MERCEDES BENZ S-Class Coupe (C217) 2017-2020

MERCEDES BENZ S-Class Coupe (C217) 2017-2020

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ S-Class Coupe (C217) 2017-2020

Koncepcja luksusowego coupe nie była nowością dla Mercedes-Benz, gdy wprowadzono model S-Class Coupe w 2015 roku. Mimo to, firma starała się konkurować w segmencie luksusowym, wykraczając poza swoje standardowe status premium.

Dwa lata po wprowadzeniu modelu, producent zdecydował się na zaprezentowanie ulepszonej wersji. Zazwyczaj niemiecki producent dodaje facelifting cztery lata po premierze modelu, co sugerowało, że sprzedaż nie przebiegała zbyt pomyślnie.

Z przodu samochód zyskał nowy zderzak i atrapę, które oferowały chromowane elementy oraz szerokie wloty powietrza. Dodatkowo, dynamiczny wygląd wzbogacono o nowe progi boczne i podwójne końcówki wydechu w stylu V12. Jedną z najbardziej zauważalnych zmian był tył, gdzie lampy tylne otrzymały technologię OLED. Każda lampa była wyposażona w 66 ultra-cienkich organicznych diod LED, co poprawiło wygląd tylnej części pojazdu. Opcjonalnie, linia AMG oferowała 20-calowe koła z lekkiego stopu o dziesięciu szprychach.

Wnętrze nowego modelu zdobił nowy kokpit z dwoma wyświetlaczami 12,3”, jednym dla zestawu wskaźników, a drugim dla systemu infotainment. Ponieważ były one chronione wspólną szklaną płytą, dawały wrażenie ciągłego wyświetlacza pokrywającego trzy czwarte deski rozdzielczej. Dodatkowo, wysoka konsola centralna tworzyła indywidualne przestrzenie dla kierowcy i pasażera z boku, które były wydłużone do tyłu. Tak więc, mimo dużych i szerokich proporcji, pojazd był czteroosobowy.

Pod maską Mercedes-Benz zainstalował nowe jednostki napędowe, aby spełnić normy emisji Euro6. Wprowadzono automatyczną skrzynię biegów 9G-Tronic (dziewięciobiegową) niemal w całej gamie pojazdów. Wersja AMG jednak korzystała ze starszej, siedmiobiegowej skrzyni, która mogła wytrzymać wyższy moment obrotowy jednostki napędowej nastawionej na osiągi.

Jako członkowie dużej i odnoszącej sukcesy rodziny S-Class, coupe i cabriolet wkrótce skorzystają z tych samych szerokich innowacji, które właśnie wprowadzono w wersji sedan. Należą do nich nowe lub funkcjonalnie znacznie rozszerzone systemy wspomagania kierowcy, nowoczesna koncepcja obsługi i wyświetlaczy z Widescreen Cockpit oraz nowa generacja kierownic, zintegrowana kontrola komfortu ENERGIZING i najnowsza generacja systemu infotainment. Wyjątkowe dla obu modeli z dwiema drzwiami i częścią standardowego wyposażenia są innowacyjne tylne lampy OLED. Nowy silnik V8 biturbo w modelach S 560 Coupé i S 560 Cabriolet jest jeszcze bardziej dynamiczny.

„Z ich niepowtarzalnym, ekskluzywnym designem i wysokiej jakości materiałami, które mają niezwykle wysoką wartość estetyczną w wnętrzu, nowe S-Class Coupé i S-Class Cabriolet ucieleśniają nasze rozumienie nowoczesnego luksusu. Ponadto obie luksusowe limuzyny czterodrzwiowe oferują najnowszą zaawansowaną technologię z S-Class,” mówi Britta Seeger, członek zarządu Daimler AG odpowiedzialna za sprzedaż Mercedes-Benz Cars.

