S65 AMG był najlepszym modelem w ofercie Mercedesa w klasie S. I nie wahał się pokazać swoich możliwości tym, którzy potrafili dostrzec jego siłę.
Duży luksusowy samochód od Mercedesa nie był pierwszym, który przeszedł metamorfozę AMG. Jego poprzednicy również odwiedzili spa w Affalterbach, wracając świeżo po tuningu i z ogromną mocą. I to nie tylko moc się zmieniła – pojawiły się również nowe efekty wizualne.
Piąta generacja klasy S została zaprezentowana w 2005 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Chwalono ją za smukły wygląd, a prasę zaintrygowało stwierdzenie, że BMW i Mercedes zamienili swoich projektantów. Wersja AMG charakteryzowała się bardziej agresywnym stylem niż jej „stajenne” odpowiedniki. Emblematy V12 Biturbo na przednich błotnikach to potwierdzały. Poprzez pięcioramienne, specjalne felgi z lekkich stopów, wentylowane i perforowane tarcze hamulcowe były widoczne jako znak wydajności. Cztery owalne końcówki wydechu z tyłu potwierdzały to głębokim i potężnym rykiem.
Wnętrze zachowało luksusowy charakter klasy S, ale wzbogacone było o szereg dodatkowych funkcji. Z tyłu znajdowały się dwa indywidualne fotele, z lodówką pomiędzy nimi. Fotele z funkcją masażu, chłodzenia i ogrzewania były częścią pakietu.
Silnik to 6,0-litrowy V12 z podwójnym turbodoładowaniem. Był połączony ze starszą skrzynią biegów 5G-Tronic, ponieważ nowsza 7G-Tronic nie radziła sobie z ogromnym momentem obrotowym, który został ograniczony do 1000 Nm (737,5 lb-ft). W samochodzie zamontowano specjalne zawieszenie, które zapewniało lepszą stabilność na drodze.
Modele Mercedes-Benz S63 AMG i S65 AMG, będące potężnymi przedstawicielami luksusowej serii S-Klasy, stały się jeszcze bardziej atrakcyjne: dzięki serii subtelnych, ale bardzo skutecznych drobnych ulepszeń, oba sportowe sedany są bardziej imponujące i wartościowe niż kiedykolwiek wcześniej. Zaktualizowana technologia ma na celu zapewnienie bardziej dynamicznych wrażeń podczas jazdy oraz optymalnego aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa.
Ekskluzywność i dynamika, połączone z łatwością dominacji oraz najnowocześniejszą technologią – oba modele S-Klasy od Mercedes-AMG ucieleśniają te cechy i wiele więcej: Mercedes-Benz S63 AMG, z silnikiem AMG V8 o pojemności 6,3 litra, rozwijającym moc 386 kW (525 hp) i moment obrotowy 630 Nm, może przyspieszyć do prędkości 100 km/h w 4,6 sekundy. Z kolei Mercedes-Benz S65 AMG demonstruje jeszcze większą przewagę: jego silnik AMG V12 twin-turbo o pojemności 6.0 litrów osiąga maksymalną moc 450 kW (612 hp) oraz maksymalny moment obrotowy 1000 Nm, przyspieszając od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,4 sekundy. Oba modele mają elektronicznie ograniczoną prędkość do 250 km/h. Mimo że nie wprowadzono zmian w danych silnika i parametrach osiągów, udało się zredukować zużycie paliwa i emisję CO2 o maksymalnie 3 procent.
Nowy, bardziej uwydatniony grill w kształcie strzały, z podwójnymi, chromowanymi żaluzjami w przypadku modelu Mercedes-Benz S65 AMG, przyczynia się do jeszcze bardziej wyjątkowego statusu tych aut. Nowy przedni zderzak zawiera efektowne, specyficzne dla AMG światła dzienne LED oraz dwa poprzeczne wloty powietrza po każdej stronie. Wśród innych wyrazistych elementów znajdują się napisy „6.3 AMG” lub „V12 Biturbo” na przednich błotnikach oraz przeprojektowane lusterka zewnętrzne.
Panele progowe podkreślają elegancką linię przedniego zderzaka aż do tyłu pojazdu, gdzie nowy tylny zderzak zawiera kolejny akcent: centralna część wlotu dyfuzora jest teraz malowana na ten sam kolor co nadwozie. Nowe tylne lampy z 52 diodami LED w formie podwójnego „C” nadają S-Klasie rozpoznawalny wygląd z tyłu. Wyraźnym elementem obu modeli jest sportowy wydech z podwójnymi chromowanymi końcówkami, w przypadku S65 AMG o designie V12. Wizualne cechy odróżniające wersję V8 od V12 obejmują także atrakcyjne felgi AMG z lekkiego stopu: S63 AMG ma 19-calowe, wieloskrzydłowe felgi malowane w kolorze tytanowym o wysokim połysku oraz opony 255/40 (z przodu) i 275/40 (z tyłu). Z kolei S65 AMG wyposażony jest w 20-calowe felgi kute, malowane w kolorze tytanowym z lustrzanym wykończeniem oraz opony 255/35 (z przodu) i 275/35 (z tyłu).
