MERCEDES BENZ S-Class Maybach (X222) 2015-2018

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MERCEDES BENZ S-Class Maybach (X222) 2015-2018

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ S-Class Maybach (X222) 2015-2018

Idealne połączenie luksusu: Klasa S i Maybach. Chociaż marka Maybach Motorenbau jest obecnie częścią Mercedes-Benz, jej historia sięga 1909 roku, kiedy została założona przez Wilhelma Maybacha i jego syna jako część Luftschiffbau Zeppelin GmBH. Maybach później stał się samodzielną marką, a w 2015 roku przekształcił się w submarkę Mercedes-Benz.

Odświeżona wersja Maybacha Klasy S została zaprezentowana na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie w 2018 roku. Główne zmiany obejmowały zreinterpretowaną atrapę chłodnicy, opcjonalny dwukolorowy lakier na nadwoziu oraz nowy zestaw luksusowych 20-calowych wielokomorowych kół.

Mercedes oferował dziewięć różnych kombinacji kolorystycznych dostępnych na życzenie. Aby uzyskać efekt lakieru, klienci mogli zdecydować się na drugą warstwę lakieru, która była nakładana ręcznie w zakładach Maybach Manufaktur.

Wnętrze było dostępne w połączeniu brązu armagnac/czerni oraz beżu savanna/czerni. Ekskluzywna skóra Nappa mogła być zamawiana w kolorze złotym, miedzianym lub platynowym. Długość rozstawu osi została zwiększona o 20 cm w porównaniu do najdłuższego rozstawu osi, który występował w sedanach Klasy S do tej pory, co zapewniało pasażerom tylnych siedzeń więcej miejsca, chociaż nie było tak długie jak S-Class Pullman.

Mercedes-Maybach Klasa S była dostępna z trzema opcjami silnikowymi: S 560 o pojemności 3982 cm³ rozwijającym 469 KM, S 560 4MATIC o tych samych parametrach oraz S 650 o pojemności 5980 cm³ produkującym 630 KM dzięki ręcznie budowanemu silnikowi V12. S 650 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy, podczas gdy S 650 potrzebuje tylko 4,7 sekundy.

Na światowej premierze w Guangzhou oraz prezentacji w Los Angeles, nowy Mercedes-Maybach Klasy S jest przedstawiany niemal jednocześnie na dwóch kluczowych rynkach: w USA i Chinach. Pojazd zadebiutował na targach Auto Guangzhou 2014 oraz Los Angeles Auto Show 2014, z przerwą zaledwie kilku godzin. Mając długość 5453 mm i rozstaw osi 3365 mm, flagowy model Mercedes-Benz jest o 20 cm większy w obu wymiarach niż Klasa S w wersji długiej. Pasażerowie tylnych siedzeń korzystają z powiększonego rozmiaru, a także z podstawowego wyposażenia, które obejmuje fotele wykonawcze po obu stronach oraz inne ekskluzywne detale, takie jak innowacyjna amplifikacja głosu. Z tyłu, Mercedes-Maybach Klasy S to także najcichszy samochód osobowy na świecie w produkcji.

„Historia pojazdów prestiżowych produkowanych przez Daimlera sięga najwcześniejszych dni motoryzacji. Rozpoczynamy teraz nowy rozdział z Mercedes-Maybach Klasy S,” podkreśla Ola Källenius, członek zarządu Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za sprzedaż. „Jako uzupełnienie portfolio limuzyn Klasy S, Mercedes-Maybach Klasy S wyznacza nowe standardy w segmencie luksusowym. Pojazd spełnia najwyższe wymagania pod względem ekskluzywności oraz komfortu.”

„Perfekcja w każdym detalu i nowy wymiar komfortu siedzenia i wypoczynku dla pasażerów z tyłu to cechy nowego Mercedes-Maybach,” mówi profesor dr Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG odpowiedzialny za badania grupowe oraz rozwój Mercedes-Benz Cars. „Nasz niezwykle udany nowy model Klasy S już definiuje szczyt inżynierii motoryzacyjnej w wielu dziedzinach technicznych, takich jak bezpieczeństwo, wydajność, klimatyzacja i charakterystyka dźwiękowa. Mercedes-Maybach podnosi poprzeczkę w segmencie luksusowym jeszcze wyżej.”

Mercedes-Maybach: nowa submarka oferująca niezrównaną ekskluzywność

Mercedes-Maybach Klasy S łączy doskonałość Mercedes-Benz Klasy S z ekskluzywnością Maybach. Samochody Mercedes-Maybach personifikują niezrównaną ekskluzywność. Niektóre z cech, które odróżniają te pojazdy od modeli produkcyjnych, to dodatkowa przestronność z przepięknie zaprojektowanym, prestiżowym wnętrzem, oferującym szerokie możliwości personalizacji. W rezultacie, samochody te spełniają wymagania nawet najbardziej wymagających klientów na całym świecie.

