MERCEDES BENZ S-Class Maybach (X223) 2020-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MERCEDES BENZ S-Class Maybach (X223) 2020-Present

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ S-Class Maybach (X223) 2020-Present

Po nieudanej próbie wprowadzenia Maybacha jako odrębnej marki, Mercedes-Benz zdecydował się uczynić z niego wersję wyposażeniową, która oferowała znacznie więcej niż tylko błyszczące felgi i lepszą plastikową wykończenie wewnątrz.

W 2015 roku niemiecki producent samochodów wprowadził wersję Maybach dostępną dla swojego flagowego modelu, S-Class. Efekt był oszałamiający, a w ciągu zaledwie pięciu lat sprzedano ponad 60 000 sztuk. Jasno było widać, że koncepcja w pełni wyposażonego S-Class zyskała większe zainteresowanie niż standardowy Maybach 62.

Model Maybach z 2021 roku był o 19 cm (7″) dłuższy niż S-Class z przedłużonym rozstawem osi, co przyniosło korzyści pasażerom tylnym. Na górze przedniego grilla, z pionowymi chromowanymi listwami, umieszczono napis Maybach. Jednak na masce pozostała trójramienna gwiazda. Aby podkreślić luksusowy charakter modelu, Mercedes-Benz umieścił charakterystyczne trójwymiarowe logo marki na słupkach C.

Jednak to wnętrze miało największe znaczenie, zwłaszcza tylne siedzenia, w których Maybach zainstalował fotele Executive, oferujące więcej miejsca na nogi niż w salonie klasy pierwszej. Dla pasażerów z tyłu przewidziano także mobilne biuro, lodówkę oraz fotele masujące. Aby zredukować hałas wewnętrzny, Mercedes-Benz współpracował z Burmeisterem, aby zainstalować aktywny system kompensacji hałasu drogowego.

Dla kierowcy producent zainstalował jedynie cyfrowe wyświetlacze dla zestawu wskaźników oraz jednostki multimedialnej.

 Od momentu wprowadzenia na rynek w 2015 roku dostarczono na całym świecie około 60 000 egzemplarzy Mercedesa-Maybacha Klasy S. W 2019 roku sprzedano około 12 000 egzemplarzy, co jest największą liczbą w historii. Wzrost sprzedaży w Chinach osiągnął dwucyfrowy wynik. Oprócz Chin, głównymi rynkami sprzedaży w ostatnich latach były Rosja, Korea Południowa, USA oraz Niemcy. Nowy Mercedes-Maybach Klasy S ma na celu kontynuowanie tej udanej historii. Łączy doskonałość i nowoczesne rozwiązania niedawno zaprezentowanego flagowego modelu Mercedes-Benz z ekskluzywnością i tradycją Maybacha. Osiemnastocentymetrowy dłuższy rozstaw osi w porównaniu do długiej wersji Mercedesa-Benz Klasy S w pełni korzysta z przestrzeni z tyłu. Dzięki standardowym fotelom Executive oraz pakietowi Chauffeur, tylna część staje się komfortową przestrzenią do pracy lub wypoczynku. Uzupełniają je ekskluzywne detale, takie jak duże obszary wykończenia na tylnej części przednich foteli oraz pomiędzy dwoma pasażerami z tyłu. W wielu rynkach sprzedaż Mercedesa-Maybacha Klasy S rozpocznie się przed końcem 2020 roku, a Niemcy dołączą wiosną 2021 roku.

„Nowy Mercedes-Maybach Klasy S podkreśla nowoczesne podejście do naszej ekskluzywnej oferty produktów tuż przed setną rocznicą automobili Mercedes-Maybach,” mówi Dirk Fetzer, szef zarządzania produktem Mercedes-Maybach. „Jak wtedy, dzisiejsi klienci mają wysokie oczekiwania dotyczące ekskluzywności i indywidualności, eleganckiego designu oraz pierwszorzędnego wykończenia, wszystko oparte na najnowszej technologii. Szczególnie w zakresie komfortu, bezpieczeństwa i designu nowy Mercedes-Maybach Klasy S ma unikalne cechy sprzedażowe w mocno konkurencyjnym segmencie luksusowym.”

Mercedes-Maybach Klasy S (długość/szerokość/wysokość: 5469/1921/1510 milimetrów) to klasyczna limuzyna trzyboczna. Cechami wyróżniającymi z przodu są charakterystyczna maska z chromowanym wlotem powietrza oraz grill chłodnicy Mercedes-Maybach. Jest on łatwo rozpoznawalny dzięki pionowym, trójwymiarowym paskom wykończeniowym. Nazwa MAYBACH jest elegancko wkomponowana w chromowy obramowanie grilla. Tylne drzwi są szersze niż w modelach „braci”, a słupki C mają stałe okno ćwierć. Ekskluzywność podkreśla logo marki Maybach na słupku C. Na życzenie Mercedes-Maybach Klasy S może być wyposażony w elektrycznie otwierane tylne drzwi.

Ekskluzywny wygląd Mercedesa-Maybacha Klasy S można wzbogacić o dwukolorowe wykończenie lakiernicze z ręcznie naniesioną linią dzielącą, która stosowana jest przy najwyższych standardach jakości. Jest dostępne jako opcjonalne wyposażenie, podobnie jak technologia reflektorów DIGITAL LIGHT. Umożliwia ona nowe funkcje, np. projektowanie linii prowadzących lub symboli ostrzegawczych na drodze przed pojazdem. W każdym reflektorze DIGITAL LIGHT znajduje się moduł świetlny z trzema bardzo mocnymi diodami LED, które są załamane i ukierunkowane przez 1,3 miliona mikro-luster.

