MERCEDES BENZ S-Class Cabriolet (A217) 2016-2017

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MERCEDES BENZ S-Class Cabriolet (A217) 2016-2017

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ S-Class Cabriolet (A217) 2016-2017

Po prawie pięciu dekadach, Mercedes-Benz wprowadził na rynek nowy czteroosobowy kabriolet w postaci luksusowego i eleganckiego kabrioletu z serii S-Class.

Był to ostatni przedstawiciel rodziny S-Class, po sedanach i coupe. Miał konkurować na tym samym rynku co Bentley Continental GTC, dlatego został wyposażony we wszystkie funkcje, jakie inżynierowie Mercedes-Benz potrafili zaoferować.

Z przodu duży kabriolet S-Class charakteryzował się czarnym, diamentowym grillem z trzema ramionami, a także pojedynczym srebrnym żaluzją z chromowanymi wstawkami. Maskę wzbogacały dynamiczne akcenty w postaci dwóch wypukłości, nawiązujących do silnika „V”. Chromowane wykończenia dodawały sportowego charakteru. Opcjonalnie, inteligentny system LED-owych reflektorów podkreślał elegancję samochodu w błyszczącym stylu, wykorzystując kryształy Swarovskiego do kierunkowskazów i świateł dziennych.

Kabriolet z 2016 roku został wyposażony w udoskonalony automatyczny system ochrony przed wiatrem AIRCAP oraz system podgrzewania szyi AIRSCARF. Miał również cztery podgrzewane fotele oraz inteligentny system klimatyzacji, który „wiedział”, kiedy należy ogrzać kabinę, a kiedy nie. System otrzymywał również informacje, czy pojazd jest otwarty, czy zamknięty i dostosowywał odpowiednio swoje działanie.

Pod względem napędu, kabriolet S-Class otrzymał silnik biturbo AMG o mocy 585 KM i standardowy napęd na cztery koła AMG 4Matic z preferencją momentu obrotowego na tylną oś.

Nowy Cabriolet to szósta wersja obecnej rodziny klasy S i pierwszy luksusowy czteromiejscowy kabriolet od Mercedes-Benz od 1971 roku. Oferuje wyjątkowy, zmysłowy i ekskluzywny design, nowoczesną technologię klasy S oraz kompleksowy system ochrony przed wiatrem i ciepłem, który obejmuje inteligentną klimatyzację dla kabrioletów. Elegancko-sportowy model zadebiutuje na Międzynarodowym Salonie Samochodowym we Frankfurcie w 2015 roku.

Na targach we Frankfurcie zaprezentowane zostanie również superluksusowe marzenie od Mercedes-AMG w postaci modelu S 63 4MATIC Cabriolet. Jego silnik V8 twin-turbo o pojemności 5,5 litra generuje moc 430 kW (585 hp) oraz moment obrotowy wynoszący 900 Nm, a standardowy napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC ma rozkład siły napędowej z przewagą na tylne koła, umożliwiając przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 3,9 sekundy.

„Po 44 latach ponownie możemy zaproponować miłośnikom Mercedesa kabriolet klasy S. Nowy S-Class Cabriolet symbolizuje naszą pasję do indywidualnej i ponadczasowej mobilności, którą dzielimy z naszymi klientami” – komentuje Ola Källenius, członek zarządu Daimler AG, odpowiedzialny za sprzedaż Mercedes-Benz Cars.

Nowy S-Class Cabriolet charakteryzuje się wyjątkową sztywnością. Innowacyjne rozwiązania, takie jak grodzi bagażnika wykonana z aluminium i magnezu oraz aluminiowa tylna podłoga, obniżają wagę nadwozia do poziomu S-Class Coupé. Standardowy system ochrony przed przewróceniem za tylnymi zagłówkami po raz pierwszy wykorzystuje pyrotechniczne uruchomienie siłowników, a same słupki ochronne są wysuwane przy pomocy generatora gazu.

