MERCEDES BENZ GLC (X254) 2022-Present

MERCEDES BENZ GLC (X254) 2022-Present

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ GLC (X254) 2022-Present

Kiedy BMW wprowadziło model X3 w 2003 roku, Mercedes-Benz nie miał w swoim portfolio nic, co mogłoby konkurować w segmencie kompaktowych luksusowych crossoverów. Odpowiedzią marki z gwiazdą w logo był GLK, który zadebiutował pięć lat później.

W 2015 roku marka z trzema punktami zdecydowała się na zmianę systemu nazewnictwa dla całej gamy swoich SUV-ów. Tak oto następca GLK otrzymał nazwę GLC, gdy pojawił się na rynku. W 2022 roku, latem, zadebiutowała trzecia generacja luksusowego crossovera Mercedes-Benz. Zbudowana została na tej samej platformie MRA co klasa C, z niezależnym zawieszeniem we wszystkich rogach.

Model 2022 GLC dzielił ten sam język designu z klasą C, prezentując podobne kształty reflektorów z kanciastą wewnętrzną stroną i zaokrągloną, uniesioną zewnętrzną. Dodatkowo, przedni zderzak ozdobiony był szeroką kratką z siatką oraz chromowaną poziomą listwą, która wspierała centralnie umieszczony emblemat z gwiazdą. Z profilu crossover charakteryzował się wznoszącą się linią boczną zakończoną pochylonymi słupkami D, podczas gdy słupki B i C były przyciemnione.

Wnętrze pojazdu było luksusowe, ale jednocześnie sportowe, a producent oferował jako opcję fotele z wysokim wyprofilowaniem. W desce rozdzielczej Mercedes-Benz zamontował ekran o przekątnej 12,3 cala do panelu instrumentów, a na szczycie centralnego panelu umieścił drugi, 11,9-calowy ekran dotykowy. Oferowany był również kolorowy wyświetlacz head-up jako opcja. Dodatkowo, samochód był wyposażony w aplikację Mercedes me, która mogła łączyć się z urządzeniami Android lub Apple. Co więcej, zintegrowane systemy aktualizacji OTA umożliwiały streaming za pośrednictwem usługi „Online Music”.

Jeśli chodzi o napęd, model 2022 GLC oferował wyłącznie zasilane elektrycznie jednostki napędowe z zintegrowanym rozrusznikiem-generatora (ISG) w architekturze 48-woltowej. Samochód był wyposażony wyłącznie w dziewięcio-biegową automatyczną skrzynię biegów, która zapewniała płynne zmiany biegów, niezależnie od wersji silnika.

Nowy Mercedes-Benz GLC jest jeszcze bardziej dynamiczny, mocny i zrównoważony. Jest dostępny tylko jako hybryda: albo jako hybryda typu plug-in, albo jako mild hybrid z technologią 48-woltową i zintegrowanym rozrusznikiem-generator. Hybrydy plug-in oferują zasięg powyżej 100 kilometrów (WLTP). GLC wyznacza tym samym nowe standardy w segmencie SUV-ów z napędem na wszystkie koła. Systematyczna elektryfikacja GLC, najlepiej sprzedającej się serii modelowej firmy, wnosi istotny wkład w redukcję bilansu CO2 przez cały cykl życia. Nowy GLC zmierza w kierunku neutralności klimatycznej, co jest celem „Ambition 2039”. Do technicznych atrakcji GLC należy również specjalne wyposażenie, takie jak DIGITAL LIGHT, kierownica tylnej osi i nowe systemy wspomagające. Jego wyraźna zdolność do jazdy w terenie jest podkreślona przez cechy takie jak elektryczny napęd off-road w hybrydach plug-in lub „przezroczystą maskę”. GLC będzie dostępny w salonach naszych zachodnioeuropejskich partnerów sprzedażowych od jesieni 2022 roku.

Nowy GLC natychmiast rozpoznawalny jako członek rodziny SUV-ów Mercedes-Benz. Wyposażenie standardowe obejmuje linię zewnętrzną AVANTGARDE z pakietem chromowanym oraz 18-calowe felgi ze stopów lekkich. To dodaje uderzających cech designerskich i wzmacnia unikalne proporcje pojazdu.

Design zewnętrzny: Ekspresyjne akcenty

Jednym z wyznaczających akcentów designu Mercedes-Benz GLC jest przeprojektowany przód, z reflektorami, które bezpośrednio łączą się z kratką chłodnicy, podkreślając szerokość pojazdu. Reflektory DIGITAL LIGHT z dodatkowymi elipsami dziennego światła oraz nowym niebieskim wykończeniem, a także aktywne oświetlenie podłogi, są dostępne jako opcjonalne dodatki. Typowa kratka chłodnicy SUV-ów Mercedesa z przeprojektowanym wycięciem ma chromowaną ramkę. Ta ramka otacza sportową żaluzję w matowej szarości z chromowanymi wykończeniami oraz kratkę z pionowymi żaluzjami w wysokim połysku. W wersji AMG dostępna jest kratka chłodnicy z wzorem Mercedes-Benz: trójwymiarowy wzór gwiazdy z lśniącymi chromowanymi powierzchniami. Nowa, symulowana osłona podwozia w chromie z przodu podkreśla szerokość pojazdu i akcentuje terenowy wygląd.

