Klasa R została wprowadzona przez Mercedes-Benz w 2005 roku. Już w 2010 roku doczekała się aktualizacji, która poprawiła pojazd w wielu obszarach.
Amerykański rynek był wielkim fanem samochodów typu MPV, szczególnie tych w dużym rozmiarze. Mercedes-Benz dostrzegł tę okazję i próbował prześcignąć amerykańskie marki na ich własnym polu. Aby uczynić auto jeszcze bardziej amerykańskim, produkował Klasa R w fabryce w Alabamie do 2013 roku, a następnie w Indianie. Jednak nie miało to większego znaczenia, ponieważ samochód został wycofany z rynku amerykańskiego od 2012 roku.
Przy niskich wolumenach sprzedaży, Klasa R zmagała się z konkurencją na rynku amerykańskim, a nowe wizerunek był potrzebny, aby pomóc w sprzedaży. Wprowadzono nowy zderzak z zintegrowanymi diodami LED jako światła dzienne zamiast świateł przeciwmgielnych. Reflektory zyskały nowy design, bardziej zbliżony do ML, który był budowany na tej samej platformie karoseryjnej. Reflektory wizualnie wydłużono po bokach za pomocą łuków wkomponowanych w panele boczne i drzwi aż do tylnej części, gdzie kończyły się na światłach tylnych.
Wewnątrz, standardowa Klasa R oferowała ten sam wystrój wnętrza z sześcioma miejscami siedzącymi w trzech rzędach. Wprowadzono niewielkie zmiany na desce rozdzielczej i w zestawie wskaźników. Centrum COMMAND, które było jednostką infotainment dla Mercedes-Benz, posiadało kolorowy ekran o przekątnej 6,5 cala i mogło być obsługiwane za pomocą pokrętła umieszczonego między przednimi fotelami.
Napęd na cztery koła w klasie R był oferowany z automatyczną skrzynią biegów o standardowej liczbie 7 przełożeń, 7G-Tronic z systemem podwójnego sprzęgła. Oferta silników obejmowała jeden diesel oraz dwa jednostki benzynowe.
Nowej generacji Mercedes-Benz R-Class wykazuje nowe poczucie pewności siebie. Jego wygląd jest wyraźnie bardziej atrakcyjny, podkreślając wyjątkowy charakter tego wszechstronnego pojazdu. Projektanci skoncentrowali się na całkowicie przekształconym przodzie, kładąc nacisk na szerokość i poziomo ustrukturyzowaną maskę, aby pojazd wydawał się bardziej harmonijny, muskularny i dynamiczny.
Ekspresyjny: nowy przód pełen charakteru
Z przodu Mercedes-Benz R-Class, maska, błotniki, grill, reflektory i zderzak zostały całkowicie przeprojektowane. Na życzenie, w połączeniu z bi-ksenonowymi reflektorami, chromowany wkład podkreśla zintegrowane diodowe światła dzienne. Charakter Mercedes R-Class można również podkreślić opcjonalnym, wyrazistym, chromowanym osłoną.
Nowa maska ma wyraźniejsze kontury i jest bardziej strzałkowata na krawędzi. Szerszy, wyższy grill jest bardziej stromy, podczas gdy wykończenie zderzaka jest bardziej wyraziste, z wyraźnymi liniami. Boczny wcięcia w zderzaku, gdzie znajdują się reflektory przeciwmgielne i światła dzienne, są dobrze rozstawione, co nadaje przodowi wrażenie szerokości. Linie osłon bocznych harmonijnie przechodzą do przodu w zaktualizowanych błotnikach i grillu. Nowa, dynamiczna „twarz” Mercedes-Benz R-Class jest szczególnie imponująca. Nowo zaprojektowane reflektory doskonale wkomponowują się w przód, podkreślając poziome linie. „Powieki” kontynuują linię pasma wzdłuż boków i są umieszczone nad chromowanymi rurkami reflektorów, co tworzy asertywne, skoncentrowane spojrzenie.
