MERCEDES BENZ GLA (X156) 2013-2017

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MERCEDES BENZ GLA (X156) 2013-2017

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ GLA (X156) 2013-2017

Jeśli w przeszłości Mercedes skupiał się na produkcji dużych limuzyn dla kadry kierowniczej, niemiecki producent samochodów zrobił krok naprzód i dołączył do segmentu kompaktowych samochodów premium z modelem GLA.

Wprowadzony na rynek w 2013 roku, nowy kompaktowy crossover dzielił platformę z Mercedesem klasy A.

Pod względem estetycznym, GLA czerpał inspiracje z designu innych modeli Mercedesa w ofercie, w tym czterodrzwiowego coupe CLA.

Wnętrze było znajome, z wieloma elementami zaczerpniętymi od jego „rodzeństwa”, takimi jak nawiewy, wskaźniki i wiele innych. Suwak zmiany biegów umieszczony na kole kierownicy oferował jeszcze więcej przestrzeni wewnętrznej.

Z dużą uwagą poświęconą detalom, kabina była wykończona materiałami premium, które prezentowały się elegancko.

Klienci mogli wybierać spośród wielu dostępnych jednostek napędowych, od małych silników diesla po mocny silnik benzynowy rozwijający 211 KM.

Nawet w wersji podstawowej, GLA był dobrze wyposażony w standardowe 18-calowe alufelgi, system start-stop mający na celu obniżenie zużycia paliwa, klimatyzację, adaptacyjny asystent hamowania oraz system zapobiegający kolizjom.

Inne liczne systemy bezpieczeństwa były dostępne w pakiecie Lane Tracking, który obejmował monitorowanie martwego pola, asystenta utrzymania pasa ruchu oraz adaptacyjny asystent świateł drogowych, a także system aktywnego parkowania, który umożliwiał parkowanie równoległe.

GLA uzyskał bardzo dobre wyniki pod względem przestrzeni bagażowej, oferując o 45% więcej miejsca w bagażniku niż klasa A i ogólnie więcej niż inne pojazdy w swojej klasie.

Nowoczesny w designie, spokojny w codziennym użytkowaniu i z możliwościami terenowymi: Mercedes-Benz GLA imponująco reinterpretuję segment kompaktowych SUV-ów. Zręcznie radzi sobie ze wszystkimi codziennymi wyzwaniami, a jednocześnie jest wystarczająco wytrzymały do jazdy w terenie.

Pierwszy Mercedes-Benz w szybko rosnącym segmencie kompaktowych SUV-ów jest niezwykle zwrotny w ruchu miejskim (długość x szerokość x wysokość 4417 x 1804 x 1494 milimetry), dynamiczny na drogach wiejskich i górskich oraz efektywny na autostradzie (współczynnik oporu powietrza Cd 0,29). Wysokiej jakości wykończenia, zaprojektowane z dużą dbałością o szczegóły, i elastyczne wnętrze wyraźnie pozycjonują GLA jako kompaktowego SUV-a premium.

GLA to pierwszy SUV marki Mercedes-Benz, który jest opcjonalnie dostępny z nową generacją stałego napędu na wszystkie koła 4MATIC, z całkowicie zmienną dystrybucją momentu obrotowego.

Nowy GLA dopełnia szeroką ofertę SUV-ów Mercedes-Benz. Dzięki pięciu seriom modeli (GLA, GLK, ML, GL i G) firma oferuje najszerszy wybór wśród europejskich producentów premium, spełniając wszystkie indywidualne życzenia dotyczące mobilności swoich klientów. Jednocześnie klasa GLA to czwarty z pięciu nowych kompaktowych modeli marki Mercedes-Benz. Wyniki sprzedaży dobitnie pokazują, jak dobrze nowe kompaktowe modele są przyjmowane przez klientów: w pierwszej połowie 2013 roku dostarczono na całym świecie 173 362 egzemplarzy modeli A i B oraz nowego CLA Coupé (+58,0%). Szczególnie cieszy wysoki wskaźnik pozyskania nowych klientów przez nową klasę A: około 50 procent nabywców w Europie pochodzi z innych marek.

„Z kompaktowym GLA dodajemy piątą atrakcyjną wersję SUV do portfolio modeli Mercedes-Benz w tym stale rosnącym segmencie. GLA imponuje przede wszystkim swoim nowoczesnym charakterem i zwinnością,” mówi dr Joachim Schmidt, wiceprezydent ds. sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Cars. „Jestem więc bardzo pewny, że GLA, dzięki swojemu fascynującemu designowi i wysokiej codziennej praktyczności, wzbudzi entuzjazm u wielu nowych klientów marki Mercedes-Benz.”