Wnętrze: przestrzeń i komfort w tylnej części

Wnętrze Mercedesa-Maybacha Klasy S bazuje na zupełnie nowym designie wnętrza Mercedesa-Benz Klasy S. Rzeźbiony wygląd deski rozdzielczej, konsoli centralnej i podłokietników wydaje się unosić nad rozległym wnętrzem.

Dostępnych jest do pięciu ekranów wyświetlacza. W standardzie znajduje się 12,8-calowy wyświetlacz OLED jako centrum kontroli wysokiej technologii. Na życzenie dostępny jest 12,3-calowy wyświetlacz 3D dla kierowcy z trójwymiarową reprezentacją innych użytkowników drogi oraz wyraźnym efektem głębi i cieni.

Charakterystyczny wygląd wyświetlacza kierowcy w trybie wyświetlania Exclusive podkreśla szczególny status Mercedesa-Maybacha: Ramki wskaźników są w kolorze różowego złota.

Ten kolor jest również stosowany w aktywnym oświetleniu otoczenia (opcjonalne wyposażenie), tj. animowanym świetlnym pasku LED z inteligentnymi funkcjami komfortu i bezpieczeństwa. Z różowym złotem białym i ametystowym blaskiem aktywne oświetlenie otoczenia ma teraz dwa nowe motywy kolorystyczne. Wyświetlacz powitalny „Welcome Rear” witający pasażerów specjalnym pokazem świetlnym. Adaptacyjne tylne oświetlenie ma swoją premierę w Mercedes-Maybach. Działa zgodnie z życzeniami pasażerów w kilku aspektach: poza jasnością, rozmiarem i położeniem plamy światła, można je dostosować. Jest również szeroki zakres regulacji między precyzyjnym światłem roboczym a relaksującym światłem w salonie.

Na pokładzie również nie brakuje klasycznego luksusu: nowe cechy to duże obszary wykończenia na przednich fotelach. Wysokiej jakości drewniane obramowania okalają tylną część oparć przednich siedzeń. Jeśli wybierze się First-Class Rear, podobnie uderzający obszar wykończenia znajduje się pomiędzy dwoma pasażerami z tyłu.

Osiemnaście centymetrów dłuższy rozstaw osi w porównaniu do długiej wersji Mercedesa-Benz Klasy S w pełni korzysta z przestrzeni z tyłu.

Wyraźnym sygnałem, że właściciel Mercedesa-Maybacha Klasy S zazwyczaj będzie znajdować się na tylnej kanapie, są fotele Executive po lewej i prawej stronie oraz pakiet Chauffeur jako standardowe wyposażenie. Pasażer może niezależnie dostosować powierzchnię siedziska oraz oparcie fotela Executive. Używając podnośnika na przednim fotelu oraz elektrycznie wysuwanego podnóżka, uzyskuje się ciągłą, komfortową powierzchnię do leżenia, co zapewnia przyjemną pozycję do snu. Zakres regulacji podnóżka został wydłużony o około 50 mm w porównaniu do poprzedniej serii. Funkcja masażu w podparciu na łydkach w ramach pakietu Seating Comfort package Rear to kolejna nowa cecha. Ogrzewanie szyi/ramion z tyłu to kolejna funkcjonalność komfortu.

System infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) jest jeszcze bardziej osobisty i intuicyjny w obsłudze.

Druga generacja MBUX wprowadzona w 2018 roku debiutuje w nowej Klasie S. Wyjątkową cechą MBUX jest jego integracja z szeroką gamą systemów pojazdu i danych z czujników. Doskonałe wyświetlacze na maksymalnie pięciu dużych ekranach, częściowo z technologią OLED, ułatwiają kontrolowanie funkcji pojazdu i komfortu. Możliwości personalizacji i intuicyjnej obsługi stały się znacznie szersze. Na życzenie Mercedes-Maybach Klasy S można również wyposażyć w MBUX Interior Assist z tyłu.

MBUX Interior Assist rozpoznaje liczne intencje pasażerów. Rozpoznaje kierunek wzroku, gesty rąk i mowę ciała pasażerów, aby wspierać automatyczne funkcje pojazdu w zależności od sytuacji. Mercedes-Maybach Klasy S jest również w stanie rozpoznać ruchy i gesty pasażerów z tyłu za pomocą kamer laserowych 3D w podsufitce. Na przykład, przedłużacz pasa bezpieczeństwa dla zewnętrznych miejsc z tyłu automatycznie podaje pas, gdy MBUX Interior Assist rozpozna intencję pasażera sięgnięcia po pas rękami. Funkcja ostrzegania przed wyjściem została również rozszerzona i jest w stanie zarejestrować, że pasażer z tyłu zamierza opuścić pojazd.

Zoptymalizowana konstrukcja silników dla efektywnego dostarczania mocy

Silniki Mercedesa-Maybacha Klasy S pochodzą z portfolio Mercedes-Benz i są częściowo wspomagane elektrycznie. Elektryfikacja realizowana jest przez zintegrowany system start-stop drugiej generacji (ISG). Umożliwia on zwiększenie mocy do 15 kW, ułatwia efektywne „ślizganie” podczas jazdy z stałą prędkością, czyni doświadczenie start-stop jeszcze bardziej komfortowym i sprawia, że układ napędowy jest bardziej efektywny ogólnie. Napęd na wszystkie koła jest zawsze standardowym wyposażeniem.