Idealne proporcje
Dynamizm również przejawia się w aspekcie bocznym. Z liniami przypominającymi coupé w obszarze okien, luksusowy turystyk odróżnia się atrakcyjnie od konwencjonalnych MPV. Przyciągające wzrok detale wyraźnie konturowanych boków obejmują większe obudowy lusterek zewnętrznych, które są umieszczone daleko od drzwi i trzymane na smukłych wspornikach. Wyraziste obudowy lusterek w kolorze pojazdu mają zintegrowane powtórki sygnalizacyjne w kształcie stylizowanej strzały. Nowe projekty kół również przyciągają wzrok: oferta obejmuje lekkie koła w pięcioramiennym, pięciopodwójnym lub dziesięcioramiennym wzorze w rozmiarach od 43,2 do 53,3 centymetra (17 do 21 cali).
Doskonałe wykończenie: tył Mercedes-Benz R-Class
Tył kontynuuje harmonijnie idiom projektowy przodu, z nową powłoką zderzaka, zmodyfikowanymi światłami tylnymi, dyfuzorem i zintegrowanym wykończeniem rury wydechowej, podkreślając szerokość przy pomocy bardziej poziomych struktur, tak jak z przodu. Zderzak kontynuuje także linię osłon bocznych, dając efekt ciągłej linii okalającej całą karoserię. Światła tylne z technologią LED i światłowodami, nowe zewnętrzne kontury oraz poziomo rozmieszczone funkcje oświetlenia nadają końcowym akcenty tylnemu wykończeniu.
Wyposażenie wnętrza: Wygodne siedzenie w przestronnym luksusie
Gdyby istniał test wszechstronności dla wnętrz samochodów, Mercedes-Benz R-Class z pewnością byłby kandydatem do najwyższej oceny. W szczególności dostępna jest szeroka gama opcji dotyczących wariantów siedzeń: zaprojektowane dla relaksującego i bezpiecznego środowiska jazdy, limuzyna oferuje standardowo pięć miejsc w wersji normalnej i przedłużonej, ale możliwe są także konfiguracje cztero-, sześcio- lub nawet siedmioosobowe.
Układ siedzeń: od 2-2-0 lub 2-3-0 i 2-2-2 aż do systemu 2-3-2
Przestrzeń zapewniona za przednimi fotelami jest na tyle obszerna, że możliwe jest jednoczesne zainstalowanie trzech fotelików dziecięcych. Jeśli wymagane są tylko cztery siedzenia, środkowy zagłówek można złożyć, aby służył jako podłokietnik. Alternatywnie, wersja sześciomiejscowa standardowo wyposażona jest w konsolę zamiast środkowego siedzenia. To również pozwala Mercedes R-Class błyszczeć czterema luksusowymi fotelami indywidualnymi.
Klienci Mercedes-Benz R-Class, którzy szczególnie cenią różnorodność, mogą stworzyć inne formacje, wybierając dwa niezależne fotele z tyłu. Z trzema pasażerami siedzącymi w środkowym rzędzie, daje to łączną pojemność siedzeń siedmiu. Grupy do sześciu osób wybierają popularny system siedzeń 2-2-2, który zapewnia wszystkim pasażerom indywidualne miejsce. Mercedes-Benz R-Class standardowo wyposażony jest w częściowo elektrycznie regulowane fotele dla kierowcy i pasażera z przodu, a opcjonalnie pasażerowie z przodu mogą również cieszyć się luksusem aktywnie wentylowanych i podgrzewanych foteli wielokonturowych z pełną regulacją elektryczną i funkcją pamięci.
Mercedes-Benz R-Class ujawnia również inną korzyść w postaci dużego, wszechstronnego bagażnika: jego pojemność wynosi do 1950 litrów, podczas gdy wersja przedłużona ma 2385 litrów. Wszystkie pięciomiejscowe warianty mają osobną komorę do przechowywania pod podłogą ładunkową, natomiast opcjonalna tylna klapa EASY PACK, którą można zdalnie obsługiwać za pomocą przycisku lub klucza, również ułatwia dostęp do bagażnika. To sprawia, że Mercedes-Benz R-Class jest najbardziej wszechstronnym i przestronnym pojazdem w całej gamie samochodów osobowych Mercedes-Benz.