Design nadwozia charakteryzuje się pełnym, rozpiętym kształtem, wzbogaconym precyzyjnie uformowanymi krawędziami po bokach. Podkreślają one proporcje oraz muskularne nadkola, tworząc równowagę między elegancją a osiągami w terenie. Po raz pierwszy od linii AMG dostępne są osłony nadkoli w kolorze nadwozia. Te akcentują sportowy charakter AMG Line. Dodatkowo dostępne są jako opcjonalne wyposażenie łatwe do wejścia progi i pakiet Night.

Inne cechy sportowego, pewnego wyglądu to szeroki rozstaw kół i osadzone na równi koła w rozmiarze od 18 do 20 cali. Kilka dostępnych fabrycznie kół nie tylko charakteryzuje się nowoczesnym designem z wysokim połyskiem i bicoloryzmami, ale również są zoptymalizowane pod kątem aerodynamiki.

Nowe dwuczęściowe tylne światła z paskiem uchwytu w wysokim połysku podkreślają szerokość tyłu. Ich wnętrze ma trójwymiarowy wygląd, a jako dodatkowe wyposażenie dostępna jest animacja. Tył pojazdu także ma symulowaną osłonę podwozia w chromie, która otacza symulowane rury wydechowe w chromowanym wyglądzie.

Design wnętrza: Nowoczesny, sportowy luksus

Witaj w nowoczesnym, sportowym luksusie Mercedes-Benz: to przesłanie wnętrza nowego GLC z linią AVANTGARDE już na etapie standardowej konfiguracji. Kontynuuje ono znany, udany koncept, przyjmując akcenty i rozwijając je z własnymi kluczowymi tonami.

Deska rozdzielcza jest wyraźnie zorganizowana: górna część ma profil przypominający skrzydło z nowymi, spłaszczonymi okrągłymi wylotami, przypominającymi silnikowe gondole statków powietrznych. Dolna część ma obszerną strefę wykończeniową, która harmonijnie przechodzi do zakrzywionej konsoli centralnej. Jej orientacja w kierunku kierowcy przyczynia się do sportowości: deska rozdzielcza jest lekko pochylona w stronę kierowcy o sześć stopni.

Przed kierowcą znajduje się wolnostojący, wysokiej rozdzielczości ekran LCD. Wydaje się, że unosi się przed profilem skrzydła i strefą wykończeniową. To odróżnia wyświetlacz kierowcy od tradycyjnych kokpitów z klasycznymi instrumentami wskazówkowymi. Ma rozmiar 12,3 cala (31,2 centymetra).

Wysokiej jakości wkład chromowany dzieli konsolę centralną na tylną, miękko wyściełaną część dla podłokietnika i przednią część w głębokim czarnym połysku. Centralny wyświetlacz wznosi się bezszwowo i pozornie bez stawów z tej trójwymiarowej powierzchni. Wydaje się, że unosi się nad strefą wykończeniową.

Centralny wyświetlacz również wyraźnie pokazuje zmianę paradygmatu w kierunku cyfryzacji: funkcje pojazdu można kontrolować za pomocą wysokiej jakości ekranu dotykowego. Jego pionowa orientacja jest szczególnie korzystna dla nawigacji. Podobnie jak deska rozdzielcza, powierzchnia ekranu jest lekko pochylona w stronę kierowcy. Centralny wyświetlacz ma przekątną ekranu wynoszącą 11,9 cala (30,2 centymetra). Ergonomicznie umieszczony poniżej centralnego wyświetlacza znajduje się skaner linii papilarnych. Kolorowy wyświetlacz Head-Up można zamówić jako opcjonalne wyposażenie.

Nowoczesny design drzwi, zredukowany w formie, zdobi oba końce deski rozdzielczej. Centralna część drzwi z wbudowanym podłokietnikiem przechodzi z pionowej powierzchni w orientację poziomą. Odbijając design konsoli centralnej, przednia sekcja przyjmuje formę metalowego elementu high-tech. Może być używana jako uchwyt lub uchwyt do zamykania, a także zawiera sterowanie szybami. Kolejnym punktem kulminacyjnym jest unoszący się element sterujący, w który wbudowane są przyciski otwierania drzwi oraz regulacji siedzeń.

Avantgarde design siedzeń nowego GLC bawi się warstwami i konturowymi powierzchniami, nadając im wizualną lekkość. Oparcia głowy i ich połączenie z oparciem zostały przeprojektowane. Nowy GLC jest dostępny z deską rozdzielczą pokrytą skórą z pasami przypominającymi nappa (opcjonalnie, standard w linii AMG). Niektóre elementy wykończenia mają innowacyjne powierzchnie. Należą do nich nowe interpretacje otwartych fornirów w odcieniach brązu oraz otwarty fornir z czarnego drewna z drobnymi, formującymi wstawkami z prawdziwego aluminium. Na życzenie bezpośrednie oświetlenie otoczenia z przewodami świetlnymi zastępuje standardowe pośrednie oświetlenie otoczenia.

