MERCEDES BENZ E-Class T-Modell All-Terrain (S213) 2017-2020

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MERCEDES BENZ E-Class T-Modell All-Terrain (S213) 2017-2020

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ E-Class T-Modell All-Terrain (S213) 2017-2020

Mercedes-Benz zaskoczył wszystkich w wrześniu 2016 roku, prezentując nową wersję modelu E-Class T (kombi), a sprzedaż rozpoczęła się w 2017 roku.

Audi i Volvo w końcu otrzymały odpowiedź od Mercedes-Benz na A6 Allroad Quattro oraz V90 Cross Country. Niemiecki producent samochodów z Stuttgartu ogłosił wersję All-Terrain modelu E-Class kombi, obiecując wygodną i luksusową jazdę.

Mercedes-Benz wzbogacił design wersji All-Terrain o kilka elementów typowych dla samochodów terenowych, takich jak aluminiowy osłona pod przednim zderzakiem oraz czarne plastikowe wykończenia na nadkolach. Zderzak w kolorze nadwozia był sygnałem, że producent nie zalecałby klientom przejeżdżania przez krzaki czy trudne, skaliste tereny. Po bokach, Mercedes zamontował dodatkowe twarde plastikowe osłony pod progami, a z tyłu zostawił niepomalowaną dolną część zderzaka. Ze względu na długi tylny zwis, uznano, że może istnieć ryzyko jego zarysowania. Samochód był wyposażony w panele ochronne pod podłogą, aby uniknąć kosztownych uszkodzeń.

Wewnątrz wszystko przebiegało zgodnie z oczekiwaniami, z dwoma dużymi wyświetlaczami z przodu – jednym dla cyfrowego panelu wskaźników, a drugim dla systemu infotainment. Użyte drewno na desce rozdzielczej i panelach drzwiowych podkreślało luksusowy charakter pojazdu. Przednie fotele kubełkowe miały boczne podparcia, podczas gdy tylna ławka w układzie 40/20/40 była przystosowana do przewozu trzech dorosłych, jednak z ograniczoną przestrzenią na nogi dla osoby siedzącej pośrodku.

Wersja All-Terrain otrzymała standardowy system napędu na wszystkie koła oraz zawieszenie pneumatyczne. Samochód mógł poruszać się bez ryzyka po trawie, nieutwardzonych drogach czy żwirze, dzięki prześwitowi wynoszącemu 156 mm (6.1″). Dla użytku drogowego, ta wartość spadała do 121 mm (4.8″).

Od nieutwardzonych dróg po wspinaczkę górską, czy strome serpentyny prowadzące do ośrodka narciarskiego otoczonego śniegiem – nowa Mercedes-Benz Klasa E All-Terrain pokonuje trasy, gdzie konwencjonalne kombi często muszą się poddać dzięki większemu prześwitowi, dużym kołom i standardowemu napędowi na wszystkie koła 4MATIC. A do tego prezentuje się znakomicie dzięki wyrazistemu wyglądowi z mocno wyeksponowanymi nadkolami i atrapą chłodnicy w stylu SUV. Premiera rynkowa odbędzie się wiosną 2017 roku.

„Żadna Klasa E nie była tak wszechstronna jak All-Terrain. Nowy model łączy w sobie wyrazisty wygląd w stylu SUV z inteligentnym koncepcją przestrzeni kombi. To wszystko połączono z wieloma innowacyjnymi systemami bezpieczeństwa oraz wielokrotnie nagradzanym wnętrzem Klasy E”, mówi Ola Källenius, członek zarządu Daimlera odpowiedzialny za sprzedaż i marketing Mercedes-Benz Cars. „Dzięki standardowemu napędowi na wszystkie koła 4MATIC oraz zwiększonemu prześwitowi dzięki wielokomorowemu zawieszeniu AIR BODY CONTROL, All-Terrain jest elastycznym wszechstronnym pojazdem – idealnym do jazdy po nieutwardzonych drogach, dla rodziny oraz w czasie wolnym.”

Dzięki elementom stylistycznym o wyglądzie terenowym, takim jak kratka o podwójnych lamelkach w stylu SUV czy czarne osłony nadkoli, All-Terrain ma mocny i solidny wygląd, który odróżnia go od klasycznego kombi. Dynamika i nowoczesny luksus łączą się z przewagą, która nie zostawia wątpliwości co do statusu tego modelu i odzwierciedla aktualny język designu.

Nowy model wykorzystuje wszystkie inteligentne rozwiązania dotyczące przestrzeni bagażowej Klasy E, na przykład standardowe ustawienie bagażnika oparcia tylnych siedzeń: możliwe jest teraz ustawienie oparcia pod kątem około 10 stopni. To tworzy dodatkowe 30 litrów pojemności bagażowej – co daje łącznie 670 litrów – przy pełnym wykorzystaniu pięciu miejsc.

Dodatkowo, oparcie tylnego siedzenia składa się standardowo w podziale 40:20:40, co otwiera wiele możliwości konfiguracji między pojemnością transportową a miejscami. Aby zwolnić oparcia, w bagażniku oraz po bokach oparć znajdują się elektryczne przełączniki. Wszystkie innowacje Klasy E dotyczące bezpieczeństwa, komfortu i wygody są dostępne.

All-Terrain będzie wprowadzony w wersji E 220 d 4MATIC (143 kW/194 KM) z nowo opracowanym silnikiem diesla czterocylindrowym. Niedługo później pojawi się wariant z silnikiem diesla sześciocylindrowym. Oba modele standardowo wyposażone są w nową, dziewięciobiegową automatyczną skrzynię biegów 9G-TRONIC.