Wyrafinowana atmosfera dla maksymalnej przyjemności z jazdy
Wysokiej klasy wnętrze – które wydaje się jeszcze bardziej przestronne, gdy jest wyposażone w opcjonalny panoramiczny szklany dach – wykorzystuje nowe materiały i kombinacje kolorów, aby podkreślić wysoką klasę i jakość tego luksusowego turystyka. Jednocześnie podkreślają one poczucie dobrego samopoczucia, które jest typowe dla wnętrza Mercedes-Benz. Dostępne wyposażenie wnętrza obejmuje kombinację tapicerki z tkaniny „Aspen” oraz oddychającego, miękkiego w dotyku sztucznego skóry ARTICO.
Dwukolorowe wykończenia wnętrza są nowym dodatkiem do oferty: kolor podstawowy migdałowo-beżowy można połączyć z kontrastowym odcieniem mocha brązowym. Alternatywnie dostępny jest także kolor podstawowy alpaki szary, połączony z kontrastowym ciemnym bazaltowym szarością. Obie kombinacje kolorystyczne są stosowane na desce rozdzielczej, kierownicy, konsoli centralnej, siedzeniach, wykończeniach drzwi i pokryciach podłogowych. W przypadku wyboru wykończenia ARTICO lub skórzanego jednocześnie – w tym przypadku fotele mają nowy projekt poziomych i liniowych lamówek – lamówki są wykończone w kontrastowym kolorze. Jako alternatywy dla wykończenia aluminiowego o ciemnym podłużnym usłojeniu lub chromowanego wykończenia w srebrnym cień, możliwe jest również zamówienie luksusowych drewnianych wykończeń w wysokim połysku brązowego eukaliptusa, wysokiego połysku brązowego orzecha burlowego lub wysokiego połysku grafitowego topoli.
Kokpit imponuje nowo zaprojektowanym zestawem wskaźników. Tarcze i wskazówki mają białe tło, a ich odczyt jest jeszcze łatwiejszy dzięki efektowi trójwymiarowemu.
To jest rozrywka – telematyka i multimedia w Mercedes R-Class
Telematyka Mercedes-Benz R-Class imponuje intuicyjną i przyjazną dla użytkownika obsługą, wysoką wydajnością i wszechstronnością. Luksusowy turystyk standardowo wyposażony jest w system Audio 20 CD z zmieniarką. Obejmuje on 12,7 cm (5-calowy) wyświetlacz kolorowy, podwójny tuner do lepszego odbioru radia, regulację głośności w zależności od prędkości, osiem głośników oraz klawiaturę do wprowadzania numerów telefonów i częstotliwości radiowych. Zintegrowany jest także system głośnomówiący z interfejsem Bluetooth oraz złącze Aux-in do mobilnych urządzeń audio, takich jak iPod. Na życzenie dostępny jest również interfejs medialny (UCI) do podłączenia zewnętrznej pamięci muzycznej do elektroniki pokładowej i systemu sterowania, aby utwory muzyczne były wyświetlane na zestawie wskaźników i kolorowym wyświetlaczu w konsoli centralnej oraz aby można je było wygodnie uzyskać za pomocą klawiszy w wielofunkcyjnej kierownicy. Akumulator urządzenia audio ładowany jest jednocześnie.
Pasażerowie mogą również cieszyć się pełnym, koncertowym dźwiękiem przestrzennym dzięki opcjonalnemu systemowi dźwiękowemu Harman Kardon Logic7 nowej generacji. Dzięki wysokiej mocy, cyfrowemu procesorowi sygnałowemu (DSP) i Dolby Digital 5.1 zapewnia wyjątkowo klarowne wrażenia słuchowe. Jako opcjonalne dodatkowe wyposażenie dostępny jest również system rozrywki dla pasażerów tylnych z dwoma dużymi ekranami 20,3 cm (8 cali), odtwarzaczem DVD oraz dwoma bezprzewodowymi słuchawkami dla większej swobody ruchu, a także pilotem zdalnego sterowania.
