Kompaktowe SUV-y marki Mercedes-Benz są dostępne w wersji SUV-coupe oraz jako tradycyjne SUV-y. Wersja po faceliftingu z 2019 roku wprowadza nowe ulepszenia zarówno estetyczne, jak i techniczne.
Na zewnątrz widać główne różnice w przedniej części nadwozia, gdzie odświeżona wersja ma zmieniony design, z większymi i lepiej wyprofilowanymi reflektorami LED, natomiast pełne lampy tylne LED są standardem w całej ofercie. Nowo zaprojektowane koła o średnicy 18 i 19 cali oraz drobne zmiany sprawiają, że klienci zobaczą, za co płacą więcej.
Największe zmiany nastąpiły wewnątrz. Opcjonalnie, GLC można zamówić z wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala w desce rozdzielczej. Centralny wyświetlacz, o unoszącym się designie, ma 10,25 cala i rozdzielczość HD. Kierowca może sterować systemem infotainment na pięć różnych sposobów: poprzez dotykowy panel na wyświetlaczu multimedialnym, przyciski dotykowe na kierownicy, wyświetlacz wielofunkcyjny, dotykowy panel na konsoli centralnej oraz za pomocą gestów. Ostatnią, ale nie mniej ważną opcją, jest sterowanie głosowe poleceniem „Hej Mercedes”.
Mercedes-Benz oferuje wybór silników benzynowych i dieslowych, z czterema cylindrami. Silniki benzynowe są dostępne z architekturą 48-woltową i rozrusznikiem-alternatorem napędzanym paskiem, co pomaga obniżyć zużycie paliwa. Odświeżony GLC wyposażony jest w 9-biegową automatyczną skrzynię biegów oraz napęd na wszystkie koła we wszystkich wersjach.
Wolność w najpiękniejszej formie – to właśnie oznacza Mercedes-Benz GLC od momentu jego premiery jesienią 2015 roku. Podobnie jak jego poprzednicy, SUV łączy wyjątkowe właściwości jezdne zarówno na drodze, jak i w terenie z przestronnością, funkcjonalnością i komfortem. Dodatkowo najnowsza generacja wprowadza zaawansowane pionierskie technologie, charakterystyczny design, łączność oraz nowoczesne systemy infotainment. W ten sposób GLC po raz kolejny pokazuje, jak elegancko i bez wysiłku można połączyć typowe dla marki bezpieczeństwo i inteligentną adaptację, aby osiągnąć wielki sukces. Efektem jest SUV, który wyznacza nowe standardy, zarówno na drodze, jak i w terenie.
Dzięki swojemu charakterystycznemu wyglądowi, innowacyjnym systemom wspomagania jazdy i nowemu zestawowi silników, GLC oferuje to, co najlepsze od Mercedes-Benz. Zewnętrzny design prezentuje szeroką i sportową sylwetkę. Muskulatury rzeźbione powierzchnie i charakterystyczne detale, takie jak chromowane elementy, które teraz standardowo biegną od przodu do tyłu pojazdu, nowoczesne reflektory i mocno konturowana atrapa chłodnicy, zapewniają silny off-roadowy charakter. Wnętrze łączy luksus z przyjaznością dla użytkownika w sposób bezkompromisowy: wykonanie stoi na wysokim poziomie, a system infotainment posiada większe wyświetlacze dotykowe. Co więcej, najnowsza generacja systemu MBUX – Mercedes-Benz User Experience, oferuje intuicyjne i wszechstronne opcje obsługi, takie jak dotyk, sterowanie gestami i zoptymalizowany system sterowania głosowego. Systemy wspomagania jazdy znacznie rozszerzono, dodając m.in. funkcję ostrzegania przy wyjeździe, funkcję korytarza awaryjnego oraz funkcję przy końcu korka. Nowością jest również asystent parkowania przyczepy, który szczególnie wspiera manewrowanie wstecz. Przy premierze rynkowej w połowie 2019 roku, Mercedes-Benz GLC będzie wyposażony w nowe silniki benzynowe i diesla z najnowszej rodziny silnikowej Mercedes-Benz, oferujące większą moc i większą efektywność – kolejne jednostki silnikowe pojawią się później w roku.
