Piata generacja Mercedes-Benz Klasy E zadebiutowała w 2016 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Ameryce Północnej. Był to wyraźny krok w stronę zmiany w dotychczasowym języku projektowania.
W połowie lat 90. Mercedes-Benz przeszedł z jednoczęściowego designu reflektorów na podwójne lampy, które były stosowane w klasie E i utrzymały się aż do 2016 roku, kiedy to zaprezentowano piątą generację tego średniej wielkości sedana niemieckiej marki.
Przednia część auta podkreślała status samochodu klasy biznes. Każda linia wyposażeniowa miała swoją charakterystyczną stylistykę. Model podstawowy miał klasyczny gril Mercedes-Benz z gwiazdą na masce, podobnie jak linia Exclusive. Modele Avantgarde i AMG Line wyróżniały się sportowym grillem z dużą emblematyką na środku. Szerokie nadkola nad tylnymi kołami wzmacniały wrażenie auta, a z tyłu jednoczęściowe światła tylne miały design z dwoma pasami.
W środku, Klasa E z 2016 roku oferowała jako opcję dwa wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości, każdy z szeroką przekątną 12,3”, co było nowością w tym segmencie. Pod wspólną osłoną, dwa wyświetlacze pojawiały się w postaci szerokiego ekranu, tworząc jedną poziomą, długą powierzchnię wyświetlającą, na której znajdowały się wskaźniki oraz system infotainment. Dodatkowo, w samochodzie po raz pierwszy zagościły przyciski sterujące w technologii dotykowej (’Touch Controls’) na kierownicy. Podobnie jak w interfejsie smartfona, reagowały na poziome i pionowe ruchy palca, pozwalając kierowcy na kontrolowanie całego systemu infotainment za pomocą przesunięć palców bez konieczności odrywania rąk od kierownicy.
Mercedes-Benz Klasa E z 2016 roku został wprowadzony na rynek z dwoma opcjami silnikowymi: E 200 z czterocylindrowym silnikiem benzynowym oraz E 220 d z zupełnie nowym czterocylindrowym silnikiem diesla.
Mercedes-Benz stawia duży krok w przyszłość z nową klasą E. Dziesiąta generacja luksusowego sedana biznesowego oferuje stylowe akcenty dzięki swojemu charakterystycznemu, emocjonalnemu designowi oraz wysokiej jakości wnętrzu. Nowa klasa E to także światowa premiera licznych innowacji technicznych, które umożliwiają komfortową i bezpieczną jazdę na zupełnie nowym poziomie oraz nową jakość w asystentach kierowcy, wśród innych funkcji. Całość dopełniają systemy infotainment i kontroli, które oferują zupełnie nowe doświadczenie. Również na najwyższym poziomie: nowo opracowany silnik wysokoprężny połączony z lekką konstrukcją i rekordowymi wynikami aerodynamiki wyznacza standardy efektywności w tej klasie, podczas gdy nowa, opcjonalna wielokomorowa zawieszenie powietrzne zapewnia doskonały komfort jazdy i dynamikę. Zestaw innowacji, w tym aktywny asystent zmiany pasa, który pozwala kierowcy „magicznym” sposobem wprowadzać pojazd w wybrany pas, sprawia, że klasa E jest najbardziej inteligentnym sedanem w klasie biznesowej.
„Klasa E jest sercem marki Mercedes-Benz i w przeszłości wielokrotnie redefiniowała standardy w klasie biznesowej. Teraz kontynuuje tę tradycję w przyszłości, wprowadzając bogactwo innowacji najwyższej klasy. Nowa klasa E stawia kolejny wielki krok w stronę w pełni autonomicznej jazdy. Dodatkowo poprawia efektywność, bezpieczeństwo i komfort, redukuje poziom stresu podczas jazdy i zwiększa przyjemność z prowadzenia”, mówi prof. dr Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG odpowiedzialny za badania grupowe i rozwój Mercedes-Benz Cars.