Szczególnie imponującym dodatkowym wyposażeniem jest system COMAND APS, za który klient otrzymuje bezpłatne aktualizacje map nawigacyjnych obejmujące 39 krajów europejskich przez okres trzech lat od daty pierwszej rejestracji. Oprócz funkcji Audio 20 CD, ten system multimedialny ma zmieniarkę CD na 6 płyt, wysoce rozdzielczy 16,5 cm (6,5 cale) kolorowy wyświetlacz, 4 GB pamięci na pliki MP3 (Rejestr muzyczny) oraz slot na karty pamięci (karty SD). System nawigacji HDD z różnymi wyświetleniami map i automatycznym raportowaniem korków (TMC) szybko prowadzi kierowcę do żądanej lokalizacji. COMAND APS obejmuje także odtwarzacz DVD audio/wideo i funkcję kompasu, która jest wyświetlana zarówno na zestawie wskaźników, jak i na centralnym wyświetlaczu COMAND. Podobnie jak system Audio 50, COMAND APS ma najnowszy system sterowania głosowego LINGUATRONIC.
Osiem poduszek powietrznych, zagłówki reagujące na wstrząsy oraz elektroniczny anioł stróż
Wszystkie modele mają liczne funkcje w standardzie, które pomagają uczynić długie podróże oraz krótkie wyjazdy miejskie jeszcze bezpieczniejszymi i bardziej komfortowymi. W skład tych funkcji wchodzi unikalny system ochrony pasażerów PRE-SAFE, kompletny system zabezpieczeń z ośmioma poduszkami powietrznymi, reagującymi na wstrząsy zagłówkami NECK-PRO z przodu, system ostrzegania o spadku ciśnienia w oponach oraz adaptacyjne światła hamowania. Bezpieczeństwo zwiększają także wysoko wydajne systemy telematyczne, takie jak Audio 20, Audio 50 APS lub COMAND APS z niezwykle przyjaznym interfejsem, a także podwyższona pozycja siedzenia. Daje to kierowcy dobrą widoczność na warunki drogowe, umożliwiając mu szybsze i łatwiejsze rozpoznawanie potencjalnych zagrożeń.
Podsumowując: integralna koncepcja bezpieczeństwa Mercedes-Benz
Kompleksowe podejście Mercedes-Benz do integralnego bezpieczeństwa dotyczy także nowego R-Class. Ta pionierska filozofia bezpieczeństwa przekracza standardowe regulacje dotyczące testów zderzeniowych. Zajmuje się wszystkimi aspektami jazdy – wszystkim, co jest ważne dla bezpieczeństwa pasażerów pojazdu i innych użytkowników drogi. Koncepcja bezpieczeństwa Mercedes dzieli te aspekty na cztery fazy:
Bezpieczna jazda: unikanie niebezpieczeństwa, ostrzeganie i pomoc w odpowiednim czasie
W razie niebezpieczeństwa: działanie w sposób przewidujący, np. z PRE-SAFE
W razie wypadku: zapewnienie ochrony w razie potrzeby
Po wypadku: unikanie jeszcze gorszych konsekwencji i umożliwienie szybkiej pomocy
Kompleksowy system zabezpieczeń dla jak najlepszej ochrony pasażerów
W połączeniu z przednimi i tylnymi strefami deformacyjnymi, wytrzymała kabina pasażerska stanowi skuteczną podstawę dla systemów ochrony pasażerów, które obejmują:
adaptacyjne, dwustopniowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu
poduszki boczne z przodu oraz w środkowym rzędzie siedzeń opcjonalnie
poduszki okienne w trzech rzędach siedzeń
zagłówki NECK-PRO reagujące na wstrząsy dla kierowcy i pasażera z przodu (opcjonalnie zagłówki luksusowe NECK-PRO)
pasy bezpieczeństwa 3-punktowe we wszystkich siedzeniach
napinacze pasów i ograniczniki siły pasa dla kierowcy i pasażera z przodu
napinacze pasów i jednostopniowe ograniczniki siły pasa w rzędach środkowym i tylnym
mocowania ISOFIX dla fotelików dziecięcych w środkowym rzędzie siedzeń
regulacja wysokości pasa dla kierowcy i pasażera z przodu
wyświetlacz stanu pasa dla pasażerów tylnych w zestawie wskaźników
automatyczne rozpoznawanie fotelików dziecięcych (opcjonalnie) z dezaktywacją poduszki powietrznej pasażera z przodu, jeśli zamontowany jest specjalny fotelik dziecięcy Mercedes-Benz
Elektroniczny anioł stróż: PRE-SAFE ma działanie prewencyjne
Ochrona pasażerów w nowym Mercedes-Benz R-Class zaczyna się znacznie przed wypadkiem. Wynalezienie Mercedes-Benz PRE-SAFE może aktywować środki prewencyjne odruchowo, gdy rozpozna zagrożenie wypadkiem, aby pasy i poduszki powietrzne mogły jak najlepiej chronić pasażerów podczas kolizji. Ta wielokrotnie nagradzana technologia jest standardowym wyposażeniem.