Skrzynia biegów 9G-TRONIC została dalej rozwinięta i dostosowana do ISG. Silnik elektryczny, elektronika mocy oraz chłodnica skrzyni biegów zostały przeniesione do lub na skrzynię. W połączeniu z ISG udało się wyeliminować cały dwuczęściowy napęd pasowy, ponieważ zastosowano elektryczny kompresor chłodzący. Oznacza to, że nawet gdy silnik nie pracuje (fazy start-stop i ślizgu), wnętrze można efektywnie i komfortowo klimatyzować.

Do oczyszczania spalin wykorzystywany jest układ wydechowy z filtrem cząstek stałych benzynowych skonfigurowany dla wariantu silnika. Czujniki ciśnienia i temperatury oraz najnowsze czujniki tlenu zapewniają efektywne traktowanie spalin w całej mapie charakterystyki.

Zawieszenie: komfortowa konfiguracja z zaskakującą zwrotnością

Standardowym wyposażeniem jest pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC z ciągłą regulacją tłumienia ADS+. Korzystając z DYNAMIC SELECT, kierowca może indywidualnie dostosować charakterystykę układu napędowego, ESP®, zawieszenia i kierownicy. Wybór dokonywany jest za pomocą kontroli na dolnej części centralnego wyświetlacza. DYNAMIC SELECT ma dedykowany tryb jazdy MAYBACH, który skupia się całkowicie na komforcie jazdy.

Opcjonalne kierowanie tylną osią poprawia manewrowość w obszarach zurbanizowanych. Zmniejsza to promień skrętu o maksymalnie dwa metry. Klienci mają do wyboru dwie warianty: 4,5° i 10° kierowania tylną osią. Zamiast 13,4 metra, promień skrętu wynosi wtedy 12,4 lub 11,4 metra.

Opcjonalne, w pełni aktywne zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL oparte na 48 V wykorzystuje kamerę stereoskopową do skanowania drogi przed pojazdem, a także wygładza nierówności. Daje również dodatkową ochronę w przypadku kolizji bocznej, podnosząc poziom pojazdu. Może zmniejszyć obciążenia działające na pasażerów, ponieważ kieruje siły uderzenia w kierunku szczególnie odpornych struktur w dolnej części pojazdu.

Komfort akustyczny: niezwykle cichy i mało wibracji

Nowa luksusowa limuzyna jeszcze bardziej poprawia bardzo dobre właściwości NVH (hałas, wibracje, szorstkość) nowej generacji Klasy S. Rozszerzone środki NVH w głównej mierze korzystają z tylnej części pojazdu. Dodatkowa absorbująca pianka została zainstalowana w obszarze tylnych nadkoli, na przykład. Dodatkowe, stałe ćwierć okna w słupkach C mają grubsze szkło laminowane, ponieważ są blisko głów pasażerów z tyłu. Opony zoptymalizowane pod kątem hałasu z piankowymi tłumikami są dostępne na życzenie.

Aktywna kompensacja hałasu drogowego jest stosowana przez firmę po raz pierwszy. System redukuje niepożądane hałasy o niskiej częstotliwości przy użyciu dźwięków przeciwnych fazowo. Głośniki basowe systemu dźwiękowego Burmester® wysokiej klasy 4D są wykorzystywane do reprodukcji dźwięku.

Bezpieczeństwo: jeszcze większa ochrona przed i w trakcie wypadków

Szczególnie w Mercedes-Maybach Klasy S szczególną uwagę zawsze zwracano na bezpieczeństwo w tylnej części pojazdu. W przypadku poważnych zderzeń czołowych, innowacyjna tylna poduszka powietrzna w standardzie może znacznie zmniejszyć obciążenia działające na głowy i szyje pasażerów zapiętych w pasy bezpieczeństwa na zewnętrznych fotelach z tyłu. W Mercedes-Maybach Klasy S pasażerowie z tyłu limuzyny po raz pierwszy mają do dyspozycji automatyczny przedłużacz pasa. Jest to pośrednie zaproszenie do zapięcia pasa, a także ułatwia proces. Przedłużacz pasa jest wbudowany w regulowane oparcie fotela Executive, a zatem zawsze znajduje się w odpowiedniej pozycji dla pasażera.

W codziennej jeździe nowe i rozszerzone systemy asystujące odciążają kierowcę w miarę potrzeby, dostosowując prędkość pojazdu, kontrolując odstęp, kierując oraz zmieniając pas. Umożliwia to kierowcy dłuższe utrzymywanie czujności i bezpieczniejsze oraz bardziej komfortowe docieranie do celu. Gdy stwarza się zagrożenie, systemy asystujące mogą reagować zgodnie z sytuacją, łagodząc skutki ewentualnych zderzeń a nawet je unikając.

Dzięki DRIVE PILOT warunkowo zautomatyzowana jazda w Mercedes-Benz ma zadebiutować w seryjnej produkcji w drugiej połowie 2021 roku. Na odpowiednich odcinkach autostrady oraz w miejscach o dużym natężeniu ruchu, DRIVE PILOT może zaproponować przejęcie prowadzenia, początkowo do dozwolonej prędkości 60 km/h.

