MERCEDES BENZ R-Class Long (W251) 2010-2013

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MERCEDES BENZ R-Class Long (W251) 2010-2013

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ R-Class Long (W251) 2010-2013

Zaprojektowany jako dalekozasięgowy cruiser, który oferował ten sam poziom komfortu co klasa S, ale z większą przestronnością wnętrza, model R-Class przeszedł aktualizację w 2010 roku.

Od czasu do czasu, duży producent samochodów wprowadza na rynek nowy pojazd, który wcześniej nie był brany pod uwagę. Mercedes-Benz uznał, że luksusowy MPV będzie cieszył się zainteresowaniem klientów i oferował R-Class od 2005 roku. Niestety, samochód ten miał pecha, ponieważ zaledwie dwa lata później światowy kryzys finansowy wprowadził spustoszenie w przemyśle motoryzacyjnym.

Model po faceliftingu został wprowadzony w 2010 roku jako model z rocznika 2011 i była to ostatnia próba Mercedes-Benz, aby uratować luksusowe MPV. Z przodu zaktualizowana wersja miała nowe reflektory i zderzaki, które zostały całkowicie przeprojektowane. Był dostępny z reflektorami bi-ksenonowymi oraz chromowanymi wstawkami, które integrowały LED-owe dzienne światła. Jego maska była bardziej strzałkowata z przodu, a kratka chłodnicy szersza.

W środku R-Class oferował do siedmiu miejsc na trzech rzędach, z różnymi układami siedzeń. Niewątpliwie, największy komfort można było osiągnąć, gdy zainstalowano tylko cztery fotele, co zapewniało wiele miejsca dla każdego pasażera. Mercedes-Benz również stwierdził, że oprócz wersji pochodzących od LCV, R-Class miał największy bagażnik w swojej gamie samochodów osobowych i mógł pomieścić do 2385 litrów (84,2 cu-ft) bagażu, przy złożonych tylnych i środkowych fotelach, w wersji z wydłużonym rozstawem osi.

Ponieważ R-Class był oparty na tej samej platformie co M-Class, oferował stały napęd na wszystkie koła jako standard. Na liście były tylko dwie opcje silnika benzynowego i turbodiesel o pojemności 3.0 litrów, ale to wystarczało.

Nowa generacja Mercedes-Benz R-Class prezentuje się z nowym poczuciem pewności siebie. Jego wygląd jest zdecydowanie bardziej atrakcyjny, podkreślając unikalny charakter tego wszechstronnego pojazdu. Projektanci skupili się na całkowicie przeprojektowanej części przedniej, kładąc nacisk na szerokość oraz poziomo ukształtowaną maskę, co sprawia, że samochód wygląda bardziej harmonijnie, muskularnie i dynamicznie.

Ekspresyjny: nowa część przednia pełna charakteru

Z przodu Mercedes-Benz R-Class maska, błotniki, kratka chłodnicy, reflektory i zderzak zostały całkowicie zaprojektowane na nowo. Na życzenie, w połączeniu z reflektorami bi-ksenonowymi, chromowa wstawka podkreśla zintegrowane LED-owe światła dzienne. Charakter Mercedes R-Class można także zaakcentować opcjonalną, wyraźnie konturowaną osłoną w stylu chromu.

Nowa maska ma bardziej wyraźne kontury i jest bardziej strzałkowa na krawędzi przedniej. Szeroka, wyższa kratka chłodnicy jest bardziej stromo nachylona, podczas gdy wykończenie zderzaka jest bardziej wyraziste, z wyraźnymi liniami. Boczne wgłębienia w zderzaku, gdzie znajdują się lampy przeciwmgielne i światła dzienne, są oddalone od siebie, co nadaje przedniemu pasowi wrażenie szerokości. Linie progów są harmonijnie kontynuowane w zaktualizowanych błotnikach i kratce. Nowa, dynamiczna „twarz” Mercedes-Benz R-Class robi szczególne wrażenie. Nowo zaprojektowane reflektory doskonale wkomponowują się w przednią część, podkreślając poziome linie. „Powieki” kontynuują linię dachu wzdłuż boków, umieszczone nad chromowanymi rurkami reflektorów, co tworzy zdecydowany, skoncentrowany wyraz.

