W 1954 roku zaprezentowano luksusowy samochód marki Mercedes-Benz: model 220, znany również jako W180 w systemie kodowania wewnętrznego. Opierał się na nowym koncepcie designu, ściśle związanym z modelem 180.
Język wzornictwa uległ drastycznej zmianie mniej niż dekadę po II wojnie światowej. Era wyraźnie wygiętych nadkoli, wysokich i wąskich komór silnikowych oraz kabin o pionowym zakończeniu dobiegła końca. Model Typ 180 wprowadził nowy styl, nazwany Ponton, z szerszymi komorami silnikowymi oraz gładkimi błotnikami i panelami drzwiowymi. Bagażnik zaczął wyglądać inaczej, z poziomą klapą.
Model 220 podążał za tymi samymi wskazówkami stylistycznymi, ale w innym rozmiarze. Rozstaw osi wzrósł o 170 mm (6,7”), co pozwoliło na dodatkowe 70 mm (2,75”) miejsca na nogi dla pasażerów tylnych oraz dodatkowe 100 mm (3,93”) w komorze silnikowej, potrzebne do pomieszczenia silnika sześciocylindrowego. Maska otaczała kratkę chłodnicy niemal do zderzaka.
Wnętrze było wygodne dla pięciu pasażerów. Dźwignia zmiany biegów była umieszczona na kolumnie kierowniczej, a deska rozdzielcza miała elegancki wygląd, z kwadratowym zegarem analogowym na środku. Panel instrumentów składał się z okrągłego prędkościomierza umieszczonego w centrum oraz dwóch par wskaźników umiejscowionych symetrycznie po jego lewej i prawej stronie. Aby zwiększyć komfort dla kierowcy, dostępna była opcja hydraulicznie aktywowanego sprzęgła.