Marka: redefiniowanie luksusu przyszłości przez 100 lat

Mercedes-Maybach to synonim luksusu, który nieustannie się reinwencjonuje. Na podstawie historycznie rozwiniętego rozumienia luksusu oraz superlatywnej jakości, Mercedes-Maybach zawsze redefiniował luksus przyszłości. Obecnie marka ta bardziej niż kiedykolwiek wcześniej symbolizuje „wyrafinowany luksus”. Łączy w sobie technologię i doskonałość Mercedes-Benz z ekskluzywnością i eleganckim luksusem MAYBACH.

Nowy Mercedes-Maybach Klasy S podąża za unikalną tradycją ekskluzywnych modeli prestiżowych marek Mercedes-Benz i Maybach. Maybach Motorenbau GmbH zaprezentował swój pierwszy samochód na Berlin Automobile Exhibition w 1921 roku: model Maybach W3 z nadwoziem Auer w Cannstatt.

W 1930 roku zaprezentowano Mercedesa-Benz 770 „Grand Mercedes” (W 07), a w 1938 roku zastąpił go model W 150 tej samej nazwy. W latach 50. XX wieku marka powróciła do segmentu luksusowego z Mercedesem-Benz 300 (W 186 i W 189). Kolejny luksusowy model pojawił się w 1963 roku – Mercedes-Benz 600 (W 100). Luksusowe limuzyny Pullman serii S Klasy 140 (zaprezentowane we wrześniu 1995) oraz serii 220 (od 2000 roku) kontynuowały tę tradycję w nowym milenium.

W 2002 roku ówczesna DaimlerChrysler AG ożywiła jedną z najbardziej ekskluzywnych marek samochodowych Niemiec, wprowadzając limuzyny Maybach z serii 240. A w 2014 roku Klasa S współczesnej marki Mercedes-Maybach miała swoją premierę z serią 222. Ustanowiła ona nowe standardy za pomocą Mercedesa-Maybacha S 600 Pullman (2015) oraz S 600 Pullman Guard (2016).

Proporcje i wiele ekskluzywnych detali

Mercedes-Maybach Klasy S wyraża superlatywny luksus, który jest znakiem rozpoznawczym marki. To dobrze przemyślana kombinacja sublimej urody i nowatorskiej technologii. Posiada osiemnaście centymetrów dłuższy rozstaw osi od długiego Mercedesa-Benz Klasy S, a także wiele ekskluzywnych cech.

Mercedes-Maybach Klasy S to klasyczna limuzyna trzyboczna o idealnych proporcjach. Określają je krótki przedni zwis, najdłuższy rozstaw osi w tej rodzinie modeli, dobrze zbalansowany tylny zwis oraz duże koła.

Cechami wyróżniającymi z przodu są charakterystyczna maska z chromowanym wlotem powietrza oraz grill chłodnicy Mercedes-Maybach. Jest on łatwo rozpoznawalny dzięki pionowym, trójwymiarowym paskom wykończeniowym. Nazwa MAYBACH jest elegancko wkomponowana w chromowy obramowanie grilla. Również charakterystyczny zderzak podkreśla szerokość pojazdu kształtem swoich wlotów powietrza, których czarna siatka jest dostępna także w wersji chromowanej.

Mercedes-Maybach Klasy S różni się również od swoich braci, gdy spojrzymy na niego z boku: tylne drzwi oraz płynące, bardziej pionowe słupki C podkreślają superlatywny status modelu. Stałe ćwierć okno w słupku C jest oprawione w wysokiej jakości obramowanie, które płynnie przechodzi w wykończenie boczne. Ekskluzywność podkreśla logo marki Maybach na słupku C. W niektórych krajach logo marki jest podświetlane. Widok boczny charakteryzuje się wpuszczonymi klamkami i kołami o średnicy 19, 20 lub 21-calowej, specjalnie zaprojektowanymi i zarezerwowanymi dla tego modelu. Opcjonalne oświetlenie otoczenia projektuje logo marki obok otwartych przednich drzwi w technologii LED.

Luksusowa limuzyna ma progresywnie zaprojektowane, dwuczęściowe tylne światła nowej generacji Klasy S. Dodatkowe światła w precyzyjnie ułożonym wnętrzu oraz częściowo animowane funkcje sprawiają, że Mercedes-Maybach jest nie do pomylenia nocą. Specyficzny zderzak tylny oraz końcówki wydechu również nadają unikalności widokowi z tyłu.

Oprócz wykończeń w kolorze metalicznym, nietypowym i designo, asortyment lakierów dla Mercedesa-Maybacha obejmuje również dwukolorowe wykończenia z drobną, ręcznie malowaną linią dzielącą znaną jako pin-stripe (patrz „Pod mikroskopem”). To szczególnie podkreśla niezwykłe wrażenie ręcznego wykonania.

Luksus cyfrowy i analogowy w harmonii

Wnętrze Mercedesa-Maybacha Klasy S opiera się na zupełnie nowym designie wnętrza nowej Klasy S Mercedesa-Benz. Rzeźbiony wygląd deski rozdzielczej, konsoli centralnej i podłokietników wydaje się unosić nad rozległym wnętrzem. Małe, ale istotne różnice podnoszą luksus na jeszcze wyższy poziom.

