MERCEDES BENZ ML-Klasse (W166) 2011-2015

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MERCEDES BENZ ML-Klasse (W166) 2011-2015

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ ML-Klasse (W166) 2011-2015

Mercedes-Benz zaprezentował trzecią generację modelu ML-Class w 2011 roku, wprowadzając do tego samochodu jeszcze więcej luksusu, który podniósł poprzeczkę dla konkurencji.

W miarę jak coraz więcej klientów zaczęło szukać SUV-ów, które prowadzą się jak samochody osobowe, niemiecki producent dostosował swoją ofertę. Przed wprowadzeniem trzeciej generacji, firma sprzedała milion egzemplarzy z dwóch poprzednich generacji ML-Class. Już wtedy wiedziała, jak zdobyć serca (i pieniądze) klientów.

Na przedzie, reflektory miały podobny kształt do tych z niezmienionego modelu C-Class W204. Duża kratka z dwoma poziomymi żebrami miała pośrodku chromowany znaczek trzygwiazdkowy. Mercedes-Benz zainstalował nowe diodowe światła dzienne po bokach zderzaka. ML charakteryzował się stylistyką SUV-a z dwuelementowym kształtem oraz wysoką linią dachu i bocznymi panelami. W zależności od poziomu wyposażenia i opcji, samochód mógł być wyposażony w parę bocznych kroków.

Wewnątrz, producent zainstalował nową deskę rozdzielczą z centralnym panelem, na którym znajdował się wyświetlacz infotainment. Zestaw wskaźników składał się z dwóch okrągłych tarcz dla prędkościomierza i obrotomierza, natomiast reszta danych wyświetlana była na małym wyświetlaczu LCD pomiędzy dużymi tarczami. W obrębie dużych tarcz, Mercedes-Benz zainstalował dwa małe wskaźniki poziomu paliwa oraz temperatury płynu chłodzącego. Dzięki wysoko zamontowanym siedzeniom, pozycja za kierownicą była wygodna na długie trasy, a pasażerowie z tyłu mogli wsunąć stopy pod przednie fotele. Na ławce znajdowało się miejsce dla trzech dorosłych, ponieważ tunel transmisyjny był bardzo niski.

Mercedes-Benz oferował model ML z wyborem trzech silników benzynowych oraz dwóch turbodiesli. Producent połączył wszystkie jednostki napędowe z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, która rozprowadzała moc na wszystkie koła.

Wygląd zewnętrzny modelu M-Class Grand Edition wyróżnia się licznymi atrakcyjnymi cechami. Należą do nich 48,3 cm (19-calowe) lekkie felgi w designie Y-spoke z oponami o rozmiarze 255/50 R19, niebieskowitne szkło termoizolacyjne na całym obwodzie, ciemne reflektory oraz technologia LED dla świateł do jazdy dziennej i sportowych, przyciemnionych świateł tylnych. Aluminiowe relingi dachowe oraz rozbudowany pakiet chromowy z atrapą chłodnicy AMG i osłonami z przodu i z tyłu dopełniają dodatkowe cechy. Standardowe wyposażenie obejmuje również PARKTRONIC oraz metaliczny lakier. Na życzenie Grand Edition można dodatkowo wzbogacić o lakier w kolorze czarnym chromitowym lub białym diamentowym oraz 50,8 cm (20-calowe) dwukolorowe lekkie felgi z oponami 265/45 R20, opcje te są dostępne tylko dla tego modelu M-Class. Pokrywa silnika z klasycznymi wypustkami typowymi dla sportowych modeli Mercedes-Benz jest standardowym wyposażeniem dla modeli V8 ML 450 CDI 4MATIC i ML 500 4MATIC, a dla pozostałych wariantów dostępna jest jako opcja.

Klasa sama w sobie: wnętrze Grand Edition

Atmosfera, która jest znakiem rozpoznawczym każdego Mercedesa, zachwyca w wnętrzu sportowego, a zarazem luksusowego modelu Grand Edition. Wzrok cieszy wysokiej jakości wykończenie z drewna topolowego oraz czarne podsufitki. W nocy ambientowe oświetlenie tworzy przyjemny i ekskluzywny nastrój Grand Edition. Wytrzymała, oddychająca i przyjemna w dotyku tapicerka ze sztucznej skóry ARTICO z kontrastującymi szwami i wypukłym wykończeniem jest zarezerwowana wyłącznie dla tej serii modeli, zapewniając doskonały komfort siedzenia. Deska rozdzielcza w stylu 3D również pokryta jest ARTICO, natomiast centralne panele drzwiowe są obite prawdziwą skórą. Sportowy charakter tej serii podkreśla skórzana kierownica AMG z łopatkami do zmiany biegów, sportowe pedały ze szczotkowanej stali nierdzewnej z gumowymi wstawkami oraz stalowe panele wejściowe drzwi. Emblemat Grand Edition na konsoli centralnej odnosi się do ekskluzywności. Pełna skórzana tapicerka jest dostępna na życzenie, również z kontrastującymi szwami i wykończeniem. Komfortowe zagłówki są standardem.

W 1997 roku M-Class był pierwszym luksusowym SUV-em

M-Class jest postrzegany jako prekursor nowoczesnych luksusowych SUV-ów i jest jednym z najpopularniejszych modeli SUV na świecie. Od światowej premiery pierwszej generacji modelu w 1997 roku, z taśm produkcyjnych w Tuscaloosa w USA zjechało ponad milion egzemplarzy. Dla różnych potrzeb kierowców terenowych dostępne są dwie wersje M-Class: oprócz podstawowej wersji 4MATIC z elektronicznie kontrolowanymi trybami jazdy w terenie, można zamówić „Pakiet inżynieryjny Offroad-Pro”, który sprawia, że M-Class radzi sobie nawet w najtrudniejszym terenie. Jak wszystkie modele 4MATIC, M-Class posiada specjalny tryb jazdy, który przeciwdziała krytycznemu zachowaniu podczas holowania przyczepy od samego początku, co decydująco przyczynia się do bezpieczeństwa prowadzenia.

Pakiet wyposażeniowy Grand Edition z korzyścią cenową wynoszącą 40 procent

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.