GLE zadebiutowało na rynku w 2015 roku jako odświeżona wersja trzeciej generacji klasy ML. Jednak było to więcej niż tylko zmiana oznaczenia modelu. To była integracja z szerszą koncepcją.
Pierwsza generacja ML została wprowadzona na rynek w 1997 roku. Pomimo konstrukcji z ramą, był to ważny krok w kierunku nowej ery samochodów typu SUV. Druga generacja przyjęła konstrukcję unibody, a trzecia wprowadziła więcej nowoczesnych technologii. W 2015 roku, w ramach odświeżenia cyklu życia, model zyskał nową nazwę zgodnie z nowym systemem nazewnictwa Mercedes-Benz: GLE.
Model GLE z 2015 roku oferował zaktualizowany pakiet zawierający zmienioną atrapy chłodnicy, zderzaki, reflektory, błotniki oraz maskę z dwoma wystającymi częściami. LED-owe światła dzienne zostały zintegrowane w górnej części reflektorów, a tylne światła LED zostały ulepszone.
Wewnątrz standardowy ekran multimedialny o przekątnej 7 cali był dostępny za pośrednictwem kontrolera COMAND, z touchpadem umieszczonym w ergonomicznie optymalnej pozycji. Nowe kolory i materiały zastosowane we wnętrzu miały poprawić komfort, a nowe systemy bezpieczeństwa, takie jak Crosswind Assist i Collision Prevention Assist Plus, zostały dodane.
W ofercie silnikowej znalazł się nowy, sześciocylindrowy silnik bi-turbo o pojemności 3,0 litra, który oferował moc 333 KM. Ten sam silnik zainstalowano w wersji hybrydowej plug-in, gdzie wspierał go silnik elektryczny o mocy 116 KM. Energia była przechowywana w akumulatorze o pojemności 8,8 kWh, co pozwalało na pokonanie przez GLE 29,7 km na napędzie elektrycznym przy prędkości do 128,7 km/h.
Mercedes-Benz wprowadził gruntowne zmiany w swoim bestsellerze w segmencie SUV. Nowy GLE wyróżnia się bardziej atrakcyjnym przodem i tyłem oraz szerokim zakresem działań, które pozwalają osiągnąć nowe standardy w zakresie emisji i układu napędowego. W całej dostępnej gamie silników, zużycie paliwa oraz emisja CO2 są średnio o 17 procent niższe w porównaniu do poprzedniej serii modelowej. Po raz pierwszy w swojej historii modeli SUV Mercedes-Benz oferuje model hybrydowy typu plug-in, GLE 500 e 4MATIC, który łączy maksymalną efektywność z doskonałymi osiągami. Ten wszechstronny model poprawi już i tak niskie zużycie paliwa efektywnego GLE 250 d z silnikiem diesla czterocylindrowego, jednocześnie oferując osiągi modelu V8. Zaletami nowego GLE są także najlepsza zdolność do jazdy po drogach i w terenie, ogromna przestronność oraz wysoki poziom bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego. W tym samym czasie odbywa się światowa premiera modelu SUV o wysokich osiągach, Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC.
„Nowoczesna i efektywna technologia napędowa, połączona z doskonałą jakością jazdy oraz wszechstronnością i solidnością typową dla SUV – nowy GLE ma wszystko, co potrzeba, aby kontynuować historię sukcesu naszego bestsellera,” tak Ola Källenius, członek zarządu Daimler AG, Mercedes-Benz Cars, opisuje najnowszego członka rodziny SUV Mercedes-Benz. Doskonałe bezpieczeństwo i wysoki poziom dynamiki jazdy zarówno na drodze, jak i w terenie, to kolejne atuty tego premium SUV. Co więcej, GLE imponuje nowatorskimi systemami asystującymi, dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów 9G-TRONIC oraz innowacyjnym systemem dynamicznego zarządzania DYNAMIC SELECT, który oferuje szeroką gamę programów jazdy i terenowych już w standardzie.