Idealne proporcje

Dynamika również dominuje w aspekcie bocznym. Dzięki liniom przypominającym coupé w obszarze okien luksusowy van atrakcyjnie wyróżnia się na tle konwencjonalnych MPV. Przykuwające wzrok detale wyraźnie konturowanych boków obejmują większe obudowy lusterek zewnętrznych, które są umieszczone z dala od drzwi i trzymane przez smukłe ramiona. Wyrazisty design obudów lusterek w kolorze pojazdu zawiera zintegrowane wskaźniki kierunkowskazów w formie stylizowanej strzały. Nowe wzory kół są równie efektowne: w ofercie znajdują się lekkie felgi w różnych wersjach – 5-ramienne, podwójne 5-ramienne oraz 10-ramienne w rozmiarach od 43,2 do 53,3 centymetra (17 do 21 cali).

Perfekcyjne wykończenie: tylna część Mercedes-Benz R-Class

Tylna część harmonijnie kontynuuje język projektowania przedniej części, z nowym wykończeniem zderzaka, zmodyfikowanymi światłami tylnymi, dyfuzorem i zintegrowanym wykończeniem rury wydechowej, podkreślając szerokość i więcej poziomych struktur, tak jak z przodu. Zderzak nawiązuje również do linii progów, co daje efekt ciągłej linii dookoła całego nadwozia. Światła tylne z technologią LED i włókna optycznego, nowe kontury zewnętrzne oraz poziomo rozmieszczone funkcje oświetlenia nadają ostateczny szlif tylnej części.

Wyposażenie wnętrza: wygoda w przestronnym luksusie

Jeśli istniałby test wszechstronności wnętrz samochodów, Mercedes-Benz R-Class z pewnością byłby kandydatem do najwyższej oceny. Jeśli chodzi o wariacje siedzeń, dostępnych jest wiele opcji: zaprojektowane z myślą o relaksującym i bezpiecznym otoczeniu, auto oferuje pięć miejsc jako standard w wersjach z normalnym i wydłużonym rozstawem osi, ale możliwe są również konfiguracje cztero-, sześcio- czy nawet siedmiomiejscowe.

Układ siedzeń: od 2-2-0 lub 2-3-0 oraz 2-2-2 aż do systemu 2-3-2

Przestrzeń za przednimi siedzeniami jest na tyle obszerna, że można jednocześnie zamontować aż trzy foteliki dziecięce. Jeśli potrzebne są tylko cztery miejsca, środkowa oparcie można złożyć, by służyło jako podłokietnik. Alternatywnie, wersja sześcioosobowa standardowo wyposażona jest w konsolę zamiast środkowego siedzenia. To również pozwala Mercedes R-Class błyszczeć czterema luksusowymi indywidualnymi siedzeniami.

Klienci Mercedes-Benz R-Class, którzy szczególnie cenią sobie różnorodność, mogą stworzyć inne układy, decydując się na dwa pojedyncze siedzenia z tyłu. Przy trzech pasażerach na środkowym rzędzie daje to łączną pojemność miejsc siedzących wynoszącą siedem. Grupy do sześciu osób wybierają popularny system 2-2-2, który zapewnia każdemu pasażerowi indywidualne miejsce. Mercedes-Benz R-Class standardowo wyposażony jest w częściowo elektrycznie regulowane siedzenia dla kierowcy i pasażera z przodu, a na życzenie pasażerowie z przodu mogą również cieszyć się luksusem aktywnie wentylowanych i podgrzewanych siedzeń multikonturowych z pełną regulacją elektryczną i funkcją pamięci.