Intuicyjnie obsługiwany i zdolny do nauki: Najnowsza generacja MBUX

Po klasie S i klasie C, nowy GLC również otrzymuje drugą generację systemu infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Wnętrze pojazdu staje się jeszcze bardziej cyfrowe i inteligentne, ponieważ zarówno sprzęt, jak i oprogramowanie poczyniły znaczne postępy: na ekranach LCD, doskonałe obrazy ułatwiają kontrolę funkcji pojazdu i komfortu.

Wyświetlacz kierowcy i centralny wyświetlacz oferują całościowe, estetyczne doświadczenie. Informacje są prezentowane w wyraźnie zorganizowany sposób. Wygląd można spersonalizować za pomocą trzech stylów wyświetlania (klasyczny, sportowy, dyskretny) i trzech trybów (nawigacja, pomoc, serwis). Dodatkowo GLC oferuje tryb off-road.

W stylu „klasycznym” kierowca witany jest w znanym otoczeniu wyświetlania. Sprawdzona prezentacja dwóch rur i zmiennej treści między nimi dostarcza wszystkich informacji związanych z jazdą.
W stylu „sportowym” dominuje kolor czerwony, a centralny wskaźnik obrotomierza jest dynamicznie prezentowany.
W stylu „dyskretnym” zawartość ograniczona jest do tego, co podstawowe. Ponadto oba ekrany mogą być wyświetlane w siedmiu schematach kolorystycznych z oświetleniem otoczenia. Tworzy to imponujące doświadczenie kolorystyczne we wnętrzu.
Tryb „pomoc” wyświetla sytuację drogową w czasie rzeczywistym i uzupełnia ją ważnymi informacjami.
Nowy tryb „off-road” umożliwia wizualne doświadczenie specyficznych treści, takich jak nachylenie, kąt, kompas i kąt kierowania oraz, w połączeniu z opcjonalną kamerą 360 stopni, oferuje funkcję „przezroczystej maski”.
Pełnoekranowa nawigacja oferuje kierowcy najlepsze możliwe prowadzenie podczas jazdy. Opcjonalnie dostępny jest Augmented Video. Kamera rejestruje otoczenie przed pojazdem. Centralny wyświetlacz pokazuje ruchome obrazy oraz nałożone wirtualne obiekty, informacje i oznaczenia. Należą do nich m.in. znaki drogowe, strzałki kierunkowe, rekomendacje zmiany pasa i numery domów. To może znacznie ułatwić nawigację, zwłaszcza w obszarach miejskich.

Hej Mercedes: Coraz bardziej inteligentny asystent głosowy

Asystent głosowy Hej Mercedes staje się bardziej interaktywny i zdolny do nauki po aktywacji usług online w aplikacji Mercedes me. Ponadto pewne działania można wykonać nawet bez aktywacji słowa kluczowego „Hej Mercedes”. Należy do nich przyjmowanie połączeń telefonicznych, na przykład. Hej Mercedes wyjaśnia także funkcje pojazdu za pomocą komendy głosowej „Pomoc” i udziela wsparcia, np. przy łączeniu smartfona przez Bluetooth lub szukaniu apteczki. Hej Mercedes potrafi nawet rozpoznać pasażerów po ich głosach.

Newsy: Spersonalizowane wiadomości w MBUX

Dzięki rozszerzeniu asystenta głosowego Hej Mercedes o nową, bezpłatną funkcję „Newsflash”, klienci Mercedes-Benz w nowym GLC są zawsze na bieżąco z wiadomościami. Dzięki aplikacji Mercedes me mogą skonfigurować własny, bardzo osobisty newsflash, i określić nie tylko ulubione kategorie, np. biznes, sport czy kulturę. Mogą również wybrać swoje preferowane źródła informacji, np. „BBC News”, „Kicker” czy „Wall Street Journal”. Wystarczy polecenie głosowe, aby MBUX wydał krótki raport informacyjny trwający do dwóch minut. Klienci, którzy nie chcą personalizować aplikacji, otrzymują zunifikowany wybór wiadomości.

Smart Home: Mobilna inteligencja dla maksymalnej wygody zdalnej

Dzięki funkcji Smart Home MBUX, GLC staje się teraz mobilnym centrum sterowania domem. Generalnie mówiąc, „smart home” odnosi się do uczynienia domu coraz bardziej inteligentnym i komunikatywnym za pomocą Wi-Fi, czujników i siłowników: temperatury i światła, żaluzji i urządzeń elektrycznych można monitorować i kontrolować zdalnie. Czujniki ruchu i kontakty okienne informują użytkownika o mile widzianych lub niechcianych gościach.