Mercedes-Maybach nie jest linią wyposażeniową – to submarka, która w przyszłości będzie dostarczać pojazdy Mercedes-Benz w jeszcze bardziej ekskluzywnej formie. Obok Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach jest zatem drugą submarką w portfolio marki Mercedes-Benz. Oferując zarówno prestiż, jak i ekskluzywność, skierowana jest do klientów, dla których status ma znaczenie.

Rynkowy debiut Mercedes-Maybach Klasy S planowany jest na luty 2015. Najwyższym modelem w ofercie jest Mercedes-Maybach S 600. Silnik V12 biturbo generuje moc 390 kW (530 hp). Przy pojemności 5980 cm³ maksymalny moment obrotowy 830 Nm jest dostępny od 1900 rpm. Silnik V8 biturbo w Mercedes-Maybach S 500 generuje moc 335 kW (455 hp) przy pojemności 4663 cm³. Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 700 Nm. Złożona zużycie paliwa NEDC dla limuzyny wynosi zaledwie 8,9 litra / 100 km (benzyna premium). Emisja CO2 to 207 g/km. Mercedes-Maybach S 500 4MATIC będzie również dostępny od czerwca 2015.

Wewnątrz Mercedes-Maybach Klasy S poziom hałasu wiatru jest imponująco niski, a z tyłu, mimo dużych okien, jest cichszy niż nawet najcichszy samochód na świecie – Klasa S Coupé. Dla pasażerów z tyłu, Mercedes-Maybach Klasy S to najcichszy samochód osobowy na świecie w produkcji.

W zewnętrznym designie Mercedes-Maybach Klasy S łączy elegancką, łatwą przewagę z wyznaczającą trendy ekskluzyjnością. Pojazd ożywia nowoczesny luksus w wyjątkowy sposób. Wraz z wydłużonym rozstawem osi, wyraziste linie sugerują moc i dynamikę. Dzięki specjalnemu projektowi bocznej ściany, zachowane są charakterystyczne elementy designu dla Klasy S, takie jak falująca, kopułowa linia dachu.

Kluczowym wyróżniającym elementem jest nowa linia boczna: w porównaniu z wersją długoskrzydłową Klasy S, wyraziste tylne drzwi zostały skrócone o 66 mm i wydają się harmonijnie wkomponowywać w całość. Drzwi nie mają okna trójkątnego, ponieważ zostało ono przeniesione do słupka C. W rezultacie, tylne siedzenia znajdują się za wycięciem drzwi, co daje poczucie wyjątkowej prywatności i ekskluzywności. Eleganckie logo Maybach Manufaktur – podwójne M w łukowatym trójkącie – ozdabia słupki C po obu stronach.

Wnętrze Mercedes-Maybach Klasy S otula pasażerów nowoczesnym luksusem w stylu lounge. Z wyraźną architekturą, wyrafinowanymi materiałami i stylowymi kontrolkami, pojazd ucieleśnia zmysłową elegancję. Dla ekskluzywnego wyglądu, przednie centralne podłokietniki z nappa skórą lub ekskluzywną tapicerką nappa mają wytłoczony herb Maybach. Inną szczególną cechą na desce rozdzielczej jest analogowy zegar w designie IWC.

Wysokie standardy jakości Mercedes-Maybach Klasy S są imponująco widoczne od drzwi, które mają nawet ręcznie szyte wykończenie drzwi jako część standardowego wyposażenia. Ta ekstrawagancja jest częścią luksusowego, ręcznie wykonanego charakteru „Manufaktur”. Ekskluzywne cechy stosowane w Mercedes-Maybach Klasy S to elementy wykończeniowe w drewnie/chromie i skórze na wysokości ramion w panelach drzwi, chromowane siatki głośników wysokotonowych oraz światłowody dla oświetlenia ambientowego po bokach na podłokietniku. Razem tworzą unikalną atmosferę, przekazującą poczucie przestronności.