Mercedes-Benz R-Class ujawnia także inną zaletę w postaci dużego, wszechstronnego bagażnika: jego pojemność wynosi do 1950 litrów, podczas gdy wersja z wydłużonym rozstawem osi ma pojemność 2385 litrów. We wszystkich pięcioosobowych wariantach znajdują się osobne schowki pod podłogą bagażnika, a opcjonalna klapa bagażnika EASY PACK, którą można obsługiwać zdalnie za pomocą przycisku lub klucza, ułatwia dostęp do bagażnika. Dzięki temu Mercedes-Benz R-Class jest najbardziej wszechstronnym i przestronnym pojazdem w całej ofercie samochodów osobowych Mercedes-Benz.

Podyktowane komfortowa atmosfera maksymalnej przyjemności z jazdy

Wysokiej klasy wnętrze – które wydaje się jeszcze bardziej przestronne z opcjonalnym panoramicznym dachem szklanym – korzysta z nowych materiałów i połączeń kolorystycznych, aby podkreślić wysokiej jakości charakter tego luksusowego vana. Jednocześnie podkreślają one poczucie dobrostanu, które jest tak charakterystyczne dla wnętrza Mercedes-Benz. Dostępne wykończenia wnętrza obejmują kombinację tapicerki z tkaniny „Aspen” oraz przewiewnej, miękkiej w dotyku skóry syntetycznej ARTICO.

Dwukolorowe wykończenia wnętrza to nowy element oferty: kolor podstawowy piaskowy beż można połączyć z kontrastującym odcieniem brązu mocha. Alternatywnie, dostępna jest również kombinacja koloru podstawowego alpaki szarej z kontrastującym ciemnym bazaltowym odcieniem. Obie kombinacje kolorystyczne stosowane są na desce rozdzielczej, kierownicy, konsoli centralnej, siedzeniach, wykończeniach drzwi i wykończeniach podłogowych. Przy wyborze wykończeń ARTICO lub skórzanych jednocześnie – w tym przypadku siedzenia mają nowy projekt podziału i linii – lamówki wykończone są w kontrastowym kolorze. Jako alternatywy dla aluminiowych wykończeń z ciemnym wzorem podłużnym lub wykończeń chromowanych w kolorze srebrzystego cienia, można zamówić luksusowe wykończenia z drewna w wysokim połysku brązowego eukaliptusa, brązowego orzecha lub wysokiego połysku poplanu w kolorze antracytowym.

Kokpit imponuje nowo zaprojektowanym zestawem wskaźników. Tarcze i wskazówki mają białe tło, a ich odczyt staje się jeszcze łatwiejszy dzięki efektowi trójwymiarowemu.

Rozrywka – telematyka i multimedia w Mercedes R-Class

Telematyka Mercedes-Benz R-Class zachwyca intuicyjną i przyjazną dla użytkownika obsługą, wysoką wydajnością i dużą wszechstronnością. Luksusowy van standardowo wyposażony jest w system Audio 20 CD z zmieniarką CD. Obejmuje on kolorowy wyświetlacz o przekątnej 12,7 cm (5 cali), podwójny tuner dla lepszego odbioru radia, regulację głośności w zależności od prędkości, osiem głośników oraz klawiaturę do wprowadzania numerów telefonów i częstotliwości radiowych. Zintegrowany jest też system głośnomówiący z interfejsem Bluetooth oraz złącze Aux-in dla mobilnych urządzeń audio, takich jak iPod. Na życzenie dostępny jest również interfejs multimedialny (UCI) do podłączenia zewnętrznej pamięci muzycznej do elektroniki pokładowej i systemu sterowania, dzięki czemu utwory muzyczne są wyświetlane w zestawie wskaźników i kolorowym wyświetlaczu w konsoli centralnej i mogą być wygodnie przywoływane za pomocą przycisków w wielofunkcyjnej kierownicy. Akumulator urządzenia audio jest jednocześnie ładowany.