Najważniejsze innowacje GLC
MBUX – Innowacyjna telematyka: Połączenie wyświetlaczy multimedialnych dotykowych, nawigacji z rozszerzoną rzeczywistością, inteligentnego sterowania głosem za pomocą przycisku rozmowy lub komendy „Hej Mercedes”, łączności i interfejsu użytkownika, wprowadza GLC w zgodzie z najnowszymi standardami technologicznymi.
Układ napędowy: GLC będzie wyposażony w kolejną generację czterocylindrowych silników benzynowych i diesla o zwiększonej mocy przy znacznie niższym zużyciu paliwa – szczególnie w przypadku silników benzynowych, dzięki nowemu systemowi elektrycznemu 48V z rozrusznikiem i generatorem napędzanym paskiem.
Zaawansowane systemy wspomagania: Aktywny Asystent Dystansu DISTRONIC oraz Aktywny Asystent Kierowania oferują jeszcze większe wsparcie dla kierowcy, pomagając w prowadzeniu auta i utrzymaniu bezpiecznej odległości. Prędkość dostosowuje się automatycznie przed zakrętami lub skrzyżowaniami. Aktywny Asystent Kierowania wspomaga w tworzeniu korytarza awaryjnego oraz przy zmianie pasów ruchu. Ryzyko potencjalnych kolizji można zmniejszyć dzięki funkcji wyłączenia Aktywnego Asystenta Hamowania poprzez hamowanie, gdy kierowca nie zauważy nadjeżdżającego ruchu.
Zewnętrzny design: charakterystyczny wygląd
Nowoczesność, siła i wszechstronność: to, co reprezentuje design GLC. Język designu GLC podąża za filozofią projektowania sensualnej czystości i ilustruje starannie przemyślane współgranie estetyki, zwinności i inteligencji. Wygląd jest sportowy, a chromowane elementy teraz standardowo biegną od przodu do tyłu. Charakterystyczne linie, muskularnie rzeźbione powierzchnie i charakterystyczne detale zapewniają mocny off-roadowy charakter. Przód nadaje emocjonalność, obecność i dominację już od pierwszego wejrzenia. Ta wiadomość projektowa jest szczególnie zapadająca w pamięć dzięki standardowo dostępnym reflektorom LED High-Performance z dziennymi światłami w kształcie latarki oraz mocno konturowanej atrapie chłodnicy z dynamicznie ukształtowanymi podziałkami i diamentową siatką. Nowe kolory lakieru obejmują szary grafitowy – dodatkowo dostępne będą cztery aerodynamiczne koła o średnicy od 17 do 19 cali oraz opony o zoptymalizowanym oporze toczenia.
Linia AMG imponująco podkreśla dynamiczny wygląd Mercedes-Benz GLC – z chromowaną diamentową osłoną i przednim zderzakiem o specyficznym dla AMG designie oraz kanciastymi końcówkami wydechu zintegrowanymi w zderzaku. Oprócz sportowych foteli z wysokimi bocznymi podparciami, ta linia designu i wyposażenia obejmuje również optimalne opony w rozmiarze od 19 do 20 cali średnicy (w zależności od rynku).
Standardowe reflektory LED High-Performance są mniejsze i bardziej nachylone, a ich kontury zostały znacznie zmodyfikowane: Kształt latarkowy świateł dziennych podkreśla design i gwarantuje lepszą rozpoznawalność sygnatury świetlnej Mercedes-Benz. Opcjonalnie dostępny jest reflektor pełno-LED z technologią MULTIBEAM.
Sportowy charakter kontynuuje się w tylnej części z całkowicie zmienionym zderzakiem i końcówkami wydechu. Nowo zaprojektowane tylne lampy LED również zapewniają niepowtarzalną sygnaturę świetlną – z charakterystycznymi blokami SUV-ów Mercedes-Benz w wersji z podświetlonymi krawędziami. Całościowo język designu tylnej części podkreśla potężny charakter generacji GLC, nie ostatni z powodu konstrukcji zderzaka z końcówkami wydechu i chromowaną osłoną podwozia w typowym dla SUV designie.
