MERCEDES BENZ GLC (X253) 2015-2019

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MERCEDES BENZ GLC (X253) 2015-2019

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ GLC (X253) 2015-2019

W 2015 roku Mercedes-Benz wprowadził drugą generację swojego SUV-a z klasy kompaktowej. Producent zmienił nazwę GLK na GLC, ale różnice są większe niż tylko zmiana nazwy. GLC stanowi odejście od swojego poprzednika – klasy G – i oferuje więcej komfortu oraz lepsze właściwości jezdne.

Wnętrze zostało przearanżowane i teraz oferuje lepszą atmosferę, co jest znakiem rozpoznawczym marki, dzięki materiałom najwyższej jakości, takim jak skóra nappa czy drewno o otwartych porach. Dodatkowo, bagażnik zyskał znacznie więcej miejsca na bagaż. Opcjonalnie dostępny jest dużych rozmiarów panoramiczny szklany dach, który wprowadza więcej światła i poprawia przestronność wnętrza.

Wszystkie modele spełniają standardy emisji EU6. W przypadku modelu GLC 350 e 4MATIC, Mercedes-Benz oferuje hybrydę typu plug-in, która łączy zalety napędu na wszystkie koła z najniższym zużyciem paliwa. Jego osiągi nie zostały utracone, ponieważ może osiągnąć prędkość maksymalną 235 km/h (146 mph) przy najlepszej w swojej klasie mocy systemu wynoszącej 320 KM.

Pojazd półelektryczny ma zasięg 35 km (21 mil) w trybie całkowicie elektrycznym, przyspieszając od 0 do 100 km/h (0-62 mph) w 5,9 sekundy, jeśli zajdzie taka potrzeba, dzięki funkcji boost. Podobnie jak jego większy brat, klasa S, GLC 350 e 4MATIC oferuje wszystkie charakterystyczne systemy komfortu i efektywności, które znajdują się w standardowym GLC.

Druga generacja średniej wielkości SUV-a od Mercedes-Benz nosi nazwę GLC i stanowi znaczący krok naprzód na wielu płaszczyznach: na poziomie technicznym nowy SUV wyróżnia się doskonałymi standardami bezpieczeństwa, które są znakiem rozpoznawczym marki, oferując nowoczesne systemy wsparcia i wyjątkową efektywność energetyczną. Zużycie paliwa zostało obniżone o nawet 19 procent w porównaniu do poprzedniego modelu. Jednocześnie, system zawieszenia AIR BODY CONTROL z wieloma komorami, który nie ma sobie równych w tej klasie, rozszerzone tryby transmisji DYNAMIC SELECT oraz stały napęd na wszystkie koła 4MATIC zwiększają nie tylko komfort jazdy, ale także sportową zwrotność pojazdu – bez względu na nawierzchnię, po jakiej się porusza. Wizualnie nadwozie podąża za wyraźnym i zmysłowym językiem projektowania, który został tak udanie zaprezentowany przez koncepcyjny model GLC Coupé wiosną i który służy jako wzór dla przyszłych rodzin SUV-ów.

„Nasz nowy GLC stanowi kolejny, systematyczny krok w realizacji naszej udanej filozofii SUV. Łączy w sobie najwyższy komfort jazdy ze sportowym akcentem, robi wrażenie na drodze oraz – bardziej niż kiedykolwiek – poza nią, a także przyciąga wzrok nowym designem i linią wyposażenia,” mówi Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG odpowiedzialny za badania grupowe i rozwój samochodów Mercedes-Benz.

Filozofia projektowania nowego GLC zasadniczo preferuje zmysłową czystość i nowoczesną estetykę zamiast klasycznego wyglądu terenowego. Dynamiczny design emanuje emocjonalnym urokiem, jednocześnie wykorzystując purystyczne formy. Powierzchnie, które przedstawiają pewien stopień napięcia i precyzyjne linie, nawiązują do wyraźnej linii wzorniczej wszystkich nowoczesnych SUV-ów od Mercedes-Benz. GLC różni się od swojego pierwowzoru – klasy G – jedynie wyglądem. Na poziomie technicznym wyznacza nowe standardy we wszystkich dyscyplinach – możliwości terenowe tego średniej wielkości SUV-a pozostają tak samo doskonałe jak zawsze.

Charakterystyczny przód SUV-a z krótkim, zwartym przednim zwisem, wyprostowaną, trójwymiarową osłoną chłodnicy z podwójnym żaluzjami i centralnie umieszczoną gwiazdą marki podąża za udaną nową linią projektowania. Wyraziste reflektory, dostępne opcjonalnie jako lampy LED High Performance, nadają GLC pewny wygląd, który dodatkowo podkreśla ich charakterystyczny design nocny. Zderzaki z wbudowanym osłoną dolną występują w trzech wariantach: oprócz wersji podstawowej, dostępna jest wersja zoptymalizowana pod kątem użytku terenowego z większym kątem podejścia/wyjazdu oraz szczególnie sportowa wersja AMG.

