MERCEDES BENZ E 63 AMG T-Modell (S212) 2009-2012

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MERCEDES BENZ E 63 AMG T-Modell (S212) 2009-2012

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ E 63 AMG T-Modell (S212) 2009-2012

Mercedes-Benz zaprezentował model E 63 AMG na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku w 2009 roku, ukazując nieznaczny wzrost mocy oraz unikalny design.

Kiedy niemiecki producent samochodów ogłosił wprowadzenie klasy E, fani nie mogli się doczekać wersji AMG, która pojawiła się zarówno w wersji sedan, jak i kombi. Ta ostatnia była wykorzystywana jako pojazd medyczny w Mistrzostwach Świata w Formule 1. Jej osiągi były na tyle imponujące, że potrafiła pokonywać tor z oszałamiającymi prędkościami, a zakręty nie były jej straszne.

Z przodu, model E 63 AMG T-Modell był o 17 mm szerszy od swoich nie-AMG odpowiedników. To wymusiło nieznaczne zmiany w konstrukcji przednich błotników, aby pomieścić szerokie opony 255/40 R18. Zderzak przedni otrzymał charakterystyczny design z dolną kratką w kształcie litery A, po bokach której znajdowały się wloty powietrza, w których umieszczono diodowe światła dzienne. Wewnątrz, tunera Mercedesa umieścił chromowane oznaczenie 6.3 litra na przednich błotnikach, podczas gdy z tyłu zamontowano zestaw opon 285/35 R 18.

Wnętrze auta zyskało wykończenie z włókna węglowego zamiast fornirów drewnianych czy aluminiowych dekoracji. Metalowe pedały wyglądały sportowo i oferowały dobrą przyczepność. Nad kokpitem, pokrytym tym samym zestawem wskaźników co deska rozdzielcza, Mercedes-Benz zainstalował nową jednostkę infotainment. Jako pojazd wysokich osiągów, niezależnie od wersji nadwozia, model E 63 AMG T-Modell został wyposażony w fotele z wysokim oparciem dla pasażerów z przodu.

Z silnikiem o pojemności 6,2 litra i siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, model E 63 AMG T-Modell oferował osiągi dorównujące niektórym supersamochodom pod względem przyspieszenia na prostych, a przy tym zapewniał wygodę dla całej rodziny w środku.

Pole position dla nowego Mercedes-Benz E63 AMG Estate: ten wysokowydajny kombi rozwija moc 386 kW/525 KM, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy i oferuje maksymalną pojemność bagażnika wynoszącą 1950 litrów – to wszystko przy stosunkowo niskim zużyciu paliwa wynoszącym 12,8 litra na 100 km (średnie, dane wstępne). Z tymi imponującymi osiągami nowy Mercedes-Benz E63 AMG Estate stanowi niezwykłe połączenie dynamiki jazdy, wysokiej użyteczności i doskonałej efektywności.

Najwyższej klasy Mercedes-Benz E-Class nie tylko wyróżnia się swoim charakterystycznym stylem, ale również zupełnie nowym sportowym zawieszeniem AMG RIDE CONTROL, w tym elektronicznie sterowanym systemem tłumienia i nowym przednim osprzętem. Po raz pierwszy w Mercedes-Benz E63 AMG Estate dostępny jest ceramiczny system hamulcowy. Niezrównane połączenie nowoczesnych systemów wsparcia kierowcy podnosi poprzeczkę w zakresie aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa w tej klasie pojazdów.

Największa pojemność bagażnika i najniższe zużycie paliwa – Mercedes-Benz E63 AMG Estate ustala nowe standardy. Z pojemnością bagażnika od 695 do 1950 litrów oraz zużyciem paliwa wynoszącym 12,8 litra Super Plus na 100 kilometrów (NEDC średnio), nowy wysokowydajny kombi od AMG zajmuje pierwsze miejsce. Żaden z rywali nie może dorównać temu niezwykłemu połączeniu osiągów, użyteczności i efektywności. Silnik AMG o pojemności 6,3 litra V8 rozwija moc o 8 kW/11 KM więcej niż poprzedni model, a jego wskaźniki spalania są lepsze o prawie dwanaście procent.

Udoskonalenie to osiągnięto dzięki całemu szeregowi działań zwiększających efektywność. Zdalne dostarczanie paliwa i zarządzanie generatorem z odzyskiwaniem energii hamowania na biegu jałowym pomogły zmniejszyć zużycie paliwa, podobnie jak sportowa skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegowa: mokra sprzęgło rozruchowe pracujące w kąpieli olejowej zastępuje konwencjonalny konwerter momentu obrotowego, podczas gdy jeszcze bardziej oszczędny tryb jazdy „Controlled Efficiency” wykorzystuje wczesne zmiany biegów, aby utrzymać obroty silnika na jak najniższym poziomie.