Jako flagowy model w ofercie Mercedes-Benz, Mercedes-Maybach Klasy S spełnia najwyższe wymagania pod względem luksusowych detali i komfortu. Oprócz wszystkich udogodnień konwencjonalnej Klasy S, szereg ekskluzywnych detali wewnętrznych podkreśla ambicję Mercedes-Maybach Klasy S do przewodzenia. Należą do nich ekskluzywne perfumy Maybach AGARWOOD do aromatyzacji jako część pakietu AIR-BALANCE i dwie srebrne, ręcznie wykonane kieliszki do szampana (oba opcjonalne). Amplifikacja głosu to nowa funkcja podkreślająca pozycjonowanie Mercedes-Maybach Klasy S jako pojazdu z kierowcą, co znacznie ułatwia komunikację między pasażerami z przodu a tylnymi. System dźwiękowy Burmester® high-end 3D surround oferuje unikalne doświadczenie optyczne i akustyczne. Jako wizualny akcent, głośniki wysokotonowe w tylnych drzwiach Mercedes-Maybach Klasy S są szczególnie wyrafinowane i można je również przesuwać spiralnie w kierunku pasażerów.

Poczucie przestronności: wyznaczanie nowych standardów w zakresie komfortu snu i odpoczynku z tyłu

Mercedes-Maybach Klasy S został specjalnie zaprojektowany do prowadzenia przez kierowcę. Dla kierowcy i każdego pasażera z przodu nie było żadnych kompromisów w porównaniu do „normalnej” Klasy S. Tutaj jednak prawdziwe poczucie przestronności znajduje się z tyłu. Korzyści z wydłużenia rozstawu osi o 200 mm odczuwane są w całości w tylnej części pojazdu, gdzie specyfikacja została jeszcze bardziej dopracowana. Dzięki linii dachu, możliwe było również dalsze podniesienie przestrzeni na głowę.

Wyraźnym wskazaniem, że właściciel Mercedes-Maybach Klasy S zazwyczaj znajdzie się w drugim rzędzie, są standardowo wyposażone fotele wykonawcze po lewej i prawej stronie. Te tylne siedzenia oferują unikalny poziom komfortu dzięki specjalnemu systemowi regulacji kinematycznej. W przeciwieństwie do normy, oparcie jest regulowane osobno, podczas gdy przestrzeń na stopy i punkt odniesienia dla siedzenia pozostają niezmienne. Poduszka może być regulowana osobno, z nachyleniem i regulacją poziomą połączoną.

Dla foteli wykonawczych maksymalny kąt nachylenia oparcia wynosi 43,5 stopnia. Najbardziej pionowa pozycja oparcia wynosząca 19 stopni pozwala na relaksującą pracę z tyłu. Składane fotele mają podparcie dla łydek, które jest swobodnie regulowane pod względem długości i kąta. Standardowo luksusowe podłokietniki są wyposażone w dodatkową poduszkę.

Pakiet kierowcy jest również częścią standardowego wyposażenia. „Pozycja kierowcy” dla siedzenia pasażera z przodu to jeden z kluczowych elementów: dzięki zmianom w systemie kinematycznym, pasażer siedzący z tyłu po stronie pasażera z przodu ma o 77 mm więcej miejsca na stopy w porównaniu do normalnego fotela pasażera z przodu w najbardziej wysuniętej do przodu pozycji. Oprócz tej „pozycji kierowcy”, siedzenie pasażera z przodu może być złożone do przodu, a tylne siedzenie można ustawić w przedłużonej pozycji odchylonej podczas przerwy. Luksusowe podłokietniki EASY ADJUST są standardem dla kierowcy i pasażera, a ten po stronie pasażera z przodu może być składany. Dla pasażera z tyłu pakiet kierowcy zawiera również podparcie na pięty, które wysuwa się spod siedzenia pasażera z przodu. To pozwala na przyjęcie pozycji odchylonej, która wyznacza nowe standardy w branży motoryzacyjnej w zakresie komfortu snu i odpoczynku.

Indywidualne funkcje siedzeń z tyłu i fotele kierowcy są oczywiście elektrycznie obsługiwane za pomocą typowych paneli sterujących Mercedes w tylnych drzwiach. Tylni podłokietnik ma podwójny uchwyt na kubki, miejsce do przechowywania i drewniane wykończenie.

Na życzenie można jeszcze bardziej zwiększyć komfort pasażerów z tyłu. Pakiet komfortu tylnych siedzeń zawiera na przykład indywidualnie regulowane siedzenia multicontour oraz funkcję masażu ENERGIZING opartą na zasadzie gorących kamieni.

Tylny apartament klasy pierwszej (moduł konsoli w tylnym wnętrzu) jest wizualnym przedłużeniem przedniej konsoli na tunelu centralnym. Wyposażony jest w innowacyjne termo uchwyty, które przy użyciu technologii Peltiera chłodzą lub podgrzewają napoje przez dłuższy czas.