Sportowa elegancja
Nowa klasa E Mercedes-Benz jest wyrafinowana, pewna siebie i sportowa. W porównaniu do swojego poprzednika, jej rozstaw osi wzrósł o 65 milimetrów (2939/2874), a całkowita długość o 43 milimetry (4923/4880). Jej design ukazuje charakterystyczne proporcje limuzyny Mercedes-Benz. Wydłużony przód połączony z linią dachu w stylu coupe, opadającą ku szerokiemu, zmysłowemu tyłowi, tworzy ekscytującą sylwetkę. Pojazd charakteryzuje się krótkimi overhangami, długim rozstawem osi, dużymi kołami i napiętymi, wyraźnie zdefiniowanymi bokami, które prezentują świeżą, stylową i dynamiczną interpretację linii konturowych. Wszystko to pozwala klasie E w pełni ukazać filozofię designu Mercedes-Benz: Zmysłowa Czystość.
Potężnie zaprojektowany przód podkreśla status limuzyny w klasie biznesowej, oferując różne wyglądy dla każdej linii designu i wyposażenia. W wersji podstawowej znajduje się klasyczna atrapa chłodnicy Mercedes z gwiazdą na masce, podobnie jak w linii EXCLUSIVE – choć w jeszcze bardziej wyszukanej formie. Modele AVANTGARDE i AMG Line rozpoznawalne są dzięki sportowej atrapie chłodnicy z dużą gwiazdą Mercedes jako centralnym punktem. Każdy z projektów atrapy chłodnicy nadaje klasie E wyjątkowy charakter, oferując unikalny stopień różnorodności, który wyróżnia każdy model.
Z tyłu szerokie barki nad tylnymi nadkolami nadają klasie E niepodważalnie potężny charakter. Jednoczęściowe światła tylne o konstrukcji z dwoma paskami, osadzone w karoserii, wyraźnie identyfikują klasę E jako nowego członka rodziny limuzyn Mercedes. Opcjonalne światła tylnie oferują dodatkowy akcent przypominający o gwiezdnym pyłku, Drodze Mlecznej lub blasku silnika odrzutowego. Efekt „gwiezdnego pyłu” powstaje dzięki innowacyjnej technologii reflektorów z specjalnie zaprojektowaną strukturą powierzchni dla świateł tylnych i po raz pierwszy debiutuje w nowej klasie E.
Następny poziom designu wnętrza
Wnętrze nowej klasy E ucieleśnia syntezę emocji i inteligencji, biegunów definiowanych przez filozofię designu Mercedes-Benz – wyraźne formy o zmysłowym przepływie. Opcjonalne dodatki obejmują dwa wyświetlacze nowej generacji o wysokiej rozdzielczości, każdy z przekątną ekranu 12,3 cala – to pierwszy taki przypadek w tej klasie. Pod wspólną szklaną pokrywą oba wyświetlacze wizualnie scalają się w szerokokątnym kokpicie, który zdaje się unosić w powietrzu, tworząc centralny element, który podkreśla poziomą orientację wnętrza. Jako zestaw wskaźników, ten szerokokątny kokpit zawiera duży wyświetlacz z wirtualnymi wskaźnikami w bezpośrednim polu widzenia kierowcy oraz centralny wyświetlacz nad konsolą środkową. Kierowca może wybierać spośród trzech różnych stylów, aby dobrać preferowany wygląd szerokokątnego zestawu wskaźników: „Klasyczny”, „Sport” i „Postępowy”.
Dodatkowo, pierwsze w samochodzie przyciski sterujące wrażliwe na dotyk (Touch Controls) na kierownicy. Podobnie jak w interfejsie smartfona, reagują precyzyjnie na ruchy palca w poziomie i pionie, umożliwiając kierowcy kontrolowanie całego systemu infotainment za pomocą przesunięć palca, nie odrywając rąk od kierownicy. Zgodnie z mottem „ręce na kierownicy, oczy na drodze”, pozwala to na zminimalizowanie odciągnięcia uwagi kierowcy.
Dalsze sterowanie systemem infotainment dostarczane jest w postaci touchpada z kontrolerem w konsoli centralnej, który potrafi nawet rozpoznawać pismo ręczne, oraz systemu głosowego LINGUATRONIC. Istnieją także przyciski dostępu do funkcji, takich jak system klimatyzacji lub – po raz pierwszy – wygodne włączanie i wyłączanie niektórych systemów asystentów kierowcy.