Rozpoznawalny design z charakterystycznym słupkiem C oraz zmiennym wnętrzem, które oferuje komfort porównywalny z luksusowym modelem limuzyny, wzbogaca doświadczenia związane z Mercedes-Benz GLE. „Często kopiowany, rzadko dorównywany – klasa M ustanowiła segment premium SUV w 1997 roku i od tego czasu jest jednym z najpopularniejszych modeli na świecie. Wraz z wprowadzeniem GLE, edycja przekroczy barierę 1,6 miliona sprzedanych egzemplarzy,” dodał Källenius. Tobias Moers, przewodniczący zarządu Mercedes-AMG GmbH, podkreślił: „Z nowym GLE 63 oraz siedmioma dodatkowymi modelami SUV o wysokich osiągach, od GLA 45 AMG po G 65 AMG, Mercedes-AMG znajduje się w niezwykle silnej i pewnej pozycji. Wszystkie trzy generacje poprzednich modeli cieszyły się dużą popularnością. Oferujemy odpowiedni samochód sportowy dla każdego indywidualnego gustu w rozwijającym się segmencie SUV.”
Napęd diesla i hybryda: efektywność spotyka przyjemność z jazdy
Oprócz atrakcyjnego designu, zmienna przyjemność jazdy dzięki DYNAMIC SELECT i znane z klas E i S systemy asystujące, GLE imponuje szeroką gamą silników.
Model czterocylindrowy GLE 250 d o mocy 204 KM oferuje doskonałe osiągi przy rekordowo niskim zużyciu paliwa w tej klasie pojazdów. To pierwszy na świecie produkowany pełnowymiarowy SUV z konwencjonalnym napędem, który emituje tylko 140 g CO2/km (52,3 mpg).
Nie mniej imponujący jest pierwszy SUV Mercedes-Benz z technologią hybrydową plug-in. Systemowa moc 442 KM w GLE 500 e 4MATIC gwarantuje znakomite osiągi – z emisją CO2 wynoszącą zaledwie 78 g/km (85,6 mpg). Przy zużyciu energii wynoszącym 16,7 kWh/62 mile, GLE 500 e 4MATIC jest benchmarkiem w tym segmencie rynku. Co więcej, model hybrydowy jest w stanie przejechać do 18,5 mil na energii elektrycznej.
GLE 500 e 4MATIC: technologia hybrydy plug-in w SUV
Nowy GLE 500 e 4MATIC z napędem hybrydowym łączy moc i wytworność silnika V8 z zużyciem paliwa typowym dla samochodu o pojemności trzech litrów i wszechstronnością premium SUV. Elementy układu napędowego składają się z silnika benzynowego BlueDIRECT V6 z bezpośrednim wtryskiem o mocy 333 KM oraz modułu hybrydowego o mocy 116 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi imponujące 650 Nm. Oprócz doskonałego przyspieszenia dzięki funkcji doładowania, innowacyjny napęd systemowy oferuje również możliwość jazdy wyłącznie na energii elektrycznej z prędkościami do 80 mph, zoptymalizowaną regenerację energii dzięki inteligentnej strategii operacyjnej oraz funkcje komfortu, takie jak klimatyzacja przed wjazdem latem i zimą.
Wybierak na konsoli centralnej oraz wyświetlacz wskaźników oferują kierowcy możliwość wyboru spośród czterech określonych trybów pracy:
- HYBRID: system automatycznie wybiera najbardziej sensowny tryb pracy z silnikiem spalinowym i/lub silnikiem elektrycznym w celu optymalizacji ogólnego bilansu energetycznego
- E-MODE: jazda wyłącznie elektrycznie
- E-SAVE: ten tryb zachowuje obecny stan naładowania baterii, aby móc później jeździć na energii elektrycznej, na przykład w ruchu miejskim
- CHARGE: bateria jest ładowana podczas jazdy oraz gdy pojazd jest na postoju
Kompaktowy moduł hybrydowy jest w pełni zintegrowany z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów 7G-TRONIC PLUS. Energia elektryczna jest magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym o pojemności 8,8 kWh, który można ładować za pomocą publicznych stacji ładowania, domowej ładowarki wallbox lub tradycyjnego gniazdka 220 volt. Czas ładowania za pomocą ładowarki wallbox lub stacji ładowania wynosi około dwóch godzin.
