Gdzieś na drodze, walka o moc przeniosła się z aut kompaktowych do większych, a nawet do kategorii kombi. Dobrym przykładem bardzo szybkiego kombi był Mercedes-Benz E63 AMG T-Model z 2006 roku.
W 2006 roku Mercedes-Benz zaprezentował odświeżoną wersję klasy E na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku. E63 AMG był najpotężniejszą klasą E w historii. Oferował o 38 KM więcej niż E55 AMG, który miał silnik o pojemności 5,4 litra z doładowaniem. Chociaż oferował mniejszy moment obrotowy, był szybszy do 100 km/h (62 mph). Na torze wyścigowym był szybszy niż supersamochód Audi R8.
Rodzinne kombi tuningowane przez AMG charakteryzowało się bardziej agresywnym wyglądem z przodu. Inny zderzak i osłona, z większymi wlotami powietrza i innymi progami bocznymi. Gril pozostał taki sam, więc na pierwszy rzut oka nie było to zbyt widoczne. W zestawie znajdowały się większe koła z unikalnym pięcioramiennym wzorem oraz cztery końcówki wydechu z tyłu.
Wnętrze E63 AMG Kombi było takie samo jak w wersjach nie-AMG, ale z pewnymi drobnymi różnicami, takimi jak aluminiowe pedały.