Nowy, inteligentny design graficzny z wysokiej rozdzielczości wizualizacjami i animacjami, wraz z uproszczoną logiką, dodatkowo wzbogaca to zupełnie nowe doświadczenie operacyjne. W tym samym czasie pasażerowie cieszą się zmysłowym wnętrzem o przestronnej architekturze, które łączy elegancję klasy luksusowej z udaną sportowością.
Inteligentny design materiałów
Wysokiej jakości materiały definiują styl wnętrza. Należą do nich drewna o otwartej porowatości, drewno w stylu jachtowym z płynącymi liniami jako nowoczesna interpretacja drewna inkrustowanego oraz nowatorska tkanina metalowa. Użycie autentycznych materiałów kontynuowane jest w drzwiach pokrytych skórą i wzdłuż linii pasa dla wybranych linii. Innym wyraźnym znakiem rozpoznawczym Mercedes-Benz jest wysoka jakość wykonania, uzyskana dzięki starannej uwadze na detale.
Tak samo starannie skomponowana jest koncepcja materiałów/kolorów z różnymi odcieniami brązu, w tym nowymi atrakcyjnymi kombinacjami kolorów, takimi jak orzechowy/makchiato oraz brązowy/makchiato, co pozwala na personalizację wnętrza.
Atmosfera świetlna z 64 kolorami
Oświetlenie wnętrza korzysta wyłącznie z trwałej, oszczędnej energii technologii LED. To samo dotyczy ulepszonego oświetlenia ambientowego zawartego w liniach. Z 64 kolorami oferuje niezliczone możliwości personalizacji. Dodaje akcenty świetlne, na przykład do elementów wykończeniowych, centralnego wyświetlacza, przedniej skrytki w konsoli centralnej, uchwytów, kieszeni drzwiach, przednich i tylnych schowków, konsoli sufitowej oraz głośników wysokotonowych (jeśli pojazd jest wyposażony w system dźwiękowy Burmester® high-end 3D surround).
Design siedzeń: pierwsza klasa
Kolejnym wyróżnikiem nowej klasy E są jej fotele. Ich ergonomiczna, rzeźbiarska forma łączy charakterystyczną dla Mercedes-Benz zdolność do długich podróży z wyrafinowanym, sportowym wyglądem, a każdy model ma unikalny design. Innym nowym elementem w tej klasie jest pakiet komfortu cieplnego, w tym podgrzewane podłokietniki w drzwiach i na konsoli środkowej.
Tylna kanapa w nowej klasie E Limuzyna ma opcję trzyczęściowego oparcia z podziałem 40% – 20% – 40%, co czyni ją wyjątkowo wszechstronną. Integralnymi elementami centralnego podłokietnika są schowek oraz dwa wysuwane uchwyty na napoje. Istnieje także opcja uchwytu na tablet dla pasażerów z tyłu.
Nowa generacja silników
Nowa klasa E Mercedes-Benz będzie dostępna z dwoma silnikami na rynku: E 200 z silnikiem benzynowym czterocylindrowym oraz E 220 d z zupełnie nowym silnikiem diesla czterocylindrowym.
Dalsze warianty modelu zostaną wprowadzone do oferty po premierze, w tym E 350 e z technologią hybrydową. PLUG-IN HYBRID imponuje dynamiką i efektywnością, umożliwiając przejazd do około 30 kilometrów w czysto elektrycznym, a więc lokalnie bezemisyjnym trybie. Jego czterocylindrowy silnik benzynowy w połączeniu z mocnym silnikiem elektrycznym daje łączną moc systemową wynoszącą 205 kW (279 KM) z momentem obrotowym 600 Nm. Z tym układem E 350 e osiąga osiągi samochodu sportowego, a jednocześnie zużywa mniej paliwa niż mały samochód kompaktowy.
Najpotężniejsza wersja wysokoprężna będzie napędzana silnikiem sześciocylindrowym z nowoczesną technologią SCR, o mocy 190 kW (258 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 620 Nm.
Kolejnym wariantem w ofercie będzie E 400 4MATIC z sześciocylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 245 kW (333 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 480 Nm.
W późniejszym czasie do gamy silników dołączy nowa jednostka wysokoprężna czterocylindrowa o mocy 110 kW (150 KM). W ofercie silników benzynowych znajdą się wersje czterocylindrowe o mocach od 135 do 180 kW (183 do 245 KM), a także sześciocylindrowa o mocy 245 kW (333 KM).