Wnętrze: inteligencja spotyka ergonomię
Wysokiej jakości materiały, precyzyjne wykonanie i płynne kształty – to cechy charakterystyczne wnętrza GLC. Wnętrze wersji podstawowej wykończone jest na czarno. Środkowa konsola zawiera elegancki element wykończeniowy, dostępny w wykończeniu z lakieru fortepianowego lub w dwóch nowych wykończeniach drewnianych – otwarty porowaty dąb i orzech. Linie oklein drewnianych w środkowej konsoli świadczą o doskonałym rzemiośle.
Wielofunkcyjna kierownica dostępna jest w dwóch wersjach i została całkowicie zrewidowana. Jej charakterystyczny design ramion nadaje jej jeszcze bardziej sportowego charakteru. Ponadto obsługuje Aktywny Asystent Dystansu DISTRONIC oraz przyciski Touch Control do sterowania zestawem wskaźników i systemem multimedialnym oraz akustyczna odpowiedź zwrotna wysyła wyraźny sygnał w kierunku przyszłości.
Użytkownik obsługuje funkcje telematyki za pomocą pojedynczych i wielopalcowych gestów, tzw. kontroli multi-touch, na wielofunkcyjnym touchpadzie na środkowej konsoli. Służy on jako alternatywa dla sterowania głosowego i dodatkowo oferuje możliwość ręcznego wpisania liter, cyfr lub znaków specjalnych. Powierzchnia touchpada nie tylko zapewnia wyraźne wrażenia dotykowe, ale także odpowiedź akustyczną.
ENERGIZING comfort control: wygodne połączenie
Opcjonalne ENERGIZING comfort control zapewnia, że różne systemy w pojeździe łączą siły, aby stworzyć optymalne środowisko. Integruje to nastroje oświetlenia i dźwięku, kontrolę klimatu, odpowiednią muzykę i wybór filmów oraz funkcje masażu, ogrzewania i wentylacji foteli. ENERGIZING COACH wykorzystuje dane z pojazdu i otoczenia, aby polecić jeden z programów, który odpowiada sytuacji i indywidualnym potrzebom. Dzięki odpowiedniej noszonej przez użytkownika technologii Garmin®, osobiste wskaźniki, takie jak poziom stresu czy jakość snu, pozwalają na bardziej precyzyjne rekomendacje.
MBUX: intuicyjna obsługa
Dobrze przemyślane, ergonomiczne, komfortowe – te zasady kierowały rozwijaniem koncepcji obsługi i wyświetlania w Mercedes-Benz GLC. Skupia się na interakcji z pojazdem i jego funkcjami poprzez gesty, dotyk lub system sterowania głosowego. Umożliwiają to najnowsze pokolenia telematyki Mercedes-Benz User Experience, która charakteryzuje się intuicyjną logiką i szeroką gamą opcji obsługi. Ogólnie rzecz biorąc, współgranie wyświetlaczy dotykowych, nawigacji z rozszerzoną rzeczywistością, inteligentnego sterowania głosowego i interfejsu użytkownika ustala prawdziwe standardy.
Istnieje łącznie pięć różnych możliwości interakcji z systemem infotainment GLC:
Poprzez kontrolę dotykową na wyświetlaczu multimedialnym w centrum
Używając przycisków Touch Control na wielofunkcyjnej kierownicy
Z użyciem wielofunkcyjnego touchpada na środkowej konsoli
Poprzez sterowanie gestami z pomocą asystenta wnętrza
Poprzez sterowanie głosowe, zarówno przy użyciu przycisku rozmowy na kierownicy, jak i komendy „Hej Mercedes”
Informacje potrzebne kierowcy są wyświetlane na dwóch wyświetlaczach o wysokiej rozdzielczości. Opcjonalnie, zestaw wskaźników ma przekątną 12.3 cala. Wolnostojący wyświetlacz multimedialny w centrum dostępny jest w wersji o przekątnej 10.25 cala z rozdzielczością 1920 x 720 pikseli. Kierowca może wybierać spośród trzech indywidualnych reprezentacji, aby pasowały do nastroju lub wnętrza: „Klasyczny” to rozwinięcie klasycznego wyświetlacza, „Sport” przedstawia wysoki kontrast i nowoczesny design, „Progresywny” wizualizuje nowoczesność w uproszczonej formie. Grafika w znakomitej jakości podkreśla czytelność intuicyjnej struktury obsługi. Nowości to dotykowa czułość wyświetlacza multimedialnego – oraz przyciski Touch Control na wielofunkcyjnej kierownicy do obsługi zestawu wskaźników i systemu multimedialnego.
