Po przerwie dwóch pokoleń, Mercedes-Benz wznowił produkcję coupe klasy średniej, prezentując nową E-Klasę Coupe na targach motoryzacyjnych w Genewie w 2009 roku.
Niemiecki producent samochodów ma długą historię w budowaniu pojazdów coupe, sięgającą czasów przed II wojną światową. Ogromny sukces, jaki osiągnął model W124 Coupe (Mercedes-Benz CE), został następnie powtórzony przez dwie generacje modelu CLK, który sprzedawał się dobrze, ale nie spełniał oczekiwań rynku dotyczących E-Coupe.
Chociaż oparty był na starszej platformie W204 Klasy C, E-Klasa Coupe niczego o tym nie zdradzała. Jego wygląd z ostrymi, kątowo ukształtowanymi reflektorami oraz dużym znakiem na grillu był zupełnie inny. Na dodatkowy plus, w 2009 roku E-Klasa Coupe nie miała słupka B, co nadawało pojazdowi wygląd faux-kabrioletu.
Luksusowe fotele z skórzaną tapicerką były standardem w wersji SE, a aktywna wentylacja była dostępna jako opcjonalny dodatek. Nowo opracowane fotele „multicontour” z poduszkami powietrznymi w siedziskach przednich foteli oraz w centralnych i bocznych częściach oparć były standardem w wersji Sport. Dla pasażerów z tyłu oferowane były dwa wygodne indywidualne fotele. Z siedmioma standardowo montowanymi poduszkami powietrznymi, napinaczami pasów i ogranicznikami siły pasów we wszystkich fotelach, a także z systemem dostosowującym zagłówki do sytuacji w razie kolizji dla kierowcy i pasażera z przodu, E-Klasa Coupe 2009 roku oferowała najbardziej kompleksowy pakiet funkcji bezpieczeństwa w swojej kategorii.
Premium coupe miało szeroki wybór jednostek napędowych, zarówno diesla, jak i benzynowych, z nowymi technologiami, które obejmowały bezpośredni wtrysk paliwa oraz inteligentne doładowanie. 5-biegowa automatyczna skrzynia biegów była standardem w wybranych modelach.
Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne w Genewie w 2009 roku to powrót intrygującego pomysłu w postaci Coupé klasy E od Mercedes-Benz. Zaledwie trzy miesiące po prezentacji sedana klasy E, marka wprowadza na rynek nowy model, kontynuując tradycję, która przez lata cieszyła się dużym entuzjazmem w historii klasy E.
Nowe Coupé klasy E Mercedes-Benz oferuje wyjątkowe połączenie dwóch cech, z którymi marka ta jest kojarzona: fascynacji i wydajności. Dzięki klasycznej sylwetce coupé – bez słupków B i z całkowicie chowanymi oknami bocznymi – nowy dwudrzwiowy model jest szczególnie sportową interpretacją dynamicznego designu klasy E. Jednocześnie najdoskonalsza wersja aerodynamiczna Coupé osiąga nowy światowy rekord współczynnika oporu powietrza: z Cd wynoszącym zaledwie 0,24, ten model jest najwydajniejszym pod względem aerodynamiki samochodem osobowym na świecie. W ofercie modelu znajdują się dwa nowe silniki czterocylindrowe, które zużywają do 17% mniej paliwa, jednocześnie zapewniając znaczący wzrost mocy i momentu obrotowego. Standardowe zawieszenie AGILITY CONTROL w nowym Coupé klasy E automatycznie dostosowuje się do aktualnej sytuacji na drodze. Łączy przyjemność z jazdy i doskonałą obsługę z maksymalnym komfortem. Nowe Coupé klasy E Mercedes-Benz będzie dostępne w salonach w Wielkiej Brytanii od czerwca 2009 roku.
Nowe Coupé zapewnia wszystkie innowacje techniczne nowej serii Mercedes-Benz klasy E, jakie można by oczekiwać w sportowym luksusowym coupé. Wśród nich znajdują się selektywna kontrola amortyzatorów, wykrywanie senności, zapobiegawcza ochrona pasażerów oraz aktywna maska. Jako funkcja specyficzna dla Coupé, pakiet Dynamic Driving pozwala na różne konfiguracje zawieszenia na jeden przycisk. Adaptive Main Beam Assist oraz system automatycznego hamowania awaryjnego to kolejne funkcje, dzięki którym nowa seria wyznacza standardy w tej klasie pojazdów.