PRE-SAFE korzysta z synergii aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa: jest połączone z systemem wspomagania hamowania (BAS) i elektronicznym programem stabilizacyjnym ESP, których czujniki mogą rozpoznać potencjalne krytyczne sytuacje prowadzenia i wysłać odpowiednie informacje do jednostek sterujących w ciągu milisekund. Dane z tych czujników są również wykorzystywane do prewencyjnej ochrony pasażerów przez PRE-SAFE. Środki ochrony PRE-SAFE są odwracalne: jeśli wypadku uda się uniknąć, napinanie pasów zapobiegawczo zostaje automatycznie rozluźnione, a pasażerowie mogą przywrócić fotele i dach przesuwany do ich pierwotnych pozycji. Prewencyjna ochrona pasażerów jest wtedy natychmiast gotowa do ponownego użycia.
W przypadku najgorszego: Daimler szkoli służby pożarnicze
Podobnie jak Mercedes-Benz R-Class, wszystkie samochody Mercedes-Benz należą do najbezpieczniejszych na świecie. Ten wysoki potencjał ochrony jest wynikiem kompleksowego podejścia Daimler AG. Oczywiście, jednak, środki ochronne osiągają swoje limity, gdy warunki utrudniają interwencję kontrolną oraz – w przypadku bardzo poważnych wypadków – gdy dostęp do pasażerów i ich wyciąganie z pojazdu nie zawsze są możliwe przez drzwi.
Nawet w tych ekstremalnych okolicznościach, gdzie koncentruje się na „zgodnej z pacjentem pomocy”, firma przestrzega swojej kompleksowej filozofii bezpieczeństwa i wspiera służby ratownicze w ich pracy. To dlatego skuteczność pomocy po wypadku, w której ratownicy, pielęgniarze i strażacy współpracują, aby jak najszybciej i najstaranniej wydobyć pasażerów, w dużej mierze zależy od przygotowania. W tym celu Daimler AG oferuje służbom pożarniczym praktyczne szkolenia, podczas których mogą poznać i zastosować różnorodne techniki wydobywania przy użyciu najnowszych modeli. Ponadto Daimler dostarcza szczegółowe wytyczne dotyczące wydobywania oraz tzw. „karty ratunkowe” online. Są one zgodne ze standardami ustalonymi przez grupę roboczą VDA i pokazują techniki wydobywania specyficzne dla różnych serii modeli.
Tradycja: 40-letnie badania wypadków w Mercedes-Benz
Ta bliska współpraca między specjalistami ds. bezpieczeństwa Daimlera, służbami ratunkowymi a policją ma długą tradycję: w 1969 roku Mercedes-Benz rozpoczął swój ciągły program badania wypadków, w ramach którego inżynierowie oceniali kolizje z udziałem pojazdów firmy w regionie Stuttgartu zaraz po ich wystąpieniu – a w szczególnych przypadkach nawet na całym świecie. I tak, badania wypadków dostarczają ważnych informacji na temat komponentów, które można poprawić w odniesieniu do pasywnego bezpieczeństwa. Śledczy przebadali około 4000 wypadków od momentu rozpoczęcia swojej pracy 40 lat temu. Każdy wypadek jest dokumentowany w 80-stronicowym raporcie wypadkowym. Ta ciągle rosnąca baza danych pozwoli na dalsze zwiększenie bezpieczeństwa pojazdów w przyszłości.