Nowy Mercedes-Benz E63 AMG Estate dostarcza przekonującą propozycję z dwoma zasadniczo sprzecznymi cechami: z równą biegłością opanowuje spokojną jazdę executive kombi, idealne na długie podróże, jak i niezwykle dynamiczne manewry na torze wyścigowym. Silnik AMG o wysokich obrotach, naturalnie aspirujący, o pojemności 6208 cc i momencie obrotowym 630 Nm imponuje zwinną reakcją, muskularnym dostarczaniem mocy i dużą elastycznością. Mercedes-Benz E63 AMG Estate osiąga 100 km/h w zaledwie 4,6 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 250 km/h (elektronicznie ograniczona). Nowo skomponowany dźwięk V8 to ekscytująca oprawa mile po mili, podczas gdy gładko działający silnik gwarantuje typowy komfort jazdy Mercedesa. Nowo zaprojektowany system chłodzenia wodą zapewnia maksymalną wytrzymałość nawet przy ogromnych obciążeniach.

Skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 7-biegowa spełnia najszersze wymagania kierowcy: skrzynia wyposażona jest w cztery tryby jazdy: „C” (Controlled Efficiency), „S” (Sport), „S+” (Sport plus) i „M” (Manual), które można wybierać za pomocą elektronicznego przełącznika obrotowego w AMG DRIVE UNIT. W jeszcze bardziej oszczędnym trybie jazdy Controlled Efficiency, skrzynia biegów zmienia biegi zdecydowanie gładko, a jednostka sterująca skrzynią jest zaprogramowana do wczesnych zmian biegów, aby utrzymać obroty silnika na jak najniższym poziomie.

W trybach Sport plus i Manual, 7-biegowa sportowa skrzynia biegów pozwala na dokonanie zmian biegów w 100 milisekund. Częściowe tłumienie pojedynczych cylindrów poprzez przerwanie zapłonu i wtrysku na krótko podczas zmian biegów pod pełnym obciążeniem prowadzi do znacznie szybszych czasów zmiany biegów. Szybkie, natychmiastowe wielokrotne redukcje zapewniają pierwszorzędną zwinność w połączeniu z podwójnym zwalnianiem i funkcją RACE START: to pozwala kierowcy Mercedes-Benz E63 AMG na automatyczne skorzystanie z maksymalnego potencjału przyspieszenia.

Dynamika jazdy i komfort – Mercedes-Benz E63 AMG Estate sprawdza się w obu aspektach

Tak samo jak silnik i przeniesienie mocy, nowo opracowane sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL oferuje najwyższy poziom indywidualności. Doskonała dynamika jazdy i typowy komfort Mercedesa na długich dystansach łączą się w optymalne zespolenie w Mercedes-Benz E63 AMG Estate. Podczas gdy na przedniej osi zastosowano nowe stalowe sprężyny, tylne zawieszenie korzysta z typowych dla AMG sprężyn powietrznych. Zaleta tego rozwiązania polega na tym, że przednie stalowe sprężyny zapewniają bardziej wrażliwe reakcje, podczas gdy tylne sprężyny powietrzne wraz z ich automatycznym systemem kontroli poziomu utrzymują pojazd na stałej wysokości niezależnie od obciążenia.

Nowy, elektronicznie sterowany system tłumienia automatycznie zmienia charakterystykę tłumienia w zależności od sytuacji drogowej, redukując kąt przechyłu nadwozia. Efekt to natychmiastowa modyfikacja zapewniająca jak najlepszy komfort jazdy przy jednoczesnej maksymalnej zwinności. Dodatkowo kierowca ma możliwość wyboru między trzema trybami zawieszenia: Comfort, Sport i Sport plus, za pomocą przycisku. Mercedes-Benz E63 AMG Estate jest także wyposażony w nowo opracowaną, dedykowaną przednią oś z szerszym śladem o 56 milimetrów, rurkowym stabilizatorem, nowymi wahaczami, nową elastokinematyką oraz nowymi nośnikami piast dla większego negatywnego pochylenia – co zapewnia lepszą przyczepność podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością. To wysoce zaawansowane rozwiązanie osi, którego zasady już sprawdziły się w Mercedes-Benz C63 AMG Estate. Tylnia oś także ma większe negatywne pochylenie, zoptymalizowaną elastokinematykę oraz nową mocowanie podwozia dla większej stabilności przy granicach fizycznych.