Klasa E zajmuje również pionierską rolę w sektorze napędu. Nowe silniki wysokoprężne oraz silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem łączą wydajność z bezwysiłkowym dostarczaniem mocy. W gamie silników znajdują się dwa nowe modele czterocylindrowe, które dostarczają znacząco więcej mocy i momentu obrotowego, zużywając jednocześnie do 17% mniej paliwa. Najlepszym przykładem jest E 250 CDI BlueEFFICIENCY Coupé, które zużywa 53,3 mpg i emituje 139 gramów CO2 na kilometr, co czyni go jednym z najbardziej ekonomicznych pojazdów w swojej klasie.
Wzorcowe zużycie paliwa osiągnięto nie tylko dzięki nowym silnikom, ale także dzięki wielu praktycznym środkom. Należą do nich aktywacja pompy paliwa i kierowniczej na żądanie, zastosowanie opon o niskim oporze toczenia oraz system sterowania alternatorem, który uwzględnia bieżącą sytuację jazdy oraz zapotrzebowanie na energię elektryczną pojazdu, a także bardzo decydujący czynnik – znakomitą aerodynamikę.
Design, który wyraża pasję i bezwysiłkową przewagę
Design nowego modelu dwudrzwiowego zawiera tradycyjne elementy stylizacyjne, które nadają Coupé od Mercedes-Benz ich niezaprzeczalną tożsamość: na przykład okna boczne, które nie są przerywane przez słupek B i są całkowicie chowane. Innym znakiem rozpoznawczym designu Coupé Mercedes jest sportowa atrapa chłodnicy z dużą centralną gwiazdą. Jednocześnie nowy model wskazuje drogę ku przyszłości dzięki ekscytującej, współczesnej idiomie projektowej.
Równocześnie Coupé klasy E Mercedes-Benz ukazuje swoje bliskie pokrewieństwo z sedanem klasy E. Widać to w konstrukcji „twin-headlamp face”, z rombowymi konturami, ale nieco sportowymi, ostrzejszymi detalami, co daje bardziej dynamiczny i wyrazisty wygląd.
Inną cechą projektową, którą Coupé dzieli z sedanem, jest mocny kontur tylnego skrzydła – taki sam stylowy detal, który nadał Coupé S 220 „Ponton” z 1955 roku jego atletyczny wygląd.
Chociaż dzieli cechy rodzinne z sedanem, Coupé ma swoją charakterystyczną tożsamość, cechującą się bezwysiłkową przewagą i większym poczuciem pasji. Kształt strzały całego przedniego sekcji od zderzaka do chłodnicy do maski, bardziej ekstremalna interpretacja „twin headlamp face” i jego smuklejsza budowa nadają mu bardziej sportowy i dynamiczny charakter.
Nowo opracowane siedzenia o sportowym designie
Siedzenia w Mercedes-Benz E-Class Coupé to nowości, których design i technologia odzwierciedlają sportowy charakter tego dwudrzwiowego Mercedesa. Są standardowo elektrycznie regulowane pod względem wysokości siedzenia i kąta nachylenia oparcia. Wysokie, sportowe oparcia siedzeń mają praktyczną funkcję Easy-Entry, co ułatwia dostęp i wyjście dla pasażerów tylnej kanapy. W połączeniu z elektryczną regulacją siedzeń z pamięcią (dodatkowe wyposażenie) przednie siedzenia są wyposażone w pneumatycznie regulowane wsparcia lędźwiowe w czterech kierunkach; te mogą zapewnić anatomiczne wsparcie dolnej części kręgosłupa, co dodatkowo poprawia komfort siedzenia.
Luksusowe siedzenia z tapicerką skórzaną są standardem w wersji SE, a aktywna wentylacja jest dostępna jako dodatkowe wyposażenie. Nowo opracowane siedzenia multicontour z nadmuchiwanymi komorami powietrza w poduszkach siedzeniowych z przodu oraz w centralnych i bocznych podparcia oparć są standardowe w modelu Sport. Dla pasażerów tylnej kanapy dostępne są dwa wygodne indywidualne siedzenia. Posiadają one oparcia, które można składać indywidualnie lub razem, aby zwiększyć pojemność bagażnika.