Tryb jazdy All-Terrain: przystosowany do terenowych wypraw

All-Terrain ma system DYNAMIC SELECT jako standardowe wyposażenie. Umożliwia to wybór pięciu trybów jazdy z różnymi charakterystykami silnika, skrzyni biegów, ESP® i układu kierowniczego. Specjalną cechą modelu jest tryb jazdy All-Terrain, który oferuje ustawienia do jazdy w terenie i został opracowany na podstawie modelu GLE. Jeszcze bardziej komfortowa konfiguracja zawieszenia oraz duże koła z wyższymi boku wyraźnie zwiększają komfort jazdy na trudnych drogach w porównaniu do Klasy E.

Wybierając tryb jazdy All-Terrain przy użyciu przełącznika trybu jazdy, podwozie w połączeniu ze standardowym AIR BODY CONTROL podnosi się o +20 mm przy prędkości do 35 km/h. Próg dla ESP®, aktywnej kontroli przechyłu i kontroli przyczepności (ASR) są odpowiednio dostosowane. Tryb jazdy All-Terrain ma specjalny wskaźnik w wyświetlaczu pojazdu. Wyświetlane informacje obejmują kąt skrętu, poziom pojazdu (pozycja zawieszenia pneumatycznego), kąt nachylenia i kąt pochylenia, położenie pedału gazu/hamulca oraz kompas.

Mercedes-Benz Klasa E All-Terrain jest o 29 milimetrów wyższa niż Klasa E Kombi – 14 mm przypisuje się oponom o większym stosunku wysokości do szerokości, a 15 mm do normalnego poziomu jazdy zawieszenia pneumatycznego. Dzięki zawieszeniu pneumatycznemu możliwe są trzy poziomy od 0 do +35 mm. Niezależnie od trybu jazdy, najwyższy poziom można również wybierać ręcznie za pomocą przycisku poziomu na konsoli środkowej. Prześwit wynosi od 121 do 156 mm, w zależności od trybu jazdy i prędkości.

Design: Wyrazisty wygląd

Dzięki elementom stylistycznym o wyglądzie terenowym All-Terrain ma mocny i solidny wygląd, który odróżnia go od klasycznego kombi. Dynamika i nowoczesny luksus łączą się z przewagą, która nie pozostawia wątpliwości co do statusu tego modelu i odzwierciedla aktualny język designu.

Najbardziej rzucającą się w oczy cechą wyrazistego przodu jest krata o podwójnych lamelkach w stylu SUV z gwiazdą zintegrowaną w centrum. Żaluzje są w kolorze srebrnym irydowym. Wyraźny przedni zderzak oraz panele w stylu osłony podwozia, pokryte galwanicznie srebrno-chromem, również przyczyniają się do solidnego wyglądu. Górna część trzyczęściowego zderzaka przedniego jest malowana na kolor nadwozia, a dolna część jest wykonana z fakturowanego czarnego plastiku.

W widoku bocznym czarne osłony nadkoli są charakterystycznym elementem, który podkreśla terenowy charakter. To samo dotyczy listwy bocznej w tym samym kolorze, z chromowym paskiem. Trzy ekskluzywne zestawy kół ze stopów lekkich w formacie 19 i 20 cali z wyższymi bokami nadają pojazdowi pewny wygląd, większy prześwit oraz zwiększony komfort na trudnych drogach.

All-Terrain posiada również modelowy, trzyczęściowy zderzak z tyłu, z górną częścią malowaną na kolor nadwozia i dolną częścią wykonaną z fakturowanego czarnego plastiku. Kolejnymi cechami typowymi dla SUV są solidna ochrona dolnej krawędzi ładunkowej oraz wizualna osłona podwozia pokryta galwanicznie srebrno-chromem.

Do specjalnych cech wnętrza należy element wykończenia w stylu aluminium-włókna węglowego, ekskluzywny dla All-Terrain, stalowe sportowe pedały z gumowymi wkładkami oraz dywaniki podłogowe z napisem All-Terrain. Wyposażenie All-Terrain opiera się na linii wnętrza AVANTGARDE, a opcjonalnie dostępne są wykończenia EXCLUSIVE i designo.

Silnik i skrzynia biegów: Wiele innowacji zwiększających efektywność

All-Terrain będzie oferowany w wersji E 220 d 4MATIC (143 kW/194 KM) z nowo opracowanym silnikiem diesla czterocylindrowym. Niedługo później pojawi się wariant z silnikiem sześciocylindrowym. Oba modele standardowo wyposażone są w nową, dziewięciobiegową automatyczną skrzynię biegów 9G-TRONIC.

Nowy silnik diesla czterocylindrowego oznacza wprowadzenie nowej rodziny silników w Mercedes-Benz i osiąga nowe poziomy efektywności. Jest to pierwszy silnik diesla w samochodzie osobowym, który wykorzystuje proces spalania w formie schodkowatej – nazwany na cześć kształtu komory spalania w tłoku. Innowacje obejmują również połączenie aluminiowego bloku silnika i stalowych tłoków, a także jeszcze lepszą powłokę NANOSLIDE® na ścianach cylindrów.

Silnik diesla w All-Terrain E 220 d 4MATIC generuje 143 kW (194 KM) i zużywa średnio zaledwie 5,2 litra na 100 kilometrów w cyklu NEDC. To odpowiada emisji CO2 na poziomie 137 gramów na kilometr. Oprócz optymalnego przepływu powietrza po stronie dolotu i wydechu oraz zastosowania wtrysku common rail czwartej generacji z ciśnieniem do 2050 bar, wysoka efektywność wynika z redukcji wewnętrznego tarcia o około 25 procent.