Inteligentne zarządzanie systemem napędowym
Najlepsza strategia efektywnej jazdy to zawsze jazda przewidująca, bez zbędnego hamowania i przyspieszania. Jest to jeszcze ważniejsze w modelu hybrydowym: ponieważ manewry hamowania służą nie tylko do dostarczania opóźnienia, ale także do odzyskiwania energii kinetycznej. Trasa lub ruch drogowy mają także wpływ na najbardziej efektywne ładowanie i rozładowywanie akumulatora wysokiego napięcia. Z tego powodu inteligentne zarządzanie systemem napędowym wspomaga kierowcę w przyjęciu najbardziej efektywnego stylu jazdy dzięki specyficznym strategiom sterowania.
Popularny silnik diesla V6, nowa 9G-TRONIC
Oprócz równie efektywnego i mocnego silnika diesla czterocylindrowego dla modeli GLE 250 d i GLE 250 d 4MATIC o mocy 204 KM, w modelu GLE 350 d 4MATIC dostępny jest sprawdzony silnik diesla V6 o mocy 258 KM i dużym momencie obrotowym wynoszącym 620 Nm. Szeroki pakiet działań pozwala na obniżenie zużycia paliwa w porównaniu do poprzedniego modelu o około dziewięć procent, co pozwala osiągnąć 44,1 mpg (z dyrektywy NEDC). Aktualizacje dotyczą przede wszystkim zmodyfikowanej jednostki sterującej silnikiem z zarządzaniem spalaniem, która szczególnie w fazie rozgrzewania reguluje wtrysk paliwa dla każdego cylindra w zależności od powietrza do spalania. Działania zmniejszające emisję i oszczędzające paliwo obejmują także optymalizację turbosprężarki, zmodyfikowaną zawór EGR i nową pompę olejową z regulacją zapotrzebowania.
Wraz z nową generacją GLE wszystkie modele z silnikiem diesla będą standardowo wyposażone w dziewięciobiegową automatyczną skrzynię biegów 9G-TRONIC, po raz pierwszy także z opcjonalną redukcją terenową i blokadą dyferencjału międzyosiowego. Skrzynia biegów jest wyposażona w nowy typ konwertera momentu obrotowego o wysokiej wydajności wynoszącej 92 procent i szerokim zakresie 9,15 na dziewięciu biegach. Oba elementy przyczyniają się do wysokiej efektywności energetycznej modeli GLE. Podwójny tłumik drgań ze zwrotnym wahadłem i sprzęgło blokady konwertera momentu obrotowego z powrotną sprężyną zapewniają ekstremalnie wyrafinowaną pracę typową dla marki. W zależności od wybranego trybu dla zmiennego systemu dynamicznego zarządzania DYNAMIC SELECT, 9G-TRONIC imponuje dużą zwinnością i responsywnością lub stonowaną spokojnością. W tym procesie w pełni wykorzystuje się potencjał nowej skrzyni biegów. Imponuje szybkimi zmianami biegów i doskonałymi przejściami dla dynamicznego sprintu, jak również łagodnymi, ledwie odczuwalnymi zmianami biegów dla przyjemnej jazdy oraz strategią zmiany biegów zaprojektowaną w celu zwiększenia trakcji w terenie.
Wydolność bestsellera: Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC
Nowy Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC jest teraz mocniejszy i bardziej atrakcyjny niż kiedykolwiek, z rozszerzoną linią modelową i jeszcze większą mocą. Po wprowadzeniu nowej logiki nazewnictwa, następca udanego Mercedes-Benz ML 63 AMG nazywa się obecnie Mercedes-AMG GLE 63 S 4MATIC. Silnik V8 o pojemności 5,5 litra z podwójnym doładowaniem jest jeszcze mocniejszy niż wcześniej: wysoce sportowy model S ma moc 585 KM. Podwozie zostało całkowicie zrewidowane, aby zapewnić jeszcze lepszą dynamikę jazdy i zwinność. Reakcja gazu silnika i czasy przełączania skrzyni biegów są teraz na nowym, jeszcze bardziej sportowym poziomie, podkreślając charakterystyczną wydajność jazdy AMG. Z charakterystyczną twarzą rodziny AMG z „A-wing” i podwójną kratką chłodnicy, mocowy SUV ma również bardziej dynamiczny wygląd niż poprzednio.