Jako spokojny towarzysz dnia codziennego, Mercedes-Benz GLA oferuje elastyczne i zmienne wnętrze. Oparcia tylnych siedzeń można nie tylko całkowicie złożyć, ale także regulować ich kąt w razie potrzeby. Obszerna przestrzeń bagażowa (421 – 836 litrów) jest dobrze zorganizowana i można ją załadować bez trudu dzięki niskiemu prógowi załadunku i szerokim tylnym drzwiom, które otwierają się automatycznie w opcji.

Szczególnie sztywna struktura nadwozia stanowi niezawodną podstawę dla szerokiego zakresu zastosowań. Na początku oferta silników benzynowych będzie obejmować jednostki o pojemności 1,6 i 2,0 litra, od 115 kW (156 KM) w GLA 200 do 155 kW (211 KM) w GLA 250.

Dwa silniki wysokoprężne wyróżniają się dynamicznym momentem obrotowym i doskonałą efektywnością: GLA 200 CDI rozwija moc 100 kW (136 KM) i maksymalny moment obrotowy 300 Nm, a jego pojemność wynosi 2,2 litra. Emisja wynosi tylko 114 g CO2 na kilometr (wartość wstępna). GLA 220 CDI również ma pojemność 2,2 litra, rozwija moc 125 kW (170 KM) i moment obrotowy 350 Nm.

Mercedes-Benz GLA zadebiutuje na Międzynarodowym Salonie Samochodowym (IAA) w 2013 roku we Frankfurcie. Zamówienia będą przyjmowane od końca listopada 2013 roku, a GLA trafi do salonów dealerskich w 2014 roku.

Design: jakość i pewność siebie

Zmysłowa klarowność jako wyraz nowoczesnego luksusu – to był główny cel projektantów i jest filozofią designu Mercedes-Benz. Celem jest stworzenie wyraźnych konturów i gładkich powierzchni, które komunikują nowoczesność, jednocześnie emanując emocjonalnym urokiem jako metapoziom. Zmysłowa klarowność odzwierciedla się w podstawowych wartościach projektowych: tradycji, emocji i postępie. To prowadzi nas jako gwiazda przewodnia, akcentowana różnie w zależności od modelu. Mercedes-Benz buduje most między nowoczesnością a awangardą, między tradycją a postępem. Każda seria modeli ma przypisaną rolę i bardzo specyficzny charakter, w zależności od atrybutów, na których koncentruje się projekt. A jednak Mercedes-Benz zawsze jest rozpoznawalny jako Mercedes-Benz. Ponieważ, oprócz wprowadzania nowych nurtów stylistycznych, i w celu zachowania tradycji, projektanci czerpią z puli cech stylistycznych typowych dla marki.

„GLA, z jego wyrazistymi cechami, ucieleśnia nasze nowoczesne myślenie i przyciąga uwagę swoimi proporcjami terenowymi,” mówi Gorden Wagener, wiceprezydent ds. designu w Daimler AG. „Wyraźnie zdefiniowane powierzchnie przekazują moc i spokój, a udało nam się połączyć jak najwięcej emocjonalnego uroku z niezbędną klarownością.”

Jako SUV, nowy Mercedes-Benz GLA łączy wartości projektowe postępu i tradycji, stając się SUV-em przyszłości. To wszechstronny model z charakterystycznymi genami SUV marki Mercedes-Benz, ale bardziej młodzieńczy, rzeźbiarski i pełen subtelnej dramatyki.

Niskie okno, podwyższona karoseria i duże nadkola nadają GLA wielką atrakcyjność. Wyraźnie zdefiniowane powierzchnie dopełniają ostre linie, które nadają definicję i precyzję, zmieniając rzeźbiarskie kontury nadwozia, które jest delikatnie uformowane i subtelnie dramatyczne.