Wszystkie komponenty istotne dla efektywnej redukcji emisji są montowane bezpośrednio na silniku. Wspierane przez środki izolacyjne i ulepszone powłoki katalizatorów, nie ma potrzeby zarządzania temperaturą silnika podczas zimnego uruchamiania lub przy niskim obciążeniu. Oprócz zalet w zakresie emisji, zapewnia to oszczędności paliwa, szczególnie na krótkich trasach. Dzięki bliskiej konfiguracji silnika, obróbka spalin ma niskie straty ciepła i optymalne warunki pracy.

Silnik wyposażony jest w wielokierunkową recyrkulację spalin (EGR). Łączy schłodzoną wysokociśnieniową i niskociśnieniową EGR. Dzięki temu możliwe jest znaczne dalsze zredukowanie nieprzetworzonych emisji z silnika w całym zakresie jego pracy, przy czym centralny punkt spalania jest zoptymalizowany pod kątem oszczędności paliwa.

All-Terrain oferuje standardowo dziewięciobiegową automatyczną skrzynię biegów 9G-TRONIC. Jej szeroki zakres (9.15) biegów od pierwszego do dziewiątego pozwala na ogólne zmniejszenie prędkości silnika, co jest kluczowe dla wysokiej efektywności energetycznej i komfortu jazdy. Skrócone czasy zmiany biegów i reakcji zapewniają optymalną spontaniczność w połączeniu z bardzo płynnymi zmianami biegów. To połączenie z wysoką efektywnością skrzyni biegów jest zauważalną zaletą pod względem zużycia paliwa.

4MATIC: Zwiększona przyczepność, większa stabilność jazdy

Niezależnie od tego, czy na trudnych drogach, błotnistych ścieżkach, czy oblodzonych autostradach – Mercedes-Benz Klasa E All-Terrain jest w stanie poradzić sobie z każdym typem nawierzchni bez wysiłku dzięki stałemu napędowi na wszystkie koła 4MATIC. 4MATIC oparty jest na elektronicznym systemie trakcyjnym 4ETS w połączeniu z programem stabilności elektronicznej ESP®. 4ETS rozdziela moc między przednią a tylną oś w proporcji 45:55 (szczegóły dotyczą pojazdów lewostronnych). Jeśli jedno lub więcej kół straci przyczepność, 4ETS błyskawicznie je hamuje i automatycznie kieruje moc napędu do kół oferujących dobrą przyczepność.

Większa przyczepność i stabilność jazdy na śliskich nawierzchniach to kluczowe zalety systemu napędu na wszystkie koła 4MATIC. W modelach 4MATIC nowej Klasy E wprowadzono zmianę konstrukcyjną: jednoczęściowa skrzynia rozdzielcza nie jest już zintegrowana w automatycznej skrzyni biegów, lecz jest zamocowana na flanszy do 9G-TRONIC jako oddzielny system. To poprawia efektywność, redukuje tarcie i oszczędza około 3 kg wagi w porównaniu do poprzedniej konstrukcji. Ponadto istnieje optymalne dopasowanie właściwości smarów i unikanie zanieczyszczeń spowodowanych zużyciem z skrzyni rozdzielczej w 9G-TRONIC dzięki oddzielnym obwodom olejowym i hydraulicznym.

Zachowane cechy obejmują kompaktowy design 4MATIC, który nie ogranicza przestrzeni wewnętrznej i bagażnika, a także tzw. funkcję wstępnego blokowania. W ramach tej funkcji do centralnego dyferencjału zamontowano sprzęgło dwutarczowe osiągające podstawowy moment blokowania wynoszący około 50 Nm między przednią a tylną osią. Pakiet sprzęgła jest permanentnie wstępnie obciążony za pomocą sprężyny płytkowej. W przypadku poślizgu kół na jednej z dwóch osi, moment tarcia jest przekazywany do osi obracającej się wolniej przez ruch względny tarcz. Dzięki tej zasadzie zmiennego przesunięcia momentu osiągnięto trwałe zwiększenie przyczepności i stabilności kierunkowej pojazdu. Szczególnie w przypadku niskich współczynników tarcia między oponami a nawierzchnią, przyczepność i stabilizujący efekt tzw. sprzęgła wstępnego blokowania są wyraźnie zauważalne.

AIR BODY CONTROL: Całkowite samopoziomowanie z wrażliwą reakcją

Dzięki standardowemu zawieszeniu pneumatycznemu AIR BODY CONTROL, All-Terrain może mieć trzy poziomy od 0 do +35 mm. Wybierając tryb jazdy All-Terrain za pomocą przełącznika trybu jazdy, zawieszenie podnosi się o +20 mm przy prędkościach do 35 km/h. Niezależnie od trybu jazdy, najwyższy poziom można również wybierać ręcznie za pomocą przycisku poziomu na konsoli środkowej.

