie36.2 Mpg Us (6.5 L/100Km)
Emisja CO2174 G/Km

350 CDI 7AT RWD (265 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2987 Cm3
Moc195 Kw @ 3800 Rpm
265 Hp @ 3800 Rpm
261 Bhp @ 3800 Rpm
Moment obrotowy457 Lb-Ft @ 1400-2400 Rpm
620 Nm @ 1400-2400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika15.6 Galony (59.1 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.6 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Atomatic
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony235/50 R17
Długość195.1 In (4956 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość55.6 In (1412 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.8/64 In (1
Rozstaw osi113.2 In (2875 Mm)
Prześwit6.3 In (160 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna4211 Lbs (1910 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5368 Lbs (2435 Kg)
Spalanie miasto32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Spalanie trasa44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Średnie spalanie39.2 Mpg Us (6 L/100Km)
Emisja CO2159 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.