Wszystkie silniki w nowej klasie E wyposażone są w funkcję ECO start/stop. Silniki benzynowe spełniają wymagania normy emisji EU 6, podczas gdy nowy silnik wysokoprężny OM 654 czterocylindrowy jest już zaprojektowany z myślą o przyszłych limitach RDE.
Nowy czterocylindrowy silnik wysokoprężny
Nowa jednostka wysokoprężna czterocylindrowa oznacza powstanie nowej rodziny silników Mercedes-Benz i otwiera nowe wymiary efektywności. Co więcej, jest krótsza i bardziej zwarta niż jej poprzednik dzięki zmniejszonemu rozstawowi cylindrów (90 mm zamiast 94 mm). Mimo mniejszej pojemności w porównaniu do poprzednika, która wynosi około dwóch litrów, nowa jednostka wysokoprężna ma moc 143 kW/195 KM i, gdy jest zamontowana w E 220 d, osiąga połączenie NEDC wynoszące zaledwie 3,9 litra na 100 kilometrów, co przekłada się na emisję CO2 wynoszącą 102 gramy na kilometr – wynik, który do tej pory był osiągalny tylko dla znacznie mniejszych pojazdów.
Dodatkowo czterocylindrowa jednostka jest wyjątkowo wyrafinowana. W wersji podstawowej wyposażona jest w jednoskalowe doładowanie i zmienną geometrię turbiny. Zarówno głowica cylindrów, jak i blok silnika wykonane są z aluminium. Opracowana przez Mercedes-Benz powłoka powierzchni NANOSLIDE® efektywnie zmniejsza tarcie pomiędzy powierzchnią cylindra a stalowym tłokiem.
Automatyczna skrzynia biegów z dziewięcioma biegami
Wszystkie modele dostępne na rynku wyposażone są w nową dziewięciobiegową automatyczną skrzynię biegów 9G-TRONIC jako standard. Umożliwia ona szybkie zmiany biegów i pozwala na niskie obroty silnika, co korzystnie wpływa na efektywność i poziom hałasu.
Zawieszenie – sportowy komfort
Zawieszenie w nowej klasie E Mercedes-Benz oferuje zwinną przyjemność z jazdy po krętych drogach, a także najwyższy poziom komfortu jazdy w tej klasie. Limuzyna wyposażona jest w stalowe zawieszenie jako standard. W połączeniu z tym zawieszeniem dostępne są trzy systemy zawieszenia DIRECT CONTROL z selektywnym systemem tłumienia:
Zawieszenie komfortowe
Komfortowe zawieszenie Avantgarde o sportowym charakterze, obniżone o 15 milimetrów.
Sportowe zawieszenie z adaptacyjnym ustawieniem tłumienia, obniżone o 15 milimetrów, które zastępuje klasyczne zawieszenie sportowe.
MULTI-COMPARTMENT AIR BODY CONTROL
Alternatywnie nowa klasa E może być wyposażona w multi-komorowe zawieszenie powietrzne – jedyny samochód w tej klasie oferujący tę opcję. Zalety tego systemu: trzy komory różnej wielkości w amortyzatorach tylnej osi oraz dwie w amortyzatorach przedniej osi umożliwiają kontrolowanie, w trzech etapach, jak sztywno zawieszenie reaguje. W ten sposób pasażerowie cieszą się miękkim podstawowym zawieszeniem i poczuciem stabilności, które wzrasta wraz z prędkością.
Co więcej, niezwykle czułe i szybko reagujące multi-komorowe zawieszenie AIR BODY CONTROL zapewnia samopoziomowanie, co gwarantuje doskonały komfort jazdy, nawet przy załadowanym pojeździe. Automatycznie dostosowuje wysokość jazdy w zależności od prędkości, a na przykład redukuje zużycie paliwa na autostradzie poprzez obniżenie pojazdu. Podczas jazdy po nierównych drogach lub dojazdach, prześwit można również zwiększyć jednym przyciskiem za pomocą przełącznika regulacji wysokości.