AIR BODY CONTROL to zaawansowany system pneumatycznego zawieszenia wielokomorowego: trzy komory o różnej wielkości w amortyzatorach tylnej osi i dwie w amortyzatorach przedniej osi umożliwiają kontrolowanie w trzech etapach, jak sztywno reaguje zawieszenie. Ponadto, ponieważ ani sprężyny powietrzne na przedniej osi, ani sprężyna powietrzna na tylnej osi nie muszą odpowiadać za kontrolę kół ani w związku z tym absorbowanie sił poprzecznych, pasażerowie mogą cieszyć się miękkim podstawowym sprężeniem, które wygładza poprzeczne nierówności drogi, remonty asfaltowe i inne nierówności. Twardszy współczynnik sprężyny, na przykład podczas pokonywania zakrętów i hamowania, skutecznie redukuje przechyły nadwozia.

Ponadto, wysoce wrażliwe i szybko reagujące AIR BODY CONTROL zapewnia całkowite samopoziomowanie dla doskonałego komfortu jazdy nawet przy załadowanym pojeździe. Automatycznie kontroluje wysokość jazdy w zależności od prędkości i zmniejsza zużycie paliwa na autostradzie, na przykład, obniżając pojazd. Podczas jazdy po nierównych drogach lub drogach dojazdowych, prześwit można również zwiększyć jednym przyciskiem za pomocą przełącznika regulacji wysokości.

Wielokomorowe zawieszenie pneumatyczne uzupełnione jest ciągłym, elektronicznie kontrolowanym DYNAMIC BODY CONTROL adaptacyjnym tłumieniem na przedniej i tylnej osi. Tłumienie na każdym z kół jest automatycznie dostosowywane do aktualnej sytuacji jazdy i stanu drogi – na przykład w przypadku manewrów uniku lub na nierównych drogach. System ten zapewnia dobre właściwości tłumienia hałasu drogowego i wibracji opon, doskonały komfort jazdy i znakomitą dynamikę jazdy.

DYNAMIC SELECT: Dopasowane właściwości pojazdu

All-Terrain standardowo ma system DYNAMIC SELECT. Umożliwia to wybór pięciu trybów jazdy z różnymi charakterystykami silnika, skrzyni biegów, ESP® i układu kierowniczego. Specjalną cechą modelu jest tryb jazdy All-Terrain, który oferuje ustawienia do jazdy w terenie i został opracowany na podstawie modelu GLE.

Tryby jazdy DYNAMIC SELECT wpływają na ustawienia różnych systemów i komponentów, takich jak wspomaganie kierownicy dostosowane do prędkości, punkty zmiany biegów automatycznej skrzyni biegów, reakcja pedału gazu, funkcja ECO start/stop oraz zawieszenie.

Te tryby jazdy są dostępne w All-Terrain:

Komfort
ECO
Sport
All-Terrain
Indywidualny

Tryb „Komfort” jest najbardziej zbalansowanym trybem jazdy z odpowiednim dostrojeniem zawieszenia i zoptymalizowanym ustawieniem napędu. Tryb „Komfort” jest aktywowany po uruchomieniu silnika, więc jest to zasadniczo tryb podstawowy.

Tryb „ECO” dostosowuje pojazd do niskiego zużycia paliwa. Kierowca może uzyskać informacje ECO w wielofunkcyjnym wyświetlaczu, aby przyjąć bardziej oszczędny styl jazdy.

Tryb „Sport” charakteryzuje się zwinnością i przyjemnością z jazdy, z sportowym dostrojeniem i bezpośrednią charakterystyką pedału gazu. Zawieszenie jest sztywne, ale wciąż oferuje dobry komfort jazdy.

Wybierając tryb jazdy All-Terrain, podwozie w połączeniu ze standardowym AIR BODY CONTROL podnosi się o +20 mm przy prędkości do 35 km/h. Progi dla ESP®, aktywnej kontroli przechyłu oraz kontroli przyczepności (ASR) są odpowiednio dostosowane. Tryb jazdy All-Terrain ma specjalny wskaźnik w wyświetlaczu pojazdu. Informacje wyświetlane tam obejmują kąt skrętu, poziom pojazdu (pozycja zawieszenia pneumatycznego), kąt nachylenia i kąt pochylenia, położenie pedału gazu/hamulca oraz kompas.

Tryb „Indywidualny” dodatkowo oferuje możliwość zmiany indywidualnych parametrów dla zawieszenia, układu kierowniczego i układu napędowego.

Systemy wspomagające i bezpieczeństwa: Inteligentny napęd nowej generacji

Jako najbardziej inteligentny sedan klasy wyższej, nowa Klasa E wyznacza nowe standardy w zakresie bezpieczeństwa, komfortu oraz zmniejszenia obciążenia kierowcy. Te innowacje są oczywiście dostępne również w wersji Kombi i All-Terrain.

Inżynierowie Mercedes-Benz osiągają idealne połączenie bezpieczeństwa, komfortu i odciążenia dzięki stałemu rozwijaniu komponentów bezpieczeństwa i systemów wspomagających jazdę. Integralne bezpieczeństwo i inteligentny napęd stają się coraz bardziej zintegrowane, współpracując w synergicznym, przekrojowym koncepcie systemu. Jego komponenty mogą:

  • wspierać i odciążać podczas normalnej jazdy
  • wykrywać zagrożenia
  • ostrzegać, wspierać i, w razie potrzeby, interweniować w odpowiednim momencie
  • zapobiegać wypadkom lub łagodzić ich skutki
  • aktywizować środki ochronne, takie jak komponenty PRE-SAFE® w razie niebezpieczeństwa, dostarczając tym samym ochrony na żądanie

Poszczególne funkcje są połączone z zintegrowanymi czujnikami i, w związku z tym, bogatą bazą informacji o pojeździe i jego otoczeniu – w tym z ulepszoną stereokamerą wielofunkcyjną za przednią szybą oraz nowymi, wielopoziomowymi czujnikami radarowymi z regulowaną zasięgiem i kątem otwarcia wokół pojazdu, a także sprawdzonymi czujnikami, takimi jak czujniki ultradźwiękowe i kamera 360°. Połączenie danych z czujników pozwala na analizę skomplikowanych sytuacji drogowych, lepsze wykrywanie potencjalnych zagrożeń na drodze i, w rezultacie, dalszą poprawę możliwości systemów bezpieczeństwa i asystujących. Aby móc zapewnić optymalne wsparcie również w zimowych warunkach, radar przedni nowej generacji wyposażony jest w tzw. ogrzewanie radaru, które skutecznie zapobiega zakłóceniom sensorycznym spowodowanym przez śnieg.

