Mercedes-Benz zaprezentował model GLE 450 AMG pod koniec 2014 roku na rok modelowy 2016, a jego oficjalna premiera miała miejsce podczas North American International Auto Show w 2015 roku, obok pozostałych wersji po faceliftingu.
Niemały niemiecki producent rozważał wprowadzenie nie jednej, ale dwóch wersji AMG dla modelu GLE. Podczas gdy 63 AMG pozostał wersją o najwyższej wydajności, 450 AMG 4Matic stanowił zrównoważoną wersję, oferującą wystarczającą moc, ale mniej palącą niż jego mocniejszy brat. Jednak niedługo po premierze modelu, producent zmienił oznaczenie, rezygnując z logo 450 AMG na rzecz 43 AMG.
Mercedes-Benz zbudował model 43 AMG z zmodyfikowanym przodem i resztą gamy GLE. W skład tego wchodził chromowany podwójny wlot powietrza na grillu oraz parę występów na masce, które sygnalizowały obecność silnika V pod nią. Przedni zderzak miał również charakterystyczny wlot powietrza w kształcie litery A oraz parę bocznych wlotów. Standardowo wyposażony był w 20-calowe felgi aluminiowe, a na liście opcji dostępne były 21-calowe. Z tyłu cztery końcówki wydechu miały prostokątny kształt.
Wnętrze modelu GLE 43 AMG charakteryzowało się klasyczną deską rozdzielczą z analogowymi wskaźnikami w panelu instrumentów. Na szczycie konsoli centralnej, w zgodzie z trendem uniesionej konstrukcji, zamontowano ekran infotainment COMMAND, którym można było sterować za pomocą touchpada umiejscowionego na konsoli środkowej. Fotele przednie były dobrze wyprofilowane, oferując wszystkie niezbędne regulacje, a także podgrzewanie i wentylację. Z tyłu, trzyosobowa kanapa, mimo że zaprojektowana dla dwóch osób, mogła być płasko złożona, by zwiększyć przestrzeń bagażową.
Wersja 43 AMG była wyposażona w silnik V6 o pojemności 3,0 litra z podwójnym doładowaniem, połączony z automatyczną skrzynią biegów 9G-Tronic, która przekazywała moc na wszystkie koła w stałym stosunku momentu obrotowego 40:60 na przód/tył.
Mercedes-AMG poszerza swoją ofertę sportowych modeli AMG. GLE450 AMG 4Matic to już trzecie auto w tej nowej linii. Ten mocny SUV to atrakcyjna droga do świata wydajności AMG. Do typowych cech sportowych modeli należy zwiększona moc silnika oraz wyższy moment obrotowy silnika V6 biturbo o pojemności 3.0 litra, specyficzne zawieszenie AMG, system Sports Direct-Steer, dziewięciostopniowa automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC oraz stały napęd na wszystkie koła 4Matic z rozkładem momentu obrotowego 40:60. Nowy model V6 w serii GLE zapewnia imponujące osiągi: przyspieszenie, prowadzenie i prędkość maksymalna są na poziomie sportowych sedanów.
Nowy GLE450 AMG 4Matic zachwyca zwinnością i sportowym charakterem. Bezpośrednie wykonanie wszystkich poleceń jazdy, w połączeniu z potężnym, ale nie przytłaczającym dźwiękiem sportowego układu wydechowego, tworzy bardzo emocjonujące i atrakcyjne wrażenia z jazdy.
„Dzięki naszym modelom sportowym udostępniamy naszą technologię samochodów sportowych i charakterystyczne dla AMG wrażenia z jazdy nowym grupom docelowym”, mówi Tobias Moers, CEO Mercedes-AMG GmbH. „GLE450 AMG, trzeci model sportowy AMG po C450 AMG i GLE450 AMG Coupé, spełnia nasze obietnice marki dotyczące Driving Performance w każdym aspekcie.”
Dzięki pięciu programom jazdy: Individual, Comfort, Slippery, Sport i Sport Plus, cechy nowego GLE450 AMG 4Matic mogą być modyfikowane w zależności od warunków jazdy. Interwencje odbywają się za pomocą wielu parametrów, takich jak reakcja na pedał gazu, rozwój obciążenia, punkty przełączania, prędkość zmiany biegów, zawieszenie, kierownica, dźwięk silnika czy wskaźniki.
Tryby „Sport” i „Sport Plus” przekształcają GLE450 AMG 4Matic w sportowy, dynamiczny pojazd z wyraźnie zaznaczoną dynamiką podłużną i poprzeczną, co zapewnia mnóstwo frajdy podczas jazdy po krętych drogach. W trybie „Comfort” nacisk kładzie się na relaksującą, bezwysiłkową jazdę oraz jak największą efektywność energetyczną. Tryb „Slippery” optymalizuje prowadzenie na nawierzchniach o niskim współczynniku tarcia, takich jak śnieg czy lód. Dodatkowo w trybie „Individual” kierowca może zaprogramować i zapisać osobiste preferencje w poszczególnych parametrach ustawień, niezależnie od wariantu silnika.