Układ napędowy i podwozie: Napęd dla oszczędności
Oprócz oszczędnych wariantów benzynowych przyjętych z poprzedniego modelu, które charakteryzują się zwyczajową swobodą dostarczania mocy i wysokim komfortem jazdy, oferta Mercedes-Benz R-Class wzbogacona jest o szereg zoptymalizowanych silników Diesla. Z wynikiem zużycia paliwa wynoszącym 7,6 l/100 km (połączone zużycie NEDC), R 300 CDI BlueEFFICIENCY wymaga około 7 procent mniej paliwa niż jego poprzednik, R 300 CDI bez technologii BlueEFFICIENCY.
R 300 CDI BlueEFFICIENCY: niskie zużycie paliwa MPV
Jak w przypadku wszystkich modeli BlueEFFICIENCY od Mercedes-Benz, R-Class charakteryzuje się szeregiem działań mających na celu redukcję zużycia paliwa. Oprócz silnika Diesla z bezpośrednim wtryskiem i niskotłocznych układów napędowych, działania te obejmują redukcję wagi osiągniętą dzięki zastosowaniu stali o wysokiej i ultra-wysokiej wytrzymałości w karoserii oraz lekkich kół aluminiowych o zoptymalizowanej wadze. Aerodynamiczne lusterka zewnętrzne i osłony podwozia obniżają opór, podczas gdy opony 235/65 R 17 zmniejszają opory toczenia. Sterowana pompa paliwowa i oszczędzająca energię elektrohydrauliczna wspomaganie kierownicy również obniżają wymagania energetyczne. Wyświetlacz wskazujący aktualne zużycie paliwa oraz komputer zużycia paliwa umożliwiają kierowcy Mercedes R-Class sprawdzenie efektywności paliwowej w dowolnym momencie i dostosowanie stylu jazdy w razie potrzeby.
Oszczędzanie może być przyjemne: nowy silnik V6 o mocy 195 kW (265 KM) i 620 Nm
Nowy R 350 CDI 4MATIC wchodzi w szczególnie sportową ligę, łącząc wysokie osiągi modelu V8 z niskim zużyciem paliwa oszczędnego silnika V6. Zaledwie 8,5 litra diesla (połączone zużycie NEDC) na sto kilometrów, czyli 0,8 litra mniej niż jego poprzednik – ale może zapewnić znacznie lepsze osiągi. Podczas gdy wcześniej maksymalna moc wynosiła 165 kW (224 KM), silnik V6 teraz ma 195 kW (265 KM) oraz imponujący moment obrotowy 620 Niutonometrów. Ten potężny pakiet ma swoją światową premierę w nowym Mercedes-Benz R-Class i umożliwia naj sportowemu modelowi R-Class z silnikiem diesla osiągnięcie bez wysiłku wyższych poziomów wydajności. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 7,6 sekundy, a maksymalna prędkość to 235 km/h.
Ten etap ewolucji udanego silnika diesla V6 zrealizowano dzięki poprawionemu zarządzaniu silnikiem w postaci nowej generacji jednostek sterujących i oprogramowania, nowych czujników i siłowników oraz bardziej efektywnej obróbki spalin w systemie filtra cząstek stałych, który nie wymaga konserwacji, o zmniejszonym ciśnieniu. Oprócz bardziej efektywnego chłodzenia recyrkulowanych spalin za pomocą zaworu obejściowego, działania silnikowe obejmują obniżenie stopnia sprężania z 17.7:1 do 15.5:1, zoptymalizowaną turbosprężarkę VNT z niskotłocznymi łożyskami wału dla większej zwinności i wysokiej mocy, nowe dysze wtryskowe oraz zmodyfikowane przewody w dolocie. Cały pakiet działań pozwolił na znaczne oszczędności paliwa: obejmują one ogólnie niższe tarcie wewnętrzne silnika, bardziej efektywne zarządzanie termiczne, ulepszony podzespół pompy olejowej i zmodyfikowane chłodzenie głowicy cylindrów.