Podobnie jak w fotelu samolotowym, konsola centralna dostępna jest z dwoma stoliczkami, które można łatwo złożyć jedną ręką. Dwa przegubowe połączenia na ramieniu oraz spodzie stolika pozwalają na dostosowanie go do niemal każdej pozycji. Podpory stolika i powierzchnie wykonane są z lekkiego stopu, łącząc dużą stabilność z wysokiej jakości wyglądem. Powierzchnie stolików mają skórzane wstawki, aby zapewnić wygodną powierzchnię do pisania.

Aby zapewnić maksymalną kontrolę klimatyczną w tylnej części, w tylnej części znajduje się drugi, standardowo wyposażony automatyczny system klimatyzacyjny THERMOTRONIC z dwoma dodatkowymi strefami klimatycznymi dla tylnych siedzeń. Panel sterujący na tylnej części konsoli centralnej pozwala na indywidualne ustawienie temperatury i dystrybucji powietrza dla lewej i prawej strony. Aby skierować kontrolę klimatyzacji, znajdują się dwa wloty w konsoli centralnej oraz w słupkach B i w tylnej przestrzeni na stopy. Dzięki COMAND Online kierowca może wygodnie dostosować również automatyczny system klimatyzacyjny dla tylnej części pojazdu.

Jako ekskluzywne opcjonalne wyposażenie (standard w Mercedes-Maybach S 600), dostępny jest pakiet AIR-BALANCE z jonizacją, ulepszonym filtrowaniem powietrza oraz aromatyzacją za pomocą AGARWOOD, ekskluzywnych perfum Maybach (zobacz sekcję o wyposażeniu).

Aeroakustyka: w tylnej części najcichszej produkowanej limuzyny na świecie

Wewnątrz Mercedes-Maybach Klasy S poziom hałasu wiatru jest imponująco niski, a mimo dużych okien, jest cichszy niż nawet najcichszy samochód na świecie – Klasa S Coupé. Dla pasażerów z tyłu Mercedes-Maybach Klasy S to najcichszy samochód osobowy na świecie w produkcji. W eksperymentalnych pojazdach przeprowadzono również rozległe pomiary, uwzględniając całkowite odchylenie w tylnym wnętrzu. To dlatego, że umiejscowienie pasażera daleko od bocznych okien i w kierunku tylnej szyby oraz okien trójkątnych tworzy nową sytuację akustyczną.

Specjalne uszczelki optymalizują izolację akustyczną, zapewniając w ten sposób doskonałą wydajność aeroakustyczną z tyłu. Obejmują one uszczelki w rogach tylnych drzwi, które mają profil węża zamiast zwykłej uszczelki wargowej oraz klejone okna trójkątne z specjalną uszczelką.

Inne działania w tylnej części pojazdu obejmują dużą powierzchnię izolacji wokół pojedynczych siedzeń, obejmującą od poduszki siedzenia aż po tylną panel i pakiet bagażowy. Inteligentne prowadzenie powietrza wokół pakietu bagażowego redukuje hałas, a uszczelnione kołowroty na pasach bezpieczeństwa zapobiegają potencjalnym niepożądanym dźwiękom. Tekstylna wyściółka podłogi i wykończenie architektury kół mają działanie izolacyjne i absorpcyjne, co redukuje wysokoczęstotliwościowe hałasy opon w wnętrzu.

Nowy tunel aeroakustyczny w Centrum Technologii Mercedes-Benz w Sindelfingen został uruchomiony we wrześniu 2013 roku i odegrał kluczową rolę w osiągnięciu doskonałego, cichego zachowania. Na przykład, system taśmy transportowej/balansu jest zintegrowany z talerzem o średnicy dwunastu metrów. Oznacza to, że testowe pojazdy mogą również być poddawane kątem do strumienia powietrza, aby symulować podmuchy wiatru.

W rezultacie eksperci w dziedzinie aeroakustyki mogli badać perfekcyjny design struktury drzwi Mercedes-Maybach Klasy S pod działaniem wiatru. Uszczelka drzwi musi ściśle przylegać, nawet gdy jest poddawana stałemu lub zmiennemu bocznemu wiatrowi, jak ma to miejsce podczas mijania ciężarówki, na mostach, w lesistych obszarach czy podczas jazdy drogą nadmorską. Pomimo ciśnienia ujemnego po stronie przeciwną do wiatru, drzwi nigdy nie powinny być odsunięte więcej niż kilka milimetrów od uszczelki. Duże drzwi są szczególnie podatne na to zjawisko, ponieważ siła jest produktem (ujemnego) ciśnienia i powierzchni.

Aerodynamika: wiele detali z optymalnym przepływem

Z wartością Cd równą 0.26, Mercedes-Maybach Klasy S utrzymuje pozycję lidera marki w zakresie aerodynamiki.