Dalszy rozwój projektu emanuje jeszcze większą sportowością, jednocześnie podkreślając wysoką wiedzę techniczną. Mercedes-Benz S-Class Coupé i Cabriolet wyposażone są w przednie zderzaki z chromowanym splitterem i obszernymi wlotami powietrza. Dynamiczny wygląd podkreślają przerobione progi boczne i chromowane końcówki podwójnego wydechu w stylu V12.

Linia AMG jest również bardziej dynamiczna dzięki nowym przednim i tylnym zderzakom. Szczególnie uderzające na przedzie są duże trójwymiarowe wloty powietrza, z których każdy zawiera dwie chromowane płetwy.

Innowacyjne tylne lampy OLED jako standard

Innowacyjne tylne lampy OLED to nowość w Mercedes-Benz S-Class Coupé i S-Class Cabriolet. Dzięki tej technologii (organiczne diody emitujące światło), cienkowarstwowe warstwy organicznych materiałów są drukowane na szklanej płycie i podświetlane. W sumie 66 ultracienkich OLED-ów działa jak unoszące się elementy wewnątrz lampy tylnej; dodatkowo emitują one wysoce jednorodny wzór światła we wszystkich kierunkach i tworzą unikalny design dzienny i nocny. Zamykanie i odblokowywanie pojazdu jest dodatkowo podkreślane animowaną sekwencją światła dynamicznego z późniejszym przyciemnieniem świateł tylnych. Oczywiście tylne lampy OLED wykorzystują również zwykłą technologię Mercedes-Benz wielopoziomową z różnymi poziomami intensywności dla świateł hamowania i kierunkowskazów w zależności od warunków jazdy i jasności otoczenia (dzień/noc).

Dwa nowe koła umożliwiają dalszą indywidualizację pojazdu w połączeniu z linią AMG. Są to koła AMG o średnicy 50,8 cm (20-calowe) z 10 ramionami, w tym nadkola AMG malowane na szaro tytanowym z wysokim połyskiem (opcjonalnie dla linii AMG) lub malowane na czarno z wysokim połyskiem (opcjonalnie dla linii AMG Plus).

Luksusowy salon z Widescreen Cockpit i nową generacją kierownic

Świeży wygląd wnętrza gwarantują trzy nowe linie wykończenia (wysoki połysk orzech brazylijski, matowe drewno jesionowe w kolorze szarym i płynne linie drewna designo magnolia) oraz trzy nowe linie tapicerki (designo Exclusive skórzane nappa AMG Line Plus porcelanowo/czerwony tizian, designo Exclusive skórzane nappa porcelanowo/czerwony tizian oraz designo Exclusive skórzane nappa AMG Line Plus bengalski czerwony/czarny).

Wnętrze nowych modeli S-Class charakteryzuje się dwoma nowymi wyświetlaczami o wysokiej rozdzielczości i wspaniałej jakości, każdy z przekątną ekranu 12,3 cala. Wizualnie dwa wyświetlacze, pod jednym wspólnym szklanym pokryciem, łączą się w Widescreen Cockpit i jako centralny element akcentują horyzontalne ułożenie wnętrza.

Jak panel przyrządów, Widescreen Cockpit zawiera duży wyświetlacz z wirtualnymi wskaźnikami w bezpośrednim polu widzenia kierowcy, a także centralny wyświetlacz nad konsolą środkową. Całkowicie cyfrowy kokpit oferuje trzy bardzo różne style wizualne: „Klasyczny”, „Sportowy” i „Progresywny”. W zależności od osobistych preferencji lub dopasowania do wybranego wnętrza, style można szybko zmieniać z panelu przyrządów oraz centralnego wyświetlacza. Oprócz niektórych treści menu, takich jak dane podróży czy zużycie paliwa, kierowca może teraz dodatkowo wyświetlać dane nawigacyjne lub wyświetlacz ECO na panelu przyrządów. To pomaga kierowcy uczynić swój styl jazdy bardziej efektywnym.