Pasażerowie mogą również cieszyć się pełnym, koncertowym dźwiękiem przestrzennym z opcjonalnym, najnowszej generacji systemem dźwiękowym Harman Kardon Logic7. Dzięki wysokiej mocy, cyfrowemu procesorowi sygnałowemu (DSP) i Dolby Digital 5.1 zapewnia on wyjątkowo czyste wrażenia dźwiękowe. Jako opcja dostępny jest także system rozrywki dla tylnych siedzeń z dwoma dużymi ekranami o przekątnej 20,3 cm (8 cali), odtwarzaczem DVD i dwoma bezprzewodowymi słuchawkami dla większej swobody ruchu oraz pilotem zdalnego sterowania.

Szczególnie imponującą opcją jest system COMAND APS, w przypadku którego klient otrzymuje bezpłatne aktualizacje map nawigacyjnych obejmujące 39 krajów europejskich przez okres trzech lat od pierwszej rejestracji. Oprócz funkcji Audio 20 CD, ten system multimedialny ma zmieniarkę CD na 6 płyt, wysoce rozdzielczy kolorowy wyświetlacz o przekątnej 16,5 cm (6,5 cala), pamięć 4 GB na pliki MP3 (Music Register) oraz gniazdo na karty pamięci (karty SD). System nawigacji HDD z różnymi wyświetlaczami map oraz automatycznym raportowaniem korków drogowych (TMC) szybko prowadzi kierowcę do pożądanego celu. COMAND APS zawiera również odtwarzacz DVD audio/wideo oraz funkcję kompasu, która jest wyświetlana zarówno w zestawie wskaźników, jak i w centralnym wyświetlaczu COMAND. Podobnie jak system Audio 50, COMAND APS ma najnowszy system sterowania głosowego LINGUATRONIC.

Osiem poduszek powietrznych, zagłówki reagujące na uderzenie oraz elektroniczny anioł stróż

Wszystkie modele mają liczne funkcje standardowe, które pomagają uczynić długie podróże, jak i krótkie miejskie przejażdżki, jeszcze bezpieczniejszymi i bardziej relaksującymi. Należą do nich unikalny system ochrony pasażerów PRE-SAFE, kompletny system restrykcji z ośmioma poduszkami powietrznymi, reagujące na uderzenie przednie zagłówki NECK-PRO, system ostrzegania o spadku ciśnienia w oponach oraz adaptacyjne światła hamowania. Bezpieczeństwo wzmacniają także wydajne systemy telematyczne, takie jak Audio 20, Audio 50 APS czy COMAND APS z niezwykle przyjaznym interfejsem, a także podwyższona pozycja siedzenia. Daje to kierowcy dobre widoki na warunki drogowe, umożliwiając mu szybsze i łatwiejsze rozpoznawanie potencjalnych niebezpieczeństw.

Podsumowując: integralna koncepcja bezpieczeństwa Mercedes-Benz

Kompleksowe podejście Mercedes-Benz do integralnego bezpieczeństwa ma również zastosowanie w nowym R-Class. Ta przełomowa filozofia bezpieczeństwa wykracza daleko poza spełnienie standardowych przepisów dotyczących testów zderzeniowych. Dotyczy wszystkich aspektów prowadzenia – wszystkiego, co jest istotne dla bezpieczeństwa pasażerów pojazdu oraz innych uczestników ruchu drogowego. Koncepcja bezpieczeństwa Mercedes dzieli te aspekty na cztery fazy:

  • Bezpieczna jazda: unikanie zagrożenia, ostrzeganie i assistowanie w odpowiednim czasie
  • W przypadku niebezpieczeństwa: działanie w sposób przewidujący, np. z PRE-SAFE
  • W razie wypadku: zapewnienie ochrony w razie potrzeby
  • Po wypadku: unikanie jeszcze gorszych konsekwencji i umożliwienie szybkiej pomocy