Wdrożono szereg optymalizacji aerodynamicznych:

  • Spoilery kół z aerodynamicznie zoptymalizowanym konturem z przodu kół
  • Duża powierzchnia obudowy na tylnej osi
  • Aerodynamicznie wydajny design przednich i tylnych zderzaków oraz tylnego spoilera
  • Optymalizowany design zewnętrznych lusterek z podstawą lustra
  • Uszczelnione otoczenia reflektorów
  • Ulepszona uszczelka sekcji chłodnicy i właściwości przepływu w celu efektywnego wykorzystania dostępnego powietrza chłodzącego
  • Strumieniowe kanały odpływowe
  • Obniżenie pojazdu o maksymalnie 20 mm w zależności od prędkości
  • Spojler na każdym światłowodzie
  • Aerodynamicznie zoptymalizowane podwozie z rozbudowanym podwoziem silnika i osłoną podwozia

Design zewnętrzny: elegancki i ekskluzywny

W swoim zewnętrznym designie Mercedes-Maybach Klasy S łączy stylową, bezwysiłkową przewagę z wyznaczającą trendy ekskluzyjnością. Pojazd ożywia nowoczesny luksus (w najprawdziwszym tego słowa znaczeniu) w wyjątkowy sposób. Razem z wydłużonym rozstawem osi, wyraziste linie sugerują moc i dynamikę. Dzięki specjalnemu projektowi bocznej ściany, zachowane są charakterystyczne elementy designu dla Klasy S, takie jak falująca, kopułowa linia dachu.

Kluczowym wyróżniającym elementem jest nowa linia boczna: w porównaniu z wersją długoskrzydłową Klasy S, wyraziste tylne drzwi zostały skrócone o 66 mm i wydają się harmonijnie wkomponowywać w całość. Drzwi nie mają okna trójkątnego. Zostało to przeniesione do słupka C. W rezultacie, tylne siedzenia znajdują się za wycięciem drzwi, co daje poczucie wyjątkowej prywatności i ekskluzywności. Okna trójkątne i inne obszary szklane mają chromowane obramowania. Słupek B również jest pokryty chromem. Eleganckie logo Maybach Manufaktur – podwójne M w łukowatym trójkącie – ozdabia słupki C po obu stronach. Co więcej, dostępne są ekskluzywne 20-calowe (50,8 cm) lekkie felgi odlewane dla Mercedes-Maybach Klasy S. Zamiast delikatnych szprych, ich design ma dużą powierzchnię, podkreślając wysoką jakość modelu flagowego.

Ogólnie rzecz biorąc, Mercedes-Maybach Klasy S jest o 207 mm dłuższy niż Klasa S w wersji długiej. 200 mm z tego wynika z wydłużenia między słupkiem B i C. Cała ta dodatkowa przestrzeń jest wykorzystywana do zwiększenia komfortu dla pasażerów z tyłu.

Subtelne, ale zauważalne zmiany w strefach przednich i tylnych odróżniają najdłuższą Klasę S od jej mniejszych rodzeństwa. Trzy podwójne żaluzje w chromie w obrębie wykończenia chłodnicy mają wpływ na elegancki wygląd Mercedes-Maybach Klasy S. Dodatkowe pionowe wykończenie w chromie dyskretnie, ale głęboko podkreśla specjalny urok tego niezwykłego pojazdu. Ten motyw jest ponownie podejmowany w designie na końcu nadwozia.

Kluczowe cechy designu przedniego końca:

  • Dominujące wykończenie chłodnicy z dużym otworem na chłodnicę i trzema podwójnymi żaluzjami w chromie
  • Subtelne pionowe wykończenie w chromie
  • Podwójne wykończenie w wlotach powietrza po prawej i lewej stronie
  • Podwójne wykończenie w dolnej części zderzaka

Wyrazisty design boków kończy się w efektywnym zakończeniu z tyłu. Podwójne żaluzje w chromie zastosowane z przodu są kontynuowane w obszarze tylnym, podkreślając wysoką jakość i elegancję.

Kluczowe cechy designu tylnego końca:

  • Poziome linie podkreślają szerokość pojazdu
  • Elementy wykończenia rur wydechowych w chromie zintegrowane w zderzaku z pionowym podziałem
  • Podwójne żaluzje w chromie w dolnej sekcji zderzaka dodają idealnego wykończenia pojazdowi
  • Napis Maybach na pokrywie bagażnika (zamontowany po lewej stronie w kierunku jazdy)

Design wnętrza: esencja nowoczesnego luksusu

„Stworzyć tylko to, co najlepsze z najlepszych – samochód, który spełnia każde ostatnie życzenie i wyróżnia się niezwykle wyrafinowaną elegancją oraz mocą” – to cel, według broszury Maybacha z 1930 roku. To pozostaje aktualne do dziś. Wnętrze Mercedes-Maybach Klasy S otula pasażerów nowoczesnym luksusem w stylu lounge. Z wyraźną architekturą, wyrafinowanymi materiałami i stylowymi kontrolkami, pojazd ucieleśnia zmysłową elegancję.