Innym bezwysiłkowym sposobem obsługi systemu multimedialnego jest Asystent Wnętrza. Kamera w panelu sterowania nawigacją rejestruje ruchy ręki, gdy zbliża się ona do ekranu dotykowego lub touchpada na środkowej konsoli. System rozróżnia gesty kierowcy i pasażera na przednim siedzeniu, co powoduje odpowiednią zmianę obrazu na wyświetlaczu multimedialnym poprzez podświetlenie lub powiększenie poszczególnych elementów. Miejsce do czytania można również włączać i wyłączać ręcznie. W tym celu światło w panelu kontrolnym podąża za ruchem, gdy kierowca szuka czegoś na siedzeniu pasażera. Dodatkowo istnieje możliwość obsługi ulubionej funkcji systemu multimedialnego za pomocą wcześniej zapamiętanego gestu.
Innym wyróżnikiem w połączeniu z MBUX jest opcjonalny Augmented Video, który użytecznie uzupełnia nawigację. Kamera przed lusterkiem wstecznym rejestruje otoczenie i automatycznie pokazuje na wyświetlaczu multimedialnym informacje, które uzupełniają obraz wideo. Obejmuje to znaki drogowe, informacje o miejscu skrętu, numery domów lub nazwy. To znacznie ułatwia orientację – na przykład podczas poszukiwania konkretnego adresu.
Zrewidowany system sterowania głosowego sprawia, że obsługa jest jeszcze bardziej wygodna i naturalna. Poleceniem głosowym kierowca może kazać systemowi odczytać wiadomości tekstowe, obsługiwać systemy audio lub uzyskiwać dostęp do funkcji pojazdu, takich jak system klimatyzacji. System nie wymaga zapamiętanych poleceń – użytkownik ma swobodę, na przykład, aby swobodnie formułować pożądany adres docelowy lub pytanie o prognozę pogody. Kierowca może teraz aktywować system głosowy komendą „Hej Mercedes”, a przycisk rozmowy na kierownicy jest dodatkowo dostępny w tym celu.
Nowe funkcje w GLC to standardowa funkcja uruchamiania KEYLESS GO z przyciskiem start-stop w wyglądzie turbiny oraz możliwość aktywacji systemów wspomagania kierowcy na wyświetlaczu multimedialnym. Użytkownik wybiera i aktywuje tryby jazdy za pomocą przełącznika DYNAMIC SELECT na środkowej konsoli. Wyświetlacz multimedialny pokazuje różne tryby jazdy zgodnie z danym wyposażeniem. Kierowca może wybierać spośród różnych prekonfigurowanych oraz jednego indywidualnego trybu jazdy. W zależności od układu napędowego i wariantu zawieszenia, dostępnych jest od pięciu do siedmiu trybów jazdy. Oprócz „Komfort”, „ECO”, „Sport”, „Sport +” i „Indywidualny” do dostosowania układu kierowniczego, zawieszenia lub układu napędowego, pakiet inżynieryjny off-road oferuje dwa tryby „Off-Road” i „Off-Road +”.
Nowa gama silników: potężna efektywność
Mercedes-Benz GLC będzie wyposażony w kolejną generację czterocylindrowych silników benzynowych i diesla. Kluczową cechą silnika M 264 o pojemności dwóch litrów i czterech cylindrów od Mercedes-Benz jest zwiększona moc przy znacząco niższym zużyciu paliwa. W modelu GLC 300 silnik M 264 zastępuje silnik M 274, a silnik diesla OM 654 zastępuje silnik OM 651.
