Cabriolet Mercedes-Benz klasy E został wprowadzony na rynek w 2009 roku jako ostatnia wersja nadwozia w rodzinie klasy E. Był to czwarty model w tej rodzinie, po sedanie, kombi i coupe.
Po dwóch generacjach modelu CLK, który bazował na klasie C, ale miał wygląd klasy E, Mercedes-Benz zdecydował się na wprowadzenie prawdziwego kabrioletu klasy E, opartego na odpowiednim coupe klasy E. Cechy kabrioletu klasy E znalazły się w czołówce swojej klasy.
Stylistyka coupe klasy E została przeniesiona do wersji z otwartym dachem. Ostro zarysowane reflektory, skośne słupki A oraz zaokrąglone tylne nadkola były elementami stylistycznymi, które zyskały uznanie wśród klientów. Cały samochód prezentował się elegancko, ale jednocześnie nowocześnie.
Wnętrze kabrioletu klasy E oferowało unikalne cechy w swojej klasie. Oprócz podgrzewanych foteli, miał innowację „Air-scarf”. Ciepłe powietrze było wdmuchiwane na szyje pasażerów z przodu, żeby nie czuli chłodu. Inną innowacją był system Air-cap. Gdy tylko pasażerowie z tyłu zapięli pasy, z góry szyby przedniej wysuwał się deflektor wiatru, który kierował powietrze za kabinę. Jednocześnie pojawiał się również pop-up deflektor wiatru za tylnymi siedzeniami.