Widok z boku ukazuje prawie coupé’owe nadwozie, które w połączeniu z wydłużonym o 118 milimetrów rozstawem osi nadaje GLC elegancki, wydłużony profil. Wrażenie to dodatkowo wzmacnia delikatnie opadająca linia, będąca znakiem rozpoznawczym marki, oraz mocne barki. Rosnąca dolna linia cech również ożywia widok boczny pojazdu. Matowe czarne wykończenia w nadkolach, koła o rozmiarze do 50.8 cm (20 cali) oraz opcjonalne boczne listwy progowe wyraźnie wskazują na terenowe zdolności GLC.

Tył charakteryzuje się szerokimi, muskularnymi barkami, poziomą orientacją linii konturowych oraz podzielonymi lampami tylnymi LED z charakterystycznym nocnym wzornictwem. Jak z przodu, różne warianty zderzaków są dostępne i tutaj. Dzięki zintegrowaniu wszystkich anten w lusterkach zewnętrznych i spojlerze dachowym, udało się zlikwidować płetwę, która dotychczas znajdowała się na dachu.

Wnętrze GLC: podniesiona klasa

Przełom w obszarze designu dotyczy nie tylko wyglądu zewnętrznego. Zmiana modelu sygnalizuje również wyraźną aktualizację wnętrza. Panuje nowoczesne otoczenie, które w pełni odpowiada standardom wyznaczanym przez jego większego brata, model GLE. Nowy język wzorniczy łączy zmysłową czystość z dynamiczną sportowością i stanowi nową interpretację nowoczesnego luksusu. Wnętrze GLC tworzy atmosferę sprzyjającą dobremu samopoczuciu, co jest znakiem rozpoznawczym marki, dzięki wysokiej jakości materiałom o ręcznie wykonanym charakterze, takim jak skóra nappa czy drewno o otwartych porach, starannie wykończonym detalom oraz przyjemnemu ogólnemu dotykowi i odczuciu. Co więcej, pasażerowie i bagaż mają do dyspozycji znaczną ilość przestrzeni. Opcjonalny panoramiczny szklany dach dodatkowo potęguje poczucie lekkości i przestronności wewnątrz.

Kluczowym elementem całkowicie nowego designu wnętrza jest deska rozdzielcza i konsola centralna z płynącymi liniami, z dużym, jednoczęściowym panelem konsolowym, który elegancko przylega od centralnych otworów wentylacyjnych do podłokietnika. Te wyraźne linie tworzą poczucie otwartej przestrzeni i ustanawiają purystyczny, nowoczesny klimat. Nowo opracowany innowacyjny touchpad w podłokietniku ergonomicznie osadza się w konsoli centralnej. Jak w smartfonie, umożliwia niezwykle proste i intuicyjne obsługiwanie wszystkich funkcji jednostki głównej za pomocą gestów palca. Touchpad pozwala również na wprowadzanie liter, cyfr i znaków specjalnych w odręcznym piśmie – w każdym języku obsługiwanym przez Audio 20 lub COMAND Online. Centralnie umieszczony wyświetlacz multimedialny jest częściowo zintegrowany nad konsolą centralną. Pięć okrągłych otworów wentylacyjnych z metalicznym efektem „cool touch” nadaje desce rozdzielczej sportowy charakter i tworzy interesujący kontrast do ciepłego wyglądu innych materiałów.

Więcej przestrzeni, więcej zabawy, więcej komfortu

W porównaniu do poprzednika, nowy model jest znacznie bardziej przestronny zarówno dla pasażerów z przodu, jak i z tyłu. Zwiększenie długości GLC w porównaniu do poprzedniego modelu przełożono skutecznie na użyteczną przestrzeń wewnętrzną. Niemal wszystkie kluczowe czynniki komfortu zostały poprawione – w niektórych przypadkach znacznie – przede wszystkim przestrzeń na tylnej kanapie.

Inny kryterium komfortu – przestrzeń na wejście i wyjście dla pasażerów z tyłu – również znacznie się poprawiło, z 34 milimetrami więcej miejsca na stopy teraz dostępnymi do wsiadania i wysiadania z pojazdu.

Dzięki efektywnemu wykorzystaniu przestrzeni i inteligentnemu pakowaniu, inżynierowie zdołali również znacznie zwiększyć przestronność bagażnika z poziomą powierzchnią ładunkową i zwiększoną wartością użytkową. Tylna kanapa ma dzielenie 40/20/40 i oferuje pozycję ładunkową, która zwiększa pojemność ładunkową przez zablokowanie oparć w bardziej stromej pozycji. Pojemność ładunkowa za tylną kanapą wzrasta o 80 do 110 litrów, osiągając łącznie do 580 litrów. GLC 1600 może przewozić nawet do 1600 litrów – o 50 litrów więcej niż było to wcześniej możliwe. Maksymalna długość bagażnika wynosi 1320 milimetrów, a maksymalna szerokość wzrasta o 150 do 1100 milimetrów.