DYNAMIC SELECT w połączeniu z programami jazdy w terenie
System dynamicznego zarządzania DYNAMIC SELECT nowego GLE oferuje do sześciu programów jazdy. Oprócz ustalonych ustawień INDIVIDUAL, COMFORT, SLIPPERY i SPORT, w modelach 4MATIC kierowca może wybrać dodatkowe ustawienie OFFROAD do umiarkowanego terenu za pomocą kontrolera DYNAMIC SELECT na konsoli centralnej. Jeśli model GLE jest wyposażony w opcjonalny pakiet Inżynierii Terenowej, dostępne jest ustawienie OFFROAD+, które uruchamia redukcję terenową i 100% blokadę dyferencjału międzyosiowego, aby zapewnić dużą przyczepność nawet w trudnym terenie. To dodatkowo wspomagane jest przez rozszerzone funkcje zawieszenia powietrznego AIRMATIC z podwyższonymi wysokościami prześwitu do 285 milimetrów oraz głębokością brodzenia do 600 milimetrów. Wzmocniona osłona podwozia tej wariantu wyposażenia chroni ważne komponenty przed mniej delikatnym kontaktem z ziemią.
Wybór poszczególnych programów jazdy aktywuje zmienny system dynamicznego zarządzania DYNAMIC SELECT, generując całkowicie różne charakterystyki. System współpracuje ze wszystkimi systemami sterującymi, generując różne zestawy parametrów dla różnych doświadczeń jazdy. Nazwy mówią same za siebie: SPORT zamienia GLE w sportowy i dynamiczny pojazd z silną dynamiką liniową i boczną. COMFORT to przeciwieństwo tego spektrum. Tutaj nacisk kładzie się na typowe dla klasycznych limuzyn Mercedes-Benz parametry komfortu, umożliwiające relaksującą, bezwysiłkową jazdę z jak największą efektywnością energetyczną. SLIPPERY optymalizuje prowadzenie na nawierzchniach o niskich współczynnikach tarcia, takich jak śnieg czy lód. A specjalne algorytmy terenowe dla ABS, 4ETS czy ESP zwiększają przyczepność w ustawieniach OFFROAD. Co więcej, tryb INDIVIDUAL umożliwia kierowcy programowanie i zapisywanie osobistych preferencji w indywidualnych strategiach sterowania, niezależnie od wariantu silnika.
Wszystkie programy DYNAMIC SELECT są wizualizowane na centralnym wyświetlaczu multimedialnym. Szczególnie imponujące są animacje terenowe: różne parametry, takie jak kąt nachylenia, kąt przechyłu, kąt skrętu czy kierunek jazdy, są wyświetlane dynamicznie w czasie rzeczywistym.
Wyjątkowa codzienna praktyczność i doskonała przyczepność, sportowa zwinność i spontaniczna reakcja na nacisk – nowy Mercedes-AMG GLE 63 S gwarantuje kierowcy niezrównane doświadczenie jazdy. DYNAMIC SELECT ma na to duży wpływ: programy jazdy oferują jeszcze więcej różnorodności w obszarze dynamiki jazdy. Dodatkowe ustawienie SPORT+ zapewnia kierowcy dopasowane charakterystyki dla szczególnie sportowej dynamiki jazdy. Reakcja na gaz, strategia zmiany biegów, progi ESP®, wspomaganie kierownicy lub charakterystyka ciągłej regulacji amortyzacji, ekskluzywna dla AMG: system współpracuje ze wszystkimi systemami sterującymi, generując różnorodność różnych doświadczeń jazdy.
System na stałe napędzający 4MATIC z zrównoważonym rozkładem momentu obrotowego 50:50 między przednią a tylną osią zwiększa bezpieczeństwo, harmonię i sportowe prowadzenie. Nowy dyferencjał tylni z aluminiową obudową jest znacznie bardziej efektywny i dodatkowo zoptymalizowany pod kątem wagi. Mercedes-AMG wykorzystuje specjalną skrzynię rozdzielczą dla stałego napędu wszystkich kół AMG Performance 4MATIC w GLE 63 S. To ekskluzywne rozwiązanie dzieli moment obrotowy w stosunku 40:60 między przednią a tylną osią, co skutkuje większą zwinnością wokół osi pionowej pojazdu. Korzyść dla kierowcy: jeszcze bardziej dynamiczne pokonywanie zakrętów.