Rozbudowane systemy wspomagające już w standardzie

Aktywny asystent hamowania jest standardowym wyposażeniem. Ten zaawansowany system może skutecznie pomóc w złagodzeniu skutków zderzeń tylnych lub nawet całkowicie ich uniknąć. W tym celu system oparty na radarze nieustannie monitoruje obszar ruchu przed pojazdem i może określić odległość oraz prędkość pojazdów z przodu. Jeśli odległość do pojazdów z przodu znacznie spadnie poniżej progu bezpieczeństwa przy prędkościach powyżej 30 km/h, system daje kierowcy wizualne ostrzeżenie. Jeśli w przedziale prędkości między 7 a 250 km/h wykryje pilne ryzyko kolizji z powodu wolniejszych lub zatrzymanych pojazdów lub w przedziale prędkości między 7 a 80 km/h z powodu stacjonarnych pojazdów lub przechodzących pieszych, system daje kierowcy dodatkowe ostrzeżenie dźwiękowe. Oblicza również wymagane ciśnienie hamowania, aby zapobiec kolizji, jeśli jest to nadal możliwe. Jeśli po ostrzeżeniu kierowca naciśnie pedał hamulca, system jest w stanie zwiększyć niewystarczające ciśnienie hamulca zgodnie z potrzebami sytuacji. W ten sposób maksymalnie wykorzystuje pozostałą odległość, aby pozostawić pojazdom z tyłu miejsce na hamowanie.

Jeśli kierowca nie reaguje, Aktywny asystent hamowania może zrobić kolejny krok i, jeśli ryzyko kolizji utrzymuje się, może wykonać autonomiczne hamowanie dla wolniej poruszających się i zatrzymujących pojazdów przy prędkościach do 200 km/h, aby złagodzić skutki wypadku i idealnie umożliwić całkowite uniknięcie kolizji. System hamuje również, jeśli wykryje stacjonarne pojazdy lub przechodzących pieszych przy prędkości do około 60 km/h, mogąc zapobiegać kolizjom przy prędkości do 50 km/h, w zależności od sytuacji.

ATTENTION ASSIST z regulowaną wrażliwością, który może w odpowiednim momencie ostrzegać kierowcę przed nieuważnością i sennością, jest również standardowym wyposażeniem. Asystent wiatrowy wspiera kierowcę, pomagając znacznie zredukować zakłócenia, takie jak silne podmuchy wiatru, poprzez jednostronne hamowanie za pomocą ESP®.

DRIVE PILOT: Inteligentny napęd nowej generacji w pakiecie asystentów

All-Terrain oferuje dodatkowo opcjonalne systemy wspomagające, z których kluczowe innowacje zostały połączone w nowym pakiecie asystentów. Najważniejsze funkcje to półautonomiczna jazda na autostradach, drogach krajowych, a nawet w miastach, a także pomoc w zmianie pasa ruchu na drogach wielopasmowych, na przykład podczas wyprzedzania. Ponadto systemy wspomagające są coraz częściej w stanie autonomicznie hamować pojazd, jeśli to konieczne, a także zapewniać aktywną pomoc w manewrach uniku.

Serce pakietu asystentów to DRIVE PILOT. Ten system asystujący, jako Distance Pilot DISTRONIC, automatycznie utrzymuje prawidłową odległość do pojazdów z przodu, dostosowując wyższą prędkość żądaną samochodu do prędkości wolniej poruszającego się pojazdu przed nim, a następnie przyspieszając z powrotem do oczekiwanej prędkości, gdy droga jest znów wolna. Dzięki podfunkcji Steering Pilot, może także utrzymać Klasę E na pasie do prędkości 210 km/h. To może ułatwić życie kierowcy, który nie musi już obsługiwać pedałów hamulca ani przyspieszenia podczas normalnej jazdy i otrzymuje znaczącą pomoc w kierowaniu – nawet na zakrętach.

Do orientacji, DRIVE PILOT korzysta z ulepszonej wielofunkcyjnej stereokamery za przednią szybą oraz nowych czujników radarowych umieszczonych pod atrapą chłodnicy i zderzakiem tylnym, aby wykrywać oznakowania drogowe, pojazd z przodu oraz jego otoczenie. W związku z tym, przy prędkościach do 130 km/h nie jest uzależniony od wyraźnie widocznych oznaczeń pasów, ponieważ może nadal aktywnie interweniować, jak w stadzie, gdy linie na drodze są nieczytelne, np. w czasie robót drogowych, lub nawet gdy linie na drodze w ogóle nie istnieją.