Pakiet wykończenia Exclusive, który jest standardowo wyposażony, jeszcze bardziej zwiększa poczucie wartości, szczególnie w tylnej części pojazdu. Zmysłowo zakrzywione, drobne drewniane wykończenie o ręcznie wykończonym charakterze otacza cały system siedzeń tylnych. Wykończenie tylnej poduszki oparcia, drzwi i pokrywy wlotów powietrza lśni w finezyjnym drewnie.

Dla ekskluzywnego wyglądu przednie centralne podłokietniki z nappa skórą lub ekskluzywną tapicerką nappa mają wytłoczony herb Maybach (a także podłokietniki z tyłu w połączeniu z tylnym apartamentem klasy pierwszej). Inną szczególną cechą na desce rozdzielczej jest analogowy zegar w designie IWC. Cyfry są indywidualnie frezowane i nakładane, podkreślając ekskluzywny design analogowego zegara. Zarówno cyfry, jak i wskaźniki są wykonane z drobnego metalu.

Wysokie standardy jakości Mercedes-Maybach Klasy S są widoczne już w drzwiach, które mają nawet ręcznie szyte wykończenie drzwi jako część standardowego wyposażenia (w nappa skórze z ekskluzywną skórą jako opcją dodatkową). Ta ekstrawagancja jest częścią luksusowego, ręcznie wykonanego charakteru „Manufaktur”. Ekskluzywne cechy stosowane w Mercedes-Maybach Klasy S to elementy wykończeniowe w drewnie/chromie i skórze na wysokości ramion w panelach drzwi, chromowane siatki głośników wysokotonowych oraz światłowody dla oświetlenia ambientowego po bokach na podłokietniku. Razem tworzą unikalną atmosferę, przekazującą poczucie przestronności.

Modele: z silnikami V12 i V8 oraz 4MATIC

Najwyższym modelem w ofercie jest Mercedes-Maybach S 600. Jego silnik V12 biturbo generuje moc 390 kW (530 hp). Przy pojemności 5980 cm³ maksymalny moment obrotowy 830 Nm jest dostępny od 1900 rpm. Mercedes-Maybach S 600 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,0 sekund, a maksymalna prędkość wynosi 250 km/h (ograniczona elektronicznie). Najważniejsze cechy silnika V12 to aluminiowa konstrukcja silnika, jednostkowy napęd łańcuchowy, forged crankshaft z wysokogatunkowej stali hartowanej, forged pistons, dedykowana cewka zapłonowa z wieloma iskrami, zawory wylotowe z otwartymi nogami wypełnione sodem oraz obwód chłodzenia o niskiej temperaturze z osobnym zbiornikiem wyrównawczym.

Silnik V8 biturbo w Mercedes-Maybach S 500 generuje moc 335 kW (455 hp) przy pojemności 4663 cm³. Jego maksymalny moment obrotowy wynosi 700 Nm. Złożona zużycie paliwa NEDC dla limuzyny wynosi zaledwie 8,9 litra / 100 km (benzyna premium). Emisja CO2 to 207 g/km. Mercedes-Maybach S 500 4MATIC będzie również dostępny od czerwca 2015. Stały napęd na wszystkie koła poprawia przyczepność i stabilność jazdy, szczególnie przy trudnych warunkach drogowych, na przykład zimą. Mercedes-Maybach S 500 standardowo wyposażony jest w nowy 9G-TRONIC, światowej pierwszej dziewięciobiegowej automatycznej skrzyni biegów w segmencie premium. Szeroki rozkład przełożeń (9.15) dla biegów od jedynki do dziewiątki pozwala na zredukowanie prędkości obrotowej silnika, co jest kluczowym czynnikiem dla wysokiej efektywności energetycznej i komfortu jazdy. Skrócone czasy zmiany biegów i reakcji zapewniają optymalną spontaniczność w połączeniu z doskonałą łatwością zmiany biegów. Mercedes-Maybach S 600 jest wyposażony w najnowszą ewolucję automatycznej skrzyni biegów 7G-TRONIC PLUS.