Stabilna kombinacja: AIRMATIC ADS i ACTIVE CURVE SYSTEM
Oprócz przełomowej konfiguracji napędu, dostosowane zawieszenie powietrzne AIRMATIC z systemem regulacji tłumienia ADS gwarantuje niezwykle stabilną jazdę. System tłumienia zmienia swoje priorytety w zależności od wybranego trybu DYNAMIC SELECT. SPORT koncentruje się na maksymalnej dynamice bocznej przy najlepszej możliwej jakości jazdy. Z kolei tryb COMFORT umożliwia maksymalną jakość jazdy przy najlepszej możliwej dynamice. Aktualne warunki prowadzenia są wykrywane za pomocą czujnika kąta skrętu, czterech czujników obrotowych, prędkości jazdy z sygnału ESP® i przełącznika pedału hamulca. Jednostka sterująca wykorzystuje te sygnały do ciągłej regulacji aktualnej siły tłumienia dla każdego koła.
W modelu GLE 350 d 4MATIC system stabilizacji przechyłów ACTIVE CURVE SYSTEM może być łączony z pakietem AIRMATIC z zawieszeniem powietrznym i ADS lub z pakietem Inżynierii Terenowej. System wykorzystuje aktywne stabilizatory przechyłów na przedniej i tylnej osi, kompensując kąt przechyłu nadwozia podczas pokonywania zakrętów. To zwiększa zwinność i przyjemność z jazdy. Jednocześnie system zapewnia większą stabilność prowadzenia, a tym samym bezpieczeństwo, zwłaszcza przy wyższych prędkościach. Lepszy komfort jazdy zarówno w zakrętach, jak i na prostych drogach oraz rozszerzone możliwości terenowe również są częścią zalet systemu ACTIVE CURVE.
Wszystkie modele z silnikami czterocylindrowymi i sześciocylindrowymi są standardowo wyposażone w stalowe zawieszenie AGILITY CONTROL. Pakiet AIRMATIC z ADS jest opcjonalnie dostępny dla tych wersji. Elektro-mechaniczny system bezpośredniego kierowania jest standardem we wszystkich modelach.
Sportowe zawieszenie AMG RIDE CONTROL z pakietem AIRMATIC obejmuje nie tylko zawieszenie powietrzne z automatyczną regulacją poziomu. Nowy GLE 63 S jest również wyposażony w specjalne elementy, które zostały udoskonalone przy użyciu ciągłych tłumików ADS Plus, ekskluzywnego rozwiązania dla AMG. System stabilizacji przechyłów ACTIVE CURVE jest częścią standardowego wyposażenia tego modelu.
Po raz pierwszy w tym segmencie Mercedes-Benz oferuje wysuwane i chowane zasilanie holownicze, które obejmuje również stabilizację przyczepy ESP®. Uciąg GLE wynosi do 3500 kg.
Wysoki potencjał ochrony dzięki pełnemu bezpieczeństwu
Jak to już jest w tradycji, nowy GLE imponuje doskonałym bezpieczeństwem aktywnym i pasywnym. Modele regularnie osiągają najwyższe oceny w międzynarodowych testach zderzeniowych. Dzięki wysokiemu potencjałowi ochrony, GLE stwarza również najlepsze warunki do zdania przyszłych testów z najwyższą oceną. Obszerna koncepcja bezpieczeństwa opiera się na charakterystycznej strategii marki i obejmuje cztery obszary:
- Bezpieczna jazda: unikanie niebezpieczeństw, dostarczanie terminowych ostrzeżeń oraz wsparcie kierowcy za pomocą rozbudowanych systemów asystujących
- W razie zagrożenia: zapobieganie oraz aktywacja środków ochronnych profilaktycznie (PreSAFE®)
- W razie wypadku: zapewnienie spersonalizowanej ochrony z wysoko stabilną kabiną pasażerską, zdefiniowanymi strefami deformacji oraz systemami zabezpieczeń, takimi jak poduszki powietrzne czy napinacze pasów
- Po wypadku: zapobieganie najgorszemu i umożliwienie szybkiej pomocy
Nowoczesne czasy: nowy design z klasycznymi elementami stylu
Już przy pierwszym spojrzeniu nowy GLE łączy tradycję z nowoczesnością. Klasyczne elementy SUV spotykają nowoczesny design Mercedes-Benz, tworząc przekonującą całość. Z jednej strony pewny wygląd GLE wzmacniają typowe cechy stylistyczne wszystkich generacji: charakterystyczny słupek C i harmonijnie zintegrowane tylne okno boczne są integralną częścią od momentu wprowadzenia tej serii modeli w 1997 roku. Jednocześnie w oczy rzucają się elementy nowoczesnego języka projektowania Mercedes-Benz. Kratka chłodnicy, zderzaki, reflektory, błotniki oraz maska z dwiema wypukłościami podążają za aktualnym zmysłowym i przejrzystym stylem designu Mercedes-Benz. Szczególnie harmonijne, organiczne przejście dwóch lameli kratki chłodnicy do centralnej gwiazdy Mercedesa jest przekonujące. Nowe reflektory z dziennymi światłami tworzącymi charakterystyczne brwi marki oraz aktualny układ lamp – opcjonalnie jako LED Intelligent Light-System – harmonijnie współgrają z przednim końcem. Nowe błotniki z wygiętymi nadkolami nadają całemu przodowi więcej harmonii i obecności.
Tył GLE również został dopasowany do aktualnego języka designu i ostrożnie zaktualizowany. Nowe tylne lampy LED świecą teraz w charakterystycznym nocnym designie marki. Również uderzające są przeprojektowane ozdobniki wydechowe, trwale zintegrowane w dolnej części zderzaka. Przedni i tylny zderzak są ponadto wyposażone w charakterystyczną trójwymiarową osłonę podwozia w wyglądzie chromu. Nowe lekkie elementy kół poprawiają doskonały wygląd nowego GLE.
Mercedes-AMG GLE 63 S: potężna sportowość z „A-wing”
Wyniki i doskonałość ujawnione: design nowego Mercedes-AMG GLE 63 S zachwyca ekskluzywnością, potężną sportowością i dominacją. Podkreśla to progresywność marki AMG i odzwierciedla imponującą historię sportów motorowych. Od teraz nowy GLE 63 S również posiada charakterystyczne „A-wing” w przednim zderzaku, które jest typowe dla filozofii projektowania AMG. Design kratki chłodnicy z podwójną listwą w srebrnym chromie, zintegrowanym oznaczeniem AMG i centralną gwiazdą Mercedesa są wyróżniającymi cechami aktualnych samochodów AMG Performance.
Sportowy SUV imponuje również dominacją z boku. Nadkola w kolorze nadwozia zapewniają miejsce na duże koła. Standardowo na 9J x 20 AMG wieloramiennych lekkich kołach w odcieniu szarym tytanowym z wysokim połyskiem zamontowane są opony o rozmiarze 265/45 R 20. Opcjonalnie GLE 63 S można upiększyć pod względem wyglądu i dynamiki jazdy opony w rozmiarze 295/35 R 21.
Czarny wkład dyfuzora w tylnym zderzaku z czarną listwą w kształcie przedniego „A-wing” reprezentuje typowy design wyścigowy. Specjalny system wydechowy z dwoma chromowanymi podwójnymi ozdobnikami wydechowymi i oznaczeniem „AMG” podkreśla sportowość i ekskluzywność.
Praca nad detalami dla jeszcze bardziej harmonijnego wnętrza
Wnętrze wyróżnia się większym wyświetlaczem multimedialnym, który jest teraz częściowo zintegrowany z panelem wskaźników. Środkowe wloty powietrza obok wyświetlacza oraz zewnętrzne wloty powietrza są otoczone eleganckimi srebrnymi ramkami. W połączeniu z czarną, błyszcząca obwódką podkreśla to wyszukany design wnętrza. Konsola centralna zawiera kontroler COMAND z touchpadem umieszczonym powyżej w optymalnej pozycji ergonomicznej.