Dominujący i zdecydowany, wyprostowany przód z centralną gwiazdą nadaje GLA muskularny i dostojny wygląd. Wypukłości na masce strukturyzują ją jako sportowe elementy, a podwójna kratka akcentuje szerokość pojazdu. Imponujący przód zapewniają reflektory i LED-owe światła dzienne. Ten charakterystyczny element designu Mercedes-Benz został rozwinięty przy użyciu trifunkcyjnych włókien optycznych, nadając pojazdowi jego charakterystyczny podpis świetlny. Przedni zderzak wyposażony jest w kratki w diamentowym wzorze przed wlotami powietrza. Opcjonalne światła przeciwmgielne są zintegrowane z przednim zderzakiem. Symulowana osłona podwozia i kontrastujące ciemnoszare osłony podkreślają cechy SUV-a GLA. Te osłony zaczynają się nisko przy przednim zderzaku i chronią przed uderzeniami kamieni.

Widok boczny Mercedes-Benz GLA również przekazuje moc i spokój. W zgodzie z filozofią projektu, „linia opadająca” pojawia się przy reflektorze i rozciąga się do tylniego nadkola. Linia wykończenia klamry stopniowo wznosi się od tylnych drzwi do słupka C. Razem kontur odbijający światło na krzywiźnie oraz przeciwna linia na wysokości progu bocznego tworzą grę linii, nadającą samochodowi płynny dynamizm i subtelną dramatyczność. Po bokach osłona podąża za konturami nadkoli i paneli progów do tylniego zderzaka. Boczna część ma wgłębienia w kształcie zębów koparki, aby podkreślić charakter SUV-a. Górne elementy wykończenia dachu standardowo kończą widok boczny, a opcjonalnie dostępne są aluminiowe relingi dachowe w wysokim połysku lub polerowanej czerni. Na życzenie GLA jest wyposażone w opony o maksymalnym rozmiarze 19 cali.

Muskularne ramiona nad tylną osią są jeszcze bardziej podkreślone przez zwężenie słupków C. W połączeniu z dzielonymi lampami tylnymi podkreśla to szerokość tylnej części. Jej kształt jest dramatyczny i wizualnie harmonijny.

Wrażenie to potęgują zakrzywione tylne okno i opływający chromowany uchwyt między lampami tylnymi. Dzięki dzielonym lampom tylnym, otwarcie załadunku jest przyjemnie szerokie. Duży, bardzo aerodynamikcznie skuteczny spojler dachowy to kolejny wyróżniający się element. Dzieli on strukturę tylnego wykończenia dachu i mieści trzecie światło stop.
W obszarze wykończenia tylnego zderzaka znajdują się inne cechy specyficzne dla SUV-a, takie jak niezwykle wytrzymała zewnętrzna osłona progu ładunkowego i symulowana osłona podwozia dostępna w czerni o wysokim połysku, macie srebrnym lub odcieniu srebra.

Wnętrze: atrakcyjne cechy designu i wysoka jakość postrzegania

Muskularny i imponujący wygląd zewnętrzny jest systematycznie kontynuowany w wnętrzu. Osiąga ono szczególnie wysoką jakość postrzeganą, dzięki konturom, wyborowi i połączeniom wysokiej jakości materiałów. Wszystkie powierzchnie wykończeniowe są galwanizowane w srebrnym odcieniu dla autentyczności materiałów, co skutkuje metalicznym wykończeniem o efekcie „zimnego dotyku”. Wrażenie to pochodzi z perfekcji detali. Duży nacisk na poziome linie, dynamiczny design i atrakcyjne cechy projektowe to kolejne wysokiej jakości atrybuty. To samo odnosi się do precyzji połączeń i wymiarów szczelin.

Deska rozdzielcza składa się z górnej i dolnej części, co pozwala na zastosowanie powierzchni o różnym wyglądzie i odczuciu. Matowe i błyszczące geometrie 3D (faktura) tworzą atrakcyjny efekt świetlny. Trójwymiarowa sekcja wykończeniowa wykonana z innowacyjnych membran, aluminium lub drewna nadaje nowoczesny akcent wnętrzu. Matowe wykończenie satynowe drewnianych wykończeń jest dodatkowym atutem nowoczesności i sprawia, że powierzchnia jest szczególnie przyjemna w dotyku.

Pięć okrągłych wlotów powietrza jest zintegrowanych z deską rozdzielczą. Jako ekskluzywna cecha GLA, opcjonalnie dostępne są ramki wokół tych okrągłych wlotów, których SUV-owy wygląd odzwierciedla osłonę podwozia i osłony boczne. Ramki mogą być galwanizowane jako opcja. Kierunek przepływu powietrza można zmieniać za pomocą wstawek w kształcie motyla, które również mogą być galwanizowane w srebrnym odcieniu.