„Dwa lata po premierze rodzina klasy S jest już pełna. Nigdy wcześniej nie oferowaliśmy sześciu modeli w klasie luksusowej – a nigdy wcześniej nie cieszyliśmy się takim sukcesem” – mówi Prof. Dr Thomas Weber, członek zarządu Daimlera odpowiedzialny za badania grupowe i szef rozwoju samochodów Mercedes-Benz. „Klasa S wyznacza tempo na rynku globalnym, jeśli chodzi o bezpieczeństwo, wydajność i komfort.”

Mercedes-Benz utrzymuje, że produkuje najwygodniejszy kabriolet na świecie. W zakresie komfortu klimatycznego, ulepszony automatyczny system ochrony przed wiatrem AIRCAP, system ogrzewania AIRSCARF na poziomie szyi, podgrzewane podłokietniki, podgrzewanie siedzeń także z tyłu, a także inteligentna klimatyzacja zapewniają, że tak faktycznie jest. W przeciwieństwie do konwencjonalnych systemów, klimatyzacja jest w pełni automatyczna. Oznacza to, że kierowca nie musi wybierać trybu dla dachu zamkniętego lub otwartego, ani nie musi zapisywać ustawień temperatury dla tych warunków jazdy.

Uwaga na detale jest widoczna także w koncepcji bagażnika: gdy dach materiałowy jest otwierany, składa się w część bagażnika. Dach materiałowy jest oddzielony od pozostałej przestrzeni bagażowej przy pomocy elektrycznie sterowanej zasuwy, która otacza dach materiałowy. Ta przegroda bagażnika automatycznie wysuwa się podczas otwierania dachu. Dzięki temu kierowca nie musi się zatrzymywać, aby ręcznie obsługiwać pokrywę bagażnika, co zwiększa wygodę. Przegroda nie będzie aktywowana, jeśli bagażnik jest załadowany w taki sposób, że znajdują się w nim przedmioty w okolicy przegrody. Gdy dach materiałowy jest zamknięty, przegrodę bagażnika można schować, naciskając przycisk w wewnętrznej osłonie klapy bagażnika, aby zwiększyć dostępną przestrzeń bagażową.

Dodatkowe udogodnienia to standardowy elektro-hydrauliczny system zdalnego zamykania bagażnika oraz możliwość załadunku do wnętrza.

Dynamiczny profil, superluksusowa klasa: Design

„Dzięki zmysłowemu i czystemu językowi designu nasz nowy S-Class Cabriolet to jeden z najpiękniejszych i najbardziej ekskluzywnych samochodów S-Class w historii” – mówi Gorden Wagener, dyrektor designu w Daimler AG. „Uosabia on nowoczesny luksus w bardzo szczególny sposób i jest wyrazem zarówno łatwej przewagi, jak i postępowości.”

Centralnym punktem przodu jest czarna, diamentowa kratka chłodnicy z gwiazdą Mercedesa oraz pojedynczym louvrem w kolorze srebrnym z chromowanymi wstawkami. Maskę zdobią dynamiczne akcenty w postaci dwóch mocnych linii charakterystycznych. Uderzający przedni zderzak zawiera duże wloty powietrza pośrodku i po bokach. Chromowane wykończenie dodaje sportowego charakteru przedniemu końcowi. Opcjonalny system inteligentnego oświetlenia LED podkreśla elegancję samochodu w błyszczącym stylu dzięki ekskluzywnym kryształom Swarovskiego w kierunkowskazach i światłach dziennych.

Design boczny S-Class Cabrio prezentuje ekscytującą, dynamiczną sylwetkę przypominającą coupé, gdy dach materiałowy jest zamknięty. Cechy bocznego designu to niski greenhouse, linia boczna opadająca w kierunku tyłu oraz w pełni chowane boczne szyby. Warstwy dachu materiałowego podkreślają klasę pojazdu, gdy jest zamknięty. Dach materiałowy dostępny jest w kolorze czarnym, ciemnoniebieskim, beżowym i ciemnoczerwonym.

