MERCEDES BENZ ML 63 AMG (W164) 2005-2007

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MERCEDES BENZ ML 63 AMG (W164) 2005-2007

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ ML 63 AMG (W164) 2005-2007

Drugie pokolenie ML otrzymało w 2005 roku wersję AMG. Inżynierowie wzięli silnik V8 o pojemności 6,2 litra z naturalnym zassaniem i umieścili go pod maską ML, w ten sposób narodził się pierwszy ML 63 AMG.

Na zewnątrz, podkreślone nadkola i podwójne chromowane wydechy o owalnym kształcie zdradzą znawcom, że to poważny pojazd. Na przednich błotnikach oznaczenie 63 AMG potwierdzi to przypuszczenie. Standardowo wyposażono go w 19-calowe lekkie felgi aluminiowe. Jako opcję dostępne były błyszczące 20-calowe felgi AMG w pięcioramiennej konstrukcji z oponami szerokimi 295/40 R 20. Zainstalowano także przednie i tylne zderzaki dostosowane do tego modelu oraz grill specyficzny dla AMG.

Wnętrze luksusowe, typowe dla klasy M, ma jednak kilka cech, które różnią się od innych modeli ML. Jakość materiałów jest wyższa, na przykład. Skórzane siedzenia oraz polerowane aluminium były częścią standardowego wyposażenia. Nowy system audio Harmann-Kardon był dostępny jako opcja.

Na konsoli centralnej znajdują się przyciski do programów ESP oraz przycisk do adaptacyjnych amortyzatorów. Zwykły ML mógł być wyposażony w zawieszenie pneumatyczne, a wersja AMG nie straciła tej funkcji. Oferowała ustawienia do trybu komfortowego lub sportowego. W tym ostatnim przypadku przechyły nadwozia są zredukowane, co sprawia, że ostre zakręty nie stanowią już problemu.

Silnik o mocy 510 KM był połączony z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów, oferującą tryby manualny/sportowy/komfortowy. Jego osiągi były imponujące, z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h (0-62 mph) w zaledwie 5 sekund.

 Mercedes-Benz ML 63 AMG wyznacza nowy standard w segmencie sportowych SUV-ów. Nowy model z górnej półki w klasie M zajmuje czołową pozycję w konkurencyjnej ofercie dzięki silnikowi V8 AMG o pojemności 6.3 litra, który generuje moc 375 kW/510 KM. Ten nowoczesny SUV opracowany przez Mercedes-AMG symbolizuje sportowość i dynamikę na najwyższym poziomie, a jego ekskluzywne wykończenie spełnia nawet najbardziej wymagające oczekiwania. ML 63 AMG obchodzi swoją światową premierę na 61. Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym (IAA) we Frankfurcie nad Menem i zadebiutuje w drugim kwartale 2006 roku.

Potężne serce wysokowydajnego sportowca bije pod maską Mercedes-Benz ML 63 AMG: jako całkowicie nowy i niezależny rozwój firmy Mercedes-AMG, silnik V8 AMG o pojemności 6.3 litra generuje moc 375 kW/510 KM przy 6800 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 630 Nm przy 5200 obr/min; czyni to nowy silnik AMG najpotężniejszym naturalnie zassanym silnikiem ośmiocylindrowym w regularnej produkcji na świecie.

Ta unikalna kombinacja wysokiej prędkości obrotowej silnika z dużą pojemnością pozwala osiągnąć najlepsze cechy obu światów: doskonałą żywotność przy jednoczesnym potężnym momencie obrotowym z niskich obrotów silnika. Kierowca ML 63 AMG doświadcza zdecydowanie sportowego charakteru nowego silnika V8 AMG, który objawia się dużą zwinnością i dynamiczną reakcją w każdym zakresie obrotów silnika.

Żaden inny SUV w bezpośredniej konkurencji nie ma większej pojemności i mocy niż nowy ML 63 AMG. Silnik V8 AMG o pojemności 6.3 litra dostarcza osiągi typowe dla samochodu sportowego, z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,0 sekundy i maksymalną prędkością 250 km/h (elektronicznie ograniczoną). W porównaniu do poprzednika ML 55 AMG, który ma 255 kW/347 KM i 510 Nm, nowy ML 63 AMG generuje o 46 procent więcej mocy i o 23 procent więcej momentu obrotowego.

Przeniesienie mocy w topowym modelu klasy M odbywa się za pomocą automatycznej skrzyni biegów AMG SPEEDSHIFT 7G-Tronic z dźwignią DIRECT SELECT umieszczoną przy kierownicy. Trzy tryby przełączania, specjalnie skonfigurowane dla sportowych charakterystyk silnika V8 AMG, zapewniają optymalne wykorzystanie mocy. Te tryby przełączania – „S” (Sport), „C” (Komfort) i „M” (Ręczny) – są wybierane za pomocą przełącznika na konsoli centralnej i różnią się charakterystyką zmiany biegów i prędkościami.

Podobnie jak w samochodzie wyścigowym Formuły 1, siedem biegów można zmieniać za pomocą przycisków zmiany biegów na ergonomicznej kierownicy sportowej AMG. Stały napęd na cztery koła w Mercedes-Benz ML 63 AMG również ma zdecydowanie sportowy charakter: w celu uzyskania jak najlepszej zwinności i wydajności na zakrętach, moc silnika V8 AMG jest rozdzielana między przednią i tylną oś w proporcji 40:60. Specjalnie wzmocniony układ napędowy zapewnia optymalne przeniesienie mocy oraz niezawodność typową dla Mercedesa.

Zawieszenie sportowe AMG i wysokowydajny układ hamulcowy AMG

Sportowe zawieszenie AMG oparte na AIRMATIC zapewnia wysokie prędkości pokonywania zakrętów, precyzyjną stabilność kierunkową i niski poziom podskoków nadwozia, jednocześnie zapewniając doskonały komfort podczas długich tras. Zawieszenie pneumatyczne wyposażone jest w charakterystyczne dla AMG amortyzatory oraz specjalnie skonfigurowany system adaptacyjnego tłumienia ADS. System regulacji poziomu automatycznie obniża zawieszenie przy wyższych prędkościach.

Kontakt z drogą zapewniają błyszczące, 19-calowe obręcze AMG z lekkiego stopu w pięcioramiennym wzorze. Z oponami o szerokości 295/45 R 19, ta kombinacja kół i opon nie tylko imponuje muskularnym wyglądem, ale również zapewnia, że sportowe osiągi są przekładane na drogę. Błyszczące, 20-calowe obręcze AMG z lekkiego stopu w pięcioramiennym wzorze z oponami o szerokości 295/40 R 20 są dostępne jako opcja. Najkrótsze możliwe drogi hamowania są zapewnione dzięki hojnie wymiarowanemu wysokowydajnemu układowi hamulcowemu AMG, który za obręczami AMG ma wentylowane i wklęsłe tarcze hamulcowe.

Uderzający wygląd z charakterystycznym stylem AMG i poszerzonymi nadkolami

Szeroki, muskularny, z szerokim stance i gotowy do skoku naprzód – wizualny wygląd nowego Mercedes-Benz ML 63 AMG natychmiast potwierdza jego wyjątkową pozycję w ofercie. Atletyczny design tego potężnego SUV-a charakteryzuje się charakterystycznym stylem AMG z przednim i tylnym zderzakiem, charakterystyczną dla AMG kratką chłodnicy, poszerzonymi nadkolami, stalowymi progami z gumowymi wstawkami oraz przyciemnionymi tylnymi światłami. Wizualnie i akustycznie, sportowy układ wydechowy AMG z podwójnymi chromowanymi końcówkami podkreśla moc i dynamikę modelu z górnej półki w klasie M.

Dynamicznie zaprojektowane wnętrze z ekskluzywnym wyposażeniem standardowym

Sportowość to także priorytet we wnętrzu Mercedes-Benz ML 63 AMG. Ekskluzywne elementy wnętrza obejmują sportowe fotele AMG z obiciem ze skórki nappa, wstawkami z alcantary w okolicy ramion, funkcję multicontour i ogrzewanie, ergonomicznie zaprojektowaną skórzaną kierownicę sportową AMG z przyciskami zmiany biegów, progi AMG oraz stalowe sportowe pedały z gumowymi wstawkami. Zestaw wskaźników AMG jest równie dynamiczny, z charakterystycznym logo AMG, czerwonymi wskazówkami i skalą prędkościomierza do 320 km/h.

6.3L V8 7AT (510 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność6208 Cm3
Moc375 Kw @ 6800 Rpm
510 Hp @ 6800 Rpm
503 Bhp @ 6800 Rpm
Moment obrotowy465 Lb-Ft @ 5200 Rpm
630 Nm @ 5200 Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155.3 Mph (250 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna With Amg Speedshift
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony295/45 R19
Długość189.8 In (4821 Mm)
Szerokość76.8 In (1951 Mm)
Wysokość73.3 In (1862 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.6/65.7 In (1
Rozstaw osi114.8 In (2916 Mm)
Pojemność bagażnika19.5 Cuft (552 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna5093 Lbs (2310 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6349 Lbs (2880 Kg)
Spalanie miasto10.2 Mpg Us (23.1 L/100Km)
Spalanie trasa19.3 Mpg Us (12.2 L/100Km)
Średnie spalanie14.6 Mpg Us (16.1 L/100Km)
Emisja CO2392 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.