Nowa generacja silników ma ogromne znaczenie dla redukcji emisji CO2 i stanowi systematyczny postęp w obniżaniu zużycia paliwa. Główne elementy technologiczne to zmienna kontrola zaworów CAMTRONIC, która podgrzewa układ wydechowy bez zwiększania zużycia paliwa, turbosprężarka twin-scroll oraz dodatkowy system 48V z rozrusznikiem napędzanym paskiem. Połączenie 48-woltowego zasilania pokładowego z pasowym rozrusznikiem zwiększa zwinność, poprawia właściwości komfortu – i znacząco obniża zużycie paliwa. Umożliwia to system, który pozwala na ważne funkcje hybrydowe, takie jak „odzyskiwanie energii”, „wzmocnienie” i „tryb żeglowania” bez komponentów wysokiego napięcia – precyzyjnie mówiąc, wzmocnienie, odzyskiwanie do 10 kW energii (w zakresie obrotów do 2500 rpm) i działanie w trybie żeglowania przy wyłączonym silniku.
Surowsze wymagania i niższe wartości graniczne – czterocylindrowy silnik diesla OM 654 został zaprojektowany z myślą o dalszym zmniejszeniu zużycia i emisji, a także obniżeniu kosztów eksploatacji i poprawie mocy silnika.
Najważniejsze komponenty systemu oczyszczania spalin są montowane bezpośrednio na silniku, aby efektywnie redukować emisje. Ponadto, zastosowanie izolacji termicznej i rozwiniętych powłok, takich jak technologia SCR (Selektywna Redukcja Katalityczna), prowadzi do dodatkowego zmniejszenia emisji. Aby jeszcze bardziej zmniejszyć emisję tlenków azotu przy większych obciążeniach, OM 654 jest wyposażony w dodatkowy katalizator SCR pod podłogą. W rezultacie silnik spełnia już dziś wymogi RDE (Rzeczywiste Emisje Drogowe).
Silnik OM 654 czterocylindrowy jest połączony z napędem na cztery koła 4MATIC i automatyczną skrzynią biegów 9G-TRONIC, która wspiera zarówno dynamiczny, jak i oszczędny styl jazdy.
DYNAMIC BODY CONTROL: zawieszenie na miarę
W ramach aktualizacji modelu GLC po raz pierwszy wyposażono w zawieszenie DYNAMIC BODY CONTROL z nieskończoną regulacją tłumienia na przedniej i tylnej osi. W zależności od sytuacji drogowej, prędkości i stanu nawierzchni, tłumienie jest kontrolowane indywidualnie dla każdego koła w interakcji z charakterystyką silnika, skrzyni biegów i układu kierowniczego. Dodatkowo, zawieszenie można połączyć z systemem kierowniczym o sportowym charakterze z bardziej bezpośrednim przełożeniem. Obsługiwane jest za pomocą przełącznika DYNAMIC SELECT i oferuje trzy wybieralne poziomy: Dwa poziomy „Sport” i „Sport +” zapewniają sztywniejsze ustawienie charakterystyki tłumienia, podczas gdy tryb „Komfort” zapewnia szczególnie komfortową jazdę.
DYNAMIC SELECT: więcej niż ustawienie
SUV, który spełnia swoją nazwę: Jak zwykle, Mercedes-Benz GLC przekonuje na prawie każdym rodzaju podłoża i w najtrudniejszych warunkach atmosferycznych. Nowe sterowanie Pakietem Inżynieryjnym Off-Road (niedostępnym w Wielkiej Brytanii) oraz system DYNAMIC SELECT z rozszerzonymi funkcjami według specyfikacji odpowiada na indywidualne wymagania kierowcy dotyczące obsługi i wymagań stawianych przez konkretne warunki drogowe. Kierowca wybiera pomiędzy dwoma trybami jazdy terenowej za pomocą przełącznika DYNAMIC SELECT na środkowej konsoli: Tryb „Off-Road” jest szczególnie odpowiedni do dróg gruntowych, żwiru, piasku i śniegu, podczas gdy tryb „Off-Road +” jest idealny do trudnego terenu z kamieniami lub stromymi zboczami. Napęd na cztery koła 4MATIC został nowo opracowany od podstaw. Trzystopniowa konstrukcja ESP® z szerszym zakresem teraz oferuje jeszcze większą dynamikę w trybach jazdy „Sport” i „Sport +”. GLC więc po raz kolejny udowadnia swoją uniwersalność – również w terenie.