„Hej Mercedes, czy jest ktoś w moim domu teraz?” „Sprawdziłem. Ostatni wykryty ruch miał miejsce w kuchni godzinę temu.” W przyszłości, na przykład, dialogi mogą być prowadzone za pomocą asystenta głosowego MBUX (Mercedes-Benz User Experience) pomiędzy kierowcą lub pasażerem w GLC a inteligentnym domem użytkownika. Od momentu wprowadzenia na rynek funkcja Smart Home MBUX będzie wspierać liczne urządzenia oferowane przez głównych dostawców smart home – odpowiednie umowy już zostały zawarte z Bosch Smart Home oraz Samsung SmartThings. Kolejni dostawcy pojawią się później i zostaną ogłoszeni w późniejszym terminie. Od początku Hej Mercedes rozumie pytania i polecenia w czterech językach (niemieckim i chińskim oraz angielskim amerykańskim i brytyjskim). Lampy, gniazdka, termostaty, rolety i żaluzje, czujniki ruchu, kontakty drzwiowe i okienne oraz czujniki temperatury mogą być adresowane. System może także odpowiedzieć na to pytanie: „Czy pamiętałem, żeby zmniejszyć ogrzewanie?” W zależności od odpowiedzi i zainstalowanych w domu termostatów, można zmienić ustawienie: „Ustaw temperaturę na 18 stopni w całym domu!” To także zwiększa komfort, ponieważ ogrzewanie może być zdalnie włączane w odpowiednim czasie.

Muzyka: Streaming i systemy dźwiękowe

Dzięki usłudze „Muzyka Online”, Mercedes-Benz w pełni zintegrował największych dostawców streamingowych muzyki w systemie infotainment MBUX. MBUX umożliwia bezproblemowy dostęp do osobistego profilu użytkownika w powiązanym dostawcy muzycznym. Dzięki temu klienci mają wygodny dostęp nie tylko do swoich ulubionych utworów i własnych playlist, ale także możliwością odkrywania milionów piosenek i starannie dobranych playlist. Obsługa jest intuicyjna dzięki asystentowi głosowemu MBUX, dotykowym elementom sterującym na kierownicy lub bezpośrednio na centralnym wyświetlaczu. Oprócz standardowego systemu dźwiękowego z przednim subwooferem i czterema głośnikami średniotonowymi, dostępne są opcjonalne dodatki:

Zaawansowany system dźwiękowy. Składa się z dziewięciu głośników – pięciu średniotonowych, dwóch wysokotonowych, dwóch przednich głośników basowych o mocy 2 x 50 watów z dodatkowego wzmacniacza i łącznej mocy wyjściowej 225 watów.
System dźwiękowy Burmester®, specjalnie skonfigurowany dla GLC przez tego specjalistę dźwiękowego. Posiada łącznie 15 premium głośników: siedmiu 50-watowych głośników średniotonowych, cztery 20-watowe głośniki wysokotonowe, dwa 20-watowe głośniki 3D i dwa premium głośniki basowe z przodu o mocy 120 watów każdy. Wzmacniacz 15-kanałowy aktywnie napędza wszystkie głośniki z łączną mocą 710 watów. Ponadto wysokiej jakości ustawienia dźwięku, optymalizacja za pomocą cyfrowego procesora sygnałowego, indywidualne ustawienia dźwięku i stopniowe działanie ożywiają system. Metalowe siatki głośników noszą litery Burmester®.
Kolejne atrakcje: wyświetlacz Head-Up i skaner linii papilarnych

Kolorowy wyświetlacz Head-Up można zamówić jako opcjonalne wyposażenie. Kierowcy oferowane jest wirtualne zdjęcie o wymiarach 9 x 3 cali (około 23 x 8 centymetrów), unoszące się na odległość około 3 metrów przed maską. Odpowiada to mniej więcej 25-calowemu monitorowi. Wyświetlacz Head-Up składa się z modułu wyświetlacza w pełnym kolorze o natywnej rozdzielczości 800 x 480 pikseli, oświetlanego przez diody LED wysokiej mocy. Jednostka optyki lusterkowej projektuje wirtualny obraz na przednią szybę i w pole widzenia kierowcy. Jasność wyświetlacza automatycznie dostosowuje się do warunków zewnętrznych, kontrolowanych przez czujniki.

Dzięki skanera linii papilarnych użytkownicy mogą szybko, wygodnie i bezpiecznie logować się do MBUX. Osobiste ustawienia i dane, takie jak ulubione, ostatnie cele, predykcje oparte na zachowaniach, wpisy w kalendarzu zawodowym i e-maile są chronione. Procesy płatnicze za pośrednictwem Mercedes me są również ograniczone do zweryfikowanych użytkowników.

„Over-the-air” (OTA) aktualizacje: Najnowsze oprogramowanie

Gdy tylko nowe aktualizacje oprogramowania są dostępne od Mercedes-Benz, w MBUX pojawia się komunikat. Pobieranie i instalacja odbywają się w tle. Użytkownik musi następnie wyrazić wyraźną zgodę na aktywację aktualizacji. Oznacza to, że pojazd zawsze pozostaje aktualny. Funkcje można również przesyłać do już sprzedanych pojazdów za pomocą aktualizacji OTA. W przypadku transmisji danych Mercedes-Benz polega na wysokim standardzie bezpieczeństwa zapewnianym przez technologię telefonii komórkowej i moduł komunikacyjny zainstalowany w pojeździe.

Innym sposobem na zaktualizowane i ulepszone doświadczenie użytkownika jest możliwość dodatkowego zakupu nowych funkcji w sklepie Mercedes me, takich jak strumieniowe przesyłanie muzyki lub funkcje biura w samochodzie. Usługi subskrypcyjne można również odnowić lub ponownie zamówić bezpośrednio online za pośrednictwem sklepu Mercedes me.