Udogodnienia w załadunku i rozładunku zapewnia obniżenie krawędzi ładunkowej o 40 mm w przypadku opcji AIR BODY CONTROL oraz HANDS FREE ACCESS, co umożliwia automatyczne otwieranie pokrywy bagażnika za pomocą ruchu nogą pod zderzakiem.

Efektywność energetyczna: kluczowe parametry

Mercedes-Benz wprowadził rozbudowany pakiet działań mających na celu znaczną poprawę efektywności energetycznej i wydajności GLC. Zmodyfikowane lub nowe systemy napędowe, doskonała aerodynamika i inteligentny projekt lekkiej konstrukcji to główne czynniki wpływające na efektywność paliwową pojazdu. Modele na olej napędowy i benzynę charakteryzują się znacznym obniżeniem zużycia paliwa i emisji CO2 o nawet 19 procent w porównaniu do poprzedniej generacji, a jednocześnie poprawiają wydajność przy tej samej mocy.

Wszystkie modele spełniają standard emisji EU6 i oferują funkcję start/stop. Po raz pierwszy w tej klasie, z modelem GLC 350 e 4MATIC, Mercedes-Benz oferuje również hybrydę typu plug-in, która łączy zalety zwrotnego napędu na wszystkie koła z najniższym zużyciem paliwa i emisjami: średniej wielkości SUV emituje tylko 60 g CO2 na km i osiąga maksymalną prędkość 146 mph przy najlepszej w klasie mocy systemu 211 + 116 KM. Pojazd półelektryczny może pokonać do 21 mil w trybie elektrycznym o zerowej emisji, przyspieszając do 62 mph w 5.9 sekundy w razie potrzeby, dzięki funkcji boost. Podobnie jak jego hybrydowy „duży brat” z klasy S, GLC 350 e 4MATIC oferuje wszystkie charakterystyczne systemy komfortu i efektywności – od elastycznej, inteligentnej strategii obsługi przez specyficzne programy jazdy hybrydowej po haptyczny pedał przyspieszenia i wstępne sterowanie klimatem.

Przejrzystość projektowa nadała nowemu GLC doskonałą aerodynamikę. Z wartością Cd równą 0.31 (GLK 0.34) oraz całkowitym oporem aerodynamicznym równym 0.794 (GLK 0.87), wyznacza wyraźny standard w tej klasie. Oprócz znacznie bardziej aerodynamicznego kształtu podstawowego pojazdu, ten wyjątkowy wynik aerodynamiczny wynika również z wielu rozwiązań w zakresie szczegółów, takich jak uszczelnienie osłony chłodnicy i otoczenia reflektorów, żaluzja chłodnicy, przedłużony spojler dachowy czy zoptymalizowane osłony podwozia.

Pomimo wyraźnie większych wymiarów zewnętrznych, dłuższego rozstawu osi oraz szerszego zakresu wyposażenia, waga pojazdu została zmniejszona o 80 kilogramów. Głównym czynnikiem tego zmniejszenia jest całkowicie nowa nadwozie, które jest o 50 kilogramów lżejsze od mniejszego odpowiednika GLK, dzięki inteligentnej mieszance materiałów, w tym aluminium oraz stali o wysokiej i ultra wysokiej wytrzymałości. Komponenty aluminiowe dodatkowo redukują wagę podwozia, co również korzystnie wpływa na komfort jazdy, ze względu na towarzyszące temu zmniejszenie mas niesprężynowych. Opcjonalne pełne zawieszenie AIR BODY CONTROL z wieloma komorami wyposażone jest w elementy sprężynowe z lekkiego, ale wytrzymałego kompozytu ze szkła wzmocnionego tworzywami sztucznymi, które redukują wagę systemu w porównaniu do konwencjonalnych zawieszeń pneumatycznych. Wykorzystanie nowej kompaktnych przekładni jako modułu i 9G-TRONIC z magnezu przekładniowego skutkuje zmniejszeniem wagi o 12 kg w porównaniu do poprzedniego modelu.

AIR BODY CONTROL: innowacyjna podróż powietrzna

Nowy GLC standardowo wyposażony jest w zawieszenie AGILITY CONTROL ze stalowymi sprężynami i zmiennym systemem tłumienia. GLC jest jedynym modelem w tej klasie, który oferuje możliwość wyposażenia podwozia w pełne wsparcie wielokomorowe zawieszenie powietrzne z elektronicznie kontrolowanym, ciągłym dostosowaniem tłumienia. Zawieszenie AIR BODY CONTROL łączy doskonałą stabilność jazdy i sportową zwrotność z optymalnym komfortem i doskonałymi zdolnościami terenowymi. Specyficzne cechy są wstępnie wybrane zgodnie z ustawieniami programu dynamicznego DYNAMIC SELECT. W trybie Sport pasażerowie GLC czują się, jakby siedzieli w samochodzie sportowym z wysoką dynamiką boczną dzięki sztywniejszemu połączeniu podwozia, które dodatkowo obniżono o 15 milimetrów. Tryb Comfort oferuje zupełnie odwrotne wrażenia jazdy, koncentrując się na szczególnie komfortowej jeździe z miękkim połączeniem podwozia. Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo jazdy także w tym trybie, siły sprężyn i tłumienia dostosowują się w ciągu 60 milisekund w odpowiedzi na nagłe manewry unikania, na przykład. Kiedy GLC jest wyposażony w pakiet inżynierii terenowej, AIR BODY CONTROL optymalizuje kontakt kół z podłożem, zapewniając dobrą jazdę w terenie przez podniesienie poziomu jazdy o maksymalnie 50 mm i zapewniając szczególnie miękkie dostrojenie podstawowe. Dodatkowymi korzyściami systemu są zmniejszone przechyły podczas pokonywania zakrętów, automatyczna kontrola poziomu oraz obniżenie krawędzi ładunkowej dla wygodnego załadunku i rozładunku.