Systemy wspomagania jazdy: bezpieczne wsparcie
W Niemczech 85 procent klientów wskazuje „bezpieczeństwo” jako najważniejszą cechę GLC – a oprócz typowych dla SUV cech, to zasługa inteligentnych systemów wspomagania jazdy. Zakres i poziom w nowym modelu zostały jeszcze bardziej zwiększone, a wsparcie kierowcy w zakresie bezpieczeństwa i komfortu zostało dodatkowo wzmocnione. Pakiet Wspomagania Jazdy (opcjonalny) w GLC obejmuje między innymi:
Aktywny Asystent Dystansu DISTRONIC z funkcjami:
Hamowanie na stacjonarne obiekty
Rozszerzone automatyczne ponowne uruchamianie w korku w połączeniu z Aktywnym Asystentem Parkowania (nazwa wewnętrzna) oraz nawigacją
Aktywacja „trybu żeglugi” w trybie jazdy ECO
Aktywny Asystent Kierowania z funkcjami:
Aktywny Asystent Zatrzymania Awaryjnego – z automatycznym odblokowaniem i wysłaniem wezwania SOS do Centrum Alarmowego MB po zatrzymaniu pojazdu (zależnie od kraju)
Aktywny Asystent Zmiany Pasa w połączeniu z nawigacją
Funkcja korytarza awaryjnego: W korkach na autostradach przy prędkościach poniżej 60 km/h
Aktywny Asystent Ograniczenia Prędkości z reakcją na zmiany ograniczenia prędkości w połączeniu z Asystentem Znaków Drogowych
Dostosowanie prędkości w oparciu o trasę przed zakrętami, rondami, bramkami płatnymi, skrzyżowaniami T oraz przed skrętem/wyjazdem z autostrad/autostrad – redukcja prędkości pojazdu również dla zdarzenia trasowego „koniec korka”, w połączeniu z nawigacją
Asystent Uniku
Aktywny Asystent Utrzymania Pasa
Aktywny Asystent Martwego Punku
Aktywny Asystent Hamowania z funkcją wyłączenia i ruchem krzyżowym
PRE-SAFE® PLUS
Gdy włączony jest Aktywny Asystent Dystansu DISTRONIC z dostosowaniem prędkości do trasy, nowy Mercedes-Benz GLC jest w stanie rozpoznać i zareagować na korki lub wolno poruszający się ruch za pomocą informacji z LiveTraffic, zanim kierowca zdąży uświadomić sobie przeszkodę. Gdy wykryty zostanie korek (i jeśli kierowca nie wybierze innej reakcji), DISTRONIC zmniejsza prędkość do około 62,5 mpg (100 km/h) na wszelki wypadek. Dodatkowo wspiera to poprawiony Aktywny Asystent Utrzymania Pasa, jak również dodatkowe funkcje Aktywnego Asystenta Zatrzymania Awaryjnego.
Aktywny Asystent Hamowania (standard w Wielkiej Brytanii) z funkcją awaryjnego hamowania na końcu korka, wyłączenia i funkcją ruchu krzyżowego zmniejsza ryzyko potencjalnego wypadku podczas skrętu, na przykład, jeśli kierowca nie zauważy nadjeżdżających pojazdów. Jeśli istnieje niebezpieczeństwo kolizji z nadjeżdżającym ruchem podczas skrętu na drogę, GLC może być hamowany z prędkości typowych dla takich manewrów. Interwencja hamulców następuje, jeśli kierowca sygnalizuje zamiar skrętu, a pojazd może zostać zatrzymany przed przekroczeniem linii pasów. Nadjeżdżające pojazdy są wykrywane przez czujnik radarowy o długim zasięgu z przodu oraz stereo kamerę wielofunkcyjną.