W Mercedes-Maybach Klasy S luksus cyfrowy i analogowy są w harmonii, ponieważ nowoczesna atmosfera łączy się z wysokiej jakości naturalnymi materiałami i rzemiosłem. Dostępnych jest do pięciu ekranów wyświetlacza. W standardzie znajduje się 12,8-calowy wyświetlacz OLED jako wysokotopowe centrum sterowania. Dzięki technologii OLED poszczególne piksele są samodzielnie podświetlane. Nieaktywne piksele pozostają wyłączone, co nadaje im głęboki czarny efekt. Aktywne piksele OLED świecą bardziej kolorowo niż porównywalne z LCD. Wysokie kontrasty względne to kolejna zaleta – niezależnie od kąta widzenia i warunków oświetleniowych. Na życzenie dostępny jest 12,3-calowy wyświetlacz 3D dla kierowcy z trójwymiarową reprezentacją innych użytkowników drogi oraz wyraźnym efektem głębi i cieni.

Wskaźnik ma dekoracyjną, strukturalną powierzchnię, a skala w klasycznym kroju czcionki Antiqua. Zostały zaprojektowane specyficzne dla Mercedesa-Maybacha animacje startowe dla wyświetlacza kierowcy i centralnego. Charakterystyczny wygląd wyświetlacza kierowcy w trybie wyświetlania Exclusive podkreśla szczególny status Mercedesa-Maybacha: Ramki wskaźników oraz wskazówki są w kolorze różowego złota.

Ten kolor jest również stosowany w aktywnym oświetleniu otoczenia (opcjonalne wyposażenie), tj. animowanym pasku LED z inteligentnymi funkcjami komfortu i bezpieczeństwa. W różowym złotym białym i ametystowym blasku aktywne oświetlenie otoczenia ma teraz dwa nowe motywy kolorystyczne w porównaniu z klasą S Mercedesa-Benz. Posiada także dodatkowe funkcje w Mercedes-Maybach: wyświetlacz powitalny „Welcome” witający pasażerów specjalnym pokazem świetlnym. Na wnętrze rozprzestrzenia się dywan światła, szczególnie podkreślający tylne drzwi. A „Zapalanie” towarzyszy animacja „Uruchomienie silnika” wokół wyświetlacza kierowcy. Do tych dwóch funkcji używany jest specjalny biały kolor, a nie ostatni wybrany kolor.

Na pokładzie również nie brakuje klasycznego luksusu: szczególnie zauważalne są duże obszary wykończenia na przednich fotelach. Wysokiej jakości drewniane obramowania okalają tylną część oparć przednich siedzeń, co daje wrażenie przestronnych siedzeń w salonie. Jeśli wybierze się First-Class Rear, podobnie uderzający obszar wykończenia znajduje się pomiędzy dwoma pasażerami z tyłu.

Fotele odzwierciedlają warstwowy temat designu siedzeń Mercedesa-Benz, a ich projekt jest jeszcze bardziej ekskluzywny, z nowoczesnym wzorem diamentowym i podwójnym szwem. Specjalna kombinacja kolorystyczna wnętrza zarezerwowana dla Mercedesa-Maybacha w połączeniu z ekskluzywną skórą Maybach to biel kryształowa z perłowym odcieniem szaro-srebrnym.

Marka Maybach ozdabia zestaw pedałów ze stali nierdzewnej, poduszki zagłówków, oparcia przednich siedzeń oraz – w połączeniu z First-Class Rear – jest również obecna pomiędzy oparciami tylnych siedzeń. Napisy marki zdobią także kierownicę i witają wszystkich pasażerów podświetlanymi progami ze stali nierdzewnej.

Ekskluzywny pakiet zapewnia wyjątkową atmosferę. Prawie wszystkie powierzchnie są wykończone w wykwintnej skórze nappa, podsufitka z wysokiej jakości mikro włókna DINAMICA. Dodatkowe elementy wykończenia doskonale dopełniają tę niezwykłą jakość.

Opcjonalny pakiet High-End Interior oferuje luksus motoryzacyjny bliski doskonałości. Obejmuje First-Class Rear, tylne komfortowe drzwi, wysokiej klasy rozrywkę MBUX, system dźwiękowy Burmester® wysokiej klasy 4D, aktywne oświetlenie otoczenia, adaptacyjne tylne oświetlenie, składane stoły z tyłu, pakiet Seating Comfort package Rear w tym klimatyzację foteli, przedłużacze pasów w tylnych siedzeniach, wyświetlacz HUD z rzeczywistością rozszerzoną MBUX, wykończenie oparcia w drewnie designo, pakiet Warmth Comfort, pasy bezpieczeństwa, pakiet USB Plus oraz pakiet AIR-BALANCE.

Pakiet skórzany designo to kolejny ekskluzywny element opcjonalnego wyposażenia. W tym przypadku pasażerowie otoczeni są skórą nappa – od ekskluzywnych, wyściełanych poduszek dla foteli Executive po podsufitkę z wyraźnym dekoracyjnym przeszyciem.

Luksusowa jakość nawet w drugim rzędzie

Mercedes-Maybach Klasy S ma osiemnaście centymetrów dłuższy rozstaw osi od długiego Mercedesa-Benz Klasy S: Przyrost przestrzeni w pełni korzysta z tylnej części, która oferuje jeszcze bardziej wysublimowane wyposażenie. Nowe funkcje to masaż w podparciu na łydkach w fotelu Executive oraz podgrzewana dodatkowa poduszka na zagłówkach. Tylna część First-Class została znacznie unowocześniona.