Napęd: Bardziej elektryczny niż kiedykolwiek

Nowy Mercedes-Benz GLC jest dostępny tylko jako hybryda: albo jako hybryda typu plug-in, albo jako mild hybrid z technologią 48-woltową i zintegrowanym rozrusznikiem-generator. Zakres silników składa się z jednocylindrowych jednostek z aktualnej rodziny silników Mercedes-Benz FAME (Family of Modular Engines). W związku z tym zakres silników odgrywa istotną rolę w elastyczności międzynarodowej sieci produkcyjnej, z elektryfikacją dostosowaną do potrzeb. Zakres mocy czterocylindrowych silników wynosi do 190 kW i 400 Nm momentu obrotowego w modelach benzynowych oraz do 195 kW i 550 Nm w modelach diesla, każdy plus do 17 kW i 200 Nm wsparcia elektrycznego od ISG.

Systematyczna elektryfikacja oznacza:

Wszystkie dostępne systemy napędowe dla GLC to hybrydy.
Cztery z nich to jednostki mild-hybrid, które otrzymują inteligentne wsparcie w niskim zakresie obrotów z zintegrowanym rozrusznikiem-generator drugiej generacji (ISG) w połączeniu z 48-woltowym systemem elektrycznym.
Trzy dodatkowe warianty silników to hybrydy plug-in, w tym tryb jazdy na całkowicie elektrycznym napędzie i zasięg powyżej 100 kilometrów.
Zintegrowany rozrusznik-generator z silnikami benzynowymi i diesla zapewnia inteligentne wsparcie w niskim zakresie obrotów. W połączeniu z doładowaniem, zapewnia to doskonałe dostarczanie mocy. System obejmuje 48-woltowy system elektryczny, który umożliwia takie funkcje jak „ślizganie”, boosting lub rekuperację, co prowadzi do znacznych oszczędności paliwa. Dodatkowo silniki uruchamiają się bardzo szybko i wygodnie dzięki ISG, dzięki czemu funkcja start-stop jest niemal niezauważalna dla kierowcy, podobnie jak przejście z „ślizgania” z wyłączonym silnikiem do mocnego napędu silnika. W trybie jałowym inteligentna interakcja między ISG a silnikiem spalinowym zapewnia niezwykle płynny bieg.

Skrzynia biegów: Automatyczna jako standardowe wyposażenie

Automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC jest standardowym wyposażeniem wszystkich modeli GLC. Została rozwinięta dla adaptacji ISG: silnik elektryczny i elektronika mocy są umieszczone w obudowie skrzyni biegów, a zarządzanie termiczne obu komponentów realizowane jest za pomocą systemu chłodzenia skrzyni biegów. Dotychczasowe niezbędne przewody nie są już potrzebne, co przynosi korzyści w zakresie miejsca montażowego i masy. Dodatkowo skrzynia biegów ma wyższą efektywność. Między innymi zoptymalizowana interakcja z elektryczną pompą olejową poprawia wydajność przekazywania objętości mechanicznej pompy o 30 procent w porównaniu do swojego poprzednika – co jest dobre dla efektywności. Ponadto wykorzystuje nową generację w pełni zintegrowanego sterowania przekładnią z procesorem wielordzeniowym oraz nową technologią projektowania i łączności. Oprócz zwiększonej mocy obliczeniowej, liczba interfejsów elektrycznych została drastycznie zmniejszona.

Napęd na wszystkie koła: Mercedes-Benz 4MATIC

Wszystkie modele nowego GLC są wyposażone w najnowszy system napędu na cztery koła 4MATIC. Nowy napęd przedniej osi pozwala na przeniesienie wyższych poziomów momentu obrotowego, z idealnym rozkładem obciążenia osi dla dynamiki jazdy. Ma również znaczne korzyści waga w porównaniu do napędu osi poprzednich serii. Nowa przekładnia podłużna dodatkowo zmniejsza straty tarcia. Posiada również zamknięty obieg olejowy i nie wymaga dodatkowych środków chłodzących.

Silnik diesla z zintegrowanym rozrusznikiem-generator drugiej generacji

OM 654 M z zintegrowanym rozrusznikiem-generator drugiej generacji i 48-woltowym zasilaniem pokładowym jest na czołowej pozycji w technologii napędowej ukierunkowanej na efektywność. Rekuperacja i możliwość „ślizgania” z wyłączonym silnikiem dodatkowo zwiększają efektywność. Oprócz elektryfikacji, w tym elektrycznego kompresora chłodzenia dla systemu klimatyzacji, są to najważniejsze zmiany dla mocy wynoszącej do 198 kW plus zwiększenie o 17 kW przez ISG:

Skok 94,3 mm i pojemność 1993 cm³ (wcześniej: 92,3 i 1950) dzięki nowemu wałowi korbowemu
Ciśnienie wtrysku 2700 bar (wcześniej 2500).
Szczególnie szybka reakcja i płynne dostarczanie mocy dzięki dwóm wodno-chłodzonym turbosprężarkom, obie teraz z zmienną geometrią turbiny.
Kanał chłodzenia wypełniony sodem w stalowym tłoku dla skutecznego zmniejszenia szczytów temperatury w koronie tłoka.
Oto elementy do oczyszczania spalin dla silnika diesla:

Blisko położony katalizator składowy NOx w celu redukcji tlenków azotu.
Filtr cząstek stałych (DPF) z specjalnym powłoką, również w celu redukcji tlenków azotu.
Katalizator SCR (selektivityczna redukcja katalityczna) w pobliżu silnika z dawkowanym wtryskiem AdBlue®.
Dodatkowy katalizator SCR w podwoziu pojazdu, z oddzielnie dawkowaną ilością AdBlue®
Czterocylindrowy silnik benzynowy z drugiej generacji ISG

Po klasie C, nowy GLC jest drugim modelem Mercedesa-Benz, który otrzymuje czterocylindrowy silnik benzynowy M 254 z zintegrowanym rozrusznikiem-generatorem drugiej generacji (ISG). ISG zapewnia do 17 kW dodatkowej mocy i 200 Nm większego momentu obrotowego, może rekuperować wyższe moce elektryczne niż rozrusznik napędzany paskiem, przesuwa punkt obciążenia silnika spalinowego i pozwala na funkcje hybrydowe, takie jak „ślizganie” z wyłączonym silnikiem, boosting i rekuperację. Dzięki temu silniki benzynowe stają się bardzo efektywne. W M 254 Mercedes-Benz połączył również wszystkie innowacje modularnej rodziny silników czterocylindrowych i sześciocylindrowych w jednej jednostce. Należą do nich powłoka cylindrów NANOSLIDE®, szlifowanie cylindrów CONICSHAPE® (szlifowanie trąbkowe) i system oczyszczania spalin umieszczony bezpośrednio przy silniku. Wszystkie silniki charakteryzują się doskonałym dostarczaniem mocy, płynnością działania i doskonałym komfortem akustycznym.

Podzielony turbosprężarka z podwójnym przepływem została całkowicie przeprojektowana jako dalszy rozwój technologii twin-scroll dla jeszcze bardziej spontanicznej reakcji. Ta turbosprężarka powstała w wyniku współpracy pomiędzy rozwojem turbosprężarek Mercedes-Benz a zespołem Mercedes-AMG Petronas Formuły 1. Transfer technologii do produkcji seryjnej wyznacza nowe standardy pod względem wydajności połączonej z maksymalną efektywnością.

Hybrydy plug-in: Elektryczny zasięg powyżej 100 kilometrów (WLTP)

Mercedes-Benz GLC również otrzymuje napęd hybrydy plug-in czwartej generacji w trzech poziomach mocy. Dzięki identycznym silnikom bazowym, elektryfikacja poczyniła kolejny ogromny krok. Z mocą napędu elektrycznego wynoszącą do 280 kW (381 KM) i całkowicie elektrycznym zasięgiem powyżej 100 kilometrów (WLTP), modele hybryd plug-in GLC w wielu przypadkach i w wiele dni będą poruszać się całkowicie elektrycznie, bez użycia silnika spalinowego. Niezależnie od tego, czy z jednym z dwóch silników benzynowych, czy silnikiem diesla: jako hybrydy plug-in, są nie tylko bardzo efektywne, ale także niezwykle dynamiczne na drodze. Modele plug-in są standardowo wyposażone w zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z kontrolą poziomu na tylnej osi.

Nowy system wysokiego napięcia jest bardziej kompaktowy i mocniejszy. Liczba interfejsów wysokiego napięcia została znacząco zmniejszona. Integracja elektroniki mocy w obudowie skrzyni biegów redukuje potrzebną przestrzeń montażową i upraszcza procesy montażowe w produkcji. Co więcej, wyższe napięcie systemu zwiększa moc napędową bez potrzeby większych przekrojów kablowych.

Wysoka gęstość mocy jednostki napędu hybrydowego pochodzi z na stałe wzbudzonego synchronicznego silnika wewnętrznego. Szczytowy moment obrotowy 440 Nm silnika elektrycznego jest gotowy do działania już od startu, co skutkuje wysoką zwinnością przy ruszaniu oraz dynamicznymi osiągami jazdy. Cała moc elektryczna jest dostępna do 140 km/h.

Wysokowydajna bateria to wewnętrzny projekt Mercedes-Benz. Szczególnie całkowita pojemność 31,2 kWh w połączeniu z efektywniejszą rekuperacją i lepszą aerodynamiką pozwala na całkowicie elektryczny zasięg powyżej 100 kilometrów. Aby pomieścić wysoką gęstość mocy, wysoka bateria wysokiego napięcia ma system chłodzenia wewnętrznego. System zarządzania termicznego może zatem kontrolować temperaturę roboczą niezależnie od klimatyzacji w wnętrzu pojazdu. Oprócz ciągłej pracy w gorących i zimnych regionach, pozwala to również na szybkie ładowanie prądem stałym.

Nawet jeśli bateria jest całkowicie rozładowana, możliwe jest pełne naładowanie z opcjonalnym ładowarki DC o mocy 60 kW w około 30 minut. Standardowa ładowarka 11 kW (w zależności od rynku) jest dostępna do ładowania trójfazowego w skrzynce akumulatorowej podłączonej do domowej sieci AC. Standardowy kabel ładujący można przechowywać w łatwo dostępnym miejscu w schowku pod tylną klapą.

Codzienne trasy: Oczywiście elektrycznie

Podsumowując, doświadczenie jazdy jest znacząco bardziej elektryczne. Dzięki zwiększeniu zasięgu elektrycznego do ponad 100 kilometrów, codzienne przejazdy mogą w dużej mierze być pokonywane całkowicie elektrycznie. Ulepszony program jazdy hybrydowej zapewnia tryb jazdy elektrycznej na najbardziej odpowiednich odcinkach trasy. Jazda elektryczna jest priorytetem na dłuższych trasach w obszarach miejskich, na przykład.

Rekuperacja odzyskuje energię kinetyczną podczas hamowania lub jazdy w dół, działając silnik elektryczny jako generator podczas jazdy na luzie i hamowania. Wygenerowana przez pojazd energia elektryczna jest przechowywana w baterii wysokiego napięcia i może być używana do jazdy elektrycznej. W nowym GLC interakcja z hydraulicznym hamulcem została znacznie zoptymalizowana: Mercedes-Benz korzysta z niezależnego od podciśnienia, elektrycznego wzmacniacza hamulca. W zależności od sytuacji jazdy, automatycznie kontroluje elastyczne przejście między hamowaniem hydraulicznym a rekuperacją, co zawsze zapewnia najlepsze odzyskiwanie energii. W rezultacie maksymalna moc rekuperacji wynosząca do 100 kW może być osiągana częściej niż w klasycznym, wyłącznie hydraulicznym systemie hamulcowym. To znacząco poprawia ogólną efektywność systemu hybrydowego i korzysta z zasięgu elektrycznego.

Kierowca, który chce wpłynąć na wskaźnik odzyskiwania energii, może to zrobić bezpośrednio w trzech etapach kontrolowanych przez przełączniki rockera znajdujące się za kierownicą. Jest to możliwe we wszystkich trybach jazdy, z wyjątkiem trybu SPORT. W trybie jazdy D, na przykład, kierowca może doświadczyć „odczucia jednego pedału”: kiedy kierowca zdejmie stopę z pedału przyspieszenia, pojazd zwalnia całkowicie elektrycznie do tego stopnia, że hydrauliczny hamulec roboczy jest często niepotrzebny. Dodatkowo strategia operacyjna komunikuje się z czujnikami systemów asystujących, efektywnie wspierając kierowcę w wielu sytuacjach.

Dwa tryby jazdy pozwalają kierowcy wykorzystywać możliwości napędu hybrydowego w szczególnie celowy sposób:

BATTERY HOLD: Priorytetem jest zachowanie stanu naładowania wysokowoltaowej baterii, np. gdy planowana jest jazda w centrum miasta lub w strefie niskiej emisji. System napędu hybrydowego wybiera odpowiedni napęd w zależności od sytuacji jazdy i odległości.
ELEKTRYCZNY: Elektryczna jazda do 140 km/h, regulowana rekuperacja na luzie, włączenie silnika spalinowego przez punkt nacisku na pedale przyspieszenia.
Jeśli strategia operacyjna oparta na trasie jest aktywowana w obu trybach jazdy, dane dotyczące przewidywanej trasy są oceniane, gdy nawigacja jest aktywna. Uwaga bierze pod uwagę takie czynniki jak dane nawigacyjne, topografia, ograniczenia prędkości i warunki drogowe dla całej planowanej trasy. Dzięki strategii operacyjnej opartej na trasie obie formy energii pojazdu hybrydowego mogą być rozdystrybuowane w najlepszy sposób. Kontrola napędu automatycznie wybiera najdogodniejszy tryb roboczy, aby stan naładowania baterii wysokiego napięcia mógł być w szczególny sposób wpływany. Na przykład, energia elektryczna może być oszczędzana na jazdę elektryczną, aby później możliwe było poruszanie się całkowicie elektrycznie w obszarach miejskich lub w strefach ochrony środowiska.

W trybach jazdy HYBRID i ELEKTRYCZNY, a także w BATTERY HOLD, asystent ECO ocenia również dane dotyczące trasy i wspiera maksymalną możliwą efektywność oraz energię rekuperacyjną zgodnie z trasą. Jeśli mapa nawigacyjna lub czujniki i kamery wykryją nadchodzący rondo, ciasny zakręt, wąski zakręt, skrzyżowanie, wzniesienie, pojazd przed nimi lub ograniczenia prędkości, asystent ECO oblicza optymalną prędkość pojazdu na podstawie odległości, prędkości i wzniesienia.

Warianty hybryd plug-in nowego GLC posiadają haptyczny element pedału przyspieszenia. W trybie jazdy ELEKTRYCZNY ten element sygnalizuje zmianę z jazdy elektrycznej na jazdę z silnikiem spalinowym za pomocą wyczuwalnego punktu nacisku. Jeśli punkt nacisku zostanie przekroczony, uruchamiany jest silnik spalinowy i dostarcza dodatkowy moment obrotowy.

Zawieszenie: Komfort i zwinność

Kluczowymi elementami dynamicznie zaprojektowanego systemu zawieszenia GLC są nowa zawieszenie czterowahaczowe z przodu oraz niezależne zawieszenie wielowahaczowe zamontowane na podwoziu. Standardowe zawieszenie zapewnia już wysoki poziom komfortu zawieszenia, jazdy i hałasu, zwinnym prowadzeniem i przyjemności z jazdy. Wyposażone jest w system amortyzacji zależny od amplitudy.

Opcjonalnie nowy GLC jest dostępny z pakietem inżynieryjnym, który obejmuje zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC i kierownicę tylnej osi. AIRMATIC jest wyposażone w zmiennie regulowane tłumienie dla kompresji i odbicia. Hybrydy plug-in mają standardowo zawieszenie pneumatyczne i kontrolę poziomu na tylnej osi. Innym opcjonalnym wyposażeniem jest pakiet inżynieryjny Offroad, który zwiększa prześwit o 20 milimetrów i ma osłonę pod silnik oraz ochronę podwozia. W połączeniu z zewnętrzną linią AMG, GLC ma sportowe zawieszenie.

Kierownica tylnej osi: Bardziej zwinna i dynamiczna

Nowy Mercedes-Benz GLC jest szczególnie zwrotny i stabilny dzięki opcjonalnej kierownicy tylnej osi w połączeniu z bardziej bezpośrednim współczynnikiem kierowania na przedniej osi. Kąt skrętu na tylnej osi wynosi do 4,5 stopnia. To zmniejsza promień skrętu o 80 centymetrów do 11,0 metrów. Kierowca potrzebuje także mniej obrotów kierownicy z jednego skrajnego położenia do drugiego.

Przy prędkościach poniżej 60 km/h tylne koła skręcają w przeciwnym kierunku do przednich kół – przy parkowaniu o maksymalnie 4,5 stopnia w przeciwnym kierunku do kąta przedniej osi. W zależności od sytuacji, to praktycznie skraca rozstaw osi, a pojazd staje się bardziej zwrotny i dynamiczny w wyniku. Przy prędkości 60 km/h lub więcej tylne koła skręcają w tym samym kierunku co przednie koła o maksymalnie 4,5 stopnia. Powstały w ten sposób, praktycznie wydłużony rozstaw osi oferuje zauważalne korzyści w stabilności prowadzenia i bezpieczeństwa jazdy przy dużych prędkościach, oraz podczas szybkiej zmiany pasa lub nagłych manewrów unikania.

Dodatkowo, podczas dynamicznych manewrów, takich jak jazda po drodze wiejskiej, wymagana jest znacznie mniejsza liczba ruchów kierownicy – a pojazd reaguje bardziej bezpośrednio na polecenia kierownicze. Wspierane jest to przez zintegrowaną funkcję sterującą ESP®.

Systemy wspomagania jazdy: Ułatwienie i wsparcie w niebezpiecznych sytuacjach

Najnowsza generacja pakietu wspomagania jazdy zawiera dodatkowe i udoskonalone funkcje. Redukują one obciążenie kierowcy w codziennych sytuacjach dla bardziej komfortowej i bezpiecznej jazdy. Gdy zagraża niebezpieczeństwo, systemy wspomagania są w stanie odpowiednio zareagować na nadchodzące kolizje. Zasada działania systemów jest wizualizowana na wyświetlaczu kierowcy za pomocą nowego koncepcji wyświetlania.

Dalsze udoskonalone systemy wspomagania – kilka przykładów:

Na wszystkich rodzajach dróg – autostradach, drogach krajowych czy w mieście – Aktywny asystent dystansu DISTRONIC może automatycznie utrzymywać ustaloną odległość od pojazdów przed nim. Nową funkcją jest możliwość reagowania na stojące pojazdy na drodze przy prędkościach do 100 km/h (wcześniej: 60 km/h).
Aktywny asystent kierowania pomaga kierowcy pozostać na pasie ruchu przy prędkościach do 210 km/h. Nowe funkcje: wykrywanie pasa przy pomocy dodatkowej kamery 360 stopni, z szczególnymi korzyściami w niskim zakresie prędkości, np. podczas tworzenia pasa awaryjnego; znacznie zwiększona dostępność i wydajność na skrzyżowaniach; zwiększone centralizowanie pasa na autostradach.
Oprócz standardowo umieszczonych ograniczeń prędkości, Asystent znaków drogowych rozpoznaje znaki na mostach oraz w podczas robót drogowych. System rozpoznaje nawet znaki warunkowe, np. „w warunkach mokrych”, oceniając wszystkie czujniki pojazdu. Nową funkcją jest ostrzeżenie o znaku stop i czerwonym świetle (w ramach pakietu wspomagania jazdy).
Nowy pakiet parkingowy z kamerą 360 stopni oferuje najlepszą widoczność i ułatwia proces parkowania, np. przy parkowaniu i wyjeżdżaniu z parkingu. „Przezroczysta maska”, która teraz jest nową funkcją, ułatwia powolne manewrowanie i czyni je bardziej precyzyjnym na trudnym terenie.
Wyrafinowane systemy parkingowe: Wsparcie podczas wolnych manewrów

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.