Aktywny Asystent Kierowania wspiera kierowcę również w tworzeniu korytarza awaryjnego na drogach wielopasmowych. Zgodnie z przepisami prawnymi, dla orientacji pojazd wykorzystuje krawędź pasa w zależności od pasa i na autostradach poniżej 60 km/h, otoczenie oraz wykryte linie pasów.
Możliwe jest także uproszczone manewrowanie wyprzedzającym z aktywowanym Aktywnym Asystentem Dystansu DISTRONIC: Gdy kierowca włącza kierunkowskaz przy prędkościach między 50 mph a 112 mph na drogach wielopasmowych, Aktywny Asystent Zmiany Pasa może pomóc przy zmianie pasa.
Funkcja ostrzegania przy wyjeździe zmniejsza ryzyko niezauważenia nadjeżdżającego pojazdu lub rowerzysty przy otwieraniu drzwi. Funkcja ostrzegania przy wyjeździe jest aktywna tylko, gdy pojazd jest zatrzymany. Gdy kierowca lub pasażer otwiera drzwi i nadjeżdża pojazd, system wydaje wizualne i dźwiękowe ostrzeżenie. Funkcja jest aktywna przez maksymalnie trzy minuty po wyłączeniu silnika. W połączeniu z oświetleniem ambientowym, światła w zagłębieniach klamek, kieszeni na mapy i podświetleniu wykończenia migają na czerwono.
Opcjonalnie dostępny jest Aktywny Asystent Parkowania. Po naciśnięciu przycisku Aktywnego Asystenta Parkowania, system pokazuje wszystkie zidentyfikowane miejsca parkingowe w najbliższym otoczeniu na wyświetlaczu multimedialnym przy prędkościach poniżej 22 mph. Kierowca wybiera manewr parkowania za pomocą touchpada, ekranu dotykowego systemu multimedialnego lub prawego panelu sterującego na wielofunkcyjnej kierownicy – system oferuje wspomagane wjeżdżanie i wyjeżdżanie z równoległych i prostopadłych miejsc parkingowych.
W połączeniu z Asystentem Martwego Punku, Asystent Parkowania PARKTRONIC może ostrzegać kierowcę o ruchu krzyżowym podczas wyjeżdżania z prostopadłych miejsc parkingowych oraz, w razie potrzeby, zainicjować automatyczne hamowanie. Asystent Parkowania PARKTRONIC daje wizualne i akustyczne ostrzeżenie o przeszkodach wykrytych za pomocą sześciu czujników ultradźwiękowych w każdym zderzaku. Mogą one znajdować się z przodu, z boku lub z tyłu pojazdu i są wykrywane przy prędkości do około 6 mph.
Innym wyróżnikiem jest opcjonalny Asystent Manewrowania Przyczepą, który wspiera kierowcę w manewrowaniu wstecz. System wykorzystuje czujniki w głowicy kulowej oraz pierścień magnetyczny do pomiaru kąta między pojazdem holującym a przyczepą. Kamera 360 stopni oferuje lepszy widok podczas parkowania i manewrowania, a także wirtualny widok z lotu ptaka. Dodatkowy tryb powiększenia ułatwia podjeżdżanie i zaczepianie przyczepy, a obraz na wyświetlaczu multimedialnym zawiera nową animację, a jakość obrazu została znacznie poprawiona.
Komunikacja Car-to-X wspiera kierowcę, dostarczając mu aktualne informacje i ostrzeżenia o niebezpiecznych sytuacjach na drodze. Radiowa wymiana informacji między pojazdami oraz między pojazdami a infrastrukturą drogową wizualnie i/lub akustycznie informuje kierowcę o potencjalnych zagrożeniach.
Siła. Napędzana oddaniem