Silniki: zmniejszenie zużycia paliwa o 17 procent
Silnik wysokoprężny w E 250 CDI BlueEFFICIENCY Coupé to jednostka najwyższej klasy w nowej generacji czterocylindrowych silników Mercedes-Benz, które wyróżniają się takimi cechami, jak podwójne doładowanie, precyzyjne wtryskiwacze piezoelektryczne oraz najnowsza technologia common-rail. Silnik ma moc 204 KM i rozwija maksymalny moment obrotowy 500 Nm dostępny już przy 1600 rpm. Oznacza to, że jest o 36% mocniejszy niż czterocylindrowy silnik wysokoprężny w poprzednim modelu, a jednocześnie zużywa o 17% mniej paliwa, osiągając 53,3 mpg (zużycie paliwa w cyklu NEDC, wartość wstępna). Odpowiada to poziomowi emisji dwutlenku węgla wynoszącemu 139 gramów na kilometr.
Turboładowany silnik V6 z bezpośrednim wtryskiem common-rail pozostaje w ofercie. Zainstalowany w E 350 CDI BlueEFFICIENCY Coupé, rozwija moc 231 KM (wcześniej: 224 KM) i osiąga 41,5 mpg (łączna) w cyklu NEDC. Jego emisja dwutlenku węgla wynosi 179 gramów na kilometr.
Dwa nowe silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem
Mercedes-Benz również przeszedł na technologię bezpośredniego wtrysku dla swoich silników benzynowych. Po raz kolejny, Coupé klasy E Mercedes-Benz wskazuje kierunek: jednostka napędowa pod maską E 250 CGI BlueEFFICIENCY Coupé to nowo opracowany czterocylindrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem, o mocy 204 KM i pięciu biegach automatycznej skrzyni biegów jako standard. Silnik ten osiąga 40,4 mpg (zużycie paliwa w cyklu NEDC, wartość wstępna). Emisja CO2 wynosi 164 gramy na kilometr. To o 13% mniej niż w przypadku poprzedniego silnika czterocylindrowego (184 KM) z konwencjonalnym wtryskiem paliwa.
Mercedes-Benz zastąpił poprzedni silnik V6 silnikiem V6 z direct injection spray-guided, będącym pierwszym na świecie w nowym E 350 CGI BlueEFFICIENCY Coupé. Ten silnik rozwija moc 292 KM – dodatkowe 20 KM – i zużywa około 14% mniej paliwa niż poprzedni silnik V6: jego łączna ekonomia paliwowa wynosi 32,5 mpg. Odpowiada to 203 gramom CO2 na kilometr.
W najwyższej wersji modelu E 500 Coupé potężny silnik V8 o mocy 388 KM i 530 Nm momentu obrotowego oferuje cechy charakterystyczne sportowego samochodu. Inżynierowie Mercedes-a poprawili detale ośmiocylindrowej jednostki, która osiąga 25,9 mpg (zużycie paliwa w cyklu NEDC). Wszystkie silniki w nowych Coupé klasy E spełniają normę emisji spalin EU5.
Bezpieczeństwo: czujniki, radar i kamery dla bezpieczniejszej jazdy
Nowo opracowane systemy bezpieczeństwa dla klasy E opierają się na wynikach badań wypadkowych; mogą wnieść cenny wkład w zapewnienie bezpiecznej, wolnej od wypadków jazdy, poprawiając ochronę pasażerów oraz zwiększając bezpieczeństwo innych użytkowników dróg. Te nowatorskie rozwiązania są również dostępne dla nowego Coupé klasy E Mercedes-Benz lub są uwzględnione w jego standardowym wyposażeniu. Na podstawie czujników o dużej wrażliwości, kamer i systemów radarowych, zamieniają ten dwudrzwiowy model w „inteligentnego partnera”, który potrafi dostrzegać, odczuwać i reagować na sytuacje krytyczne i, jeśli to konieczne, działać samodzielnie, gdy zagrożenie wypadkiem jest pilne.
Senność jest jednym z najczęstszych powodów wypadków na autostradach. Dlatego eksperci Mercedes-Benz opracowali system ATTENTION ASSIST, który wchodzi w skład standardowego wyposażenia nowego Coupé klasy E. W trakcie jazdy system nieustannie ocenia ponad 70 różnych parametrów, aby zidentyfikować senność kierowcy i powiadomić go, zanim zacznie się niebezpieczna faza mikrodrzemki. Obserwacja zachowania kierownicy kierowcy okazała się szczególnie silnym wskaźnikiem: wieloletnie badania praktyczne przeprowadzone przez inżynierów Mercedes-Benz wykazały, że senni kierowcy popełniają drobne błędy w kierowaniu, które często korygują w charakterystyczny sposób. To zachowanie kierownicy jest rozpoznawane przez specjalny czujnik kąta skrętu.