Stabilizacja wietrów bocznych, Torque Vectoring Brake i system Direct-Steer
Sportowe zawieszenie AMG oparte na aktywnej kontroli nadwozia (ABC) oferuje po raz pierwszy stabilizację wiatru bocznego w standardzie: dzięki tej funkcji wpływy spowodowane wiatrem bocznym są kompensowane lub – w przypadku silnych podmuchów – redukowane do minimum. ABC kompensuje efekty wiatru bocznego poprzez dostosowywanie rozkładu obciążenia kół w milisekundach, korzystając z czujników prędkości obrotowej i przyspieszenia bocznego w programie ESP® (Elektronika Stabilizacji Pojazdu).
Do wyposażenia standardowego należy również nowy Torque Vectoring Brake: podczas zakręcania krótka, bezpośrednia aplikacja hamulców wpływa na wewnętrzną tylną oś pojazdu, co sprawia, że sedan zakręca precyzyjnie i pod kontrolą w każdych warunkach. Torque Vectoring Brake to dodatkowa funkcja ESP® i nie tylko poprawia reakcję, ale także aktywne bezpieczeństwo jazdy, co jest szczególnie zauważalne w krytycznych warunkach. Wrażenia z jazdy są dodatkowo podkreślone dzięki systemowi Direct-Steer: dzięki swojemu zmiennemu przełożeniu w zależności od kąta skrętu, pomaga on zapewnić bardziej bezpośrednią reakcję podczas pokonywania zakrętów, a tym samym bardziej responsywne prowadzenie – krótko mówiąc: poprawioną przyjemność z jazdy w Mercedes-AMG S-Klasie.
Na podstawie systemu ADAPTIVE BRAKE, system hamulcowy o wysokiej wydajności wciąż zapewnia optymalną siłę hamowania, decelerację i czułość. Osie przednie mają podwójny pływający zacisk hamulcowy. Ta ekskluzywna technologia łączy zalety hamulca tarczowego z rękojeścią – zmniejszone przewodnictwo cieplne do płynu hamulcowego oraz wyraźne korzyści pod względem komfortu dzięki mechanizmowi prowadzenia klocków hamulcowych – z wydajnością dużego stałego hamulca.
Szeroki zakres standardowego wyposażenia z ekskluzywnym stylem
Wyposażenie wnętrza jest równie ekskluzywne jak pakiet technologii high-tech: po otwarciu drzwi, Mercedes-Benz S65 AMG wita kierowcę dużymi, animowanymi napisami „AMG V12 BITURBO” na centralnym wyświetlaczu zestawu wskaźników. Główne menu dostarcza kierowcy informacji o temperaturze oleju silnikowego, aktualnym zakresie przekładni, napięciu akumulatora i RACETIMER, który wyświetla czasy okrążeń na torze. W przypadku Mercedes-Benz S63 AMG szeroki zakres standardowego wyposażenia obejmuje nie tylko skórzane wykończenia PASSION, z naturalną skórą w bocznych panelach siedzeń, ale także przednie sportowe fotele z klimatyzacją, masażem, funkcjami konturującymi i kontrolą dynamiki jazdy. Ekskluzywne wnętrze z wykończeniem skórzanym PASSION w S65 AMG, z diamentowym wzorem AMG V12, emanuje jeszcze większą elegancją. Obfite wykorzystanie elementów wykończeniowych z orzecha oraz analogowy zegar AMG z designem IWC to standard w obu modelach. Zarówno SPEEDSHIFT 7G-TRONIC w S63 AMG, jak i pięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów SPEEDSHIFT w S65 AMG są wyposażone w system zmiany biegów DIRECT SELECT. Zmiana biegów odbywa się za pomocą aluminiowych łopatek zmiany biegów na nowym sportowym kole kierownicy AMG.
Nowe standardy w zakresie aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa
Oba modele z najwyższej półki wyznaczają nowe standardy w zakresie aktywnego i pasywnego bezpieczeństwa dzięki połączeniu innowacyjnych systemów wspomagania kierowcy opartych na kamerach i radarze. Należą do nich system wykrywania zmęczenia ATTENTION ASSIST, asystent świateł drogowych Adaptive Highbeam Assist, asystent utrzymania pasa Lane Keeping Assist oraz hamulce PRE-SAFE®, które są połączone z radarem regulującym odległość i intervenują samodzielnie w przypadku zbliżającego się wypadku, działając jak niewidoczna strefa zgniotu. Asystent nocny Night View Assist z kamerą podczerwieni również wyposażony jest w nowy system wykrywania pieszych. Obrazy z kamery na przedniej szybie są również wykorzystywane przez nowy asystent ograniczenia prędkości, dostępny jako opcja. System wspomagania hamowania PLUS oraz kontrola odległości DISTRONIC PLUS wspierają kierowcę w przypadku nagłego hamowania. Funkcja PRE-SAFE® oraz luksusowe zagłówki NECK-PRO są teraz również standardem.
Nowe systemy infotainment, w tym COMAND APS z nowym wyświetlaczem SPLITVIEW, który jednocześnie pokazuje różne obrazy dla kierowcy i pasażera z przodu, jeszcze bardziej zwiększają komfort podróżowania.
Ekskluzywne dodatki opcjonalne są również dostępne z AMG PERFORMANCE STUDIO: