Mercedes-Benz E-Class Cabriolet z 2016 roku to wersja kabrioletu dwudrzwiowego oparta na czterodrzwiowym sedanie, która oferowała prawdziwe cztery miejsca siedzące.
Przepis na ten model był prosty i był stosowany od połowy lat 2000. Wtedy kabriolet CLK był zbudowany na podwoziu W203 klasy C, z nadwoziem inspirowanym klasą E. Z biegiem czasu, następna generacja CLK zachowała ten sam przepis (i to samo podwozie W203), ale bez elementów E-Class na zewnątrz. Tylko niektóre elementy wnętrza zostały przejęte. Po tym Mercedes-Benz zdecydował się zbudować kabriolet E-Class, również oparty na platformie klasy C.
Stylistyka pochodziła od E-Class coupe, co było normalnym posunięciem. E-Class coupe był jednym z najpiękniejszych pojazdów w swojej klasie w momencie premiery pod koniec 2016 roku. Zewnętrzny wygląd uzupełniały reflektory LED i lekko rzeźbione panele drzwi. Nie miał już masywnych linii na tylnych błotnikach, jak wcześniej. To przekształciło samochód w luksusowego cruisera zamiast sportowego kabrioletu.
Wnętrze kładło nacisk na luksus. Nowa deska rozdzielcza z dużymi ekranami zamiast tradycyjnych wskaźników oraz jednostka multimedialna nadały nowoczesny wygląd. Podobnie jak jego poprzednik, E-Class Cabriolet z 2016 roku oferował cztery miejsca wewnątrz, z systemem air-cap nad przednią szybą, który pozwalał na jazdę bez dachu bez zakłócania fryzury pasażerów z tyłu.
Pod maską producent zainstalował zarówno silniki diesla, jak i benzynowe. Podczas gdy niektórzy uważali, że silnik diesla nie jest odpowiedni dla kabrioletu, inni doceniali zasięg i lepszą efektywność paliwową.
Mercedes-Benz wprowadza sezon kabrioletów, przedstawiając swój pierwszy model oparty na klasie C, tym samym uzupełniając swoją ofertę kabrioletów o klasyczny materiałowy dach. Nowy kabriolet łączy nowoczesny luksus z młodzieńczym stylem. Pełen wysokiej jakości detali, jego charakter najlepiej ukazuje się, gdy dach jest złożony. Kabriolet dostępny jest opcjonalnie z automatycznym systemem zatrzymywania przeciągu AIRCAP oraz ogrzewaniem szyi AIRSCARF – dla wyjątkowego komfortu podczas jazdy z otwartym dachem przez 365 dni w roku. Efektywne, mocne silniki o mocy od 115 do 270 kW (156 do 367 KM) oraz zawieszenie zaprojektowane z myślą o dynamice (z opcjonalnym zawieszeniem pneumatycznym AIRMATIC) zapewniają sportową zwinność. Nowa automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC dostępna jest we wszystkich wariantach silnikowych. Na pokładzie znajdują się także sprawdzone systemy wspomagania oraz nowoczesne infotainment. Nowy kabriolet klasy C Mercedes-Benz zadebiutuje latem 2016 roku.
„Nasz nowy kabriolet klasy C to wprowadzenie do świata premium kabrioletów Mercedes-Benz. Sportowy i młodzieńczy w charakterze i stylu, oferuje nieskrępowaną przyjemność z jazdy na świeżym powietrzu przez cały rok,” mówi prof. dr Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG odpowiedzialny za badania grupowe i rozwój samochodów Mercedes-Benz.
Sportowy i młodzieńczy
Jako nowy model wprowadzający do świata kabrioletów Mercedes-Benz, kabriolet klasy C jest konsekwentnym ucieleśnieniem filozofii designu Mercedes-Benz: zmysłowa czystość jako definicja współczesnego luksusu. Prezentuje niezależność charakteru z widocznym sportowym wyrazem i świeżą, młodzieńczą atrakcyjnością.
Z dachem złożonym, profil nowego dwuosobowego kabrioletu przypomina model klasy C Coupé z praktycznie identycznymi podstawowymi wymiarami: z uderzającym przodem, który posiada diamentową osłonę chłodnicy, LED-owe reflektory High Performance, długi przedni błotnik i wysoką linię okien. Jego ściśle naciągnięty materiałowy dach z przeszklonym oknem harmonijnie przechodzi w wyraźnie stylizowane tylne nadwozie, które ma bardzo sportowy wygląd dzięki szerokim barkom i płaskim tylnym światłom LED. Przy pojemności 360 litrów (285 litrów przy otwartym dachu), bagażnik jest w stanie pomieścić wyjątkowo dużo bagażu jak na kabriolet, co zapewnia wysoką codzienną praktyczność.