R 350 BlueTEC 4MATIC: tak czysty jak model benzynowy
Z R 350 BlueTEC 4MATIC Mercedes-Benz oferuje jeden z najczystszych modeli diesla na świecie. Silnik V6 osiąga moc 155 kW (211 KM) oraz znaczący moment obrotowy 540 Nm. W porównaniu do swojego poprzednika, ten model również odnosi sukcesy, osiągając zmniejszone zużycie paliwa i niższe emisje jednocześnie. Wyposażony w wysoko efektywną obróbkę spalin AdBlue©, silnik wysokoprężny zużywa średnio o 0,3 litra mniej, wynosząc 8,4 litra (połączone zużycie NEDC) diesla na sto kilometrów, generując przy tym tę samą ilość emisji, co porównywalny silnik benzynowy. W rezultacie model ten obecnie spełnia wartości emisji zaplanowane na 2014 rok zgodnie z normą EU6. BlueTEC to technologia opracowana przez Mercedes-Benz do efektywnej redukcji emisji przez pojazdy diesla, szczególnie tlenków azotu. W tym procesie AdBlue, nietoksyczny roztwór mocznika, jest wtryskiwany do strumienia spalin. To uwalnia amoniak, który rozkłada do 80 procent tlenków azotu na nieszkodliwy azot i wodę w downstreamowym katalizatorze SCR (Selektywna Redukcja Katalityczna).
Łatwe dostarczanie mocy z wysokim komfortem jazdy: Warianty benzynowe w Mercedes-Benz R-Class
Oferta silników benzynowych ma trzy warianty, zapewniając Mercedes-Benz R-Class wysoki poziom komfortu jazdy w połączeniu z łatwym dostarczaniem mocy oraz umiarkowanym zużyciem paliwa. Silnik V6 tylno napędowego R 300 rozwija 170 kW (231 KM), przyspiesza Mercedes-Benz R-Class od zera do 100 km/h w 9,6 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 222 km/h. Połączone zużycie paliwa NEDC wynosi 11,1 l/100 km. Napęd na wszystkie koła R 350 4MATIC z silnikiem V6 o pojemności 3,5 litra rozwija 200 kW (272 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 350 Niutonometrów. Pomimo tej dodatkowej mocy i wydajności (maksymalna prędkość 230 km/h, 0-100 km/h w 8,3 sekundy), R 350 4MATIC zużywa tylko 0,5 l/100 km więcej (połączone zużycie NEDC) w porównaniu z R 300. Ta mała różnica w zużyciu ponownie pokazuje wysoką efektywność systemu napędu na wszystkie koła 4MATIC.
W modelu R 500 4MATIC, 5,5-litrowy silnik V8 o mocy 285 kW (388 KM) oraz maksymalnym momencie obrotowym 530 Niutonometrów zapewnia imponujące osiągi. Sprint od zera do 100 km/h zajmuje 6,3 sekundy, a maksymalna prędkość to 250 km/h.
Gotowe: 7G-TRONIC jako standard we wszystkich modelach
Wszystkie modele Mercedes R-Class są wyposażone w najnowszą generację innowacyjnej automatycznej skrzyni biegów 7G-TRONIC. Wariant efektywności paliwowej tej siedmiobiegowej skrzyni ma nowe łożyska i sprzęgła. Różne ciśnienia oleju oraz nowy, niskotłoczny olej pomagają obniżyć tarcie i straty w wyniku wirówki. Nowy konwerter momentu z sprzęgłem zredukowanym w slippage również poprawia efektywność i wspomaga oszczędność paliwa. Dodatkowo, odłączenie na postoju obniża zużycie paliwa. Ta cecha technologiczna redukuje moment obrotowy napędu w „D”, gdy samochód stoi, na przykład na światłach. To obniża obciążenie silnika, co prowadzi do mniejszego zużycia paliwa, lepszej akustyki pojazdu, większego komfortu na postoju i płynniejszego biegu jałowego. Sprzęgło sterowane slippage jest załączane, gdy tylko kierowca zwolni hamulec roboczy, co zapewnia brak opóźnień i kompromisów w jakości przy ruszaniu pojazdu.
Pakt stabilności: sprawdzone zawieszenie R-Class