Multi-komorowe zawieszenie jest wspierane przez system regulacji tłumienia, który działa ciągle i elektronicznie dostosowuje tłumienie dla każdego koła do aktualnej sytuacji drogowej i warunków drogowych automatycznie – na przykład podczas manewrów unikania lub jazdy po złych nawierzchniach. System dostarcza więc dobre właściwości hałasu drogowego i drgań opon, doskonały komfort jazdy i wyjątkową dynamikę prowadzenia.
Dodatkowo przełącznik DYNAMIC SELECT w kokpicie umożliwia kierowcy wybór spośród czterech trybów AIR BODY CONTROL: „Komfort”, „ECO”, „Sport” i „Sport+”. Dodatkowa opcja „Indywidualny” pozwala kierowcom na dostosowanie pojazdu do własnych preferencji.
Systemy asystujące nowej generacji
Nowe systemy wspomagania i bezpieczeństwa Mercedes-Benz podnoszą bezpieczeństwo, komfort i asystencję kierowcy na nowe poziomy.
Aktywny asystent hamowania, montowany w standardzie, jest w stanie ostrzec kierowcę przed zbliżającą się kolizją, zapewniając odpowiedni poziom wsparcia podczas hamowania awaryjnego, a w razie potrzeby także samodzielnie zaaplikować hamulce. Oprócz wolno poruszających się, zatrzymujących lub stojących pojazdów, może również wykrywać pieszych przechodzących przez niebezpieczny obszar przed pojazdem.
W standardzie znajdują się również ATTENTION ASSIST z regulowaną czułością, który może ostrzegać kierowcę o braku uwagi i senności, oraz Crosswind Assist, który wspomaga kierowcę, znacznie łagodząc skutki silnych bocznych wiatrów, zapobiegając zbyt dużemu zbaczaniu z toru jazdy.
Najważniejsze cechy opcjonalnego pakietu asystentów kierowcy, które czynią klasę E najinteligentniejszym sedanem w swojej klasie, to:
DRIVE PILOT: Ten system reprezentuje kolejny krok Mercedes-Benz w kierunku autonomicznej jazdy. Jako Distance Pilot DISTRONIC na autostradach i drogach krajowych, jest w stanie nie tylko utrzymywać odpowiednią odległość od poprzedzających pojazdów automatycznie, ale także po raz pierwszy śledzić je z prędkością do 210 km/h. To może ułatwić życie kierowcy, który nie musi już obsługiwać pedałów hamulca ani gazu podczas normalnej jazdy i otrzymuje dużą pomoc w kierowaniu od Steering Pilota – nawet na umiarkowanych zakrętach. Inną unikalną cechą przy prędkościach do 130 km/h jest to, że, podobnie jak w swarm, system może w dalszym ciągu aktywnie ingerować, biorąc pod uwagę otaczające pojazdy i równoległe struktury, nawet jeśli linie są niejasne lub nieistniejące, jak na przykład w przypadku robót drogowych. System ten znacznie ułatwia prowadzenie, szczególnie w korkach lub w trudnym ruchu. Inną funkcją, która pomaga odciążyć kierowcę w takich sytuacjach, jest rozszerzona funkcja ponownego uruchomienia, która pozwala na automatyczne uruchomienie pojazdu w ciągu 30 sekund po zatrzymaniu spowodowanym przez Distance Pilot DISTRONIC na autostradach lub podobnych drogach. Dalszym nowym rozwiązaniem mającym na celu redukcję stresu: w połączeniu z COMAND Online, wybieralna podfunkcja Speed Limit Pilot może autonomicznie dostosować prędkość pojazdu w odpowiedzi na ograniczenia prędkości wykryte przez kamery lub zapisane w systemie nawigacyjnym, np. 50 km/h w zabudowie lub 100 km/h na drogach krajowych. Dodatkowe innowacje DRIVE PILOT obejmują, po raz pierwszy, aktywnego asystenta zmiany pasa. Ten system oparty na radarze i kamerach wspiera kierowcę podczas zmiany pasa na drogach wielopasmowych i może samodzielnie kierować pojazdem w wybrany przez kierowcę pas – na przykład podczas wyprzedzania. Gdy kierowca przez co najmniej dwie sekundy sygnalizuje skręt, aktywny asystent zmiany pasa wspomaga kierowanie w sąsiedni pas, jeśli wykrywa, że pas jest wolny.