Kompleksowy system ochrony dla maksymalnej ochrony pasażerów

Połączony z strefami deformacyjnymi z przodu i z tyłu, wytrzymała komora pasażerska tworzy skuteczną podstawę dla systemów ochrony pasażerów, które obejmują:

  • adaptacyjne, dwuetapowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu
  • poduszki boczne z przodu oraz w środkowym rzędzie siedzeń opcjonalnie
  • poduszki okienne we wszystkich trzech rzędach siedzeń
  • zagłówki NECK-PRO reagujące na uderzenie dla kierowcy i pasażera z przodu (opcjonalnie luksusowe zagłówki NECK-PRO)
  • 3-punktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach
  • napinacze pasów i ograniczniki siły pasów dla kierowcy i pasażera z przodu
  • napinacze pasów i jednostopniowe ograniczniki siły pasów w środkowym i tylnym rzędzie siedzeń
  • mocowania ISOFIX dla fotelików dziecięcych do trzech systemów zabezpieczeń w środkowym rzędzie siedzeń
  • regulacja wysokości pasów dla kierowcy i pasażera z przodu
  • wyświetlacz statusu pasów bezpieczeństwa dla pasażerów na tylnych siedzeniach w zestawie wskaźników
  • automatyczne rozpoznawanie fotelików dziecięcych (opcjonalnie) z dezaktywacją poduszki powietrznej pasażera z przodu, jeśli zamontowany jest specjalny fotelik dziecięcy Mercedes-Benz

Elektroniczny anioł stróż: PRE-SAFE działa zapobiegawczo

Ochrona pasażerów w nowym Mercedes-Benz R-Class zaczyna się znacznie przed wypadkiem. Wynalazek Mercedes-Benz PRE-SAFE jest w stanie reflexyjnie aktywować środki zapobiegawcze, gdy rozpozna zagrożenie wypadku, aby pasy i poduszki powietrzne mogły maksymalnie chronić pasażerów podczas uderzenia. Ta wielokrotnie nagradzana technologia jest standardowym wyposażeniem.

PRE-SAFE korzysta z synergii aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa: jest połączony z systemem wspomagania hamowania (BAS) i programem stabilności elektronicznej ESP, których czujniki mogą rozpoznać potencjalnie krytyczne sytuacje prowadzenia i wysłać odpowiadające informacje do elektronicznych jednostek sterujących w milisekundach. Te dane z czujników są również wykorzystywane do zapobiegawczej ochrony pasażerów przez PRE-SAFE. Środki ochrony PRE-SAFE są odwracalne: jeżeli wypadek zostanie uniknięty, napięcie pasów zapobiegawczych zostaje automatycznie rozluźnione, a pasażerowie mogą powrócić do swoich pierwotnych pozycji siedzeń i przesuwanych dachów. Prewencyjna ochrona pasażerów jest natychmiast gotowa do użycia ponownie.

Na wypadek najgorszego: Daimler szkoli służby ratunkowe

Podobnie jak Mercedes-Benz R-Class, wszystkie samochody marki Mercedes-Benz należą do najbezpieczniejszych na świecie. To wysokie potencjał ochrony jest wynikiem kompleksowego podejścia Daimler AG. Oczywiście, środki ochronne osiągają swoje granice, gdy parametry sprawiają, że interwencja kontrolna jest trudniejsza i – w przypadku bardzo poważnych wypadków – dostęp do pasażerów i ich wydobycie czasami nie są już możliwe przez drzwi pojazdu.