W standardzie znajduje się także system zapobiegawczy PRE-SAFE®, wynalazek Mercedes-a, który otrzymał wiele nagród i który nie jest oferowany przez żaden inny pojazd w tej klasie. Jeśli istnieje bezpośrednie zagrożenie wypadkiem, system aktywuje środki ochrony dla kierowcy i pasażera z przodu w celach zabezpieczających, aby pasy bezpieczeństwa i poduszki powietrzne mogły w pełni zadziałać w momencie uderzenia. Ta zapowiedź o nadchodzącym wypadku jest możliwa, ponieważ system PRE-SAFE® korzysta z czujników systemu wspomagania hamowania i programu stabilności elektronicznej (ESP®), aby zidentyfikować potencjalnie krytyczne sytuacje dynamiczne podczas jazdy.
Adaptive Main Beam Assist dla najlepszego oświetlenia drogi
Podobnie jak sedan, nowe Coupé klasy E Mercedes-Benz również oferuje najnowszą technologię oświetleniową. Reflektory są nieustannie dostosowywane do bieżącej sytuacji na drodze i automatycznie reagują, aby zapewnić kierowcy jak najlepsze oświetlenie drogi w każdych warunkach. To zadanie realizuje funkcja Adaptive Main Beam Assist: kamera umieszczona wewnątrz przedniej szyby umożliwia systemowi wykrycie nadjeżdżających pojazdów/pojazdów z przodu i automatycznie kontroluje reflektory, aby zapobiec oślepianiu innych użytkowników drogi. Dzięki temu zasięg świateł mijania może zwiększyć się z obecnego normy 65 metrów do aż 300 metrów. Gdy droga jest wolna, system stopniowo przełącza się na światła drogowe.
Adaptive Main Beam Assist jest oparty na reflektorach bi-ksenonowych, które Mercedes-Benz oferuje w połączeniu z diodowymi światłami do jazdy dziennej. Jest to standard w modelu Sport i opcjonalne w modelu SE.
Automatyczne hamowanie awaryjne, gdy zbliża się kolizja
Sprawdzone systemy asystujące z klasy S Mercedes-Benz, które pomagają zapobiegać kolizjom, są teraz dostępne również dla Coupé klasy E Mercedes-Benz. Wykorzystują one długozasięgowe i krótkozasięgowe czujniki radarowe do monitorowania sytuacji na drodze przed pojazdem i ostrzegają kierowcę, jeśli istnieje ryzyko kolizji. Mercedes-Benz łączy te technologie w systemie DISTRONIC PLUS; w połączeniu z systemem kontroli bliskości – który automatycznie utrzymuje Coupé w ustalonej odległości od pojazdu z przodu oraz potrafi zahamować do zatrzymania, jeśli wymaga tego sytuacja na drodze – obejmuje to także Brake Assist PLUS oraz PRE-SAFE® Brake.
Brake Assist PLUS interweniuje, jeśli nagle następuje bardzo szybkie zmniejszenie odległości. W tej sytuacji system ostrzega kierowcę i niemal natychmiast oblicza stopień wsparcia hamulca konieczny do zapobieżenia kolizji. Ta siła hamowania jest dostępna natychmiast po naciśnięciu pedału hamulca. W zależności od prędkości i odległości pozwala na kontrolowane hamowanie do ustalonego punktu lub – jeśli to konieczne – hamowanie awaryjne.
System PRE-SAFE® Brake idzie o krok dalej i automatycznie hamuje klasę E, jeśli istnieje bliskie zagrożenie kolizją i kierowca nie reaguje na ostrzeżenia. Może to znacznie zmniejszyć siłę uderzenia, ponieważ system można uznać za coś w rodzaju „elektronicznej strefy zgniotu”, która zapewnia pasażerom jeszcze większe bezpieczeństwo.
