W 1930 roku Mercedes-Benz wprowadził model Grand Mercedes jako swój flagowy pojazd, najbardziej luksusowy samochód produkowany przez niemieckiego producenta, dostępny jako czterodrzwiowy kabriolet.
Mercedes-Benz był już znany z luksusowych pojazdów, a oprócz limuzyn i coupe oferował również wersje kabrioletów. Było to stosunkowo proste w latach 30., kiedy większość samochodów (z wyjątkiem Lancia Lambda) miała konstrukcję nadwozia osadzonego na ramie. Mimo że był to ciężki pojazd, dzięki dużemu silnikowi mógł szybko osiągnąć prędkość 75 mph (120 km/h), co uważano za „zapierające dech w piersiach”.
Kabriolet F był pojazdem używanym przez cesarza Wilhelma II aż do jego śmierci i rzeczywiście był pojazdem królewskim. Jego wydłużona osłona chłodnicy przypominała dziób krążownika. W przeciwieństwie do innych wersji otwartych, Kabriolet F miał różne opcje otwierania pojazdu. Obszar dla kierowcy był niezależnie osłonięty lub odkryty w porównaniu do przestrzeni pasażerskiej. Dodatkowo, producent dodał panel i szybę na między tymi obszarami, dzięki czemu kierowca nie słyszał rozmów z tyłu.
W samochodzie zastosowano różne materiały do wykończenia siedzeń kierowcy i pasażerów. Z tyłu znajdowało się najlepsze dostępne na rynku skórzane wykończenie oraz naturalne fornirowania drewniane. Ponieważ pojazd był głównie budowany dla wysoko postawionych urzędników, Mercedes-Benz dodał opcję uchwytu z przodu tylnych siedzeń, aby pasażer mógł wstać i machać tłumom.