Karoseria: wzorowa stabilność

Od samego początku, karoseria Mercedes-Maybach Klasy S została opracowana równolegle z dwoma krótszymi modelami Klasy S, dzięki czemu korzysta z innowacyjnych rozwiązań tam zastosowanych. Nowa Klasa S zdobyła już najbardziej prestiżową nagrodę w budowie nadwozi samochodowych: na corocznej konferencji EuroCarBody w Bad Nauheim w październiku 2013 roku, zdobyła pierwsze miejsce. Decydującymi czynnikami były wysoko innowacyjna konstrukcja hybrydowa z aluminium nadwozia Klasy S, zawierająca różne materiały, takie jak odlewane aluminium i stales o wysokiej wytrzymałości, w połączeniu z efektywnym zastosowaniem odpowiednich technologii łączenia, takich jak spawanie aluminium MIG, nitowanie samopierwające i pierwsze wykorzystanie spawania RobScan na aluminium w dużej produkcji.

Na podstawie tej wzorcowej podstruktury karoseria Mercedes-Maybach, która ma największe boczne panele w produkcji seryjnej w jednym kawałku, została dalej zoptymalizowana. Powtarzające się wzmocnienia u podstawy słupka B – inżynierowie z dużym podekscytowaniem mówią o wzmocnieniach w kształcie butów na Klasy S w wersji długoskrzydłowej, które tutaj w Mercedes-Maybach zmieniają się w „botki” – oraz w przejściu od niemal kwadratowego wycięcia drzwi do nadkola zapewniają dodatkową sztywność. Pomimo znacznie dłuższej długości, NVH ma charakter typowy dla swojej klasy. Wśród innych czynników, przymocowania dla odchylanych siedzeń z tyłu zostały powiększone, aby uniknąć subtelnych wibracji – modyfikacja, która również korzysta z Klasy S w wersji długiej.

Bezpieczeństwo: inteligentne systemy wspomagania i innowacje dla tyłu

Podobnie jak Klasa S, Mercedes-Maybach Klasy S dostępny jest z licznymi nowymi systemami wspomagania, które czynią jazdę jeszcze bardziej komfortową i bezpieczną. Systemy Intelligent Drive obejmują PRE-SAFE® Brake z detekcją pieszych, DISTRONIC PLUS z asystentem kierownicy oraz Stop&Go Pilot, Brake Assist BAS PLUS z asystentem przejazdu przez skrzyżowania, aktywnym asystentem utrzymania pasa ruchu, adaptacyjnym asystentem świateł drogowych Plus i asystentem nocnym Plus.

W postaci przedłużacza klamry pasa bezpieczeństwa, poduszki powietrznej (oba wchodzące w skład pakietu PRE-SAFE® dla tyłu) oraz poduszki powietrznej na siedzisku, Mercedes-Maybach Klasy S ma dodatkowe innowacyjne funkcje bezpieczeństwa, które nie są dostępne nawet jako opcje z innych marek.

Fotele wykonawcze z tyłu standardowo wyposażone są w innowacyjną poduszkę powietrzną na siedzisku. Poduszka powietrzna znajduje się pod tapicerką siedziska, ale nad plastikową powłoką siedzenia, która jest przesuwana przez mechanizmy siedzeń. Oznacza to, że poduszka powietrzna jest zawsze w odpowiedniej pozycji w stosunku do pasażera.

W przypadku wypadku, z pasażerem w pozycji odchylonej na płaskiej siedzisku, bez dodatkowych środków istnieje niebezpieczeństwo, że obszar miednicy przesunie się pod pasem (zjawisko submariningu). Tego można zapobiec dzięki poduszce na siedzisku, która podnosi przednią część tapicerki siedzenia. Poduszka powietrzna jest aktywowana tylko wtedy, gdy siedzenie jest w pozycji odchylonej podczas wypadku. Nie jest aktywowana w pozycji pionowej, gdyż nie ma wtedy ryzyka submariningu.

Redukcja luzu pasa: przedłużacz klamry pasa bezpieczeństwa

W przedłużaczu klamry pasa bezpieczeństwa elektryczny silnik automatycznie podnosi i opuszcza klamrę. Ułatwia to zapinanie pasa bezpieczeństwa i redukuje luz pasa w obszarze miednicy i klatki piersiowej. Pasażerowie są również mocniej zabezpieczeni zarówno w kierunku bocznym, jak i wzdłużnym. Przedłużacz klamry pasa jest częścią integralnej koncepcji bezpieczeństwa Mercedes-Benz. Poprzez systemowe wdrażanie bezpieczeństwa jako priorytetu, ta koncepcja obejmuje wszystkie etapy bezpieczeństwa samochodu: od bezpieczeństwa podczas jazdy po bezpieczeństwo w niebezpiecznych sytuacjach, a także od ochrony w wypadku po minimalizację konsekwencji.