Doskonałe połączenie: stały napęd na wszystkie koła 4Matic i dziewięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC
W zależności od programu jazdy, dziewięciostopniowa automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC zmienia biegi z dużą zwinnością i responsywnością lub z łatwością i spokojem. Potencjał nowej skrzyni biegów jest w pełni wykorzystywany. Oferuje imponująco wysoką prędkość zmiany biegów i doskonałe przejścia na energetyczne sprinty, jak również delikatne, ledwo zauważalne zmiany biegów dla komfortowej jazdy. Duży kąt nachylenia osi głównej skrzyni biegów umożliwia jazdę przy najniższych obrotach silnika podczas relaksującej jazdy. To jednocześnie zapewnia optymalną efektywność.
Inżynierowie rozwoju AMG specjalnie zaprojektowali również standardowy stały napęd na wszystkie koła 4Matic, aby zapewnić wysoką wydajność w modelu GLE450 AMG. Moment obrotowy jest rozdzielany w stosunku 40:60 (oś przednia: oś tylna). Ta konfiguracja z większym naciskiem na tył podnosi dynamikę boczną na ponadprzeciętny poziom – wspierana przez doskonałe współdziałanie z dostosowaną kontrolą poślizgu ASR, ESP® z Curve Dynamic Assist oraz systemem kontroli napędu na wszystkie koła 4ETS. Nowością jest także specyficzna dla AMG przekładnia tylnego mostu z krótszym przełożeniem 3.47:1.
Wysokiej klasy zawieszenie: zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z systemem tłumienia ADS Plus i systemem Sports Direct-Steer
Standardowo pojazd wyposażony jest w pakiet AIRMATIC, który obejmuje zawieszenie pneumatyczne, bezstopniowy system tłumienia (ADS Plus) oraz automatyczną kontrolę poziomu. System tłumienia zmienia swoje priorytety z dynamicznych na komfortowe, w zależności od programu jazdy. Aktualne warunki eksploatacyjne są wykrywane za pomocą czujnika kąta skrętu, czterech czujników kąta obrotu oraz prędkości jazdy z sygnału ESP® i przełącznika pedału hamulca. Jednostka sterująca wykorzystuje te sygnały do bezstopniowego dostosowania aktualnej siły tłumienia wymaganego dla każdego koła. W trybie „Sport” i „Sport Plus” nadwozie obniżane jest o 15 milimetrów.
W połączeniu z nowo skonfigurowanym, degressywnym systemem Sports Direct-Steer, którego przełożenie wynosi 17.4:1, oraz zwężoną kierownicą sportową, prowadzenie jest doskonałe w każdych warunkach – niezależnie od tego, czy manewrujesz w mieście, poruszasz się z dużymi prędkościami na autostradzie, czy jeździsz szybko po krętych górskich przełęczach.
Wyraźnie sportowy design
Sportowy, wyróżniający się design sprawia, że zwiększona wydajność jest dostrzegalna na pierwszy rzut oka: podwójne końcówki wydechu w chromowanej obudowie oraz czarne, lśniące 50.8 cm (20-calowe) 5-ramienne felgi ze stopów lekkich w wymiarze 265/45 R 20 tworzą wyraźne odróżnienie. Na życzenie dostępne są także 5-ramienne 53.3 cm (21-calowe) felgi ze stopów lekkich.
Wnętrze GLE450 AMG 4Matic wzbogaca sportowa kierownica pokryta skórą nappa z płaskim dolnym odcinkiem, a także elementy wykończenia w lekkim aluminium o podłużnym ułożeniu oraz stalowe sportowe pedały z gumowymi wkładkami. Sportowe, okrągłe wskaźniki na desce rozdzielczej, w tym skala prędkościomierza do 280 km/h, zdradzają czystą dynamikę nawet podczas postoju samochodu. Wykończenie wnętrza z włókna węglowego AMG/czarnego lakieru fortepianowego podkreśla dodatkowo jego wygląd.
Standardowe wyposażenie GLE450 AMG 4Matic obejmuje (wybór):
ADAPTIVE BRAKE
ATTENTION ASSIST
COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS
ECO funkcja start/stop
ISOFIX mocowanie fotelików dziecięcych z tyłu
PRE-SAFE® system
System monitorowania ciśnienia w oponach
Crosswind Assist
Elektrycznie regulowane fotele przednie
Następujące wyposażenie dostępne na życzenie (wyciąg):