Przełącznik w konsoli centralnej umożliwia otwieranie i zamykanie dachu materiałowego podczas jazdy do prędkości 60 km/h. Otwieranie i zamykanie zajmuje około 20 sekund. Dach materiałowy jest odkładany powyżej automatycznie wysuwającej się przegrody bagażnika. Nowo opracowany dach materiałowy od Mercedesbenz ma system napinania. Podczas zamykania dachu materiałowego wymagane siły zamykania są generowane poprzez ruch ramion napinających za punkt martwy – proces znany jako 'overcentering’. Dzięki temu nie ma potrzeby stosowania dodatkowych zamknięć klapy komory dachu materiałowego, co jest zgodne z wysoką jakością designu wyrażaną przez S-Class Cabrio. Dzięki elektronicznemu kluczowi, otwieranie i zamykanie jest również możliwe z zewnątrz pojazdu.

Tylny koniec podkreśla wrażenie szerokości dzięki płaskim światłom LED i muskularnym barkom. Zamknięty dach materiałowy z oknem szklanym harmonijnie wpisuje się w ich wygląd. Klapa komory dachu materiałowego jest otoczona szerokim elementem wykończenia w kolorze chromu. Tylny zderzak z dolną częścią stylizowaną na dyfuzor, dwoma widocznymi końcówkami wydechu i poziomym elementem wykończenia w kolorze chromu dodaje sportowego akcentu. Gwiazda Mercedesa jest zawiasowa i pełni kilka funkcji: służy jako uchwyt do ręcznego otwierania klapy bagażnika i jest również osłoną dla kamery wstecznej oraz kamery 360° (opcjonalnie).

W środku S-Class Cabriolet zachwyca luksusowym, sportowym stylem oraz wysokiej jakości materiałami, tworząc wyjątkowo eleganckie wnętrze. Dach materiałowy otwiera się, tworząc przestronną przestrzeń, która emanuje atmosferą jachtu. Starannie dobrana kolorystyka i materiały oraz wysokiej jakości elementy sterujące w prawdziwym metalu lub w wyglądzie chromu podkreślają ekskluzywny charakter pojazdu. Aby umożliwić jak najszerszą możliwość personalizacji, dostępny jest wybór skór, skóry nappa lub skóry designo Exclusive nappa, a także sześć różnych koncepcji kolorystycznych wnętrza, w tym inspirującą kombinację niebieskiego głęboko morskiego i porcelany. Materiały charakteryzują się najwyższą jakością wykonania i mają charakter rękodzieła.

Przykładowo niski poziom hałasu wiatru

Z wartością Cd wynoszącą 0,29, mistrz aerodynamiki Mercedes-Benz ustala nowy standard w tym segmencie z S-Class Cabrio. Doskonałe właściwości przepływu powietrza wynikają między innymi z koncepcji osłony podwozia z szerokim panelowaniem komory silnika i głównej podłogi, rozległego pokrycia tylnej osi, aerodynamika zoptymalizowanych spojlerów kół, aerodynamiczny kształt lusterek zewnętrznych oraz dobrze wyważony podział mocy między przednią a tylną osią.

Jako godny model siostrzany dla S-Class Coupé – seryjnego pojazdu o najciszej wewnątrz – otwarty czteromiejscowy również oferuje doskonały komfort akustyczny. Trójwarstwowy akustyczny dach materiałowy jest standardem. Zewnętrzna osłona tkaninowa zawiera warstwę butylową jako barierę wodną wewnątrz, w przeciwieństwie do poprzedniej warstwy neoprenowej. To obniża poziom hałasu, podobnie jak ulepszona podkładka tapicerska i akustycznie zoptymalizowana podsufitka. Warstwa izolacyjna zapewnia również, że elegancki profil sylwetki nie jest zaburzony przez widoczne łuki z zewnątrz.