Innowacja to klasyczny Mercedes-Benz, poprawiający bezpieczeństwo i komfort w jednym. Ponieważ zapięcie pasów bezpieczeństwa z tyłu również stało się znacznie prostsze: klamra pasa pojawia się z tapicerki, gdy tylne drzwi są otwarte, i jest wyposażona w podświetlany otwór do wprowadzania. Ułatwienie korzystania z pasa bezpieczeństwa w ten sposób może zwiększyć procent pasażerów z tyłu, którzy się zapinają. Ułatwia to również pomoc dzieciom lub osobom potrzebującym pomocy w zapięciu pasów bezpieczeństwa.

Przedłużacz klamry pasa bezpieczeństwa jest ponadto zintegrowany z systemem bezpieczeństwa PRE-SAFE® anticipacyjnym. Oznacza to, że w przypadkach aktywacji PRE-SAFE® w krytycznych sytuacjach podczas jazdy, występuje również odwracalne napięcie pasa z tyłu poprzez przedłużacz klamry pasa bezpieczeństwa. System zabezpieczeń i pasażerowie są w ten sposób lepiej przygotowani na ewentualną sytuację wypadkową. W ten sposób przedłużacz klamry pasa bezpieczeństwa uzupełnia pyrotechniczne napięcie pasa, które standardowo występuje we wszystkich zewnętrznych siedzeniach tylnych w pojazdach Mercedes-Benz od wielu lat, i jest uruchamiane w przypadku uderzenia przekraczającego określoną ciężkość.

Przedłużacz klamry pasa bezpieczeństwa to zmotoryzowana klamra, która może być wydłużona o maksymalnie 50 mm i skrócona o maksymalnie 40 mm. Klamra pasa jest przymocowana za pomocą kabla do nakrętki, która przemieszcza się na wrzecionie, przekształcając ruch obrotowy silnika elektrycznego w ruch liniowy.

Poduszka powietrzna dla pasów bezpieczeństwa: poduszka pasa bezpieczeństwa

Poduszka pasa bezpieczeństwa to napinająca poduszka, która zmniejsza obciążenie klatki piersiowej w przypadku uderzenia czołowego i w ten sposób zmniejsza ryzyko obrażeń pasażerów z tyłu. Ponieważ technologia pomiaru dummies nie jest w stanie zweryfikować korzyści wynikających z szerszego pasa, takich jak mniejsze siły działające na pasażerów w obszarze żeber, eksperci bezpieczeństwa Mercedes pracowali również intensywnie z wirtualnymi modelami ludzkimi. Takie modele generowane komputerowo umożliwiają uzyskanie szczegółowych wyników dotyczących obciążeń biomechanicznych w przypadku wypadku.

Jeśli czujniki wypadków wykryją poważne uderzenie czołowe, jednostka sterująca poduszką powietrzną uruchomi uruchomienie i napełnienie poduszki pasa bezpieczeństwa. Generator gazu następnie napełnia wielowarstwowy pas z szyciami rozdzielającymi do niemal trzech razy jego normalnej szerokości. Powstała większa powierzchnia jest w stanie lepiej rozłożyć siłę działającą na pasażera siedzącego. To zmniejsza ryzyko obrażeń.

Poduszka pasa bezpieczeństwa używana jest podobnie jak zwykły pas bezpieczeństwa. Design pasa jest inny niż standardowy pas, ale uzyskał najwyższe oceny w praktycznych próbach za intensywny komfort noszenia i wyjątkowo miękką krawędź pasa.

Inne środki ochronne: windowbag i torakso-boczna poduszka

Jeśli centralna jednostka sterująca wykryje zderzenie boczne, poduszki windowbag i torakso-boczna są uruchamiane po stronie pojazdu, na którą następuje uderzenie. Aby ustalić przyspieszenie boczne, centralny czujnik wypadków uzyskuje wsparcie od zewnętrznych czujników satelitarnych znajdujących się u podstawy słupków B. Czujniki ciśnienia we wszystkich czterech drzwiach również pomagają oszacować intensywność uderzenia.

Wyposażenie i detale: ekskluzywne perfumy i ręcznie wykonane kieliszki do szampana

Jako flagowy model w ofercie Mercedes-Benz, Mercedes-Maybach Klasy S spełnia najwyższe wymagania pod względem luksusowych detali i komfortu. Oprócz wszystkich udogodnień konwencjonalnej Klasy S, szereg ekskluzywnych detali wewnętrznych podkreśla ambicję Mercedes-Maybach Klasy S do przewodzenia.

Oto przegląd najważniejszych ekskluzywnych akcentów:

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.