Nowo opracowane wspomaganie kierownicy i indywidualny 3-stopniowy ESP®

Bezpośredniejsze odczucie prowadzenia zapewnia całkowicie nowy układ kierowniczy z zębatką i przekładnią, czuły na prędkość. Stosunek zwrotu 14:1 jest o 22 procent bardziej bezpośredni niż w standardowych modelach, podczas gdy sztywniejsza kolumna kierownicza oraz przearanżowanie charakterystyki elektrycznego wspomagania kierownicy zapewniają lepszą precyzję kierowania i poprawiony kontakt z drogą.

3-stopniowy system ESP® znany z Mercedes-Benz SL63 AMG i C63 AMG umożliwia wybór indywidualnych ustawień – z wyraźnymi korzyściami dla przyjemności z jazdy. Przyciskiem ESP® w AMG DRIVE UNIT kierowca może wybrać między „ESP ON”, „ESP SPORT” i „ESP OFF” – z aktualnie aktywnym trybem wyświetlanym na centralnym wyświetlaczu zestawu przyrządów. Doskonałe hamowanie, nawet przy bardzo szybkim prowadzeniu, zapewnia wysokowydajny system hamulcowy AMG z wentylowanymi i perforowanymi tarczami hamulcowymi o średnicy 360 milimetrów. Na przedniej osi zastosowano szczególnie odporną, przetestowaną w motorsporcie technologię kompozytową. Nowo opracowane, opcjonalne ceramiczne hamulce kompozytowe z większymi tarczami hamulcowymi gwarantują jeszcze lepsze osiągi hamulcowe i dłuższą żywotność. Ceramiczne tarcze hamulcowe będą działać niezawodnie nawet w wyższych temperaturach pracy dzięki większej twardości, a wszystko to w połączeniu z imponującym zmniejszeniem masy o około 40 procent. Zmniejszone masy niesprężyste przekładają się na jeszcze bardziej zwinne prowadzenie, szczególnie na szybkich zakrętach autostradowych.

Optymalną przyczepność zapewniają 18-calowe, szare, lśniące pięcioramienne felgi AMG z szerokością 9 i 9,5 cala oraz mieszanymi rozmiarami opon 255/40 R 18 z przodu i 285/35 R 18 z tyłu. Dostępne są również opcjonalnie lekkie, kute 19-calowe felgi AMG z oponami 255/35 R 19 z przodu i 285/30 R 19 z tyłu.

Stylizacja nadwozia AMG i szersze przednie błotniki

Nowo opracowana przednia oś z szerszym śladem wymaga błotników szerszych o 17 mm. Stylowo zintegrowane oznaczenie „6.3 AMG” nie pozostawia wątpliwości co do unikalnych cech wysokowydajnego kombi. Stylizacja nadwozia AMG obejmuje także przedni zderzak z dużymi wlotami powietrza, wylotami powietrza z boku oraz charakterystycznymi diodowymi światłami dziennymi AMG. W połączeniu z opcjonalnym systemem oświetlenia inteligentnego (ILS), Mercedes-Benz E63 AMG Estate wyposażony jest w przyciemnione główne reflektory. Progi boczne oraz tylny zderzak z czarnym wstawką również gwarantują uderzający wygląd samochodu. Oba elementy stylizacji harmonijnie łączą się z elegancką linią, która podąża za tylnymi nadkolami i nadaje wyraźny kształt imponującym, muskularnym konturom tylnych błotników. W standardzie znajdują się ultra-szybkie diodowe światła tylne i kierunkowskazy. Aby stworzyć niezatarte wrażenie – zarówno wizualne, jak i dźwiękowe – sportowy układ wydechowy ma dwa nowo zaprojektowane, chromowane podwójne końcówki wydechu.

Bagażnik o największej pojemności i doskonałej funkcjonalności

Dzięki powiększeniu rozstawu osi o 20 milimetrów, Mercedes-Benz E63 AMG Estate oferuje nie tylko lepszy komfort jazdy, ale także więcej przestrzeni i pojemności bagażnika niż poprzedni model. Z pojemnością wynoszącą od 695 do 1950 litrów, bagażnik jest nie tylko większy niż wcześniej, ale również pozostawia konkurencję daleko w tyle, jeśli chodzi o kluczowe wymiary bagażnika i jego pojemność. Ta bardzo praktyczna koncepcja otwiera drogę dla licznych możliwości transportu sprzętu sportowego, bagażu wakacyjnego lub wysokiej jakości mebli designerskich.

