Druga generacja klasy ML Mercedesa zadebiutowała w 2005 roku i, mimo że nie wyglądała na starą, już trzy lata później, podczas Nowojorskiego Salonu Samochodowego w 2008 roku, zaprezentowano jej facelift.
Model ML 63 AMG przeszedł ten sam proces modernizacji. Ten masywny, ważący dwie tony super-SUV posiadał grill z dwoma poziomymi pasami oraz dużym logo w formie trzech gwiazd na środku. Zderzak miał dodatkowy grill oraz wloty powietrza służące do chłodzenia hamulców i innych chłodnic. Reflektory i tylne światła zostały nieco zmienione w porównaniu do swojego poprzednika. W standardzie zastosowano nowy design kół z podwójnymi ramionami, w przeciwieństwie do prostego pięcioramiennego wzoru z przedface liftingowego modelu. Z tyłu, dwa chromowane podwójne końcówki wydechu z literami AMG były zwieńczeniem sportowego charakteru tego SUV-a.
Wnętrze pojazdu wyposażono w nowy kształt kierownicy, z perforowaną skórą w strefie uchwytu. W opcji dostępne było wykończenie z skóry Nappa dla deski rozdzielczej. System telematyczny standardowo posiadał Audio 20, a samochód oferował również opcjonalne polecenia głosowe.
Pod maską, ML 63 AMG był napędzany tym samym silnikiem V8 o pojemności 6,2 litra. Nadal był to silnik wolnossący, oferujący moc 510 koni mechanicznych, tak jak wcześniej. Moc przekazywana była przez automatyczną skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT 7G-TRONIC z trzema trybami jazdy.
Mercedes-Benz ML 63 AMG jeszcze bardziej podkreśla swoje wyjątkowe miejsce na rynku jako wydajny SUV z największą pojemnością silnika i najwyższą mocą. Nowy przedni zderzak AMG przyciąga wzrok dzięki błyszczącej, chromowanej osłonie. Dolny wlot powietrza do chłodzenia wydaje się jeszcze większy dzięki centralnej, czarnej kratce. Nowoczesne reflektory flankuje nowa, specyficzna dla AMG atrapa chłodnicy: malowana na wysoki połysk w czarnym kolorze, jej trzy kratki radiatora mają chromowane akcenty. Okrągłe lampy przeciwmgielne osadzone na zewnątrz z chromowanymi obramowaniami oraz poszerzone nadkola w kolorze nadwozia sprawiają, że flagowy model klasy M wydaje się jeszcze szerszy i bardziej muskularny.
Jeszcze bardziej rozpoznawalny, jeszcze bardziej potężny: ta filozofia kontynuowana jest również z tyłu. Błyszcząca, chromowana osłona jest niewątpliwie największym atutem nowego tylnego zderzaka AMG z zintegrowanymi reflektorami. Dodatkowe wizualne atrakcje to dwa chromowane podwójne końcówki wydechu w systemie sportowym AMG. Przyciemnione lampy tylne są zastępowane przez lampy LED o przejrzystym wyglądzie, jeśli zamówione są opcjonalne reflektory bi-ksenonowe. Nowe lusterka zewnętrzne, jak również standardowe aluminiowe relingi dachowe dopełniają zmiany w stylizacji.
Z boku nowe 20-calowe, 5-ramienne koła AMG wykonane z lekkich stopów robią odważne wrażenie. Malowane na szary tytan z połyskiem, oponami 10-calowymi są pokryte oponami 295/40 R 20 z przodu i z tyłu. Jeszcze bardziej imponująca kombinacja kół i opon jest dostępna jako opcja: malowane na szaro, błyszczące 21-calowe koła AMG z nowym wzorem podwójnych ramion są wyposażone w opony 295/35 R 21.
Nowe ergonomiczne koło kierownicy AMG wyróżnia się w praktycznym, wysokiej jakości wnętrzu ML 63 AMG: perforowana skóra zdobi szczególnie uformowany obszar chwytu, a dolne dwa ramiona mają wstawki w kolorze srebrnym. Nowe aluminiowe łopatki zmiany biegów AMG pozwalają kierowcy na ręczną zmianę biegów. Jako opcja dostępny jest również kokpit wykończony skórą nappa.
Nowa generacja telematyki również znajduje się w klasie M. Audio 20, które jest standardowo wyposażone w Mercedes-Benz ML 63 AMG, łączy łatwość obsługi z logiczną strukturą menu oraz doskonałą rozrywką. System głośnomówiący z technologią Bluetooth jest standardem, a nowy interfejs multimedialny w schowku jest dostępny jako opcja, co umożliwia pełną integrację urządzeń audio, takich jak iPod, które można następnie kontrolować za pomocą interfejsu systemu audio. Mercedes-Benz oferuje również opcjonalny, rozszerzony system sterowania głosowego LINGUATRONIC z niezawodną funkcjonalnością w połączeniu z nową generacją telematyki.
Silnik AMG V8 o pojemności 6,3 litra i stały, asymetryczny napęd na wszystkie koła
Z maksymalną mocą 375 kW/510 KM przy 6800 obr./min Mercedes-Benz ML 63 AMG pozostaje najmocniejszym SUV-em na rynku dwa i pół roku po swojej premierze. Silnik AMG V8 o pojemności 6,3 litra osiąga maksymalny moment obrotowy 630 Nm przy 5200 obr./min z pojemności 6208 cm³. W istocie, ten znakomity silnik zapewnia doskonałą wydajność. ML 63 AMG przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,0 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 250 km/h (elektronicznie ograniczona). Przeniesienie mocy odbywa się za pomocą automatycznej skrzyni biegów AMG SPEEDSHIFT 7G-TRONIC z trzema trybami jazdy.
Stały napęd na wszystkie koła jest zdecydowanie sportowy: moc jest asymetrycznie dzielona w proporcjach 40:60 między przednie a tylne koła, co zapewnia optymalną zwinność. Sportowe zawieszenie AMG oparte na AIRMATIC gwarantuje dynamiczną wydajność w połączeniu z charakterystycznym dla Mercedesa komfortem jazdy na długich dystansach. Zawieszenie pneumatyczne posiada amortyzatory i sprężyny specyficzne dla AMG oraz specjalnie skonfigurowany system adaptacyjnego amortyzacji ADS, w tym automatyczne sterowanie poziomem. Zarówno amortyzatory, jak i sprężyny natychmiast reagują na zmieniające się warunki jazdy, ale ich ustawienia mogą być również ręcznie dostosowane w trzech etapach za naciśnięciem przycisku. Obszerny, wysokowydajny system hamulcowy AMG, który posiada wentylowane i perforowane tarcze hamulcowe, zapewnia jak najkrótsze drogi hamowania oraz optymalną odporność na przegrzewanie.
Fotele sportowe AMG z wykończeniem ze skóry nappa i wstawkami z Alcantary