MERCEDES BENZ S-Class (W223) / (V223) 2020-Present

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

MERCEDES BENZ S-Class (W223) / (V223) 2020-Present

Przejdź do galerii zdjęćMERCEDES BENZ S-Class (W223) / (V223) 2020-Present

Klasa S była jednym z luksusowych samochodów, które sprawiały, że klienci wracali, aby zapytać o nowy model. To było jak iPhone w branży motoryzacyjnej.

Dziewięciu na dziesięciu klientów kupowało Klasa S w wersji z wydłużonym rozstawem osi. Około 80% klientów z Europy Zachodniej i 70% właścicieli w USA wracało po nową wersję. Taki poziom lojalności był dowodem satysfakcji, którego wiele innych marek nie potrafiło osiągnąć.

Model z 2020 roku nie koncentrował się tak bardzo na wyglądzie zewnętrznym, jak na funkcjach komfortu i bezpieczeństwa. Niemniej jednak Mercedes-Benz nie mógł wprowadzić modelu po liftingu bez zmian zewnętrznych. Nowe reflektory i przednie zderzaki zostały nieco ulepszone w porównaniu do wersji przed liftingiem.

Wnętrze przyciągało jednak najwięcej uwagi. Wirtualna rzeczywistość została wprowadzona w postaci HUD, który wirtualnie rysuje linie na drodze, by podążać za wskazówkami z nawigacji satelitarnej. System multimedialny MBUX (Mercedes-Benz User Experience) oferował do pięciu ekranów z technologią OLED. Komendy głosowe nie wymagały powiedzenia „Cześć Mercedes”, aby aktywować wszystkie funkcje. Na przykład, aby odebrać telefon, kierowca musiał tylko powiedzieć „Odbierz”.

Znaczącym udoskonaleniem było skręcanie tylnej osi, które zmniejszyło średnicę promienia skrętu o 6,2 stopy (1,88 m). Nowa architektura 48 V pozwoliła na zastosowanie technologii mild-hybrid w większości silników, w tym V8 z zintegrowanym rozrusznikiem-generatora. Wersja podstawowa była napędzana silnikiem rzędowym o pojemności 6 cylindrów z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem paliwa, który generował 362 KM, przekazywanych na tylne cztery koła za pośrednictwem 9-biegowej automatycznej skrzyni biegów (dwusprzęgłowej).

 Klasa S to ucieleśnienie fascynacji Mercedes-Benz: legendarne i tradycyjne umiejętności inżynieryjne definiują segment luksusowy w przemyśle motoryzacyjnym. Nowa Klasa S Mercedes-Benz może być doświadczana wszystkimi zmysłami – widzeniem, dotykiem, słuchem i węchem – oferując przy tym liczne innowacje w obszarach wspomagania kierowcy, ochrony i interakcji. Mercedes-Benz kształtuje kolejną generację indywidualnej mobilności dla naszych czasów, z innowacjami koncentrującymi się na ludziach. Nowa Klasa S wykorzystuje cyfryzację do stworzenia samochodu, który empatycznie reaguje na potrzeby i życzenia kierowcy oraz pasażerów.

Nowoczesny luksus osiąga nowy poziom w wnętrzu Klasy S. Projektanci stworzyli atmosferę sprzyjającą wypoczynkowi, charakteryzującą się elegancją, wysoką jakością i przestronnością. Deska rozdzielcza z nową architekturą, nowoczesnym wzornictwem powierzchni i ergonomicznym rozmieszczeniem wyświetlaczy to wyróżniający element. Jednak aspekt komfortu idzie jeszcze dalej: dzięki doskonałej jakości jazdy i niskim poziomom hałasu, a także szerokiemu zakresowi programów ENERGIZING Comfort, Klasa S dba o dobrostan swoich pasażerów.

Nowa Klasa S Mercedes-Benz stała się inteligentniejsza w wielu obszarach, w tym w doświadczeniach związanych z prowadzeniem, które zostało wyniesione na nowy poziom. Cyfrowe innowacje, takie jak w MBUX (Mercedes-Benz User Experience), towarzyszą nowym rozwiązaniom zwiększającym przyjemność z jazdy oraz poprawiającym bezpieczeństwo: wśród nich znajduje się kierownica z tylną osią o dużym kącie skrętu oraz innowacje w zakresie bezpieczeństwa, takie jak poduszka powietrzna z tyłu. Dzięki nowej funkcji PRE-SAFE® Impulse Side, aktywne zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL może unieść nadwozie pojazdu (po obu stronach) tuż przed nadchodzącym uderzeniem bocznym. Po dalszym systematycznym rozwoju, systemy wspomagania kierowcy poczyniły kolejny krok w kierunku autonomicznej jazdy. Dzięki ulepszonym czujnikom otoczenia, na przykład, systemy parkowania zapewniają kierowcy większe wsparcie podczas manewrowania przy niskich prędkościach. Integracja z MBUX jeszcze bardziej poprawia to, ponieważ poziom wizualizacji wchodzi w zupełnie nowy wymiar.

Od ponad 100 lat: klasa luksusowa jako ucieleśnienie marki Mercedes-Benz

Klasa S Mercedes-Benz jest centralnym punktem marki, a także uosabia urok Mercedes-Benz, łącząc legendarną wiedzę inżynieryjną z dziedzictwem rzemiosła z postępowymi innowacjami cyfrowymi. Klasa S łączy sztuczną inteligencję z doświadczeniem zdobytą przez 135 lat inżynierii motoryzacyjnej. Około 70 lat temu Mercedes-Benz położył fundamenty pod ten model z modelem 220. Od momentu wprowadzenia na rynek w 1951 roku, dostarczono ponad 4 miliony sedanów Klasy S do klientów na całym świecie. Nazwa „Klasa S” została oficjalnie wprowadzona z serią 116 w 1972 roku. W ciągu ostatnich 10 lat, sedan Klasy S cieszył się szczególną popularnością w Chinach, USA, Korei Południowej i Niemczech. Łącznie, od momentu wprowadzenia generacji, która obecnie jest w fazie wygaszania, sprzedano na całym świecie ponad 500 000 sedanów Klasy S.

Wskaźnik lojalności dla tej serii modeli jest wyjątkowo wysoki. Na przykład, około 80% klientów w Europie Zachodniej i 70% klientów w USA, którzy wcześniej jeździli Klasa S, ponownie wybrali model Mercedes-Benz. Na całym świecie sedan Klasy S sprzedawany jest głównie w wersji z długim rozstawem osi: około 9 na 10 klientów wybiera długą wersję sedanu Klasy S.

MBUX: nowy wymiar personalizacji i interakcji

Żadna inna innowacja w ostatnich latach tak radykalnie nie zmieniła obsługi w Mercedes-Benz jak MBUX (Mercedes-Benz User Experience) i teraz druga generacja MBUX debiutuje w nowej Klasie S. Wnętrze pojazdu stało się jeszcze bardziej cyfrowe i inteligentne, ponieważ zarówno sprzęt, jak i oprogramowanie poczyniły znaczne postepy: błyszczące wyświetlacze na pięciu dużych ekranach, częściowo z technologią OLED, ułatwiają kontrolę funkcji pojazdu i komfortu. Możliwości personalizacji i intuicyjnej obsługi są znacznie bardziej rozległe. To dotyczy zarówno tyłu, jak i kierowcy: na przykład, po raz pierwszy nowy wyświetlacz 3D dla kierowcy pozwala na przestrzenny widok za jednym naciśnięciem przycisku. Stworzenie prawdziwego efektu trójwymiarowego osiągnięto bez konieczności noszenia okularów 3D.

HUD dostarcza treści rzeczywistości rozszerzonej (AR). Na przykład, podczas nawigacji, animowane strzałki kierunkowe są wirtualnie i precyzyjnie projekowane na pas drogi. Dla funkcji wspomagających, informacje z np. Active Distance Assist są wyświetlane. Obraz pojawia się w odległości wirtualnej wynoszącej 32 stopy, co odpowiada obszarowi wyświetlania na monitorze o przekątnej 77 cali.

Asystent głosowy „Hej Mercedes” jest jeszcze bardziej zaawansowany i zdolny do prowadzenia dialogu dzięki aktywacji usług online w aplikacji Mercedes me. Co więcej, niektóre akcje można wykonać nawet bez aktywacyjnego słowa kluczowego „Hej Mercedes”. Należą do nich akceptacja połączenia telefonicznego. „Hej Mercedes” teraz również wyjaśnia funkcje pojazdu i odpowiada na pytania ogólnej wiedzy. W Klasie S asystent głosowy może być również kontrolowany z tylnych siedzeń.

Koncepcja wymiarowa i projekt wnętrza: przestronna atmosfera z komfortem przypominającym salon

Klasa S Mercedes-Benz zawsze była miejscem wygodnych podróży i luźnej pracy. Z nową generacją wnętrze w pełni ewoluowało w „trzecie miejsce”, schronienie między domem a miejscem pracy. Prawie wszystkie wymiary związane z komfortem w Klasie S zostały poprawione zarówno z przodu, jak i na tylnych siedzeniach. Poczucie przestrzeni jest zatem odpowiednio hojnie.

Pożądana harmonia między luksusem cyfrowym a analogowym owocuje rewolucyjnym projektem wnętrza, w tym inspiracjami z architektury wnętrz i wzornictwa jachtów. Rzeźbiony wygląd deski rozdzielczej, konsoli środkowej i podłokietników wydaje się unosić nad rozległym krajobrazem wnętrza. Redukcja liczby przycisków podkreśla minimalistyczny wygląd wnętrza, w połączeniu z subtelnym podziałem między górą deski rozdzielczej a dużymi elementami wykończeniowymi, tworząc poziomą szerokość.

Oprócz potencjału do pięciu ekranów, do wyróżniających cech należy duża powierzchnia wykończeniowa. Te obszary otaczają pasażerów i są dalszym systematycznym rozwojem efektu otaczającego. Jedna z atrakcyjnych wersji wykończenia to drewno z otwartymi porami, przesycone wstawkami z prawdziwego aluminium, które podążają za konturami. Nowe elementy wzornicze to płaskie, czterokątne wloty powietrza z poziomymi obudowami. Dwa smukłe, pionowe wloty boczne po każdej stronie dopełniają końce deski rozdzielczej.

Wyświetlacz dla kierowcy i wyświetlacz multimedialny oferują kompleksowe estetyczne doświadczenie. Dodatkowo, wygląd ekranów można dostosować do indywidualnych potrzeb, wybierając spośród czterech stylów wyświetlania (Dyskretny, Sportowy, Ekskluzywny, Klasyczny) oraz trzech trybów (Nawigacja, Wsparcie, Serwis)

Fotele: Dużo zaawansowanej technologii dla doskonałego komfortu w długiej podróży

Fotele zachęcają pasażerów do odpoczynku i relaksu. Płynny, trójwymiarowy motyw projektowy nadaje im lekkości. Różne wykończenia nadają fotelom różne charaktery. Na przykład, progresywny wzór w diamenty z nappa i ekskluzywnej nappa skórze nadaje im bardziej klasyczny i wyrazisty wygląd.

Do 19 silników w przednich fotelach zapewnia komfortowe siedzenie – liczba ta wskazuje na złożoność technologii zainstalowanej w fotelach. Fotele idą o krok dalej, ponieważ odgrywają również istotną rolę w zakresie bezpieczeństwa.

A jeśli chodzi o luksusowe samopoczucie: wszystkie fotele dostępne w Klasie S posiadają certyfikat kampanii Healthy Seating.

W nowej Klasie S dostępnych jest dziesięć różnych programów masażu. Wykorzystują one silniki wibracyjne i mogą wzmacniać efekt relaksującego masażu dodatkowym ciepłem na zasadzie gorących kamieni. W tym celu ogrzewanie fotela łączy się z nadmuchiwanymi komorami powietrznymi w aktywnych fotelach multicontour. Komory powietrzne są teraz bliżej powierzchni fotela, co sprawia, że są jeszcze łatwiejsze do kontrolowania i odczuwania.

Linia Executive pozwala na różne warianty tylnych siedzeń, umożliwiając klientom skonfigurowanie tylnej części Klasy S jako obszaru roboczego lub wypoczynkowego. Nową cechą jest ogrzewany dodatkowy poduszka w zagłówku, która jest dostępna dla dwóch elektrycznie regulowanych tylnych siedzeń. Zakres regulacji i kąt fotela pasażera z przodu w konfiguracji dla kierowcy oraz kąt odchylenia fotela za nim zostały również poprawione.

Programy ENERGIZING COMFORT: Wygodne podróże przy zachowaniu zdrowia

Za dotknięciem przycisku lub na polecenie głosowe, holistyczne podejście „Fit & Healthy” w ramach ENERGIZING COMFORT zapewnia namacalne doświadczenie różnych systemów komfortu w Klasie S, a programy te łączą je w światy doświadczeń. Jednocześnie, system tworzy odpowiednią atmosferę wewnętrzną – na przykład, kierowca może wybrać orzeźwiające programy w przypadku monotonnych odcinków drogi, lub relaksujące, jeśli doświadcza podwyższonego poziomu stresu. ENERGIZING COACH może nawet zasugerować odpowiedni program witalizacji lub wellness, bazując na danych z pojazdu i podróży. Uwzględnia również informacje o jakości snu i poziomie stresu w swoim inteligentnym algorytmie, jeśli kierowca ma zgodne urządzenie noszone.

Mercedes-Benz zasadniczo poprawił kontrolę komfortu ENERGIZING w nowej Klasie S poprzez innowacje, takie jak masaż oparty na silnikach wibracyjnych w siedzisku i zintegrowane przenoszenie rezonansu za pomocą opcjonalnego systemu dźwiękowego Burmester® high-end 4D surround, który sprawia, że tony basowe są namacalne. Bezpośrednia reprodukcja rezonansu dźwięku w fotelach dodaje jeszcze jedną warstwę do trójwymiarowego doświadczenia słuchowego – dźwięk 4D inspirowany akustycznym masażem. Odczytywana intensywność dźwięku może być dostosowana indywidualnie dla każdego fotela. Muzyka staje się jeszcze bardziej ekspresyjna dzięki temu namacalnemu komponentowi. Dwa rezonatory są zintegrowane w oparciu każdego fotela w tym celu.

Systemy wspomagania kierowcy: jeszcze większe wsparcie dla jazdy

W nowej Klasie S Mercedes-Benz zbliża się jeszcze bardziej do swojej wizji jazdy bezwypadkowej. Kierowca jest wspierany przez liczne nowe lub rozszerzone systemy wspomagania jazdy. W rezultacie kierowca doświadcza mniejszego obciążenia w codziennych sytuacjach, mogąc jeździć komfortowo i bezpiecznie. Gdy niebezpieczna sytuacja zostanie wykryta, systemy wspomagania mogą reagować na nadchodzące kolizje zgodnie z potrzebami sytuacji. Zasada działania systemów jest ukazywana przez nową koncepcję wyświetlania na wyświetlaczu dla kierowcy.

Dzięki poprawionym czujnikom otoczenia, systemy parkowania zapewniają kierowcy większe wsparcie podczas manewrowania przy niskich prędkościach. Obsługa jest szybsza i bardziej intuicyjna dzięki integracji z MBUX. Opcjonalne kierowanie tylną osią jest zintegrowane z asystentami parkowania, z odpowiednio dostosowanym obliczaniem trajektorii. Funkcje awaryjnego hamowania chronią również innych użytkowników dróg.

Systemy zawieszenia: bardziej zwrotne i dynamiczne dzięki kierowaniu tylną osią

Innowacyjne systemy zawieszenia zapewniają imponujące doświadczenie podróży w nowym Mercedes-Benz Klasy S. Kierowanie tylną osią (opcjonalnie) z kątem skrętu do 10° poprawia zwrotność na wąskich ulicach miejskich do poziomu pojazdu kompaktowego. Dla Klasy S z długim rozstawem osi i napędem na wszystkie koła, promień skrętu jest zmniejszony o 1,9 metra do poniżej 10,9 metra.

Całkowicie aktywne zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL oparte na 48 V oferuje unikalną syntezę komfortu i zwinności, a także dodatkową ochronę w przypadku kolizji bocznej. Standardowo wyposażone jest w zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z ciągłą regulacją tłumienia ADS+. Bliska sieć między wszystkimi systemami zawieszenia i kontroli zapewnia maksymalną stabilność i bezpieczeństwo. Mercedes-Benz dodał nową funkcję PRE-SAFE® Impulse Side, gdy jest wyposażony w E-ACTIVE BODY CONTROL, do swoich środków w fazie przedwypadkowej: gdy grozi uderzenie boczne, nadwozie pojazdu może zostać uniesione o 8 cm w ciągu kilku dziesiątych sekundy. To zmniejsza obciążenia na strukturach drzwi, ponieważ próg drzwi może wchłonąć więcej uderzeń dzięki wyższej pozycji. W rezultacie odkształcenie komory pasażerskiej i obciążenia działające na pasażerów mogą być zmniejszone. Czujniki radarowe są wykorzystywane do rozpoznawania potencjalnego bocznego zderzenia.

Projekt zewnętrzny: doskonałe proporcje dla klasycznego wyglądu

Z krótkim przednim zwisem, długim rozstawem osi i zrównoważonym tylnym zwisem, Mercedes-Benz Klasa S została zaprojektowana jako klasyczny sedan o doskonałych proporcjach. Szeroki ślad i osadzone na równi koła o nowoczesnym wzornictwie nadają pojazdowi muskularny wygląd. Linie charakterystyczne zostały znacznie zredukowane wzdłuż boków za pomocą sprytnie ukonturowanych powierzchni i rzeźbionego wyglądu, tworząc specjalne efekty świetlne. Przednia część również wyróżnia się wysokim statusem chłodnicy.

Reflektory charakteryzują przód pojazdu. Z typowym dla Klasy S sygnaturą trójpunktowego światła do jazdy dziennej, teraz szersze i nieco mniejsze. Bezszwowe klamki (standard) to zupełnie nowy rozwój. Rozszerzają się elektrycznie, gdy kierowca się zbliża, lub gdy dotyka zewnętrznej powierzchni klamki. Bezkluczykowy dostęp zapewnia KEYLESS-GO.

Dynamiczny wygląd pojazdu kontynuuje się z tyłu. Dzięki precyzyjnie zaprojektowanym, wysoko detalowanym elementom wnętrza i pewnym animowanym funkcjom, tylne światła przyczyniają się do wrażenia wysokiej jakości, czyniąc nową Klasę S nie do pomylenia zarówno w dzień, jak i w nocy.

Światła: z innowacyjną technologią

Dzięki technologii LED, nowa Klasa S również poczyniła postęp w zakresie oświetlenia wnętrza: Mercedes-Benz po raz pierwszy zrealizował interaktywne oświetlenie wnętrza. Aktywne oświetlenie ambientowe (opcjonalnie) jest teraz zintegrowane z systemami wspomagania jazdy, i jest w stanie wizualnie wzmocnić alerty. To również umożliwia odpowiednią reakcję systemów komfortu. Dotyczy to systemu klimatyzacji lub asystenta głosowego 'Hej Mercedes’.

Aerodynamika: obszerne symulacje przepływu powietrza w wczesnej fazie rozwoju

Z współczynnikiem C wynoszącym 0,22, Mercedes-Benz Klasa S jest jednym z najbardziej aerodynamicznych samochodów na świecie, a zwłaszcza w segmencie luksusowych sedanów. Chociaż powierzchnia frontalna (A) nowej Klasy S nieznacznie wzrosła do 2,5 m², współczynnik oporu został jeszcze bardziej zmniejszony w porównaniu do poprzedniego modelu. Produkt Cd i A wynosi 0,56 m², co jest o 200 cm² mniej niż w poprzednim modelu po ostatnim liftingu. Środki aerodynamiczne wpływające na nadwozie, podwozie i części odłączane pozwalają na poprawioną wydajność w tunelu aerodynamicznym i w rzeczywistych warunkach. Obszerne symulacje przepływu powietrza zostały już przeprowadzone przy użyciu wydajnych klastrów komputerowych w wczesnej fazie rozwoju.

Klasa S osiągnęła również dalsze poprawy w aeroakustyce. Nowy model jest jeszcze cichszy niż poprzednia generacja, która już wyróżniała się bardzo wysokim poziomem komfortu akustycznego wewnętrznego. Wysoka sztywność nadwozia stanowi podstawę dla doskonałego komfortu akustycznego i wibracyjnego, co teraz dodatkowo poprawiono. Na przykład, otwory na gromady kablowe w grodzi mają podwójne uszczelnienia. Aby uzyskać dźwięk silnika, który we wnętrzu jest postrzegany jako wyrafinowany i dyskretny, izolacja grodzi została rozszerzona na bocznych obszarach słupków A i na podłodze. Mercedes-Benz po raz pierwszy stosuje również piankę akustyczną w niektórych sekcjach nadwozia.

Układ napędowy: więcej elektryfikacji, większa efektywność

Silniki benzynowe i wysokoprężne w układzie rzędowym o sześciu cylindrach to pierwsze warianty silników dla nowej Klasy S.

Silnik V8 z zintegrowanym rozrusznikiem-generatorem (ISG) i 48-voltowym systemem elektrycznym pojawi się niebawem. W 2021 roku pojawi się hybryda typu plug-in z zasięgiem elektrycznym wynoszącym około 100 kilometrów.

Nadwozie i ochrona przed wypadkami: nowe poduszki powietrzne dla pasażerów z tyłu

Inteligentny projekt nadwozia i innowacje w systemach zabezpieczeń wzmacniają wiodącą rolę Klasy S w zakresie bezpieczeństwa biernego. Nowa hybrydowa konstrukcja nadwozia z aluminium z zawartością aluminium przekraczającą 50% spełnia liczne wymagania: Wysoki poziom bezpieczeństwa przy zderzeniu, niższa waga i wysoce sztywna konstrukcja nadwozia zapewniają doskonałe właściwości jezdne, towarzyszące doskonałemu komfortowi akustycznemu i wibracyjnemu.

W 2019 roku w Experimental Safety Vehicle ESF 2019 Mercedes-Benz zaprezentował pomysły, nad którymi pracowali specjaliści ds. bezpieczeństwa firmy. W ramach ESF ponad 20 innowacji zostało wprowadzonych do bliskiego seryjnego rozwoju, takich jak tylna poduszka powietrzna, która jest teraz dostępna jako opcjonalne wyposażenie w Klasie S. Poduszka powietrzna z przodu tylnego siedzenia rozwija się szczególnie łagodnie dzięki swojej innowacyjnej konstrukcji przy użyciu struktury cylindrycznej. Podczas poważnych zderzeń czołowych, tylna poduszka powietrzna może znacznie zredukować siły działające na głowy i szyje pasażerów zapinających pasy w zewnętrznych tylnych siedzeniach.

Zrównoważony rozwój: przyjazny dla środowiska rozwój

W Klasy S zastosowano ponad 98 kg komponentów wykonanych z materiałów oszczędzających zasoby. Liczba komponentów zawierających recyklaty wynosi obecnie 120 – ponad dwa razy więcej niż w poprzednim modelu. Dodatkowe 40 kg wykonano z surowców odnawialnych. Proces przyjaznego dla środowiska rozwoju z określonymi celami jest na stałe osadzony w ogólnym procesie rozwoju. Aspekty środowiskowe są już uwzględniane w fazie koncepcyjnej.

Nowa, recyklingowa nić jest teraz stosowana do pokryć podłogowych. Ta nić – pod marką ECONYL® – składa się z regenerowanego nylonu. Wytwarzana jest przez odzyskiwanie nylonowych odpadów przeznaczonych na wysypisko, takich jak stare sieci rybackie oraz resztki materiałów z zakładów tekstylnych i dywanów. Te materiały są zbierane i przekształcane w nową nić o tych samych właściwościach co nylon z nowych surowców. Proces recyklingu wykorzystywany do produkcji nici oszczędza CO2 w porównaniu z nową produkcją. Umożliwia to również Mercedes-Benz utrzymanie materiałów w obiegu.

Historia: od dziesięcioleci wyznaczanie standardów dla klasy luksusowej

Klasa S Mercedes-Benz podąża długą tradycją, która sięga początków marki Mercedes na początku XX wieku. Każdy model miał znaczący wpływ na inżynierię motoryzacyjną swoich czasów. Dużo przed oficjalnym oznaczeniem Klasa S, modele w klasie wykonawczej i luksusowej były głównym filarem portfolio stuttgarckiej firmy i zawsze stały na straży luksusu, komfortu, bezpieczeństwa i stylu życia. Ciągłość genealogiczna Klasy S zaczyna się od modelu 220 (W 187) z 1951 roku. Nazwa „Klasa S” została oficjalnie wprowadzona z serią 116 w 1972 roku.

Lekkie i komfortowe podróże

Innowacyjne systemy zawieszenia zapewniają imponujące doświadczenie podróży w nowej Klasie S. Kierowanie tylną osią z kątem skrętu do 10° poprawia manewrowość w obszarach miejskich. Opcjonalne, w pełni aktywne zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL oparte na 48 V oferuje unikalną syntezę komfortu i zwinności oraz dodatkową ochronę w przypadku kolizji bocznej. Zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z ciągłą regulacją tłumienia ADS+ jest standardowym wyposażeniem. Bliska współpraca między wszystkimi systemami zawieszenia i kontroli zapewnia maksymalną stabilność i bezpieczeństwo. Redundancyjne systemy kierownicze i hamulcowe są gotowe do warunkowo zautomatyzowanej jazdy zgodnie z poziomem SAE 3.

Celem deweloperów było przewyższenie wysokiego poziomu komfortu jazdy i zawieszenia poprzedniej serii, przy jednoczesnym osiągnięciu bardzo wysokiego poziomu dynamiki pojazdu. E-ACTIVE BODY CONTROL (patrz odrębny rozdział) zastępuje wcześniejszy MAGIC BODY CONTROL.

Z przodu nowa Klasa S ma sprawdzony czterowahaczowy układ zawieszenia. Z wyjątkiem łożysk kół, wszystkie elementy lokalizacji kół są wykonane z aluminium kutego. Niezależne zawieszenie wielowahaczowe z tyłu zostało całkowicie przeprojektowane, aby pomieścić kierownicę tylną. W tym celu kinematyka i elastokinematyka zostały dostosowane, a pręt poprzeczny na dole poziomu ramienia kierowniczego został przeniesiony z przodu na tył. Nośnik tylnej osi jest wykonany ze spawanej blachy aluminiowej i waży nie więcej niż wcześniej, dzięki komputerowo wspomaganemu poprawieniu struktury oraz pomimo większej wytrzymałości. Nowo opracowany hybrydowy pręt poprzeczny metalowo-tworzywowy jest wkręcony w ten otwarty sekcję, a jego waga ma znaczące przewagi nad żeliwnym prętem poprzecznym poprzedniego modelu. Nośniki subframe zawieszenia i elastomerowe łożyska wahaczy tylnej osi zostały opracowane na nowo w obszernej symulacji i próbach drogowych, aby poprawić ich właściwości w zakresie NVH i charakterystyki prowadzenia.

Stały poziom

Standardowe zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC reaguje szczególnie czuło. Łączy dźwigi zawieszenia powietrznego z adaptacyjnymi tłumicami ADS+, których charakterystyka może być w pełni automatycznie zmieniana na każdym z kół, zarówno w fazie kompresji, jak i odbicia. Podczas jazdy, zaawansowany system czujników i algorytmy dostosowują tłumiki w zależności od nawierzchni drogi, aby zapewnić, że na przykład, przejazd nad wybojem tylko jednym kołem nie jest przenoszony na całą oś oraz do wnętrza. Na przedniej osi sprężyny i tłumiki znajdują się w jednej kolumnie zawieszenia. Ta kontrola poziomu jest częścią AIRMATIC. Utrzymuje prześwit na stałym poziomie, niezależnie od obciążenia pojazdu, ale także dokonuje zmian. Przykładowo, w trybie COMFORT pojazd jest obniżany o 10 mm przy dużych prędkościach powyżej 120 km/h i o kolejne 10 mm powyżej 160 km/h, aby zmniejszyć opór aerodynamiczny i poprawić stabilność jazdy. W trybie jazdy SPORT nadwozie jest zawsze o 10 mm niższe, a w trybie SPORT+ o 17 mm. Przy prędkościach do 60 km/h nadwozie może zostać podniesione o 30 mm za naciśnięciem przycisku.

Tak zwany zwrotność kompaktowego samochodu: obie osie mogą kierować

Celem inżynierów z Mercedes-Benz było uczynienie nowej Klasy S tak zwrotną jak samochód kompaktowy. Imponującą funkcję jazdy zrealizowano za pomocą kierowania tylnymi osiami, które pozwala na duże kąty skrętu do 10° i jest zintegrowane z dynamicznymi systemami kontroli kierownicy, hamulców i zawieszenia (więcej na temat kierowania tylną osią w następnym rozdziale). Klasa S ma elektryczno-mechaniczny bezpośredni system kierowniczy z przodu. Ustawienia zawieszenia trybów jazdy DYNAMIC SELECT pozwalają na indywidualne dostosowanie charakterystyki wspomagania. Bez względu na wagę pojazdu, rozmiar opon i tarcie, innowacyjna koncepcja sterowania zapewnia spójne i komfortowe informacje zwrotne podczas kierowania. Kierownica jest również centralnym siłownikiem do realizacji trajektorii ruchu z licznych funkcji wspomagania jazdy i systemów bezpieczeństwa prowadzenia. W modelach wyposażonych w opcjonalne kierowanie tylną osią, oś przednia ma wariant kierowania z mniej więcej 15% bardziej bezpośrednim współczynnikiem skrętu, co wymaga znacznie mniejszego ruchu kierownicy w połączeniu z kierowaniem tylną osią.

DYNAMIC SELECT: Klasa S prowadzi tak, jak chce kierowca

Kierowca może indywidualnie modyfikować charakterystykę układu napędowego, ESP®, zawieszenia i kierownicy. Wybór dokonuje się za pomocą kontrolera na dolnym końcu centralnego wyświetlacza. Domyślnym ustawieniem jest tryb COMFORT. Różne cechy są ściśle przypisane do każdego systemu. Kierowca ma możliwość wyboru stałych trybów jazdy lub indywidualnego łączenia sub-trybów. Wybór jest potwierdzany akustycznie i wizualnie. Pożądany tryb jazdy jest wyświetlany jako status i przedstawiany w centralnym wyświetlaczu.

Tryb CURVE jest również dostępny w połączeniu z E-ACTIVE BODY CONTROL. Modele hybrydowe typu plug-in mają tryby BATTERY LEVEL i ELECTRIC.

Elektroniczne wsparcie: dynamiczna pomoc w zakrętach ESP® i asystent kierowania

Asystent kierownicy STEER CONTROL reaguje z odpowiednią siłą kierownicy, gdy osiągane są dynamiczne limity, aby wspierać kierowcę w stabilizacji pojazdu. W tym celu elektronika ustala kierunek, w którym kierowca musi skręcać, aby złagodzić potencjalnie krytyczną sytuację, i zapewnia odpowiedni ruch kierownicy, aby wskazać kierunek, który umożliwi stabilizację pojazdu. Na przykład, dynamiczna pomoc w zakrętach ESP® hamuje wewnętrzne tylne koło, jeśli elektronika wykryje podsterowność. Oba te aspekty skutkują wysokim poziomem bezpieczeństwa prowadzenia oraz wysoką dynamiką jazdy.

W połączeniu z DRIVE PILOT: kierowanie w warunkowo zautomatyzowanej jeździe

Spodziewane jest, że od drugiej połowy 2021 roku, Mercedes-Benz Klasa S będzie mogła jeździć w trybie warunkowo zautomatyzowanym z prędkością do 60 km/h dzięki nowemu DRIVE PILOT, gdy gęstość ruchu jest wysoka lub w korkach na odpowiednich odcinkach autostrady. Technologia ta obejmuje niezawodne kierowanie, które wykonuje odpowiednie polecenia kierowania i aktywacji inteligentnego systemu prowadzenia z najwyższą precyzją. Osadzone w podwójnej architekturze, kierowanie opiera się na wielokrotnym zasilaniu awaryjnym przez niezależne systemy magistralowe z udziałem komponentów pojazdu. Na przedniej i tylnej osi zainstalowano dwa razy więcej czujników obrotów.

Wszystkie główne komponenty elektroniczne i elektromechaniczne, zespoły i czujniki są z natury redundantne. W przypadku awarii kanału, redundantny komponent kontynuuje funkcjonowanie. Silnik elektryczny składa się z czterech podsilników, dzięki czemu przynajmniej 50% maksymalnej mocy jest zawsze dostępne. To zapewnia, że w przypadku warunkowo zautomatyzowanej jazdy pożądaną trajektorię można śledzić przez kierowanie osi przedniej w każdej sytuacji.

Elektryczny wspomagacz hamulca jest używany w modelach z dodatkowym wyposażeniem do warunkowo zautomatyzowanej jazdy, lub np. opcjonalnym systemem zdalnego parkowania lub INTELLIGENT PARK PILOT. Aby wzmocnić zamiar hamowania kierowcy, nie wykorzystuje on ciśnienia podciśnienia, lecz silnik elektryczny z przekładnią redukcyjną. Podczas warunkowo zautomatyzowanej jazdy lub manewrów parkowania, elektryczny wspomagacz hamulca działa jako redundantny generator ciśnienia dla systemu hamulcowego i może zatrzymać pojazd w bezpiecznym miejscu, nawet jeśli jednostka hydrauliczna zawiedzie.

Nowoczesny luksus w najbardziej pożądanej formie

Klasa S Mercedes-Benz uznawana jest za trendsettera w swoim segmencie. Razem z wariantami modeli, luksusowy sedan jest punktem odniesienia i wzorcem dla przemysłu motoryzacyjnego. Nowa generacja kontynuuje tę tradycję. Interakcja między emocjami a inteligencją staje się namacalna i budzi pragnienie marki oraz samej Klasy S. Innowacja w połączeniu z najnowszą technologią i tradycyjnym rzemiosłem czyni pojazd wyjątkowym.

Z krótkim przednim zwisem, długim rozstawem osi i zrównoważonym tylnym zwisem, Klasa S została zaprojektowana jako klasyczny sedan o doskonałych proporcjach. Inne niepowtarzalne cechy zewnętrzne to wyciągnięta maska, pionowy przód z umieszczoną gwiazdą, długa komora pasażerska i płynny słupek C z rzeźbionym ramieniem. Wysoką status Klasy S podkreśla doskonała miara prestiżu, tj. odległość od przedniej osi do szyby. Szeroki ślad i osadzone na równi koła o nowoczesnym wzornictwie nadają pojazdowi muskularny wygląd.

Tak zwane linie charakterystyczne zostały znacznie zmniejszone wzdłuż boków. Sprytnie konturowane powierzchnie z rzeźbionym wyglądem tworzą specjalne efekty świetlne. Jednocześnie ucieleśniają one filozofię projektową Mercedes-Benz dotyczącą zmysłowej czystości. Elementy chromowane, stylowo umieszczone przez projektantów – np. jako dekoracyjny dolny pasek na progach bocznych – dodatkowo upiększają Klasę S i podkreślają jej długość.

Przednia sekcja imponuje wysokim statusem chłodnicy. Liczne czujniki i kamery systemów wspomagania są atrakcyjnie i symetrycznie zintegrowane w projekt, i celowo akcentowane jako elementy wysokiej technologii.

Reflektory charakteryzują przednią część pojazdu. Mają one typową dla Klasy S sygnaturę trójpunktowego światła do jazdy dziennej, ale są one teraz szersze i nieco mniejsze. Nowy system oświetleniowy DIGITAL LIGHT (patrz oddzielny rozdział) jest dostępny jako opcjonalna alternatywa dla standardowych reflektorów MULTIBEAM LED. Ten reflektor ma wyrazisty wygląd, a wyróżnia go na przykład niebieskie światło skierowane w dół.

Wbudowane klamki (opcjonalnie) i wyrafinowane wzory kół (rozmiar 18 do 21 cali) podkreślają boczny wygląd. Dynamiczny wygląd pojazdu kontynuuje się z tyłu. Detale takie jak dwie widoczne rury wydechowe przyczyniają się do unikalnego wyglądu, typowego dla Mercedes-Benz. Towarzyszy im zaskakujący design pokrywy bagażnika w połączeniu z progresywnymi, dwuczęściowymi tylnymi światłami. Chromowany pasek na górnej krawędzi tylnych świateł podkreśla szerokość tyłu.

Dzięki precyzyjnie zaprojektowanym, wysoko detalowanym elementom wnętrza i pewnym animowanym funkcjom, tylne światła przyczyniają się do wrażenia wysokiej jakości. Czynią nową Klasę S nie do pomylenia zarówno w ich dziennym, jak i nocnym wzornictwie.

Rewolucja cyfrowo-analogowa we wnętrzu

Nowoczesny luksus osiąga nowy poziom w wnętrzu Klasy S. Projektanci stworzyli atmosferę sprzyjającą wypoczynkowi, z charakterem salonu, charakteryzującą się elegancją, wysoką jakością i lekkością. Deska rozdzielcza z nową architekturą, nowoczesnym wzornictwem powierzchni i ergonomicznym rozmieszczeniem wyświetlaczy to szczególny wyróżnik. Celem i ambicją projektantów wnętrza Mercedes-Benz było harmonizowanie luksusu cyfrowego i analogowego w wnętrzu pojazdu.

Klasa S Mercedes-Benz zawsze była miejscem komfortowych podróży i swobodnej pracy. Z nową generacją wnętrze w pełni ewoluowało w „trzecie miejsce”, schronienie między domem a miejscem pracy. Prawie wszystkie wymiary związane z komfortem w obu wariantach, Klasie S z krótkim i długim rozstawem osi, zostały poprawione zarówno z przodu, jak i na tylnych siedzeniach. Poczucie przestrzeni jest odpowiednio hojnie.

Pożądana harmonia między luksusem cyfrowym a analogowym prowadzi do rewolucyjnego projektu wnętrza, w tym skojarzeń z architekturą wnętrz i elementami wzornictwa jachtów. Rzeźbiony wygląd deski rozdzielczej, konsoli środkowej i podłokietników zdaje się unosić nad rozległym krajobrazem wnętrza. Systematyczna redukcja liczby elementów sterujących podkreśla minimalistyczny wygląd wnętrza. Subtelny podział między górną częścią deski rozdzielczej a dużymi elementami wykończeniowymi strukturyzuje obszar i tworzy poziomą szerokość. To interfejs, w którym znajduje się również aktywne oświetlenie ambientowe (patrz oddzielny rozdział).

Oprócz potencjału do pięciu ekranów, wyróżniają się duże elementy wykończeniowe w desce rozdzielczej i z tyłu (z tylną suite Firs Class). Te obszary otaczają pasażerów i są dalszym systematycznym rozwojem efektu otaczającego. Atrakcyjną wersją wykończenia jest drewno o otwartych porach, przesycone wstawkami z prawdziwego aluminium, które podążają za konturami. Wariant wykończenia „Novum” składa się z mieszanki metalicznej, która podkreśla elegancki, sportowy styl.

Nowe elementy wzornicze obejmują płaskie, czterokątne wloty powietrza z poziomymi obudowami. Dwa smukłe, pionowe wloty boczne po każdej stronie kończą deskę rozdzielczą. Objętość powietrza kontrolowana jest za pomocą przycisków z wyświetlaczami LED. Awangardowa geometria wlotów i ich dekoracyjny charakter podkreślają nowoczesny wygląd.

S 350 d 4MATIC 9AT (286 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność2925 Cm3
Moc210.4 Kw @ 3400-4600 Rpm
286 Hp @ 3400-4600 Rpm
282 Bhp @ 3400-4600 Rpm
Moment obrotowy443 Lb-Ft @ 1200-3200 Rpm
600 Nm @ 1200-3200 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/55 R18
Długość203.9 In (5179 Mm)
Szerokość76.9 In (1953 Mm)
Wysokość59.2 In (1504 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.2/66.3 In (1
Rozstaw osi122.3 In (3106 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Masa własna4453 Lbs (2020 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5997 Lbs (2720 Kg)
Średnie spalanie37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Emisja CO2166 G/Km
Średnie spalanie24.8 Mpg Us (9.5 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)215 G/Km

S 350 d 9AT (286 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność2925 Cm3
Moc210.4 Kw @ 3400-4600 Rpm
286 Hp @ 3400-4600 Rpm
282 Bhp @ 3400-4600 Rpm
Moment obrotowy443 Lb-Ft @ 1200-3200 Rpm
600 Nm @ 1200-3200 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.4 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/55 R18
Długość203.9 In (5179 Mm)
Szerokość76.9 In (1953 Mm)
Wysokość59.2 In (1504 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.2/66.3 In (1
Rozstaw osi122.3 In (3106 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Masa własna4453 Lbs (2020 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5997 Lbs (2720 Kg)
Średnie spalanie26.4 Mpg Us (8.9 L/100Km)
Emisja CO2181 G/Km
Średnie spalanie24.8 Mpg Us (9.5 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)215 G/Km

S 350 d 9AT (286 KM) L

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność2925 Cm3
Moc242.7 Kw @ 3600-4200 Rpm
330 Hp @ 3600-4200 Rpm
325 Bhp @ 3600-4200 Rpm
Moment obrotowy516 Lb-Ft @ 1200-3200 Rpm
700 Nm @ 1200-3200 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.4 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/55 R18
Długość208.2 In (5288 Mm)
Szerokość76.9 In (1953 Mm)
Wysokość59.2 In (1504 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.2/66.3 In (1
Rozstaw osi126.6 In (3216 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Masa własna4608 Lbs (2090 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6206 Lbs (2815 Kg)
Średnie spalanie37.9 Mpg Us (6.2 L/100Km)
Emisja CO2163 G/Km
Średnie spalanie24.8 Mpg Us (9.5 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)215 G/Km

S 400 d 4MATIC 9AT AWD (330 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność2925 Cm3
Moc242.7 Kw @ 3600-4200 Rpm
330 Hp @ 3600-4200 Rpm
325 Bhp @ 3600-4200 Rpm
Moment obrotowy516 Lb-Ft @ 1200-3200 Rpm
700 Nm @ 1200-3200 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/55 R18
Długość203.9 In (5179 Mm)
Szerokość76.9 In (1953 Mm)
Wysokość59.2 In (1504 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.2/66.3 In (1
Rozstaw osi122.3 In (3106 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Masa własna4564 Lbs (2070 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6107 Lbs (2770 Kg)
Średnie spalanie37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Emisja CO2166 G/Km
Średnie spalanie24.8 Mpg Us (9.5 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)215 G/Km

S 400 d 4MATIC 9AT AWD (330 KM) L

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność2925 Cm3
Moc242.7 Kw @ 3600-4200 Rpm
330 Hp @ 3600-4200 Rpm
325 Bhp @ 3600-4200 Rpm
Moment obrotowy516 Lb-Ft @ 1200-3200 Rpm
700 Nm @ 1200-3200 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/55 R18
Długość208.2 In (5288 Mm)
Szerokość76.9 In (1953 Mm)
Wysokość59.2 In (1504 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.2/66.3 In (1
Rozstaw osi126.6 In (3216 Mm)
Pojemność bagażnika19.1 Cuft (541 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Masa własna4608 Lbs (2090 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6206 Lbs (2815 Kg)
Średnie spalanie37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Emisja CO2166 G/Km
Średnie spalanie24.8 Mpg Us (9.5 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)215 G/Km

S 450 4MATIC 9AT AWD (367 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność2999 Cm3
Moc269.9 Kw @ 5500-6100 Rpm
367 Hp @ 5500-6100 Rpm
362 Bhp @ 5500-6100 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 1600-4500 Rpm
500 Nm @ 1600-4500 Rpm
Moc silnika elektrycznego10.3 Kw (14 Hp)
Electrical Motor Torque184.4 Lb-Ft (250 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy Benzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/55 R18
Długość203.9 In (5179 Mm)
Szerokość76.9 In (1953 Mm)
Wysokość59.2 In (1504 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.2/66.3 In (1
Rozstaw osi122.3 In (3106 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Masa własna4398 Lbs (1995 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6162 Lbs (2795 Kg)
Średnie spalanie28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Emisja CO2191 G/Km
Średnie spalanie24.8 Mpg Us (9.5 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)215 G/Km

S 450 4MATIC 9AT AWD (367 KM) L

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność2999 Cm3
Moc269.9 Kw @ 5500-6100 Rpm
367 Hp @ 5500-6100 Rpm
362 Bhp @ 5500-6100 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 1600-4500 Rpm
500 Nm @ 1600-4500 Rpm
Moc silnika elektrycznego16.2 Kw (22 Hp)
Electrical Motor Torque184.4 Lb-Ft (250 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy Benzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/55 R18
Długość208.2 In (5288 Mm)
Szerokość76.9 In (1953 Mm)
Wysokość59.2 In (1504 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.2/66.3 In (1
Rozstaw osi128.4 In (3261 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Masa własna4398 Lbs (1995 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6162 Lbs (2795 Kg)
Średnie spalanie30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Emisja CO2178 G/Km
Średnie spalanie24.8 Mpg Us (9.5 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)215 G/Km

S 500 4MATIC 9AT AWD (435 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność2999 Cm3
Moc319.9 Kw @ 5900-6100 Rpm
435 Hp @ 5900-6100 Rpm
429 Bhp @ 5900-6100 Rpm
Moment obrotowy384 Lb-Ft @ 1800-5500 Rpm
520 Nm @ 1800-5500 Rpm
Moc silnika elektrycznego16.2 Kw (22 Hp)
Electrical Motor Torque184.4 Lb-Ft (250 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy Benzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/55 R18
Długość203.9 In (5179 Mm)
Szerokość76.9 In (1953 Mm)
Wysokość59.2 In (1504 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.2/66.3 In (1
Rozstaw osi122.3 In (3106 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Masa własna4442 Lbs (2015 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6217 Lbs (2820 Kg)
Średnie spalanie28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Emisja CO2179 G/Km
Średnie spalanie24.8 Mpg Us (9.5 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)215 G/Km

S 500 4MATIC 9AT AWD (435 KM) L

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność2999 Cm3
Moc319.9 Kw @ 5900-6100 Rpm
435 Hp @ 5900-6100 Rpm
429 Bhp @ 5900-6100 Rpm
Moment obrotowy384 Lb-Ft @ 1800-5500 Rpm
520 Nm @ 1800-5500 Rpm
Moc silnika elektrycznego16.2 Kw (22 Hp)
Electrical Motor Torque184.4 Lb-Ft (250 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy Benzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna (9G-Tronic)
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/55 R18
Długość208.2 In (5288 Mm)
Szerokość76.9 In (1953 Mm)
Wysokość59.2 In (1504 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.2/66.3 In (1
Rozstaw osi126.6 In (3216 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Średnie spalanie26.4 Mpg Us (8.9 L/100Km)
Emisja CO2181 G/Km
Średnie spalanie24.8 Mpg Us (9.5 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)215 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.