Po bokach, wydłużona linia opadająca nad tylnym nadkolem podkreśla cechy typowe dla designu Mercedes-Benz. Dzięki niższemu zawieszeniu o 15 milimetrów w porównaniu do sedana, pojazd już robi sportowe wrażenie z standardowymi oponami 17-calowymi, podkreślając sportowy charakter kabrioletu, który wyróżnia się aerodynamicznością z wartością cd równą 0.28.
Wersja AMG z wyraźnym wyglądem
Ta sama linia opadająca została przyjęta przez nowy Mercedes-AMG C43 4MATIC Cabriolet, który jednak ma jeszcze bardziej sportowy wygląd z charakterystycznym designem AMG i specyficznymi kołami z lekkiego stopu. Podkreśla tym samym progresywny charakter i osiągi marki.
Eksterier i interier z tej samej formy
Z dachem w górze, starannie skoordynowana harmonia między designem zewnętrznym a wnętrzem staje się zauważalna. Wysokiej jakości detale obejmują chromowane wykończenie na słupku A i szybie przedniej, a także wykończenie linii okien, które rozciąga się aż do komory dachu, ograniczone szerokim chromowanym wykończeniem.
Materiałowy dach premium
W pełni automatyczny klasyczny materiałowy dach kabrioletu dostępny jest w czarnym kolorze w wersji podstawowej lub opcjonalnie z wielowarstwowym akustycznym dachem w ciemnym brązie, ciemnym niebieskim, ciemnym czerwonym lub czarnym. Zdecydowanie redukuje hałas wiatru i jazdy. Jest to zauważalne w postaci poprawionej zrozumiałości mowy, w tym przy dużych prędkościach, oraz lepszej izolacji od zakłócającego hałasu otoczenia. Akustyczny dach zapewnia zatem optymalny komfort klimatyczny i cichą pracę.
Oparty na kabriolecie klasy S, dach także spełnia wysokie standardy jakości pod względem trwałości i funkcjonalności. Może być otwierany i zamykany w mniej niż 20 sekund do prędkości 50 km/h. Po otwarciu składa się cicho i ostrożnie, a następnie jest przechowywany w komorze dachu w bagażniku. Forma i kolor pokrywy komory dachu jest integralną częścią wnętrza i wykonana jest z tego samego materiału co linia okien.
Wnętrze – nowoczesność i styl życia
Pasażerowie cieszą się atmosferą, która, bazując na wnętrzu sedana klasy C, oferuje świeżą interpretację z typowymi cechami kabrioletu. Zwłaszcza wysokiej jakości materiały i jakość wykonania nadają wnętrzu nowoczesne poczucie sportowości i stylu życia. Wyposażenie obejmuje skórę odbijającą ciepło w pięciu odcieniach kolorystycznych (opcjonalnie) oraz zakrzywiony przełącznik w matowym chromie w konsoli środkowej do otwierania i zamykania w pełni automatycznego dachu kabrioletu. Oparte na Coupé, sportowe fotele mają integralny wygląd z muskularnymi bocznymi podparciami i organicznie wkomponowanymi zagłówkami, a także opcjonalnym ogrzewaniem szyi AIRSCARF. Automatyczne przedłużacze pasów bezpieczeństwa jako standard ułatwiają pasażerom zapięcie pasów.
Tylne siedzenia mają formę indywidualnych foteli. Ich oparcia oferują funkcję przeładunku, mogą być dzielone w proporcji 50:50 dla wysokiej codziennej praktyczności i mogą być całkowicie składane.
AMG z wyjątkowymi detalami
Wnętrze Mercedes-AMG C43 4MATIC Cabriolet wzmacnia konsekwentnie dynamiczny charakter marki wydajnościowej dzięki licznym specjalnie zaprojektowanym detalom. Idealne dla zaangażowanego stylu jazdy, wielofunkcyjna sportowa kierownica z czarnej skóry ma spłaszczony dolny odcinek i czerwone kontrastowe szwy, doskonale leży w dłoni.
Indywidualne akcenty
Kabriolet już w standardzie oferuje wysoką specyfikację wyposażenia, która jest uzupełniana szeroką gamą opcji personalizacji (przykłady: 13 wariantów tapicerki, takich jak designo Bengal red/czarny, siedem wariantów wykończenia, cztery kolory dachu, dwanaście odcieni lakieru – w tym matowego, pokryta skórą deska rozdzielcza). Podsufitka dachu jest dostępna w kolorze czarnym, porcelanowym i kryształowo szarym. Liczne elementy wykończenia w sportowym aluminium, włóknie węglowym lub włóknie szklanym są uzupełniane autentycznymi gatunkami drewna o otwartych porach w odcieniach brązu i czerni.
Linia AMG jest dostępna jako alternatywa do podkreślenia dynamiki kabrioletu. Różni się cechami zewnętrznymi, takimi jak specjalne zderzaki i progi z nadwoziem AMG, diamentowa osłona chłodnicy z wkładkami z chromu oraz 18-calowe koła z lekkiego stopu AMG. Wnętrze linii AMG wyróżnia się sportowymi, ekskluzywnymi akcentami, w tym wielofunkcyjną sportową kierownicą z płaskim dolnym odcinkiem oraz sportowymi pedałami AMG.
Przy wprowadzeniu na rynek dostępna będzie Edycja 1 przez ograniczony czas. Z szeregiem doskonale skoordynowanych linii wyposażenia łączy sportowość z stylem życia, co idealnie wpisuje się w sportowo-nowoczesny wygląd nowego kabrioletu.
Lato w zestawie
Klienci decydujący się na kabriolet lubią jeździć jak najczęściej z dachem w dół. Fakt, że również w kabriolecie klasy C – tak jak w E- i S-klasie – pasażerowie mogą cieszyć się maksymalnym komfortem jazdy na świeżym powietrzu, możliwy jest dzięki systemowi AIRCAP i AIRSCARF, które sprawiają, że radość z świeżego powietrza jest przyjemna nawet w niskich temperaturach.
Niewidocznie zintegrowany w obrębie ramy dachu, elektryczny system zatrzymywania przeciągu AIRCAP został specjalnie opracowany dla kabrioletów Mercedes-Benz i jest połączony z elektrycznym zatrzymywaniem przeciągu za tylnymi siedzeniami, które zmniejsza turbulencje wewnętrzne także dla pasażerów tylnych przy naciśnięciu przycisku. AIRCAP jest częścią pakietu komfortu kabrioletu, który obejmuje również ogrzewanie szyi AIRSCARF dla kierowcy i pasażera z przodu. Połączenie tych dwóch systemów przedłuża sezon jazdy z otwartym dachem na cały rok.
Alternatywnie dostępna jest także możliwość ręcznego składania przeciągu za przednimi siedzeniami. Wyraźnie zatrzymuje przeciągi w przednich siedzeniach.
Zawieszenie: sportowo zwinne i komfortowe
Zawieszenie oferuje wysoki poziom komfortu przy niskim szumie drogowym i wibracjach opon, zapewniając jednocześnie zwinne dynamiki jazdy – baza dla przyjemności z jazdy. Zawieszenie kabrioletu, które jest o 15 milimetrów niższe w porównaniu z sedanem, jest standardowo wyposażone w sprężyny stalowe z selektywnym systemem tłumienia. Opcjonalne zawieszenie sportowe z mocniejszymi sprężynami i tłumieniem, w tym systemem Sports Direct-Steer, zapewnia jeszcze zwinniejsze prowadzenie.
Jazda na powietrzu
Kabriolet jest opcjonalnie dostępny z zawieszeniem pneumatycznym AIRMATIC. Jego elektronicznie sterowane, ciągle regulowane tłumienie na przedniej i tylnej osi zapewnia niskie szumy drogowe i wibracje opon w każdej sytuacji.
DYNAMIC SELECT – standardowe w AIRMATIC i opcjonalnie dostępne z zawieszeniem stalowym – pozwala kierowcy wybrać preferowane ustawienie: sportowe, komfortowe lub oszczędne. W tym celu kierowca może wybrać jeden z pięciu trybów transmisji za pomocą przełącznika DYNAMIC SELECT: „ECO”, „Comfort”, „Sport”, „Sport Plus” i „Individual”. Wybierając „Individual”, kierowca może dostosować ustawienia pojazdu do swoich preferencji.
Dynamika: silniki 4- i 6-cylindrowe oraz po raz pierwszy 4MATIC
Mocne i efektywne silniki benzynowe i wysokoprężne z funkcją ECO start/stop oraz szeroka oferta 4MATIC zapewniają sportowe osiągi i przyjemność z jazdy przez cały rok. Wszystkie spełniają normy emisji Euro 6.
Dla kabrioletu dostępne są sześć silników benzynowych. Zakres mocy obejmuje czterocylindrowy silnik 1.6 w modelu C 180 ocenianym na 115 kW (156 KM) do sześciocylindrowego silnika 3.0 w Mercedes-AMG C43 4MATIC Cabriolet (270 kW/367 KM). Model C 200 dostępny jest opcjonalnie z napędem na wszystkie koła 4MATIC.
Modele wysokoprężne napędzane są przez czterocylindrowy silnik o mocy 125 kW (170 KM) w modelu C 220 d lub 150 kW (204 KM) w modelu C 250 d i są wyposażone w ekologiczną technologię SCR (selektywna redukcja katalityczna) do oczyszczania spalin. 4MATIC dostępne jest dla modelu C 220 d.
Nowa automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC może być zamówiona dla wszystkich wariantów silnikowych.
Lekka i bezpieczna konstrukcja nadwozia
W kabriolecie brak dachu często skutkuje zmniejszoną sztywnością nadwozia. Ten fakt został uwzględniony przez projektantów przy opracowywaniu sedana klasy C. Pozwoliło im to dostosować konstrukcję nadwozia na przedniej części i powierzchni do szczególnych potrzeb kabrioletu. W ten sposób ten model również cechuje się wzorową sztywną konstrukcją, jaka jest wymagana dla wysokiej dynamiki jazdy.
Inteligentna konstrukcja odlewu Coupé z dużą ilością aluminium została zachowana – między innymi, błotniki, maska i pokrywa bagażnika są wykonane z lekkiego stopu. Kabriolet spełnia nie tylko wszystkie aktualne krajowe i międzynarodowe przepisy, ale także wszystkie wymagania oceny, jak i bardziej rygorystyczne wewnętrzne wymagania bezpieczeństwa Mercedes-Benz, które bazują na tym, co rzeczywiście dzieje się w przypadku realnego wypadku.
Bezpieczna jazda półautonomiczna w celu zmniejszenia stresu
Do wyboru dostępnych jest wiele systemów bezpieczeństwa i asysty opartych na koncepcji Mercedes-Benz Intelligent Drive. ATTENTION ASSIST z regulowaną wrażliwością, który może ostrzegać kierowcę o nieuwadze i senności, jest standardowym wyposażeniem. Dalsze standardowe wyposażenie obejmuje COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS. Oprócz wizualnego ostrzeżenia o bliskości i dodatkowego dźwiękowego ostrzeżenia o kolizji, obejmuje także system Adaptive Brake Assist, który może pomóc w zapobieganiu kolizjom, zwiększając ciśnienie hamulca odpowiednio do sytuacji. Gdy niebezpieczeństwo kolizji się utrzymuje, a kierowca nie reaguje, system jest w stanie wykonać autonomiczne hamowanie przy prędkościach do 200 km/h, zmniejszając tym samym ciężkość kolizji z wolniejszymi lub stojącymi pojazdami lub w najlepszym przypadku nawet całkowicie unikając kolizji. Przy prędkościach do 50 km/h system także hamuje w odpowiedzi na pojazdy stojące, i tym samym jest w stanie pomóc w zapobieganiu kolizjom tylnym przy prędkości do 40 km/h.
Opcjonalnie dostępny pakiet Driving Assistance obejmuje dodatkowe systemy asysty, które zostały znacząco rozszerzone pod względem ich funkcji. W ramach koncepcji Intelligent Drive, systemy te łączą dane z różnych technologii czujników, takich jak czujniki radarowe i kamera stereo, co znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort. Do funkcji tych należy na przykład DISTRONIC PLUS z asystentem kierowania i pilotem Stop&Go, a także PRE-SAFE® Brake z detekcją pieszych oraz Brake Assist BAS PLUS, który także oferuje adaptacyjne wzmacnianie hamulców w sytuacji ryzyka kolizji z pojazdem zjeżdżającym. Kolejną funkcją pakietu Driving Assistance jest aktywna asysta utrzymania pasa, która jest w stanie zapobiec niezamierzonemu opuszczeniu pasa poprzez jednostronne, korygujące hamowanie. System interweniuje, jeśli kierowca przekroczy solidną linię pasa, i może pomóc nawet w przypadku przerywanych linii pasa, gdy istnieje ryzyko kolizji z pojazdem na sąsiednim pasie.
Liczne systemy asysty obejmują również asystenta parkowania do półautomatycznego parkowania; kamerę 360° do pomocy podczas parkowania i manewrowania; kamerę i nawigację w oparciu o asystenta znaków drogowych z funkcją ostrzegania przed jazdą pod prąd, a także Adaptive Highbeam Assist Plus, który pozwala na ciągłe używanie świateł drogowych, selektywnie wygaszając inne pojazdy z konwergencji świateł drogowych.
Bezpieczna ochrona
W przypadku wypadku optymalną ochronę zapewnia wysoka strukturalna bezpieczeństwo nadwozia oraz systemy zabezpieczeń, w szczególności kompleksowy zestaw poduszek powietrznych. Obejmuje on:
- adaptacyjne poduszki powietrzne z przodu dla kierowcy i pasażera z przodu
- poduszka kolanowa po stronie kierowcy
- poduszki odcinka piersiowego/miednicy dla kierowcy i pasażera z przodu
- poduszki okienne zintegrowane w górnych krawędziach przednich paneli drzwi
System ochrony przed przewróceniem jest specyficzny dla kabrioletu. Składa się z dwóch kartridży, które są całkowicie schowane za tylnymi siedzeniami i dlatego są niewidoczne. Jeśli grozi przewrócenie, te kartridże są odpalane pirotechnicznie, po czym wysuwają się, tworząc przestrzeń przeżycia razem ze słupkiem A.
Wrażliwa kontrola klimatu podczas jazdy na świeżym powietrzu
Opracowany specjalnie dla kabrioletów, system klimatyzacji reaguje na to, czy pojazd jest prowadzony z dachem w górze czy w dół. Przy zamkniętym dachu system działa tak samo jak w Coupé. Z dachem naciągniętym, system klimatyzacji dostosowuje się, na przykład, dmuchając cieplejsze powietrze na ręce kierowcy na kierownicy i dezaktywując funkcję recyrkulacji powietrza. Specjalne dostosowania do jazdy z otwartym dachem uwzględniają, czy wymagane jest chłodzenie lub ogrzewanie i reagują wrażliwie na strefy przejściowe.
Intensywne doświadczenia infotainment
Intuicyjna obsługa z animacjami i efektami wizualnymi jest oferowana przez system infotainment. Funkcja Frontbass zapewnia wrażenia dźwiękowe prawie na równi z salą koncertową – zwłaszcza jeśli opcjonalnie wybrano system audio Burmester®. System Frontbass wykorzystuje przestrzeń wewnętrzną w poprzecznym i bocznym elemencie konstrukcji nadwozia jako komorę rezonansową dla głośników basowych.
System nawigacji, który dostarcza kierowcy precyzyjnych informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym (Live Traffic Information), przetwarza swoje treści interaktywnie. Jego funkcje obejmują animowany kompas oraz „Drive Show” z informacjami dla pasażerów podobnymi do prezentacji na ekranie w samolocie.
Szerokie możliwości sieciowe nawet w wersji podstawowej
Wystarczy telefon komórkowy zgodny z Bluetooth® z opcją danych, aby system Audio 20 uzyskał możliwość korzystania z internetu. Umożliwia to surfowanie po internecie bez ograniczeń, kiedy pojazd jest w stanie spoczynku. Aplikacje Mercedes-Benz mogą być używane podczas jazdy. Możliwe jest odtwarzanie audio i wideo z różnych źródeł.
Alternatywnie dostępny system COMAND Online nie tylko oferuje większy wyświetlacz o rozdzielczości 960 x 540 pikseli, ale także opcjonalnie umożliwia cyfrowe odbieranie telewizji/radia, na przykład, podczas oferowania szybkiej nawigacji opartej na dysku twardym, integralnej funkcjonalności hotspotu Wi-Fi oraz sterowania głosowego LINGUATRONIC, jak również wielu innych funkcji.
Podstawowy system Audio 20, jak również Audio 20 CD i COMAND Online, oferują standardowe podstawowe telefony, które łączą telefon komórkowy z pojazdem za pośrednictwem standardowego interfejsu Bluetooth®.
Mercedes me connect: połączenie z samochodem