Najbardziej kompleksowy zestaw funkcji bezpieczeństwa w tej klasie pojazdów
Z siedmioma standardowymi poduszkami powietrznymi, napinaczami pasów i ogranicznikami siły pasów na wszystkich siedzeniach, a także reagującymi na wstrząsy zagłówkami dla kierowcy i pasażera z przodu, nowe Coupé klasy E Mercedes-Benz oferuje najbardziej kompleksowy zestaw funkcji bezpieczeństwa w tej klasie pojazdów. Zakres poduszek powietrznych, które mogą zadziałać w tysięcznych częściach sekundy w razie wypadku, obejmuje przednie i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu, poduszkę kolanową dla kierowcy oraz poduszki okienne. Tylne poduszki boczne są dostępne jako dodatkowe wyposażenie.
Przednia strefa zgniotu ma cztery niezależne płaszczyzny uderzeniowe, które umożliwiają rozłożenie sił na szerokim obszarze, omijając komorę pasażerską.
Ponadto zwiększone zastosowanie stali o bardzo wysokiej wytrzymałości pomaga nadwoziu wytrzymać wysokie obciążenia uderzeniowe. W rzeczywistości szczególnie mocne gatunki stali stanowią około dwóch trzecich całej blachy użytej w nadwoziu Coupé klasy E Mercedes-Benz.
Aktywna maska, która jest częścią standardowego wyposażenia, to najnowszy rozwój wynikający z długoletniego i udanego zaangażowania Mercedes-Benz w ochronę pieszych. W przypadku wypadku, system sprężyn podnosi tylną część maski o 50 milimetrów w ułamku sekundy, zwiększając dostępne miejsce na deformację. Szczególną cechą systemu Mercedes jest jego odwracalny mechanizm, który pozwala kierowcy na zresetowanie Aktywnej Maska bez konieczności wizyty w warsztacie.
Komfort: nowoczesna technologia dla nowego doświadczenia jazdy
Oprócz bezpieczeństwa, komfort zawsze był jedną z wyróżniających cech klasy E. Tutaj również Coupé spełnia wysoki standard ustalony przez sedan i demonstruje dalsze zauważalne postępy, szczególnie w zakresie komfortu jazdy, siedzeń i klimatu. Innym ważnym czynnikiem komfortu jest przestronność wnętrza, którą inżynierowie Mercedes-Benz stworzyli, zwiększając zarówno długość, jak i szerokość nadwozia o 46 milimetrów. Doprowadziło to do zwiększenia odległości między punktami odniesienia dla przednich i tylnych siedzeń – ważnym wymiarem dla swobody ruchów pasażerów – o dziesięć milimetrów do 789 mm, a szerokość w obrębie łokci poprawiła się o nawet 49 milimetrów w porównaniu do poprzedniego modelu.
Wysoki standard komfortu jazdy dzięki selektywnej kontroli amortyzatorów
Standardowe zawieszenie AGILITY CONTROL w nowym Coupé klasy E Mercedes-Benz automatycznie dostosowuje się do aktualnej sytuacji jazdy. Aby zapewnić jak najlepszy komfort jazdy, system ten zmniejsza tłumienie podczas normalnej jazdy, ale natychmiast aplikuję maksymalną siłę tłumienia podczas dynamicznego pokonywania zakrętów lub nagłych manewrów ratunkowych. To zapewnia optymalną stabilizację Coupé.
Alternatywnie do standardowego zawieszenia AGILITY CONTROL, które jest skonfigurowane pod kątem komfortu, dostępna jest wersja ze sportowymi reakcjami amortyzatorów i bardziej bezpośrednim układem kierowniczym – sportowe zawieszenie AGILITY CONTROL – jako dodatkowe wyposażenie. Aby sprostać wymaganiom jeszcze bardziej wymagających kierowców, Mercedes-Benz opracował dynamiczny pakiet obsługiwany (Standard w modelu E500 Coupé i opcjonalnie w modelu Sport), z elektronicznie sterowanym systemem amortyzatorów. Przetwarza dane z czujników dotyczące bieżącej sytuacji jazdy i dostosowuje amortyzatory oddzielnie dla każdego koła. Dodatkowo kierowca może przełączać się między dwoma trybami jazdy – Comfort i Sport – które wprowadzają odpowiednie dostosowania do ustawienia zawieszenia, reakcji pedału gazu i punktów zmiany biegów automatycznej skrzyni biegów. Nowo opracowany, czuły na prędkość system sportowego kierownictwa o bardziej bezpośrednim przełożeniu i zmiennym centrowaniu jest również standardowy w modelu Sport.
Aby umożliwić porównanie charakterystyk zawieszenia, inżynierowie Mercedes-Benz opracowali indeks nadwozia – formułę kompozytową, która jest obliczana na podstawie pomiarów dla różnych typowych manewrów jazdy. Indeks nadwozia wskazuje, jak dobrze zawieszenie jest połączone z nadwoziem, jak blisko samochód przylega do drogi i jak zwinne jest jego prowadzenie podczas szybkich zakrętów. Im wyższa wartość, tym sportowsze – tzn. twardsze – charakterystyki zawieszenia.
Indeks nadwozia pokazuje, jak pakiet dynamicznego prowadzenia może jednocześnie spełniać wymagania klientów dotyczące dynamiki i komfortu: wartość indeksu 2,06 osiągnięta w trybie Sport zmniejsza się do 1,89 – typowego poziomu dla sedana – gdy wybierany jest tryb Comfort.
Indywidualny komfort klimatyczny na wyciągnięcie ręki
Nowo opracowany luksusowy automatyczny system klimatyzacji reguluje temperaturę, objętość i rozkład powietrza w trzech strefach, aby sprostać wymaganiom kierowcy, pasażera z przodu i pasażerów z tyłu. Co więcej, po raz pierwszy, opcjonalny system THERMOTRONIC pozwala na wybór różnych trybów klimatyzacji: pasażerowie mogą wybrać tryby „Rozpraszanie”, „Średni” lub „Skupiony” jednym przyciskiem, aby dostosować objętość powietrza i rozkład do swoich osobistych preferencji, korzystając jednocześnie z wygody i komfortu automatycznie regulowanej klimatyzacji. Zainstalowany w standardzie w Coupé klasy E Mercedes-Benz, dwustrefowy automatyczny system klimatyzacji THERMATIC został ulepszony, aby oferować o pięć procent więcej mocy grzewczej i chłodzącej niż wersja zamontowana w modelu poprzednim.
System infotainment z kolorowym wyświetlaczem w desce rozdzielczej
Sprawdzona koncepcja obsługi z klasy S, obejmująca wielofunkcyjną kierownicę, kontroler na tunelu centralnym, kolorowy wyświetlacz w desce rozdzielczej i bezpośrednie przyciski wyboru, oferuje pasażerom nowego Coupé klasy E Mercedes-Benz bardzo wysoki standard komfortu obsługi.
Kontroler umożliwia łatwy dostęp do wszystkich funkcji zaawansowanego systemu infotainment – takich jak radio, odtwarzacz CD/DVD, telefon i system nawigacji – dla kierowcy i pasażera z przodu. Radio Audio 20 CD z ośmioma głośnikami, odtwarzaczem CD oraz interfejsem Bluetooth dla telefonu komórkowego jest standardem. Klienci, którzy zdecydują się na opcjonalny system multimedialny COMAND, korzystają z dodatkowych funkcji: europejski system nawigacji na dysku twardym, zmiennik DVD, Music Register (przechowywanie około 1000 utworów muzycznych), interfejs medialny do podłączenia zewnętrznych MP3 oraz sterowanie głosowe z rozpoznawaniem pełnych słów. Dodatkowe opcje dla jeszcze większego komfortu odsłuchu są dostępne w postaci systemu dźwiękowego o mocy 500 watów, odtwarzaczy i tunera do odbioru radia cyfrowego. Nawigacja 50 również będzie dostępna w Coupé klasy E Mercedes-Benz, oferując kompromis między Audio 20 a COMAND, zapewniając jednostkę główną z pełną kolorową mapą oraz interfejsem medialnym.
Oferta modelowa: indywidualność dzięki różnorodności
Oferta pięciu silników w Wielkiej Brytanii, trzy warianty zawieszenia, szeroki wybór kolorów, pięć różnych kombinacji kół/opon oraz wiele opcji dodatkowego wyposażenia sprawiają, że nowe Coupé klasy E Mercedes-Benz oferuje klientom wiele możliwości spełnienia swoich indywidualnych motoryzacyjnych marzeń. Bazą do skonfigurowania wyglądu i charakteru Coupé są wersje SE i SPORT.
Oferują one nie tylko różne tapicerki i elementy wykończeniowe, ale są również kompletnymi pakietami konfiguracyjnymi, które tworzą zupełnie inną atmosferę. W zależności od wyboru, wnętrze różni się schematem kolorystycznym i mixem materiałów, aby podkreślić elegancki lub progresywny charakter Coupé.