Jeśli zamontowane jest COMAND Online, DRIVE PILOT może zapewnić podwyższony komfort dzięki wybieralnej podfunkcji Speed Limit Pilot. Dzięki Distance Pilot DISTRONIC, może autonomicznie dostosować prędkość pojazdu w odpowiedzi na prędkości wykrywane przez kamerę, w tym tablice czy znaki w strefach robót drogowych, lub ograniczenia prędkości zapisane w systemie nawigacyjnym, takie jak 50 km/h w obszarach zabudowanych czy 100 km/h na drogach krajowych.

Pomimo aktywnego prowadzenia podłużnego i poprzecznego z ulepszoną pomocą kierowania, DRIVE PILOT pozostaje zaprojektowany jako półautonomiczny system wsparcia, w którym kierowca musi trzymać ręce na kierownicy. Z jednej strony jest to techniczna konieczność, z drugiej strony, jest to wymóg prawny. Inteligentne wykrywanie rąk zapewnia zauważalnie zwiększony komfort klienta z uwzględnieniem na przykład prędkości pojazdu czy rodzaju i krzywizny drogi. Może to odciążyć kierowcę i zapewnić wsparcie, szczególnie w korkach lub w trudnych warunkach, a także w długich podróżach. Przyczynia się do tego również inteligentne i oparte na nawigacji wznowienie po zatrzymaniu w ruchu stop-and-go oraz w korkach, na przykład na autostradach do 30 sekund.

Aktywny asystent hamowania awaryjnego może zatrzymać pojazd w swoim pasie, jeśli wykryje, że kierowca trwale nie kontroluje jazdy. Jeśli przez dłuższy czas nie ma ruchu kierownicy przy aktywnym systemie Steering Pilot, system daje kierowcy wizualne i dźwiękowe przypomnienie, aby położył ręce na kierownicy. Jeśli po wielokrotnym ostrzeżeniu kierowca nie zareaguje przez skręcanie, przyspieszanie, hamowanie ani naciśnięcie elementu Touch Control, pojazd bezpiecznie zwolni do zatrzymania w swoim pasie i ostrzeże ruch za nim za pomocą świateł ostrzegawczych.

Łatwe zmiany pasa

Nowe innowacje DRIVE PILOT obejmują Aktywny Asystent Zmiany Pasa, który wspiera kierowcę podczas zmiany pasa, na przykład podczas wyprzedzania na drogach wielopasmowych. Gdy kierowca zasygnalizuje skręt przez co najmniej dwie sekundy, Aktywny Asystent Zmiany Pasa pomaga w kierowaniu pojazdu w pożądany sąsiedni pas, jeśli wykryje, że pas jest wolny. Kierowca jedynie monitoruje zmianę pasa. Nie ma znaczenia, czy kierowca chce przesunąć się na prawy pas, czy zmienić na lewy pas w celu wyprzedzenia. Możliwość ta jest możliwa dzięki radarowi dalekozasięgowego i stereokamerze monitorującym obszar przed pojazdem. Radary wielomodalne nieustannie sprawdzają obszar w kierunku tyłu i boków.

Kryteria działania Aktywnego Asystenta Zmiany Pasa są następujące:

  • wykonanie sygnalizatora skrętu przez dłużej niż dwie sekundy
  • system wykrywania strefy wolnej zezwala na zmianę pasa w ciągu trzech sekund
  • Aktywny Pilot kierownicy jest aktywowany
  • pojazd porusza się po drodze wielopasmowej, wykrywanej przez zintegrowany w module nawigacyjnym system COMAND Online
  • prędkość między 80 a 180 km/h

Aktywna zmiana pasa jest przerywana przez system, jeśli system czujników wykryje przeszkodę, nie widzi już oznaczeń pasa, kierowca przeciwdziała lub Aktywny Pilot kierownicy jest wyłączony.

Automatyczne hamowanie w sytuacji awaryjnej

Dodatkową pomoc zapewnia Aktywny Asystent Hamowania z znacząco rozszerzoną funkcjonalnością w porównaniu do standardowych funkcji podstawowych. Jego zadaniem jest ostrzeganie kierowcy o nadchodzących kolizjach, optymalne wspieranie go podczas hamowania awaryjnego i, w razie potrzeby, także inicjowanie autonomicznego hamowania. Celem Mercedes-Benz jest tym samym zapobieganie kolizjom lub przynajmniej redukcja ich konsekwencji.

Aktywny Asystent Hamowania wykorzystuje również czujniki radarowe zainstalowane w pojeździe oraz wielofunkcyjną stereokamerę. Te umożliwiają mu wykrywanie, czy pojazd z przodu zwalnia, zatrzymuje się lub jest stacjonarny. Jeśli system wykryje ryzyko kolizji i kierowca nie zareaguje na ostrzeżenie o kolizji lub spóźni się z reakcją, system automatycznie rozpoczyna autonomiczne hamowanie.

Funkcja przejazdu przez ruch również wykrywa ruch poprzeczny oraz pieszych w obszarze zagrożenia przed pojazdem. Również w tych przypadkach, Aktywny Asystent Hamowania najpierw ostrzega kierowcę o ryzyku kolizji i zapewnia pomoc, jeśli kierowca nie hamuje wystarczająco mocno. Jeśli kierowca nie zareaguje, system rozpoczyna hamowanie automatycznie. Jeśli pieszy wejdzie w obszar zagrożenia stosunkowo późno, system asystujący hamuje równocześnie z ostrzeżeniem, aby szybciej obniżyć prędkość pojazdu.

