Mercedes-Benz E-Class E50 AMG z serii w210 był produkowany tylko przez rok, ale wystarczyło to, by wstrząsnąć światem Mercedesa. Ten średniej wielkości sedan potrafił przyspieszać i ryczeć.
Po tym, jak BMW wprowadziło na rynek sportowego sedana M5, Mercedes-Benz musiał odpowiedzieć na wyzwanie bawarskiego producenta samochodów, swojego najgroźniejszego konkurenta. Zlecono tunerom z AMG, aby nadali tej wersji wyjątkowego charakteru, a efekt przeszedł oczekiwania.
Z zewnątrz E50 AMG trudno było odróżnić od zwykłej klasy E. Zmieniony był nieco zderzak przedni, a największą różnicą były koła, które miały inny design z dużym środkiem i pięcioma szerokimi, krótkimi szprychami. Z tyłu, ponieważ rury wydechowe były ukryte pod tylnym zderzakiem, jeszcze trudniej było zauważyć różnicę, poza chromowanym znakiem E50, który łatwo można było usunąć w fabryce.
Wnętrze zazwyczaj miało czarną kolorystykę z kubełkowymi fotelami z przodu i bocznymi podparciami. Podczas gdy klasa E była nastawiona na komfortową jazdę, AMG koncentrowało się na osiągach. Zestaw wskaźników był niemal identyczny z resztą serii, z wyjątkiem znaku AMG na prędkościomierzu.