Nowe kolory czynią wnętrze jeszcze bardziej atrakcyjnym i nadają mu typową dla marki atmosferę komfortu. Wybór obejmuje teraz również beżowy imbirowy, brązowy espresso, brązowy siodłowy oraz porcelanowy, które w połączeniu z czarnymi elementami wnętrza tworzą interesujący kontrast. Oprócz standardowego aluminium o jasnym poprzecznym usłojeniu, duże elementy wykończenia są dostępne również w wersji z ekskluzywnym czarnym lakierem fortepianowym lub różnymi rodzajami drewna: brązowego drewna jesionowego o otwartych porach lub błyszczących rodzajów drewna: brązowego eukaliptusa, czarnej topoli lub brązowego orzecha. A szczególnie sportowo myślący klienci mogą wybrać wysokiej jakości wykończenie z włókna węglowego AMG.
Kompletne standardowe wyposażenie, atrakcyjne pakiety wyposażeniowe
Bogaty zakres standardowego wyposażenia nowego GLE oparty jest na modelu poprzednim i wzbogacony o nowe systemy asystujące, takie jak Crosswind Assist i COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS. Funkcja start/stop ECO, kontroler DYNAMIC SELECT na konsoli centralnej, zaktualizowana wielofunkcyjna kierownica oraz system infotainment Audio 20 CD z 7-calowym wyświetlaczem i modułem komunikacyjnym do korzystania z usług Mercedes Connect Me również są częścią standardowego zakresu dostawy.
Ten wysoki poziom wyposażenia można dodatkowo rozszerzyć o atrakcyjne pakiety wyposażeniowe. Pakiet Driving Assistance Plus obejmuje DISTRONIC PLUS z asystentem kierownicy oraz Stop&Go Pilot, system PRE-SAFE® Brake z ochroną pieszych, BAS PLUS z asystentem ruchu poprzecznego, aktywnym asystentem martwego pola, aktywnym asystentem utrzymania pasa ruchu oraz PRE-SAFE® PLUS. W pakiecie Comfort wyposażenie wzbogacone jest o automatyczne tylne drzwi EASY-PACK, miękkie i automatyczne zamykanie wszystkich drzwi oraz kamerę tylnego widoku. Pakiet Parking z kamerą 360° oraz aktywnym asystentem parkowania z PARKTRONIC zapewnia doskonały widok i bezproblemowe manewrowanie w i na parkingu. Widzenie w nocy poprawiają systemy LED Intelligent Light, dostępne dla wszystkich modeli, a niekorzystne warunki pogodowe, mogące prowadzić do ograniczonej widoczności, są niwelowane przez MAGIC VISION CONTROL, ogrzewany adaptacyjny system wycieraczek z celowym rozumowaniem wody.
Dowolnie łączące się pakiety nadają GLE dodatkowego uroku. Z zewnętrznym AMG Line GLE ma jeszcze bardziej dynamiczny i atletyczny wygląd. Pakiet obejmuje między innymi specjalne zderzaki przednie i tylne w charakterystycznym stylu AMG oraz 50,8 cm (20-calowe) lekkie felgi AMG. Ci, którzy wolą jeszcze bardziej ekskluzywne wykończenie, mogą połączyć tę cechę z pakietem Night, który zawiera na przykład lakierowaną na wysoki połysk czarną kratkę chłodnicy i obudowy lusterek zewnętrznych. Oferta opcjonalna kończy się błyszczącymi czarnymi 50,8 cm (20-calowymi) lekkimi felgami AMG.
Wnętrze AMG Line przenosi sportowy wygląd do wnętrza z sportowymi fotelami z tapicerka z tworzywa ARTICO (opcjonalnie skóra nappa), czarną kierownicą multifunkcyjną z skóry nappa, zestawem wskaźników ze szczególnymi cyferblatami w stylu szachownicy oraz szczotkowanymi stalowymi sportowymi pedałami z gumowymi wypustkami.
Opcjonalnie nowa generacja COMAND Online oferuje idealną infotainment z wyświetlaczem o przekątnej 20,3 cm (8 cali) i intuicyjnym touchpadem. System obejmuje między innymi odtwarzacz DVD oraz rozpoznawanie znaków drogowych, w tym funkcję ostrzegania przed jazdą pod prąd. Klienci mogą dodatkowo uzupełnić COMAND Online o opcjonalny zmieniacz DVD na 6 płyt, system rozrywki dla tylnych siedzeń z pilotem lub odbiornik TV. Dostępne są także systemy audio od Harman Kardon lub Bang & Olufsen, aby podnieść doświadczenie muzyczne na poziom sali koncertowej.
Funkcje pojazdu, które można zdalnie kontrolować lub informacje o ruchu w czasie rzeczywistym – Mercedes CONNECT ME ułatwia i uprzyjemnia osobistą mobilność: od podstawowych usług związanych z bezpieczeństwem i zabezpieczeniem po informacje o ruchu na żywo w czasie rzeczywistym oraz częściowo płatne usługi Remote Online, pożądane dane mogą być wymieniane za pośrednictwem sieci komórkowej i połączenia internetowego.
Jeszcze bardziej ekskluzywne: design i wyposażenie Mercedes-AMG GLE 63
Wnętrze nowego GLE 63 pokazuje, co stanowi prawdziwy samochód sportowy AMG Performance. Wyszukane materiały, pierwszorzędne wykonanie i maksymalna precyzja tworzą unikalne doświadczenie jazdy. Design i wyposażenie podkreślają ekskluzywne wysokiej jakości pozycjonowanie.
Aluminium z podłużnym usłojeniem w czarnym instrumencie ARTICO nadaje atrakcyjne akcenty. Perforowane skórzane fotele sportowe z wyjątkowym układem tapicerki i kontrastowym przeszyciem oraz oznaczenia AMG zestawiają ekskluzywny wygląd i odczucie. Dzięki specyficznej tapicerce z wyższymi bokami bocznymi z przodu, fotele sportowe oferują doskonałe wsparcie boczne. Uzupełnieniem jest trzypodziałowa kierownica AMG Performance z płaskim dnem i srebrnymi łopatkami zmiany biegów z oznaczeniem „UP” i „DOWN”.
Dwie okrągłe tarcze z srebrnymi chromowanymi ramkami oraz centralny wyświetlacz multifunction o przekątnej 11,4 cm (4,4 cala) dostarczają kierowcy obszerne informacje. Typowy zakres wyposażenia AMG obejmuje sportowe tarcze w wyglądzie włókna węglowego z obrotomierzem z skalą do 198 mph, oznaczeniem AMG oraz czerwonymi wskaźnikami, a także głównym menu obejmującym RACETIMER, wskaźnik biegu ręcznego i ekran startowy AMG. Najwyższy model Mercedes-AMG GLE 63 S oferuje dodatkowo skórzaną tapicerkę nappa w ekskluzywnym wykończeniu – atrakcję zarówno wizualnie, jak i w dotyku.
„G” na czoło: nowa nomenklatura SUV
Mercedes-Benz zrewidował swoją udaną gamę modeli SUV. Wszechstronne modele teraz zawsze noszą „G” w swojej nazwie jako nawiązanie do legendarnej klasy G. Nazwa składa się z trzech liter. Po „G” zawsze następuje „L”, a trzecia litera ułatwia orientację w gamie SUV w oparciu o gamę modeli samochodów osobowych Mercedes-Benz. W szczególności ta nowa schema nazewnictwa prowadzi do następującej nomenklatury dla SUV i off-road, gdzie jedynie legendarna klasa G z powodu swojej niezmienionej nazwy modelu sygnalizuje swoją szczególną pozycję jako przodek wszystkich nowoczesnych SUV i off-roaderów:
- GLA – SUV w segmencie klasy A
- GLC – SUV w segmencie klasy C; wcześniej GLK
- GLE – SUV w segmencie klasy E; wcześniej klasa M
- GLE Coupé – SUV w segmencie E-Class Coupé
- GLS – SUV w segmencie klasy S; wcześniej GL
- G – bez zmian
Nazwy serii modeli AMG są również dostosowywane odpowiednio: