MERCEDES BENZ GLS-Class (X166) 2016-2019

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MERCEDES BENZ GLS-Class (X166) 2016-2019

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ GLS-Class (X166) 2016-2019

Seria GL od Mercedes-Benz zyskała na końcu literę „S”, aby klienci nie mieli wątpliwości. Z perspektywy producenta, to była klasa S w ich ofercie SUV-ów.

Po pewnych zamieszaniach związanych z różnymi oznaczeniami, takimi jak ML i GL, Mercedes-Benz zdecydował, że wszystkie ich SUV-y muszą być nazwane GL, a następnie należy dodać odpowiednią literę w zależności od klasy: GLA, GLB, GLC, GLE oraz największy z nich, GLS. SUV, który w Europie wygląda na bardzo duży, ale w USA ma przeciętny rozmiar.

GL był pierwszym luksusowym SUV-em z siedmioma miejscami stworzonym przez niemieckiego producenta. Duża przednia część, szerokie nadkola z wyraźnie zaznaczonymi nadwoziami oraz długa bryła to główne cechy tego luksusowego SUV-a. W 2016 roku model przeszedł kilka aktualizacji podczas odświeżenia w połowie cyklu życia. Ale więcej niż kilka drobnych poprawek wewnętrznych i zewnętrznych, otrzymał oznaczenie GLS zamiast poprzedniego GL. W porównaniu do swojego poprzednika, zauważalna była łagodniejsza przednia część. Reflektory i atrapa grilla nie wyglądały tak agresywnie jak wcześniej. Z tyłu zamontowano diodowe światła tylne.

W kabinie, model GLS z 2016 roku wyposażony był w nowo zaprojektowaną, wielofunkcyjną kierownicę z trzema ramionami. Jednostka infotainment miała 8-calowy monitor zamontowany w konsoli środkowej. Nowy system oferował opcjonalny COMMAND online oraz touchpad.

Pod maską silniki przeszły kilka aktualizacji i zyskały więcej mocy. Jeśli chodzi o zawieszenie, zainstalowano nowy system zawieszenia pneumatycznego AIRMATIC, który umożliwiał prześwit do 306 mm (12,5”).

Podobnie jak model GL, nowy GLS ustanawia nowe standardy w świecie SUV-ów, potwierdzając swoją pozycję jako „Klasa S wśród SUV-ów”. Jedyny w pełni funkcjonalny siedmiomiejscowy samochód w europejskim segmencie premium SUV może pochwalić się przestronnością oraz łączy luksus z imponującym poziomem komfortu, zwinnością i najlepszymi w swojej klasie systemami bezpieczeństwa. Niezależnie od tego, czy jest wykorzystywany na co dzień, czy wyrusza w teren, GLS spełnia wszystkie wymagania z łatwością i komfortem. W porównaniu do swojego poprzednika, nowa generacja oferuje lepszą efektywność, dodatkowe tryby skrzyni DYNAMIC SELECT, udoskonalony system zawieszenia powietrznego (AIRMATIC) z ulepszonym systemem tłumienia (ADS), dziewięciobiegową automatyczną skrzynię 9G-TRONIC, najnowocześniejsze systemy wspomagania oraz telematykę Mercedes-Benz ostatniej generacji, która obejmuje dostęp do internetu oraz możliwość zdalnego uruchamiania. Więcej mocy, dynamiki i wyposażenia oferuje również nowy Mercedes-AMG GLS63. Z maksymalną mocą 577 KM, niezależnym zawieszeniem i zmodyfikowaną skrzynią biegów AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC, stanowi on szczytową wersję linii GLS. Standardowe wyposażenie GLS63 obejmuje tryby skrzyni biegów AMG DYNAMIC SELECT, które zapewniają optymalną elastyczność oraz układ napędu na wszystkie koła AMG Performance, ukierunkowany na tył. GLS63 wyróżnia się także siłą charakteru dzięki zaktualizowanym elementom designu AMG oraz wysokiej jakości wnętrzu.

Nowa, dynamiczna sylwetka zewnętrzna i odświeżone, luksusowe wnętrze wyraźnie podkreślają imponujący charakter GLS. W ramach faceliftingu modelu na rok 2017, projektanci dostosowali luksusowego SUV-a do aktualnej stylistyki Mercedes-Benz. Na zewnątrz skoncentrowano się na nowym wyglądzie przodu, natomiast tył zmodernizowano wokół zderzaka oraz pełnych lamp LED. Wnętrze przyciąga wzrok nowo zaprojektowanym panelem instrumentów z wyświetlaczem medialnym, nowym trójramiennym wielofunkcyjnym kołem kierownicy, zmodyfikowaną konsolą centralną z touchpadem oraz nowymi opcjami wykończenia.

Wymiary GLS ponownie świadczą o jego pełnowymiarowym formacie i stanowią najlepszą możliwą podstawę, aby zapewnić siedmiu pasażerom dużą przestrzeń.

Nowy design zewnętrzny i linie wyposażenia

Nowy GLS harmonijnie i nowocześnie prezentuje się w sposób imponujący. Chromowane detale, takie jak relingi dachowe, osłona podwozia, listwy wykończeniowe na linii ramion, uchwyt bagażnika i listwy progowe, tworzą atrakcyjne akcenty.

Sportowy wygląd, dostępny dla modelu GLS550, zapewnia muskularny wygląd, składający się z unikalnych zderzaków przednich i tylnych, bocznych stopni, bocznych nakładek w kolorze nadwozia oraz 21-calowych felg AMG z lekkiego stopu. Jeszcze większą ekskluzywność osiągnięto dzięki pakietowi Night, który jest dostępny w połączeniu z linią wyposażenia tego modelu.

Dodatkowe opcje indywidualizacji zapewniają różne standardowe i metaliczne wykończenia lakieru, w tym dwie edycje specjalne w kolorze designo Diamond White oraz nowym dla GLS – designo Cardinal Red. Dodatkowo oferowany jest szeroki zakres nowych felg z lekkiego stopu w różnych wzorach.

Luksusowy liner z wyjątkowymi wnętrzami

Uzupełniająca wysokiej jakości zewnętrzna estetyka to odświeżone wnętrze, które podkreśla pierwszorzędne standardy GLS. Dodatkowo, do siedmiu pasażerów może cieszyć się wyjątkowym poziomem przestronności. Podobnie jak jego poprzednik, nowy GLS ma dużo miejsca na łokcie i głowę we wszystkich trzech rzędach siedzeń. Dzięki zróżnicowanym opcjom regulacji, środkowy rząd siedzeń umożliwia dużą elastyczność w wnętrzu, w tym pozycję ładunkową dla optymalnego wykorzystania bagażnika.

Inne atrakcje wnętrza to nowe trójramienne wielofunkcyjne koło kierownicy z nappa i nowo zaprojektowany panel instrumentów z kolorowym wyświetlaczem medialnym. W ofercie nowego GLS znajduje się także system jonizacji powietrza dla jeszcze lepszej jakości powietrza w wnętrzu.

Wyjątkowe akcenty można stworzyć w wnętrzu GLS przy pomocy drewniano-skórzanego koła kierownicy, ambientowego oświetlenia w trzech kolorach lub szerokiego zakresu proporcjonalnych elementów wykończenia na panelu instrumentów i drzwiach z koordynowanymi pokrywkami na uchwyty na kubki.

Najnowocześniejsze rozwiązania łączności i infotainment są opcjonalnie dostępne za pośrednictwem najnowszej generacji systemu COMAND Online, w tym 8-calowego kolorowego wyświetlacza medialnego oraz intuicyjnego touchpada. Szczegółowy pakiet bezpłatnych usług standardowych i zdalnych usług online jest dostępny dla GLS w ramach serwisu mbrace. Usługi standardowe obejmują automatyczne wezwanie pomocy, pomoc w przypadku wypadków oraz serwis posprzedażowy. Usługi zdalne online (standardowe z COMAND i dostępne bezpłatnie przez pierwsze pięć lat) umożliwiają dostęp do informacji o pojeździe z dowolnego miejsca i o każdej porze, w tym statusu okien i drzwi, przebiegu, ciśnienia w oponach oraz innych danych diagnostycznych.

Ekstrawaganckie wnętrza spełniające najwyższe standardy

Oprócz oświetlenia ambientowego i elementów wykończenia w czarnym lakierze fortepianowym lub różnych rodzajach drewna, dostępnych jest pięć atrakcyjnych koncepcji kolorystycznych wnętrza, ekskluzywnie w autentycznej skórze: czarny, imbirowy beż / espresso brązowy, brązowy / czarny, kryształowy szary / czarny lub imbirowy beż / czarny.

W przypadku pakietu designo Exclusive skórzanej nappa, ogólne wrażenie luksusu zostało podkreślone przez podgrzewane fotele komfortowe z przodu, obszyte skórą nappa designo oraz charakterystycznym pikowaniem diamentowym. Wyraźnie sportowy akcent pochodzi z wnętrza AMG Line. W jego skład wchodzą, po raz pierwszy w przypadku GLS, sportowe fotele w skórze nappa Exclusive, trójramienne wielofunkcyjne sportowe koło kierownicy w czarnej skórze nappa Exclusive, zgraduowane wskaźniki w stylu Checkered flag oraz sportowe pedały ze szczotkowanej stali nierdzewnej z gumowymi wkładkami.

Maksymalne bezpieczeństwo dla siedmiu pasażerów

Poziom wyposażenia nowego GLS w zakresie aktywnego bezpieczeństwa podkreśla wysokie standardy Mercedes-Benz w zakresie odciążania kierowcy. Standardowe systemy wspomagania kierowcy obejmują COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, Crosswind Assist i ATTENTION ASSIST. Inne systemy dostępne standardowo w GLS to: system PRE-SAFE®, Brake Assist BAS, elektroniczny system trakcji na wszystkie koła 4ETS, ESP® oraz tempomat.

Opcjonalny pakiet wspomagania kierowcy dodatkowo redukuje obciążenie kierowcy, poprawiając bezpieczeństwo pasażerów, obejmując systemy takie jak DISTRONIC PLUS ze wspomaganiem kierownicy, PRE-SAFE® Brake z detekcją pieszych, BAS PLUS z Cross-Traffic Assist, aktywne wspomaganie martwego pola, aktywne utrzymywanie pasa ruchu i asystent ograniczenia prędkości.

Optymalne zabezpieczenia zapewniają pasywne systemy ochrony pasażerów razem z „elektronicznymi strefami zgniotu” systemów wspomagających oraz inteligentną konstrukcją nadwozia. Dostępne są także poduszki powietrzne dwustopniowe dla kierowcy i pasażera z przodu, poduszka powietrzna na kolana dla kierowcy oraz pasażera (połączenie poduszek na klatkę piersiową / miednicę) oraz poduszki powietrzne okienne nad wszystkimi trzema rzędami siedzeń.

Widzenie nocą poprawia opcjonalny system LED Intelligent Light, nowo dodany do GLS, natomiast trudne warunki pogodowe, które mogą pogarszać widoczność, neutralizowane są przez MAGIC VISION CONTROL, podgrzewany adaptacyjny system wycieraczek, który zapewnia optymalne rozprowadzenie wody.

Wydajna moc: oferta silników w GLS

Wszystkie silniki dostępne w nowym GLS oferują lepszą wydajność w całej linii modeli. Potężny GLS550 4MATIC z silnikiem V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem generuje teraz 449 KM, o 20 KM więcej niż jego poprzednik, a przy maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 516 lb-ft łączy znakomite osiągi z wysokim poziomem komfortu jazdy. Silnik V6 biturbo o pojemności 3,0 litra, również z bezpośrednim wtryskiem, jest stosowany w modelu GLS450 4MATIC. Silnik ten produkuje 362 KM i 369 lb-ft momentu obrotowego przy 1 800 obr/min, a jak wszystkie modele GLS, ma funkcję ECO start/stop.

Jako najwyższy model w serii, Mercedes-AMG GLS63 ma teraz 577 KM, o ponad 27 KM więcej niż jego poprzednik. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 561 lb-ft jest teraz dostępny już od 1 750 obr/min.

Obok silników benzynowych, w GLS350d 4MATIC dostępny jest sprawdzony silnik V6 diesla o mocy 255 KM i znakomitym momencie obrotowym wynoszącym 455 lb-ft.

Przy premierze nowej generacji GLS, wszystkie wersje będą standardowo wyposażone w dziewięciobiegową automatyczną skrzynię 9G-TRONIC (z wyjątkiem Mercedes-AMG GLS63), opcjonalnie w połączeniu z przekładnią niskonapięciową i blokadą centralnego dyferencjału.

Kompleksowa stabilność: DYNAMIC SELECT, AIRMATIC z ulepszonym ADS i ACTIVE CURVE SYSTEM

Dzięki DYNAMIC SELECT, nowy GLS oferuje do sześciu trybów skrzyni biegów. Oprócz ustawień COMFORT, SLIPPERY i SPORT, za pomocą kontrolera DYNAMIC SELECT w konsoli centralnej, kierowca może wybrać dodatkowo tryb INDIVIDUAL lub OFF-ROAD. Jeśli model GLS jest wyposażony w opcjonalny pakiet inżynieryjny Off-Road, dostępny jest również tryb OFF-ROAD+. Dzięki temu interweniują skrzynia biegów o niskim zakresie i blokada centralnego dyferencjału, jeśli jest to konieczne, aby zapewnić wysoką zdolność do jazdy w trudnym terenie. Umożliwia to dodatkowo rozbudowana funkcjonalność systemu zawieszenia powietrznego AIRMATIC z podwyższoną wysokością jazdy, zapewniającą prześwit do 12,5 cala (306 mm) oraz głębokość brodzenia do 23,6 cala (600 mm).

W GLS63 system DYNAMIC SELECT jest wzbogacony o tryb SPORT+, zastępując tryb OFF-ROAD dostępny w innych modelach.

Oprócz kilku przełomowych konfiguracji układu napędowego, dostosowane zawieszenie powietrzne AIRMATIC z ulepszonymi właściwościami tłumienia ADS gwarantuje niezwykle stabilną jazdę, zmieniając tłumienie w zależności od aktualnego trybu DYNAMIC SELECT. Tryb SPORT koncentruje się na maksymalnej dynamice bocznej, zapewniając jednocześnie najlepszą jakość jazdy. Z drugiej strony, tryb COMFORT umożliwia maksymalną jakość jazdy przy najlepszej dynamice.

Opcjonalna aktywna stabilizacja przechyłów ACTIVE CURVE SYSTEM wykorzystuje aktywne stabilizatory na osiach przednich i tylnych, redukując kąt przechyłu nadwozia podczas pokonywania zakrętów. Lepszy komfort jazdy podczas pokonywania zakrętów i jazdy off-road to także zalety ACTIVE CURVE SYSTEM.

Całkowicie zmodernizowana rodzina SUV-ów Mercedes-Benz

Dzięki nowemu GLS, Mercedes-Benz oferuje teraz najnowszą i najbardziej kompleksową ofertę premium SUV-ów w historii. Portfolio obejmuje teraz od kompaktowego GLA, przez nowego GLC, udaną rodzinę GLE, GLE Coupe oraz GLS, aż po podstawowy model wszystkich SUV-ów Mercedes-Benz, czyli klasę G.

Dzięki szerokiej gamie silników, GLS jest szczególnie imponującą propozycją dla amerykańskich nabywców: przez wiele lat był liderem w swoim segmencie.

400 4MATIC 9AT AWD (333 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2996 Cm3
Moc245 Kw @ 5250-6000 Rpm
333.1 Hp @ 5250-6000 Rpm
329 Bhp @ 5250-6000 Rpm
Moment obrotowy354 Lb-Ft @ 1600-4000 Rpm
480 Nm @ 1600-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna149 Mph (240 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/60 R 18
Długość202 In (5131 Mm)
Szerokość76.1 In (1933 Mm)
Wysokość72.8 In (1849 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.2/65.9 In (1
Rozstaw osi121.1 In (3076 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika24 Cuft (680 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna5368 Lbs (2435 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7165 Lbs (3250 Kg)
Spalanie miasto20.1 Mpg Us (11.7 L/100Km)
Spalanie trasa29.4 Mpg Us (8 L/100Km)
Średnie spalanie25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Emisja CO2218 G/Km

500 4MATIC 9AT AWD (455 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4663 Cm3
Moc335 Kw @ 5250-5500 Rpm
455.5 Hp @ 5250-5500 Rpm
449 Bhp @ 5250-5500 Rpm
Moment obrotowy516 Lb-Ft @ 1800-4000 Rpm
700 Nm @ 1800-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony275/55 R 19
Długość202 In (5131 Mm)
Szerokość76.1 In (1933 Mm)
Wysokość72.8 In (1849 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.2/65.9 In (1
Rozstaw osi121.1 In (3076 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika24 Cuft (680 L)
Aerodynamika (Cd)0.37
Masa własna5390 Lbs (2445 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7165 Lbs (3250 Kg)
Spalanie miasto15.8 Mpg Us (14.9 L/100Km)
Spalanie trasa25.6 Mpg Us (9.2 L/100Km)
Średnie spalanie20.8 Mpg Us (11.3 L/100Km)
Emisja CO2264 G/Km

350d 4MATIC 9AT AWD (258 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2987 Cm3
Moc190 Kw @ 3400 Rpm
258.3 Hp @ 3400 Rpm
255 Bhp @ 3400 Rpm
Moment obrotowy457 Lb-Ft @ 1600-2400 Rpm
620 Nm @ 1600-2400 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna138 Mph (222 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony265/60 R 18
Długość202 In (5131 Mm)
Szerokość76.1 In (1933 Mm)
Wysokość72.8 In (1849 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.2/65.9 In (1
Rozstaw osi121.1 In (3076 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika24 Cuft (680 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Masa własna5412 Lbs (2455 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita7165 Lbs (3250 Kg)
Spalanie miasto28.7 Mpg Us (8.2 L/100Km)
Spalanie trasa32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Średnie spalanie30.9 Mpg Us (7.6 L/100Km)
Emisja CO2199 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.