Duży, wolnostojący wyświetlacz ma błyszczące wykończenie w piano-black i wtopiony w srebrny odcień obramowanie. To nadaje wyświetlaczowi szczególnie wysokiej jakości wygląd. Trójramienna kierownica z 12 przyciskami funkcyjnymi i galwanizowanym chromowanym wieszakiem jest standardowym wyposażeniem. Na życzenie dostępna jest wersja zestawu wskaźników z dwoma tubami. W tym przypadku w każdym z dużych wskaźników znajduje się mały wskaźnik analogowy. Gdy są w spoczynku, wskazówki znajdują się na pozycji 6. Wskazówki są zawsze w kolorze srebrnym.

Szeroki wybór tapicerek foteli w materiałach (np. skórze, tkaninie, tkaninie/skórze) i zestawieniach kolorystycznych daje wiele możliwości personalizacji. Fotele sportowe z wbudowanymi zagłówkami są dostępne jako opcja.

Wysoka jakość foteli sportowych podkreślona jest przez otwór w dolnej części zagłówka. Z tyłu przednich siedzeń ten otwór jest otoczony ramką w srebrnym odcieniu i może mieć opcjonalne oświetlenie ambientowe. Oprócz pakietów wyposażeniowych Style, Urban, AMG i Exclusive, dostępny jest również pakiet SUV Style, który jeszcze bardziej podkreśla SUV-owy charakter GLA. Najważniejszym akcentem jest mocne, kontrastujące kolorystycznie „mokasynowe” przeszycie na zewnętrznych konturach siedzeń.

W przypadku zamówienia opcjonalnego pakietu ładunkowego, oparcie tylnej kanapy można przestawić w bardziej stromo nachyloną pozycję, tzw. pozycję bagażową. Powiększa to pojemność ładunkową o 60 litrów, zapewniając miejsce na duże przedmioty, jednocześnie pozwalając pasażerom korzystać z tylnych siedzeń.

Umieszczone w galwanizowanym obramowaniu, elementy sterujące opcjonalnym „elektrycznym dostosowaniem siedzeń z pamięcią” są rozmieszczone na wewnętrznych panelach drzwi w typowym stylu Mercedesa – unikalny element w tym segmencie. Wewnętrzne panele drzwi również mają niezwykle wysoką jakość. Miękkie, matowe powierzchnie rozciągają się od linii pasa do kieszeni drzwi. W połączeniu z pakietami wyposażeniowymi, podłokietniki drzwiowe mają wysokiej jakości chromowaną listwę wykończeniową i, opcjonalnie, oświetlenie ambientowe.

Aerodynamika: żegnaj kształcie pudełka

Dzięki Mercedes-Benz GLA, kolejna seria modelowa staje się liderem w swoim segmencie pod względem efektywności aerodynamicznej. Współczynnik Cd wynosi 0,29. Przy 0,66 m2 powierzchni frontalnej Cd x A, która ma decydujący wpływ na zużycie paliwa przy prędkości powyżej 60 km/h, również jest to znakomita wartość.

Dobry przepływ powietrza, który jest kluczowym czynnikiem wpływającym na niskie zużycie paliwa pojazdu w codziennych warunkach, wynika z licznych działań optymalizacyjnych dotyczących aerodynamiki. Należą do nich niski krok słupka A z odpowiednią geometrią, a także zoptymalizowane aerodynamicznie obudowy zewnętrznych lusterek. Tył również został usprawniony. Środki tutaj obejmują wloty powietrza ze spojlerem dachowym i aerodynamicznie ukształtowane światła tylne. Tylne spoilery po bokach zapewniają, że przepływ powietrza odrywa się, co wpływa na optymalną efektywność aerodynamiczną. Uszczelki w przednim zderzaku (strefa chłodnicy, w tym w okolicy reflektorów) oraz żaluzje chłodnicy do regulacji powietrza chłodzącego, gdy jest to konieczne, dopełniają środki aerodynamiczne.

Obszerna osłona podwozia, dodatkowe panele w środkowej części tylnej osi oraz aerodynamicznie zoptymalizowany tłumik tylny, do którego dołączony jest dyfuzor, poprawiają przepływ powietrza pod podwoziem.