Nawet w tych ekstremalnych warunkach, gdzie nacisk kładzie się na „zgodne z pacjentem wydobycie”, firma realizuje swoją kompleksową filozofię bezpieczeństwa i wspiera służby ratunkowe w ich pracy. Ponieważ skuteczność pomocy po wypadku, gdzie lekarze ratunkowi, ratownicy i strażacy współpracują, aby jak najszybciej i najdelikatniej wydobyć pasażerów, w dużej mierze zależy od przygotowania. W tym celu Daimler AG oferuje służbom ratunkowym praktyczne szkolenia, w trakcie których mogą poznać i zastosować różne techniki wydobycia przy użyciu najnowszych modeli. Ponadto Daimler udostępnia szczegółowe wytyczne dotyczące wydobycia oraz tzw. „karty ratunkowe” online. Są one zgodne z normami ustalonymi przez grupę roboczą VDA i pokazują specyficzne dla różnych modeli techniki wydobywania.

Tradycja: 40 lat badań nad wypadkami w Mercedes-Benz

Ta bliska współpraca między specjalistami ds. bezpieczeństwa Daimlera, służbami ratunkowymi i policją ma długą tradycję: w 1969 roku Mercedes-Benz rozpoczął program badań nad wypadkami, w ramach którego inżynierowie oceniają kolizje z udziałem pojazdów firmy w regionie Stuttgartu tuż po ich wystąpieniu – a w szczególnych przypadkach nawet na całym świecie. Wielokrotnie wyniki badań wypadków dostarczają ważnych informacji na temat komponentów, które można poprawić pod kątem bezpieczeństwa pasywnego. Od czasu rozpoczęcia pracy 40 lat temu badacze zbadali około 4000 wypadków. Każdy zderzenie dokumentowane jest w 80-stronicowym raporcie wypadku. Ta ciągle rosnąca baza danych umożliwi jeszcze większe zwiększenie bezpieczeństwa pojazdów w przyszłości.

Układ napędowy i podwozie: dążenie do oszczędności

Oprócz oszczędnych wariantów benzynowych przejętych z wcześniejszego modelu, które charakteryzują się typową dla nich mocą i wysokim komfortem jazdy, oferta Mercedes-Benz R-Class wzbogacona jest o gamę zoptymalizowanych silników diesla. Przy zużyciu paliwa wynoszącym 7,6 l/100 km (łączne zużycie NEDC), model R 300 CDI BlueEFFICIENCY potrzebuje około 7 procent mniej paliwa niż jego poprzednik, R 300 CDI bez technologii BlueEFFICIENCY.

R 300 CDI BlueEFFICIENCY: niskie zużycie paliwa w MPV

Tak jak w przypadku wszystkich modeli BlueEFFICIENCY od Mercedes-Benz, R-Class ma szereg działań mających na celu zmniejszenie zużycia paliwa. Oprócz silnika wysokoprężnego z bezpośrednim wtryskiem i niskotarciowego układu napędowego, działania te obejmują redukcję wagi uzyskaną dzięki wykorzystaniu stali o wysokiej i ultra wysokiej wytrzymałości w nadwoziu oraz lekkich felg aluminiowych o zoptymalizowanej wadze. Aerodynamiczne lusterka zewnętrzne i osłony podwozia zmniejszają opór, podczas gdy opony 235/65 R 17 zmniejszają opór toczenia. Sterowana pompa paliwowa i energooszczędne elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy również obniżają zapotrzebowanie na energię. Wyświetlacz wskazujący bieżące zużycie paliwa oraz komputer zużycia paliwa umożliwiają kierowcy Mercedes R-Class sprawdzanie efektywności paliwowej w dowolnym momencie i dostosowanie stylu jazdy w razie potrzeby.