Napęd: zwrotność, dynamika i komfort à la carte

Nowy GLC standardowo oferuje system kontroli DYNAMIC SELECT z pięcioma programami jazdy. Oprócz ustawień ECO, COMFORT, SPORT, SPORT+ i INDIVIDUAL, nowy wszechstronny model można również wyposażyć w pakiet inżynierii terenowej. Obejmuje on do pięciu programów. „Ślisko” oraz cztery programy jazdy terenowej są tutaj zupełnie nowe. „Teren” jest przeznaczony do łatwego terenu, takiego jak żwirowe lub piaszczyste trasy. „Podejście” zwiększa zdolności wspinaczkowe na stromych rampach lub długich, powolnych wzniesieniach. W połączeniu z zawieszeniem pneumatycznym AIR BODY CONTROL, dodatkowy program „Rocking Assist” stanowi ostateczność, gdy pojazd utknie. W tej sytuacji poziom jazdy podnoszony jest o 50 milimetrów, a progi kontroli poślizgu kół są zwiększane, aby umożliwić GLC uwolnienie się. Czwarty program terenowy, „Przyczepa”, zaprojektowany jest do optymalnego holowania przyczep w terenie i ułatwia ruszanie z mokrej trawy, na przykład. Pakiet inżynierii terenowej zawiera również solidną osłonę Gemtex, która łagodzi stres związany z dużym kontaktem z podłożem, tak jak w poprzednim modelu, oraz Regulację Prędkości Zjazdu. System, znany pod skrótem DSR, automatycznie utrzymuje prędkość ustawioną na tempomacie na stromych zjazdach.

Wszystkie programy DYNAMIC SELECT są wizualizowane na centralnym wyświetlaczu multimedialnym. Szczególnie imponujące są animacje terenowe: różne parametry, takie jak nachylenie, kąt skrętu czy kurs, są prezentowane w trybie dynamicznym w czasie rzeczywistym na centralnym wyświetlaczu multimedialnym.

Wszystkie modele mają stały napęd na wszystkie koła 4MATIC z podstawowym podziałem momentu obrotowego wynoszącym 45 do 55 procent między przednią a tylną osią. Współpracując z systemami dynamicznej kontroli ESP®, ASR i 4ETS, zapewnia to wyraźnie przewidywalne prowadzenie. Wielopłytkowe sprzęgło w centralnym dyferencjale wspomaga system w przypadku naprawdę niskich współczynników tarcia między oponą a nawierzchnią, na przykład na śniegu lub lodzie. Podstawowa siła blokady 50 Nm między osiami przednią i tylną znacząco zwiększa trakcję przy zachowaniu wysokiego poziomu stabilności jazdy.

Dziewięciostopniowa automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC jest również standardem w modelach GLC 220 d 4MATIC, GLC 250 d 4MATIC oraz GLC 250 4MATIC. W zależności od wybranego trybu dla systemu dynamicznego DYNAMIC SELECT, automatyczna skrzynia biegów z przekładnią hydrodynamiczną charakteryzuje się dużą zwrotnością i reakcją lub zrównoważoną stabilnością. Potencjał skrzyni biegów jest wykorzystywany w pełni. Oferuje ona imponująco wysoką prędkość zmiany biegów oraz płynne przejścia dla dynamicznego sprintu, jak również delikatne, niemal niewyczuwalne zmiany biegów dla przyjemnej jazdy. Podobnie jak wszystkie modele hybrydowe od Mercedes-Benz, GLC 350 e 4MATIC jest wyposażony w najnowszą wersję 7G-TRONIC PLUS, która została specjalnie zoptymalizowana zgodnie z potrzebami aplikacji hybrydowych i łączy wysoką dynamikę jazdy z doskonałym komfortem jazdy oraz wyższą efektywnością.