Wymiary nadwozia, koncepcja uszczelnienia drzwi oraz podwójne szyby mają również kluczowe znaczenie dla niskiego poziomu hałasu wiatru w wnętrzu. Oprócz komfortu akustycznego, inżynierowie aerodynamiki poświęcili także szczególną uwagę na zachowanie wnętrza bez przeciągów. Nowy S-Class Cabrio jest opcjonalnie dostępny z automatycznym systemem ochrony przed wiatrem AIRCAP. Może być rozciągnięty za naciśnięciem przycisku, aby zredukować turbulencje w wnętrzu. AIRCAP składa się z dwóch elementów: deflektora wiatru z siatką, osadzonego w ramie dachu, który może być wydłużony o siedem centymetrów, oraz podobnie wydłużanego hamulca przeciągu za tylnymi siedzeniami, o wypukłym konturze i stalowym wykończeniu. Innowacyjne żeberka dyfuzora na dolnej krawędzi przedniego louvra są dalszym rozwojem. Generują one określone efekty turbulencyjne w celu zmniejszenia poziomu hałasu. Deflektor wiatru na S-Class Cabrio wykończony jest w kolorze nadwozia.

Inną opcjonalną funkcją jest ogrzewanie na poziomie szyi AIRSCARF. Rozszerza to sezon kabrioletów, umożliwiając komfortową jazdę z otwartym dachem nawet w niskich temperaturach zewnętrznych. Dzięki temu opatentowanemu systemowi ogrzewania na poziomie szyi ciepłe powietrze krąży wokół głowy i szyi pasażerów z zagłówków.

THERMOTRONIC: szczególnie inteligentna klimatyzacja

Nowa klasa S premieruje inteligentny system klimatyzacji, który w przyszłości zapewni idealny komfort klimatyczny w połączeniu z maksymalną przyjaznością użytkowania we wszystkich kabrioletach Mercedes-Benz. Eksperci ds. klimatyzacji z Mercedes-Benz opracowali nową architekturę oprogramowania specjalnie dla tego systemu, który przeszedł rygorystyczne testy na nowoczesnych stanowiskach „hardware-in-the-loop” przed dostosowaniem w tunelu klimatycznym i podczas jazd testowych.

W przeciwieństwie do konwencjonalnych systemów, klimatyzacja jest w pełni automatyczna. Oznacza to, że kierowca nie musi wybierać trybu dla dachu zamkniętego lub otwartego, ani nie ma potrzeby zapisywania ustawień temperatury dla tych warunków jazdy. Funkcja nakładania wykonuje ogromne zadanie polegające na osiągnięciu niewidocznego przejścia między dachem zamkniętym a otwartym (i odwrotnie), aby zapewnić maksymalny komfort klimatyczny. Cabriolet korzysta tutaj z zaawansowanego konceptu klimatyzacji klasy S, który umożliwia automatyczne indywidualne sterowanie każdą dyszą, na przykład.

Jednostka sterująca klimatyzacją jest w pełni zintegrowana i komunikuje się z licznymi komponentami pojazdu. W sumie 12 czujników i 18 aktuatorów zapewniają idealny klimat w każdych warunkach. Oprócz temperatury wewnętrznej i zewnętrznej, czujniki wykrywają także poziom promieniowania słonecznego. Czujnik jakości powietrza i gazów szkodliwych nieustannie monitoruje jakość zaciąganego powietrza zewnętrznego. Aby skutecznie zapobiec parowaniu szyb, czujnik punktu rosy mierzy absolutną wilgotność na przedniej szybie. Dwa czujniki słoneczne na desce rozdzielczej i na tylnej półce zapewniają, że poziom dmuchawy i temperatura są dostosowane do wybranych ustawień w odpowiednim czasie, w odpowiedzi na wszelkie zmiany promieniowania słonecznego.

Dzięki dwóm strefom klimatycznym i trzem stylom klimatyzacji (rozwiane, średnie lub skupione), standardowy system automatycznej klimatyzacji THERMOTRONIC umożliwia indywidualny klimat komfortu na pokładzie. Kierowca i pasażer z przodu mogą niezależnie kontrolować temperaturę, przepływ powietrza i dystrybucję powietrza oraz dostosować temperaturę w swoich stopniach w pięciu poziomach. Status dachu materiałowego wpływa na dystrybucję powietrza, działanie dmuchawy i kontrolę temperatury. Nowy THERMOTRONIC z inteligentną klimatyzacją realizuje filozofię Mercedes-Benz, zapewniając szybkie dostarczanie zimnego powietrza po uruchomieniu pojazdu, a następnie kontrolując klimat w możliwie najbardziej dyskretny sposób.

Opcjonalny pakiet Warmth Comfort zapewnia jeszcze bardziej przytulne warunki cieplne. Podłokietniki na konsoli centralnej i drzwiach oraz wielofunkcyjny koło kierownicy mogą być podgrzewane oprócz siedzeń. Kierowca i pasażer z przodu mogą wybierać między trzema różnymi poziomami ogrzewania za naciśnięciem przycisku. Pakiet AIR-BALANCE, z aromatyzacją i jonizacją, a także dodatkowymi oczyszczaniem powietrza przez filtr węgla aktywnego, jest również dostępny. PACIFIC MOOD to nowy zapach dostępny wyłącznie dla Cabrioletu.

Napęd, zawieszenie, aktywne bezpieczeństwo: pełnoprawny członek rodziny S-Class

Silnik V8 S 500 Cabrio generuje moc 335 kW (455 hp). Pojemność wynosi 4663 cm3, a silnik wytwarza maksymalny moment obrotowy wynoszący 700 Nm przy 1800 rpm. W trybie NEDC średnie zużycie wynosi 8,5 litra paliwa premium na 100 km, a emisja CO2 wynosi 199 g/km. Innowacyjna, 9-biegowa automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC wspiera zarówno dynamiczny, jak i oszczędny styl jazdy.

S-Class Cabrio standardowo wyposażony jest w w pełni wspierane półaktywne zawieszenie powietrzne AIRMATIC z nieskończoną regulacją tłumienia. System ten wyznacza standardy w zakresie hałasu drogowego i stabilności prowadzenia. Można go ustawić na sportowy lub bardziej komfortowy tryb, według indywidualnych preferencji. Czterowahaczowa oś przednia imponuje wysokim poziomem komfortu jazdy oraz precyzyjnym działaniem zawieszenia.

Tak jak limuzyna i coupé klasy S, nowy Cabriolet jest dostępny z licznymi nowymi systemami wspomagającymi, które czynią jazdę jeszcze bardziej komfortową i bezpieczną. Systemy Intelligent Drive obejmują PRE-SAFE® Brake z wykrywaniem pieszych, DISTRONIC PLUS z asystą kierownicy i Stop&Go Pilot, system wspomagania hamulców BAS PLUS z asystą w ruchu poprzecznym, asystenta aktywnego utrzymywania pasa ruchu, asystenta aktywnego świateł drogowych Plus oraz asystenta widzenia nocnego Plus. Oprócz funkcji ostrzegania o odległości i kolizji w połączeniu z systemem Adaptive Brake Assist, który oferuje ochronę przed kolizjami z prędkościami tak niskimi jak 7 km/h, system COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, który jest standardowo zainstalowany w pojeździe, również oferuje dodatkową funkcję: gdy istnieje ryzyko kolizji, a kierowca nie reaguje, system jest w stanie wykonać autonomiczne hamowanie przy prędkościach przekraczających 100 km/h, zmniejszając ciężkość kolizji z wolniejszymi lub zatrzymującymi się pojazdami. Przy prędkości do około 50 km/h system także hamuje w odpowiedzi na nieruchome pojazdy i potrafi zapobiec kolizjom tylnym przy prędkości do około 40 km/h.

