W 1965 roku Mercedes-Benz W110 „Heckflosse” (z ogonem) doczekał się wersji kombi, która odniosła duży sukces na niektórych rynkach, podczas gdy w innych pozostała prawie nieznana.
W 1965 roku niemiecki producent samochodów nie planował wprowadzenia wersji kombi opartej na swoim średniej wielkości pojeździe. Belgijska firma IMA była już specjalizowana w przeróbkach na kombi i zaprezentowała zmodyfikowane W110 na Brukselskich Targach Motoryzacyjnych w styczniu 1965 roku, pod nazwą „Universal”. W sierpniu IMA wprowadziła produkt seryjny z opcją silnika rzędowego sześciocylindrowego pod maską.
Design był podobny do oryginalnego modelu W110. Z przodu zachowano ten sam wąski i wysoki grill, zamontowany prosto przed maską. Wersja kombi miała chromowany zderzak, który okalał cały przód, z modelu W110 „Heckflosse”. Mercedes-Benz spodobał się ten pomysł i zaoferował przerobione pojazdy w swojej sieci w Niemczech. To był ten sam samochód do słupka B, ale jego wydłużony dach i boczne okna zamontowane za tylnymi drzwiami były inne. Z tyłu, pochylona klapa bagażnika miała płaskie, prostokątne tylne okno.
W środku, model Universal miał podobną kabinę, z miejscem dla pięciu osób. Składane oparcia tylnych siedzeń zwiększały zarówno rozmiar bagażnika, jak i długość ładunkową. Z przodu, płaskie fotele kubełkowe oferowały odpowiedni komfort, podczas gdy tylna ławka była wystarczająca dla trzech osób.