W GLA podjęto również liczne środki w celu zmniejszenia hałasu wiatru. Należą do nich m.in. koncepcja uszczelnienia drzwi z wieloma poziomami, dodatkowe uszczelnienie szczeliny między tylną klapą a dachem oraz uszczelki boczne na klapie bagażnika. Szczególnie sztywne ramy okienne zapobiegają ciągnięciu przepływu powietrza na drzwiach przy wyższych prędkościach i redukują wibracje. Hałas zewnętrzny został również zminimalizowany przez niski krok słupka A oraz zewnętrzne lusterka połączone z karoserią za pomocą wspornika.

Silniki i skrzynie biegów: dynamiczne aspiracje do liderstwa

GLA można prowadzić przy zużyciu paliwa wynoszącym zaledwie 4,3 litra/100 km, ustanawiając nowe standardy w swoim segmencie. Nowoczesne silniki czterocylindrowe z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem, a także funkcja ECO start/stop, jako standard, zapewniają tę doskonałą efektywność. Nowa klasa GLA również prowadzi w swoim segmencie dzięki dynamicznym danym wydajności.

Początkowo moc silników benzynowych o pojemności 1,6 i 2,0 litra będzie wynosić od 115 kW (156 KM) w Mercedes-Benz GLA 200 do 155 kW (211 KM) w GLA 250. GLA 250 4MATIC przyspiesza od zera do 100 km/h w zaledwie 6,5 sekundy, co podkreśla dynamiczne aspiracje do liderstwa klasy GLA. Jego maksymalna prędkość wynosi 235 km/h, a współczynnik zużycia wynosi zaledwie 7,1 l/100 km (151 g CO2/km – wartości wstępne).

Dwa silniki wysokoprężne wyróżniają się dynamicznym momentem obrotowym i doskonałą efektywnością: GLA 200 CDI rozwija moc 100 kW (136 KM), maksymalny moment obrotowy wynosi 300 Nm i ma pojemność 2,2 litra. Ten silnik został zmodyfikowany dla większej efektywności. Zmiany obejmują optymalizację napędu paskowego, pakiet głowicy cylindrów z różnymi łożyskami rollerowymi i dodatkowymi wykończeniami, optymalizację pompy próżniowej, aluminiowe tłoki z zoptymalizowanymi szczelinami montażowymi oraz niskotarciowe zestawy pierścieni, łożyska rollerowe wału balansowego Lanchestera i czujnik ciśnienia w głowicy cylindrów do kontroli spalania.

Mercedes-Benz GLA 200 CDI wymaga zaledwie 4,3 litra paliwa na 100 km, co odpowiada 114 g CO2/km (wartości wstępne). Jest klasyfikowany w klasie efektywności A. GLA 220 CDI również ma pojemność 2,2 litra, 125 kW (170 KM) i 350 Nm.

Wszystkie silniki mają funkcję ECO start/stop jako standard. Silniki są łączone z sześciobiegową skrzynią biegów manualną lub z automatyczną skrzynią biegów 7G-DCT z dwoma sprzęgłami (standard dla GLA 250, GLA 220 CDI i modeli 4MATIC), co łączy komfort z sportowym charakterem na najwyższym poziomie.

Zawieszenie: gwarancja przyjemności z rekreacji

Nowy GLA to nowy członek udanej rodziny SUV-ów marki Mercedes-Benz. Ten kompaktowy model reinterpretuję koncepcję SUV-a w nowoczesny sposób, ponieważ jest mniej długonogi i imponujący niż wcześniejsze SUV-y, i dlatego idealnie wpasowuje się w codzienny styl życia w miastach. Jednocześnie opcjonalny napęd na wszystkie koła 4MATIC, wytrzymała konstrukcja nadwozia i zmienne wnętrze gwarantują dużą przyjemność z rekreacji. Motto: z dala od rutyny. Trudny teren – plaża, luźna nawierzchnia, nieutwardzone wzniesienia – to wszystko nie stanowi problemu dla GLA.

Podwozie Mercedes-Benz GLA charakteryzuje się przednią osią McPhersona oraz niezależnym zawieszeniem wielowahaczowym z tyłu. Trzy wahacze i jeden wahacz w każdym kole zarządzają siłami napotkanymi przez pojazd. Oznacza to, że dynamika podłużna i poprzeczna są od siebie niezależne. Nośniki kół i ramiona sprężynowe z aluminium mają na celu redukcję mas niesprężystych. W wersjach z 4MATIC, tylna oś jest izolowana za pomocą gumowych osłon dla większego komfortu jazdy.

W porównaniu do tradycyjnych systemów, elektryczne wspomaganie kierownicy zapewnia lepsze informacje zwrotne dla kierowcy i znacząco wpływa na ogólną efektywność pojazdu, ponieważ wspomaganie servo wymaga energii tylko wtedy, gdy pojazd jest faktycznie kierowany. Umożliwia również różne funkcje wspomagania kierownicy, które są inicjowane przez jednostkę sterującą ESP®. Należą do nich przeciwskręt, gdy pojazd przechyla się, korekty kierunku podczas hamowania na nawierzchniach o różnym poziomie przyczepności, redukcja wpływu napędu na przednie koła na kierownicę oraz kompensacja bocznego wiatru i pochylenia drogi.

GLA ma niezwykle sztywną konstrukcję nadwozia, co stanowi podstawę dla stabilnych i bezpiecznych właściwości jezdnych zarówno na drodze, jak i w terenie, a także wysokiego komfortu NVH. Dodatkowe wzmocnienia znajdują się m.in. na słupkach B, górnych koszach amortyzatorów, członach bocznych i podwoziu.

Wysokie rezerwy trakcyjne: napęd na wszystkie koła 4MATIC

GLA od Mercedes-Benz jest opcjonalnie dostępny z nową generacją stałego napędu na wszystkie koła 4MATIC z całkowicie zmienną dystrybucją momentu obrotowego. Ten system napędu na wszystkie koła wyróżnia się wysokimi rezerwami trakcyjnymi oraz doskonałą zwinnością, połączoną z wyjątkowym bezpieczeństwem jazdy i efektywnością energetyczną.

Podzespoły systemu 4MATIC obejmują wałek odbioru mocy do tylnej osi, zintegrowany w automatycznej skrzyni biegów 7G-DCT, oraz przekładnię tylnej osi z zintegrowanym, elektrohydraulicznie sterowanym sprzęgłem wielotarczowym. Taka konstrukcja umożliwia całkowicie zmienną dystrybucję momentu napędowego pomiędzy osiami przednią i tylną. Dodatkowymi korzyściami tego rozwiązania są niższa masa systemu w porównaniu do konkurencji oraz wysoka efektywność.

Pewny na lekkim terenie: funkcje terenowe

Modele z 4MATIC są standardowo wyposażone w DSR (Regulacja Prędkości Zjazdu) oraz tryb przekładni terenowej. DSR aktywowane jest za pomocą przycisku sterującego w konsoli centralnej i wspomaga kierowcę na wymagających zjazdach, utrzymując wolną, manualnie wybraną prędkość pojazdu w granicach fizycznych podczas pokonywania zboczy. Dzieje się to za pomocą systemów kontroli silnika i przekładni oraz poprzez interwencję hamulcową.

Po wybraniu trybu przekładni terenowej za pomocą przełącznika trybów przekładni, punkty zmiany biegów i charakterystyka pedału przyspieszenia są modyfikowane w taki sposób, aby spełnić wymagania jazdy po lekkim terenie oraz szczególnie luźnych nawierzchniach. W połączeniu z systemem Audio 20 CD (standard) i COMAND Online (opcjonalnie), jednostka centralna może również być przełączona na wyświetlacz terenowy. Tam wyświetlane są kąt skrętu, wybrany tryb przekładni terenowej oraz kompas. Pokazuje też kąt przechylenia w stopniach, nachylenie w procentach i aktywację Regulacji Prędkości Zjazdu DSR.

Inteligentne bezpieczeństwo: zaawansowane systemy wspomagania

Liczne systemy wspomagania jazdy oferują wsparcie w GLA i zmniejszają obciążenie kierowcy. Standardowe wyposażenie SUV-a obejmuje rozpoznawanie zmęczenia kierowcy ATTENTION ASSIST oraz radarowy system zapobiegania kolizjom COLLISION PREVENTION ASSIST z adaptacyjnym systemem hamulcowym Brake Assist, który teraz pomaga chronić przed kolizjami przy prędkości zaledwie 7 km/h.

Ta funkcja łączy się z DISTRONIC PLUS (opcjonalnie) w COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS. Ta funkcja ma dodatkową funkcję: gdy istnieje niebezpieczeństwo kolizji i kierowca nie reaguje, system ma możliwość autonomicznego hamowania przy prędkościach do 200 km/h, zmniejszając ciężkość kolizji z wolniejszymi lub zatrzymującymi się pojazdami. System hamuje również w odpowiedzi na pojazdy stojące przy prędkości do 30 km/h i może zapobiegać zderzeniom tylnym przy prędkościach do 20 km/h.

Ugruntowane systemy wspomagania, takie jak opcjonalny pakiet monitorowania pasa ruchu z asystentem martwego pola i asystentem utrzymywania pasa, lub asystent dynamicznego świateł długich, są również dostępne dla GLA. Aktywny asystent parkowania (opcjonalnie) umożliwia automatyczne parkowanie w równoległych i prostopadłych miejscach.

„Zawsze włączone”: systemy multimedialne

Najnowsza generacja multimedialna stosowana w Mercedes-Benz GLA oferuje nowe funkcje, dodatkowe aplikacje i zmodyfikowaną kolorystykę grafiki.

Koncepcja aplikacji Digital Drive Style Daimlera, która wraz z systemem Drive Kit Plus dla iPhone’a pozwala na bezproblemową integrację iPhone’a z pojazdem, została rozszerzona. Do najważniejszych funkcji należy kontrola głosowa Siri i dzielenie się lokalizacją w czasie rzeczywistym Glympse. Glympse umożliwia użytkownikowi dzielenie się swoją aktualną lokalizacją z wybranymi osobami. Dodatkowe funkcje to Facebook®, Twitter®, radio internetowe, AUPEO!™, osobiste radio oraz zaawansowany system nawigacyjny od Garmin® z internetowymi informacjami o ruchu w czasie rzeczywistym, funkcją wyszukiwania punktów POI online, w tym Street View™ oraz wyświetlaniem map 3D.

200 6MT FWD (156 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1595 Cm3
Moc115 Kw @ 5300 Rpm
156 Hp @ 5300 Rpm
154 Bhp @ 5300 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1250-4000 Rpm
249 Nm @ 1250-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna134 Mph (216 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/60 R 17 96V
Długość173.9 In (4417 Mm)
Szerokość71 In (1803 Mm)
Wysokość58.8 In (1494 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.4 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.9 Cuft (422 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna2910 Lbs (1320 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4233 Lbs (1920 Kg)
Spalanie miasto31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Spalanie trasa50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Średnie spalanie39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Emisja CO2137 G/Km

200 7AT FWD (156 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1595 Cm3
Moc115 Kw @ 5300 Rpm
156 Hp @ 5300 Rpm
154 Bhp @ 5300 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1250-4000 Rpm
249 Nm @ 1250-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna134 Mph (216 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/60 R 17 96V
Długość173.9 In (4417 Mm)
Szerokość71 In (1803 Mm)
Wysokość58.8 In (1494 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.4 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.9 Cuft (422 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna2998 Lbs (1360 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4233 Lbs (1920 Kg)
Spalanie miasto32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Spalanie trasa48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Średnie spalanie40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Emisja CO2135 G/Km

250 4MATIC 7AT AWD (211 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc155 Kw @ 5500 Rpm
211 Hp @ 5500 Rpm
208 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1200-4000 Rpm
350 Nm @ 1200-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna146 Mph (235 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/60 R17
Długość173.9 In (4417 Mm)
Szerokość71 In (1803 Mm)
Wysokość58.8 In (1494 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.4 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.9 Cuft (422 L)
Aerodynamika (Cd)0.32
Masa własna3318 Lbs (1505 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4387 Lbs (1990 Kg)
Spalanie miasto28.3 Mpg Us (8.3 L/100Km)
Spalanie trasa42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Średnie spalanie35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Emisja CO2151 G/Km

250 7AT FWD (211 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc155 Kw @ 5500 Rpm
211 Hp @ 5500 Rpm
208 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1200-4000 Rpm
350 Nm @ 1200-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/50 R 18 H
Długość173.9 In (4417 Mm)
Szerokość71 In (1803 Mm)
Wysokość58.8 In (1494 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.4 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.9 Cuft (422 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3296 Lbs (1495 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4233 Lbs (1920 Kg)
Spalanie miasto24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Spalanie trasa22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Średnie spalanie17 Mpg Us (13.8 L/100Km)

180 CDI 6MT FWD (109 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1461 Cm3
Moc81 Kw @ 4000 Rpm
110 Hp @ 4000 Rpm
109 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy192 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
260 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/60 R17
Długość173.9 In (4417 Mm)
Szerokość71 In (1803 Mm)
Wysokość58.8 In (1494 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.4 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.9 Cuft (422 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3384 Lbs (1535 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4453 Lbs (2020 Kg)
Spalanie miasto50 Mpg Us (4.7 L/100Km)
Spalanie trasa65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Średnie spalanie58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Emisja CO2105 G/Km

180 CDI 7AT FWD (109 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1461 Cm3
Moc81 Kw @ 4000 Rpm
110 Hp @ 4000 Rpm
109 Bhp @ 4000 Rpm
Moment obrotowy192 Lb-Ft @ 1750-2500 Rpm
260 Nm @ 1750-2500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna118 Mph (190 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/60 R17
Długość173.9 In (4417 Mm)
Szerokość71 In (1803 Mm)
Wysokość58.8 In (1494 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.4 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.9 Cuft (422 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3384 Lbs (1535 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4453 Lbs (2020 Kg)
Spalanie miasto44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Spalanie trasa57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Średnie spalanie58.8 Mpg Us (4 L/100Km)
Emisja CO2105 G/Km

200 CDI 4MATIC 7AT AWD (136 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2143 Cm3
Moc100 Kw @ 3600-4000 Rpm
136 Hp @ 3600-4000 Rpm
134 Bhp @ 3600-4000 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1400-4000 Rpm
300 Nm @ 1400-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/60 R 17 96V
Długość173.9 In (4417 Mm)
Szerokość71 In (1803 Mm)
Wysokość58.8 In (1494 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.4 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.9 Cuft (422 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3351 Lbs (1520 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4575 Lbs (2075 Kg)
Spalanie miasto39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Spalanie trasa53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Średnie spalanie48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Emisja CO2129 G/Km

200 CDI 6MT FWD (136 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2143 Cm3
Moc100 Kw @ 3600-4000 Rpm
136 Hp @ 3600-4000 Rpm
134 Bhp @ 3600-4000 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1400-4000 Rpm
300 Nm @ 1400-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/60 R 17 96V
Długość173.9 In (4417 Mm)
Szerokość71 In (1803 Mm)
Wysokość58.8 In (1494 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.4 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.9 Cuft (422 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3153 Lbs (1430 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4453 Lbs (2020 Kg)
Spalanie miasto43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Spalanie trasa63.6 Mpg Us (3.7 L/100Km)
Średnie spalanie54.7 Mpg Us (4.3 L/100Km)
Emisja CO2114 G/Km

200 CDI 7AT FWD (136 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2143 Cm3
Moc100 Kw @ 3600-4000 Rpm
136 Hp @ 3600-4000 Rpm
134 Bhp @ 3600-4000 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1400-4000 Rpm
300 Nm @ 1400-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/60 R17
Długość173.9 In (4417 Mm)
Szerokość71 In (1803 Mm)
Wysokość58.8 In (1494 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.4 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.9 Cuft (422 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3384 Lbs (1535 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4453 Lbs (2020 Kg)
Spalanie miasto44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Spalanie trasa57.4 Mpg Us (4.1 L/100Km)
Średnie spalanie51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Emisja CO2114 G/Km

220 CDI 4MATIC 7AT AWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2143 Cm3
Moc125 Kw @ 3600-4000 Rpm
170 Hp @ 3600-4000 Rpm
168 Bhp @ 3600-4000 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1600-3200 Rpm
350 Nm @ 1600-3200 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna134 Mph (216 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/60 R 17 96V
Długość173.9 In (4417 Mm)
Szerokość71 In (1803 Mm)
Wysokość58.8 In (1494 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.4 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.9 Cuft (422 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3351 Lbs (1520 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4575 Lbs (2075 Kg)
Spalanie miasto39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Spalanie trasa53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Średnie spalanie48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Emisja CO2129 G/Km

220 CDI 7AT FWD (170 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2143 Cm3
Moc125 Kw @ 3600-4000 Rpm
170 Hp @ 3600-4000 Rpm
168 Bhp @ 3600-4000 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1600-3200 Rpm
350 Nm @ 1600-3200 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna134 Mph (216 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/60 R 17 96V
Długość173.9 In (4417 Mm)
Szerokość71 In (1803 Mm)
Wysokość58.8 In (1494 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.4 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika14.9 Cuft (422 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna3219 Lbs (1460 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4453 Lbs (2020 Kg)
Spalanie miasto44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Spalanie trasa60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Średnie spalanie53.5 Mpg Us (4.4 L/100Km)
Emisja CO2115 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.