System ochrony przed kolizją PRE-SAFE® został zaktualizowany do PRE-SAFE® PLUS. PRE-SAFE® PLUS potrafi rozpoznać nadchodzącą kolizję z tyłu i ostrzec nadjeżdżające pojazdy, migając tylnymi światłami awaryjnymi z wysoką częstotliwością. Gdy nadchodzi ryzyko kolizji, system może „zablokować” hamulce stojącego pojazdu przed kolizją i aktywować napięcie pasów PRE-SAFE® tuż przed uderzeniem. To działanie minimalizuje ryzyko urazu kręgosłupa, zmniejszając do przodu szarpnięcie spowodowane uderzeniem i zapewniając, że pasażerowie znajdują się w jak najlepszej pozycji.

Inteligentny lekki design: niezwykle sztywny, niezwykle lekki

Jako szósta wersja obecnej klasy S, nowy S-Class Cabriolet (długość/szerokość/wysokość: 5027/1899/1417 mm) jest członkiem największej na świecie rodziny luksusowych modeli. Jego najbliższym krewnym jest S-Class Coupé, które przejęło około 60 procent komponentów nadwozia. Nową cechą jest tylna podłoga, wykonana z aluminium po raz pierwszy. To podnosi udział tego lekkiego metalu do ponad 50 procent w całkowitej inteligentnej mieszance materiałów.

Wyróżniające się nowe komponenty to podłużnice z odlewanego aluminium, oparte na technologii opracowanej dla aktualnego modelu SL. Dzięki rdzeniowi piaskowemu podłużnica jest produkowana jako zamknięta konstrukcja odlewana, która jest pusta w środku. Umożliwia to zintegrowanie różnych komponentów w podłużnicy, a także umożliwia różne grubości ścianek. Oznacza to funkcjonalnie idealny i zoptymalizowany pod względem wagi design dla podłużnicy. Aby osiągnąć wysokie cele funkcjonalne (hałas, wibracje, trwałość i właściwości w przypadku kolizji), wielofunkcyjna komora (wcześniej: komora na zapasowe koło) jest spawana na miejscu w nadwoziu.

Inną zauważalną nowością jest tylna ściana za tylnymi siedzeniami, która służy do wzmocnienia nadwozia, jednocześnie wspierając wyciągane pyrotechnicznie słupki ochronne i także zawiera otwór do załadunku do bagażnika. Ta tylna ściana składa się z aluminiowych sekcji, których charakterystyczny kształt nadał temu komponentowi wewnętrzny pseudonim „hokejowa bramka”. Dwa panele ścinające w postaci magnezowej tylnej ściany i pokrywy złożonej z aluminiowych sekcji zapewniają temu zespołowi wysoką sztywność. Tylna ściana jest przymocowana za pomocą dwóch dodatkowych dużych odlewów aluminiowych do ściany bocznej. Istnieje również wiele wzmocnień na spodzie, by zwiększyć sztywność czteromiejscowego kabrioletu.

Ogólnie rzecz biorąc, inżynierowie nadwozia osiągnęli dwa zasadniczo sprzeczne cele: pod względem sztywności skrętnej S-Class Cabrio osiąga nawet wartości porównywalne z tymi modelu S-Class Coupé, który został zastąpiony w zeszłym roku, jednocześnie zachowując wagę obecnego zamkniętego modelu siostrzanego. Środki oszczędzające wagę obejmują również genialne rozwiązania, takie jak pochłaniacz drgań, który pompa hydrauliczna automatycznego dachu materiałowego wykorzystuje jako dodatkowy ciężar, oszczędzając w ten sposób około 7 kg.

Standardowy system ochrony przy przewróceniu: całkowicie pyrotechniczny

W przypadku wykrycia zagrożenia przewróceniem pojazdu, jednostka sterująca poduszkami powietrznymi wysyła odpowiedni sygnał do systemu ochrony przed przewróceniem. Jest on szybko wysuwany za tylnymi zagłówkami, co pomaga w utrzymaniu bezpiecznej kabiny pasażerskiej. Słupki ochronne są wysuwane nie przez siłę sprężyn, a – po raz pierwszy w Mercedes-Benz – za pomocą środków pirotechnicznych, przy wykorzystaniu generatora gazu.

To jest możliwe dzięki nowoczesnym czujnikom prędkości kątowej, które, w przeciwieństwie do wcześniej stosowanych czujników stożowych, praktycznie wykluczają błędne uruchomienia. W zgodzie z wysoką jakością designu S-Class Cabriolet, na panelach za tylnymi zagłówkami nie ma żadnych linii łzowych.

Dziedzictwo: pożądane samochody marzeń lat 60.

Nowy S-Class Cabriolet kontynuuje długoletnią i udaną tradycję kabrioletów luksusowego segmentu Mercedes-Benz w przyszłość. Już w latach 20. luksusowe kabriolety ze Stuttgartu łączyły wolność jazdy z otwartym dachem z komfortem i bezpieczeństwem limuzyny Mercedes-Benz. Od początku produkcji po II wojnie światowej, najwyższe modele Mercedes-Benz były również dostępne w szczególnie ekskluzywnej wersji jako kabriolet. Należały do nich 170 S (W 136) z 1949 roku, 220 (W 187) z 1951 roku i 300 S (W 188) z 1952 roku.

Po kabrioletach „Ponton” 220 S (W 180) i 220 SE (W 128) produkowanych od 1956 do 1960 roku, w 1961 roku zadebiutował kabriolet 220 SE modelu W 111, szczególnie elegancki czteromiejscowy kabriolet, którego design wciąż uznawany jest za ponadczasowy.

W tym dziesięcioletnim okresie produkcji Mercedes-Benz oferował pięć różnych modeli w tych seriach: 220 SE, 250 SE, 300 SE (W 112), 280 SE oraz, jako późniejszy model flagowy, ośmiocylindrowy 280 SE 3.5 – w sumie wyprodukowano 7013 sztuk tych pięciu kabrioletów w Sindelfingen. Na razie nie było w ofercie Mercedes-Benz kolejnego luksusowego samochodu z otwartym dachem, a raczej to nowy SL z serii 107 od 1971 roku kultywował tradycję jazdy z otwartym dachem w samochodach marki Stuttgart – jako dwuosobowy.

Kabriolety Mercedes-Benz dziś należą do najbardziej pożądanych klasyków – a ceny rozwijają się odpowiednio. Przykładem są kabriolety z serii modelowej 111, których wartości cytowane są w renomowanym przewodniku cenowym amerykańskiego ubezpieczyciela Hagerty. Według jego wyceny 280 SE 3.5 z ostatniego roku produkcji, 1971 roku, w stanie 2 ma obecnie wartość około 290 000 USD – dziesięć lat temu ta kwota wynosiła około 115 000 USD. Ale to nie jest koniec: na przykład, egzemplarz tego modelu w doskonałym stanie został sprzedany na aukcji w sierpniu przez RM Auctions za 429 000 USD.

500 9AT (455 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność4663 Cm3
Moc334.7 Kw @ 5250-5500 Rpm
455 Hp @ 5250-5500 Rpm
449 Bhp @ 5250-5500 Rpm
Moment obrotowy516 Lb-Ft @ 1800-3500 Rpm
700 Nm @ 1800-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.6 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/50 R 18
Długość197.9 In (5027 Mm)
Szerokość74.8 In (1900 Mm)
Wysokość55.8 In (1417 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64/64.9 In (1
Rozstaw osi115.9 In (2944 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika12.4 Cuft (351 L)
Aerodynamika (Cd)0.29
Masa własna4663 Lbs (2115 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5710 Lbs (2590 Kg)
Spalanie miasto19.3 Mpg Us (12.2 L/100Km)
Spalanie trasa31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Średnie spalanie25.8 Mpg Us (9.1 L/100Km)
Emisja CO2212 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.