Popyt na kombi w latach 80. oraz po udanej karierze, seria S123 musiała zostać wycofana. Na jej miejsce wszedł nowy model S124, wprowadzając nowe technologie, które zaspokoiły potrzeby rynku.
Model E-Klasa T został zaprezentowany we wrześniu 1985 roku podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie. Zachował większość cech i stylu swojego sedanowego odpowiednika. Tył, rzecz jasna, wyglądał inaczej. Jednak modyfikacje techniczne sięgały znacznie dalej niż tylko zmiana wyglądu.
Jako, że został zaprojektowany z myślą o większych ładunkach, model T został wyposażony w nowoczesne zawieszenie wielowahaczowe oraz hydraulicznie pneumatyczne zawieszenie z regulacją poziomu. Ten system utrzymywał pojazd na stałym poziomie, niezależnie od obciążenia. Dodatkowo, przednie zawieszenie otrzymało amortyzator typu kolumnowego.
Interesującą cechą E-Klasy T był opcjonalny siedmioosobowy układ. W bagażniku zamontowano składane, tyłem do kierunku jazdy, siedzenie. Było małe i mogły z niego korzystać tylko dzieci. Aby poprawić bezpieczeństwo, we wszystkich wersjach T zbiornik paliwa znajdował się pod bagażnikiem, a w przypadku kolizji z tyłu opuszczał swoje miejsce i był zabezpieczony linami, by nie dotykać drogi.