Wyraźnym sygnałem, że właściciel Mercedesa-Maybacha Klasy S zazwyczaj będzie znajdować się na tylnej kanapie, są fotele Executive po lewej i prawej stronie oraz pakiet Chauffeur jako standardowe wyposażenie. Zarówno kierowca, jak i pasażerowie z tyłu mogą elektrycznie przesuwać fotel pasażera do pozycji chauffeur. Zakres regulacji i kąt fotela pasażera z przodu oraz foteli z tyłu zostały poprawione w wielu aspektach: dzięki zmodyfikowanemu zagłówkowi, oparcie fotela pasażera z przodu można pochylić do przodu o dodatkowe 26°, a zagłówek można pochylać, aby zapewnić lepszy widok pasażera z tyłu, podczas gdy większe podparcie na kostki ma dziesięć milimetrów więcej rancza i można je również złożyć jako podnóżek.

Pasażer może niezależnie dostosować powierzchnię siedziska oraz oparcie fotela Executive. Jeśli wybrano pozycję leżącą z tyłu, automatyk na fotelu pasażera z przodu przesuwa się do przodu, jeśli system rozpoznawania zajętości fotela wykryje, że nikt na nim nie siedzi. Używając podnóżka na przednim fotelu oraz elektrycznie wysuwanego podnóżka, uzyskuje się ciągłą, komfortową powierzchnię do leżenia, co zapewnia przyjemną pozycję do snu. Zakres regulacji podnóżka został wydłużony o około 50 mm w porównaniu do poprzedniej serii, a długość i kąt obrotu można dostosować według własnych potrzeb. Jako nowa funkcja, podnóżek ma funkcję masażu łydek. To może dodatkowo poprawić samopoczucie na tylnych leżących siedzeniach.

Maksymalny kąt nachylenia oparcia foteli Executive wynosi 43,5 stopnia. Najbardziej pionowa pozycja oparcia wynosząca 19 stopni umożliwia zrelaksowane pracowanie z tyłu.

Jako opcję możliwe jest jeszcze większe zwiększenie komfortu dla pasażerów z tyłu. Pakiet Seating Comfort package Rear obejmuje fotele multicontour z tyłu, różne programy masażu oraz ogrzewanie szyi/ramion w tylnej części. Ten ostatni wykorzystuje zintegrowaną siatkę grzewczą do podgrzewania tej części ciała. Funkcja grzewcza aktywowana jest przez ogrzewanie foteli. Zasilanie jest dostarczane wygodnie i bezpiecznie za pośrednictwem przycisków zestawu poduszek. Jeśli zamówione są pojedyncze aktywne fotele multicontour, boczne poduszki oparcia oraz kontur w okolicach lędźwi można dostosować do indywidualnego kształtu ciała pasażera. Funkcja masażu jest również dostępna. Programy masażu dla tylnych siedzeń obejmują klasyczny masaż, masaż przy siedzeniu oraz masaż falowy. Masaże są również dostępne w ramach komfortu ENERGIZING. Kombinacja z PRE-SAFE® może zapewnić dodatkową ochronę: jeśli rozpozna się krytyczną sytuację drogową, system PRE-SAFE® może zwiększyć ciśnienie w komorach powietrznych w bocznych poduszkach siedzeń multicontour. To stabilizuje pasażerów w lepszej pozycji siedzącej i redukuje ryzyko urazów szyi.

Jeśli wybrano First-Class Rear (ciągła konsola centralna), przednia konsola wizualnie przechodzi na tunel napędowy. W przedniej części konsoli centralnej znajdują się dwa termo-podgrzewacze pod filiżanki pod elektryczną pokrywą. Mogą one podgrzewać lub chłodzić napoje w zależności od potrzeb. Nowe funkcje obejmują tacę na tablet MBUX z tyłu, powierzchnię czarną przed podłokietnikiem oraz cztery szybkie ładowarki USB. Taca na przechowywanie poniżej podłokietnika zawiera system ładowania bezprzewodowego dla telefonów komórkowych oraz (opcjonalny) odbiornik do telefonii samochodowej/biznesowej. Podobnie jak w fotelu samolotowym, konsola centralna może opcjonalnie zawierać dwa stoły z tyłu, które można łatwo złożyć jedną ręką. Tace do przechowywania zapewniają miejsce na notatnik lub dokumenty robocze. Zgodnie z eleganckim wnętrzem, są one wykończone wysokiej jakości skórą w kolorze wnętrza.

W krytycznych sytuacjach drogowych funkcja PRE-SAFE® ustawia fotele w bardziej korzystnej pozycji na wypadek kolizji. Fotele Executive z tyłu wyposażone są w poduszkę powietrzną w siedzisku. Te przeciwdziałają „kapsułkowaniu” pod pasem biodrowym podczas noszenia pasa. Pasy bezpieczeństwa są opcjonalnie dostępne z przedłużaczem, a tylne poduszki powietrzne dla obu pasażerów z tyłu są standardem. Więcej informacji na ten temat w sekcji Bezpieczeństwo.

Z automatycznym przedłużaczem pasa, adaptacyjnym oświetleniem i relaksującym masażem łydek

Chcesz jeszcze więcej luksusu? Pasażerowie w nowym flagowym modelu Mercedesa-Maybacha cieszą się wszystkimi udogodnieniami Klasy S oraz dodatkowymi ekskluzywnymi funkcjami komfortu. Za dotknięciem przycisku lub za pomocą polecenia głosowego holistyczne podejście „Fit & Healthy” systemu ENERGIZING Comfort zapewnia namacalne doświadczenie różnych systemów komfortu oraz programów, które łączą je w światy doświadczeń.

Klienci Mercedesa-Benz, którzy korzystają z modeli Coupé i Cabriolet, od dawna doceniają automatyczny przedłużacz pasa bezpieczeństwa. Pasażerowie z tyłu w Mercedes-Maybach Klasy S są teraz pierwszymi, którzy korzystają z tej wygody w tylnej części limuzyny. Przedłużacz pasa to pośrednie zaproszenie do zapięcia pasa, a także czyni ten proces bardziej komfortowym. Nie ma już potrzeby przemieszczać się z przyjętej, wygodnej pozycji siedzącej, aby zapiąć pas. Przedłużacz pasa jest zintegrowany w regulowanym oparciu fotela Executive, a zatem zawsze znajduje się w odpowiedniej pozycji dla pasażera. Gdy pasażer zasiada na jednym z zewnętrznych tylnych siedzeń lub w połączeniu z MBUX Interior Assist (patrz osobna sekcja), automatycznie się wysuwa. Gdy zaczep pasa jest zapięty lub po pewnym czasie, przedłużacz pasa wraca do swojej pozycji roboczej i jest dezaktywowany podczas ruchu pojazdu.

Masaż łydek z tyłu to specjalna cecha Mercedesa-Maybacha. Stymuluje krążenie krwi i przeciwdziała zmęczeniu. Funkcja masażu łydek dostępna jest w ramach pakietu Seating Comfort package Rear dla foteli Executive za fotelem pasażera z przodu, które są standardowym wyposażeniem. Posiadają one również podparcie na łydki, które można regulować pod względem długości i kąta obrotu.

Adaptacyjne tylne oświetlenie ma swoją premierę w Mercedes-Maybach. Działa zgodnie z życzeniami pasażerów w kilku aspektach: poza jasnością, rozmiar i położenie plamy światła można regulować. Jest również szeroki zakres regulacji między precyzyjnym światłem roboczym a relaksującym światłem w salonie. Kolor światła automatycznie dostosowuje się do zwyczajowego rytmu dnia. Adaptacyjne tylne oświetlenie zawiera paski świetlne w podsufitce oraz lampki do czytania w prawym i lewym uchwycie. Adaptacyjne tylne oświetlenie jest szczególnie atrakcyjne w połączeniu z MBUX Interior Assist z tyłu.

Opcjonalna chłodzona komora w tylnym podłokietniku umieszcza schłodzone napoje i jedzenie w zasięgu pasażerów z tyłu. Temperatura ustawiana jest za pomocą podświetlanego panelu sterowania. Chłodzona komora ma pojemność dziesięciu litrów i jest demontowalna. Ostatnim opcjonalnym wyposażeniem Mercedesa-Maybacha jest srebrne, podświetlane kieliszki do szampana. Dobrze dopasowany wkład w komorze przechowywania oraz dwa uchwyty w konsoli centralnej bezpiecznie trzymają kieliszki w trakcie jazdy.

Mercedes-Benz znacznie poprawił kontrolę komfortu ENERGIZING w nowej Klasie S. Oczywiście przynosi to również korzyści pasażerom w Mercedes-Maybach. Innowacje, takie jak masaż oparty na wibracyjnych silnikach w siedzisku oraz przenoszenie dźwięku dzięki systemowi dźwiękowemu Burmester® wysokiej klasy 4D, są zintegrowane. To sprawia, że niskie tony są odczuwalne.

Bezpośrednia reprodukcja dźwięku w siedzeniach dodaje kolejny poziom do trójwymiarowego doświadczenia dźwiękowego – dźwięk 4D inspirowany akustycznym masażem. Odczuwana intensywność dźwięku może być indywidualnie dostosowywana dla każdego fotela. Muzyka staje się jeszcze bardziej emocjonalna dzięki temu odczuwalnemu komponentowi. Dwa wzmacniacze są zintegrowane w oparciu każdego fotela w tym celu.

ENERGIZING COACH sugeruje nawet odpowiedni program ożywienia lub wellness na podstawie danych pojazdu i podróży. Uwzględnia także informacje na temat jakości snu i poziomu stresu w swoim inteligentnym algorytmie, jeśli kierowca ma odpowiedni noszony sprzęt.

Dla Mercedesa-Maybacha Klasy S dostępne są dwa pakiety ENERGIZING z następującymi funkcjami.

Pakiet ENERGIZING Front obejmuje ENERGIZING COMFORT, ENERGIZING COACH, pakiet AIR-BALANCE, pakiet Warmth Comfort oraz pakiet Active Multicontour Seat.
Pakiet ENERGIZING Rear rozszerza kontrolę komfortu ENERGIZING na tylne siedzenia. Obejmuje klimatyzację foteli z tyłu oraz pakiet Seat Comfort package Rear. Pakiet ten wymaga specyfikacji opcjonalnej wysokiej klasy rozrywki MBUX.
Niezwykle cichy i mało wibracji

Z tyłu, poprzedni model był najcichszym samochodem limuzynowym na świecie w momencie wprowadzenia na rynek w 2015 roku. Nowy Mercedes-Maybach oferuje jeszcze większy komfort akustyczny. Właściwości NVH (hałas, wibracje, szorstkość) testowano m.in. w centrum technologicznym zajmującym się akustyką i wibracjami (TAS) w Sindelfingen oraz w Centrum Testowym i Technologicznym (PTZ) w Immendingen.

Nowa luksusowa limuzyna jeszcze bardziej poprawia bardzo dobre osiągi NVH nowej generacji Klasy S. Tutaj również sztywność nadwozia stanowi podstawę doskonałego komfortu akustycznego i wibracyjnego. Inne cechy Klasy S, takie jak podwójne uszczelnienie przejść kablowych przez ścianę ogniową, dużą izolację ściany ogniowej i piankę akustyczną w niektórych sekcjach nadwozia, również zostały przyjęte.

Rozszerzone środki NVH w Mercedes-Maybach Klasy S w głównej mierze korzystają z tylnej części. Dodatkowa absorbująca pianka została zainstalowana w obszarze tylnych nadkoli, na przykład. Dodatkowe, stałe okna w słupkach C mają grubsze szkło laminowane, ponieważ są blisko głów pasażerów z tyłu.

Opony zoptymalizowane pod kątem hałasu z piankowymi tłumikami są dostępne dla Mercedesa-Maybacha na życzenie. Pianka znajdująca się na wewnętrznej części bieżników działa jak tłumik dźwięku, czyniąc wnętrze jeszcze cichszym. Ponadto dostępne są jako opcjonalne wyposażenie laminowane szkło bezpieczeństwa z izolacją cieplną i akustyczną, które również odbija światło podczerwone. Dodatkowe membrany między warstwami laminowanego szkła bezpieczeństwa również służą do redukcji hałasu wiatru. Redukują one hałas odbity od barier ochronnych lub nadjeżdżających pojazdów.

Aktywna kompensacja hałasu drogowego jest po raz pierwszy stosowana w grupie Daimler. System redukuje niepożądane hałasy o niskiej częstotliwości przy użyciu dźwięków przeciwnych fazowo (zobacz osobną sekcję).

Inżynierowie Mercedesa-Benz testują akustykę pojazdów w centrum technologicznym zajmującym się akustyką i wibracjami (TAS) w Sindelfingen. W tej testach po raz pierwszy użyto „Daschy”, manekina rozwojowego, który sam generuje hałasy do pomiaru (źródło hałasu Daimlera).

TAS umożliwia pomiar i analizę dźwięków wewnątrz i na zewnątrz pojazdu w różnych sytuacjach – oto kilka przykładów:

S 680 4MATIC V12 9AT AWD (612 KM)

ParametrWartość
CylindryV12
Pojemność5980 Cm3
Moc450.1 Kw @ 5250-5500 Rpm
612 Hp @ 5250-5500 Rpm
604 Bhp @ 5250-5500 Rpm
Moment obrotowy664 Lb-Ft @ 2000-4000 Rpm
900 Nm @ 2000-4000 Rpm
Układ paliwowyBiturbo Multi-Point InWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika20.1 Galony (76.1 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/45 R19 // 285/35 R20
Długość215.3 In (5469 Mm)
Szerokość75.6 In (1920 Mm)
Wysokość59.4 In (1509 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.2/66.3 In (1
Rozstaw osi133.7 In (3396 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika17.5 Cuft (496 L)
Turning Circle37.4 Ft (11.4 M)
Masa własna5016 Lbs (2275 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6371 Lbs (2890 Kg)
Spalanie miasto11.9 Mpg Us (19.8 L/100Km)
Spalanie trasa24.8 Mpg Us (9.5 L/100Km)
Średnie spalanie17.7 Mpg Us (13.3 L/100Km)
Emisja CO2305 G/Km
Średnie spalanie17.6 Mpg Us (13.4 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)304 G/Km

S 580 4MATIC EQ Boost V8 9AT (503 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3982 Cm3
Moc370 Kw @ 5500 Rpm
503 Hp @ 5500 Rpm
496 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy516 Lb-Ft @ 2000-4500 Rpm
700 Nm @ 2000-4500 Rpm
Moc silnika elektrycznego14.7 Kw (20 Hp)
Electrical Motor Torque147.5 Lb-Ft (200 Nm)
Układ paliwowyBiturbo Wtrysk bezpośredni
PaliwoMild Hybrydowy
Pojemność zbiornika20.1 Galony (76.1 L)
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony255/45 R19 // 285/35 R20
Długość215.3 In (5469 Mm)
Szerokość75.6 In (1920 Mm)
Wysokość59.4 In (1509 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.2/66.3 In (1
Rozstaw osi133.7 In (3396 Mm)
Prześwit5.1 In (130 Mm)
Pojemność bagażnika17.8 Cuft (504 L)
Turning Circle37.4 Ft (11.4 M)
Masa własna4883 Lbs (2215 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6415 Lbs (2910 Kg)
Spalanie miasto15.5 Mpg Us (15.2 L/100Km)
Spalanie trasa32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Średnie spalanie23.1 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Emisja CO2233 G/Km
Średnie spalanie22.6 Mpg Us (10.4 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)236 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.