Standardowe wyposażenie Mercedes-Benz E63 AMG Estate obejmuje główne elementy systemu EASY-PACK, takie jak składana podłoga ładunkowa z dwoma poziomami załadunku i składane skrzynki, pokrywa przestrzeni ładunkowej, system szybkiego składania z łatwym opuszczaniem tylnej kanapy dzielonej w proporcjach 1/3:2/3 oraz elektrycznie otwierany i zamykany klapa tylna EASY-PACK.

Wnętrze z sportową atmosferą komfortu

Nowo zaprojektowane wnętrze wysokowydajnego kombi to ekscytujące połączenie wysokiej jakości materiałów i funkcjonalnej sportowości. Ekskluzywne rozwiązania obejmują dedykowane, elektrycznie regulowane fotele sportowe z poprawionym wsparciem bocznym oraz sportową kierownicę w czteroramiennym wzorze z aluminiowymi łopatkami do zmiany biegów. AMG DRIVE UNIT umożliwia regulację skrzyni biegów MCT, 3-stopniowego ESP®, ustawienia zawieszenia i trybów jazdy AMG. Dźwignia wyboru E-SELECT na konsoli środkowej to zupełnie nowa funkcja dla DRIVE UNIT. Kierowca może bezpośrednio przełączać się między R, N i D, wystarczy przesunąć dźwignię, wszystko to dzięki technologii drive-by-wire; blokada parkingowa P może być wygodnie wybierana za pomocą przycisku. W standardzie dostępne są również wysokiej jakości skórzane tapicerki w trzech różnych kolorach, zestaw przyrządów AMG z głównym menu AMG, a także progi drzwi z oznaczeniem AMG oraz sportowa grupa pedałów – oba wykonane ze szczotkowanej stali nierdzewnej.

Opcjonalne dodatki z AMG Performance Studio są również dostępne z fabryki:

  • Lekki, kuty 19-calowy felg AMG z oponami 255/35 R 19 z przodu i 285/30 R 19 z tyłu
  • System hamulcowy AMG z kompozytu ceramicznego
  • Hamulce pomalowane na czerwono
  • Tylny most z różnicowym blokiem o działaniu 40 procent
  • Sportowa kierownica AMG w trzyramiennym wzorze z wkładkami z Alcantary® w obszarach uchwytów
  • Elementy wykończeniowe z włókna węglowego AMG
  • Oświetlone progi drzwi AMG
  • Pakiet AMG Driver’s Package (maksymalna prędkość zwiększona do 280 km/h, udział w szkoleniu dla kierowców w AMG Driving Academy)
  • Mata podłogowa AMG

Inne opcjonalne dodatki obejmują:

  • Pakiet AMG Exclusive: skóra nappa do tapicerki siedzeń, górnej części deski rozdzielczej, linii okiennej, podłokietników w drzwiach oraz konsoli środkowej i paneli drzwiowych. Podsufitka z osłonami przeciwsłonecznymi oraz słupkami A, B i C z Alcantary®, dywaniki AMG
  • COMAND APS
  • linia designo: dziesięć kolorów i dziewięć opcji tapicerki skórzanej
  • Szyny zabezpieczające ładunek EASY-PACK do mocowania ładunku incl. osłona krawędzi ładunkowej EASY-PACK
  • Pakiet Driving Assistance
  • Pakiet KEYLESS-GO
  • Interfejs multimedialny
  • Kamera cofania dla PARKTRONIC
  • System dźwięku przestrzennego
  • Aktywne i pasywne bezpieczeństwo na nowym poziomie

Podobnie jak Mercedes-Benz E63 AMG Sedan, nowy AMG Estate spełnia najwyższe oczekiwania w zakresie aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa. W standardzie znajduje się nowy system wykrywania senności ATTENTION ASSIST, unikalny system ochrony pasażerów PRE-SAFE®, siedem poduszek powietrznych i automatycznie działające zagłówki NECK-PRO. Na życzenie funkcje bezpieczeństwa można podnieść do poziomu niespotykanego w tej klasie pojazdów dzięki systemom Lane Keeping Assist i Blind Spot Assist, systemowi PRE-SAFE® Brake z automatycznym hamowaniem awaryjnym, Adaptive Highbeam Assist, Night View Assist oraz Speed Limit Assist.

Wprowadzenie na rynek nowego Mercedes-Benz E63 AMG Estate planowane jest na luty 2010 roku.

Specyfikacje techniczne

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.