Oba modele mają przyciski sterujące Touch Control na kierownicy. Reagują na ruchy przesuwania jak ekran smartfona. Umożliwiają one kierowcy kontrolowanie funkcji panelu przyrządów oraz całego systemu infotainment bez konieczności zdejmowania rąk z kierownicy. Obsługa DISTRONIC i tempomatu z przyciskami bezpośrednio na kierownicy to kolejna nowość.

System infotainment można również obsługiwać za pomocą touchpada z kontrolerem w konsoli środkowej oraz za pomocą sterowania głosowego LINGUATRONIC. Sterowanie głosowe po raz pierwszy zostało rozszerzone o funkcje pojazdu. Polecenia głosowe można teraz również wykorzystać do kontrolowania klimatyzacji oraz podgrzewania/wentylowania siedzeń, oświetlenia wnętrza (oświetlenie otoczenia, światła do czytania, oświetlenie z tyłu), aromatyzacji/ionizacji, funkcji masażu siedzeń oraz wyświetlacza Head-up. W zależności od wersji językowej i wyposażenia pojazdu, możliwe jest teraz do 450 indywidualnych poleceń głosowych.

Najnowsza generacja systemu COMAND Online oferuje szybką nawigację 3D z wyświetlaniem map topograficznych, fotorealistycznymi budynkami 3D oraz rotacjami mapy 3D. Na mapie nawigacyjnej wyświetlane są obszerne informacje: oprócz informacji o gęstości ruchu w czasie rzeczywistym mogą się również pojawić komunikaty ostrzegawcze Car-to-X, pogoda, stacje benzynowe w tym aktualne ceny paliw oraz wolne miejsca parkingowe.

Nowa usługa Concierge oferuje szereg indywidualnych usług dla klientów Mercedes me connect: od rezerwacji restauracji i uzyskiwania wskazówek dotyczących tras turystycznych, po zbieranie informacji o wydarzeniach kulturalnych lub sportowych oraz przesyłanie miejsc nawigacyjnych bezpośrednio do pojazdu.

Kontrola komfortu ENERGIZING dla lepszego samopoczucia i czujności

Kontrola komfortu ENERGIZING (opcjonalny dodatek) łączy różne systemy komfortu w pojeździe. Systematycznie wykorzystuje funkcje klimatyzacji (w tym aromatyzację) oraz siedzeń (podgrzewanie, wentylacja, masaż), ogrzewania panelowego, a także oświetlenie i muzyczne atmosfery, umożliwiając ustalenie specyficznego ustawienia wellness dostosowanego do nastroju i potrzeb klienta. W rezultacie poprawia się samopoczucie i poziom wydajności.

W zależności od poziomu wyposażenia dostępnych jest do sześciu programów:

Świeżość
Ciepło
Witalność
Radość
Komfort
Trening (trzy tryby treningowe – relaksacja mięśni, aktywacja mięśni i równowaga – każdy z kilkoma ćwiczeniami)

Programy działają przez dziesięć minut. Są wizualizowane na jednostce głównej za pomocą kolorowej grafiki, a odpowiednia muzyka towarzyszy. W programie „Witalność” kluczową funkcją jest szybka muzyka z dużą liczbą uderzeń na minutę. Repertuar S-Class zawiera na przykład „Feelin’ Good” Leona Riskina. Jeśli dostępne są osobiste wybory muzyczne, np. za pośrednictwem interfejsu Mediów, system analizuje je w tle i przypisuje do programu na podstawie liczby uderzeń na minutę (bpm). Indywidualne funkcje programów można dezaktywować.

Kontrola komfortu ENERGIZING wprowadza również oświetlenie ambientowe, które jest harmonijnie dostosowane do każdego z indywidualnych projektów ekranów. Z 64 kolorami, opcjonalne rozszerzone oświetlenie atmosferyczne oferuje mnóstwo indywidualnych ustawień. Światło prezentuje wnętrze jak dzieło sztuki, tworząc światy kolorów z różnych kolorów.

Nowe systemy infotainment i ładowanie bezprzewodowe smartfonów

Wszystkie modele S-Class są wyposażone w najnowszej generacji system infotainment COMAND Online, co otwiera nową erę w cyfryzacji i łączności. Technologia Near Field Communication przekształca smartfon w cyfrowy klucz do pojazdu.

Dzięki pakietowi integracji smartfonów można korzystać z systemu infotainment CarPlay™ opartego na smartfonach Apple oraz Android Auto od Google. Jeśli odpowiedni smartfon jest podłączony przez USB, klient może, jeśli chce, przełączyć się na interfejs CarPlay™ lub Android Auto.

Telefony komórkowe mogą być ładowane standardowo, bezprzewodowo i bez uchwytu na telefon. Ładowanie bezprzewodowe działa z wszystkimi urządzeniami mobilnymi (o przekątnej ekranu do 15,2 cm), które obsługują lub mogą być dostosowane do standardu Qi. Podkładka ładująca jest wbudowana w schowek z przodu konsoli środkowej. Dodatkowo, funkcja Telefony wielofunkcyjne (opcjonalna) pozwala na podłączenie odpowiednio zaprojektowanych telefonów do zewnętrznej anteny pojazdu.

Nowe systemy wspomagania jazdy z rozszerzonymi funkcjami

Mercedes-Benz S-Class Coupé i Cabriolet robią kolejny duży krok w kierunku autonomicznej jazdy, wprowadzając nowe lub funkcjonalnie znacznie rozszerzone systemy wspomagania jazdy Intelligent Drive. Aktywna kontrola odległości DISTRONIC i aktywna pomoc w kierowaniu zapewniają teraz jeszcze większe wsparcie dla kierowcy w utrzymaniu bezpiecznej odległości i sterowaniu. Prędkość jest teraz automatycznie dostosowywana przed zakrętami, skrzyżowaniami lub rondami (w zależności od kraju mogą wystąpić różnice w poszczególnych funkcjach). W tym celu na przykład aktywna kontrola odległości DISTRONIC znacznie częściej korzysta z map i danych nawigacyjnych niż dotychczas.

Zawieszenie z oczami teraz widzi jeszcze lepiej

W 2014 roku w S-Class Coupé opcjonalne zawieszenie MAGIC BODY CONTROL z funkcją przechylania zakrętów było światowym pierwszym rozwiązaniem w standardowym samochodzie produkcyjnym. Karoseria przechyla się do wewnątrz zakrętu o maksymalnie 2,65 stopnia, co zmniejsza siły poprzeczne odczuwane przez pasażerów. Ten innowacyjny system rozpoznaje zakręty za pomocą stereokamery za przednią szybą oraz czujnika przyspieszenia bocznego z zawieszenia ROAD SURFACE SCAN. W nowym Mercedes-Benz S-Class Coupé kontrola zawieszenia została dodatkowo poprawiona: nowa stereokamera systemu ma znacznie lepszą wydajność i działa przy prędkościach do 180 km/h.

Mercedes-Benz S-Class Cabriolet standardowo wyposażono w pełne wsparcie zawieszenia pneumatycznego AIRMATIC z nieskończoną regulacją tłumienia.

Nowy V8 biturbo z wyłączaniem cylindrów, V6 z funkcją ślizgu

Nowy silnik V8 biturbo w modelach S 560 Coupé i S 560 Cabriolet jest jednym z najbardziej oszczędnych silników benzynowych V8 na świecie i zużywa o maksymalnie osiem procent mniej niż jego poprzednik. Aby obniżyć zużycie paliwa, cztery cylindry nowego V8 są równocześnie dezaktywowane w warunkach częściowego obciążenia dzięki systemowi regulacji zaworów CAMTRONIC (dotyczy tylko coupé). To zmniejsza straty pompowe, a jednocześnie poprawia ogólną efektywność pozostałych czterech cylindrów, przesuwając punkt pracy w kierunku wyższych obciążeń. Turboładowarki umieszczone w V cylindrów stanowią kolejną cechę charakterystyczną. Nowy V8 ma moc 345 kW (469 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 700 Nm.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.