Aktywny asystent hamowania z funkcją przeciwdziałania: W porównaniu z wersją standardową, ten system ma rozszerzone progi prędkości w odniesieniu do pojazdów i pieszych. Może również wykrywać ruch krzyżowy na skrzyżowaniach i, jeśli kierowca nie zareaguje, autonomicznie zaaplikować hamulce. Po raz pierwszy może również wykrywać niebezpieczne sytuacje na końcu korków, gdzie nie ma miejsca na manewr, i inicjować autonomiczne hamowanie znacznie wcześniej w takich sytuacjach. Dzięki temu możliwe jest całkowite unikanie wypadków przy prędkościach do 100 km/h lub znaczne zmniejszenie skutków wypadków przy prędkościach przekraczających ten poziom.
Asystent manewrów unikania: Ten nowy system idealnie uzupełnia funkcję wykrywania pieszych w Aktywnym Asystencie Hamowania. Gdy kierowca celowo lub instynktownie wykonuje manewr unikania w niebezpiecznej sytuacji, ta funkcja może wspierać, dodając precyzyjnie obliczony moment obrotowy do ruchu kierownicy. Pomaga to kierowcy kontrolować pojazd podczas manewru, jednocześnie ułatwiając prostowanie pojazdu, aby sytuację można było skutecznie rozwiązać.
Zaawansowane systemy wsparcia: Inteligentne systemy wsparcia w nowym pakiecie asystentów kierowcy obejmują również sprawdzone systemy, które zostały również rozwinięte pod kątem sposobu działania i zastosowanych czujników. Aktywny asystent utrzymania pasa może zapobiegać niezamierzonym zmianom pasa przez kierowcę, stosując jednostronne hamowanie korygujące, także w przypadku przerwanego oznakowania i ryzyka kolizji, np. z nadjeżdżającym ruchem lub szybko wyprzedzającymi pojazdami. Aktywny asystent martwego pola może teraz również ostrzegać o ryzyku kolizji bocznej w typowym miejskim ruchu przy niskich prędkościach i, tak jak wcześniej, może korygująco interweniować w ostatniej chwili, aby zapobiec kolizji przy prędkościach powyżej 30 km/h. PRE-SAFE® PLUS może chronić przed kolizjami z ruchem z tyłu i ich skutkami dla pasażerów.
Ponadto zestaw nowych funkcji w nowej klasie E obejmuje:
Pilot parkowania zdalnego: Po raz pierwszy system ten umożliwia zdalne poruszanie pojazdem do i z garaży oraz miejsc parkingowych za pomocą aplikacji na smartfonie, co pozwala pasażerom na łatwe wsiadanie i wysiadanie z samochodu, nawet w bardzo ciasnych warunkach.
Komunikacja Car-to-X: W 2013 roku Mercedes-Benz jako pierwszy producent wprowadził szerokie połączenia samochodowe w formie rozwiązania do modernizacji. Teraz następuje logiczny następny krok, jako że na świecie po raz pierwszy w seryjnej produkcji wprowadza się w pełni integralne rozwiązanie Car-to-X. Wspierana przez telefon wymiana informacji z innymi pojazdami dalej na drodze umożliwia kierowcy „widzenie za zakręt” lub „przez przeszkody” z wyprzedzeniem. Oznacza to, że kierowca otrzymuje wcześniejsze ostrzeżenie w przypadku zbliżającego się niebezpieczeństwa, takiego jak unieruchomiony pojazd na poboczu drogi, a także w przypadku silnego deszczu lub czarnego lodu na drodze. W takim przypadku nowa klasa E działa jednocześnie jako odbiornik i nadajnik, ponieważ komunikaty ostrzegawcze są przesyłane automatycznie przez ocenę statusów pojazdu lub ręcznie przez kierowcę do systemu centralnego.
PRE-SAFE® impulse side: Ten system jest częścią pakietu Driving Assistance PLUS. Jeśli wykryje kolizję boczną i zbliżającą się, przesuwa kierowcę lub pasażera z przodu na bok z ostrożności. W tym celu system w mgnieniu oka napełnia komorę powietrzną w bocznym podparciu oparcia przedniego fotela, najbliższym stronie potencjalnego uderzenia, zwiększając tym samym odległość między pasażerem a drzwiami oraz jednocześnie zmniejszając siły działające na pasażerów.
PRE-SAFE® Sound: System ten opiera się na ludzkim odruchu w uchu wewnętrznym, zwanym odruchem strzemiączkowym. PRE-SAFE® Sound emituje krótką falę zakłócającą przez system dźwiękowy pojazdu, jeśli wykryto ryzyko kolizji. Ten sygnał może wywołać naturalny odruch, a tym samym przygotować uszy pasażerów na przewidywany dźwięk wypadku.
Wysokorozdzielcze reflektory MULTIBEAM LED, z 84 indywidualnie sterowanymi, wysokowydajnymi diodami LED, automatycznie oświetlają drogę z dotąd niespotykaną, precyzyjnie kontrolowaną dystrybucją wyjątkowo jasnego światła – nie oślepiając innych uczestników ruchu. Ponieważ ta siatka umożliwia oddzielne sterowanie rozkładem światła reflektorów lewego i prawego oraz szybkie i dynamiczne dostosowywanie go do zmieniającej się sytuacji na drodze. Wszystkie funkcje Inteligentnego Systemu Oświetleniowego w trybie światła mijania i drogowego można również po raz pierwszy przedstawiać w czysto cyfrowy sposób, bez mechanicznych aktuatorów, w tym, jako pierwsza na świecie, aktywna funkcja światła wdrażana wyłącznie elektronicznie.
Cyfrowy klucz pojazdu: Ten system autoryzacji kierowcy wykorzystuje technologię Near Field Communication i pozwala na użycie smartfona kierowcy jako klucza do pojazdu.
Telefony wielofunkcyjne – doskonale połączone, a kable znikome
Nowa generacja infotainment debiutuje w klasie E wyposażonej w COMAND Online. Jej najważniejsze cechy, obok podwójnego wyświetlacza, obejmują wrażliwe na dotyk przyciski sterujące Touch Control na kierownicy oraz nowy, inteligentny design graficzny telefonu wielofunkcyjnego. Umożliwia ładowanie i podłączenie telefonów do zewnętrznej anteny pojazdu – całkowicie bez potrzeby korzystania z kabli czy uchwytów. Bezprzewodowy system ładowania działa
z wszystkimi urządzeniami mobilnymi, które wspierają standard Qi lub mogą zostać do niego przystosowane. Podkładka do ładowania, wbudowana w skrytkę z przodu konsoli centralnej, jest kompatybilna z telefonami komórkowymi posiadającymi przekątną ekranu do 15,2 cm (6 cali). Kiedy dotknie się logo „NFC”, system łączy telefon z jednostką centralną i zewnętrznymi antenami za pośrednictwem komunikacji bliskiego zasięgu (NFC). Połączenia telefoniczne są automatycznie przesyłane przez system głośnomówiący Bluetooth®.
Trójwymiarowa przyjemność słuchu
Zamontowany w standardzie system Frontbass opracowany przez Mercedes-Benz w nowej klasie E zapewnia niepowtarzalne doświadczenie słuchowe. Wykorzystuje przestrzeń w poprzeczniku i bokach konstrukcji nadwozia jako komorę rezonansową dla głośników basowych. Jeśli pojazd jest dodatkowo wyposażony w opcjonalny system dźwiękowy Burmester® high-end 3D surround z 23 głośnikami, pasażerowie otrzymują wrażenia dźwiękowe przypominające akustykę sali koncertowej, ponieważ obejmują one trzeci wymiar dźwięku dzięki głośnikom sufitowym.
Wytrzymała, a jednocześnie lekka konstrukcja nadwozia
Wyjątkowo sztywne nadwozie stanowi podstawę niezwykłych właściwości prowadzenia, niespotykanie niskiego poziomu hałasu i drgań oraz wysokiego poziomu bezpieczeństwa w razie wypadku. Aby to osiągnąć, inżynierowie zdecydowali się na nadwozie z znacznie wyższym udziałem aluminium i ultra-wytrzymałych komponentów stalowych niż w przypadku poprzednika. Przednie błotniki, maska, klapa bagażnika oraz duże fragmenty przednich i tylnych końców wykonane są z blachy lub odlewanego aluminium. Ta lekka konstrukcja zmniejsza zużycie paliwa i zapewnia odczuwalnie sportowe i zwinne prowadzenie pojazdu.
Przeciw wiatrowi