Aktywny Asystent Hamowania działa w zakresie prędkości od 7 do 250 km/h dla poruszających się pojazdów i może reagować na stacjonarne pojazdy w zakresie prędkości od 7 do 100 km/h. W idealnych warunkach może więc zapobiec kolizji ze stacjonarnym pojazdem przy prędkości do około 70 km/h oraz kolizji z pieszymi przy prędkości do około 65 km/h. W sytuacjach końca zatorów, bez możliwości manewru, Aktywny Asystent Hamowania może automatycznie interweniować nawet przy prędkości do 130 km/h i, idealnie, całkowicie zapobiegać takim niebezpiecznym kolizjom tylnym do prędkości 100 km/h. W zależności od sytuacji, funkcja przejazdu przez ruch jest w stanie zapobiegać kolizjom z ruchem poprzecznym w zakresie prędkości do około 70 km/h lub łagodzić skutki kolizji. System ten w ogólnym ujęciu przyczynia się w znaczący sposób do zapobiegania wypadkom lub redukcji ich skutków.

Bezpieczne manewry uniku

Wyróżniającą cechą pakietu asystentów jest Asystent Skrętu Unikowego. Może on pomóc kierowcy uniknąć pieszego wykrytego przez system asystujący za pomocą czujników radarowych i stereokamery. Jeśli kierowca zainicjuje manewr uniku, skręcając kierownicą, system zapewnia wsparcie, dodając precyzyjnie obliczony moment obrotowy, aby wspierać ruch kierownicy. Ten moment pomaga kierowcy w kontrolowany sposób unikać pieszego, a następnie ułatwia prostowanie pojazdu, aby mógł bezpiecznie przejechać obok. Chociaż filozofia Asystenta Skrętu Unikowego polega na zapewnieniu kierowcy istotnej pomocy, inicjatywa podjęcia manewru uniku musi pochodzić od kierowcy. Ponieważ, jeśli manewr uniku byłby automatyczny, wcześniej nieuważny kierowca mógłby być tak zaskoczony nagłą zmianą kierunku jazdy, że mógłby zareagować niepoprawnie i na przykład spróbować przeciwnie skierować kierownicę.

Sprawdzone systemy wsparcia

Inteligentne systemy wspierające w nowym pakiecie asystentów obejmują również, na przykład, sprawdzone systemy, które zostały dalej rozwinięte pod kątem ich działania i używanych czujników. Aktywny Asystent Utrzymania Pasa może pomóc zapobiec niezamierzonej zmianie pasa przez kierowcę, co jest realizowane przez korekcyjne jednoczesne hamowanie w przypadku linii ciągłych lub przerywanych oraz ryzyka kolizji, na przykład z nadjeżdżającymi pojazdami lub szybko wyprzedzającymi pojazdami. Aktywny Asystent Martwego Pola może teraz również ostrzegać o ryzyku kolizji bocznej w typowym miejskim ruchu przy niskich prędkościach oraz, jak wcześniej, interweniować korekcyjnie w ostatniej chwili, aby zapobiec kolizji bocznej, na przykład z rowerzystami, przy prędkościach powyżej 30 km/h i aktywować napięcie pasów PRE-SAFE®. PRE-SAFE® PLUS może chronić przed kolizjami z ruchem za nim i ich skutkami dla pasażerów, ostrzegając pojazd z tyłu, aktywując napięcie pasów PRE-SAFE® oraz, w przypadku zatrzymania, hamując, aby zapobiec pchaniu pojazdu.

Infotainment: Doskonała zabawa i połączenie

W Klasie E Mercedes-Benz zadebiutował nową generacją systemu COMAND Online. Jednym z wielu wyróżników jest bezprzewodowa integracja smartfonów.

Mercedes-Benz wprowadził nową erę cyfryzacji i sieciowości w Klasie E. Obejmuje to bezproblemową integrację smartfona z systemem infotainment pojazdu za pomocą połączenia pojemnościowego oraz bezprzewodowego ładowania. Oznacza to, że telefony komórkowe mogą być ładowane bezprzewodowo i jednocześnie podłączone do zewnętrznej anteny pojazdu. To eliminuje konieczność szukania wtyczki i podłączania kabla.

Wystarczy umieścić urządzenie na podkładce ładującej z przodu konsoli środkowej i dotknąć logo „NFC”, aby połączyć smartfon z systemem multimedialnym za pomocą technologii Near Field Communication (NFC). Podkładka ładująca ma wymiary 153 x 90 milimetrów i jest odpowiednia dla urządzeń mobilnych, które obsługują standard Qi lub mogą zostać do niego dostosowane. Następnie można prowadzić rozmowy przez system głośnomówiący Bluetooth®. Jest jeszcze jedna zaleta: korzystając z Near Field Communication, smartfon klienta staje się cyfrowym kluczem do pojazdu, dzięki któremu można zamykać i otwierać samochód oraz uruchamiać go.

Jeśli pojazd jest wyposażony w COMAND Online, możliwe jest również korzystanie z systemu infotainment opartego na smartfonach Apple CarPlay® oraz Google Android Auto™. Jeśli odpowiedni smartfon zostanie podłączony przez USB, klient może, jeśli chce, przełączyć się na interfejs CarPlay® lub Android Auto. Bezpłatne przeglądanie internetu jest możliwe, gdy pojazd jest w ruchu, dzięki zintegrowanej karcie SIM w module komunikacyjnym. W przypadku COMAND Online aplikacje Mercedes-Benz mogą być również używane podczas jazdy.

Internet i różnorodne źródła danych: nawet w wersji podstawowej

Oprócz COMAND Online, dostępne są systemy infotainment Audio 20 USB/GPS z możliwością online. Podobnie jak COMAND Online, są one wyposażone w system głośnomówiący Bluetooth®.