Mercedes-Benz Intelligent Drive: anioły stróże na pokładzie

Prawie wszystkie systemy wsparcia kierowcy, które są znane z klas C, E i S, są dostępne w nowym GLC. W ramach koncepcji Intelligent Drive te systemy łączą dane z różnych technologii czujnikowych, aby znacznie zwiększyć komfort i bezpieczeństwo. STANDARDOWO na pokładzie znajdują się COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, Crosswind Assist, Headlamp Assist oraz ATTENTION ASSIST. Pakiet Driving Assistance Plus oferuje jeszcze bardziej rozbudowaną gamę aktywnych funkcji bezpieczeństwa, obejmującą DISTRONIC PLUS z asystentem kierownicy i Pilotem Stop&Go, PRE-SAFE® Brake z wykrywaniem pieszych, BAS PLUS z asystentem w ruchu poprzecznym, aktywnym asystentem martwego pola, aktywnym asystentem utrzymania pasa oraz PRE-SAFE® PLUS. Funkcja ta zapewnia również dodatkową ochronę w przypadku kolizji tylnej. Dzięki radarowemu czujnikowi w tylnym zderzaku, PRE-SAFE® PLUS identyfikuje zbliżające się kolizje tylne, ostrzega ruch za pojazdem uruchamiając światła awaryjne przy szczególnie rzucającej się w oczy częstotliwości błysków, aktywuje środki zapobiegawcze dla pasażerów i hamuje pojazd do zatrzymania po kolizji tylnej, aby zmniejszyć poziom stresu działającego na pasażerów. Większe bezpieczeństwo dla wszystkich użytkowników dróg zapewnia asystent znaków drogowych z funkcją ostrzegania o jeździe pod prąd, który oprócz ograniczeń prędkości może również ostrzegać kierowcę o zakazach wyprzedzania i wjazdu. W pojazdach wyposażonych w LED Intelligent Light System, Adaptive Highbeam Assist Plus pozwala pozostawić wysokie światło włączone na stałe, maskując obszar stożka światła głównego zajmowany przez inne pojazdy. Ułatwione manewrowanie i lepszy widok przy manewrowaniu w wąskich przestrzeniach lub prowadzeniu pojazdu w gęstym ruchu miejskim zapewnia kamera 360°, która potrafi pokazać pojazd i jego otoczenie z różnych perspektyw, oraz aktywny asystent parkowania, który całkowicie automatycznie wprowadza pojazd w wykryte miejsca parkingowe równoległe i prostopadłe.

Udoskonalona ergonomia i prostsze sterowanie w GLC również przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa. Wszystkie istotne funkcje i ustawienia pojazdu można intuicyjnie realizować za pomocą centralnego pokrętła lub touchpada. Żądane ustawienia lub informacje są wizualizowane na dużym, częściowo zintegrowanym kolorowym wyświetlaczu multimedialnym na środku deski rozdzielczej. Bezpośrednie przyciski obok modułu włącznika świateł po lewej stronie kierownicy umożliwiają dodatkowo bezpośrednie aktywowanie najważniejszych systemów wsparcia.

Nowością jest również wyświetlacz Head-up (HUD). HUD wyświetla istotne informacje bezpośrednio w polu widzenia kierowcy na przedniej szybie, co zapewnia wyraźną czytelność i zmniejsza rozpraszanie uwagi od drogi przed nami. System dostarcza informacji o prędkości, ograniczeniach prędkości, wskazówkach nawigacyjnych oraz komunikatach z systemu DISTRONIC.

Poduszki powietrzne i inne: ochrona dla pasażerów

Zgodnie z tradycją Mercedes-Benz, nadwozie stanowi podstawę wzorowego bezpieczeństwa przy zderzeniach. Wysoko wytrzymała kabina pasażerska tworzy rdzeń tego konceptu. Otoczona jest specjalnie zaprojektowanymi i przetestowanymi strefami deformacji, które zapewniają maksymalne bezpieczeństwo pasażerów dzięki zoptymalizowanym ścieżkom sił i kombinacji komponentów odlewniczych z aluminium oraz ultra-wysoko wytrzymałymi materiałami.

Oprócz 3-punktowych pasów bezpieczeństwa z pyrotechnicznym i odwracalnym napinaniem pasów oraz ograniczeniem siły pasów dla kierowcy, pasażera z przodu oraz pasażerów w zewnętrznych tylnych siedzeniach, liczne poduszki powietrzne służą do ochrony pasażerów pojazdu w razie wypadku. Należą do nich zintegrowane poduszki boczne dla kierowcy i pasażera z przodu oraz nowo opracowana poduszka okienna, która rozciąga się nad obydwoma rzędami siedzeń, opcjonalne poduszki boczne dla zewnętrznych tylnych siedzeń oraz poduszka kolanowa kierowcy.

Siedzenie pasażera z przodu może być dodatkowo wyposażone w automatyczne rozpoznawanie fotelików dziecięcych, które rezygnuje z dotychczasowego nadajnika na rzecz maty wagowej. Pozwala to na stosowanie dowolnego fotelika dziecięcego. Poduszka powietrzna jest automatycznie dezaktywowana po zamontowaniu fotelika dziecięcego i ponownie aktywowana po jego usunięciu.

Pełna gama: oferta modelowa i wyposażenie

Na rynku dostępne są cztery modele GLC, wszystkie z 4MATIC stałym napędem na wszystkie koła jako standard:

GLC 220 d 4MATIC, diesel, 125 kW (170 KM)
GLC 250 d 4MATIC, diesel, 150 kW (204 KM)
GLC 250 4MATIC, benzyna, 155 kW (211 KM)
GLC 350 e 4MATIC, hybryda typu plug-in, moc systemowa 155+85 kW (211+116 KM)

Niezwykle różnorodny zakres wyposażenia umożliwia klientom GLC skonfigurowanie swojego SUV-a zgodnie z własnymi wymaganiami i preferencjami. Podstawowe wyposażenie zawiera już liczne detale z wyższych klas pojazdów. Pionierskie systemy wsparcia, takie jak COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, Crosswind Assist, Headlamp Assist, ATTENTION ASSIST czy system ESP® z Dynamic Cornering Assist, są standardem. Opcjonalny pakiet najnowszej generacji asystentów kierowcy dodatkowo zmniejsza obciążenie kierowcy, zwiększając bezpieczeństwo pasażerów, w tym takie funkcje jak DISTRONIC PLUS z asystentem kierownicy i Pilotem Stop&Go, PRE-SAFE® Brake z wykrywaniem pieszych, BAS PLUS z asystentem w ruchu poprzecznym, aktywnym asystentem martwego pola, aktywnym asystentem utrzymania pasa oraz PRE-SAFE® PLUS.

Zakres dostaw GLC obejmuje również system kontroli dynamicznej DYNAMIC SELECT z pięcioma programami jazdy INDIVIDUAL, SPORT, SPORT+, COMFORT oraz ECO. Zapewnia on pakiet inżynierii terenowej z dynamicznymi wizualizacjami COMAND w czasie rzeczywistym na wyświetlaczu multimedialnym, Regulacją Prędkości Zjazdu (DSR), do pięciu programów jazdy terenowej, osłoną dolną, funkcją świateł terenowych oraz podwyższonym poziomem jazdy o +20 mm (zawieszenie stalowe) lub do +50 mm (AIR BODY CONTROL).

Klient ma szeroki wybór opcji przy konfigurowaniu swojego GLC. Podstawowy zestaw obejmuje dziewięć standardowych oraz metalicznych kolorów lakierów oraz trzy wykończenia lakierów designo w kolorze brązowym cytrynowym magno, białym diamentowym i czerwonym hiacyntowym, a także koła o rozmiarze do 50.8 cm (20 cali). Istnieją opcjonalne linie wzornicze i wyposażenia, które rozszerzają wariant podstawowy:

Linia EXCLUSIVE, z 45.7 cm (18-calowymi) kołami, osłoną chłodnicy z podwójnymi żaluzjami i chromowanymi wkładkami, zderzakami z chromowaną osłoną z przodu i z tyłu, dwiema chromowanymi końcówkami wydechu, polerowanymi wykończeniami aluminiowymi oraz relingami dachowymi z anodowanego aluminium.
Linia AMG, z 48.3 cm (19-calowymi) kołami, osłoną chłodnicy z podwójnymi żaluzjami i chromowanymi wkładkami, zderzakami AMG z chromowaną osłoną, dwiema chromowanymi końcówkami wydechu, polerowanymi wykończeniami aluminiowymi oraz relingami dachowymi z anodowanego aluminium.

GLC można także łączyć z różnymi pakietami wyposażeniowymi, aby nadać mu jeszcze bardziej ekskluzywny i indywidualny charakter:

Pakiet Night (opcjonalny w połączeniu z linią AMG lub EXCLUSIVE), w tym obudowy lusterka zewnętrznego oraz przednie i tylne osłony w wysoko błyszczącym czarnym kolorze, ramki okienne w polerowanej czerni, relingi dachowe w matowej czerni, 48.3 cm (19-calowe)/opcjonalnie 50.8 cm (20-calowe) koła, ciemnoszare szkło izolujące ciepło z tylnej części słupka B oraz chromowane żaluzje w osłonie chłodnicy.
Linia OFF-ROAD, z 45.7 cm (18-calowymi) kołami, osłoną chłodnicy z podwójnymi żaluzjami i chromowanymi wkładkami, zderzakami z większymi kątami podejścia/wyjazdu i chromowanymi osłonami, dwiema chromowanymi końcówkami wydechu, polerowanymi wykończeniami aluminiowymi oraz relingami dachowymi z anodowanego aluminium.
Pakiet inżynierii terenowej, z wymienionymi technicznymi elementami, takimi jak pięć programów jazdy terenowej i podniesione podwozie (+20 mm, lub do +50 mm w pojazdach wyposażonych w AIR BODY CONTROL).

Inne opcjonalne elementy to panoramiczny szklany dach o dużej powierzchni z elektryczną roletą przeciwsłoneczną, aluminiowe listwy progowe z gumowymi nakładkami, LED Intelligent Light System, EASY-PACK pokrywa bagażnika z HANDS-FREE ACCESS oraz w pełni elektryczne sprzęgło przyczepy.

Wnętrze oferuje wybór różnych kombinacji w tkaninie, ARTICO, DINAMICA, skórze lub skórze nappa w kolorach czarnym, beżowym jedwabnym, brązowym espresso, brązowym saddle oraz perłowym białym platinum (tylko designo). Klienci mogą łączyć te opcje tapicerki z wykończeniem z jasnego aluminium o długim słojowaniu, opcjonalnie w połączeniu z wykończeniem z włókien węglowych AMG lub elementami drewnianymi w brązowym lub czarnym drewnie o otwartych porach, drewno lipowe o wysokim połysku w brązowym kolorze, drewno orzechowe o wysokim połysku w brązowym kolorze lub czarnym wykończeniu pianoblack. Dla podsufitki również dostępne są różne wariacje, które występują w kolorach czarnym, szarym kryształowym lub porcelanowym.

GLC oferuje znakomitą jakość infotainment dla swoich pasażerów jako standard, dzięki dużemu 17.8 cm (7-calowemu) kolorowemu wyświetlaczowi multimedialnemu oraz systemowi Audio 20 USB z Frontbass. W połączeniu ze smartfonem z opcją danych, system jest już zdolny do korzystania z Internetu i dodatkowo zawiera system Bluetooth® do rozmów telefonicznych. W połączeniu z Garmin MAP PILOT, Audio 20 CD zamienia się w pełnoprawny system nawigacji, zintegrowany z elektrycznym systemem pojazdu. Po zainstalowaniu systemu COMAND Online, wyświetlacz multimedialny zwiększa się do 21.3 cm (8.4 cali) i ma wyższą rozdzielczość. Dalszy zakres funkcji obejmuje odbiór audio/TV, szybką nawigację HDD, aktualne dane o ruchu dzięki „Live Traffic Information”, funkcję hotspotu WLAN oraz sterowanie głosowe LINGUATRONIC. Jakość muzyki koncertowej zapewnia system dźwiękowy Burmester.

Jak w przypadku nadwozia, dostępny jest również wybór linii wzorniczych i wyposażenia dla wnętrza:

Linia EXCLUSIVE, w tym tapicerka z ARTICO sztucznej skóry/tkaniny, deska rozdzielcza pokryta ARTICO z kontrastowymi szwami, siedzenia z ekskluzywną układów tapicerki, pakiet oświetlenia wnętrza, drewniane wykończenie w brązowym kolorze o wysokim połysku oraz wielofunkcyjna kierownica z trzema ramionami.
Linia AMG, w tym tapicerka z ARTICO sztucznej skóry/DINAMICA mikrofibry, siedzenia z ekskluzywną układów tapicerki, pakiet oświetlenia wnętrza, wielofunkcyjna kierownica z trzema ramionami z wyprofilowanym dolnym odcinkiem, wykończenie w jasnym aluminium o długim słojowaniu w drzwiach oraz czarnym wykończeniu pianoblack w konsoli centralnej, sportowe pedały AMG.

Dostępne są także dwie różne linie designo:

designo wnętrze – dwukolorowe: Siedzenia w dwukolorowej skórze nappa designo w kolorze perłowym w białym/platinum czarnym z kontrastowymi szwami, wykończenie w czarnym drewnie o otwartych porach w konsoli centralnej oraz aluminium o długim słojowaniu w drzwiach.
designo wnętrze – czarne: Siedzenia w czarnej skórze nappa designo, wykończenie w brązowym drewnie o wysokim połysku.

Interesujące i popularne indywidualne cechy dla wnętrza to wielokolorowe podświetlenie ambientowe, pakiet AIR-BALANCE z jonizacją i aromaterapią, ogrzewana wielofunkcyjna kierownica, ogrzewane przednie siedzenia z całkowitą elektryczną regulacją, ogrzewane tylne siedzenia oraz automatyczna klimatyzacja THERMOTRONIC. Pakiet wyposażenia do przechowywania utrzymuje porządek za pomocą 2 zwiniętych kamizelek odblaskowych w panelach drzwi przednich, kieszeni na mapy na tylnych siedzeniach, siatki na dnie bagażnika, składanej skrzynki, zacisku ładunkowego, zamykanego dna bagażnika, gniazdka 12 V oraz elektrycznego zwalniania oparć tylnych siedzeń obok tylnej kanapy.

Szczególnym ulubieńcem, który stał się już tradycją, jest model Edition 1. Przy wprowadzeniu na rynek będzie dostępny w wyborze dwóch różnych wariantów wnętrza – designo czarnym lub designo dwukolorowym. Obie wersje oferują sportową kierownicę AMG, podświetlenie ambientowe, czarną podsufitkę oraz pakiet komfortu siedzeń z ogrzewanymi przednimi siedzeniami. Zakres dostawy obejmuje również linię AMG Exterior z 50.8 cm (20-calowymi) kołami w kolorze szarym titanium AMG, system wydechowy z dwoma rurami, ciemnoszare szkło izolujące ciepło z tylnej części słupka B oraz tradycyjne emblematy Edition 1 na nadkolach. GLC Edition 1 można łączyć ze wszystkimi wykończeniami lakierów i wariantami silników.

Mercedes connect me: Twój osobisty asystent

Po modelach klas C, E i S, Mercedes connect me jest także dostępne dla GLC. Oprócz funkcji standardowych takich jak eCall, pomoc w wypadku, pomoc w awarii czy serwis posprzedażowy, aplikacja Remote Online oferuje wiele funkcji komfortowych za pośrednictwem smartfona, takich jak śledzenie, aby zlokalizować zaparkowany pojazd, kontrola ogrzewania postojowego, blokada i odblokowanie pojazdu czy uzyskiwanie różnych informacji o stanie, takich jak przebieg, poziom paliwa czy zasięg.

Komfort i przestronność – Więcej przestrzeni, więcej zabawy, więcej komfortu

W porównaniu do swojego poprzednika, nowy GLC jest znacznie bardziej przestronny zarówno dla pasażerów z przodu, jak i z tyłu. Zwiększenie rozmiaru GLC w porównaniu do poprzedniego modelu przełożyło się skutecznie na użyteczną przestrzeń wewnętrzną. Niemal wszystkie kluczowe czynniki komfortu zostały poprawione – w niektórych przypadkach znacznie – szczególnie przestrzeń na tylnej kanapie, która była często krytykowana w poprzednim modelu. Imponująca ilość miejsca na nogi – przestrzeń między oparciami przednich siedzeń a tylną kanapą – jest teraz dostępna, po bardzo dużym wzroście o 57 milimetrów.

Więcej przestrzeni dostępne jest również dla pasażerów z przodu, którzy korzystają z hojnym zwiększeniem przestrzeni na ramiona i łokcie. Dzięki inteligentnemu pakowaniu i doskonałej geometrii siedzeń, projektanci wnętrz z Centrum Technologicznego Mercedes-Benz (MTC) zdołali nawet wyczarować dodatkowe 57 milimetrów przestrzeni – chociaż szerokość pojazdu wzrosła tylko o 50 milimetrów.

Inny kryterium komfortu – przestrzeń na wejście i wyjście dla pasażerów z tyłu – również znacznie się poprawiło, z 34 milimetrami więcej miejsca na stopy teraz dostępnymi do wsiadania i wysiadania z pojazdu.

Strategia wzrostu zastosowana w maksymalny sposób

Dzięki efektywnemu wykorzystaniu przestrzeni i inteligentnemu pakowaniu, inżynierowie zdołali również znacznie zwiększyć pojemność bagażnika z poziomą powierzchnią ładunkową i jej wartością praktyczną.

Udogodnienia w załadunku i rozładunku zapewnia obniżenie krawędzi ładunkowej w połączeniu z opcją AIR BODY CONTROL oraz HANDS-FREE ACCESS, co umożliwia automatyczne otwieranie klapy bagażnika za pomocą ruchu nogą pod zderzakiem.

NVH: brak hałasu, brak wibracji, brak szorstkości

Aby ocenić akustykę aeroakustyczną, która stanowi kluczowy parametr komfortu, szczególnie przy wyższych prędkościach, inżynierowie rozwoju badali psychoakustyczne właściwości GLC. Oprócz wysokoczęstotliwościowego hałasu wiatru, uwzględniane są niskoczęstotliwościowe komponenty oraz, w szczególności, zrozumiałość mowy, które są tu rozważane i optymalizowane. W swojej pracy inżynierowie zwrócili szczególną uwagę na przepływ powietrza wokół nadwozia, systemy uszczelniające w drzwiach i oknach oraz nadwozie. Głównym celem tych działań nie jest jedynie absolutny poziom ciśnienia akustycznego (dB(A)). Raczej chodzi o stworzenie jak najbardziej jednorodnej, harmonijnej całości akustycznej. Oznacza to, że żadna z określonych zakresów częstotliwości ani pojedyncze komponenty czy obszary pojazdu nie powinny odgrywać dominującej roli. Przy prędkości około 120 km/h hałas wiatru staje się dominującym czynnikiem akustycznym, podczas gdy hałas opon i silnika odgrywają mniej istotną rolę. Porównanie z klasą E pokazuje, jak skutecznie inżynierowie aeroakustyczni „dostrojili” GLC. Indeks hałasu wiatrowego, WI – bezwymiarowy wskaźnik klasyfikujący jakość aeroakustyczną – jest na tym samym przyjemnym poziomie zarówno w obiektywnych, jak i subiektywnych odczuciach.

Oprócz zwiększenia ogólnej sztywności pojazdu, kolejnym kluczowym obszarem rozwoju była również łączność podwozia i systemu napędowego z nadwoziem, ponieważ wysoka sztywność wprowadzenia punktów montażowych jest niezbędna do dostrojenia elementów nośnych w celu minimalizacji poziomu hałasu. Inżynierowie z Centrum Technologicznego Mercedes zrobili wszystko, co w ich mocy, aby osiągnąć dalszą znaczną redukcję hałasu i wibracji. Oprócz działań aeroakustycznych, następujące komponenty i szczegóły konstrukcyjne również sprzyjają komfortowi akustycznemu i wibracyjnemu:

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.