Osobiste oszczędzanie: nowy V6 diesel o mocy 195 kW (265 KM) i 620 Nm

Nowy model R 350 CDI 4MATIC wchodzi na szczególnie sportową arenę i łączy wysoką moc modelu V8 z niskim zużyciem paliwa oszczędnej wersji V6. Zużywa tylko 8,5 litra diesla (łączne zużycie NEDC) na sto kilometrów, obniżając tym samym zapotrzebowanie w porównaniu z poprzednikiem o 0,8 litra – a jednocześnie oferując znacznie lepszą moc. Podczas gdy wcześniej maksymalna moc wynosiła 165 kW (224 KM), teraz silnik V6 diesel dysponuje mocą 195 kW (265 KM) oraz ogromnym momentem obrotowym wynoszącym 620 niutonometrów. To potężne połączenie ma swoją światową premierę w nowym Mercedes-Benz R-Class, pozwalając najdynamiczniejszemu modelowi R-Class z silnikiem diesla osiągać bezwysiłkowe, wysokie osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 235 km/h.

Ta ewolucyjna wersja udanego silnika V6 diesel została zrealizowana z poprawionym zarządzaniem silnikiem w postaci jednostek kontrolnych nowej generacji, nowych czujników i aktorów oraz bardziej efektywnego oczyszczenia w bezzbiornikowym systemie filtracji cząstek stałych, który charakteryzuje się zmniejszonym ciśnieniem wstecznym. Oprócz skuteczniejszego chłodzenia recyrkulowanego spalin przy użyciu zaworu bypass, działania w silniku obejmują zmniejszenie stopnia sprężania z 17,7:1 do 15,5:1, zoptymalizowanego turbosprężarki VNT z niskotartycznymi łożyskami dla większej zwinności i wysokiej mocy, nowe wtryskiwacze oraz poprawione układy wlotowe. Cały pakiet działań przyniósł znaczne oszczędności paliwa: obejmują one ogólnie niższe tarcie w silniku, bardziej efektywne zarządzanie termiczne, ulepszony kompozytowy pompę olejową oraz zmodyfikowane chłodzenie głowicy cylindrów.

R 350 BlueTEC 4MATIC: tak czysty jak model benzynowy

Z modelem R 350 BlueTEC 4MATIC, Mercedes-Benz oferuje jeden z najczystszych modeli wysokoprężnych na świecie. Silnik V6 osiąga moc 155 kW (211 KM) i znaczący moment obrotowy wynoszący 540 Nm. W porównaniu z poprzednikiem model ten także ostatecznie osiąga mniejsze zużycie paliwa i niższe emisje przy jednoczesnym zwiększeniu osiągów. Wyposażony w wysoce skuteczną technologię AdBlue© do oczyszczania spalin, silnik zapłonowy sprężonego paliwa zużywa średnio o 0,3 litra mniej, osiągając 8,4 litra (łączne zużycie NEDC) diesla na sto kilometrów, generując przy tym te same poziomy emisji, co porównywalny silnik benzynowy. W rezultacie model ten już obecnie spełnia wartości emisji planowane na 2014 rok zgodnie z normą EU6. BlueTEC to technologia opracowana przez Mercedes-Benz do skutecznego zmniejszenia emisji przez pojazdy wysokoprężne, szczególnie tlenków azotu. W tym procesie, roztwór mocznika AdBlue, nietoksyczny, wodny, wprowadzany jest do strumienia spalin. To uwalnia amoniak, który rozkłada do 80 procent tlenków azotu na nieszkodliwy azot i wodę w downstreamowym katalizatorze SCR (selektywna redukcja katalityczna).

Bezwysiłkowa moc z wysokim komfortem jazdy: wersje benzynowe w Mercedes-Benz R-Class

Oferta silników benzynowych składa się z trzech wariantów, zapewniając Mercedes-Benz R-Class wysoki poziom komfortu jazdy, połączony z bezwysiłkowym dostarczaniem mocy i umiarkowanym zużyciem paliwa. Silnik V6 w napędzie tylnym R 300 rozwija 170 kW (231 KM), przyspiesza Mercedes-Benz R-Class z zerowej prędkości do 100 km/h w 9,6 sekundy i zapewnia prędkość maksymalną wynoszącą 222 km/h. Łączne zużycie paliwa NEDC wynosi 11,1 l/100 km. Napęd na cztery koła R 350 4MATIC z silnikiem V6 o pojemności 3,5 litra rozwija 200 kW (272 KM) i maksymalny moment obrotowy wynoszący 350 niutonmetrów. Mimo tego dodatkowego outputu i osiągów (prędkość maksymalna 230 km/h, 0-100 km/h w 8,3 sekundy), R 350 4MATIC zużywa tylko 0,5 l/100 km więcej (łączne zużycie NEDC) w porównaniu do R 300. Ta niewielka różnica w zużyciu ponownie pokazuje wysoką efektywność systemu napędowego 4MATIC.