Odtwarzanie audio i wideo jest możliwe z różnych źródeł we wszystkich trzech wersjach. Na przykład za pośrednictwem Bluetooth® lub pendrive’a USB. COMAND Online oferuje również zintegrowaną funkcjonalność hotspotu. Umożliwia ona pasażerom na wszystkich miejscach podłączenie różnych urządzeń zdolnych do łączności WiFi, takich jak laptop lub tablet, do internetu.

Nawigacja: foto-realistyczne wyświetlanie budynków

Audio 20 GPS oferuje podstawową nawigację z kartą SD. Może być opcjonalnie uzupełnione systemem nawigacyjnym Garmin® MAP PILOT.

COMAND Online oferuje szybką nawigację oparną na pamięci z mapą topograficzną, foto-realistycznymi 3D budynkami i 3D rotacjami map. System prezentuje swoje treści w interaktywny sposób i zawiera funkcje takie jak animowany kompas.

Informacje o ruchu na żywo: najnowsze dane o ruchu drogowym

Po raz pierwszy na mapie nawigacyjnej wyświetlane są kompleksowe informacje: oprócz natężenia ruchu w czasie rzeczywistym, na przykład również komunikaty ostrzegawcze Car-to-X, informacje o pogodzie, stacje paliw z aktualnymi cenami paliw na E 220 d All-Terrain oraz wolne miejsca parkingowe.

200 9AT RWD (183 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc134.6 Kw @ 5500 Rpm
183 Hp @ 5500 Rpm
181 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1200-4000 Rpm
300 Nm @ 1200-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna144 Mph (232 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.1 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/55 R17
Długość19.4 In (493 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.1 In (1476 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63.3 In (1
Rozstaw osi115.7 In (2939 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika22.6 Cuft (640 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3759 Lbs (1705 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5236 Lbs (2375 Kg)
Spalanie miasto28.7 Mpg Us (8.2 L/100Km)
Spalanie trasa42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Średnie spalanie35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Emisja CO2149 G/Km

250 9AT RWD (210 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc154.5 Kw @ 5500 Rpm
210 Hp @ 5500 Rpm
207 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1200-4000 Rpm
350 Nm @ 1200-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna151 Mph (243 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.2 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/55 R17
Długość19.4 In (493 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.1 In (1476 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63.3 In (1
Rozstaw osi115.7 In (2939 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika22.6 Cuft (640 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3792 Lbs (1720 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5269 Lbs (2390 Kg)
Spalanie miasto28.7 Mpg Us (8.2 L/100Km)
Spalanie trasa42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Średnie spalanie35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Emisja CO2149 G/Km

400 4MATIC 9AT AWD (333 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3498 Cm3
Moc180.2 Kw @ 5250-6000 Rpm
245 Hp @ 5250-6000 Rpm
242 Bhp @ 5250-6000 Rpm
Moment obrotowy354 Lb-Ft @ 1200-4000 Rpm
480 Nm @ 1200-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/45 R18
Długość19.4 In (493 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.1 In (1476 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63.3 In (1
Rozstaw osi115.7 In (2939 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika22.6 Cuft (640 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna4211 Lbs (1910 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5688 Lbs (2580 Kg)
Spalanie miasto21.2 Mpg Us (11.1 L/100Km)
Spalanie trasa35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Średnie spalanie28.7 Mpg Us (8.2 L/100Km)
Emisja CO2186 G/Km

200d 9AT RWD (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1950 Cm3
Moc110.3 Kw @ 3200-4800 Rpm
150 Hp @ 3200-4800 Rpm
148 Bhp @ 3200-4800 Rpm
Moment obrotowy266 Lb-Ft @ 1400-2800 Rpm
360 Nm @ 1400-2800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna135 Mph (217 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.7 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/55 R17
Długość19.4 In (493 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.1 In (1476 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63.3 In (1
Rozstaw osi115.7 In (2939 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika22.6 Cuft (640 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3880 Lbs (1760 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5401 Lbs (2450 Kg)
Spalanie miasto48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Spalanie trasa53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Średnie spalanie51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Emisja CO2120 G/Km

220d 9AT RWD (195 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1950 Cm3
Moc143.4 Kw @ 3800 Rpm
195 Hp @ 3800 Rpm
192 Bhp @ 3800 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1600-2800 Rpm
400 Nm @ 1600-2800 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna146 Mph (235 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.7 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/55 R17
Długość19.4 In (493 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.1 In (1476 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63.3 In (1
Rozstaw osi115.7 In (2939 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika22.6 Cuft (640 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3924 Lbs (1780 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5401 Lbs (2450 Kg)
Spalanie miasto48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Spalanie trasa53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Średnie spalanie51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Emisja CO2120 G/Km

350d 9AT RWD (258 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2987 Cm3
Moc189.8 Kw @ 3400 Rpm
258 Hp @ 3400 Rpm
255 Bhp @ 3400 Rpm
Moment obrotowy457 Lb-Ft @ 1600-2400 Rpm
620 Nm @ 1600-2400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/55 R17
Długość19.4 In (493 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość58.1 In (1476 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63.3 In (1
Rozstaw osi115.7 In (2939 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika22.6 Cuft (640 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna4167 Lbs (1890 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5644 Lbs (2560 Kg)
Spalanie miasto34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Spalanie trasa45.2 Mpg Us (5.2 L/100Km)
Średnie spalanie40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Emisja CO2151 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.