W największym modelu R 500 4MATIC, silnik V8 o pojemności 5,5 litra z mocą 285 kW (388 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 530 niutonmetrów gwarantuje imponujące osiągi. Przyspieszenie z zerowej prędkości do 100 km/h zajmuje 6,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Przygotowany: 7G-TRONIC standardowo we wszystkich modelach

Wszystkie modele Mercedes R-Class są wyposażone w najnowszej generacji innowacyjną automatyczną skrzynię biegów 7G-TRONIC. Wariant Fuel Efficiency siedmiobiegowej skrzyni ma nowe łożyska i sprzęgła. Różne ciśnienia oleju oraz nowy, niskotartyczny olej pomagają zmniejszać tarcie i straty związane z wirowaniem. Nowy konwerter momentu z ograniczonym poślizgiem również poprawia efektywność i wspomaga oszczędność paliwa. Dodatkowo, odłączenie w stanie spoczynku obniża zużycie paliwa. Ta funkcja techniczna redukuje moment obrotowy skrzyni biegów w „D” kiedy samochód jest w stanie spoczynku, na przykład na światłach. To zmniejsza obciążenie silnika, co prowadzi do niższego zużycia paliwa, lepszej akustyki pojazdu, większego komfortu w stanie spoczynku i płynniejszego biegu na jałowym.

Pakt stabilności: sprawdzone zawieszenie R-Class

320 4MATIC 7AT (272 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2996 Cm3
Moc200 Kw @ 5000 Rpm
272 Hp @ 5000 Rpm
268 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 1300-4500 Rpm
400 Nm @ 1300-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna149 Mph (240 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (G Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/55 R18
Długość203.1 In (5159 Mm)
Szerokość75.7 In (1923 Mm)
Wysokość65.5 In (1664 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.7/64.4 In (1
Rozstaw osi126.6 In (3216 Mm)
Prześwit5.8 In (147 Mm)
Pojemność bagażnika22.4 Cuft (634 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna5309 Lbs (2408 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6592 Lbs (2990 Kg)
Spalanie miasto16.2 Mpg Us (14.5 L/100Km)
Spalanie trasa28.7 Mpg Us (8.2 L/100Km)
Średnie spalanie23.5 Mpg Us (10 L/100Km)
Emisja CO2249 G/Km

400 4MATIC 7AT (333 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2996 Cm3
Moc245 Kw @ 5250 Rpm
333 Hp @ 5250 Rpm
329 Bhp @ 5250 Rpm
Moment obrotowy354 Lb-Ft @ 1600-4000 Rpm
480 Nm @ 1600-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna (G Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/55 R18
Długość203.1 In (5159 Mm)
Szerokość75.7 In (1923 Mm)
Wysokość65.5 In (1664 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64.7/64.4 In (1
Rozstaw osi126.6 In (3216 Mm)
Prześwit5.8 In (147 Mm)
Pojemność bagażnika22.4 Cuft (634 L)
Aerodynamika (Cd)0.31
Masa własna5329 Lbs (2417 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6349 Lbs (2880 Kg)
Spalanie miasto16.2 Mpg Us (14.5 L/100Km)
Spalanie trasa28.7 Mpg Us (8.2 L/100Km)
Średnie spalanie23.5 Mpg Us (10 L/100Km)
Emisja CO2249 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.